Jump to content
FAS Goran
oktopod

500L Cross Pino Silvestre

Recommended Posts

I za mene potpuno sraLJe :) , nigde to nisam drzao na automatici (kao i vecinu stvari). U sustini zavisi od stanja/kolicine vode iznad senzora, pa onda mlati brisacima po nekoj svojoj politici. A sta je ispred vozaca, je*es to :D. Testirao sam namerno X puta (naravno gde je moglo bezbedno), desavalo mi se i da me zapljusne talas od kamiona u susret na magistrali, a da brisaci ne odreaguju ili odreaguju sa prilicnom zadrskom. O mlacenju u prazno po obrisanoj soferci, tek da ne govorimo.

10 hours ago, Reacher Gilt said:

Isto Conti, al' premium contact 6.

Nisu ljudi dzaba slozili tim redom: EcoContact, PremiumContact, SportContact. I onda se neko cudi sto (satro) eko, citaj plastikaner ima lose karakteristike. Jeste premium, ali pravljen je ne za performanse, nego za trajnost i (upitno) nizu potrosnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne bih koristio taj automatik mod za brisače ali je to jedini mod koji povremeno obriše, prvi manuelni je non stop polako, tačno fali onaj "na 2 sekunde napamet" mod. 

 

Ne sećam se naziva guma negde sam navodio ako se setim da pogledam napisaću mrzi me da listam temu sa moba narasla je

Share this post


Link to post
Share on other sites

EcoContact 6, pitao sam te ja jos onda, samo ako te nisam pobrkao sa nekim :D .

 

Ma za brisace je meni najgluplji princip sasvim dovoljan - klasicno brisanje na mahove, sa mogucnoscu podesavanja intervala brisanja. Najgore sto te, kao i za sve drugo, prisiljavaju na automatiku, a bez mogucnosti izbora (kao i u ovom slucaju). Gasi pracenje trake, gasi Stop&Start, gasi ovo, gasi ono :D ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, EcoContact 6, to je i kod mene došlo na 500L. Kod ogromne većine kola dolaze eko gume kao prva ugradnja ( osim ako su neke, uslovno rečeno, jače verzije motora ili veće colaže ).

 

Što se tiče Start&Stop, mene je začudilo da ga Yaris 1,5 iz 2022. nema uopšte :). Toyota i ekologija :) . Kao što mi je  bilo neobično da čak i u baznoj opremi ima ("sporni") senzor za automatsko paljenje brisača i svetala.

A što se tiče pomena sistema aktivne bezbednosti, bazni Yaris ih ima apsolutno sve ( pa i radarski tempomat, kao i sistem za aktivno pozicioniranje vozila u sredini saobraćajne trake (naravno, ima i onaj bazični Line Assistant, što danas imaju svi )  i mislio sam da ću "imati muke" da kolegama koji ga povremeno voze ( a nisu se sa tim susretali pre toga ) objasnim kako to funkcioniše (i kako se u kojim uslovima npr. setuje "osetljivost radara" ), kao što sam mislio da će da budu negativni prema tome. Ali, srećom, ispostavilo se da sam imao pogrešne pretpostavke. :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne samo puko deljenje iskustva nego mozda i pomoc...

Na libri su automatski brisaci radili lose, pasat bolje, tiguan odlicno! Skoro nikada nisam imao potrebu da ih ukljucim da obrisu mimo automatike. Jedino podesim osetljivost-frekvenciju ponekada na osnovu uslova puta i tipa kise. Pomislio bih da su sistemi bolji sto su noviji automobili, medjutim, tvingo takodje ima automatske brisace, nije bas mnogo mator (2010), a rade katastrofa, tj neupotrebljivi su! Dok ih senzor aktivira ti uveliko ne vidis nista. Isto je taj prvi polozaj namenjen automatici, nema prekidac u suprotnom smeru kao npt VW za jedno brisanje i zavisis samo od automatike ili da koristis kao kod jugica tako sto pokrenes brisace i vratis na nulu svaki put. Tek posle sam ukapirao da mogu da ostavim rucicu, kada pada kisa, u prvi polozaj i da ih dodatno aktiviram tako sto povucem rucicu ka sebi. Prskanje soverke ima zadrsku od par sekundi pa ako samo privucem i pustim odmah, onda jedno obrise soferku i ne aktivira motorcic za prskanje stakla. Ako zadrzim rucicu ka sebi, brisaci ne krecu odmah, nego prvo krene prskanje pa brisaci. 
Ne znam kako to rodi kod novijih fiata, ali mozda i tu moze tako kao kod mene na tvingu.

Inace automatska svetla rade ok i koriste isti taj senzor kao i brisaci koliko ja znam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovde ima na gore rucica za to sto pricas, sama se vrati odmah tj nije trajna pozicija i obrise jednom tako da moze da se koristi kao "dopuna" auto modu tj kako si opisao. Rucica nema pozicije na dole, sve se podesava okretanjem tockica na rucici. Ka sebi je pranje soferke, od sebe je pranje zadnjeg stakla a ima i prsten za podesavanje rada zadnjeg brisaca.

 

A sta kazete znaci to eco gume i kakve jos postoje? Znaci te eco su lose tako ispada? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eco serija Contija - trajnije, satro malo manja potrosnja i zbog svega toga delimicno degradirane performanse. Pandan (Energy) Saver modelu kod Michelina i slicnim.

Sledeci njihov stepenik je PremiumContact, odlicna touring guma, imao sam je u ranijim verzijama. Gde je, s druge strane, moja jedina zamerka bila brža potrosnja, ali odlicnih karakteristika, udobna, tiha... I Conti SportContact je vrh njihove ponude, za standardne i najcesce potrebe.

Imaju i Conti.eContact za elektricna vozila/hibride, ForceContact kao poluslikove, ako pricamo o letnjim.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisno iz kog ugla se gleda. Pored "manje potrošnje", i same se manje troše, tako da su čest izbor firmi tj. za flotna vozila, ili prvu fabričku ugradnju, obično kod jeftinijih modela.

 

Ja sam tako dobio Dunlop SP10 na svojoj bivšoj Zastavi10. Loše su bile i kao nove, a kako su starile, postajale sve gore. A trajale su ihaj, jer sam pored svega toga još i jako malo prelazio. Nakon šest godina sam ih bacio jer su se bile potpuno "zdrvenile", iako su se svega par milimetara potrošile.

 

Mo'š misliti kad su winter1 bile bolje od njih preko leta . :rolleyes:

Edited by Reacher Gilt

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Reacher Gilt said:

Zavisno iz kog ugla se gleda. Pored "manje potrošnje", i same se manje troše

To sam i mislio pod pojmom "degradirane performanse" - zbog plasticnije komponente traju koliko hoces, ali su i tvrdje, vise klizaju po mokrom, itd...

I uglavnom je to najcesci scenario koji si pomenuo - pre ce da se uplastiče ili pokrive, nego sto ce da im se svuce sara. Tipican primer je bila Michelinova Saver-ka. Pogotovo one verzije pre 15-ak godina, stizale su sa polovnjacima iz inostranstva i masa njih je to ovde terala do besvesti. Ispucale od sunca i starosti, ali sara ne mrda :D .

11 minutes ago, Reacher Gilt said:

Ja sam tako dobio Dunlop SP10 na svojoj bivšoj Zastavi10. Loše su bile i kao nove, a kako su starile, postajale sve gore.

Davno su na novom sluzbenom Classicu stigle Firestone FuelSaver... Mislim F590 ili tako nesto - ista prica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Ivan said:

Ispucale od sunca i starosti, ali sara ne mrda :D

Zato i kažem bacio, da se neko ne zezne i uzme ih od vulka u nameri da nastavi da ih đira ... :thumbup:

 

Punto je inače dobro poznat po kvalitetnoj zvučnoj izolaciji, ali sa njima je vožnja po grubom asfaltu postajala nova dimenzija. Mada, imalo je to i pozitivnih strana, tolko su hučale da moraš da pojačaš baš glasno muziku da bi ih kol'ko tol'ko nadjačala, i onda uopšte ne čuješ ženu dok džvanjka. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okrenem se levo-desno, @oktopod otiš'o ... digo, erm, ruke :lol: 

 

Mogli bismo i mi da polako krenemo u temu o gumama, zajedno sa poslednjih nekoliko postova, kolega @Ivan, ne bi bilo zgoreg ...

 

A domaćin ne mora ne ispraća, sami će si izlegnemo ... :thumbup:

Edited by Reacher Gilt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostao sam ovde na temi iz koristi i caskanja :) nemam vise zivaca za forumska prepucavanja i pravdanja a kazem iz namere razmene informacija, al nije tako samo ovde svuda po internetu gde je grupa ljudi je isto (fejs, forumi, instagram koji nemam itd) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam ozonirao tj dezinfikovao kanale klime i ventilacije, mirise slicno na sirce dok ne ispari a i oprao mi je auto detaljno fino izgleda. 

 

Stavio sam i zimske točkove, crne celicne felne ne izgledaju loše al sam ocekivao vise, narocito mi smeta sto napred nema poklopac na kraju poluosovine tj homokinetickog zgloba dok pozadi ima, nekako mi se vidi ko matica srafa al tako mora na pogonskim tockovima. Zaboravih da fotkam zurio sam nazad, sutra cu a u planu su onda ratkapne na klik pa vezica, rece mi i vulkanizer da su bolje od onih kroz koje idu srafovi jer su loseg kvaliteta plastika i oce da puknu od grejanja felne

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, oktopod said:

ratkapne na klik pa vezica,

Ja sam 10 godina vozio stila za originalnim ratkapnama, zimi leti, bez vezica i nikad nisam izgubio ratkapnu... Tako da mislim ako su kvalitetne originalne, a mislim da takve treba i uzeti,  nisu potrebne.

On 11/13/2022 at 9:04 PM, oktopod said:

Podešavanje brisača je čista glupost

A jel može na ručicu na gore da obrišeš po potrebi? Ja to uvek koristim iako Tipo nema senzore već klasika periodično sporo, brzo.. al kad mi napada a nije pokupio na sporo ja ga uvek cepnem ručno i obrišem, pa neću čekati da se on smisli...

 

Što se tiče guma, i ja sam pisao čim sam uzeo auto da su po mokrom katastrofa... Jedva čekam da ih zamenim, mislim da će to biti sledeće sezone... Maltene 4 leta, nije to neka km, al dosta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste na gore ručica je jedan obris i vrati se, opisah sta sve ima od funkcionalnosti ako te zanimaju slicnosti moguce da je sve isto :)

 

P. S. Zimske gume su Tigar Winter, ne znam kakve su al dosle gratis uz auto, prvi utisak na 16 stepeni 25 km drndavog betonskog puta, pa drndav asfalt pa autoput pa obican put je da su svega za nijansu bucnije, nisu nesto jako bucne, al nemam utisak ni da su puno mekse, videcu vremenom pa javim

Share this post


Link to post
Share on other sites

@oktopod

 

Idem na prvi mali servis 01.12. taman ce biti 15k.

Ocekujem filter ulja i ulje. Rashladnu tecnost i to je to ... bukvalno nista vise

 

 

p.s. Mozes staro za novo ;) ako ti je 500L preseo, imas AK kompresor ove Reno Clio  SCe65 ... pit'o ja :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakva "rashladna tečnost" na prvom servisu ???

9 hours ago, oktopod said:

Zimske gume su Tigar Winter, ne znam kakve su

 

Imao sam ih veoma davno (u nekom ranijem izdanju ) i bez dileme mogu da ti kažem da su po snegu neuporedivo bolje od letnje gume Bridgestone Turanza :)

Jedino što se "zimi" ne vozi uvek "po snegu" ... :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, moron said:

Kakva "rashladna tečnost" na prvom servisu ???

 

Imao sam ih veoma davno (u nekom ranijem izdanju ) i bez dileme mogu da ti kažem da su po snegu neuporedivo bolje od letnje gume Bridgestone Turanza :)

Jedino što se "zimi" ne vozi uvek "po snegu" ... :) 

 

Meni dali neke ORIUM 205/55 R16 Winter 94H XL :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što su ti dali "XL" gumu? Nisam imao XL gume ni na pežou 308 SW koji je bio sedmosed i imao najveću dozvoljenu masu od 2.200 kg :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, Radnik2 said:

Ocekujem filter ulja i ulje. Rashladnu tecnost i to je to ... bukvalno nista vise

Ja bih standardno ocekivao filter vazduha i filter klime :) . A bez antifriza, sto rece POSTOVANI Moron :D .

 

Apropo XL guma, ne mora da znaci da su po default tvrdje i neudobnije. Jedne koje sam davno imao doduse jesu bile, pa sam ih odmah menjao.

Ali recimo CrossClimate je pravljena kao XL i poprilicno je udobna guma, bar iz mog iskustva. Isti slucaj i sa Dunlop Sport AllSeason koje trenutno teram, takodje su XL (tezinski 94, a brzinac W).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, djole81ar said:

A sa tim će se usreći :) da malo promenimo žalopojku sa fiata na reno, jedino to :)

Pa šta znam...možda se oseća bolje.

Što bi moja tašta rekla "Mir nema cenu" .... a žena, dete i ja u kući na spratu iznad :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda je i kolega bio kod Gorana koji ne menja rashladnu tečnost i ne ozraci sistem i upali auto da se otvori sistem (vrati auto sa ispod minimuma antifriza sa starim antifrizom) ni kad menja pumpu za vodu pa navukao strah da menja i to :D

 

Auto bih menjao jedino za neki slicnih gabarita tj visok i prostran a ne za niski kavez za piliće :)

 

Evo fotke felni

IMG_20221117_124347.jpg

IMG_20221117_124330.jpg

IMG_20221117_124338.jpg

IMG_20221117_124321.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...