Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Majami 2022

Recommended Posts

Jel bese Rasel isto bio prvi u nekom od treninga skoro, Imola, Australija? Pa je opet u kvalama popusio sekund... Polako :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipak ce RB da izdominira i ove godine, ferari ako uspe nesto na misice ali nema vise tu lagodnost kao sa prve dve trke, merc idalje bulja ali ajde da sacekamo quali mada mrka kapa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo za Ferari,startuju sa prve dve pozicije,najbrzi je sjajni Leklerk,drugi Sainc i treci je Max

posle kvalifikacija,intervjuisala ih Danica Patrik:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvalifikacije.

Svaka čast za Ferari,samo 3 DRS i veća brzina Red Bull a na pravcima.Valjda će uspeti crveni da se odbrane i možda pomogne taj novi motor,ako se dobro sećam u Majamiju samo ga Lekler koristi. Botas odličan

FSLz-4YXsAkUeWQ.jpeg

FSLxwtPX0AAnHW0.jpeg

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tipujem da će bolidi sa ferrarijevim agregatima da izdominiraju u prvih 10.

Sent from my DN2103 using Tapatalk


Nisu bas izdominirali u prvih 10 al jesu u prvih 5 .

Staza, vremena i 3 drs zone obećavaju zanimljivu trku.
Ono što me izrazito nervira su kadrovi režije koji nemaju veze sa mozgom, više detalja sam video oko staze nego na njoj.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari iskoristio Verstappenovu grešku i ugrabio 1-2 na kvalifikacijama u Majamiju

 

leclerc_miami_gp_2022_q.jpg.webp

 

Charles Leclerc je osvojio treću pol-poziciju u sezoni ispred timskog kolege Carlosa Sainza. Verstappen i Perez u drugom startnom redu. Bottas pobedio Hamiltona.


Prvi deo kvalifikacija je prošao bez incidenata a najbrži je bio Leclerc sa 1m29.474s što je bilo tri desetinke, bolje od Verstappena i šest od Pereza i Sainza.

Staza se konstantno ubrzavala, pa se u finišu napravila velika gužva zbog velike borbe za prolaz u Q2.

Na kraju su od kvalifikacija posle prvih 18 minuta morali da se oproste Magnussen, Zhou, koji je naleteo na veliku gužvu u poslednjem sektoru, Albon, Latifi i Ocon, koji nije ni učestvovao pošto je Alpine ipak morao da promeni njegovu šasiju posle udesa na trećem treningu.

Charles Leclerc je bio najbrži vozač i u Q2, ovoga puta sa krugom 1m29.130s, koji je bio svega 0.072s brži od Verstappena. Treća pozicija je ovog puta pripala Norrisu, koji je u samom finišu u borbi za prolaz dalje značajno popravio svoje vreme.

Na kraju je bilo nekoliko iznenađenja što se tiče vozača koji su ispali. Alonso je bio prvi ispod crte, dok je najveće iznenađenje bilo ispadanje Russella, koji se tokom celih kvalifikacija žalio na poskakivanje bolida.

Vettel je bio 13. sa samo šest stotinki zaostatka za desetom pozicijom Gaslyja, dok su 14. i 15. bili Ricciardo i Schumacher, takođe sa veoma malim zaostacima.

Q3 se naravno sveo na borbu Red Bulla i Ferrarija za pol-poziciju. Verstappen je posle prve runde krugova bio najbrži sa 1m28.991s sa minimalnom prednošću u odnosu na Leclerca i Sainza, dok je Perez zaostajao punih pet desetinki na četvrtom mestu.

Ostali vozači su imali samo po jedan novi set mekih guma za Q3, pa su oni imali korišćene gume u svom prvom izlasku na stazu.

Međutim, u drugom izlasku na stazu su Ferrarijevi vozači vozili fenomenalne krugove. Leclerc je  preuzeo prvo mesto i osvojio pol-poziciju sa 1m28.796s, dok je Sainz ostao nešto manje od dve desetinke iza.

Verstappen je u poslednjem pokušaju napravio grešku u prvom sektoru koja ga je možda koštala boljeg plasmana, dok je Perez uspeo malo da popravi svoje vreme i na kraju je ostao manje od pola desetinke iza svog timskog kolege.

Strašan krug je imao Valtteri Bottas, koji je bio samo šest desetinki iza Leclercana petom mestu, a iza njega je završio njegov bivši timski kolega Lewis Hamilton.

Gasly je zauzeo sedmu poziciju ispred Norrisa, dok su Tsunoda i Stroll kompletirali plasman prvih deset.

 

Majami_Q3.jpg.webp

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazalost, ugovor sa Majamijem je potpisan na 10 godina :sick:

Sta je bre ovo, u zivotu nisam gledao goru reziju? Maltene sve bitno se gleda u Replay, totalno promaseno sta treba pratiti na stazi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako sam mislio da ce biti losa staza zapravo i nije tako losa sto se trke tice, bilo je preticanja za razliku od mnogih staza.

Kao sto rekoh merc idalje tanak tj tu je gde jeste ne vidi se neki pomak, dzabe nova krla mislim da im je ova staza vise prijala nego sto su dobili na te dodatke.

Max opet na visini zadatka, jeste RB brzi ali ipak Leclercu jos fali da dostigne nivo Maxa sto se voznje tice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trka rezultat.

Šteta za 3 DRS tj. zadnji pravac kasno se otvara skoro na 300 kilometra i nema realno više ubrzanja,trebalo je ranije da postave na tom pravcu DRS. Albon već 2 boda za Williams

FSQ_hwxXwAEOi8B.jpeg

FSQ8mHYXwAEQgDO.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nazalost, ugovor sa Majamijem je potpisan na 10 godina :sick:
Sta je bre ovo, u zivotu nisam gledao goru reziju? Maltene sve bitno se gleda u Replay, totalno promaseno sta treba pratiti na stazi. 
Mene je režija trke izbacila iz takta , znao sam da će tako biti čim sam video kako prenose kvalifikacije. Klasično američko pravljenje cirkusa od prenosa.
A da ne govorim o grafici, em što ne vidimo bitna dešavanja, em što umesto vremena gledamo koliko je ko bio puta u pit stopu i koliko su mi gume stare.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto utanjismo sa komentarima? Lepo rekoh da ne treba nista unapred zakljucivati posle 3 trke i Australije, a sampionat tek zagreban, sa jos 20 trka do kraja. I da se Mercedes i Red Bull sigurno vracaju samo je pitanje kada, a da je na Ferrariju da maksimalno iskoristi njihovu pocetnu slabost. Sa izuzetkom Imole, Leclerc je odlican. Ali cak i u ovakvom trenutnom Mercedesu, Russell je ispred Sainza (duva za vrat i treceplasiranom Checu). Russell je jedini vozac plasiran u top 5, u svih 5 trka, sa sve onim kengurom od bolida. Mislim da polako dokazuje zasto sam ga pominjao poslednje 2 godine (uz Maxa, Leclerca i Landa), dok je bio u Williamsu.

Pogotovo sam potencirao da RB ima i Hondu i legendardnog Adrian Neweya, kao i da ce to sigurno biti ponovo mozda najbrzi razvoj kroz sezonu.

Prvi put imamo dve vezane pobede bilo kog vozaca ove godine. Moze se uslovno reci i da je Max juce pobedio 2 puta (jer je Leclerc neocekivano dobio jos jednu sansu posle izlaska SC). Cak mislim da je Scuderia imala srece i da je to mogao da bude lagani 1-2 za Red Bull i preuzimanje vodjstva u poretku konstruktora. Prvo je Checo imao pad snage kada se Sainz odvojio na 7 sekundi, a zatim sa prednoscu novih srednje tvrdih guma posle SC sledi pomalo nepromisljen napad na Sainza kada je ponovo izgubio prikljucak.

Da podsetim da je na ovoj trci, kako bi mogli da pariraju RB na dugim pravcima i u 3 DRS zone, Leclerc imao zamenjen ICE (Internal Combustion Engine, tj. vec koristi drugu od tri moguce jedinice tokom sezone). Takodje mu je Ferrari menjao i turbo. A kroz celu trku, cak i uz sve to i prednost DRS, nije ni u jednom trenutku ozbiljnije ugrozio sve brzi RB i Hondu. Evo spiska zamenjenih komponenti kod svih vozaca u Majamiju. Sem Gaslyja ciji se bolid "raspada" (pogotovo posle ove trke i udesa sa Landom), izmene je implementirao Ferrari na svojim motorima:

 

FSGIsc4XEAAiUGp.thumb.jpg.536fa6e1d084c85cdb851607b9c41c9e.jpg

 

Takodje je bila evidentna prednost RB na srednje tvrdim gumama, sto je Maxu i donelo prednost u prvom delu trke i prolaz sa 3. na 1. mesto koje je zadrzao do kraja.

 

Svakako neocekivano zanimljiva trka, prilicno akcije i preticanja, dosta vozackih gresaka, definitivno je staza zahtevnija nego sto je delovalo u startu. Stvarno je uzivancija ove godine gledati borbu Leclerca i Maxa, cisto, sportski... Za razliku od prosle godine, kada je izmedju Maxa i Hamiltona incident visio u svakom njihovom duelu. Kao i borbu i nadmudrivanje Red Bulla i Scuderie.

Bas mi je zao gresaka u samom finisu i Bottasa (sa 5. mesta Alfe) i mladog Schumachera (koji je propustio priliku da se upise u F1 osvajace bodova). Odlicno su vozili obojica. Prenos i rezija, kao sto smo vec konstatovali, malo je reci katastrofalno realizovani. 

Za dve nedelje nam stize legendarna Catalunya i novi duel izmedju trenutno dve najbolje ekipe. Trenutno je prednost Scuderie pala na samo +6 bodova. A prednost Leclerca sa +46 bodova posle Australije, pada posle Imole i Majamija (na i dalje solidnih) +19 bodova. Uz Maxova dva odustajanja sa drugog mesta zbog otkaza bolida (u prve 3 trke, tesko da ce rivali ubuduce imati takve poklone). Dok je pred nama jos skoro 80% sampionata.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leclerc: Slabiji tempo na srednje-tvrdim gumama nas je mnogo koštao

 

leclerc_miami_gp_2022_r.jpg.webp

 

Monačanin danas nije uspeo da pol-poziciju pretvori u pobedu, mada je u finišu trke imao svoju priliku.


„Fizički je trka bila baš teška. Dosta smo se na početku mučili sa srednje-tvrdim gumama. Tada smo i izgubili vodeću poziciju i to nam je zakomplikovalo trku. Na tvrdoj gumi smo bili konkurentni i pred kraj sam mislio da bih mogao da obiđem Maxa, ali oni su danas ipak imali prednost. Ipak, bilo je zabavno i nadam se da smo priredili dobru predstavu. Nadam se da će se tako i nastaviti. Mi moramo da nastavimo da pritiskamo i verujem da sada možemo da počnemo da pravimo korake napred u nastavku sezone. Ovaj početni deo sezone je doneo dosta uzbuđenja i to je ono što ljudi žele da vide“, izjavio je Leclerc.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Ivan said:

Nesto utanjismo sa komentarima?

Svima je manje više sve jasno :D RB dominira, Max bi uzeo pol da nije napravio onu grešku u drugom krugu u Q3 i odmaglio bi na 20 sekundi, jer ne bi morao da obilazi Sainza i Leklera, trkački tempo na žutim je bio brutalan. Isto tako bi i Perez lagano uzeo treće, a možda i drugo mesto da nije imao problem sa senzorom u drugom delu trke. Ferari ako ne donese ozbiljna unapređenja u Barsu, crno im se piše, mogu da se nadaju da će uzeti par pobeda na DF stazama i to je to. Pod ozbiljna mislim na funkcionalna - znamo kakvi su bili prethodnih godina, unapređenja su ih više unazadila nego unapredila.

 

Neverovatno mi je da je Ferari razvijao ovaj auto 2 godine, ima 2 vrhunska vozača, stabilan tim koji je dugo zajedno, a opet im RB beži, RB koji se do pre par meseci borio sa Mercedesom za titulu. Toliko o kvalitetu i "dubini" RB tima, njihovih inženjera, dizajnera.

Max vozi šampionski, izvlači sve iz tog auta kao i uvek, ako ostane pouzdan bolid do kraja godine, eto lagane nove titule.

 

Što se ostatka grida tiče, Mercedes ne verujem da će se izvući iz ovog kanala i prići na više od pola sekunde po krugu, možda bljesnu u nekim trkama ako pogode setup i par vodećih odustane, ali mislim da je to to od njih, promašen koncept skroz.

Alpina ni na nebu ni na zemlji, tolika očekivanja, ulaganja, razvog, najave, el plan - ništa, borba za bodove, i mislim da će da se bore sa McLarenom i Alfa Romeom za to četvrto mesto, pod uslovom da Zhou počne redovno da osvaja neke bodove. Haas i AT odmah iza njih.

Vilijams i Aston Martin borba za deveto mesto, nerealno koliko Aston ne može da se sastavi, toliko para upucano, toliko ljudi maznuto iz drugih timova, ništa, Strol botina, Fetelu se ne vozi više očigledno, gazda tata fura neku svoju priču koja ne pije vodu očigledno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari ovo što pokazuje ove godine je kvantni skok unapred za njih, ako se pogleda gde su bili poslednjih nekoliko sezona. Ne bi ja njih još otpisao u borbi za titulu. A ne bih otpisao ni Mercedes, sigurno će pomrsiti račune svima.
RB odličan tim, Max, Lecler,Russel..ozbiljni i talentovani vozači.
20 trka, ima tu još svašta da se izdešava.
Po meni, prva sezona da je počela zanimljivo u od poslednjih jedno 7.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

U hibridnoj eri, imao je i Ferrari par solidnih startova sezone. Uvek se setim Vettela i onog njegovog cuvenog izletanja sa prvog mesta u Nemackoj, od tada kao i da je njegova karijera simbolicno krenula nizbrdo.

Bilo je tu trunku neke vatre par puta, dok ih Merc ne bi definitivno oduvao negde pocetkom septembra, tamo iza Spa Franchorcamps i Monze.

Pa prosla godina, Max i Hamilton...

Ali je svakako start ove sezone ultra-zanimljiv, dosta vise borbe, a manje tenzije. Bar za sada, dok se sezona ne zahukta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukoliko RB nastavi ovakvim tempom da unapređuje auto iz trke u trku, mislim da nećemo doći do zahuktavanja. Iskreno, nadam se da do takve borbe i neće doći, jer ako Maks i Lekler uđu u klinč, to će biti mnogo gore nego prošle sezone sa Luisom. Lekler takav kakav je, neće popustiti ni milimetar, bez problema će uleteti u duel da obojica završe u zidu, Maksa ne moram ni da spominjem (setimo se Austrije 2019, pa posle toga duela na Silverstonu). Luis se prošle godine sklanjao x puta jer je jednostavno morao da završi trku zbog bodova, a i imao je brži auto na kraju sezone, pa mu je bilo bitno samo da ne dođe do incidenta i imao je sigurno prvo mesto. Tako da, uživajmo dok traje ova fer i korektna borba i dok nema varnica, jer ako krenu, ode mast u propast :D 

Edited by Vule

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Ivan said:

Russell je jedini vozac plasiran u top 5, u svih 5 trka, sa sve onim kengurom od bolida. Mislim da polako dokazuje zasto sam ga pominjao poslednje 2 godine (uz Maxa, Leclerca i Landa), dok je bio u Williamsu.

 

 

 

 

 

Slazem se da je Ras odlican vozac i da ce biti nesto od njega ali budimo realni, Imola i Majami su bili cista sreca sto je zavrsio na ovim pozicijama.

U Imoli sve pozicije je zaradio zahvaljujuci ispadanjima konkurencije jedino je Magnusena obisao na voznju.

Majami losa pozicija na startu a neverovatna sreca u trci, da nije bilo SC verovatno ne bi ni uzeo bodove.

Tako da se malo preteruje sa velicanjem njegovih trenutnih rezultata ali vreme je tek pred njim i sezona ce pokazati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najmanje mislim na ovu sezonu. I nikog ne velicam, nego komentarisem. O Russellu pricam zadnjih godina, sta je sve izvlacio iz raspada od Williamsa. A setimo se i onog ovala u Bahreinu kada je menjao bolesnog Hamiltona, kako se iske*ao po ostatku karavana. Jeste to bio najbolji bolid, ali je i on seo u njega totalno neocekivano iz Williamsa i poigrao se sa svima ukljucujuci i Bottasa.

Isto kao sto sam za Maxa jos pre par godina pricao da ce biti veliki sampion, samo ako prelezi decije bolesti i poklope mu se kockice sa izborom ekipa. Iako je jos uvek tada realno bio du*e-glava (a vecina mu se podsmevala kao Crashtappenu :D), u njemu sam video delice trkackog fanatizma i posvecenosti velikog Senne. Stoji sve napisano na forumu.

Slicno mislim i za Russella od najmladjih u karavanu, lepo rekoh cim je potpisao za Merc sta ce biti kada se nadje sa Hamiltonom u ekipi. 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok Ferari ne sredi ljuškanje nema ništa od maksimalne brzine i ne može da parira Red Bull u. U Majamiju problem je bio 3 DRS kasno se otvarao i ko da ga nije ni bilo. Gasli bez DRS 320 na zadnjem pravcu a Alonso sa DRS 325

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binotto: Red Bull sada ima prednost, ali mi spremamo novi paket

 

binotto_miami_gp_2022_r.jpg.webp

 

Tim iz Maranela se sprema da od Barselone konačno krene da uvodi unapređenja za svoj bolid.


Ferrari nije uspeo da pobedi u Majamiju, ali se stiče utisak da u Italijanskom timu nema panike i da imaju jasno zacrtan plan za nastavak sezone. Ferrari je i dalje jedini tim bez većih unapređenja na bolidu od prošle sezone, ali se očekuje da ćemo u Barseloni videti prvi razvojni korak za F1-75.

 

Charles Leclerc

 

Red Bull je imao nešto slabiji početak sezone i mnogo su uložili u razvoj bolida na testovima i u prvih par trka. Oni su sada pronašli formu i ovo je savršen trenutak da Ferrari konačno odreaguje.

„Red Bull je potrošio dosta sredstava i nadam se da će u nekom trenutku prosto morati da uspore sa unapređenjima, dok ćemo mi imati još par kečeva u rukavu. Bolid je dobar i istina je da ga praktično uopšte nismo razvijali od početka sezone. Ipak i pored toga na vodećim pozicijama u obe konkurencije. Red Bull sada ima prednost od možda dve desetinke, ali mi u Barseloni donosimo novi paket i ako bude funkcionisao onako kako očekujemo, to će biti odlično“, izjavio je Binotto.

 

Carlos Sainz

 

Sledeće dve trke se vode u Španiji i Monaku i očekuje se da bi Ferrari na ovim stazama mogao da ima prednost, koju bi onda morao što bolje da iskoristi da se odlepi od Red Bulla.

Glavni problem italijanskog tima u ovom trenutku je aerodinamička efikasnost na pravcima gde gube dosta u poređenju sa Red Bullom, a snaga novog motora ne može da dođe do punog izražaja.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...