Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Španija 2022

Recommended Posts

Zvanično ime: FORMULA 1 ARAMCO GRAN PREMIO DE ESPAÑA 2022

Lokacija: Circuit de Catalunya, Montmelo, Španija

Datum: 20.-22. maj 2022.

 

Petak 20.05.2022.

Prvi trening: 14:00 -15:00

Drugi trening: 17:00 – 18:00

Subota 21.05.2022.

Treći trening: 13:00 – 14:00

Kvalifikacije: 16:00 – 17:00

Nedelja 22.05.2022.

Trka: 15:00

 

VN-%C5%A0panije-e1579431353825.png.webp

 

Broj krugova:      66

Dužina staze:      4.675 km

Dužina trke:        308.424 km

Broj trka:             51

Prva trka:            1951.

Najviše pobeda: Schumacher, Hamilton /6/

                           Ferrari /12/

 

Staza u Barseloni dobro je poznata svim timovima F1 i jedna je od najčešće korišćenih staza u godini, jer pored mnogobrojnih serija koje se održavaju na njoj, predsezonska testiranja F1 daju inžinjerima dobar uvid u bolid i same performanse.
Kako je prva trka na Evropskom kontinentu, većina timova dolazi na ovu stazu sa novim paketima i novim rešenjima u nadi da će njihov bolid dobiti još koju desetinku neophodnu za pobedu.

Kada je napravljena 1991. godine, staza je bila poznata po čestim preticanjima i zanimljivim trkama. Zadnje dve krivine bile su idealno mesto za preticanje jer je auto koji je iza mogao da se približi dovoljno da napadne kad izadje na ciljni pravac.

 

spanish_gp_1991_start.jpeg.webp

 

Međutim, kako je aerodinamika uzimala sve veći mah u F1 tako je i preticanje postalo sve teže jer bolidi više nisu mogli da budu tako blizu jedan drugom zbog turbulencije koju stvara bolid ispred. Poslednji sektor staze je redizajniran 2007. godine, pa se tako umesto brze krivine dobila šikana, koja je trebala da poveća broj preticanja, ali taj broj se nije drastično uvećao.

Vetar je jedan od važnijih faktora na stazi, jer u jednom delu staze se može desiti da je izuzetno jak, dok na drugom delu staze može biti normalan, a to predstavlja ogromne probleme inžinjerima koji pokušavaju da nadju najbolji set-up za trku. Često se dešavalo da u testiranjima timovi imaju odlične performanse, ali kad dodje trka stvari se potpuno promene.

 

96ES-A161-300x217.jpg.webp F1_Circuit_de_Catalunya_-_Tribuna-300x217.jpg.webp

 

U istoriji staze vidjeni su mnogi veliki dueli i zanimljive trke. Senna i Mansel su vodili 1991. lavovsku borbu do samog cilja, Schumachera koji je 1994. uspeo da završi na 2 mestu iako je imao samo 5 brzina, 1999. kada se na celoj trci desilo samo 1 preticanje, 2001. kada je Mikka Hamkkinen u poslednjem krugu predao Schumacheru pobedu zbog kvara na kvačilu i mnogih drugih zanimljivih dogadjaja.

Konfiguracija staze je pretrpela nekoliko promena tokom svoje istorije. Na zadnjem pravcu je ranije postojala šikana, koja je uklonjena nakon 1994. Krivina 10 na kraju zadnjeg pravca je 2004. pretvorena u sporiju ukosnicu, da bi 2021. bila vraćena prvobitna forma. Pored toga, 2007. je dodata šikana između ranije brzih krivina 13 i 14, ali se u poslednje vreme se više priča o njenom ukidanju.

 

spanish_gp_stand_g.jpeg.webp

 

Od do sada 31 održane trke u Barseloni viđeno je 15 raličitih pobednika. Legendarni vozači poput Ayrtona Senne, Michaela Schumachera, Nigel Mensela, Mike Hakkinena, Alana Prosta, samo su neki od imena koji su se popeli na najviše pobedničko postolje u Barseloni.

Ferrari je najuspešniji tim sa 7 pobeda, Williams – Renault sa 5, McLaren Mercedes sa 4, a tu su još i Red Bull, Brawn GP, Renault i Benetton – Renault.

Od vozača najuspešniji su Michael Schumacher i Lewis Hamilton sa 6 pobeda, dok su iza njih imena poput Mike Hakkinena sa 3 i Nigela Mensela sa 2 pobede.

 

Spain_Circuit.png

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

E konačno da vidimo šta će ko da nadogradi i kakav će poredak da bude, možemo možda očekivati i malo drugačije rezultate ovde :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Gazzetta dello Sport: Ferrarijeva unapređenja vrede oko 3 do 4 desetinke

 

Charles_Leclerc_Ferrari_F1-75_VN_Majamija_Pit_Stop_1.jpg.webp

 

Italijanski tim sprema se da donese prvi veći paket sa unapređenjima u Španiji.


Kako prenosi La Gazzetta dello Sport tim iz Maranela sprema se da na Katalunji donese novi pod koji bi sprečio da F1-75 nastavi da poskakuje na pravcima, što bi svakako poboljšalo performanse bolida. Pre njihovim navodima ovaj paket bi trebalo da Ferrarijev bolid ubrza za tri do četiri desetinke po krugu a to bi ga svakako stavilo na crtu sa Red Bullom.

Pored toga, prema pisanjima ostalih medija fabrika je u Maranelu za VN Španije pored novog poda spremila i novo zadnje krilo, uži bok, nove usisnike za vazduh kao i da će F1-75 izgubiti i 2 kilograma na svojoj težini.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Horner se plaši da će Ferrari biti jači u Barseloni

 

Max_Verstappen_Red_Bull_RB18_Charles_Leclerc_Ferrari_F1-75_VN_Majamija_Trka_1.jpg.webp

 

Šef Red Bulla očekuje tešku borbu između ova dva tima.


Christian Horner očekuje od VN Španije potpuno novi izazov između Red Bulla i Ferrarija. Posle prvih pet trka italijanski tim ima samo 6 poena viša od ekipe iz Milton Kinsa, dok Charles Leclerc beži 19 poena Maxu Verstappenu. Sa druge strane ceo padok bruji od toga koja će unapređenja doneti ova dva tima sa kojim bi poboljšali svoje performanse. Do sada, Red Bull je imao dosta bolju brzinu na pravcima od Ferrarija dok su Italijani bili uspešniji od Austrijanaca kada je u pitanju prolaz u krivinama.

“Ovo je baš tesno.” kazao je Christian Horner za RacingNews365.com. “Barselona je potpuno novi izazov za nas sa brzim krivinama i mi tu znamo da je Ferrari dosta jak na ovom polju.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

FOTO: Ferrari, Mercedes, Aston Martin i ostali doneli unapređenja za VN Španije

 

F1_Spanija_Katalunja_Garaze.jpg

 

Većina timova spremila je neke nove delove za nastavak sezone.


Nije tajna da VN Španije važi za manifestiaciju novih delova i i unapređenja u prvom delu sezone, gde se timovi odlučuju da donesu ono najnovije iz svojih fabrika. Razlog više za ovako nešto je i sama staza Katalunja čija je konfiguracija odlična za sam test komponenti kao i da su se baš ovde održali zimski testovi pa tako timovi imaju prilike da urade komparaciju podataka. Poznati španski novinar Albert Fabrega, obišao je padok i slikama nam je dočarao kako je stanje stvari pred početak trkačkog vikenda.

Kao što smo mogli i da pretpostavimo Ferrrai je posle filmskog dana koji je odradio u Monci doneo i nove delove u Barselonu. Razni drugi izvori navode da je boja ovog tima drugačije nijanse što znači da se italijanski tim odlučio da prefarba bolid i da bude lakši za 0.7kg. Ferrari je za ovu priliku spremio i novo zadnje krilo, kao i pod bolida dok je šasija, odnosno pokrivač motora drugačijeg dizajna. To bi trebalo da smanji efekat poskakivanja kao i da ubrza F1-75 na pravcima.

 

Ferrari_F1-75_VN_Spanije_Zadnje_Krilo.jpg

 

Ferrari_F1-75_VN_Spanije_Prednji_Deo.jpg

 

I Mercedes ozbiljno spremio za Španiju, što je svakako prethodilo takođe filmskom danu na stazi Pol Rikar na kome su po prvi put stavljeni ovi novi delovi. Novinar Auto Motor und Sporta Tobi Gruner video je novi pod kod W13 od koga se očekuje da reši problem sa poskakivanja na pravcu.

 

Mercedes_W13_VN_Spanije_Pod_1.jpg.webp

 

Mercedes_W13_VN_Spanije_Pod_2.jpg.webp

 

Ipak, najveće iznenađenje je svakako priredio Aston Martin a može se slobodno reći da je spremio B specifikaciju svog bolida. Prema nekim najavama bilo je upitno da li će ona biti spremna za oba bolida ali je jasno da je tim iz Silverstona uspeo u tome i obezbedio Lancu Strollu i Sebastianu Vettelu isti bolid. Odmah se može videti da je promenjena filozofija na bokovima bolida i zadnjem delu, pa tako ova konfiguracija dosta liči na onu koju koristi Red Bull na svom RB18.

 

Aston_Martin_AMR22_VN_Spanije_Bok.jpg

 

Takođe, sa punim koferima stigo je i McLaren za koje takođe veruje da su smanjili težinu kao i da ima nove aerodinamičke delove. Prema navodima Lawrenca Barretta ovo bi moglo da ubrza MCL36 za oko pola sekunde. Ni Alfa Romeo nije ostao dužan a fabrika u Hinvilu je spremila novi pod i prednje deo ali ovi delovi biće instalirani samo na bolidu Valtterija Bottasa.

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda... Mada su bili prvi u Majamiju na treningu pa smo videli kako su prosli u trci. Alpina je na ovom treningu 2 desetinke iza RB-a, to dovoljno pokazuje koliko su realni rezultati i ko je sta testirao. 

 

Naravno sve je moguce, sutra mozda Merc bude u 3-4 desetinke, sto bi bio gigantski napredak za njih, a mozda opet zveknu sekund iza u Q3. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, da ne znamo ko testira trkacki tempo, ko kvalifikacioni... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leclerc ispred oba Mercedesa na drugom treningu u Španiji

 

Charles_Leclerc_Ferrari_F1-75_VN_Spanije_Drugi_Trening.jpg.webp

 

Vozači nemačkog tima bili su pravo iznenađenje na ovoj sesiji.


Charles Leclerc uspeo je ponovo da bude najbrži na stazi Katalunja, tako što je ostvario vreme od 1m19.670s i to sa mekim gumama. Vozač Ferrarija je na najbolji mogući način odradio simulaciju kvalifikacija ali su svakako iznenađenje priredili George Russell i Lewis Hamilton. Vozači Merecdesa su u ovim momentima zauzeli drugo i treće mesto sa minimlanim zaostatkom a u prilog tome ide i izjava Toto Wolffa da njihovi novi delovi dobro rade. Carlos Sainz je imao četvrto vreme gde je kasnio 3 desetinke za timskim kolegom a peti je tek bio Max Verstappen.

Fernando Alonso zauzeo je šestu poziciju ali je to maksimum koji je mogao da ostavri sa svojim Alpinom a iza njega se našao Sergio Perez koji je tokom jutra ustupio mesto Juriju Vipsu. Dobar nastavak dana je svakako bio za Aston Martin i njihovu novu verziju automobila što je pokazao i Sebastian Vettel. Nemac se na kraju našao na osmom mestu ispred Estebana Ocona i Micka Schumachera.

Ovaj dan izgleda da je počeo na levu novu za AlphaTauri jer nisu uspeli da se našu među prvih deet vozača, dok je posle dobrog učinka na prvom dosta lošiji bio drugi trening za McLaren. Daniel Ricciardo je bio tek 15. dok je Lando Norris upisao poslednje mesto jer je oštetio pod prilikom prelaska na devetoj krivini i više se nije vraćao na stazu. Žutu zatsvu izazvao je Valtteri Bottas koji je prijavio problem sa motorom zbog čega je parkirao bolid posle prve krivine.

 

 

 

Rezultati drugog treninga za VN Španije:

 

Katalunja_1.jpg.webp

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predsezona 3 dan u Barseloni.  Mercedes sa klasičnom oplatom motora vidite vreme. Od Bahreina menjaju oplatu ovu sad što koriste i posle nekoliko trka nisu ni blizu tog vremena. A kaže Wolf da je u simulatoru ova nova verzija brža. Ferari je brži danas 0.2 nego pre par meseci

FMdj7HjXoAEJsoe.jpeg.13d1aee6841258d4ede7d1b2ddd0122f.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvalifikacije

Nova pol pozicija za Leklera,odlično je vozio posle prvog pokušaja i okretanja. Šumaher prvi put u q3 . Ovde se teško pretiče ako Lekler startuje kako treba tu je pola pobede

FTS4YuNWIAIPiQb.jpeg

FTSlp16WUAATdvi.jpeg

FTSte41WQAExFrf.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesko se pretice, ali ako bude prevelike razlike u degradaciji guma izmedju Maxa i Sarla, ode mast u propast. Merc se popravio znatno, ali jos uvek nedovoljno da ugrozi RB i F. Landu ponisten krug, mada sa one kamere sto su prikazali, nisam video da je presao liniju sa sva 4 tocka...

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne znam kakva su pravila,ali i dalje sam ubedjen da bi prva verzija Mercedesa bolje funkcionisala. Možda su mogli ova dva dana da probaju obe kombinacije bolida pa da vide šta je brže, naravno ako je to uopšte dozvoljeno. Što se tiče Leklera ako ga Max i ovde odradi ode sezona. Što se tiče vodećih na ovoj stazi uvek su retka bila preticanja. Sad čujemo Ferari već počeo da kuka za gume

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cini mi se da je najbolji trkacki tempo imao RB, oni su i rekli da su zrtvovali malo Q vremena zarad boljeg rejs pejsa i optimalnije potrosnje guma. Sutra Lekler ima sanse, ali mora biti savršen start i savrsena strategija tima, inace jedna greskica i Max ga preskače, a ako ga preskoci, gotovo. 

 

Mecke, kao sto rekoh, obecavala su vremena na treninzima, cak i u prvom delu kvala, ali kad je doslo do vrtenja bolida na maksimumu, eto opet 6 desetinki. Svakako napredak, sa 8 na 6, nije lose, reseno poskakivanje, ali ce sada svaka sledeca desetinka biti mnogo "skupa", posebno sto ni ostali ne sede skrstenih ruku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merc kaze kako imaju najbrzi tempo cak se nadaju i da pariraju ferariju u trci, optimisticno nema sta :)   Navodno su juce imali problem sa zagrevanjem guma i da su mogli vise da urade na quali da su gume postigne idealnu temp. Videcemo danas ali ocigledno da postoji neki napredak u bolidima, ako nista drugo smanjilo se ili eliminisalo poskakivanje sto je bitno.

Sto se tice prve verzije bolida rekli su jos pre ove trke da nisu hteli da se vracaju na nju jer im je ova staza tj trka reper da uporede prvu i drugu verziju pa da vide na cemu su obzirom da imaju podatke sa ove staze kad su testirali prvu verziju a sad ce dobiti podatke sa ove druge verzije, ako nesto i budu vracali na staro tek posle Monaka .

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

da ,Max je javio na radi stanici da je izgubio snagu i zato i nije isao na zadnji krug,a inace on i Leklerk ima da trkaju za prvo mesto,Ferari je brz,a i RdB sa Maksom je sjajan,pa  videcemo,mozda i Sainz proradi kako treba

Sve u svemu prava trkacka vrhunska staza

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, OMP said:

Navodno su juce imali problem sa zagrevanjem guma

Zanimljivo, svi su imali problem sa pregrevanjem, cak sam čitao negde da je Ferari namerno dozirao prvi sektor kako bi u drugom i trecem imali optimalnu temperaturu guma, da ih ne pregreju, a Merc je konstantno bio najbrži u prvom sektoru, tako da mi da prica ne pije vodu bas :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da li to ovde niko nije registrovao da je Maks povučen u boks zbog gubitka snage motora?

Poslato sa YAL-L21 pomoću Tapatoka



Imao je problem sa DRS, nije mu se otvarao valjda…


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viši bolid, veća krajnja brzina, manja degradacija guma, lošije ležanje u krivinama. Merc se vratio.

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...