Jump to content
FAS Goran
SeriouS

Fiat Nuova Bravo - ljuljanje auta

Recommended Posts

Pozdrav,

Skoro sam kupio nove gume sve 4, i od tada mi auto "ljulja" na odredjenim brzinama - oko 40kmh pa na oko 80kmh. Takodje mi je auto tresao na oko 120kmh, levo desno ide auto, nisam primetio da volan trese.

Balansirao sam opet sva 4 tocka, i kao da je malo bolje bilo, ono tresenje na 120 je nestalo, ali auto i dalje ljulja na oko 40 i 80 kmh.

Oba vulkanizera su mi rekli da jedna felna malo "samara" ali da nije nista opasno, i da se balansiranjem to sredi.

 

Da napomenem da pre novih guma nisam imao ljuljanje, pocelo je tek sa novim gumama.

Razumem da bih mogla biti felna sto je malo kriva ali ne razumem zasto se to ljuljanje nije osecalo i na starim gumama. Gume su napumpane na 2.25, u pitanju su 16 205/55 tako je po fabrici.

Da li neko ima ideju sta bi moglo biti?

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SeriouS

Da nove gume nisu mozda Sava u pitanju? Vec vise ljudi je prijavljivalo identican problem. 

Resenje je Hunter masina, ako je imas u blizini. Tj. ako disbalans moze da se kompenzuje rotiranjem samih guma na felni. U suprotnom, sa rezultatima na reklamaciju, ako je neka guma kriva. U slucaju da prodavac nece da uvazi, opet kazem - ako su uopste gume u pitanju.

Spojicemo sa odgovarajucom temom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam za taj osecaj ljuljanja ali kad stavis nove gume jeste malo cudniji osecaj u voznji jer nove gume treba da se izradiraju(odmaste) i legnu kako bi dobro drzale ali to od nije osecaj ljuljanja nego najblize receno klizanja, zvakanja, sta znam, ali  nekim novim gumama treba i nekoliko stotina km da dobiju pravu performansu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Covek kaze da ima problem tek posle zamene guma. Ne kazem da u redovnom odrzavanju ne treba proveriti i amortizere, ali nekako sumnja prvo ide na ono sto je menjano.

Takodje, koliko sam razumeo, problem ima na pravcu.

Licno nikada nisam imao problem klizanja, zvakanja, kao sto kolega pomenu. Naravno da odmah primetim razliku u buci, tvrdoci, udobnosti (ako je ima) ali to je vec do smese, debljine bokova gume...

Doduse, na gumama nikad ne stedim i sa premium brendovima nikada nije bilo greske. Normalno se voze od prvog kilometra, jedino malo umerenije prvih par dana dok se malo ne nacne gazeci sloj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako. Da pretpostavimo kao što je i naznačeno.

Ako su problemi krenuli od zamene guma tu tražiti rešenje problema. Na Savu su se žalili već pa ništa novo.

Ja sam izabrao, meni pouzdaniji brend, i nisam se prevario.

Predlažem da se u međuvremenu izvrši laička provera amortizera. Ono, vizuelno i ljuljanjem da se otkloni evenualno očigledan problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije Sava, u pitanju su Kleber Dynaxer HP4.

Icicu kod treceg vulkanizera da mi ispravi felnu i recicu mu da pogleda gume dal su dobre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licno bih o istom trosku otisao tamo gde imaju Hunter (tocak se balansira "dinamicki", simulirajuci realno opterecenje).

Na taj nacin mogu da se eliminisu sitni deformiteti i disbalans same gume, rotiranjem gume na felni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav. 

Imam Brava II, 1.9 MJET 120 konja, i u poslednjih par nedelja mi se pojavio jedan, rekao bih, ozbiljan problem. Posto cesto idem za Sloveniju, krajem prosle godine u povratku, kroz Hrvatsku mi se javi problem lupanja pri punoj brzini na autoputu (120km/h). Lupanje mi se javljalo vise kada sam ulazio u levu krivinu, a kada sam vracao u desnu, nije ga bilo. Takodje, na nekih 70-80 km/h poceo je auto da se ljulja levo desno. Uz cesce pauze, stigao sam kuci, ali posle svake pauze, trebalo je nekih 10ak min da ponovo dodje do lupanja. Bio kod majstora, on na prvu kaze yo je lezaj tocka, sto smo i zamenili (na oba tocka). Posle toga, nastavilo se samo ljuljanje pri brzini 70-80, ne i lupanje, medjutim danas ponovo dodjem za Slo, i opet u Hrvatskoj pocne da lupa, malo drugacije, i u levoj i u desnoj krivini, i pravo, najvise pri davanju gasa. Isto i bas puno ljulja levo-desno.. Ne znam da li je neko imao slicna iskustva, ako moze neki savet? Razmisljam i ovde u Slo da nadjem nekog majstora, jer mi se u ovakvom stanju ne polazi za Srbiju (mada kada vozim do nekih sat vremena, nema lupanja vec samo ljuljanje???).. Hvala inapred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je neko imao situaciju da mu auto sitno poskakuje pozadi, ali samo na određenoj brzini, konkretno ~40-45 km/h ?

 

Prvi put sam ovo primetio nakon što su popravili i asfaltirali većinu ulica ovde prošle jeseni. Do tada su bile toliko razvaljene da se to i nije moglo osetiti.

 

 U početku sam mislio da je tako cupka zbog lošeg, "talasasto" izvedenog završnog sloja asfalta, ali kako se to nije dešavalo sa druga dva auta koja su tada bila u kući, skont'o sam na kraju da je u stvari Bravo u nekom problemu.

 

Prošlog proleća sam menjao zadnje amortizere i opruge, i od tada napravio desetak hiljada, ali većinom po autoputu i magistralama, gradske vožnje jako malo. Zato i ne mogu da se setim kad je to tačno krenulo.

 

Kako su amorti i opruge još taze, i nisam imao (pu-pu) neku havariju sa udarnim rupama, pretpostavio sam da je problem bio u matorim zadnjim gumama. Meni su izgledale još uvek dobro, pa sam odlagao njihovu zamenu, al' reko' hajde da eliminišem i tu eventualnost.

 

Montirane i balansirane juče, međutim i dalje cupka, tačno od 40-45, kao i sa starim. Džaba sam okrečio. :D

 

Majstor kaže mora da ga podigne na dizalicu da bi mogao nešto da kaže, al' krševa kol'ko voleš, a dizalica jedna ... a meni se ne kampuje kod njega. 

 

Neko pametan ? 

 

Edited by Reacher Gilt

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kako je preko ležećih? Ako pređeš a on osciluje, verovatno su amortizeri.

 

Naravno ne one oble nego onaj neki malo oštriji kraći ležeći

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve radi kako treba, ništa ne lupa i ne mrda, auto je potpuno stabilan, leži k'o pegla. Milina za voziti.

 

Al' od 40-45 na sat op-op-op, sitan vez ... :D

 

Što je ravniji i masniji asfalt, više se oseća...

 

edit i to samo na desnoj strani, rekao bih.

Edited by Reacher Gilt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još nešto, nisam centrirao trap nakon zamene amorta, al' valjda bi se osećalo u vožnji da nešto nije kako treba?

 

Evo kako gazi. Je l' valja ovo?

 

20240217_172225.thumb.jpg.1b79a4b95b70b4ea9bfdeab9c1a524df.jpg

20240217_172250.thumb.jpg.07461160aef60365a91f9ac1cf30e397.jpg20240217_172241.thumb.jpg.f38c8b9dc86e1bc1c52aed5207031781.jpg

 

 

 

Edited by Reacher Gilt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bi se osecalo, nit to moze da se vidi golim okom :D A po gumama ces videti kad vec bude kasno, tj kad budu istrosene sa jedne strane.

 

Centriranje posle zamene amorta je obavezno, valjda ti je i majstor to rekao? 

 

E sad, centriranje ti nece pomoci za to cupkanje sto spominjes. Ali svakako trebas da uradis. To sto si spominjao meni lici na krivu felnu, ali nisam siguran ovako preko neta da kazem. 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jok. :D

 

Moguće da je pretpostavljao da zato što se to podrazumeva i ja to svakako znam.

Nisam ga ni nakon zamene prednjih amorta terao na reglažu.

 

Jbg, ja sam kont'o ako ide pravo, ne vuče ni u jednu stranu, lepo leži na putu, škk ima da ga čačkam ?

 

18 minutes ago, horvat said:

kad vec bude kasno

Prednje su pregazile ~10 K, videćemo kako su prošle.

Da sam stavljao zimski set, primeto bih verovatno, al' nisam, jer brava ove zime nisam ni vozio...

A ni zime nije bilo, realno... :D

 

1 hour ago, Reacher Gilt said:

Meni su izgledale još uvek dobro, pa sam odlagao njihovu zamenu

Sreća pa sam stipsa, makar zadnje nisam ukenjao. :D

Edited by Reacher Gilt

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, horvat said:

meni lici na krivu felnu, ali

 

1 hour ago, Reacher Gilt said:

Montirane i balansirane juče

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 bar ovako virtuelno za krivu felnu ili gumu. Pokazu uglavnom na upravo tim nizim brzinama i na cca 130 km/h kada upadnu u rezonanciju. 

Ako je u pitanju ona "najgluplja" masina za balansiranje, vrlo lako moze da se desi da na njoj tockovi budu u nuli, a da u praksi "baca". Pogotovo ako su neke matore ili nepravilno skladistene gume u pitanju. Felnu mozes i sam da proveris na podignutom autu, da li je jajasta ili kriva u srcu.

Sve ove stvari se daleko lakse dijagnostikuju i nivelisu sa Hunter masinom, ako je imas negde u blizini. 

Ono sto licno ne bih izdrzao a da sam juce ne proverim :D - a to je da rotiras mesta prednjim i zadnjim tockovima. Za pocetak bar tu desnu stranu za koju kazes da sumnjas da je problematicna.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@werp690Ma jok, samo na 40-45, nadalje nema ni majmanjih vibracija. Makar ih ja nisam primetio.

@IvanGume su DOT3823, a kako su skladištene, to stvarno ne bih mogao da kažem. Napred su iste takve, ali s početka prošle godine, kupljene na istom mestu, i kako već rekoh za ovih 10ak hiljada nikakvog problema s njima nije bilo.

E, sad, kol'ko je pametna balanserka, ne bih znao ... al' majstor vulko jeste sigurno.

Više od dve decenije je u poslu, vrlo temeljan i posvećen čovek, do sad nije imao gafova, a pri tom mi je i dobar prijatelj.

Ne mogu naravno ovako napamet da tvrdim da nije on nešto pogrešio, al' male su šanse.

Ništa onda, Bravo će čim se oslobodi dizalica prvo na pretres zadnjeg podvozja, a potom na reglažu trapa negde u Niš po preporuci pa javljam ovde šta je bio problem.

 

 

Edited by Reacher Gilt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto Ivan rece, nema veze sto su nove gume montirane i balansirane. Meni su vise puta balansirali gume na krivu felnu. E sad, ne znaci da je do toga, samo prosto ta cinjenica da su gume nove i sveze montirane/balansirane, ne potire mogucnost krive felne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nevezano za konkretno ovo, licno sam imao slucaj da su felne prave kao strela, gume montirane i balansirane u nulu... I kad dodje do neke brzine, krece da ljuska - zimske gume, iako ispravno "hostovane" :) i rotirane tokom stajanja, vremenom su se jednostavno pokrivile. Iako je sara bila odlicna, nije mi padalo na pamet da to prodajem, nego su letele pravo u djubre.

Pisao sam vec, davno je to bilo, bio mlad i zelen, a jedan kod nas Srbalja izuzetno popularan brend u pitanju. Koji mi od tada ne pada na pamet ni da pogledam kako stoji sa cenama, a kamoli da kupim.

Druga stvar, imao si u zadnje vreme i gomilu zalbi opet na jedan brend (deo grupacije), gde su serije i serije potpuno novih guma dolazile fabricki krive (da li problem u proizvodnji, skladistenju, transportu). I ljudi su, pogotovo van BG, imali silnih problema da reklamiraju i dobiju ono sto su platili. Zna se vec odavno, iz tog razloga ne pisem modele, da ne ispadne neka negativna kampanja sa moje strane.

Trece, kao sto rekosmo, felne - a to mozes lako i sam da proveris (da li je pokupljena neka rupa, ivicnjak, tj. da li je jajasta ili kriva u srcu). Ja na osnovu opisa, ovako virtuelno, kintu stavljam na nesto od te dve stvari (No1 felne, pa gume) :) .

PS: Centriranje trapa svakako odradi na kraju, pogotovo posle svih tih popravki (i ako vec nisi od kupovine). Ali sa tim, konkretan problem pretpostavljam da neces resiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, ne mogu da zamislim kako pokrivljena geometrija tocka moze da uzrokuje cupkanje na odredjenoj brzini? Mogu da zamislim da vuce u stranu, da trosi gume i da je nestabilan, od toga. Ali cupkanje/skakutanje, ne mogu? ne znam, jedino da tocak ide u osmicu, al to bi videli vec... 

 

Ovo sto je Ivan rekao za gume, isto sam imao i ja. Znaci bas sama guma bude kriva, ne felna, ne balans, nego sama guma i nema leka osim bacanje. I potpuno je tacno da moze i nova da dodje takva. A o polovnim da ne pricam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...