Jump to content
FAS Goran
oktopod

500L Cross Pino Silvestre

Recommended Posts

Knezevic a sta ti se tacno desilo koji kvar ili simptom? 

 

Dzimbo ne znam koja je prica al moje oko to ne bi ni primetilo, oni kako sam doterao auto vec su snimili letimicnim pogledom i pokazali mi, istrenirano oko

Edited by oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čuo se neki zvuk iz menjača kad je hladan i to kad je napolju ispod deset stepeni. Imžnale je menjač najnormalnije radio, al imao je taj zvuk prvih par minuta u leru.

Ima u mojoj temi opisano. Malo smo se natezali oko zamene. Tj, prvo su mislili da je druk ležaj. Pa su njega zamenili. Problem je ostao, onda sam ja snimio kako se čuje, poslao sam im i snimak pa su auto opet pregledali, ali kad je hladan i ustanovili da mora komplet zamena menjača.

Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto je čudno sa tim autom, definitivno. 

500l se prodavao podosta, ne samo u Srbiji, ali, ajde, da kažemo, ovde ima dosta korisnika, valjda bi se više pisalo o manama.

 

Drugo, ima nekih konstruktorskih greški, ali, kada se malo bolje pogleda, 500l i jeste neki mutant, ni veliki ni mali, visok a opet, B klasa. Obzirom na sve to, još je i dobar ispao. 500l nije naslednik Multipla, nije ni naslednik Idea, potpuno nov model (2012 god) i nije pretrpeo nikakve značajnije modifikacije. 

Nisu se baš proslavili sa tim modelom, jer da jesu, ne bi pravili 500x (ako sam dobro razumeo) na novoj platformi tj Jeep.

 

Ja sam sad, pred kraj godine dosuo 700 gr ulja i to je to, pun je a prešao sam 10000 km (piše da imam još 5000) do servisa. Ali, možda to nema veze, ali, ja sam posle (ako se dobro sećam, bilo je pre dve godine) posle 2000 km od kupovine, na lični zahtev, zamenio ulje i filter u ovlašćenom servisu. Možda je i zbog načina vožnje, ja ga vozim često u visokim obrtajima. 

 

Što se tiče zvuka, sad, posle 40000 km, čini mi se da je motor dobio "dublji" zvuk, sad konačno zvuči kao auto. Nije bučan, daleko od toga, ali mi se čini kao da pre toga nije se čulo ništa, ko električni :)

 

Sve u svemu, ako sam dobro razumeo, više ne troši antifriz? Više ti se ne magli staklo?

Znači, ide na bolje :) to ti je Fiat :) ne popravljaj ništa, samo pun gas i dok trepneš, prođe 10 godina i 150000 km. Onda će taj auto usrećiti nekoga i to je to, ispunio je svoju funkciju :)

Samo je važno, zapamti, ništa ne popravljaj, videćeš, ili se navikneš ili to što ti smeta, samo će se popraviti :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

500l se prodavao dobro samo u italiji i srbiji, na ostalim trzistima je bio solidan da kazemo prvih 3-4 godine posle je bas potonuo sa prodajom.

 

Uspehu prodaje kod nas i kod italijana je verovatno delimicno zaduzen lokal patriotizam kao i verovatno neke subvencije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio je najprodavaniji u svojoj klasi sve vreme postojanja u svim zemljama,jer zapravo i nije imao konkurenciju.Slabo se prodavao samo u USA i tek sa pojavom MultiAir motora koje amerikanci  zbog prvih loših iskustava smatraju nepouzdanim…ali to misle i o vw pasatu

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, neshtry said:

Bio je najprodavaniji u svojoj klasi sve vreme postojanja u svim zemljama,jer zapravo i nije imao konkurenciju.

U kom smislu? Meriva, B-Max, C3 Picasso, od istocnjaka Note, ix20, Venga, verovatno sam nesto jos zaboravio...

500L je gurao do blizu 100.000 komada u Evropi, ali je (kao i ceo B-MPV segment) imao tu nesrecu da je vec tada krenula "invazija" Crossovera koji su ih bukvalno satrli. Iako su u pitanju prakticnija vozila za porodice, proizvodjaci su ih ili gasili ili pokusavali da se "presvičuju" na SUV (C3 Aircross, Crossland X).

15 hours ago, ortakov said:

Nisu se baš proslavili sa tim modelom, jer da jesu, ne bi pravili 500x (ako sam dobro razumeo)

500X je razvijan paralelno sa pocetkom prodaje L, dok je MPV jos imao dobre rezultate i bio lider u klasi (500X je uveliko predstavljen vec 2014.). Jednostavno pokusaj da se odgovori na pomenutu sve vecu potraznju Crossovera koja je krenula. Bio je i ostao Fiatov jedini pravi Crossover.

Inace, ko je bio u prici pre 10-ak (plus) godina, caskali smo i suprotstavljali misljenja - licno sam bio stava da mi se nikada nije svidjao taj razvoj vise modela oko malog 500 (kako su je zvali, 500 porodica). OK donekle, ali mali 500 je "fenomen" i izuzetak, retro-dizajn uz evociranje istorije i motorizacije zemlje, pokazalo se kao pun pogodak. Uz to je lifestyle model, maltene gadget kod zenskog dela populacije, ubedljivo najprodavaniji Fiat van Italije, model koji 15 godina samo uz zatezanje bora drzi slicnu prodaju od 150-200k komada u Evropi... Tesko da su slicnim pristupom i 500 korporativnom izgledom na vecim modelima mogli da postignu i blizu takvo interesovanje i prodaju. Sto se nazalost i ispostavilo kao tacno. Sto lepo rece imenjak iznad, uglavnom italijansko trziste (a koje je poznato da i nije naklonjeno svojim brendovima, kao npr. Francuzi) - i to je uglavnom to. Sto je jos gore, od tada smo evo za skoro 10 godina od novih Fiat modela dobili jedino budget Compact model, uz sve sto je to kvalitativno donelo (a kasno pokusalo da se ispravi sa MY21). Srecom pa i u toj klasi nisu krenuli sa 500 korporativnim izgledom jer verujem da bi doziveli totalni fijasko. Ovako je bar model zabelezio dobre prodajne rezultate zahvaljujuci prodaji dizel sedana na domacem trzistu u Turskoj (i to belih :D, u sta se uverih vec par puta uzivo). Nije ni cudo sto im je evropska ponuda i prodaja u debelom kanalu - a to su modeli koje mi u regionu razmatramo.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kod nas se prodavao solidno verovatno samo zbog cene, za te pare i nije bio neki izbor a bio je verovatno i brze dostupan i solidan lager u odnosu na strane proizvodjace cija auta treba i da uvezes i doteras... A i tamo su trazeni vise nego Fiat pa je vece cekanje. 

 

Ortakov, ne trosi antifriz poslednjih 1700 km nakon sto je dosut. Ni soferka nije maglila, mozda je bilo do filtera vazduha kabine (klime). 

 

Sad se cuje i neko lupkanje kod zadnjeg desnog tocka, al "zanimljivo" ne na rupe na putu vec iz cista mira, rekao bih kad dune vetar sa te strane a zvuk lici na labavu policu gepeka

Edited by oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, oktopod said:

Sad se cuje i neko lupkanje kod zadnjeg desnog tocka, al "zanimljivo" ne na rupe na putu vec iz cista mira, rekao bih kad dune vetar sa te strane a zvuk lici na labavu policu gepeka

Ma upao ti kamečić u gumu, opusti se :) 

Dešava se, zimske gume, upadne kamenčić i pravi neprijatan zvuk.

Kažem ti, samo se opustiš, teraš. Što ga više teraš, to te bolje sluša. Što ga manje popravljaš, to se manje kvari.

FIAT, sve je to super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije bas kao kamencic al moguce da ima veze sa zimskim gumama, kamencic se cuje drugacije i konstantno, ovo vec par dana kako mu dune... 

 

Razumem sta pricas, nego ja imam malo i paranoju posle punta od otkaza nečega kad ti bas ne treba i npr menjanja kvacila koje posle par nedelja svega bas na moru krene da cakće i crkne 2 dana nakon povratka sa mora, sve me neki strah sta ce crći a bas sam zato kupio nov auto, te kad vidim stvari tipa nestalo antifriza najezim se

Share this post


Link to post
Share on other sites

@oktopod

Ja sam, dok sam bio mlađi, stalno nešto popravljao, drndao, unapređivao, menjao... Vrlo često bude lošije nego što je bilo :)

Sad mi je na fiat scudo, propao homo zglob. Zvučalo je kao da će da se auto raspadne i nije imao klasične simptome, jer, homo zglob bi trebalo da se čuje kada smotaš volan pa kreneš, onda krcka. Međutim, ovaj se čuo na pravcu, kad ubrzavam.

I sve to na putu, pun neke robe, katastrofa. Ne mogu da dohvatim ni trokut, ni ključ za točkove ... ludaja. 

Hoću da kažem, dešava se, ali, da će te ostavi negde, ili da će da otpadne točak ili tako nešto, neće, pažljivije voziš, pogledaš ono osnovno i teraš.

E sad, nova kola, ne bi trebalo da ima tih gremlin zvukova, ne bi trebalo da gubi rashladnu tečnost i sl. ali i to se dešava, nije ništa neuobičajeno, verovatno i kod mnogo skupljih modela i "boljih" proizvođača.

Fora sa tim maglenjem stakla može da bude da ti je klapna koja koja otvara i zatvara vazduh / recirkulaciju zaglavila zatvorena i zato su ti se maglila stakla. Taj sistem radi tako što kada isključiš klima uređaj i ventilaciju, ta klapna se zatvori, da ne bi ulazio vazduh iz vana, kada auto stoji. Ako ne gasiš ventilaciju, ta klapna se ne koristi, ne radi i zaglavi se. Dovoljno je da ga više puta uključiš, isključiš, ili se to može rukom / filterom malo pomeriti kada menjaš filter i to radi.

Kada kreneš, upališ ventilaciju, klimu, grejanje, šta god. Pre nego ugasiš automobil, isključiš taj sistem da ti ne ulazi vazduh iz vana. Na Opel Astri H, to je sistem radio automatski. Ugasiš auto, posle par minuta sama klapna se zatvori.

Po mom nekom skromnom mišljenju, najveći problem je to gubljenje rashladne tečnosti. Opet, kako je moguće da je naprasno, prestalo da se gubi, ako ništa nisi popravljao!? 

 

Ja sam dobio 5 godina Fiat pomoć na putu i garanciju, pa stvarno ne obraćam pažnju ni na zvukove ni na bilo šta, sednem, okrenm ključ, vozim. Ako stane, dođite, vozite, popravljajte, boli me d..e.

Ove godine tj prošle 2022 sam imao prvi tehnički pregled (druga godina) i registraciju. Odvezao sam auto u servis, da se uradi ono što sleduje na tom vremenskom intervalu (drugi servis) i obzirom da je u okviru auto kuće i tehnički pregled, oni su to tamo zakazali, završili sve, ja sam samo došao po auto posle podne i to je to. I ništa nije spektakularno skuplje nego kada sam radio "preko drugara". Druga stvar, ako nešto nije ispravno, baš me briga, auto je u garanciji a to podrazumeva punu tehničku ispravnost, pa izvolite, dovedite ga u stanje da bude tehnički ispravan i to je to.

 

Hoću da kažem, nemoj previše da brineš, to je sve OK, samo, eto, obrati pažnju, da ne ostaneš bez neke od tečnosti i teraj.


Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites



[mention=24]oktopod[/mention]

Sad mi je na fiat scudo, propao homo zglob. Zvučalo je kao da će da se auto raspadne i nije imao klasične simptome, jer, homo zglob bi trebalo da se čuje kada smotaš volan pa kreneš, onda krcka. Međutim, ovaj se čuo na pravcu, kad ubrzavam.
I sve to na putu, pun neke robe, katastrofa. Ne mogu da dohvatim ni trokut, ni ključ za točkove ... ludaja. 
Hoću da kažem, dešava se, ali, da će te ostavi negde, ili da će da otpadne točak ili tako nešto, neće, pažljivije voziš, pogledaš ono osnovno i teraš.



Neće da ti otpadne točak, ali vrlo lako može da te ostavi negde na putu... Da ubaciš u brzinu i pustiš kvačilo, a ono se ništa ne dešava.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisao sam već, al' je doooobra priča i vredi da se ponovi. 

 

Drugaru pukne manžetna i na auto putu mu se osuši i krene da se čuje homo zglob. Zviždi ubija. On stane u zaustavnoj, sačeka da se malo raščisti gužva, onda napravi nekoliko osmica na autoputu  :lol: pa nastavimo dalje... i tako jedno 5-6 puta do BG i 7-8 puta nazad do kuće  :) 

Nezaboravno   :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshtry said:

hebi ga, nov auto

A, hebi ga, malo i necija ugradnja :) .

U 1. premijskom stepenu za taj motor i npr. 2022. godiste papirologija je 23.900 din (bez tehnickog).

Ako te preveslaju, pa ne prebacis premijski stepen - valjda je bar 3., a u tom slucaju je papirologija 25.800 din.

Kao sto neki vole da bace pogled na Ultima Revisione kada vide zabarske tablice po oglasima :D - tako i ja s vremena na vreme cisto proverim koliko nas ko lesi, kako mu padne na pamet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka i agencije zarade. Kad svako u celokupnom potrošačkom krugu zarađuje, onda je i svima dobro.

A ko misli da može sve sam, ima tutorijale na YT skoro za sve

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bez tehnickog, mene je isto malo iznenadila cena jer sam mislio "nov auto manja cena" a ne znam ni sta su ti nivoi premije... Mozda i jeste skupo osiguranje, tu ima smisla "nov auto veca cena" jer iako je pouzdaniji delovi su skuplji, mada meni od osiguranja placaju stetu drugom tako da tek sad ne razumem zasto postoje razlike u ceni osiguranja, nije isto kad puntom ostetis audi a6L i obrnuto kad audijem ostetis punto jer prvi placa skuplju stetu a drugi manju a skuplje je platio osiguranje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, totti said:

Neka i agencije zarade. Kad svako u celokupnom potrošačkom krugu zarađuje, onda je i svima dobro.

Nemam ja nista protiv da bilo ko zaradi. Ali, nevezano za ovaj slucaj, itekako imam protiv toga da se za placenu uslugu ne dobije sve sto treba. A najvise upravo mislim na premijske stepene i pravljenje ljudi *** pri kupoprodaji. I opet je najmanje u pitanju tih par hiljada din vise, koje ces dati za premiju. Vec ako skrivis udes, pa umesto npr. u 4. sletis tamo u 7.-8. stepen. Gde ces placati skoro duplo vecu premiju osiguranja i trebace ti 7-8 godina da se dogegas opet do 1. stepena u najboljem slucaju.

A ako sam vec u materiji, licno necu da vucem za rukav i objasnjavam bilo kome sta mu je posao i koja su moja prava, samim tim ni juriti bilo koga da mi posreduje. Pa nekretninu pronadjoh, kupih i otplatih bez bilo kakve agencije i advokata, na isti nacin gledam i sledecu, a kamoli pis*ivu registraciju ili promenu vlasnistva auta. Ko hoce, naravno da nikada nisam protiv toga da neko placa posrednicima, kao i da i oni zarade. Ali bar odradi onda kako Bog zapoveda.

@oktopod

Najveca stavka je polisa osiguranja i zavisi od snage auta i premijskog stepena pomenutog iznad, tj. bonus/malus sistema i koliko si savestan vozac. Kupovinom sledeceg vozila, tvoje je pravo da zadrzis premijski stepen i jeftinije osiguranje, koje si savesnom voznjom zasluzio (na sta se vecina pravi blesava, jer tu lezi prilicna zarada). A druga po vrednosti stavka ide u Budzet i zavisi od godista vozila i kubikaze. Da ne trujem temu, detaljno imas objasnjeno ovde, sa sve bonus/malus tabelama: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/38586-registracija-i-prevod-ugovori-osiguranje-kasko/

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok procitacu, samo da napomenem da meni ovo nije prvo vozilo na moje ime u zivotu a nisam nikada imao (registrovan) udes, dva put manje cukanje bez poziva policije niti nanete stete drugom, oba puta moj auto stradao drugi neogreban. 

Renoom 4 sam sustigao Tavriu ostao bez kocionog ulja, drugi put puntom zbog poledice i neocekivanog kocenja ispred u Corsu, Corsi nista punto se raspao - na panter, pa kosevi hauba vezni limovi hladnjak farovi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Registracija je najmanji problem, vise se gubi na vrednosti vozila ali posle neke starosti se gubi na odrzavanju, sve je to kompleksna racunica i u principu jeste luksuz koji sam ja sebi hteo da priustim jer bih radje da platim odmah sta treba i ne gubim vreme i zivce sa majstorima i delovima a opet je to polovan auto i pitanje je samo sta je sledece sta ce da otkaze. Sednem u auto i odem na Zakintos bez trunke razmisljanja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...