Jump to content
FAS Goran
oktopod

500L Cross Pino Silvestre

Recommended Posts

Proslo je tacno godinu dana pre neki dan, produzio sam registraciju nesto ranije. 

 

Utisci su vam odavno jasni, malo statistike presao sam 15.500 km sto stvarno nisam za života presao godisnje. 

Potrosnja je na tih 15.5k po boardu 7.8 litara sa prosecnom brzinom 37 kmh i skoro 3 litre ulja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako ti je to u mašinskoj industriji, pragovi tolerancije u masovnoj proizvodnji su veliki.

Ja sam na 8000km zamenio menjački sklop, pitanje je koliko je takvih slučajeva procentualno kad je masovna proizvodnja u pitanju.

Upravo sam bog toga, proizvođač se ogradio time što ti u uputstvu piše da toleriše do 800gr ulja na 1000 km.

Dal bi kupio auto a da si upoznat sa tim?

Verovatno ne bi. Otišao bi u salon drugog brenda , kad tamo, isto!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki procenat greške i odstupanja naravno da postoji u svakoj proizvodnji. Kontrolom kvaliteta u proizvodnji deo se utvrdi i povuče. Zavisno kakva je strategija i cenovna politika proizvođača može kontrola u fabrici da bude strožija  tj. skuplja a da imaju manje reklamacija, ili da bude manja a da svesno imaju više reklamacija što znači da je normalno i očekivano da će se javiti određeni procenat grešaka i reklamacija na motor, menjač... verovatno njima i poznat procenat s obzriom da fiat ima wcm tako da imaju izračunato... ,  što znači da po verovatnoći može da se javi i proizvod sa istovremeno više grešaka tj. da ima boljih i lošijih komada istog proizvoda, i dođemo do ''kako se kome zalomilo''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve mi se jače čuje već pomenuto neko zveckanje iz predela instrument table iza volana tj gde je brzinomer. Čuje se kao neko frktanje nekog besnog zrnca peska, al malo većeg i čuje se u svakoj brzini pri 2800 do 3500 obrtaja. Ne znam šta to može biti. Da kazaljka skakuće pa da kažeš al ne skakuće, možda je baš iz nje zvuk, nešto glavi il neprimetno skakuće. 

 

Upalila mi se check tyre pressure lampica kad sam krenuo sa naplatne rampe posle 50ak km auto puta, u gumama vizuelno ne nedostaje vazduha, proveriću.

 

Takođe već pomenuto lupkanje kod zadnjeg desnog točka mi se danas desilo pri vožnji u rikverc u pravilnim intervalima, tup tup tup. 

 

Sve se češće dešava da mi u toku vožnje krene da zvoni da se suvozač nije vezao a sam sam u autu. Nabodem pesnajom sedalni deo i prestane. 

 

Danas su i putnici pozadi prokomentarisali kako je čudno da nema ručke iznad vrata za odmor ruke a postoji udubljenje u nebu. 

Edited by oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to sa rukohvatima zadnje klupe "na nebu" nikako ne razumem ( zašto su ih uklonili u kasnijem dobu produkcije ).

Što se tiče paljenja upozorenja za pritisak u pneumaticima, da nisi neposredno pre toga možda menjao zimske za letnje gume? Posle svake zamene treba resetovati sistem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proverio sam danas i jeste opao pritisak te je upozorenje bilo legitimno, bilo bi lepo i da kaze koji je tocak u pitanju al obzirom da radi preko abs ocitavanje mozda i ne moze. 

Znam da mora reset kad se menjaju ili doduvavaju gume bez obzira dal primeti i upali upozorenje. Gume sam hteo da menjam na letnje al sam odustao vratila se zima i kiše. 

 

Zao mi samo sto nisam izvukao zakljucak gde je prag kad se upali, bio kod druga vulkanizera i kazem radniku da mi kaze vrednost pre pumpanja da znam i da napumpa napred na 2.4 nazad 2.2 prema uputstvu, videsmo da je napred 2.16 al moguce da smo ih prosli put napamet na 2.2 i napumpali, dok je presao na drugi prednji tocak ja se zapricao nesto on zaboravio te ne znam dal je opao za 0.24 ili 0.04 bara, pre ce biti za 0.24 te je tu negde prag kad upozorava sto je taman ok

Edited by oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj sistem na fiatima upozorava preko ABSa , takozvani indirektni sistem, čim kompjuter iskalkuliše da je u jednoj od guma pao pritisak pali se alarm.
Direktni sistem meri u svakoj gumi direktno i posebno pritisak, kod takvog sistema imaš očitavanje vrednosti pritiska za svaku gumu posebno. On prijavili tačno koja guma je popustila.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pričali smo svojevremeno o podizanju zadnjih sedišta koje se razlikuje od starijih modela pa evo konačno sam podizao pa i fotkao. Povlači se ova platnena kao ručka ali je ona i zalepljena čičak trakom pa je lakše na dole pa ka sebi. 

 

IMG_20230422_155018.jpg IMG_20230422_155004.jpg

IMG_20230422_155026.jpg IMG_20230422_154957.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste stvarno praktičan i udoban auto, žao mi je što su pokvarili utisak kvalitetom. 

 

Primetio sam da je lak stvarno loš, ne samo što je pukao i lak i farba od govanca, nego ovih dana mi sa drveća kapće svašta, iako isti dan odem na plac da ga operem a prao sam ga 5 puta u 10 dana ko zaludan, ne samo što ostanu tragovi kapanja nego sam ga već i pošteno izgrebao sunđerom, a perem ga prvo puškom pa onda odem na plac da perem sunđerom, imam dva sunđera za gornji i donji deo auta, ispiram sunđer redovno al džaba, pljuneš li ga izgrebaće se. 

 

Onaj plastični trougao kod retrovizora se izvitoperio tako da je gornji ugao se udaljio od stakla, možeš prst da zavučeš. Staklo retrovizora nije staklo izgleda već prevlaka neka, na vozačevom ima trag neki kao da je u krug grebano nožem a nisam ga nigde češao nikad, možda i to od sunđera. 

Edited by oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Negde grešiš u tom pranju kola, samo ne znam gde.

Ja sam moj 500L iste boje redovno prao 7-8 godina ( i to "bez puške" ) i nikada po sebi nije imao riseve.

Ja kada perem kola, posle prvog ispiranja pod najjačim mlazom, pustim da voda iz creva teče lagano, šampon sipam direktno u sundjer, i trljam nežno i lagano sundjerom, a voda iz creva stalno sipa iznad i oko sundjera i povremeno ispiram sundjer. I tako npr. operem jedna vrata, isperem sundjer, pa opet naspem par kapi šampona i tako deo po deo karoserije. Znači, dok cela kola operem, oko 15-20 puta isperem sundjer i isto toliko puta naspem po malo šampona u sundjer.

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo primera od danas, svaki drugi dan mi se pojavljuju neke ogrebotine gde je otisla i farba, dal se neko mota oko kola pa zagrebe ne znam al svaka ogrebotina ne moze da se opere tj dosla je do farbe. Najvise se desava na gepek vratima a jutros na zadnjim vratima i krilu. Da ne pominjem necije nokte iza kvake to kao Fredi Kruger da je otvarao. 

 

Dodao bih i fotke devojkinog Grande Punta kog su toliko zakacili da su isekli komad lima ko konzervu kad otvaras, preko krila i oba vrata a ispolirali smo nista se ne vidi, majstoru nije bilo jasno kako nije farba zagrebana. 

 

IMG_20230430_154124.jpg IMG_20230430_154133.jpg IMG_20230430_160927.jpg

 

IMG-c5c035fcfb1e2a131f7b24eafb093961-V.jpg IMG-8078b109386cca41b1bf87b4e985a3d4-V.jpg IMG-1f0e61d091160505ab235fcce56d40aa-V.jpg

 

Pocelo je i iz kvacila sve vise da se cuje kad menjas brzine momenat pre nego pustis kvacilo kako se nesto i dalje okrece, al je zvuk kao stara kola kad ne vozis par dana pa plocica grebe konstantno. Mislim da kvacilo nece prebaciti garanciju.

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, oktopod said:

Mislim da kvacilo nece prebaciti garanciju.

Ako podleze pod garanciju... Mozda se vodi kao potrosni materijal. Iskreno se nadam da nisam u pravu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vodi se kvacilo pod garanciju, pisao sam o tome i kacio fotku garancije, to sam rekao onako, garancija je guzu njome da obrises u principu. 

 

Devojci su punta zakacili vec drugi put, prvi put ulubili zadnja vrata, identicno je ostecen i grande od komsije iz zgrade, zasto se to desava ne znam al je generalno tu parkirati opasno a nemam gde drugo u vecini slucajeva, na tom mestu ulica naglo zavije pa se zavrsi T raskrsnicom posred koje je rupcaga, a sa obe strane parkirana vozila uska ulica plus se zalecu ko na trkama, pa ih iznenadi da im neko ide u susret ili presece obilazeci rupu i onda dok odreaguju produze pravo, ili kad se mimoilaze zakace. 

Plus je tu i kontejner pa sumnjam i na kamion djubretarac i ove sto ceprkaju sa onim bicikl korpama. 

Ova linija na vratima je ravna ko lenjirom, pa cenim da je skupljačima virelo nesto iz korpe ili je neko vozilo tj nije zlonamerno, ove na gepeku su nepravilne kao da se provlačio iza auta neko kome vise ključevi sa pantalona tj opet nije zlonamerno al jeste kurcobolja. 

 

Bilo kako bilo, kod mene pipnes auto otislo do farbe, na grandeu otkines lim udubis vrata farba citava samo ispoliras.

Edited by oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...