Ivan 17670 Posted November 17, 2022 Provera i po potrebi dolivanje. Znaci verovatno nista sto se toga tice, na prvom servisu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Radnik2 98 Posted November 17, 2022 10 minutes ago, Ivan said: Provera i po potrebi dolivanje. Znaci verovatno nista sto se toga tice, na prvom servisu. Trenutno je tačno na MIN. Nisam ništa dolivao niti otvarao čep od kad je izašao sa AK parkinga Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted November 17, 2022 Za toliko malu razliku u ekspanzionoj posudi, mozes i sam da dolijes destilovane. Posto se i pri zameni mesa sa antifrizom u odnosu 1:1, a to omogucava otpornost (tacku mrznjenja) i do - 30 i kusur, - 40C. 1 Radnik2 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 17, 2022 (edited) Jel si bas siguran da je na minimumu to je bas zabrinjavajuce ne sme da trosi nista? Ako ti je tacno po sred boce na spoju dve polovine lopte, tu i treba da bude, to je max a mora da ostane prostor sa vazduhom gde ce da sabija pritisak vrele vode (ekspanzija, ekspanziona posuda). Proveri da li je cep zavrnut do kraja ipak da ne isparava samo mozda i ja ne bih dolivao sam nista a ako bi vec dolivao uradio bi kako treba a to je pola pola rashladna tecnost g12 i destilovana voda. Ne bih sam dolivao i radi reklamacije jer takav kvar moraju da otklone, ili curi ili je dihtung glave. P. S. Zaboravih fotku šare gume izgleda moćno Edited November 17, 2022 by oktopod 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted November 17, 2022 2 hours ago, oktopod said: Mozda je i kolega bio kod Gorana koji ne menja rashladnu tečnost i ne ozraci sistem i upali auto da se otvori sistem (vrati auto sa ispod minimuma antifriza sa starim antifrizom) ni kad menja pumpu za vodu pa navukao strah da menja i to ??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 17, 2022 (edited) To mi se desilo sa devojkinim puntom pre par meseci, vracen sa rashladnom tecnoscu ispod minimuma i sipana stara tecnost koja je izvadjena (provereno pozivom servisa) jer je menjana pumpa za vodu, radjen veliki servis i svasta nesto izaslo 700 eur rekao sam da ne zali pare da menja sta vidi i eto ustedeo mi 2 litre rashladne plus nije sva vracena nazad, nije auto postigao radnu u servisu nakon zamene. Dolio sam cirka 8 dL tečnosti. Imao sam i licno negativno iskustvo sa mojim puntom nego nisam stvarno znao kome da vozim, za veliki servis aj nek uradi neko ko zna sta radi nadao se ja mozda je moje iskustvo bilo nesporazum, pa je poslah da ne kaze da sam ja, a nisam pisao na njegovoj temi jer se suzdrzavam, ovde sam vec ozloglasen al eto na dupe bi progovorio da mogu morao sam negde da kazem, ocekujem neki prekor, editovanje postova i dozvolu objave postova 3 meseca il kakvu vec sankciju navikao sam Edited November 17, 2022 by oktopod Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5318 Posted November 18, 2022 ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 18, 2022 E pa fine su ove gume na drugi utisak, jeste udobnija voznja i bolje prijanjaju po kisi na 10 stepeni, sto je u principu i ocekivano samo da vidimo jos kad bas zahladi pa i sneg... Sto me podseti idem za docek nove na Taru pa da mozda ponesem lance ili carape, nemam ni jedno ni drugo, sta po vama uzeti i o cemu voditi racuna pri izboru? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted November 19, 2022 Prica o lancima prebacena je u odgovarajucu temu: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/44678-kako-se-postavljaju-lanci-za-sneg-iskustva-sa-lancima/&do=findComment&comment=1664756 Takodje postoji zasebna tema i o carapama za sneg: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/46364-čarape-za-sneg/ 1 oktopod reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Radnik2 98 Posted November 22, 2022 ponuda ak kompresor 14.250din za mali servis. 15k pređenih kilometara za vozila u garanciji: svi filteri(kabine,vazduha, ulja) i zamna ulja imam samo dvoumicu da li se ovako 'rano' menjaju filteri kabine i vazduha. Auto se vozi tek 7meseci? Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted November 22, 2022 Filter kabine se tiče vazduha koji ti udišeš. I ostali u kolima. Ja bih ga promenio, jer 15 kkm nije malo. Sem toga, neki kažu da ga treba menjati svakih 6 meseci. Filter vazduha nije "pod mus" na te kilometre i mesece. 1 Radnik2 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7020 Posted November 22, 2022 ponuda ak kompresor 14.250din za mali servis. 15k pređenih kilometara za vozila u garanciji: svi filteri(kabine,vazduha, ulja) i zamna ulja imam samo dvoumicu da li se ovako 'rano' menjaju filteri kabine i vazduha. Auto se vozi tek 7meseci?To je ta cifra i ta kilometraža, i ja sam slično platio, mali servis na godini dana ili 15000km.Послато са 2203129G помоћу Тапатока 2 Radnik2 and nebojsa zvezdara reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 204 Posted November 23, 2022 Da li 500L ima više prostora na zadnjoj klupi od Tipa? Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted November 23, 2022 Zavisi šta po pitanju komfora više ceniš na zadnjoj klupi. Kod 500L naslon zadnje klupe ima dva položaja i kada se on dodatno obori, veoma je prijatan za duža putovanja na zadnjoj klupi, posebno kada se iz naslona još obori onaj središnji naslon za ruke. Kod 500L na podu uopšte nemaš centralni tunel. Ravan je. To može biti velika blagodet, posebno ako treba pozadi da neko sedi u sredini (jer je "robija" sedeti u sredini kada jena podu taj tunel, ostalo je i meni to u jako crnom sećanju iz detinjstva, a i znam koliko mi je u kasnijem dobu taj središnji putnik pozadi znao da vrišti kod 307 i 308, jer zbog položaja nogu zabole i kolena). Kod 500L kada ulaziš pozadi ( ili izlaziš), zadnji prag (kao ni prednji) uopšte nije izdignut u odnosu na pod. Pod kola nije "rupa" u odnosu na pragove ( nije "kada" ). Ikada probaš naizmenično ući i izaći iz 500L i nekog HB-a, šanse nema da to ne primetiš. Zadnja klupa kod 500L je povišena u odnosu na zemlju (a i sam pod vozila) u odnosu na bilo koji HB ( pa i Tipo ). Svi tu povećanu visinu ističu kao benefit za lakši ulazak/izlazak iz svih SUV ili krosover vozila ( 500L je MPV, ali, u tom delu veoma povišenog poda, mada mu je klirens sasvim prosečan, a ne kao kod SUV-a ). Ako želiš da preklopiš zadnje sedište ( jedan od ona dva dela, 40:60% ), kod 500L imaš gasne amortizere koji samo ( kao neki lift ) podignu sedalni deo nakon što si preklopio naslon sedišta. Genijalno. To su neke razlike. Sad, ko šta više voli, to je stvar ukusa. Neko više voli da sedi nisko i zavaljeno. Neko ne. 1 Elra reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Radnik2 98 Posted November 23, 2022 (edited) On 11/17/2022 at 8:51 PM, Ivan said: Za toliko malu razliku u ekspanzionoj posudi, mozes i sam da dolijes destilovane. Posto se i pri zameni mesa sa antifrizom u odnosu 1:1, a to omogucava otpornost (tacku mrznjenja) i do - 30 i kusur, - 40C. Dolio čašu destilovane i to je to 9 hours ago, moron said: Ako želiš da preklopiš zadnje sedište ( jedan od ona dva dela, 40:60% ), kod 500L imaš gasne amortizere koji samo ( kao neki lift ) podignu sedalni deo nakon što si preklopio naslon sedišta. Genijalno. .... negde početkom aprila 2022 Ja: Kažite mi zadnja sedišta se sklapaju, tako? Ak kompresor prodavac: Ne. Mogu samo da se pomeraju 10tak cm napred i naslon sedišta može ali klupe se ne sklapaju. Ja: Kako to da se ne obaraju sedišta skroz, samo naslon može? Ak kopresor prodavac: Tako je kod ovog modela.. Ja: Dobro, hvala .... negde krajem aprila 2022 Tast: Ajde obori klupe da unesemo neke daske Ja: Ne obaraju se klupe, samo nasloni- Tast: Kako ne može klupa da se sklopi, samo naslon sedišta? Ja: Da Tast: Daj otvori zadnja vrata Ja: Evo vidite, ima samo ručka sa strane nalona za naslone sedišta, i mogu da se saviju napred i nazad. I evo šina dole za celo sedište napred-nazad Tast: Otvori gepek Ja: Evo Tast: Šta je ovo ispod sedišta?, ima neki kao platneni rukohvat da se povuče Ja: Ajd ne seri Tast: ..... vidiš ovde se obaraju sedišta (klupe) Ja: .... Edited November 23, 2022 by Radnik2 1 2 Dzimbo, notalone and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted November 23, 2022 @Radnik2 Da ti supruga nije iz Kragujevca (a tast radio na sklapanju modela ) ? Ti jos nisi otvorio temu za tog parnjaka iz Kompresora ? 2 notalone and knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted November 24, 2022 (edited) @Radnik2 A, može li kod tog 500L iz 2022. da se potpuno obori unapred naslon ledja sedišta suvozača ? Edited November 24, 2022 by Ivan Skinut nepotreban citat, dodat tag Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5318 Posted November 24, 2022 On 11/22/2022 at 2:41 PM, moron said: Filter kabine se tiče vazduha koji ti udišeš. I ostali u kolima. Ja bih ga promenio, jer 15 kkm nije malo. Sem toga, neki kažu da ga treba menjati svakih 6 meseci. Filter vazduha nije "pod mus" na te kilometre i mesece. Zašto vazduh koji auto 'udiše' nije podjednako bitan kao vazduh za nas? Ja mislim da na našim odvratno prašnjavim ulicama itekako jeste... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Radnik2 98 Posted November 24, 2022 55 minutes ago, moron said: @Radnik2 A, može li kod tog 500L iz 2022. da se potpuno obori unapred naslon ledja sedišta suvozača ? yes 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted November 24, 2022 20 minutes ago, PremieRacing said: Zašto vazduh koji auto 'udiše' nije podjednako bitan kao vazduh za nas? Ja mislim da na našim odvratno prašnjavim ulicama itekako jeste... Ma, nisam ja pristalica te vrste štednje ( a i to je veoma sitna para na troškove posedovanja vozila ), ali, znam da je npr. kod Toyote Yaris ( koju poslovno vozim ) interval za zamenu filtera klime 30 kkm ili 2 godine, a filtera vazduha 60 kkm ili 4 godine. Dakle, razlika u deklarisanom intervalu je tu duplo, verovatno im ni kapacitet protoka i čišćenja nije isti ( a u naravi ih menjam "na pola"). Npr, na škodi se svi filteri menjaju svakih 15 kkm. Kada sam i sam radio male servise (npr. na 307 i 308 ), filter klime sam skoro uvek menjao na 6 meseci, a vazduha godišnje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 28, 2022 Nisam ni ja znao za platneni rukohvat, gde mu to dodje? Takodje nemam naslon za ruku iz naslona zadnjih sedista i ne znam ovaj detalj sa podizanjem sedalnog dela amortizerom gasnim? U sredu mi je zakazan mali servis, kilometraza skoro 13k. Potroseno nesto preko 1.5 L ulja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Radnik2 98 Posted November 29, 2022 13 hours ago, oktopod said: Nisam ni ja znao za platneni rukohvat, gde mu to dodje? Takodje nemam naslon za ruku iz naslona zadnjih sedista i ne znam ovaj detalj sa podizanjem sedalnog dela amortizerom gasnim? Kroz gepek moras ... ispod obe zadnje klupe je taj *"platneni rukohvat", ali naravno prvo spusti naslone zadnjih sedista na napred. Povuces rukohvat ka sebi "nesto" jace, videses i cuces da se klupa "odvojila", bukvalno 2cm se podigne. I onda sa bocnih vrata samo roluj cela sedista Meni je tako stao frizider i sl. Dobije se ekstra prostora koliko hoces Niti ima u uputstvu, niti je prodavac znao, niti ima igde na internetu Tj. ima video na YT doduse sa onim auto role mehanizmom ... ali toga nema na nasim 2022 modelima 1 oktopod reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted November 29, 2022 14 hours ago, oktopod said: ne znam ovaj detalj sa podizanjem sedalnog dela amortizerom gasnim? Kod mog 500L na oba sedalna dela zadnje klupe ima (ispod) po jedan gasni amortizer ( nalik onom na vratima gepeka ). A za obaranje naslona sedalnog dela ( ili za podešavanje nagiba naslona ) na vrhu svakog sedalnog dela ima ( u delu ka zadnjim vratima, pored naslona za glavu ) neka mala "ručka". I kada samo kratko povučeš tu "ručku" naslon sedišta počne da "pada" ka napred, da "pada" na sedalni deo. A kada "padne" do kraja, tada (verovatno zbog inercije) odigne se odmah zadnji deo sedalnog dela (koji se "odbravio" čim si "ručku" povukao) i gasni amortizer tada sam podigne unapred do kraja ( tj. uz naslon prednjih sedišta ) onako sklopljenu zadnju klupu. Blago rečeno, genijalno rešenje za preklapanje i podizanje zadnjih sedišta. I ne samo to. Ona "ručka" je dobra i ako želiš da (bez otvaranja vrata gepeka) bilo šta da ubaciš u gepek ili iz gepeka izvadiš. Jer, ako povučeš "ručku", a pri "padanju" zadržiš naslon (ili ga prosto samo usporiš, da se sporije spusti do kraja ), ti tako imaš vrlo brz i lagan pristup gepeku. Otvoriš zadnja vratra kola, "u sekundi" sklopiš deo naslona sa te strane i "gepek je tvoj" Quote Share this post Link to post Share on other sites
Radnik2 98 Posted November 29, 2022 10 minutes ago, moron said: Kod mog 500L na oba sedalna dela zadnje klupe ima (ispod) po jedan gasni amortizer ( nalik onom na vratima gepeka ). jok ... toga nema ovdi Quote Share this post Link to post Share on other sites