Jump to content
FAS Goran
oktopod

500L Cross Pino Silvestre

Recommended Posts

Ok to za zvukove pri prebacivanju, precizan manje precizan, razrađen ne razrađen, ali mene više buni što je oktopod napisao da se u drugoj na 5.000 obrtaja čuje menjač kako bruji kao kad se u velikom prenosu pri maloj brzini da gas... meni je to čudno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naci cemo se nekad svakako... A kad pricam o buci znam na sta ti ciljas i nije isto, ne mislim na zvuk "kocenja brusilice o sipku nakon sto je ugasis" kad hvata lamela vec zvuk tokom voznje dok je u brzini zvizdi, kao i tandaranje kvacila pri pritisku pre nego si i pipnuo menjac, kad odvaja. Posteno bruji na 5k drugom se oseca i rucica menjaca da bruji posteno. Sad sam na putu vise puta uzbrdo drzao na 5k cetvrtom cuje se buka brundanja al ne trese se rucica, mozda to vec i motor brunda. 

 

Nego se zeznuh na jutro puta da makedonci traze zeleni karton, nisam znao da moze na tehnickom pregledu koji saradjuje sa kucom na koju je polisa u mom slicaju Generali, pa stadoh prekoputa sajma preko šina ima Sava osiguranje, parkirao se na neka 2 mesta ima prvo trotoar pa odma jos jedna zaravan kao 2 stepenika znaci, kad sam izlazio u rikverc gledam dal ce tramvaj, dva silaska tj dal cu da najasem, neki tu parkiran u kolima svetle stopaljke dal i on krece, gde je izlaz na put i samo u poslednjem momentu senzor zapista cutao ko cava i bam roknem u betonsku banderu medj šinama ko najgori papan i posteno jako, presekao sam se ziv reko propade putovanje na stranu steta... Promakla mi jer je sive boje i kazem gledam levo pa desno pa iza pa napred i promace kroz mrtav ugao... 

 

Smorio sam se sto je senzor uhvatio kad je bilo kasno to je znaci los utisak, ali je dobar sto nema velike stete, pravi branik je izgleda dosta isturen i pukao sam tacno cm desno od otvora gde je prsten za vucu, tako da se šina branika i taj prsten oslikaše u plasticnom braniku kao u plastelinu i ne primecuje se mnogo, farba je ostala ok necu dirati nista. 

 

Ostaje da zalegnem da vidim dal je zvaknuo metal i sta je sa prstenom za vucu, ne vidi se od plasticnog branika al bas tu ima rupa dole taman da se vidi al mi se nije zalegalo, uglavnom zadovoljan sam funcijom branika

Edited by oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo kako lepo kad prskaš po šoferšajbni ili pada kiša, sva ta prljavština završi na staklu vozačevih vrata tačno gde gledaš u retrovizor, pola sata se vrti i razmazuje pljuca koja dođe uz krov niz keder prozora, možda se zato neki žališe da im tu negde se pojavljuje voda. 

 

Odavno nisam video ništa smešnije i jadno. 

 

https://youtube.com/shorts/9Cu4FxzbBBM?feature=share

Edited by oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe nisam ja a mene ćeš najlakše prepoznati tako što napred na konzoli imam cvet koji igra na solarnu energiju, mrda glavom levo desno a ručicama maše gore dole :)

 

Hteo bih da dodam i da je naše gorivo đubre, konkretno NIS pa da pitam dal neko ima iskustva sa benzinom sa drugih pumpi? 

 

Od kad sam kupio auto sipao bih do vrha kad padne na oko pola, tipično oko 20 litara plus minus. U početku sam sipao uvek od 100 oktana pa prešao na 95 i čini mi se ima nešto razlike u živahnosti motora. 

Na putovanju na Zakinthos i nazad i tamo sam presao oko 3400 km za 2 nedelje. Sipao sam uglavnom na Shell, par puta ovaj od 100 al neretko ga nije bilo pa ovaj od 95. Sipao sam i na nekoj drugoj, sipao u Makedoniji na putu tamo na nekoj no name, na putu nazad spavao u Skoplju pa sipao na onoj žutoj, sve 95. Na kraju sam išao u Sjenicu pa sipao 30 litara na nekoj SC Sjenica nikad čuo ovaj od 95.  Auto je na sva pomenuta goriva išao da ga ne prepoznaš, čak je ulja potrosio do Zakinthosa samo 1/4 do 1/3 šipke, na putu nazad kao da je prestao da troši ostalo je isti nivo. 

Onda sam ga terao do rezerve na tom SC gorivu. Juče sipao 40 kila 95ice na NIS. Auto odjednom ide kao da su upaljene 2 klime te sam siguran da je gorivo đubre. 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, oktopod said:

Hteo bih da dodam i da je naše gorivo đubre, konkretno NIS pa da pitam dal neko ima iskustva sa benzinom sa drugih pumpi? 

Kvalitet goriva, TNG / pumpe za izbegavanje

Kvalitet goriva: Srbija vs inostranstvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadovoljan sam, sa stranim gorivom ide bas kako sam se nadao da ce ići, leti kao punto mk2 sa 1.2 16V 80 konja, prilicno zivahno i kako rekoh ulja nije potrosio ni kap osim na putu do tamo tj sa nasim gorivom, tako da cenim da je NIS gorivo razlog loseg osecaja poletnosti i snage kao i trosenja ulja. 

Naporne su bile samo jake i duge uzbrdice te sam ih izvlacio 4om na 4-5 k obrtaja i nije se žalio isao je i najbitnije nije sprzio ulje u tom rezimu. 

Klima je isto dobra nisam je gasio. 

Potrosnja 7.7 litara sto je za uslove puta tj dosta uzbrdica, prosecnu brzinu i konstantnu klimu onako, nije lose al nije ni sjajno. 

 

Jedino sta mi je bas smetalo je kad stoji na suncu pa treba da udjes smrdi brate ko kod kineza u radnji. 

 

Gume su takodje lose na usijanom glatkom asfaltu. 

IMG_20220815_221439.jpg

IMG_20220815_191504.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/20/2022 at 11:46 AM, oktopod said:

...

Hteo bih da dodam i da je naše gorivo đubre, konkretno NIS

...

 

Slučaj od prošle nedelje iz NS:

 

Ljudi uredno sipali benzin na gradskoj NIS pumpi i automobili (i motori) počeli da zezaju, da staju, da se kvare... Nakon konstatacije da je u rezervoaru automobila dizel, drugar se vratio na pumpu sa računom i ladno mu rekli da znaju, i da se upiše na spisak. Platiće sve za šta donese račun. U cisterni i na pištolju za benzin je bio dizel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoćeš da kažeš da i tebi požute? Ne znam stvarno pitaću baš prijatelja vulkanizera, izgleda da su i one neko govno. Danas sam se čuo sa njim naručujem na vreme čelične za zimu a prodao bih i 4 zimske Tigar koje sam dobio uz auto nikad montirane i doplatio za neke normalne. Pazi na felne (ako imamo iste) rekao je da su neke mekane ili tako nesto tj ne preporucuje cesto skidanje guma jer se lako pokrive te me savetovao za čelične za zimski set sto se poklopilo sa mojom idejom svakako. 

 

I da pitam ostale vlasnike 500L,jel ste imali potrebu do sada da spuštate snop farova na dugmiće iz kabine ili moji nisu dobro naštelovani, često mi se dešava naročito kad idem uzbrdo i na neosvetljenim putevima da mi drugi blicaju pa upale duga tj smetam im sa svetlom, baš sam gledao i tačno bacaju visoko. 

Još više je izraženo kad imam i nekog još u kolima, što je cenim ok jer su farovi visoko od tla i štelovanje i treba da se koristi okvirno da broj predstavlja broj putnika tj tereta bez vozača (0 samo vozač, 1 jedan do dva putnika itd do 3 kad je i gepek pun). 

Pitam jer ako niko drugi nije to primetio možda da odem da ih naštelujem što nikako da odem a planiram jer su duga svetla smehoteka, baca uzano pravo pa cim put nije skroz pravo gledaš po njivama a ne vidiš ispred. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, oktopod said:

često mi se dešava naročito kad idem uzbrdo i na neosvetljenim putevima da mi drugi blicaju pa upale duga tj smetam im sa svetlom, baš sam gledao i tačno bacaju visoko. 

Naravno da onda treba da se presteluju farovi, i iz fabrike znaju da izlaze koka-zraka.

Ako nesto nisu menjali na restyle, pogledaj drugi deo posta, stelovao sam ih vec ko zna koliko. Odlicna stvar je sto 500L ima i dodatni sraf za stelovanje samo snopa dugog svetla:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41139-štelovanje-farova/&do=findComment&comment=1523532

Share this post


Link to post
Share on other sites

500L ima odlične farove. Nedavno preuzmem novi yaris i odem najpre da se provozam noću do Avale. Mrkli mrak. Morao sam na pola uspona da stanem i izadjem iz kola da pogledam farove, jer sam bio ubedjen da jedan far ne radi čim svetla onako očajno osvetljavaju put. Ali, radila oba fara. Samo su očajni. Snop uzak. Nikakav. Tuga. Yaris prethodne generacije ima bolje farove, bolje osvetljavaju put.

500L barem ima regulaciju visine farova (zavisno od opterećenja). Moja Honda nema ni to :) A na oba vozila sam ja naknadno podeševao visinu-

Tako da nije 500L baš najgori na svetu.

 

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se razumemo bolje svetla su odlična ali cenim da treba da se došteluju zašta ću ipak ići do tehničkog pregleda gde imaju onaj stalak na točkićima sa nekim kao lupama koje skupe svetlo i bacaju ga na grafikon, jedino mi tako deluje da može u milimetar precizno da se našteluju. 

Takođe ovo za podešavanje visine iz kabine mi je razumljivo nego na prethodnim kolima nisam to nikad dirao uvek je na poziciji 0 pa nikom nije smetalo, verovatno je do visoko postavljenih farova uz dodatak visokih opruga koje više reaguju na tovar. 

 

Takodje ovo za felne sam ja rekao da su meke jer se ne sećam tačno izjave, rečeno mi je da postoji mogućnost da se lako oštete krajevi pa da moraju na mašinu te bi on to izbegao da radi i savetovao me za zaseban set, poznajem ga odavno svi kod njega menjamo gume porodično jer ih držimo na placu u garaži u Vinči a tu živi i ima radnju i taj vulkanizer kojeg dodatno poznajemo odavno jer smo tamo starosedeoci, plus njemu je veća zarada da menja gume 2 put godišnje nego što ovako mogu i sam da izmenjam točkove tako da ne vidim da je imao razlog i korist da me baroniše. Uvek mi je oko kupovine guma i radova detaljno iznosio cene i prednosti i mane i radi sve kvalitetnim materijalima i mašinama, malo je mesto a od toga zaradjuje za porodicu pa gleda da sve bude kako valja. 

 

Slao sam i kolegu iz Mirijeva koji je nakon zamene guma u dal Kemo impeks ili koji behu drugi tako poznati se tresao auto, otišao kod njega kaze tegovi su kineski nisu precizni, zamenio mu tegove i rešio problem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, oktopod said:

...plus njemu je veća zarada da menja gume 2 put godišnje nego što ovako mogu i sam da izmenjam točkove tako da ne vidim da je imao razlog i korist da me baroniše.

Koliko mu je veća zarada ako napravi ogrebotinu na novoj felni, a koju ćeš ti lako primetiti jer je felna ionako nova? Felna bez oštećenja (neće biti samo jedno od 20 oštećenja, već verovatno prvo ili drugo, ili treće)... To je razlog zašto izbegava da skida/stavlja gume sa novih felni, al' mu glupo tako da kaže, pa onda kao ''meke su felne''... :D 

Npr. kod Giulie postoje samo dva čoveka u celoj ''AK Kole'' koji rade bilo šta na ovakvim 19-cama. Verovatno ih je iskustvo naučilo (plaćali su oštećenja) da ne može svako da ih skida... 

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, oktopod said:

ali cenim da treba da se došteluju zašta ću ipak ići do tehničkog pregleda gde imaju onaj stalak na točkićima sa nekim kao lupama koje skupe svetlo i bacaju ga na grafikon, jedino mi tako deluje da može u milimetar precizno da se našteluju. 

Grešiš, ovaj grešiš, šinko :D . 

Ne da nece u milimetar da ti nasteluju, nego ce uglavnom da ti rasteluju farove. Em su im uredjaji ko zna kada kalibrisani, em vecinu za*ole da picane tudji auto. Uglavnom obore snop da ne smeta drugima i vozi, cast izuzecima. I to pricam iz iskustva, jer sam stelovao drugarima kojima su stelovali na regloskopu :D, zovu i kukaju da slabo vide nocu.

Ako imas iole afiniteta i 20 min vremena, ubedjen sam da ces nastelovati bolje sam. Imas i temu o stelovanju koju sam ti iznad linkovao - prosto je kao pasulj, trazi jedino malo iskustva (sta tacno gledati) i pedantnosti.

Apropo felni se apsolutno slazem - prica im je "nidje veze" :D , uglavnom su upravo OEM felne masivne i otporne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa moguce da ste u pravu za felne, do sad smo svi porodično menjali na alu felnama i nije bilo problema al mozda ima smisla to sto kažete, svakako meni licno deluje pouzdan i procenio je da su felne teske za rad a da se ne oštete iako ima sve mašine nove i iskustvo. Svakako kupujem čelične i meni je tako lakše. 

 

Za farove sam mislio da idem u Ninić na tehnicki iako tamo u sam servis ne bih kročio više jer sam tu upoznao radnika sa kojim sam privatno ok i već mi je stelovao na puntu gledao sam kako to ide, al mogu svakako i prvo sam da probam mozda odmah primetim veliko odstupanje pa tek onda do tehničkog čisto da vidim kako pokazuje tamo, ako je stvar "trebao si jos samo milometar desno" a ne "uh ovo nista ne valja" onda nek i odradi videcu pa javljam

Eh da proverio sam sa kolegom mozda je nekom od znacaja iskustvo, bas u Kemo Impeks su mu lose balansirali tockove

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam za moj 500L od starta imao dva seta sa istim alu felnama (letnje gume Continental, kao tvoje i zimske Good Year ) ali sam kroz godine korišćenja shvatio da meni to uopšte ne treba ( u svetlu načina kako ja koristim ta kola) i prošle godine sam uzeo samo all season gume ( Michelin ), stare letnje gume bacio, a prodao drugi set točkova. Ne mislim da je to apsolutno za sve prilike bezbednije rešenje (sigurno nije), ali, meni to "radi posao".

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, oktopod said:

al mogu svakako i prvo sam da probam mozda odmah primetim veliko odstupanje pa tek onda do tehničkog

Kazem ti, prosto kao pasulj, probaj sam slobodno. Imas i seme u onoj temi, bas sazvakano do u detalje.

Poenta u jednoj recenici je - da zize ne smeju da setaju levo/desno i da snop ima pad od 1% (10 cm na 10m razdaljine). To je sasvim dovoljno da nastelujes farove po PS, tj. da ti solidno vidis i da ne smetas drugima.

E sad, svaki far je drugacije konstrukcije (i projektor i reflektor i Full LED), licno uvek volim da ih iza toga jos malo dostelujem na otvorenom putu, za brzu voznju, krivine, itd. Ali sve to u okviru sitne tolerancije, nikako ne sme da smeta ljudima u susret. Posvetis tome pola sata vremena, ali si onda miran dok je auto u tvom vlasnistvu.

Meni je cak fascinantno koliko je to prosto, a koliko ljude za*ole za svoju i tudju bezbednost, pogledaj samo koliko po ulicama ima koka-zraka koji bukvalno ubijaju ljude u susret.

Veruj mi da je u celoj prici najteze naci idealno ravan prilaz i zid, ne zaje*avam se uopste.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta fali kako izgleda (ko da je pa prelep sportski auto) meni to nije od značaja, važnija mi je funkcionalnost a staviću neke ratkapne i to je to.

All season su za mene "no season" leti se čuju zimi proklizavaju, leti premekane zimi pretvrde. 

 

Za stelovanje farova generalno znam o čemu se radi, iscitacu i videti mada sam i dalje skeptik naći uslove i uočiti sta se dešava u milimetar, nije valjda ta sprava na tehničkom toliko neprecizna a ja precizan i zid ravan i podloga ravna i moje oko soko... 

 

A sto se zaslepljivanja tiče ima drugih kojima bacaju gde stignu, ima i onih kojima su farovi neupotrebljivi ili za poliranje, al brate što me nerviraju ova nova led svetla napred i pozadi i to na full autima tipa audi mercedes bmw džipovi, pa cak i štop svetla stanes iza nekog na semaforu samo pozicija ti smeta a ako pipne kočnice osvetli ti kabinu u crveno toliko zaslepi, ne znam dal je moguće da nema nekih zakonskih regulativa barem u zemljama odakle potiču ta auta tipa Nemačka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...