Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Italija 2022 (Emilia Romagna)

Recommended Posts

Na red nam dolazi legendarna Imola, jedna od mojih najomiljenijih staza. Puna istorije, sa prelepom konfiguracijom i jednom od najpoznatijih F1 krivina, Tamburello.

Iako je neosporno izgubila draz izmenom konfiguracija upravo krivina Tamburello i Villeneuve, postala je daleko bezbednija za vozace.

Po zlu cuvena zbog brojnih incidenata koji su se na njoj desavali, a najcrnji vikend F1 bio je 1994. kada su iza teskog udesa Barrichella, stradali Ratzenberger i za mene najveci F1 vozac svih vremena Ayrton Senna.

Posle pauze od 2006., trka je posle skoro deceniju i po vracena u program 2020. tokom pandemije, kao zamena. Isto se desilo i 2021., a u saradnji vlade Italije i regije Emilia Romagna (u kojoj se trka odrzava), potpisan je ugovor sa F1, koji garantuje mesto Imole u kalendaru u narednih 5 godina. Na moju veliku radost.

 

Zvanično ime:  FORMULA 1 PIRELLI GRAN PREMIO DEL MADE IN ITALY E DELL’EMILIA ROMAGNA 2022

Lokacija: Autodromo Enzo e Dino Ferrari, Imola, Italija

Datum: 22.-24. april 2022.

 

Petak 22.04.2022.

Prvi trening: 13:30 -14:30

Kvalifikacije: 17:00 – 18:00

Subota 23.04.2022.

Drugi trening: 12:30 – 13:30

Sprint trka: 16:30 – 17:30

Nedelja 24.04.2022.

Trka: 15:00

 

VN-Emilija-Romanja.png.webp (256×141)

 

Broj krugova:       63

Dužina staze:       4.909 km

Dužina trke:         309.049 km

Broj trka:              2

Prva trka:             2020.

Najviše pobeda: Hamilton, Verstappen: 1

                           Mercedes, Red Bull: 1

 

Autodromo Enzo e Dino Ferrari se nalazi u blizini grada Imole, 40 kilometara od Bolonje i oko 80 kilometara od Ferrarijeve fabrike u Maranelu. Pre smrti osnivača Ferrarija 1, Enzo Ferrarija 1988., staza je nosila ime Autodromo Dino Ferrari, u sećanje na Enzovog tragično poginulog sina.

 

imola_aerial_pano.jpeg.webp

 

VN San Marina/VN Italije
Imola je bila mesto gde se vozio GP San Marina jer je VN Italije bila održavana na Monci (osim 1980. godine kada je Imola ugostila Italijanski GP). Kada se vozi VN Imole, ogroman broj “tifoza” dođe na ovu stazu (koju Ferrari inače smatra svojom domaćom stazom) da podrži domaći tim. Pored Turske, Singapura, Abu Dabija i Brazila, Imola je takođe bila staza na kojoj se vozilo u smeru suprotnom od kazaljke na satu. Staza je poznata kao izuzetno brza, da dugim pravcima i jakim kočenjima, ali je isto tako i staza koja je videla dva smrtna slučaja u jednom trkačkom vikendu.

 

italian_gp_1980_imola_start-300x191.jpeg.webp   senna_san_marino_gp_1989_win-300x191.jpeg.webp

 

Tamburelo krivina je verovatno jedna od najpoznatijih krivina u istoriji F1, većinom zbog incidenata koji su se u njoj dešavali tokom godina. 1987. godine Nelson Piquet je imao nesreću tokom kvalifikacija, a zbog povreda koje je zadobio nije nastupio na trci. 1989. Berger je vozeći Ferrari izleteo u Tamburelu udario u zid pri čemu se monokok bolida podelio na dva dela, a potom i zapalio, ali je zbog brze reakcije sigurnosnog osoblja na stazi i lekara propustio samo dve trke zbog opekotina koje je zadobio na rukama.

 

senna_imola_1994-300x191.jpeg.webp   ratzenberger_imola_1994-300x191.jpeg.webp

 

Na crnoj listi Imole, najviše se kotira 1994. godina i VN San Marina. Tokom slobodnog treninga u petak, Rubens Barrichello je izleteo sa staze zbog velike brzine bolid se okrenuo naopačke i Brazilac je završio u sigurnosnim gumama onesvešćen. Tokom kvalifikacija u subotu Austrijanac Roland Ratzenberger je imao direktan udarac glavom u zid u krivini Villeneuve i premiuo je na licu mesta, prema nalazima forenzičara koji su vršili autopsiju. Crni vikend se nastavio i u nedelju kada je 3-struki šampion sveta Ayrton Senna u 7. krugu izleteo u Tamburelu i udario u zid. Senna ne bi bio ozbiljnije povređen od samog udarca u zid, ali se zbog kvara na amortizeru točak otkinuo i sa ogromnom brzinom udario u Senninu kacigu. Kao i Ratzenberger i Sena je preminuo na licu mesta. U oba slučaja pored poginulih vozača, nekoliko posmatrača i mehaničara je povređeno tokom vikenda.

 

hakkinen_schumacher_san_marino_gp_1999-300x191.jpeg.webp   schumacher_san_marino_gp_2003_win-300x191.jpeg.webp

 

Posle tako crnog vikenda u Imoli organizatori su odučili da stazu učine sigurnijom kako za vozače tako i za posmatrače. Tamburelu je dodat pesak koji je u značajnoj meri usporavao bolide koji izlete, a i sama krivina je preuređena pa je tako krivina vožena u 4. stepenu prenosa umesto 5. kako je bilo do 1994. Takođe, Villneuve krivina je korigovana pa se kroz nju od 1995. godine prolazilo u 4. umesto u 6. stepenu prenosa. Mnogi vozači kažu da je zbog svih prepravki na stazi i ubacivanje šikana staza izgubila svoju draž, ali se svi slažu da je sigurnost dovedena na viši nivo.

 

imola_tamburello-300x191.jpg   senna_monument_imola-300x191.jpeg

 

Na Imoli se vozilo sve do 2007. godine kada je povučena iz kalendara F1 zbog sigurnosnih razloga, a rekorder po broju pobeda je Nemački vozač i sedmostruki šampion sveta Michael Schumacher sa 7 pobeda, dok Legendarni Ayrton Senna i “profesor” Alain Prost dele drugo mesto sa po 3 pobede. U poretku konstruktora Williams i Ferrari imaju po 8 pobeda, dok je iza njih McLaren sa 6.

VN “Emilija Romanja”
Pandemija korona virusa je u 2020. dovela do remećenja kalendara, a veliki broj trka u prvoj polovini sezone je otkazan zbog nepovoljne epidemiološke situacije.
Formula 1 je bila primorana da u hodu kroji novi kalendar i ide na lokacije koje su bile spremne da ispoštuju sve epidemiološke mere i procedure koje je propisala FIA. U takvim uslovima, Imola se domogla svog mesta u kalendaru, prvi put od 2006. godine. Trka je nosila naziv VN „Emilija Romanja“ u čast regije u Italiji u kojoj se staza nalazi.

 

emilia_romagna_gp_2020_start-300x191.jpg.webp   Max Verstappen i Lewis Hamilton

 

Trkački vikend u Imoli je ujedno bio i prvi i jedini vožen u probnom dvodnevnom formatu nakon priča da bi to u budućnosti mogao da postane standard.

Iako je inicijalno planirano da se trka održi samo tokom 2020. zbog specifične situacije, VN „Emilia Romanja“ se vratila na kalendar i u 2021. umesto odložene VN Kine.

 

emilia_romagna_gp_2021_panorama.jpg.webp

 

Zbog velike ekonomske koristi koju je trka donela, čelnici vlade regije Emilija Romanja su odlučili da pokušaju da vrate Imolu na kalendar kao jednu od redovnih rundi šampionata.
Oni su u saradnji sa Vladom Italije, auto moto klubom i drugim partnerima obezbedili neophodna sredstva, pa je krajem 2021. postipsan ugovor sa Formulom 1 koji garantuje mesto na kalendaru u narednih pet godina.

 

image.png.25e7d840185f2cc99f704a0384aa953f.png (771×434)

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sainc ne trpi pritisak pod kojim je ove sezone, sad kad je u najboljem bolidu, kad ima boljeg timskog kolegu i kad su sve oci uprete u njega on ne ume da se snadje, hoce puno ali dzabe kad nije taj kalibar

 

Maxa ukenja prvo vreme za sutra, nadam se da ce Lec da ga dobije sutra

 

Mercedes katastrofa, oni su sve gori, cirkus jbt 

Share this post


Link to post
Share on other sites

gledao danas pri kraju kvalifikacije,kisa pljustala,bila crvena zastava,jer je Botac sjebao,taman krenuli kad je Noris okrenuo i zaglavio u pesku i ponovo crvena zastava i kraj kvalifikacija.A jel sutra sprint trka

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, silenci said:

A jel sutra sprint trka

U svakom prvom postu u najavi vikenda, ostavim i termine za treninge/kvalifikacije/trku ;) .

Sutra u 12:30 je poslednji trening, a od 16:30 je sprint trka:

On 4/20/2022 at 11:35 PM, Ivan said:

Subota 23.04.2022.

Drugi trening: 12:30 – 13:30

Sprint trka: 16:30 – 17:30

Nedelja 24.04.2022.

Trka: 15:00

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 generalno meni nije zanimljiv taj fazon sa sprint trkom iako sad 7 vozaca dobija poene za razliku od prosle god kad je tri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno se slazem.

Ideja im je bila da interesovanje drze sva 3 dana (umesto samo treninga petkom). Nije mi se svidjalo ni inicijalno, a ni kako se pokazalo u praksi.

Srecom pa su ove godine sprint planirali samo jos za Red Bull Ring i Interlagos (ako vec mora da se vozi).

 

Verstappen uz dosta sreće došao do pol-pozicije u Imoli

 

verstappen_emilia_romagna_gp_2022_q.jpg.webp

 

Haotične kvalifikacije u Imoli su trajale skoro dva sata zbog brojnih incidenata.


Vozače je dočekala prosušena staza na početku kvalifikacija i dobar deo njih je odlučio da odmah koristi meke gume za suvo, ali je bilo i onih na komponenti za promenjive uslove.

Međutim, već nakon pet minuta smo imali prvi prekid kvalifikacija pošto se Albonu prvo zapalila, a onda i eksplodirala zadnja desna kočnica. Sličan incident sa iste strane je Williams imao još na testu u Bahreinu i čudno je bilo što su se kočnice pregrejale i u znatno hladnijim uslovima u Imoli.

 

 

Redari su morali da čiste dobar deo staze pošto je Albon odlučio da se vrati do boksa.

Sesija je nastavljena nakon desetak minuta pauze i tada su svi izašli na gumama za suvo.

Najbolje vreme u Q1 je na kraju imao Leclerc sa vremenom 1m18.796s. To je bilo pola sekunde bolje od Verstappena i Sainza koje je razdvajala svega jedna stotinka, a sjajan utisak je ostavio Zhou koji je bio samo četiri desetinke iza njih dvojice i čak ispred Pereza.

Na začelju se u finišu vodila velika borba za prolaz u Q2, a na ivici su između ostalih visili Hamilton, Perez i Russell.

Mercedesovi vozači su nekako zahvaljujući novom setu guma uspeli da se probiju u Q2, a ispod crte su ostali Tsunoda, Gasly, Latifi, Ocon i Albon i to u velikoj meri komplikuje nastavak njihovog vikenda.

Kiša je ponovo prišla blizu. Staze na početku Q2. Svi su odmah pojurili na stazu, a procena je bila da će biti vremena samo za jedan mereni krug po suvom.

Svi su pritiskali do maksimuma, a onda novi prekid na deset minuta pre kraja kada se Sainz izvrteo i udario u zid u krivini Rivazza. To je bio kraj sesije za njega i to u trenutku kada je imao drugo vreme.

 

 

Do nastavka sesije je počela da pada i kiša tako da niko nije mogao da unapredi svoje vreme.

Vozači koji nisu imali sreće i ostali izvan prvih deset su bili Russell, Schumacher, Hamilton, Zhou i Stroll.

Najbolje vreme od 1m18.793s po suvom je imao Verstappen, a nekoliko vozača koji su imali prolaz je odlučilo da u samom finišu izašlo na stazu kako bi osetili prijanjanje.

Kako je počeo Q3 i prvi krugovi, tako smo dobili novi prekid kada je Magnussen izleteo u krivini Aqua Minerale. Ipak, on je kao i Norris na prvom treningu uspeo da se izvuče i vrati do pit-lane-a, pa je sesija veoma brzo nastavljena.

Naravno, na čelu se odmah vodila borba između Leclerca i Verstappena. Monačanin je imao prednost od dve stotinke posle prve runde krugova, ali je onda ponovo istaknuta crvena zastava pošto je Bottas parkirao bolid pored staze. U trenutku kada su bile istaknute žute zastave Verstappen je popravio svoje vreme i došao do prve pozicije. On je međutim usporio na vreme u problematičnoj zoni i zadržao je najbolje vreme.

Na satu je ostalo još samo tri minuta, što je značilo da će svi imati priliku za samo jedan brzi krug pre kraja.

 

 

Sesija je konačno poslednji put nastavljena nakon nešto duže pauze, a blaga kiša je nastavila da pada u međuvremenu.

Vozači nisu uspevali da poprave vremena pošto su uslovi bili lošiji, a sve je začinio Norris koji je ponovo izleteo u krivini Aqua Minerale i izazvao još jedan prekid, što je ujedno bio i kraj sesije.

Verstappen je tako uz dosta sreće osvojio prvu pol-poziciju u sezoni ispred Leclerca i Norrisa, koji je takođe imao dosta sreće sa vremenskim uslovima.

Četvrti sutra na sprint trci kreće Magnussen, pa potom slede Alonso i Ricciardo.

Perez je završio tek kao sedmi, dok su prvih deset kompletirali Bottas, Vettel i Sainz.

 

imola_kval_q3.jpg.webp

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprint trka. Ova ispade najbolja sprint trka,mada povećali su i bodove. Max bi lagano držao Leklera iznad DRS . Ovde Lekler i nema šanse jedino ako se Red Bull bude kvario mada će to biti sve redje. Plašim se da ne bude kao Fetel sa Hamiltonom ,čim ga vidi u retrovizoru počinju greške. Biće pobeda za Ferari ali glavni za titulu je Max. Perez nikad bolji. Sainc korektna vožnja,bar je malo ispeglao jučerašnji kiks za koji kaže nije on kriv već bolid 

 

FRCfSiLXsAA5tzi.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferstapenu sprint kvalifikacije i pol pozicija u Imoli

 

imola 2022.jpg

 

Svetski šampion Maks Ferstapen bio je najbrži u sprint kvalifikacijama u Imoli i u nedelju će na trci za Veliku nagradu Emilija Romanje startovati sa prve pozicije. Ferstapen je u pretposlednjem krugu obišao Šarla Leklera i došao do pobede u sprint kvalifikacijama, koje mu donosi i pol poziciju na startu nedeljne trke. Drugi će startovati vozač Ferarija Šarl Lekler, dok će sa treće pozicije trku početi Ferstapenov klupski kolega iz Red bula Serhio Perez. Sa četvrtog mesta krenuće Ferarijev Karlos Sainc, dok iz trećeg startnog reda počinju vozači Meklarena Lendo Noris i Danijel Rikardo.

 

Trka na stazi ''Enzo i Dino Ferari'' na programu je u nedelju od 15.00 časova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako Scuderia voli da puca sebi u kolena na domacim stazama, pa to je neverovatno. Stalno se setim jedne od prethodnih sezona kada su bili barabar sa Meckom, koja ih je prelomila u septembru na Monzi i iza toga uzela obe titule.

Takodje lepo rekoh da tesko da Red Bull i Mecka mogu gore od ovakvog starta i da svi ostali treba da koriste priliku da odmaknu. Pogotovo sto je Red Bull poznat kao tim koji mozda i najbolje razvija bolid kroz sezonu, a pehovi kao sa pocetka sezone tesko da ce im se ponavljati. I da je Ferrari na samo 2 kiksa prednosti, od 20 i kusur vikenda koji ce se voziti.

Bukvalno im je nedostajao samo Checov bod iz sprinta, da pokupe sve maksimalne poene ovog vikenda. Max najbolji u sprintu, 8 bodova. Najbolji danas uz najbrzi krug, 26 poena, ukupno 34.

Uz ocajan vikend Ferrarija, kao rezultat imamo da je prednost u konkurenciji konstruktora maltene istopljena, samo 11 poena.

Dok je Max sada "na kiks" razlike iza Leclerca, koji je popustio i na startu i u finisu trke, ali opet koliko-toliko limitirao stetu.

Takodje prosle godine lepo prognozirah kako ce se u Mercedesu pozicionirati Russell, koji je sjajan vozac. Uprkos ocajnoj formi tima i ponasanju bolida, odbranio je 4. mesto, dok je Hamilton celu trku ostao zaglavljen iza Gaslyja. Maltene bez sanse da ga obidje i zavrsava na 14. mestu.

McLaren deluje da se polako budi i pocinje da otima po koji bod najboljima, Lando odlican, na podijumu.

Najbolji Ferrari, ko se tome nadao - u rukama bivseg vodonose Bottasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes forsira onu oplatu motora i hladnjaka a vidi se da to nevalja. Valjda neće lupati glavom od zid već vratiti klasičnu kao na svim ostalim bolidima. U Barseloni su 1 dan imali tu klasičnu kao i svi koliko se sećam bolja su vremena bila. Haas je probao nešto slično kao Mercedes i baš je loše bilo bar što se tiče vazdušnog tunela

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliki sedmostruki sampion, ocigledno ga je Max prosle sezone ubio u pojam. Neosporno da je na pocetku sezone Merc nekonkurentan za vrh, trenutno je Hamilton na 28 bodova iz 4 trke, 7. mesto.

Ali u istom tom Mercu, Russell je bio 2. do ove trke, sada je 4. sa 49 poena.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ham ako se malo ne trgne, ako uopste sve zavisi od njega, na dobrom je putu da postane kao Fetel, definitivno ga je zadnja trka prosle god ubila u pojam (a koga ne bi) i dobro bacila u razmisljanje sta dalje, nje bio za odustajanje a ocigledno ni za nastavak price za koji je prelomio, ako su uopste price da se mislio da li da batali f1 bile tacne.

Realno gledano danas je Rasel imao srecu da zaradi 5 ili 6 pozicija odustajanjem drugih vozaca, sem na samom startu ako je uhvatio nego osim preticanja Magnusena nije ni jednu poziciju stekao na borbu, neosporno je da je mlad i brz vozac ali realno gledano danasnji napredak sa starta nije bio na muda i voznju.

Sa druge strane Ham je do pit-a dosao do neke 11. pozicije, onda problem u pit-u, dugo ostajanje, izlazak u najvecu guzvu i zaglavljivanje gde se zaglavio, da je pit bio brzi i mozda u nekom drugom momentu odradjen mislim da bi se lako domogao nekih bodova. Dodatni problem je bio nepostojanje DRS-a dobar deo trke, da je DRS od pocetka funkcionisao znacilo bi dosta.

Lec nije smeo sebi da dozvoli ovaj luksuz danas, titule se ne dobijaju samo pobedama vec i konstantnoscu na podijumu ali on se prepalio i posto poto hteo da dobije Pereza koji mu je evidentno bezao i odolevao u napadima sto je dokaz da je RB danas kompletno bio bolji.

Bojim se da ova sezona moze lako preci u dosadu gde ce RB nastaviti sa dominacijom a ferari sa greskama sto vozaca sto tima

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar ceo vikend, zanimljive kvalifikacije, konačno dobar sprint, a i trka je bila odlična obzirom na karakteristike staze.

 

Par zapažanja

- Sainz je u totalnom kanalu, psihički je pao skroz, u prirodi svakog trkača je da misli da je najbolji i najbrži, posebno kada u sezoni koja se završila na tabeli budeš ispred nekoga kao što je Lekler. To mu je dalo verovatno dodatni boost, bio je ubeđen da je brži i da može da ga pobedi, a sad je dobio najbolji bolid na gridu i apetiti su porasli... Kad ono međutim, Leka se prilagodio na bolid kao da se rodio u njemu i dere ga 1-2 desetinke po krugu lagano, dovoljno da istera Karlosa iz komfor zone u kojoj se celu karijeru nalazio, gde nije imao pritisak da pobeđuje nego samo da bude pouzdan i skuplja bodove, ne ulazi u rizične situacije itd... Rezultat se vidi, 2 odustajanja iz 4 trke + ona greška u kvalama u petak, a sa bolidom koji ima trebao je komotno biti drugi u šampionatu, posebno što je RB odustao zbog motora u čak 2 od 3 prve trke. Neodoljivo podseća na Fetela 2018. kada je pokušavao nešto što je nemoguće u borbi sa Hamiltonom i nizao grešku za greškom.

 

- Ako pogledamo Ferari, skoro savršen auto koji su napravili za start sezone, Mercedes koji je u kanalu, McLaren koji se oporavlja, RB koji je odustao na 2 od 3 trke, Alpinu koja ne može da sastavi 60 krugova bez kvara, oni su MORALI imati već tipa 70 bodova prednosti u ove 4 trke. Tačno se vidi nedostatak tog iskustva i živaca, i svakim danom mislim da ljudi sve više shvataju koliko je brutalno moćan Maks Ferštapen bio prošle godine i kakva je mašinerija Red Bull zapravo, u direktnoj borbi sa premoćnim Mercedesom i Hamiltonom, u eri Mercedes pravila, oni uzmu titulu, svaku trku završe prvi ili drugi, bez nepotrebnih grešaka, maksimalan fokus celog tima od prvog do poslednjeg kruga sezone. Ferari je već prosuo toliko bodova odustajanjem Sainza i ovom nepotrebnom greškom Leklera u nedelju da mislim da je i njima samima jasno da do kraja sezone neće imati šta da traže u borbi sa RB, koji se tek zagreva i pronalazi tempo i pouzdanost, a već im dišu za vratom na tabeli.

 

- Mercedes :D Onog momenta kad je Rasel potpisao sam rekao da će da ukanali Hamiltona u direktnom duelu i mislim da nisam bio jedini ovde sa takvim stavom. I kad se pogleda celokupna situacija ove sezone, samo sam još više ubeđen da bi se Luis povukao iz F1 da je prošle godine uzeo titulu, on jednostavno nije hteo da vozi ove godine, ali mu ego nije dozvolio da ode poražen u poslednjem krugu poslednje trke. A posebno mi je drago zbog izjava pre početka sezone, kako tima tako i Hamiltona, "svi će imati metu na leđima", "moj tim ne greši", "tek ćete videti ono najbolje od mene" itd... Prc, evo malo lošijeg auta iz kog treba cediti nemoguće, i gde smo, 14. mesto u trci na čist tempo, ne može Gaslija da obiđe koji se 50 krugova kači DRS-om za Albona u Vilijamsu? :lol:

 

- Red Bull standardno doktorski, Maks prebrz, Perez ultra pouzdan, taktika i setup na mestu, najbrži pit stopovi, pouzdanost izgleda konačno rešena, kao i potrošnja guma, a mogu biti samo još bolji kako vreme prolazi. A imali su najmanje vremena za razvoj auta, uz Mercedes, jer je prošla sezona bila onakva kakva je bila. Ako pogledamo gde je Merc...

 

Naravno - sve ovo što se sad dešava je podložno promenama, timovi tek treba da donesu neka unapređenja pa ćemo videti ko će biti gde, ali ako su nas prethodne sezone nešto naučile, RB će ovo da uzme relativno lagano, Ferari će da bude ubedljivo drugi a za treće mesto će biti ljuta borba između Meklarena i Mercedesa. Alpina, Aston, Alfa Tauri - kanal, Botas doživeo novu mladost u Alfi, kao i Magnusen u Hasu, ali nešto nisam baš ubeđen da će oni razvojem moći da prate tempo kako sezona bude odmicala i da će opet da zauzmu neko sedmo i deveto mesto na kraju godine.

Edited by Vule

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton je standardno ono sto sam godinama pricao, sposoban kada je bolid nadmocan, apsolutno nigde kada je bolid prosecan. Raselu ovo nije mogla biti bolja sezona, posle mucenja sa Vilijamsom, sad to iskustvo moze da iskoristi u Mercedesu i sem ako Mercedes ne napravi neki ogroman korak i postane nadomocan, verujem da ce zavrsiti ispred Hamiltona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih ja otpisivao Hamiltona protiv Rasela, treba gledati i na to da je lako prilagoditi se boljem bolidu kad predjes iz krša u slucaju Rasela a mnogo teze iz dobrog bolida sesti u los, to je staro pravilo nevezano samo za f1, znam slucajeve raznih takmicara u raznim trkackim serijama koji su tako prolazili. A opet ne treba se hvatati za ovu trku, jer kao sto rekoh Rasela je ovaj plasman bas ukenjao, nije on tu nista dobio na znanje i muda sem sto je obisao Magnuesena i sto je zadrzao mlitavog Botasa za kog znamo da je tanak u napadima i duelima pa i nije neka umetnost njega nositi na ledjima. No dobro Rasel je svakako mlad, brz i kvalitetan vozac u to nema sumnje i koji ce sigurno biti sampion ako bude imao uslova a sigurno da i od Luisa moze mnogo toga da nauci a i sigurno je da Luis moze jos dosta toga da pokaze na stazi samo da proradi ona njegova agresivnost kao pred kraj prosle sezone kad su ga mnogi vec otpisali u borbi za titulu.

 

Za Sainca se slazem sve.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima dosta primera u F1 gde su se vozaci prilagodili momenalno losijem bolidu. Neki vozaci su skoro konstantno bolji od svojih timskih kolega, bez obzira na kvalitet bolida i tima u kojem su vozili. Ne moze svaki put kad je neko bolji od Hamiltona da bude da ga je ukenjalo. Nije se Rasel teleportovao ispred u gridu i mozda jeste samo obisao Magnusena kako ti kazes (zaboravicemo cinjenicu da je Mercedes zaboravio da mu podesi prednje krilo za suvo), a Hamilton nije obisao nikoga, vozio se na zadnjem krilu celu trku...

 

Proradila mu je agresivnost onog trenutka kada je i dobio nadmocan bolid. Pomogla mu Mercedesova taktika sa motorima i cinjenica da je na poslednjim trkama imao ako se dobro secam od 4 do 18km/h vecu max brzinu od drugih timova.

 

Da je los vozac nije, ali da je najbolji ne bih se slozio bez obzira na broj titula. Iz sezone u sezonu se ne snalazi u situacijama kada bolid nije nadmocan i po tome meni nikad ne moze biti najbolji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, YUgisa said:

Proradila mu je agresivnost onog trenutka kada je i dobio nadmocan bolid.

Bio je on agresivan cele godine, da nije, ne bi dolazilo do onoliko udesa između njega i Maksa, ali tek kad dobio 30KS jači motor, onda je odjednom postao lav, I still rise, i ostale budalaštine.

Vidimo ove godine da se može trkati na nož i bez prljavih poteza, kad su dva prava čista trkača u pitanju, čak i ako je jedan od njih Maks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro to bas za sada ne bih tvrdio :D To mozda na kraju sezone da rezimiramo ako bude borbe za titulu, posto trenutno kako stoje stvari jesu razumniji iako neki imaju zamerke kao sto je Max vozio paralelno sa SC, dok bih ja rekao da ako je to problem onda bi trebao biti problem i Leklerovo "uletanje" u pravcu boxa kad se brani na pravcu :D E sad jedno su zabranili :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...