Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Otprilike, "gradski terenci", namerno pod znacima navoda... Da mozes da predjes preko ivicnjaka i stanes na prepreku u vidu gradskog travnjaka :D . Po BG vidim da im je to uglavnom namena, uz "neverovatan" ugodjaj izdignutosti vlasnika iznad ostalih... Dok se i ti ostali vecinom ne izdignu :) .

Apsolutno se slazem sa svim iznad napisanim, moderna vozila su dobrim delom cista demagogija, mazanje ociju kupaca nebitnim stvarima, motorizacija i mehanika su u desetom planu...

Jedino se ne slazem u delu oko platformi i bezbednosti, napredak je tu neosporan. Cvrstina sasije uz manju tezinu, zone guzvanja, airbag-ovi... Stara vozila na nekim testovima prolaze bukvalno kao konzerve u poredjenju sa njima.

I ono sto ih najvise kolje - svi modeli o kojima caskamo polako ulaze cak u 3. deceniju, a zub vremena polako cini svoje. Uz gomilu stvari koja se mora proveravati ili kasnije postaju neopravdana za dalja ulaganja. A sa Zabarima je uvek situacija da ce imati daleko vecu upotrebnu, nego trzisnu vrednost.

Apropo prethodnih poredjenja, treba imati u vidu da je npr. Stilo bio em segment ispod, em sto ja volim da kazem "narodni" Compact. U to vreme sa prilicno lepih resenja, elektronike i sa gomilom opreme poredeci sa konkurencijom u klasi. Ne moze se porediti naravno greda i MultiLink, ali opet koliko nas je probalo ove modele kao nove, sa novim amortizerima, oprugama...? Cast izuzecima i uzivam kada i dan danas vidim sve te modele u dobrom stanju, utegnute, nalickane - ali nazalost su zadnjih 10 godina uglavnom to sklopocije koje vlasnici teraju u servis tek kad stanu, a zadnji ce stati JTD :D . Lybra i 156 iako generacijski stariji, ipak su bili segment iznad i tezili premiumu. Kao sto je to Alfa pokusavala sa 159 u istoj klasi kasnije, pa sa Giuliettom u premium Compact, ali su tu vise bili samo nomenklaturom, a u praksi tesko. Evidentan korak ka tom cilju su im bili Giulia/Stelvio. Danas se dobar deo proizvodjaca izvlaci iz jeftinih segmenata i mas-modela, a zaradjuje masno na manjoj produkciji skupljih modela i ovim naduvanim cenama. A sve pod parolom poluprovodnika, otezanog transporta, itd... Svu ovu elektrifikaciju i "ustede" naravno da ce placati krajnji kupac i to debelo, sto vec vidimo u zadnje vreme.

3 hours ago, BaneJ said:

Zvezdo je u pravu, žabari su pogrešili u strategiji novih modela i to se sada vidi.

A o ovome pisemo bar deceniju unazad, to svako vidi iz aviona. Ako gledamo ono sto nas zanima, tj. modele za Evropu, a ne globalnu politiku i zarade. Sa evropskim modelima su odavno pukli kao zvecka, vadi ih samo mali 500 i delimicno Panda... Videcemo sta ce osim obecanja i planova doneti ulazak u Stellantis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma naravno, sve stoji, samo nikada ne bih okrivio automobil ili konstrukciona rešenja već isključivo aljkave vlasnike (čast izuzecima) koji voze auto dok ne počnu da otpadaju delovi.

Jedanput je Jeremy Clarkson, inače čovek oštrog jezika što je i više puta dokazao i osetio na svojoj koži, rekao, misleći na BMW M3:

 

,,Najgore što može da se desi automobilu jeste da usled godina pojeftini i padne u ruke pogrešnim ljudima."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pohvale za auto, baš dobro izgleda, odlična kombinacija boja i spolja i enterijera.
Pošto ste spomenuli SUV modele sa prednjom vučom, zar stvarno mislite da ih kupuju ljudi jer hoće u Off Road?
Moj auto je samo izdignut Tipo za 40mm, prednosti, takvog auta nad klasičnim su po meni brojne, a isto tako su nekome sve to mane, zavisi od ugla gledanja.
A posle patosiranog BMWa i uzdignutog Nissana 4x4, i te kako znam zašto sam kupio Cross model a mogao sam i obični.
A što se tiče šelni i kabl menadžmenta , izvolite, da čujem šta je ovde loše, sem što nema plastičan poklopac preko motora da se ne bi ništa videlo. (Jedino ako niste mislili na 1.4 motor))
PS sve je ovo malo šala8c8267656428f2ef661d80fe158fd2e8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/8/2022 at 7:07 PM, knezevic76 said:

izvolite, da čujem šta je ovde loše, sem što nema plastičan poklopac preko motora da se ne bi ništa videlo

Slozio bih se sa pricom o ustedi, koliko su raniji modeli bili tehnicki pedantno odradjeni i koliko se vodilo racuna o detaljima. Tj. da generalno svi stede na svemu sto se ne vidi. Nije "lose" niti je ko to naveo, ali meni npr. u oko prvo upada da bukvalno od amortizera i pozarnog zida, sa strane odmah krece samo plastika potkrila, lepo se vidi na suvozackoj strani. Ajde na ovim nasim narodnim kolima i nekako, ali tu videh da pocinju da stipaju i na skupljim vozilima. Na ranijim modelima, crevo tecnosti za stakla nisi ni primecivao - ulazilo je u haubu kroz sakrivenu plasticnu kanalicu koja je bila integrisana u unutrasnjoj strani sarke haube. Niti se crevo primecivalo vizuelno, niti moze da se osteti, a sada maltene slobodno visi. Pa umesto hidraulicnih liftera, u 21. veku sipka za podupiranje haube. Liftere je u klasi imao jos Stilo, kada sam pre 15 godina video da to izbacuju na Nuova Bravu, rekao sam da i treba da propadnu :D . Pa nedostatak poklopca motora, kutije akumulatora, na nekim novijim modelima cesto mozemo videti da nema cak ni izolacije haube, izbacuju susplehe, idu plasticna prsa...

 

Off: Posto sam imao oba, video sam jos davno koliko su lepih i korisnih resenja sa Stila izbacili na Bravu zbog usteda, iako je generalno primetno bolje i kvalitetnije odradjen. Pa pislj*ve plafonjere, Stilo je imao i prednju i zadnju sa stampanom plocom, svi prekidaci na "gospodsko" tipkanje, sa diodama za nocno osvetljenje dugmica, upravo zbog stampanih ploca mogucnost kontrole zadnje plafonjere sa prednje... I oni na sledecem modelu, umesto odlicnog resenja, ubace plafonjere samo sa najobicnijim METALNIM linijama (umesto stampane ploce), sa klik-klak mehanickim prekidacima kao u Puntu Mk2, bez dioda i nocnog osvetljenja, bez mogucnosti kontrole zadnje plafonjere sa prednje, pa ako hoces da upalis/ugasis svetlo pozadi moras da se okreces na obe strane... Ima jos takvih glupih usteda (kao sto su pomenuti lifteri haube), a sa takvim pristupom su samo nastavili dalje. Zbog takve politike, neizbacivanja i zastarelosti modela, danas su u Evropi zasluzeno tu gde jesu - sa vecinom game ili vec ubijene ili pred gasenjem. Jedina svetla tacka Fiata i Lancie je mali 500, za koji im jedino skidam kapu kako stabilno drzi onih manje-vise 180.000 komada godisnje samo u Evropi vec skoro deceniju i po, ubedljivo najprodavaniji auto grupacije van Italije.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije cilj ove pisanije da se neko oseti prozvanim već da se ukaže na terndove.

 

Inače, poznajem dvojicu, jedan ima građevinsku firmu i kupio je nov Range Rover u trimu Autobiography i dosadio mu je posle mesec dana jer je već imao kvar na nekom delu u usisu - polomljen plastični zupčanik nekog leptira ... E ad zamisli da daš 126 000 e.

Drugi, ipored raznih četvorotočkaša dolazi u firmu sa mopedom, kaže čovek da ovako više prija.

 

Sad, ovde se većina dobro razume u ono što vozi i ono što izdvaja forum od rugih jeste objektivno kritički pristup modelima Alfa/Fiat/Lancia.

Ivan je potpuno u pravu, ja sam takođe posedovao Stilo, sada Bravo i Bravo je stvarno napredniji, lepše i lakše se vozi ali baš mi smetaju već pobrojane izostavljene sitnice koje Stilo imao a Bravo nema.

 

Nije loš prednji pogon jer većinu svakodnevnih problema uspešno razrešava.

Problematičan je 4x4 pogon jer mnogo više traži nego što stvarno pruža.

 

Naravno da svako treba da uživa u svom autu,

Zaboravih jednu duhovitu a neverovatno istinitu opasku za 4x4 koju sam čuo od mnogo ozbiljnijih offroadera:

 

Što je skuplja offroad mašina to vlasnik mora duže da pešaći do najbližeg traktora.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, BaneJ said:

Nije cilj ove pisanije da se neko oseti prozvanim već da se ukaže na terndove.

Naravno, caskamo drugarski o tendencijama u modernoj auto industriji. Niko od nas nista od toga ne projektuje i ne sastavlja :D , da bi se osecao "prozvanim". Neosporno je da kako vreme odmice, sve se vise stedi (uglavnom na stvarima koje se ne vide na prvu), kvalitet i pedantnost za neke stvari primetno opadaju, stvari poput voznih karakteristika i motora su sve vise u drugom planu... A oci se mazu sljastenjem i nebitnim stvarima, masno se ugradjujuci sa cenama. Uz vestacko forsiranje elektrifikacije i "ekologije" po svaku cenu, trendovi koji mi se zadnjih godina uopste ne svidjaju. Kao i generalni pravac u kome auto industrija ide.

I apsolutno bih se slozio da je ovaj forum izuzetno realan, a ne sekta koja velica brend koji vozi. Sa tehnicki prilicno potkovanim ljudima, entuzijastima, koji dobro poznaju ono o cemu pricaju, sami odrzavaju/popravljaju/nadogradjuju svoja vozila i znaju ih cesto do u sraf. Pljune se na ono sto ne valja, opusteno prica o drugim brendovima i modelima, gomila opstih korisnih informacija... Tako da ljudi koji predju u drugu grupaciju (a to je zbog Fiatove ocajne politike sa modelima sve cesci slucaj) - zbog svega navedenog ostanu ovde da se druze i dalje. Imamo i profesionalne majstore, ljude iz auto kuca...

Zato ponekad ispada i smesno kada pojedini novopeceni clanovi sa tek kupljenim vozilom (novim ili polovnim) otkriju forum, pa se krene u fazonu "ja tebi vojvodo, ti meni serdare". Sto bode oci narocito u tehnickim temama, jer ovde ljudi voze, uporedjuju, kupusaju iste te automobile ko zna koliko unazad i znaju ih u sraf. Kao svojevremeno Bimax predstavljanje :D, clanovi sa iole duzim stazom ce se setiti - bilo je toliko "realno", da je bukvalno postalo sinonim za spr*nju na forumu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dođosmo i sa mora.

 

111a.thumb.jpg.35d7414363fdf53f72f17e219df33d52.jpg 114.thumb.jpg.a54b84f3e594d87628a833ea70cfb5ad.jpg

 

Teralo se ozbiljno, što noću što danju. Po glatkim autoputevima, ozbiljnim gudurama i autoputevima u izgradnji.

Plovili  smo i brodovima, ponosno, a kako drugačije.

 

Nekad u društvu ..

 

117.thumb.jpg.c6648aa2c304cf5d9395f3571b4af0ca.jpg

 

... a nekada i skoro sami, ali zato ponosno u centru pažnje :D

 

IMG_20220825_072236.thumb.jpg.c52c4f9e6bfefd97a2305ffdcdd5579d.jpg

 

Sa utovara. Kao zver okovana lancima, da ne skoći i proždere radoznale ljude.

 

Screenshot_2022-08-22-12-45-21-417_com_miui.gallery.thumb.jpg.a2e4571e0f8f26768e2d4fbb373f6fec.jpg

 

Malo sa doka

 

118.thumb.jpg.34a4cd192e668ec5b315c677e6e507c6.jpg

 

Jbg. i najbolji se umore, vreme je za počinak u smiraj dana.

 

119.thumb.jpg.6765f7f3daae72f6d6242109ebb5b270.jpg

 

Od kako je kupljen, tj. u mom vlasništvu, vozi se isključivo van grada i to bez ikakvih paketa pomoći na putu. Iskreno malo me je bilo strah da se landram po Grčkim putevima i ostrvima, pa još preko Bugarske te sam pokušao da uzmem neki paket pomoći za auto, koji bi pokrivao i ostrva. Ali nafurana tetka mi je tražila neke dodatne pakete koji su međusobno uvezani,  te ovaj može sa onim a onaj ne može bez ovog, te se ja ljubazno zahvalih i u 01:00, dakle po ponoći pravac autoput.

Moram da naglasim da je prosečna potrošnja sa sve kilometarskim kolonoma i čekanjima na granicama, (dobro, malo se guralo i preko reda) uključujući i povratak oko 5,8 što je po meni više nego dobro. U povratku sipan Shell Fuel Saver.

Auto je dostojan takmac Turcima u iznajmljenim besnim automobilima.

 

IMG_20220815_193250.thumb.jpg.01acf5df97ae819f26d4d33ca38f7ff4.jpg

 

Crosswagon Q4 je stvarno ozbiljna mašina i pruža zadovoljstvo u vožnji u svakom pogledu.

 

Ko i dalje bude pričao loše vicove o Alfama, da bog da mu se osušio i otpao q..c :D

 

 

Screenshot_2022-08-22-12-43-54-315_com.miui.gallery.jpg

Edited by BaneJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Crosswagon je promenila vlasnika. Interesantno je da novi vlasnik već ima A4 2.0 tdi i prilično je iznenađen kako Alfa prži. Po njegovom utisku, Alfa mnogo bolje povlači i ubrzava konstantno. Čovek je prezadovoljan i to je naravno imalo svoju cenu, dramatično ozbiljnu.

Dosta novčanica  je uspelo da me ubedi u svrsishodnost rastanka i još malo preko da obrišu suze sa tužnog, uplakanog lica.

 

cr3.thumb.jpg.7c2b182506f5c93d21fec6604bad95ea.jpg

 

Komšije, isto, nevera...

 

cr6.thumb.jpg.944e410905f2874e964880c3df7d5cad.jpg

 

Uskoro nove taljige. Pošto se bliže godišnji odmori ali i haos u zemlji i svetu, moraću da izaberem nešto prikladno.

 

Edited by Ivan
Sredjene slike i format

Share this post


Link to post
Share on other sites

dva tipa 1.4 atmo? ili kombinacija, 1.4 atmo i 1.3 mjet i zaletis uz begaljicko brdo da vidis koji izvlaci petom



******sorry za off

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ nesa 169

Nisam nameravao da prodam, auto je bio u odličnom stanju ali, ali, aliii čovek je bio uporan a to onda namešta teren za extra fiksnu, višu cenu, i tako se sve poklopilo.

 

Sada su u igri odlično sačuvan Stelvio 2.2 i Grand Cherokee 3.0, i ovaj lepo sačuvan, vožen samo po asfaltu :no. oba dizeli

Ali nešto se ne nalazimo oko cene, + oba motora nisu baš preporučljivi za polovne, imaju svoje loše dane, prepodneva kao i poslepodneva.

Ima i jedan extra očuvan auto, malo km. Mazda CX 7 2.2 a to je osvedočeno smeće od motora,

 

Videćemo još.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel si razmisljao o 159  2.4 JTDm Q4 , kao naslednika 156 , kod nas ih nesto malo ima ali u CH i D sam video da ima dobrih komada u fulu sto bih rekli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razmatrao sam i to što kažeš ali jedina negativna strana je mala udaljenost od podloge, tj. nizak je dosta. To je u redu za asfalne puteve.

Letos mi se baš svidelo bezbrižno silaženje sa puteva do najgorih plaža na moru i moram da priznam da je baš opuštajuće.

 

Sve je ovo relativno, nije 159 skroz isključena iz potrage. Ako se pojavi neka u stvarno odličnom stanju nije problem da dobije BG tablice.

Trenutno se pojavila još jedna 156 Q4 ali treba da se pogleda u kakvom je stanju i šta je sve uznemirava..

Kada mi jave preneću ovde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...