Jump to content
FAS Goran
oktopod

500L Cross Pino Silvestre

Recommended Posts

Ja sam da ponovim probao C4, Peugeot 3008, Renault Kadjar, Skoda Karoq i odlučio se za Karoq 1.5 benzin 4 cilindra turbo al ne moze da se nabavi. Ista prica je i za ostale a redom bih uzeo 3008, pa Kadjar koji nema dusu tj stila, pa C4 koji ne bih jer je u odnosu na navedene plastikaner najobicniji.
U 500 L sam tad samo seo i odbio me smrad i jeftinoca plastike u odnosu na druge.
Drugi su bili oko 21 soma al sa prdavcima 3 cilindra turbo, to me takodje nike zanimalo a i nije ih bilo za kupiti.

Onda sam posto radim remote i nije mi bas trebao auto, a tadasnja devojka vozila Megan 1.6 benzin koji je solidan auto sem trapa, ganc nov uzela za 14 soma, odlucio da se strpim i skupim kes a ne na kredit.

Posle skoro 2 godine mi se smucilo i da sam bez auta i da me ona vozi i stresiram se, odlucim da kupim polovan al sto noviji.
Na placu je bilo nekih 500 L da su malo presli pa pomislih koga boli djon daj da vozim nesto, al kako je cena bila priblizna novom, ostalo je na lageru jos par komada, trebao mi auto imao sam kes, pomislih nije to ni tako lose za 10 soma manje nego Karoq, prebacih pare na racun prodavca i oterah govno kući.

Ne smeta mi toliko ta plastika i sve, odgovara mi sto je ispunio jedini uslov da se u auto penjem a ne uvlacim, da je visoko sedenje pa si kao u kamionu (vozio ih u vojsci ostala mi zelja za tim osecajem za volanom), al kako vreme prolazi sve neke fore i fazoni ko da su ga sklapala deca.

Te trosi ulje mnogo, te menjacem zeznuli snagu tj slabo ide uzbrdo klimu oseca ko 500 kila, plasticna "stakla" na stubovima, bucno kvacilo, bucan menjac, menjac glavi u 4u kad se ubacuje, nema uv zastitu na staklima vec pojacava a ja imao maligni mladez itd nekako mi vredi 10 soma maks pa da kazes da je normalno.

Za 16 koliko sam ga platio sam mogao Kamiq i neke jos skode al nisu visoke, onaj reno na C kako se zove noviji model itd, dao bih i do 25 al nema da se nabavi jbg i eto zajebah se poslednji put u zivotu sa kupovinom Fiat, sta ce biti dalje videcu al nemam opcija iako imam novca.
Zanima me samo novo al nema nista, polovni a mladi po oglasima ili su vec nabili kilometrazu ili nema dokaz da je originalna a mala.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majke im ga škrte, dobio sam uz auto navodno svu zakonom obaveznu opremu, uzeh da operem auto pred put i presložim gepek i vidim da su me zakinuli za sijalice, da ne pricam da sam za vuču dobio bukvalno kanap na koji da se obesim pukao bi.

 

Jel zna neko napamet koje su sijaloce da ne bauljam po uputstvu sa telefona i kupim pred put? Ima neke LED nesto napred negde...

 

P. S. Homologaciona tablica jeste u gepeku desno ispod tepiha, hvala za info a treba minako budem folije stavljao da je prilozim Fiatu za odobrenje

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, djole81ar said:

bolji je bio stari treking

Imamo isti ukus. Meni je Trekking spolja estetski bio "za desetku" (u odnosu na kasniji Cross). I sa ove vremenske distance mi jeste veoma žao što sam pri kupovini relativno nisko bio postavio cenovnu granicu, u koju Trekking nikako nije mogao da se uklopi.

12 minutes ago, oktopod said:

Majke im ga škrte, dobio sam uz auto navodno svu zakonom obaveznu opremu, uzeh da operem auto pred put i presložim gepek i vidim da su me zakinuli za sijalice, da ne pricam da sam za vuču dobio bukvalno kanap na koji da se obesim pukao bi.

Kada sam 2019. uzimao poslovno Yarisa, bukvalno sam jedva uz njega dobio "obaveznu opremu", i bilo je kao da sam prodavcu zdrav zub vadio kada sam zakukao sa pitanjem "kako je moguće da u kolima nema obavezne opreme i da to još nisam doživeo".

3 hours ago, oktopod said:

U 500 L sam tad samo seo i odbio me smrad i jeftinoca plastike u odnosu na druge.

Danas sam u salonu Fiata seo u par modela (u dva komada 500L, dva komada 500X, 500, panda ) i ja nisam osetio bilo kakvu razliku mirisa enterijera.

 

Probaj sesti u novi Hyundai Bayon, da vidiš šta je plastika tvrda kao granit i šta je "miris".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ni sumnjao da nisi osetio

 

A obaveznu opremu nisam ni ocekivao, kad god menjam auto ja to sve svakako kupim malo kvalitetnije tipa sajla a ne kanap za vuču, komplet sijalica ali i par sijalica pride da ne nacinjem komplet, kvalitetnije osigurace itd, al lepo kad vec dobih srecom pogledah na vreme da nema sijalice.

 

Sto se dizajna tice meni je to sve slicno, spreda gledajuci malo lepo a malo i dečiji fazon, neodlucan sam, samo znam da mi ona prva serija s preda ko šerpa

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Evo za sijalice mozda nekom čitaocu namerniku zatreba8cdad343004396f6609d8bf3519d2a3c.jpg

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je 500L "upao" u oko tek nakon nekoliko godina. U početku mi se baš uopšte nije svidelo kako je dizajniran, a kasnije mi je postao nekako simpatičan.

Inače, žena me je neko vreme ubeđivala da nakon punta pazarimo baš 500L, jer se njoj jako svideo, ali nisam se dao ... :lol: 

Razumem tvoje trenutno razočarenje, da si očekivao više, ali uz malo dobre volje možda ga i zavoliš na kraju ...

 

Tu šoferku bih da sam na tvom mestu zamenio nekom koja ima UV zaštitu, iako je nova. Jer to što je nešto novo ne znači automatski i da je dobro, je l ? A mirise koji te iritiraju lagano bih eliminisao nekim kvalitetnim osveživačem, i gas ... :thumbsup:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, oktopod said:

Nisam ni sumnjao da nisi osetio emoji6.png

 

A obaveznu opremu nisam ni ocekivao, kad god menjam auto ja to sve svakako kupim malo kvalitetnije tipa sajla a ne kanap za vuču, komplet sijalica ali i par sijalica pride da ne nacinjem komplet, kvalitetnije osigurace itd, al lepo kad vec dobih srecom pogledah na vreme da nema sijalice.

Za mirise sam "onako", nemam baš "precizan nos". Ali, imao sam jedna kola koja su se vremenom baš bila usmrdela, na crknutu ribu. Da se ispovraćaš. I imao sam dosta muke dok sam shvatio od čega je i dok sam se toga rešio.

 

Sada pogledah sijalice u mom kompletu (došao uz kola, dao AK Kole), piše H-7, samo je moj stari, pre FL, a do danas ni jednu sijalicu nisam promenio. A kada sam imao 307, samo sam to radio, od prvoga dana ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar sijalice odavno nisu obavezna oprema?

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesu. Ali obavezna oprema se ne dobija obavezno uz nov auto. Bar ovo što ja znam da su ljudi iz mog okruženja kupovali novih automobila. 

A bilo je i kontra situacija, da se mimo obavezne dobije gratis i nešto od opcione opreme, sve je zavisilo od dilera ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam gratis dobio patosnice, to je cenim samo marketinski trik, ali bogami i 4 zimske gume doduse Tigar a auto bio na letnjim (ne m+s) Continental sto je stvarno lepo.

Obavezne su sijalice koliko ja znam, a svakako i da nisu sutra kupujem, sta znas kad ce da zatreba

 

Mada i ja malo preterujem, volim da nosim i kofer sa alatom u kom osim alata imam i wd40, kotur žice ako se nesto otkaci tipa auspuh, izolir traku usku i siroku, selotejp, komad kanapa, super lepak, smirglu... You get the idea

 

Slazem se za zamenu soferke, bukvalno mi je to palo na pamet danas, raspitacu se baš.

 

Moron sta je na kraju bio izvor smrada zivo me zanima sad

Meni su ovako smrdele samo neke patosnice univerzalne (čitaj : kineske) al su one ishlapile brzo, smrdi bas tako kao kineska radnja deo sa plastikom, zavesama za tus i slicno.

A meni su na puntu riknjavale u farovima uvek u paru tj sa par dana razmaka, crkne jedna znam tacno za 2 dana ce i druga, al nisu bas cesto mada ni retko, na godinu dve dana.

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta je bio izvor smrada? Pa, deca, šta drugo :) Deca su godinama trenirala jedrenje i kola su često bila puna mokre jedriličarske opreme ( znali su nekada natopljeni neopreni, smrdljivi kao ukvarene lešine, da stoje i po 3 dana, koliko bi trajale regate ), a i enterijer se delom "natopio" prljavom vodom iz Save, Dunava, sa Palića, sa mora ... Mi smo vemenom osećali da u kolima postaje "sve teži vazduh" i ja sam najpre mislio da se "otrovala klimatizacija", a nije bilo do nje  :) Dubinsko čišćenje je sve rešilo (posle čega sam bio izuzetno pažljiv, kao da sam u kolima pozadi prevozio kučiće, a ne decu), a "Bogu hvala", deca su uskoro to i batalila ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko znam (i slazem se sa ostalima koji su to naveli) - rezervne sijalice odavno nisu zakonska obaveza. Davno je moralo da se ima bar jedna sijalica od svakog tipa (ili polovina od sijalicnih mesta).

Naravno da je pametno imati ih u gepeku, za zamenu kada pritreba, kao i gomilu drugih stvari koje vucemo po gepeku a nisu obaveza :) . I ja primecujem da maltene ne pregorevaju, poredeci sa vozilima od pre deceniju-dve.

24 minutes ago, oktopod said:

a auto bio na letnjim (ne m+s) Continental sto je stvarno lepo

Ako je slucajno Conti EcoContact serija, onda i nije bas tako lepo :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam napamet koje su pogledacu, ali mi drug vulkanizer bas profi rece da su odlicne i da ih i on preferira sto ne mora da znaci da su neka jeftinija serija.

 

Mokar neopren stvarno bas smrdi, ja se bavim ronjenjem te znam imam 2 odela 2+3mm i 7mm

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta sam se sve od njih naslusao... Pogotovo kada odem sa debelo izvaganom idejom sta hocu da kupim :) .

'Aj bas dopisi sta sad guraju. Ako je bar Conti PremiumContact, to je vec daleko ozbiljnija prica i unapred se izvinjavam struci :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te all season su po meni zapravo no season, leti su bucne zimi nedovoljne...

 

Ovaj vulkanizer znam ga odavno ima radnju pored rodjaka iz kuce odakle mi potiče deda u Vinči stvarno je korektan, zna znanje, ozbiljno shvata posao i izvodi svakakve radnje sa gumama, navlaci na sire felne itd

https://g.co/kgs/u9vVrB

 

On mi je na keca rekao da nema nameru da mi skida gume sa ovih felni jer se lako oštete te da kupim celicne za zimu.

 

Zapravo sam iz salona zapucao pravo u Vinču da ostavim u garazi te gratis gume, pa svratih kod njega da kaze dal vrede nesto il da odmah uvaljam i dodam za bolje, kaze te letnje su dobre, zimske su bzvz Tigar al novo je novo pa kako odlucim.

 

A blizu mi je drug koji ima strug marke Tito te kod njega mogu svakave obrade, ima cak i radnju za budzenje kola Vitano uz kovacku radnju jos od dede, za svoju dusu restaurira golfove bukvalno od nule

https://preduzeca.info/vitano-6io

 

Pa eto ako nekom zatreba imam i kontakt telefone.

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, moron said:

Ja video danas na salonskom 500 L najnoviji all sesaon Good Year.

Jos svojevremeno su na neke verzije Sumadinca gurali Vector 4Seasons Gen-2, vidjao sam ih u 225/45/17.

Sada je aktuelna Gen-3, sa malo manje agresivnom zimskom sarom :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, oktopod said:

te menjacem zeznuli snagu

nema uv zastitu na staklima vec pojacava
 

Što se tiče menjača, moje mišljenje, s obzirom da vozim već tri godine tu istu kombinucaju samo u drugoj karoseriji, da menjačem nisu zeznuli snagu, naprotiv omogućili su da se bolje nađe optimalan stepen prenosa, Snaga je ''zeznuta'' snagom motora u odnosu na težinu i aerodinamiku vozila. Ako se na to doda raspored snaga ka višim obrtajim s obzriom na tip motora, onda lako dolazimo do zaključka da se vozilo može naći u visokom stepenu prenosa na usponu ili u preticanju na nižem broju obrtaja, gde neće moći da se izbori sa ubrzanjem. Za zahtevnije potrebe, što znači veće ubrzanje i uspon, potreban je stepen prenosa gde će biti na 3.000 obrtaja ili preko. Ukoliko budeš imao strljenja da sačekaš malo period razrade da ga baš ne siliš, pa onda probaj neki dugi stil vožnje primetićeš razliku, na primer kako se auto ponaša na auto putu u petoj brzini na 130kmh na 4.000 obrtaja i u 6oj na 3.300 obrtaja, u 5oj je na tim obrtajaima na maksimlanoj snazi motor i prevaliće svaki uspon bez problema, dok će u 6oj prevaliti manje uspone a na većim će se ugušiti, i naknadno šaltanje u 5 neće ga moći dići toliko.... Svakako ova kobinacija motora i karoserije je po meni na granici za potrebe normalne vožnje, izlaska na ap, duže relacije i slično, i pošto je na granici onda svaki gubitak snage se oseća, to znači niži obrtaja, nepripremljen auto na usponu, puno vozilo, klima, aerodinamika i težina zato se toliko oseća i razlika u 500l i tipu jer je tipo malo lakši i aerodinamičniji, zato sam i između ostalog izabrao Tipa... snaga benzina takođe, oseća se razlika ako je 100 ili 95... tako da ako se nešto od navedenog poklopi zna da bude inferioran prilično ali ako se oseća motor i pripremi može da se nosi sa većinom situacija, i vozila,  lepo. Ima kolega koji zbog ovoga preferiraju vožnju u nižim stepenima prenosa, ja i ne toliko, volim da ga vozim u 6oj kad god može bilo da je magistrala ili ap, a gde vidim da mora onda ide punjenje u nižim bez kompromisa. 

 

U vezi stakala, kakva je situacija kod ostalih modela koje si nabrojao, koji imaju uv zaštitu? Da li nekimodeli Fiata imaju, da li ta info ima negde? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li ostali imaju uv zastitu ali iz sećanja u puntu je bilo prijatnije.

 

Sto se menjaca tice imas poentu ali ne i skroz, pomenuti punto je bio 1.2 16V 80ks isto 6 brzina, to je islo kao metak, jeste laksi i aerodinamicniji, ali recimo prvom sam ga cepao u 6k obrtaja drugom isto, od 3800 obrtaja kao da se upali turbina uslovno receno, ovde tog osecaja nema.

Mozes drugom da razvlacis koliko oces nema tog osecaja, a aerodinamika pri brzini do 50 na sat nije neki faktor. Isao sam drugom do 5k obrtaja, osim dranja nista se ne desava.

 

Takodje klimu sam palio ovih dana, na autoputu trećom od 60 do 90 na sat citava vecnost a ravnica, bas je oseca.

 

Izvukao sam ja uz legendarni Bubanj Potok bez vecih problema nas dvoje bez klime, krenuo uzbrdicu sa 130 i fino je izvukao ne kazem al nije to to, pri kraju malo falilo u drugu da vracam, nesto tu nije u redu.

 

Nemoguce mi je da je razlika toliko osetna tj mnogo bolje je u puntu sa 1.2 16V 80ks nego ovde 1.4 16V 95ks.

 

I rekao bih da je mit da je tezi od punta, punto je imao 1050kg a evo tablice iz 500l, zar nije ovo 1050 zapravo tezina auta

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

573ea52170326ca5e63e76bec268709a.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaš koliko je težak moj 500L? Piše u COC-u. 1.533 kg. Neka je panorama i "100 kila",  neka ima razlike i u težini ostale opreme, neka je u 1,4 mnogo lakši od 1,6MJ, ali, tvoj 500L nema ispod 1.250-1.300 kg.

Pogledaj COC. Dobio si ga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minutes ago, oktopod said:

I rekao bih da je mit da je tezi od punta, punto je imao 1050kg a evo tablice iz 500l, zar nije ovo 1050 zapravo tezina auta

Opet pogresno tumacite :D , kao i za ODM verzije i datume na nalepnicama. Ovo sto komentarisete je maksimalna dozvoljena tezina po osovini - na prednjoj je to 1050 kg, a na zadnjoj okruglo 1000 kg.

A sto se tezine vozila tice, koliko se secam sa starog sluzbenog Sumadinca - sa FIRE je tezak oko 1.25t. Sto i nije tako malo, s obzirom da je B klasa (tj. B-MPV) i na modifikovanoj platformi Grande Punta. Tako da ako poredite u tom segmentu - 500L ima prilican weight/power odnos od 13.2 kg/KS, naspram primetno laganijeg Puntica sa oko 11 kg/KS (iako je 1.2 80). A i sa obrtnim su tu negde (127 vs 114 Njutna).

 

PS: Ako cete opet iznova, po hiljadu i prvi krug o performansama i teorijama saltanja na FIRE atmosfercu - molba da to nastavite u odgovarajucoj temi, koju smo bas iz tog razloga izdvojili u zasebnu. Da mi ne bi seckali i prebacivali ;) :

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/81159-fiat-nuova-tipo-14-16v-performanse-način-vožnje

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, oktopod said:

Nemoguce mi je da je razlika toliko osetna tj mnogo bolje je u puntu sa 1.2 16V 80ks nego ovde 1.4 16V 95ks.

 

Po specifikacijama 500l cross od 60 do 100 km/h u IV brzini bez šaltanja ubza za 13,5 sekundi, Tipo to isto postigne za 12,2 sekunde... Maksimalna brzina 500l corss 164kmh  Tipo 182... Tipo časkom izađe na 150kmh, ako je 500l cross maksimalna 164 verujem da neće tako lako biti na 150kmh... Mislim da se ta razlika oseti u vožnji. Tipo je lakši 60kg, aerodinamičniji, a cross verujem da ima još lošije perfomanse od običnog zato što je podignut dodatno. 

 

Elem, poenta je, ako se oseća razlika između Tipa i 500l cross sa istim motorom i menjačom, kako se onda tek oseti na puntu koji po Ivanovom datom odnosu snage i težine, ima veću snagu kao da je lakši za cca 150kg... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ka'em ti ja :) , nije mala razlika. Ako je jos i tih 1360 kg na restyle (tj. ako je taj podatak tacan), to je jos gore od onoga sto sam napisao. To je bas prilicnih skoro 15 kg/KS, pa jos na atmo motor sa 127 Njutna. Kao da u Puntu vozis 4 coveka, a ako nisu debeli :) onda jos i sa prtljagom. Eto ti razlike koju primetis u voznji.

Steta sto na kraju u FCA Srbija nisu imali razumevanja da nam otvore jedan nalog za pristup poslednjim verzijama eLearn i ePer. Imali bi sve fabricke informacije na dlanu, znacilo bi da se pomogne ljudima sa najnovijim serijama vozila sa tehnickim podacima, procedurama, semama... Kao sto to radimo vec skoro deceniju i po unazad za sve prethodne modele, snalazenjem sa tim aplikacijama kako ko stigne :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...