Jump to content
FAS Goran
oktopod

500L Cross Pino Silvestre

Recommended Posts

3 minutes ago, oktopod said:

A sve zaboravim da pitam, desava mi se da na uzbrdici kao da imam hill assist tj stanem, ubacim u prvu drzim kvacilo i kocnicu i kad hocu da krenem auto ne mrda unazad? Probao sam juce u tom momentu da drmam dupetom i odlepi tj krenu unazad, ja kocnicu pa pustim kocnicu on opet ne mrda u nazad emoji16.png
Al ne radi to svaki put, nema pravila osim na jednoj uzbrdici uvek.
Da mi mozda kocnice ne odvajaju dobro tj zalepe?

Prema gore navedenim simptomima, u navedenim momentima si bio pod uticajem aktivirane dodatne funkcionalnosti kočionog sistema, u narodu poznata kao hill holder... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako auto ima ESP, njegov integralni deo (podskup) je ASR+Hill Holder.

Aktivira se sa pritisnutim kvacilom i kocnicom, menjacem u leru ili ubacenim u bilo koju brzinu sem rikverca, kao i na nagibu vecem od 5%.

Isto vazi i za nizbrdicu, samo sto menjac treba da bude u rikvercu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toliko o prodavcima :) , nema na cemu. Imas o HH i u Korisnickim uputstvima za modele, okacenim kod nas na forumu.

Pretpostavljam da imas, ali ako zatreba, uvek dostupno online i za 500L facelift:

https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/Fiat/500L/facelift/Fiat_500L_upotreba_i_odrzavanje_300.pdf

 

On 4/11/2022 at 3:52 PM, oktopod said:

Pre svega pozdrav svima koji me znaju od ranije

Otpozdrav za kolegu sa rednim brojem 24 na forumu, od kolege sa rednim brojem 205 :D (inace su redni brojevi dogurali do blizu 24.000).

Da te novi autic lepo i u zdravlju sluzi, puno bezbednih kilometara!

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si kanim se da procitam uputstva nego eto povedosmo pricu i tako

Nisam znao da imam tako mali userID, zasigurno nisam bio 24i clan kad sam otvorio nalog

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to je bilo ono prebacivanje sadrzaja i korisnika (kada smo bili jos uvek samo podforum na CBC), na FLCS kao samostalni forum.

Ko ce da se seca, davno bese pocetak 2009. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1100 km (hiljadu sto). Ulje je Selenia 5w40. Bilo je tacno na maksimumu. Merio sam na istom mestu u dvoristu na placu, mozda nije idealno ravno al je isto mesto. Merim pre nego krenem nazad, znaci najmanje sat vremena se slegalo.

Vozen je po gradu 2/3 al nisam upadao u guzve, radim od kuce pa do devojke i na neki trening, 10-13 km jedan smer obe lokacije. Sve ravno bez uzbrdica tj napora, konkretno Mirijevo-Žarkovo i Mirijevo-NBGD kod opstine i nazad.

1/3 je otvoren put malo van grada.

Nisam prešao 100-110 na sat osim jednom 140 cisto da vidim osecaj, buku i slicno.

 

Stil vožnje je penzos znaci ne prelazim 3000 obrtaja, jesam par puta kad se ukljucujem na auto put do 4000, dok je 5000 video jednom trecom brzinom, ne znam dal je moguce penzionerskije, vozim ne kao da je nov i u garanciji vec kao da je polovan X6 pa da sto duze potraje bez kvara.

 

Primetio sam i da je neka cev pored motora sa suvozaceve strane uhvatila koroziju, ne bih rekao da je poluosovina vec bas cev, crevo srebrno mozda od klime, orijentisana je kao poluosovina tj od motora ka tocku.

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrosnju ulja isprati posle prvog servisa, do tada je svasta normalno da se desava :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vazi mada nisam neki optimista, u zivotu nisam imao auto koji ne trosi ulje, prosto me hoce
Zato imam i predrasudu da nikom ne verujem kad kaze da mu ne trosi ni malo.
Samo ne znam gde to ode, posto ne curi znaci da sagoreva, a to je vec onda los motor realno.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čitao sam to jos pre kupovine ali pominju razumne količine, ne znam bas dal sam procitao celu temu tj dal sam video da trosi manje posle prvog servisa, ako si to video obraduj me da ne citam 630 stranica

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, oktopod said:

ako si to video obraduj me da ne citam 630 stranica emoji23.png

Moze, da castis :D. Plus sto se pominje da MIN-MAX na sipci nije 1l kao sto je normalno :stuart: .

Prica je za 1.4 FIRE u Tipu doduse, ali cuo sam vise takvih. Deluje da je situacija slicna kao kod tebe:

On 1/29/2022 at 11:18 AM, Skundra said:

Potrošnja ulja mi je u startu bila dosta velika, bilo je to blizu 2dcl na 1000 km, što uz min-max količinu od 0.5 l baš i nije bilo najpraktičnije...

Prvo smo, u dogovoru sa šefom ovlaštenog servisa, umjesto fabrički preporučenog ulja Selenia Pure Energy 5w40 usuli Selenia Pure Energy Star, koje je takođe 5w40 ali sa nešto višom tačkom isparavanja i taj potez je drastično smanjio potrošnju ulja, tako da je od tada trošio 1-1.5 dcl na 1000 km. Sada, nakon što sam prešao 22 000 km, potrošnja se, koliko sam ja upratio, nakon nekih 20 000 km dodatno značajno smanjila, tako da se sada kreće oko 0.8 dcl na 1000 km, a takođe sam primjetio da se i potrošnja goriva u zadnje vrijeme smanjila, bar što se gradske vožnje tiče za dobar litar na 100 km...

Tako da očito treba motoru dati malo vremena da sve legne na svoje, a do tada (a i inače) treba biti pažljiv i ažuran sa kontrolom nivoa ulja u motoru.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok hvala, ću častim javi kad i gde najbolje ako se i dalje okupljate negde

 

Meni je ok 1L na 10k, videh da je pola kile od min do maks pa pomislih ugrubo da je meni 2.5-3 L na 10k sto je cista prevara po meni.

 

Strpecu se pa javiti posle prvog servisa i pitati da sipaju to ulje. Sad je sipano rekose samo Selenia, kupio sam isti dan kad i auto litar ulja znajuci celu pricu al ne znam tacno oznaku ene ga u gepeku.

 

Kad vec njamke jos jedan los detalj, kada pada jaka kisa, brisaci svu vodu nabacuju na staklo A stuba pa pravo kroz prozor, neko ce reci sto otvaram prozor po kisi, zapravo ga samo otskrinuh zbog radi pljuge. Ne mora to biti kisa, pranje stakla prskalicama vec pri 60 70 na sat se isto desava.

 

A da dodam i pozitivno, pomenuo sam 140 na sat bilo je i nesto vise, prijatno me iznenadilo da nema velike buke, kako motora tako i vetra a ocekivao sam od vetra jer auto nije aerodinamican. Bocan vetar (ocekivano) izrazito oseca ali kazem ocekivano te mi ne smeta.

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, oktopod said:

Ok hvala, ću častim javi kad i gde najbolje ako se i dalje okupljate negde emoji4.png

Ma salim se naravno za cascavanje, to najbolje zna tvoj kolega po 500L @Dzimbo :D .

Ne znam koju lokaciju iz tog doba pamtis :) . Imas standardna vikend druzenja forumasa kod Intera, nedeljom od 18h. Samo smo se pre neku godinu mrdnuli od ispred Genex apartmana, do Gazele:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/27773-redovno-fiat-lancia-okupljanje-beograd/&do=findComment&comment=1645043

 

Nadamo se konacno opet i nekom velikom, godisnjem skupu i celodnevnom rostilju i druzenju. Zbog Corone, zadnji takav skup je nazalost bio u junu 2019.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, oktopod said:

brisaci svu vodu nabacuju na staklo A stuba pa pravo kroz prozor, neko ce reci sto otvaram prozor po kisi, zapravo ga samo otskrinuh zbog radi pljuge. Ne mora to biti kisa, pranje stakla prskalicama vec pri 60 70 na sat se isto desava.

Tesi se, kod Brava je to i na nizim brzinama... Provereno na tezi nacin.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strašno me smara menjanje brzina naročito iz prve u drugu.

Ti zvukovi iz kvačila, kad u prvoj stisnem kvačilo ko dva pleha da se sudare, kad puštam u drugoj zvuk proklizavanja...

 

Bukvalno se koncentrišem kad god menjam da umanjim zvukove, sav sam napet smara me...

 

Tako mi je bilo jedino na Puntu a na njemu sam se namenjao kvačila da bih na kraju zaključio da je viljuška kvačila verovatno pokrivljena jer je uvek druk lager lomio perca korpe urezujući se ekscentrično, da dodam da sam u vojsci bio vozač i vozio preko 20 vozila plus ova privatna i nigde to nisam doživeo.

 

Jel to tako ili da otvaram temu ako uopšte ima šta da se kaže?

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kako ja to ne vidoh, ovaj tapatalk jos u kombinaciji pretrage je smeće

 

Uglavnom to je to, isti problem imaju i drugi hvala.

 

Mozda je rano reci al pocinjem da se nerviram sto sam kupio Fiat. Nadao sam se da cu kupovinom novog auta samo da okacim slike na forum a ne i da bauljam po tehnickin temama i vracam se u servis.

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da dodam i da Fiat nisam ni hteo ali sam pao pod situaciju da imam keš i da je to bilo na lageru kao i da vizuelno nije los i odgovara mojim zeljama visljeg i krupnijeg auta, zato ga i kupih.

 

Takodje me smara ovde napadanje ljudi koji iznose probleme potrosnje ulja i kvacila i menjaca argumentima "uh al si se iscimao promenili ti u garanciji" - ignorisuci cinjenicu da na ganc novom autu ti menjas menjac ili kvačilo, kao i "poznato je da troskare ulje" - ignorisuci kolicinu ulja koja je kao da vozis na mesavinu.

 

Neki ljudi su od usta odvajali da sebi priuste ganc novo vozilo i naravno da su poludeli kao i ja sada. Argumenti tipa "sta si ocekivao za te pare" - prvo nisu male pare a drugo ocekivao sam auto a ne nesto sto su pravila deca u vrtiću

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakazao sam servis za 9i maj pa cu svakako javiti sta je bilo.

Ne zamerite da jos malo izluftiram frustraciju

Eto doziveo sam da kupim nov auto a vec sam zakazao servis menjaca, imam vec memorisan telefon servisa, dopisujem se na teme tehnickih problema, razmisljam da dospem ulje u motor... Kako covek da se ne iznervira.

Ako ovo cita neko ko ima veze i fore za nova skoda vozila ili poseduje Karoq koji je dokazano presao malo, rad sam za zamenu uz moju doplatu ili samo prodaju ali ako bi bilo nesto tipa Skoda na lageru

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio si nov auto, imas garanciju ne vidim razlog za toliku tenziju i razocaranje. Kod svih marki se desavaju problemi u garantnom roku, zato i sluzi garancija da bi se to resilo. Mom komsiji je nova E klasa skoro godinu dana bila po servisim dok su otklonili vibracije i voznji i evo 160hkm posle toga bez greske default_).gif

 

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato sto nisam ocekivao na modelu starom deceniju probleme koje navode jos iz 2014e, a auto sam kupio nov bas da ne idem po servisima vec upalim auto veceras i idem na more npr bez da razmisljam dal cu na slep sluzbu u sred noci na Romaniji da menjam menjac i da li sam poneo dovoljno ulja za motor

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nista nije cudno da se kod bilo kog novog vozila javi neki gremlin ili cak fatalan kvar :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...