Jump to content
FAS Goran
oktopod

500L Cross Pino Silvestre

Recommended Posts

4 hours ago, Ivan said:

Zadnja godina bivsim Stildzom na letovanje - snimano onako amaterski iz ruke:

 

I malo Korcule:

 

ime...imam u planu da odem do Lovišta ;-)

 

Tu su moji imali "baraku" i plac, kao klinac sam išao tamo '80 tih, sa sve onim narandzasto belim vw hipi kombijem, cirkus od putovanja. Sve do rata, posle nismo ni i išli pokrali nam sve, i na kraju prodali '99.

 

Imam ideju da odem uskoro, da se malo isplačem jbg. i podsetim svega... svi bili veseli, živi ....

 

Sećam se i Orebića i Koručule .. jedino da izaberem rutu. Lovište je na samom špicu pelješca

 

Hvala što si ostavio putopis!!! ;-)

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites




 
Glasam za Hvar i Vis
 



Prve četiri godine života proveo upravo na Visu i ovoj plaži



Sent from my SM-G770F using Tapatalk

U ovoj zgradi živeo, 50 metara od rive. Ovo gde je sad Konzum je bila vojna menza.Screenshot_20220610-180546_Maps.jpg

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Pređeš ulicu, prođeš kroz parkić i eto te na obali Screenshot_20220610-180848_Maps.jpgScreenshot_20220610-180901_Maps.jpg

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lipe su palme u Visu, bio sam kratko al pamtim, isao do Komize u Veljana Zangija na zarone

 

I tu u Komizi doziveh da pustaju kanalizaciju blizu obale, to sam u cro video samo u Makarskoj iza diskoteke Deep koja je u pecini, pa iza te pecine uz planinu od stene...

A u Komizi me ubi i zvonik, cilu noc zvoni i to na svaki kvarat, jednom za 15 min, dva put za pola sata, 3 put za 45i minut a na pun sat jedno zvono dubljeg zvona odbroji sate a onda drugo visljeg zvuka odbori 4 kvarata, da poludis

 

Eto i pitanje za tebe, ako poslednji bus koji stize poslednji trajekt iz Visa krece iz Komize u "pe' manje pe' i kvarat" u koliko je to sati?

 

Sta znaci Viška govorojka "beleca u žmulu, alegrija u sarcu"?

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma de' se sećam... poslednji put sam ih slušao kako pričaju '74

Jedino kevu da pitam.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, oktopod said:

A nije ti losa ruta, za razliku puta do Grcke i tu imas sta da vidis i prozivis, ne spomenusmo Romaniju i pečenje...

Ja sam jedne godine navigacijom nabasao na neki granicni prelaz kao kiosk za vrišle, gledaju me začuđeno, objasnise da je samo za lokalce te sam morao da se vratim a trazili nam pasoše da upišu da smo bili, ne secam se naziva prelaza

Ako je u blizini ovoga sto sam pominjao, moguce da je GP Orah, mislim da je on samo za lokalce. A blizu je i taj GP Crveni Grm. Apropo pecenja :) , dodao bih neponovljivu jagnjetinu oko Jablanice, moj preporuka je restoran Kovacevic. Kao i prelepu dolinu Neretve.

Ako vec ides na tu stranu, a imas par sati vremena - takodje preporuka da svratis u Konjic i posetis "ARK-D0". Treci najskuplji ikada izgradjeni objekat u bivsoj Jugi, iza podzemnog aerodroma Zeljava i podzemne luke Lora. Planiran kao skloniste za politicki i vojni vrh u slucaju nuklearnog napada, sa najnizom tackom par stotina metara ispod zemlje, sopstvenim agregatima, vodoizvoristima, sistemom klimatizacije... Koji je pruzao idealnu temperaturu i vlaznost vazduha za visemesecni boravak par stotina ljudi i vojske koja bi to obezbedjivala. Velelepan objekat koji je ostao bukvalno u izvornom stanju, sa gomilom najsavremenije opreme, sifrovanom komunikacijom ka republickim centrima bivse drzave, ali i inventarom iz tog doba. Kao inzenjeru, bilo mi je zadovoljstvo da sve to u detalje razgledam, vodici su odlicni, a moji su me jedva naterali da izadjem napolje :D . Vec par ljudi je islo, bas nedavno i jedan nas drugar forumas i svi su ostali impresionirani. Imam gomilu slika i odatle, ali nikada ne otvorih temu. A preko poznanstava, imam drugara koji je pilot helikoptera i dogovor je da nekada, uz njegovo "predavanje" obidjem i podzemni aerodrom Zeljava, kao najsavremeniji i najskuplji objekat bivse drzave (iako devastiran).

Sto se Mostara tice, bili smo na dan, ostavljali smo auto sa leve strane Neretve iznad zeleznicke stanice. Porodicna gradnja i kuce, sa par vecih parkinga. Mozes da ostavis npr. i u TC Mepas, sa desne strane Neretve kada se predje Carinski most, do starog grada si cas posla peske. Ili se raspitaj u smestaju gde bi odsedao, za prvomajske praznike sam video (i cuo) gomilu nasih, tablice iz Beograda, Zrenjanina, Nisa, Novog Sada... Stranaca bukvalno sa svih strana sveta.

A Dalmacija... Najveca prednost je neverovatan spoj prirode - more, kamen, cetinari, masline, smokve, lavanda... Cisto more, lepe plaze sa puno zelenila, puno se ulaze, velika prednost je gomila pratecih sadrzaja, setalista pored mora, kaficima tik uz plazu, sa odlicnim restoranima, prodavnicama... Manja turisticka mesta su nastajala "spustanjem" starijih (koja su iznad) na samu obalu. A ta starija mesta su vremenom opet ozivela zahvaljujuci ulaganjima, veliki broj konoba, pesackih staza, prelepih vidikovaca sa klupama, planinarskih staza. Znam ljude sa porodicama koji striktno uzimaju smestaj van halabuke plaza, u miru i tisini prirode. A opet su za par minuta na plazi. Pa morski sportovi, izleti brodicima ili u zaledje, pesacenje, trcanje, bajs, paraglajding, obilazak Biokova - velika prednost je gomila sadrzaja "pod nosom", bez potrebe za nekim silnim vozikanjem po vrucini.

I sto kolega rece - kombinacija tako intenzivnih mirisa cetinara, borovine ili salinitet mora su bas specificni. Apsolutno nista ne favorizujem, rekoh da sam obilazio Crnu Goru, Grcku, Dalmaciju, Konavle, zadnjih godina Egipat, Tursku, pa cisto kometarisem. Evo setih se da sam na svojoj bivsoj temi kacio jos fotki, koga zanima moze da pogleda:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/68169-192a1000-torinska-mamba/&do=findComment&comment=1353179

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da prolazim i kroz Konjic, nema sanse ne primetiti jer uvek bude mali zastoj zbog semafora bas cu da vidim i taj objekat mozda da obidjem hvala za informacije, a javim i za Mostar kako je bilo, gledacu za hotel sa parkingom valjda nece biti problema, autom cu samo doci i otici...

 

A ove pitalice da odgovorim, kvarat je kvorter tj cetvrtina tj 15 minuta, te je "pe' manje pe' i kvarat" 5:15 - 5 = 5:10

 

"Beleca u žmulu, alegrija u sarcu" ne razumeju baš ni dalmatinci a trebalo bi biti "belo vino u čaši, spokoj (mir) u duši (srcu)".

 

"Možemo sve ako nos je voja"

 

I nadjoh neciju temu bas o ostrvu Hvar ima puno fotki, iskopah i svoju od odavno iz Hrvatske pa ako neko zeli da pogleda

 

Hvar

 

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/79649-ostrvo-hvar/&share_tid=79649&share_fid=21548&share_type=t&link_source=app

 

Hrvatska

 

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/53147-dalmacija-rogoznica-trogir-%C5%A1ibenik-split-%C4%8Diovo-zadar-pula/&share_tid=53147&share_fid=21548&share_type=t&link_source=app

 

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije auto samo motor, mada jeste bitna stvar.

Klimatizacija, nivo buke, audio sistem, udobnost ... meni to sve super na 500L cross.

Što se motora tiče, sada je nekih 25 - 26 000 na satu, od zamene do zamene ulja ja ne dosipam :) on potroši taman toliko da treba da se zameni.

Inače, ja ga baš oštro vozim, tačnije, kad hoću da vozim, onda ga ne spuštam ispod 3500 obrtaja i uvek je tu, između 3500 i 5000 i radi super. 

6. brzinu vrlo retko koristim, jer u 5. brzini ide 140 bez problema a meni je to dovoljno. Nekad, baš i ubacim u 6. brzinu, kad hoću da slušam muziku, pričam sa saputnicima... Isto je i za druge režime vožnje, kada hoću da uživam, onda ga vozim u 4 - 5 do 80 na sat.,

Meni odgovara, jer retko šta i pretičem, svi sad voze brzo :) 

Prosečna potrošnja je oko 7 litara, benzina što je više nego korektno...

Ne gledam koje gorivo sipam

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djole81ar

Najveća km jeste "skupljena" na otvorenom, ali ga dosta često vozim na veoma kratkim relacijama, do par km :( 

Ne znam, tako sam nekako navikao. Nije da ja sad tu nešto izmišljam, jednostavno, tako mi se čini da treba.  Ja sam kupio njega, ne on mene, pa u tom smislu, ova raga sasvim korektno odrađuje posao...

Jedna je priča kada "kruziram", pa sad, opušteno, ubacim u V briznu i pustim ga da klizi. To je OK, klima, muzika... ali kad vozim, onda ga vozim...  Zavisi od uslova na putu, od opterećenja od toga da li žurim ili ne ... 

Recimo, penjanje uz Bubanj potok, ako planiram da izađem istom brzinom uzbrdo, da se ne mučim, ranije, pre penjanja, usporim na 90 - 100, vratim u četvrtu brzinu i onda ga podignem na 5000 obrtaja i izađem normalno. Da li više troši? Možda, a možda i ne, jer uvek, koliko se penjem, toliko se i spuštam. I uvek, u kojoj se brzini (stepen prenosa) penjam, u toj se brzini i spuštam. Uvek vozim brže kada se penjem uz brdo, nego kada se spuštam.

Često kočim motorom, ali, i to, opet, vrti se na 4500 - 5000 obrtaja ... znam samo da je auspuh beo, znači, dobro sagorevanje ima :) 

Sad treba da idem na drugi servis (treći - jer sam samoinicijativno zamenio prvo ulje posle par hiljada km od kupovine) i za sve ovo vreme, ne sećam se da sam dosipao ulje (u drugom intervalu između druge i ove treće zamene ulja). 

6. brzina je nepotrebna :) Može, kad baš, kao, izađem na auto put, pa sad, 110 i pričam telefonom, ili nešto kao pričam sa saputnicima, ali što se potrošnje tiče, ja mislim da to ima baš malo uticaja. Da bi ga vozio normalno u 6. brzini mora da se popenje na 4 - 4500 obrtaja (klima, opterećenje) a onda mi je to baš brzo, ne volim tako da vozim.

Da li je to nešto loše za motor, ne znam, mislim da nije, generalno, ne treba preterivati, pa ga vrteti konstantno na 6 - 6500 ali do 5500 u konstatnom režimu, mislim da mu to ne smeta. I opet, čak i da nešto crkne, ovo je običan, atmo motor, generalni remont nije skup, taman koliko krštena zamena plivajućeg zamajca,  da ga grebem, ako izgura 150 - 200 000 km do remonta, puna kapa, u ovakvim uslovima, to je kod mene 10 - 15 godina! Pa šta više da očekuješ od najjeftinijeg modela iz ove kategorije automobila.

Fiat je auto prilagođen potrošaču :) 

Ja kažem, kada ti se nešto pokvari na fiatu, to ne popravljaš, nego ostaviš tako, to onda utiče na druge kvarove, jer ako to popraviš, pokvari se nešto drugo :) ovako, ostaviš, i to ga drži u životu :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo wallpaper i to...malo šume, malo hlada, stene i cca. 27 stepeni

 

Šifra za skidanje watermark-a Hvar&Vis

 

 

IMG_20220612_112757.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako se drzi tasta, dodajes li sta u napitke :D ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobih i prvu kaznu, radar me uhvatio 75 a dozvoljeno 50, kazna je 10 soma ako se plati u roku 8 dana je 5 soma.
Navatan sam u Endija Vorhola na Cukarici tj Zarkovu, kad se spusta nizbrdo ka Padini ispod pumpe stoje. Znao sam da stoje cesto na tom potezu ali dole nize ka Padini a ovde malo stisnem gas da stignem semafor pa onda usporim i eto, da znate tu su skoro svaki dan na tom potezu.

Sto se potrosnje tice do Kosmaja i nazad 100 km 6.6 litara.
Od kad sam kupio auto tj oko 3200 km je potrosnja 7.9 prosecna brzina 46 kmh znaci kombinovano.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, oktopod said:

Dobih i prvu kaznu, radar me uhvatio 75 a dozvoljeno 50, kazna je 10 soma ako se plati u roku 8 dana je 5 soma

To smo ti mi divljaci sa 1.4 :stuart: .

Da me ne razumes pogresno, najbolje bi bilo da si prosao bez icega... Ali jesu li to kazne ublazene ili su ti progledali kroz prste?

Za prekoracenje u naselju od 21-50 km/h se bese islo kod sudije? Kazna od 6-20.000 din, 4 boda i minimum 30 dana bez dozvole.

Znam da u gradu gledam da i po NBG bulevarima ne prelazim 70 km/h, jer pecaju u zadnje vreme prilicno.

Od 11-20 km/h u naselju je 5.000 din ili upola ako se plati za 8 dana (21-40 km/h van naselja isto). Tako da mi nije jasno sta su ti pisali za 10.000 din a bez icega ostalog, ako je prekoracenje brzine u pitanju. Ili je nesto u medjuvremenu promenjeno, a da nisam u toku...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, oktopod said:

Dobih i prvu kaznu, radar me uhvatio 75 a dozvoljeno 50, kazna je 10 soma ako se plati u roku 8 dana je 5 soma.
Navatan sam u Endija Vorhola na Cukarici tj Zarkovu, kad se spusta nizbrdo ka Padini ispod pumpe stoje. Znao sam da stoje cesto na tom potezu ali dole nize ka Padini a ovde malo stisnem gas da stignem semafor pa onda usporim i eto, da znate tu su skoro svaki dan na tom potezu.

Sto se potrosnje tice do Kosmaja i nazad 100 km 6.6 litara.
Od kad sam kupio auto tj oko 3200 km je potrosnja 7.9 prosecna brzina 46 kmh znaci kombinovano.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
 

jao jao,

 

Ima ih na tom potezu već neko vreme ... stoje ili ispod Petrol pumpe, dole kod bivšeg c-marketa zgrade uštekani u pravcu ade.

 

I dole niže kod crkve na padini, malo pre mosta, tj uključenja na magistralu ka gradu.

 

A neretko stoje i u kontra smeru, baš kod pasarele na julinom brdu iznad FMP-a.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam pojma samo mi rekose da sam vozio 75 a dozvoljeno 50, da je kazna 10 soma ili 5 soma u roku od 8 dana, saradjivao sam jer je sve čisto i jeste tako bilo te nisam gledao snimak i jesam potpisao zapisnik. Ako su gledali kroz prste mozda jedino jer sam bio krajnje kulturan i saradjivao, nisam se nista bunio ni dramio.

 

U zapisniku se ne pominju ni bodovi ni sudija nit su to pomenuli, javicu ako bude nesto.

 

Stajali su bas odmah ispod pumpe neki ćorsokak, navikao sam da budu nize a ovde da spicim 70-80 da bih stigao na semafor pa tad usporim na 50. Kad se iz Vodovodske na semaforu skrene na dole mora 80 da se stigne na semafor te eto fore kako se pada

 

I jos nesto korisno, ne znam dal je samo do sistema moje banke, online uplate sa siframa 153 i 154 tj online 253 i 254 ne prolaze izbacuje sistemsku gresku ako se poziv na broj ne ukuca u formatu "2cifre-3cifre-ostale_cifre" bez obzira kako je formatirano na uplatnici koju dobijes pa sam isao do poste jer kasno saznah.

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za prekoracenje vece od 20km i gradskoj voznji, ranije je bilo 4 poena i mesec dana bez dozvole. Posle su dozvolili da uz molbu, a ako nemas neke kazne, ne bude oduzimanje dozvole. Mislim da su kasnije ukinuli oduzimanje dozvole.

Nekom prilikom sam nakalemio 16 poena, i od tad sam debelo pazljiv.

Proguglaj trenutno stanje

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

I posle nama pitomim vozacima neko nesto prica oko izbora - a ovamo sve nasilnici sa malolitraznim i visokoturaznim masinama :P .

 

Sad bas gledam po netu, izgleda da odnedavno "tolerisu" do 30 km/h u gradu, bez bodova i oduzimanja dozvole. Pominje se i upravo ta cifra od 10.000 din, tako da je izgleda to to. Izgleda da je bilo u paketu sa onim povecanjem ogranicenja na 130 km/h na autoputu.

https://paragraflex.rs/dnevne-vesti/210518/210518-vest9.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro si iskopao link ja sam nasao neke isto iz 2018 izgleda je tad radjena revizija, nadam se da nije bajato...

 

Time su u neku ruku dali svakom ko ima da plati da moze da divlja, jer 80 nije malo, al ovaj put na moju srecu i srecom nisu bili jos malo nize niz ulicu jer bese nizbrdica i motor razradjen pa prodise caskom jos sam se primio da ga razvlacim na 4+ K obrtaja jer je po nekim diskusijama sada vreme za to da bi se razradio, te sam na autoputu skoro svaku brzinu isao do 5 k a u gradu drugom i trecom kad moze (osim 6e i prve kad krecem)

 

U momentu kad videh pandura sa Rumenkom u ruci sam video 77 na satu sto je znaci bilo bas knap...

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

to je  skoro 10k€ više od 500L nacionale sa početka produkcije

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, neshtry said:

to je  skoro 10k€ više od 500L nacionale sa početka produkcije

ajde i to kao od 2014 ili kad je već počelo ...

 

nego @oktopodi ja kupili u martu za 16.000

 

ovo je nerealno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...