Jump to content
FAS Goran
oktopod

500L Cross Pino Silvestre

Recommended Posts

Iz ove izjave iz knjizice deluje kao da se ulje treba zameniti na 1000km zar ne... Nije bas precizno.

 

Znaci slazes se da za 25k nema nov auto te ne znam poentu poruke da ima novih al skupljih.

Istina je da su za Kodiaq rekli da bi moglo za 5-6 meseci, imao sam i tih para koje su debelo preko 30k,ali meni takav auto ne treba te je bacanje novaca, za razliku u ceni imam ucesce u kreditu za jos jedan stan.

 

A ovo za razradu motora nije trolovanje vec me zivo zanima, dosta se razumem u auta i delove te me istinski zanima da naucim sta tu treba da legne na sta da ne bi trosio ulje. Zanima me i sta se to razradjuje i na koji nacin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, oktopod said:

Znaci slazes se da za 25k nema nov auto te ne znam poentu poruke da ima novih al skupljih.

Nisam na to reagovao, već na ovo što si napisao pre par sati:

3 hours ago, oktopod said:

I zabiravljate vaznu stvar a mozda niste u toku jer ne kupujete nov auto - nema vec 2 godine nista da se kupi osim nekih azijata, neki prodaju price o "dolasku" za par meseci pa si i tu ogranicen izborom motora, bojom auta, opremom...

Na to sam odgovorio. Nisi tu pominjao ništa oko praga na 25k, već si prosto u isti koš stavio svaki nov auto uopšteno govoreći da ih nema.

 

9 minutes ago, oktopod said:

Iz ove izjave iz knjizice deluje kao da se ulje treba zameniti na 1000km zar ne... Nije bas precizno.

Ne znam šta ima neprecizno kada su napisali ''pre prve zamene motornog ulja''. A, napisali su i kad je prvi mali servis... i nigde ne piše da je na 1.000 kilometara. 

 

9 minutes ago, oktopod said:

A ovo za razradu motora nije trolovanje vec me zivo zanima...

Fiat 500L / Nuova Tipo 1.4 - razrađivanje novog motora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izjava "tokom prvih hiljada kilometara rada, pre prve zamene motornog ulja, mogla bi biti veca" me zbunila jer su rekli hiljadE a ne hiljadU izvinjavam se.
U pravu si i da nisam bio precizan za do 25k eur.

Navedenu temu sam citao, proci cu je jos jednom mada mi je tada delovala kao kopiranje floskula bez tacnih tehnickih termina.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, oktopod said:

Znaci slazes se da za 25k nema nov auto

Ja se ne slažem :)

 

Eno imaš kod dilera Toyote ( MAG ) npr. Yaris Cross 1,5 125 ks u Elegant paketu ( najviši paket ) koji cene 25 hiljada  :) I to po sistemu lizinga na 4 godine uz učešće od 50%, a ostatak na 48 (fiksnih) rata, bez dodatne kamate. Tako da košta i manje ako ga plaćaš za keš ili iz svog kredita ili svog lizinga.

 

Ima lagerskih vozila za te pare koje pominješ :) I testnih sa par hiljada km na satu. Za boju ne znam da li ti se dopadaju .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko kosta nova Suzuki Vitara 1,4 boosterjet hybrid? Pretpostavljam oko 25k?
To bih ja kupio sebi da imam toliko novca na raspolaganju.

Izvinjavam se na off-u.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vitara je ako ne i manje i bila je jedna neka na lageru braon zuta neka boja.

 

Za Yaris verujem da ima kao sto rekoh ima azijata, tojota kia hyundai ali opet nisam bio precizan - ne bih bas ni bilo sta vec nesto gabaritnije, eto taj Suzuki mi je bio isto zanimljiv, hibrid i 1.4 turbo benzinac al mi se konkretan nije dopao i bio je negde oko Novog Sada valjda pa mi nije bilo ni da odem da vidim u nadi da cu se predomisliti.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Decak Iz Vode

 

Svaka aktuelna vitara sa 1,4 turbo u nazivu ima i reč "hybrid", ali, to nije "klasičan hibrid" ( skraćeno "HEV", od Hybrid Electric Vehicle ), kao što ga srećeš kod raznih modela Toyote, Honde, Renoa, Hyundai-a i drugih.

 

Vitara 1,4 "hybrid" je "blagi hibrid" ( skraćeno "MHEV", od Mild Hybrid Electric Vehicle ) i to "blagi hibrid" koji radi na 12V ( što je najastarija i najjeftnija MHEV varijanta ).

 

A ako pitaš za Vitaru sa novim 1,5 HEV, to jeste "klasičan hibrid", ali ga nema u cenovnicima za Srbiju.

 

U Sloveniji je npr. Vitara 1,5 HEV 2WD Premium AT skuplja od Vitare 1,4 hybrid 2 WD Premium 6MT za oko 4.000 evra ( 24.560 - 20.710 ).

 

https://www.suzuki.si/sl/Katalogi_in_ceniki/#cenik-vitara

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Decak Iz Vode said:

Koliko kosta nova Suzuki Vitara 1,4 boosterjet hybrid? Pretpostavljam oko 25k?
To bih ja kupio sebi da imam toliko novca na raspolaganju.

Izvinjavam se na off-u.

ILi S Cross, isto oko 25K eur,

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/29/2022 at 2:01 PM, neshaoct said:

Npr. kad kupiš BMW M automobil jasno ti kažu (napišu) kako treba da izgleda proces razrade motora. 

Da li se ove preporuke daju da bi se motor sačuvao u početnom periodu tj. preventive radi? A ne zato što u početku ''lošije ide''. Mada to opet znači da u početku ne podnosi sile isto kao kad se razradi tj. neki otpor može biti veći.... Ne znam, nisam iz sveta mehanike, ali oper verujem da svi ti sklopovi lepše se vrte kad se malo uhodaju nego kad su tek sklopljeni... Meni je Tipo sad na 30.000 šta znam, u dosta situacija izadjem brže (bpotok,mpož, begalj) neke uspone izadje u većoj brzini lako gde sam nekad vraćao u nižu, kao da lakše skoče obrtaji, sad da li je to do razdrade ili uhododavanja sa vozilom ko će ga znati bez nekog merenja.... Potrošnja ulja je sad na 1l na 10.000km, u početku bilo i malo više, al ne nešto ekstremno, potrošnja benz identična sad kao i pre, pre neki dan za valjevo isto kao i kad je bio mesec danas star 5.3 po bordu...jedino što u početku sam malo lakše vozio sad kolko može...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mora tako na svakom novom motoru cak i posle generalnog remonta. Postoji taj period "razrade" da sve "legne" kako treba. Veliki su pritisci unutar motora, mali zazori izmedju delova i mora malo da se saceka dok sve to dodje na svoje, zato se i prva zamena ulja radi toliko brzo, da bi se izbacile sve te necistoce od habanja delova. Nekada se radilo i ponovno dotezanje glave motora i stelovanje ventila
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, prvi servis je bio već na 2-3.000 km ( sa zamenom ulja i filtera ), a dotezanje glave na 10.000 km. To je nekada bilo potpuno uobičajeno, bez razlike na brend. Prošao sam to.

Kao što su bila i jasno napisana pravila razrade. Sećam se za jedna kola ( "pre Hrista" ), prvih 1.000 km je bilo do 90 km/h, do 2.000 km do 110 km/h, do 3.000 km 130 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Decak Iz Vode ako te zanimaju neki konkretni detalji, drug je kupio bas taj pa ga mogu pitati da mi kaze iskreno a ne iz brošura...

On ga je platio nesto oko 20+ nije bas 25 mada je i on u Hrvatskoj mozda se cene razlikuju a i kupio je pre oko 6 meseci mozda su u medjuvremenu poskupeli.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, MS PK said:

Mora tako na svakom novom motoru cak i posle generalnog remonta. Postoji taj period "razrade" da sve "legne" kako treba. Nekada se radilo i ponovno dotezanje glave motora i stelovanje ventila

Bravo :) , upravo sam to hteo da napisem, vezano i za generalnu i za staru praksu... Slicna prica kao i sa razradom novog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@oktopod

Kao sto kolege napisase, sacekaj do prvog servisa i usput pogledaj/raspitaj se o uslovima razrade tj adekvatno/pravilne voznje tvog mezimceta na 4 tocka. 

MS je dao uproscen odgovor zasto postoji taj period, a nesa preporuku proizvodjaca za Giuliu kako da se vozi. Bese nije ni smeo da koristi samarljke menjaca na volanu neko vreme, ako se secam, zasto....mozda preporuka proizvodjaca.

 

Jbg i ja bih voleo malo da gaznem pedalu, al kazu JTD/Mjet se razradi tek na po miliona km pa moram da sacekam do svoje 50te godine, kako je krenulo :P Svakako bolje i krace nego kad sam felne kupovao... 

 

Salu na stranu, uzivaj u novom autu i gledaj njegovu lenjost kako vremenom postaje sve manje izrazena i sam ugodjaj u voznji bolji.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisah vec da smo davno imali u firmi nove 500L, licno mislim da ce vecu razliku (od razrade) osetiti npr. sa 95 ili 100-oktanskim benzinom.

To je sto je, uglavnom. Ili prihvatis tako, uzivas i teras bez kukanja - jednostavan motor koji ce verovatno lepo sluziti, sa smesnim troskovima odrzavanja. Ili ako je bas dotle doslo, menjas (uz gubitak). Trece nema :) .

Licno se lako switch-ujem na ono sto treba da vozim (a u ovom slucaju ipak si ti birao i valjda provozao bar neki testni pre kupovine, nema tu "ocekivao sam vise"). Ako su bile zauzete sluzbene arlaudze, isao sam i sa tada novim 1.2 Classicom (koji nam je bio za po BG) sigurno par puta poslom do Podgorice i Sarajeva. Trazi vise predvidjanja, mirniju voznju, ali prilagodis se, pustis muzikicu i uzivas u putu (bar ja koji volim da vozim).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanja o razradi motora sam nastavio u temi koju je Nesa pomenuo.

 

Probao sam testno vozilo al nisam gde po Dorcolu i brdo pored Kalemegdana imao da osetim problem. Al kazem ne moramo ni o tome vise, nije prestrasno ali smara, daleko sam od opuštenog uz muzikicu kada krenu brda i krivine i zvizdi menjac tandara kvacilo, za nauk mi je.

 

I bas htedoh da udjem u temu da pitam, kao da si Ivane znao, da li je neko probao benzin 95 i kakva je razlika, ja sipam 100ku od prvog dana?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, oktopod said:

da li je neko probao benzin 95 i kakva je razlika

Pominjao sam ja baš u tvojoj temi, da je snaga ovog motoa na ovu karoseriju na granici prihvatljivog i da se onda svaki faktor oseti, težina, brod, benzin, klim a

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, oktopod said:

kao da si Ivane znao, da li je neko probao benzin 95 i kakva je razlika, ja sipam 100ku od prvog dana?

Trunku lepse reze i vuce iz nizih obrtaja, sto se potrosnje tice nema neke primetnije razlike. Bar iz mog iskustva i sa atmo i sa turbo motorom.

Da li je bacanje para ili ne, na svakom je da odluci. Ranije je razlika u ceni bila mizerna jos uz neki Loyalty popust. Sada se vec primeti, od kada je cena BMB95 ogranicena.

Licno sam 2 puta imao vrlo lose iskustvo sa 95-icom i to na poznatim pumpama i na izuzetno prometnim mestima. Pisao sam vec, tu mi je najveci plus za aditivirana goriva, a ko zna sta nam i prodaju pod BMB95. Sa dizelom nikada nisam imao takve probleme sa bilo kojim tipom goriva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni recimo smeta retrovizor sa strane vozača ... ali bukvalno smeta :D. Kod GP sam navikao da izbacim ruku ... ali ovde ni blizu...pih

Onda kvalitet reda tastera, ispod uconnect-a,... e to baš deluje jeftino :(

 

Što se tiče snage motora i sl. kontam da sam i dalje u fazi upoznavanja. Ne znam, nemam trip da je spor tj. slab, malo dodam obrtaje i odo. Negde više negde manje i nikakav problem, potrošnja se posle kompezuje na ravnom ili nizbrdo ... mislim sve ok. Evo recimo juče sam išao BG-SM i nazad. 6.2L/100km po bordu. to je meni skroz ok.

 

Za mene je optimalna brzina 105-115km/h. Imam prostora za preticanje, nije ono kao iz topa ali osetim da imam prolaz u 6-toj bez problema.

Vozim deonice u 6-toj na 1.500 obrtaja 50-60 km/h. potrošnja 3.2L/100km. Isto tako negde bude veća potrošnja...

 

E sad, uzbrdo, usponi i sl. primer bubanj potok. U početku sam sam bio u fazonu, jao ne preko 3000 obrtaja...ovo ono...i naravno onda kao puž 60 :). Ali posle Slovenije i Makedonije i planina (sa sve ženom, detetom i stvarima), malo bolje upoznaš auto, slobodan sam da dam gas gde treba i neka moja tehnika za uspone :p.

Eto za koji dan idem na Lefkadu pa ću se javiti šta i kako.

 

P.S. i dalje sam pod utiskom da sedim kao car !. Mesta za sve i svašta....i da .. konačno mogu da skinem jaknu ili duks :)

P.S.S dete zadovoljno nazad ide sa jednog prozora na drugi ... tata vidi ovo vidi ono.... žena isto ima prostora napred za noge i to... imamo prostora za pipkanje i to :D ...

my 2¢

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Radnik2 said:

Vozim deonice u 6-toj na 1.500 obrtaja 50-60 km/h. potrošnja 3.2L/100km. Isto tako negde bude veća potrošnja...

Moj dobronamerni savet da ovo izbegavaš. Ali bukvalno to mislim, ma šta god ti "pametni računar-indikator" savetovao. Mnogo veliko opretećenje za menjač i gušiš auto (motor konkretno) skroz bez veze. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...