oktopod 283 Posted March 19, 2023 Proslo je tacno godinu dana pre neki dan, produzio sam registraciju nesto ranije. Utisci su vam odavno jasni, malo statistike presao sam 15.500 km sto stvarno nisam za života presao godisnje. Potrosnja je na tih 15.5k po boardu 7.8 litara sa prosecnom brzinom 37 kmh i skoro 3 litre ulja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted March 20, 2023 Čudi me to za motorno ulje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6876 Posted March 20, 2023 Ja sam pisao već za taj motor 1.4 da kod mog zeta u Tipu troši od prvog dana, i evo već 4 godine, od zamene do zamene par litara ulja. Izgleda kako se kome zalomi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted March 20, 2023 Meni je čudno to "kako se kome zalomi", nismo kupili kokice kod Bokice već automobil plus pričamo o motoru Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6876 Posted March 21, 2023 Tako ti je to u mašinskoj industriji, pragovi tolerancije u masovnoj proizvodnji su veliki. Ja sam na 8000km zamenio menjački sklop, pitanje je koliko je takvih slučajeva procentualno kad je masovna proizvodnja u pitanju. Upravo sam bog toga, proizvođač se ogradio time što ti u uputstvu piše da toleriše do 800gr ulja na 1000 km. Dal bi kupio auto a da si upoznat sa tim? Verovatno ne bi. Otišao bi u salon drugog brenda , kad tamo, isto! 1 oktopod reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted March 21, 2023 Neki procenat greške i odstupanja naravno da postoji u svakoj proizvodnji. Kontrolom kvaliteta u proizvodnji deo se utvrdi i povuče. Zavisno kakva je strategija i cenovna politika proizvođača može kontrola u fabrici da bude strožija tj. skuplja a da imaju manje reklamacija, ili da bude manja a da svesno imaju više reklamacija što znači da je normalno i očekivano da će se javiti određeni procenat grešaka i reklamacija na motor, menjač... verovatno njima i poznat procenat s obzriom da fiat ima wcm tako da imaju izračunato... , što znači da po verovatnoći može da se javi i proizvod sa istovremeno više grešaka tj. da ima boljih i lošijih komada istog proizvoda, i dođemo do ''kako se kome zalomilo'' 1 oktopod reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted April 9, 2023 (edited) Sve mi se jače čuje već pomenuto neko zveckanje iz predela instrument table iza volana tj gde je brzinomer. Čuje se kao neko frktanje nekog besnog zrnca peska, al malo većeg i čuje se u svakoj brzini pri 2800 do 3500 obrtaja. Ne znam šta to može biti. Da kazaljka skakuće pa da kažeš al ne skakuće, možda je baš iz nje zvuk, nešto glavi il neprimetno skakuće. Upalila mi se check tyre pressure lampica kad sam krenuo sa naplatne rampe posle 50ak km auto puta, u gumama vizuelno ne nedostaje vazduha, proveriću. Takođe već pomenuto lupkanje kod zadnjeg desnog točka mi se danas desilo pri vožnji u rikverc u pravilnim intervalima, tup tup tup. Sve se češće dešava da mi u toku vožnje krene da zvoni da se suvozač nije vezao a sam sam u autu. Nabodem pesnajom sedalni deo i prestane. Danas su i putnici pozadi prokomentarisali kako je čudno da nema ručke iznad vrata za odmor ruke a postoji udubljenje u nebu. Edited April 9, 2023 by oktopod Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted April 10, 2023 Da, to sa rukohvatima zadnje klupe "na nebu" nikako ne razumem ( zašto su ih uklonili u kasnijem dobu produkcije ). Što se tiče paljenja upozorenja za pritisak u pneumaticima, da nisi neposredno pre toga možda menjao zimske za letnje gume? Posle svake zamene treba resetovati sistem. 1 oktopod reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6876 Posted April 10, 2023 Meni se taj alarm za pritisak u pneumaticima javljao kad su nagle promene temperatura pa ujutro bude hladno, zagreje se pneumatik i eto razlike u pritiscima, samo sam resetovao. Dok ne osetim da vuče u stranu ili je premekan, ne diram ništa. 2 italiano and oktopod reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted April 10, 2023 (edited) Proverio sam danas i jeste opao pritisak te je upozorenje bilo legitimno, bilo bi lepo i da kaze koji je tocak u pitanju al obzirom da radi preko abs ocitavanje mozda i ne moze. Znam da mora reset kad se menjaju ili doduvavaju gume bez obzira dal primeti i upali upozorenje. Gume sam hteo da menjam na letnje al sam odustao vratila se zima i kiše. Zao mi samo sto nisam izvukao zakljucak gde je prag kad se upali, bio kod druga vulkanizera i kazem radniku da mi kaze vrednost pre pumpanja da znam i da napumpa napred na 2.4 nazad 2.2 prema uputstvu, videsmo da je napred 2.16 al moguce da smo ih prosli put napamet na 2.2 i napumpali, dok je presao na drugi prednji tocak ja se zapricao nesto on zaboravio te ne znam dal je opao za 0.24 ili 0.04 bara, pre ce biti za 0.24 te je tu negde prag kad upozorava sto je taman ok Edited April 10, 2023 by oktopod Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6876 Posted April 10, 2023 Taj sistem na fiatima upozorava preko ABSa , takozvani indirektni sistem, čim kompjuter iskalkuliše da je u jednoj od guma pao pritisak pali se alarm. Direktni sistem meri u svakoj gumi direktno i posebno pritisak, kod takvog sistema imaš očitavanje vrednosti pritiska za svaku gumu posebno. On prijavili tačno koja guma je popustila. 1 oktopod reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted April 27, 2023 Pričali smo svojevremeno o podizanju zadnjih sedišta koje se razlikuje od starijih modela pa evo konačno sam podizao pa i fotkao. Povlači se ova platnena kao ručka ali je ona i zalepljena čičak trakom pa je lakše na dole pa ka sebi. 1 Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6876 Posted April 27, 2023 Praviće tog 500l od blata 5 ISV_01, italiano, nebojsa zvezdara and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Djuk85 2981 Posted April 27, 2023 Ja sam suprugu već obavestio da posle multiple samo 500l može da dodje u obzir 4 Loon123, MS PK, Reacher Gilt and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6876 Posted April 27, 2023 Vrlo racionalan izbor. Realno, taj model za novac koliko košta nudi poprilično, a opet, funkcionalan i zahvalan. 4 Reacher Gilt, italiano, Djuk85 and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Reacher Gilt 2142 Posted April 27, 2023 Reče @knezevic76 iz crnog ristajl Bravo Sporta ... 3 knezevic76, nemanja84bg and djole81ar reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6876 Posted April 27, 2023 Da sam pametan bio, kao što nisam, još uvek bi Modusa vozio. 2 2 stex_pb, Reacher Gilt, nemanja84bg and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted April 29, 2023 (edited) Jeste stvarno praktičan i udoban auto, žao mi je što su pokvarili utisak kvalitetom. Primetio sam da je lak stvarno loš, ne samo što je pukao i lak i farba od govanca, nego ovih dana mi sa drveća kapće svašta, iako isti dan odem na plac da ga operem a prao sam ga 5 puta u 10 dana ko zaludan, ne samo što ostanu tragovi kapanja nego sam ga već i pošteno izgrebao sunđerom, a perem ga prvo puškom pa onda odem na plac da perem sunđerom, imam dva sunđera za gornji i donji deo auta, ispiram sunđer redovno al džaba, pljuneš li ga izgrebaće se. Onaj plastični trougao kod retrovizora se izvitoperio tako da je gornji ugao se udaljio od stakla, možeš prst da zavučeš. Staklo retrovizora nije staklo izgleda već prevlaka neka, na vozačevom ima trag neki kao da je u krug grebano nožem a nisam ga nigde češao nikad, možda i to od sunđera. Edited April 29, 2023 by oktopod 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted April 29, 2023 (edited) Negde grešiš u tom pranju kola, samo ne znam gde. Ja sam moj 500L iste boje redovno prao 7-8 godina ( i to "bez puške" ) i nikada po sebi nije imao riseve. Ja kada perem kola, posle prvog ispiranja pod najjačim mlazom, pustim da voda iz creva teče lagano, šampon sipam direktno u sundjer, i trljam nežno i lagano sundjerom, a voda iz creva stalno sipa iznad i oko sundjera i povremeno ispiram sundjer. I tako npr. operem jedna vrata, isperem sundjer, pa opet naspem par kapi šampona i tako deo po deo karoserije. Znači, dok cela kola operem, oko 15-20 puta isperem sundjer i isto toliko puta naspem po malo šampona u sundjer. Edited April 29, 2023 by moron 2 shuxx and oktopod reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted April 30, 2023 Očigledno iz mnogo ovde iznetog to nije isti auto tj isti kvalitet Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted April 30, 2023 (edited) Evo primera od danas, svaki drugi dan mi se pojavljuju neke ogrebotine gde je otisla i farba, dal se neko mota oko kola pa zagrebe ne znam al svaka ogrebotina ne moze da se opere tj dosla je do farbe. Najvise se desava na gepek vratima a jutros na zadnjim vratima i krilu. Da ne pominjem necije nokte iza kvake to kao Fredi Kruger da je otvarao. Dodao bih i fotke devojkinog Grande Punta kog su toliko zakacili da su isekli komad lima ko konzervu kad otvaras, preko krila i oba vrata a ispolirali smo nista se ne vidi, majstoru nije bilo jasno kako nije farba zagrebana. Pocelo je i iz kvacila sve vise da se cuje kad menjas brzine momenat pre nego pustis kvacilo kako se nesto i dalje okrece, al je zvuk kao stara kola kad ne vozis par dana pa plocica grebe konstantno. Mislim da kvacilo nece prebaciti garanciju. Edited April 30, 2023 by Ivan Sredjene slike 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 6785 Posted April 30, 2023 4 hours ago, oktopod said: Mislim da kvacilo nece prebaciti garanciju. Ako podleze pod garanciju... Mozda se vodi kao potrosni materijal. Iskreno se nadam da nisam u pravu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6876 Posted April 30, 2023 Set kvačila ne podpada pod garancijuSent from my 2203129G using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 3996 Posted May 1, 2023 Ovo se kolega iz aviona vidi da imas nekog ludaka koji je zlonameran i ostecuje automobile. 3 neshtry, italiano and knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted May 1, 2023 (edited) Ne vodi se kvacilo pod garanciju, pisao sam o tome i kacio fotku garancije, to sam rekao onako, garancija je guzu njome da obrises u principu. Devojci su punta zakacili vec drugi put, prvi put ulubili zadnja vrata, identicno je ostecen i grande od komsije iz zgrade, zasto se to desava ne znam al je generalno tu parkirati opasno a nemam gde drugo u vecini slucajeva, na tom mestu ulica naglo zavije pa se zavrsi T raskrsnicom posred koje je rupcaga, a sa obe strane parkirana vozila uska ulica plus se zalecu ko na trkama, pa ih iznenadi da im neko ide u susret ili presece obilazeci rupu i onda dok odreaguju produze pravo, ili kad se mimoilaze zakace. Plus je tu i kontejner pa sumnjam i na kamion djubretarac i ove sto ceprkaju sa onim bicikl korpama. Ova linija na vratima je ravna ko lenjirom, pa cenim da je skupljačima virelo nesto iz korpe ili je neko vozilo tj nije zlonamerno, ove na gepeku su nepravilne kao da se provlačio iza auta neko kome vise ključevi sa pantalona tj opet nije zlonamerno al jeste kurcobolja. Bilo kako bilo, kod mene pipnes auto otislo do farbe, na grandeu otkines lim udubis vrata farba citava samo ispoliras. Edited May 1, 2023 by oktopod Quote Share this post Link to post Share on other sites