Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Kia Sportage X-Pro zvanično

 

kia x pro 03.jpg

 

Kia je još ranije potvrdila da će i ove godine učestvovati na Rebelle reliju, a sada je i zvanično prikazala Sportage X-Pro pripremljen za tu priliku. Model dolazi sa gumama za sve terene, višim klirensom, 17-inčnim Rhino mat-crnim točkovima, gumama BFGoodrich T/A K02, LED svetlima za maglu, grejanim vetrobranom i mlaznicom za pranje brisača, modovima vožnje na više terena, kontrastnim krovom i krovnim prtljažnikom.

 

kia x pro 02.jpg

 

Motor je standardni 2.5 Smartstream GDI sa 190KS, uz 4x4 pogon i 8-stepeni automatski menjač. Kombinacija boja za takmičarski Sportage X-Pro je inspirisana Kijinim novim sloganom ''Pokret koji inspiriše'', a podrazumeva sivu, belu i crnu šemu.

 

kia x pro 01.jpg

 

Reli inače traje 1.500 milja (2.414 km), a timovi od po dva člana se takmiče tokom osam dana u navigaciji kroz pustinje Nevade i Kalifornije. Događaj za žene startuje 6. oktobra i završava se 15. oktobra u Imperial Sand Dunes, u južnoj Kaliforniji. Kia se prošle godine takmičila sa parom lagano modifikovanih Sorenta PHEV.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

polovniautomobili.jpg PolovniAutomobili: Kia Sportage

 

Četvrta generacija korejskog bestselera - Kia Sportage. Opremljena 1.7 dizel motorom i DCT menjačem, Sportage predstavlja dobar odgovor na većinu zahteva prosečnog kupca.

Proizvođač sa dalekog istoka poznat je po tome da svaka naredna generacija modela gotovo uopšte ne liči na prethodnika. Sportage ove generacije (aktuelna je peta, tako da je ova do skoro bila u salonima) i dalje pleni pažnju kupaca i vozača. Motor joj daje 141KS/340Nm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia Sportage 1.6 T-GDI

 

kia sprtage 09.jpg

 

Kada sretnete novu generaciju modela Sportage na ulici, bićete iznenađeni da se radi o automobilu marke Kia. Novi Kia Sportage je zadržao dobre osobine prethodnika, ali je pored oštrine dobio i eleganciju, atletizam i dinamiku.

Već na prvi pogled možemo zaključiti, da se Kia ne zadovoljava samo malim kozmetičkim promenama i da je pred nama potpuno nova generacija automobila. Možemo slobodno reći, da se Kia Sportage promenio do neprepoznatljivosti. U dizajnerskom smislu, nije ostao kamen na kamenu. Kao što smo očekivali, novi Sportage je porastao u svim smerovima. Sa spoljnim dimenzijama od 4.515x1.865x1.650 mm, novi Sportage je za 30 milimetara duži, 10 milimetara širi i 5 milimetara viši od svog prethodnika. 

 

kia sportage 08.jpg

 

Uživo automobil izgleda potpuno novo i sveže i nemoguće ga je pomešati sa nekim drugim automobilima na tržištu. Svakako najupečatljiviji deo predstavlja velika rešetka hladnjaka sa LED svetlosnim grupama u obliku bumeranga. To je upravo lice automobila o kojem ne možete da nemate mišljenje. Jednima se dopada, drugima ne, ali u svakom slučaju, pored novog Sportage nećete ostati ravnodušni. Bočni deo automobila ističe eleganciju, a u zavisnosti od nivoa opremljenosti, dobijate felne prečnika od 17 do 19 inča. Novi Sportage donosi radost i ljubiteljima boja - možete birati jednu od 13 boja, od kojih 9 možete kombinovati sa crnim krovom. 

 

kia sportage 07.jpg

 

I u enterijeru Kia se potrudila da zaboravite sve što ste do sada znali o Sportageu. Kompletna instrument tabla je potpuno nova, a najveću pažnju privlači nekoliko ekrana dijagonale 12.3 inča (rezolucija 1920x720). Cela stvar izgleda kao jedan veliki displej, baš onakav kakav smo videli u novim Mercedes modelima. Jedan displej ispunjava ulogu ditigalnog kokpita ili instrumentalne table, a drugi je centralni Infotainment. Sve izgleda efektno i Sportage je od nas zaslužio palac nagore zbog ovog rešenja. I dalje sve deluje atraktivno, pregledno i luksuzno, iako se ne radi o vrhunskom paketu opreme. Infotainment sistem se može kontrolisati dodirom, glasom ili kontrolorom na središnjem tunelu. Dodata je i mogućnost daljinskog ažuriranja a mnoge će obradovati i mogućnost induktivnog punjenja telefona snage 15W, naravno u bolje opremljenim verzijama. Android Auto i Apple CarPlay se podrazumevaju, kao i najnoviji USB-C konektori.

 

kia sportage 06.jpg

 

Dobra vest je, da je uprkos modernom dizajnu i mnogobrojnim displejima, Kia Sportage zadržala mnoge konvencionalne komande sa fizičkim dugmićima. Na primer, komande klima uređaja, grejanje ili ventilacija sedišta ili biranje režima vožnje, dostupni su preko fizičkih komandi, što je za svaku pohvalu.

Prostor na prednjim i na zadnjim sedištima je više nego dovoljan i u tom pogledu modelu Kia Sportage nemamo šta da zamerimo. Ovaj automobil u potpunosti ispunjava ulogu porodičnog automobila. I to ne samo zbog prostranosti, već i zbog vrhunske udobnosti u vožnji. Putnici visine preko 185 cm imaće dovoljno rezerve ispred kolena na zadnjim sedištima. Sedišta su čvršće konstrukcije, pružaju jaču podršku za telo i prijatna su i na dužim putovanjima. Tu su i praktični detalji - velika kutija u naslonu za ruke i USB konektori. Prtljažnik meri zapreminu od 591 litar, što je sasvim zadovoljivajući rezultat čak i sa aspekta porodičnog automobila. Zanimljivo je, da veličina prtljažnika zavisi od izabranog motora. U našem slučaju, Sportage nije bio opremljen hibridnim pogonom i baterijama, koje zapreminu prtljažnika smanjuju na 562 litra.

 

kia sportage 05.jpg

 

Ispod haube testiranog automobila nalazio se benzinski motor 1.6 T-GDI bez hibridne pomoći. Agregat razvija maksimalnu snagu od 150 konja i maksimalni obrtni moment od 250 Nm. Agregat je opremljen sistemom za promenljivu dužinu otvaranja ventila (CVVD) i bez hibridne asistencije povezan je sa šestostepenim manuelnim menjačem. U praksi, ovaj sklop odlično funkcioniše. Iako na papiru performanse nisu impresivne, Sportage opremljen baznim motorom odlično ubrzava, i to ne samo iz mesta, već su i međuubrzanja potrebna za preticanja sasvim solidna. Motor solidno vuče u širokom opsegu obrtaja. Iz mesta do 100 km/h, oko 1.5 tona težak SUV ubrzava za 10.3 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 189 km/h. Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je 6.4 l/100 km, što je i ispod nivoa koji propisuje proizvođač. U gradskim uslovima, potrošnja se kretala ispod 8 litara na 100 pređenih kilometara.

 

kia sportage 04.jpg

 

U vožnji novi Kia Sportage odaje utisak daleko agilnijeg i okretnijeg automobila od svog prethodnika. Nova N3 platforma obezbedila je značajno veću čvrstoću karoserije i to se oseća u vožnji. Naginjanje karoserije je minimalno i podupravljanje je minimalizovano. U poređenju sa prethodnikom, novi Sportage je značajno komunikativniji. Nema puno povratnih informacija sa podloge, ali reakcije automobila na komande dolana su trenutne i upravljanje kroz krivine je precizno. U tome mu pomažu odlični pneumatici Michelin Primacy 4 dimenzija 215/65 R17.

 

kia sportage 03.jpg

 

Kao što smo već istakli, zaista smo bili prijatno iznenađeni udobnošću u vožnji. Možemo slobodno reći, da je Kia Sportage jedan od najudobnijih SUV automobila u kojem smo sedeli u poslednje vreme. Vožnja je glatka i udobna, čak i sa konvencionalnim amortizerima. Od kolega koji su vozili vrhunski GT-Line, koji ima elektronski kontrolisane adaptivne amortizere, mogli smo čuti da sa stanovišta udobnosti nema velike razlike, pa stoga nije ni potrebno plaćati za vrh ponude. Zanimljivo je, da ne postoji mogućnost doplate za adaptivne amortizere kod nižih nivoa opreme. Ali, kao što smo rekli, za tako nešto nema ni potrebe. Sportage sa konvencionalnom amortizacijom odlično filtrira rupe na putu i može se uporediti sa nekim premium automobilima. 

 

kia sportage 02.jpg

 

Na kraju testa, možemo samo da pokažemo palac nagore. Kia Sportage izgleda originalno, ekscentrično, ali ne i kič. Nudi odličan prostor, moderan enterijer sa velikim zakrivljeni displejom i vrhunsku udobnost. Novi Kia Sportage u Srbiji je dostupan po akcijskoj ceni od 25.499 evra, koliko je potrebno izdvojiti za benzinski ulazni model u LX Start paketu opreme. Testirani automobil - Kia Sportage 1.6 T-GDI LX Fresh u akcijskom cenovniku košta 27.499 evra sa uključenim popustom. S obzirom na ono šta nudi i na sve najvažnije sisteme asistencije u vožnji, možemo reći da je ovo fer ponuda po današnjim merilima.

 

kia sportage 01.jpg

 

preuzeto sa - automagazin.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...