Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Australija 2022

Recommended Posts

Zvanično ime:  FORMULA 1 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX 2022 (Melburn)

Lokacija: Melbourne Grand Prix Circuit, Melburn, Australija

Datum: 8.-10. April 2022.

 

Petak 08.04.2022.

Prvi trening: 05:00 -06:00

Drugi trening: 08:00 – 09:00

Subota 09.04.2022.

Treći trening: 05:00 – 06:00

Kvalifikacije: 08:00 – 09:00

Nedelja 10.04.2022.

Trka: 07:00

 

australija_2022.png.webp

 

Broj krugova:      58

Dužina staze:      5.280 km

Dužina trke:        307.574 km

Broj trka:             35

Prva trka:            1985.

Najviše pobeda: Michael Schumacher, 4

                           McLaren, Ferrari, 12

 

Prelazak u Melbourne je izazvalo zaprepašćenje u Formuli 1, jer je Adelaide bila izuzetno popularna i kao mesto i kao trkačka staza.
Melbourne je postao domaćin Formule 1 1996. godine, kada je preuzeo tu ulogu od Adelaide.
Za vreme održavanja trka u Adelaidi, mogli smo da vidimo dva neverovatna prejokreta u šampionatima, 1986. je Nigelu Mansellu eksplodirala guma i tako ga udaljila od titule, a 1994. godina nakon kontraverznog sudata Schumachera i Hilla, Schumacher je postao šampion. 1996. godine ne samo da se VN Australija preselila u Melbourn na novu satazu Albert Park, nego je dobila i ulogu staze koja otvara novi šampionat, iako je ove godine ona druga trka u sezoni.

 

3.png.becb567e183a6f867c261667235c27ee.png

 

Melburn se ubrzo pokazao dosta zanimljivom stazom, jer je na prvoj trci pol-poziciju ostvario Jacques Villeneuve, kome je to bila prva trka u Formuli 1. Takođe u prvoj trci je Martin Brundle u svom Jordanu izleteo sa staze u trećoj krivinu gde se bolid prepolovio na dva dela, Martin je ostao nepovređen.

 

1.thumb.png.8159955f1a1232981c45ad2d144f5174.png 2.thumb.png.49a0a455636cbdf1c828df6b5d2cd907.png

 

Od kada se našla u kalendaru Formule 1, staza Albert Park je nekoliko puta doterivana i njena površina je sa dosta ravnija i ugodnija za vožnju od većine drugih uličnih trka. Sastoji se od 16 krivina, uglavnom sporih i srednje brzih. Preticanja su jako teška iako postoje dva teoretska mesta za to. Uglavnom se promene u plasmanu dešavaju nakon odlazaka u boks ili izlaskm Safety Cara.

Brzi pravci isečeni šikanama i prašnjave površine često dovode do dramatičnih i nepredvidivih trka. Staza Albert Park kažnjava i najmanju vozačku grešku, pogotovo što se veoma blizu staze nalaze betonski zidovi.

Safety Car je postao tradicija na stazi Albert Park…

 

image.png.f4a979f85f1383925a5db21dc874d01c.png

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albert Park za ovu sezonu doživeo velike promene

 

Australija_Melburn_Albert_Park.jpg.webp

 

Posle dve godine bolidi Formule 1 vraćaju se u Australiju.


Poslednji put kada su vozači i timovi boravili u Melburnu, na nekoliko sati pre početka prvog treninga vikend je morao da bude otkazan zbog pojave prvih slučaja korona virusa. Godinu dana kasnije trka je opet bila na kalendaru, ali je prvo pomerena za kraj sezona a ubrzo zatim i otkazana.

Ipak, organizatori nisu sedeli skrštenih ruku, pa su tako rešili da odrade i određene promene. Urađena je rekonstrukcija pitlejna koji je sada proširen pa je tako povećana brzina prolaska za dodatnih 20 km/h, što može dovesti do pojave drugačijih strategija. Takođe, promenjen je asfalt na celoj družini što je urađeno prvi put još posle 1996. godine.

Proširena je prva krivina za dodatnih 2.5 metara to može omogućiti bolji i sigurniji prolaz na startu, šesta krivina je takođe doživela promene pa je tako sada manje oštra dok je nestala šikana na 9. i 10. zavoju gde sada bolidi prolaze punim gasom. Ovoga puta imamo čak 4 DRS zone, što je za dve više u odnosu na prošli put.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da je ostala stara konfiguracija, automatski mislim da bi Ferrari mogao da računa na 1-2 ili u najgorem slučaju 1-3, ovako, hmmm, biće zabavno, mnogo brža staza, 4 DRS zone, RB sa manje DF-a standardno, očekujem opet klanje Maxa i Leklera, manje više RB/Ferari pa onda Merc sekund iza pa ostali, sve drugo bi bilo iznenađenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisu uspeli da spreme zadnje krilo za ovu trku, sad je pitanje da li su i sta testirali na fp2 ili je ovo prava slika njihove slabosti, videcemo na fp3 ali u quali je realnije stanje

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Vule said:

Mercedes rastura :thumbup:

Doslo je i tvojih 5 minuta :stuart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen: Još nismo na nivou kao Ferrari

 

Max_Verstappen_Red_Bull_RB18_VN_Australije_Petak.jpg.webp

 

Red Bull nije izgledao tako konkurentno kao tim iz Maranela.


Izgleda da ćemo i na VN Australije gledati tesnu bitku između timova iz Maranela i Milton Kinsa, ali prema prvim analizima izgleda da Red Bull malo zaostaje u odnosu na svog najvećeg rivala od početka sezone.

“Naravno da želim da što bolje razumem bolid. To je bilo dosta teže danas na početku. Imao sam puno preupravljanja. Takođe, asfalt je nov na stazi i danas smo pokušavali da odradimo puno novih stvari. Izgleda da je sve to bilo urađeno u pravom smeru.” kazao je Max Verstappen za Viaplay. “Možete da vidite da je Ferrari uvek tamo. To je veliki izazov za nas, jer mi još nismo na njihovom nivou. To nije baš lako postići.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo je baciti pogled na tabelu i par najboljih u jutrosnjim kvalifikacijama - Leclerc, Max, Lando, Russell... Mladi lavovi koje smo najavljivali jos pre neku godinu, definitivno su stasali u danasnje zvezde F1. A uzivanje u njihovim borbama za pobede i titule nas tek ceka. 100 puta receno, koliko je ova F1 sezona bar do sada neuporedivo zanimljivija, a u isto vreme i opustenija i lepsa za gledanje.

Od stare garde, bas mi je bilo zao Alonsa. Bio je na sjajnom krugu u Q3, u 1. sektoru rame uz rame sa Leclercom, bolji u 2. sektoru i bolji u 3. sektoru sve do krivine 11 - kada mu je totalno otkazala hidraulika i ni kriv ni duzan je zavrsio u zidu, sa polomljenim vesanjem. Posle ko zna koliko godina, imao je vreme za podijum, a mozda cak i za pol.

Generalno su vozaci imali problema upravo u tom 3. sektoru, pogotovo na kocenju u pretposlednjoj krivini.

Perez nije usporio pod zutim zastavama posle udesa Alonsa, pa ga mozda ocekuje kazna i pomeranje unazad na startu. Sainz kriminalno los u Q3, 1.5 sec iza klupskog kolege, tek 9. mesto.

 

Latifi i Stroll izdominirase u Q1, sto vec pomenu Vule... Sta reci, koju posluku porati :D .

 

Leclerc fenomenalnim krugom došao do pol-pozicije u Australiji

 

leclerc_australian_gp_2022_q.jpg.webp

 

Monačanin je najbolje sačuvao za kraj i došao je do druge pol-pozicije u sezoni.

 

Prvi deo kvalifikacija je pripao vozačima Red Bulla koji su od vozača iz vrha vozili najviše brzih krugova. Verstappen je u trećem pokušaju uspeo da spusti vreme na 1m18.580s, dve ipo desetinke ispred Pereza, dok je Leclerc bio još pola desetinke iza u Ferrariju.

Finiš Q1 je bio potpuno poremećen pošto je viđen bizarni incident između Strolla i Latifija. Oni su bili u pripremnom krugu u trenutku kada su se sudarili, a deblji kraj je izvukao vozač Williamsa, čiji bolid je bio potpuno uništen.

Zbog toga je sesija prekinuta, a na satu je ostalo još dva minuta.

Očekivano, po nastavku sesije se stvorila velika gužva na stazi i vodila se velika borba na začelju za prolaz u Q2.

Na stazu je čak uspeo da izađe i Vettel, čiji mehaničari bez ovog prekida ne bi uspeli da završe popravke na njegovom bolidu.

Na kraju Nemac ipak nije uspeo da prođe dalje, a na odmor su posle Q1 otišli još Albon, Magnussen, Latifi i Stroll.

Na povratku u pit-lane je Albon parkirao bolid na stazi zbog tehničkog problema, što je dodatno odložilo početak Q2.

Tokom drugog dela kvalifikacija nije bilo problema, a najbolji krug je ovoga puta vozio Perez. On je sa 1m18.340s bio desetinku brži od Sainza i dve ipo od Leclerca, dok Verstappen ostao iza njih.

U finišu se vodila velika borba za prolaz među prvih deset, a na kraju su ispod crte ostali Gasly, Bottas, Tsunoda, Zhou i Schumacher. Tako su se u Q3 našli svi predstavnici Red Bulla, Ferrarija, Mercedesa, McLarena i Alpine.

Na kraju Q2 je vreme počelo da se razvedrava pa je sunce zadavalo probleme vozačima, pa su svi tražili tamnije vizire za poslednjih 12 minuta.

Početak Q3 je bio malo odložen, ali je onda bio i još odložen 5 minuta nakon što je sesija počela. Naime, Alonso je u svom brzom krugu potpuno izgubio hidrauliku i završio je u zidu u krivini 11.

U tim trenucima je Leclerc držao prvo mesto sa 1m18.239s ispred Pereza i Verstappena, dok Sainz i Russel jedini nisu stigli da zabeleže reprezentativno vreme.

Q3 je nastavljen nakon desetak minuta pauze i vozači su koristili vreme da što duže pripremaju gume.

Perez je u jednom trenutku prišao Leclercu na desetinku, onda je Verstappen u samom finišu vozio novo najbolje vreme, ali je Leclerc odgovorio fenomenalnim krugom od 1m17.868s u samom finišu i na kraju osvojio pol-poziciju sa skoro tri desetinke prednosti ispred Verstappena.

Perez je ostao manje od desetinke iza timskog kolege, dok je Norris iskoristio kiks Sainza i došao do sjajnog četvrtog mesta za McLaren.

Hamilton je u samom finišu oteo Russelu peto mesto, Ricciardo je bio sedmi, Ocon osmi, dok je Sainz vozio loš poslednji sektor i završio je tek na devetom mestu ispred Alonsa, koji nije ni postavio vreme.

 

VN_Australije_Kvalifikacije_Q3.jpg.webp

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

To i ja napisah ;)  - blizu Leclerca u 1. sektoru, najbolje vreme u 2. sektoru i navodno do udesa najbolje vreme u 3. sektoru. Bas steta za Alonsa, zagrizao je muski ali ga zeznu kvar sa hidraulikom u samom finisu kruga....

Checo ipak bez kazne zbog nepostovanja zute zastave, ostaje 3. na startu sutra. Tj. oba fabricka Mercedesa ostaju gde jesu po rezultatima Q3, u 3. startnom redu.

 

Perez prošao bez kazne

 

perez_australian_gp_2022_q_2.jpg.webp

 

Meksikanac je bio pod istragom zbog sumnje da nije poštovao žute zastave.


Naime, on navodno nije dovoljno usporio kada su bile istaknute žute zastave kada je Russell imao izletanje u krivini 11.

Direkcija trke je ustanovila da je u trenutku kada je Perez prilazio krivini bila istaknuta samo jedna žuta zastava. Takođe, ekipa Red Bulla je upozorila svog vozača na incident preko radija u trenutku kada se i na njegovom volanu pojavilo obaveštenje o incidentu ispred. U poređenju sa svojim prethodnim krugom, Perez je gas pustio 70 metara ranije i kočio je 50 metara ranije, dok je kroz krivinu prošao za 14km/č sporije.

Zbog svega toga je direkcija trke odlučila da nema potreba da se Meksikanac kažnjava, pa će on sutra na startu zadržati svoje treće mesto.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Alonso: Imali smo tempo da se borimo za pol-poziciju

 

alonso_australian_gp_2022_q.jpg.webp

 

Španac je imao sjajan tempo tokom celog vikenda, a na kraju ga je tehnički problem koštao visokog plasmana.


„Izgubili smo hidrauliku na bolidu. Nisam mogao ništa da uradim. Iskreno da vam kažem, mislim da smo mogli da se borimo za pol-poziciju danas. Dugo je prošlo od kako sam bio u takvoj poziciji i neverovatno je koliko nismo imali sreće. Takođe, što se moje vožnje tiče ovo je bio možda i najbolji vikend posle dugo vremena i baš je frustrirajuće ovo što se desilo. Pokušaćemo da izvučemo šta možemo sutra, ali mislim da bismo se u normalnim okolnostima borili za podijum. Moraćemo da sačekamo drugu priliku“, izjavio je Alonso.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

U bre pol pozicija, preambiciozan a malo i prepotentan stav, daleko su oni od pol pozicija a realno i od prvih 5 , pa ako je on izgubio hidrauliku nije Ocon mogo je ocen onda u prvih 5 ako misle da su toliko dobri

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, OMP said:

U bre pol pozicija, preambiciozan a malo i prepotentan stav

Ne kaze to Alonso, nego vreme po sektorima :) . Da je zavrsio krug, opusteno bi bio na intervjuu posle kvalifikacija, pitanje samo na kom mestu.

Zagrizao je muski i podsetio na svoje najbolje dane, steta...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alonso je imao najbojle vreme samo u 2. sektoru ali nije bio nesto wow plus im je treci sektor problematican tako da nista verovatno nebi ni mogao, mozda prvih 5 ali prva tri nikako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

obavezno ustajem da gledam trku,ako treba citavu noc necu spavati,za ovo se treba ziveti,jer je Ferari super brz i fantasticni Leklerk koji je pokazao da je sjajan vozac 

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, OMP said:

Alonso je imao najbojle vreme samo u 2. sektoru ali nije bio nesto wow plus im je treci sektor problematican tako da nista verovatno nebi ni mogao, mozda prvih 5 ali prva tri nikako.

Najbolji u 2., u rangu oba Red Bulla u 1. sektoru. A gledao sam prenos jutros uzivo, komentarisano je da je imao sjajno vreme i u 3. sektoru do otkaza hidraulike. Poslednji sektor je vecini bio problematican, dodatno sto je bila gomila gresaka na kocenju u predzadnjoj krivini. Ubedjen sam da je mogao najmanje do intervjua posle kvalifikacija :) .

 

Leclerc: Iznenađeni smo našim kvalifikacionim tempom

 

leclerc_australian_gp_2022_q_2.jpg

 

Monačanin je bio savršen u poslednjem pokušaju u Q3 i potpuno zasluženo sutra kreće sa pol-pozicije.


„Osećaj je bio dobar, posebno kada se uzme u obzir da mi ranije nije išlo na ovoj stazi. Valjda mi ne odgovara toliko, ali smo ovog vikenda dobro radili. Malo je bilo haotično na treninzima, ali sam vozio dobre krugove, mada ne savršene. Međutim, u Q3 sam sastavio dobar krug i jako sam srećan što startujem sa pol-pozicije. Bolid je dobar za vožnju. Red Bull je juče bio veoma brz tokom simulacije trkačkog tempa, ali iskreno, mislim da smo mi malo iznenađeni i našim današnjim tempom. Sutra je sve moguće. Samo nam treba dobar start i nadam se da ćemo uspeti da zadržimo poziciju do kraj trke“, izjavio je Leclerc.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Verstappen: Nisam imao dobar osećaj o bolidu tokom celog vikenda

 

Max_Verstappen_Red_Bull_RB18_VN_Australije_Kvalifikacije.jpg.webp

 

Vozač Red Bulla izgubio je pol poziciju u samom finišu kvalifikacija.
Tokom jučerašnjih treninga bilo je vidljivo da se Holanđanin muči sa bolidom, dok se sa druge strane Sergio Perez dosta bolje snalazio sa RB18.

“Nisam imao dobar osećaj u bolidu tokom celog vikenda.” kazao je Max Verstappen odmah posle kvalifikacija. “To se nije dešavalo samo u jednom krugu. Drugo mesto je dobar rezultat, ali mi nismo bili na limitu. Moramo da to da analiziramo.”

On se nada da bi trkački tempo mogao da bude bolji.

“Verovatno će trkački tempo biti stabilniji, ali do sada ovaj vikend nam je išao u svim pravcima. Srećan sam drugim mesto ali kao tim mi želimo više.” dodao je on.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...