Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Saudijska Arabija 2022

Recommended Posts

Zvanično ime: FORMULA 1 STC SAUDI ARABIAN GRAND PRIX 2022

Lokacija: Jeddah Corniche Circuit, Saudijska Arabija, Džeda

Datum: 25.-27. mart 2022.

 

Petak 25.03.2022.

Prvi trening: 15:00 – 16:00

Drugi trening: 18:00 – 19:00

Subota 26.03.2022.

Treći trening: 15:00 – 16:00

Kvalifikacije trening: 18:00 – 19:00

Nedelja 27.03.2022.

Trka: 19:00

 

VN-Saudijske-Arabije.png.73f59a63e1633b215acf5b27090200d4.png.5d2eaccd95bf17795ebfd7897a3cb5af.png

 

Broj krugova:       50

Dužina staze:       6.174 km

Dužina trke:         308.450 km

Broj trka:              1

Prva trka:             2021.

 

U Avgustu 2019. su zvanično predstavljeni prvi planovi za izgradnju auto-moto kompleksa u Rijadu. Projekat je izradila kompanija Test and Training International, a glavni konsultant je bio bivši vozač Formule 1 Alexander Wurz. Cilj je bio da se kreira vrhunska staza, koja bi mogla da bude domaćin brojnim takmičenjima pod okriljem FIA, među njima i Formule 1.

 

saudi_arabian_gp_render_main.jpeg.6f55c00d55a2c5015c0bded09dab7efc.thumb.jpeg.86c3bbc431239008f5e21ee1e659b48f.jpeg

 

U januaru 2020. su planovi za stazu potvrđeni na zvaničnoj prezentaciji. Pored glavnog dizajnera Alexandera Wurza, prisutni su bili i neki od trenutnih i bivših vozača Formule 1, koji su imali priliku da probaju stazu u simulatoru. Tokom prezentacije je potvrđeno da staza ispunjava sve standarde FIA, ali je u tom periodu Formula 1 odbijala da komentariše mogućnost trkanja u Saudijskoj Arabiji.

Velika Nagrada Saudijske Arabije se pojavila na preliminarnom rasporedu trka za 2021., koji je prikazan timovima Formule 1 tokom sastanka F1 komisije u oktobru 2020.

 

saudi_arabian_gp_track_construction_2-300x191.jpeg.067d2dc7dc66c2cb2f80881b3d135b06.jpeg.c4c781b75be6854e2b1b415e183f38a9.jpeg saudi_arabian_gp_track_construction_1-300x191.jpeg.13b79c1615d4a3b18d561c74283bbb04.jpeg.ea686a573f9dc9c1e349ec84c459d5f7.jpeg

 

U Novembru je objavljeno da će se prva trka voziti na ulicama Džede, uz obalu crvenog mora, i da će dizajner biti Herman Tilke.

Odluka da se trka doda na kalendar je bila žestoko kritikovana. Glavna tema je bilo kršenje ljudskih prava u Saudijskoj Arabiji i potez je ocenjen kao deo cinične strategije kojom se skreće pažnja sa ključnih problema. Čelni ljudi Formule 1 su se branili činjenicom da su oni zauzeli jasan stav po tom pitanju i da su svi partneri i organizatori dužni da poštuju ljudska prva. Takođe su dodali da je Formula 1 naporno radila kako bi postala pozitivna snaga svuda gde se trke održavaju i da podstiče ekonomiju i donosi društvene i kulturološke benefite.

 

 

image.png.0518fe907e21024e5ed9a5394e56080d.png (771×434)

 

 

Koriscen materijal sa: SaudiArabia21@FLCS

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dach@

Izvini, kasnim malo kao McLaren :D .

Mada su se popravili malo ovog vikenda :) . Deluje da su bar na treninzima dohvatili Mercedes, koji i dalje ima aerodinamiku kengura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo je krugova,možda Noris ali ostaje taj loš tempo u trci.Red Bull je opet imao najbolji tempo za trku. Ferari nije ni testirao za trku jel su oba vozača na pola drugog treninga očešali zid tako da se nezna njihov tempo. Red Bull i Ferari opet najbrži. Ovaj put je Cunoga parkirao bolid,nešto je dobro puklo pitanje pouzdanosti tog motora 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leclerc i zidovi :D , vec postaje pravilo na ulicnim trkama...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugi trening je pomeran jer su Jemenci napali Dzedu, tokom dana je pogodjena Aramco rafinerija ili sta je vec, nekoliko dronova oboreno, sve je moguce sutra i prekosutra.

Merc kao da se malcice popravio, modifikovali su zadnji spojler ali jos to nije dovoljno, videcemo dal ce sutra biti malo bolji...Honda opet otkazala poslusnost, ovog puta kod Cunode, mozda i RB ima razloga za brigu.

Meni licno je ova staza biiip kao i sve te "ulicne" na slilu pravljene

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma ovi Huti videli od Rusa pa samo biju ,samo 20 km je udaljena ta aramco rafinerija od staze,ako trka bude otkazana,dabogda se vise nikad nevozila u saudi arabiji.Pa koliko ima sjajnih staza zaboravljenih,al para vrti gde burgija nece

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Red Flag,Q2 Mik Sumaher se dobrano slupao.

Hamilton zavrsio vec ,nije uspeo ni da prodje u Q2

Konji i Bikovi se bore za polpoziciju

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draze mi je sto je Perez uzeo pol samo zbog Maxa da pojede muda svoje :D 

 inace ferari se nadam da ce moci sutra do pobede.

Merc katastrofa posebno Ham, ne znam sta je razlog sem sto je los setap, Rasel se izvukao jedva ali ipak je to dosta slabo, jedino da napreduje ako bude bilo opet nekog picvajza ovako nema sanse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, Perez je odavno zaslužio pol-poziciju u F1, svaka mu čast za današnji brz krug, sam kaže da šanse nema da bi mogao da ga ponovi na tom nivou.

Veći problem za Hamiltona je što je mnogo sporiji od klupskog kolege...

Faktički opet (za sada) imamo dva tima koji su značajno iznad svih ostalih, prošle godine Mercedes/Red Bull, ove Ferrari/Red Bull. Poredak ostalih oslikava položaj Ferrarija jer svi sa njegovim motrima su ok, sa Mercedesovim dosta lošiji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

svaka cast Čeku,pokazao je da je zasluzeno dobio mesto u Rdb F1 timu,a Ferari ove godine ima auto koji moze da bude šampionski,a i Leklerk da bude weltmeister.

Skoro svi korisnici Mercedes motora su loše prosli,uopste nemaju tempo,dok Haas i Alfa koji koriste Ferari motore su odlicni.

Alpine F1 tim je odlican,imaju brzinu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sergio Perez neverovatnim krugom došao do prve pol-pozicije u karijeri

 

perez_sa_gp_2022_01.jpg

 

Delovalo je da će Ferrari ponovo biti najbrži u kvalifikacijama, ali je Perez u samo finišu vozio sjajan krug i doneo Red Bullu prvu pol-poziciju u sezoni.

 

Već posle nekoliko minuta Q1 je viđen prvi incident kada je Latifi završio u zaštitnom zidu. Zbog toga je sesija bila prekinuta, ali ne na dugo, pa su vozači mogli da nastave da se bore za što bolje vreme. Odmah od početka je bilo jasno da Hamilton ima velike probleme i da će se mučiti da prođe i u Q2, ali d takve probleme nisu imali Ferrarijev vozači i Verstappen. Sainz je bio najbrži u Q1 sa krugom 1m28.855s, dok je Verstappen nakon dva pokušaja uspeo da smanji zaostatak i razdvoji Ferrarijeve vozače. Na začelju se vodila velika borba za prolaz dalje, a na kraju je prvi ispod crte ostao sedmostruki svetski šampion Lewis Hamilton i to je bilo i najveće iznenađenje Q1. Pored njega dalje nisu prošli još Albon, Hulkenberg, Latifi, koji se slupao i Tsunoda d, koji je imao tehničke probleme.

 

Svi vozači su odlučili da Q2 započnu na korišćeni gumama iz Q1, a Ferrari i Red Bull su odmah postavili sjajne krugove i obezbedili sebi prolaz. Međutim, situacija se zakomplikovala pet minuta pre kraja kada je Schumacher imao veliki udes u svom brzom krugu na novim gumama. Zbog toga je sesija ponovo prekinuta, a Schumacheru je morala da pomogne i medicinska ekipa, koja ga je kasnije prevezla u medicinski centar. Redarima je trebalo dosta vremena da u potpunosti očiste stazu, a kvalifikacije su konačno nastavljene posle pedesetak minuta. Do kraja sesije je viđeno i novo najbolje vreme Sainza, koje je iznosilo 1m28.685, malo ispred Leclerca i Verstappena. Na začelju se vodila velika borba za prolaz u Q3. Svi su popravljali vremena, a na kraju su ispod crte ostali Norris, Ricciardo, Zhou, Schumacher i Stroll.

 

Q3 je počeo sjajnim krugovima Ferrarijevi vozača i Pereza, dok je Verstappen potpuno zakazao i bio je tek osmi. U drugom pokušaju je delovalo da će Leclerc uzeti drugu pol-poziciju u sezoni, ali je Perez pravo niotkuda vozio krug od 1m28.200s svega 0.025s ispred Leclerca. Sainz je ostao treći dok je Verstappen morao da se zadovolji četvrtim mestom. Ocon je bio najbolji od ostalih i njemu je pripalo peto mesto, dok su redom iza njega završili Russell, Alonso, Bottas, Gasly i Magnussen.

 

Perez: Ne bih mogao da ponovim ovakav krug

 

Meksikanac je bio iznenađen svojim krugom koji mu je doneo prvu pol-poziciju u karijeri.
''Trebalo mi je vremena da dođem do prve pol-pozicije. Neverovatan je osećaj. Mogu sada da sednem da vozim i ne bih mogao da popravim ovo vreme. Kakav krug. Nismo očekivali da ćemo danas moći da pariramo Ferrariju. Fokusirali smo se više na trku i nadam se da ćemo sutra uspeti da ih pobedimo'', izjavio je Perez.

 

Lelclerc i Sainz zadovoljni svojim krugovima
 

leclerc_sa_gp_2022_02.jpg

 

Vozači Ferrarija nisu očekivali da će Sergio Perez biti taj koji će ih sprečiti da osvoje i drugu pol-poziciju u sezoni.

 

''Krug je bio dobar i cele kvalifikacije su se svele na to da ne napravimo neku grešku. U Q3 sam dao sve od sebe i manje-više je sve bilo ok, ali nisam očekivao da će Checo da vozi ovakav krug. Sve čestitke njemu. Sutra je novi dan i nadam se da ćemo imati čist start trke'', izjavio je Leclerc.

Slične utiske je podelio i njegov timski kolega Carlos Sainz. ''Krug za treće mesto je bio prilično dobar. Koristio sam korišćene gume, pošto sam iz nekog razloga na njima imao bolji balans. U poslednjem pokušaju sam koristio nove i uopšte nisam imao osećaj koji je trebalo, posebno na zadnjem kraju. Checo i Charles su me potisnuli, ali nisam razočaran s obzirom da sam svoj krug vozio na starim gumama. Sutra očekujem uzbudljivu trku i igru timova sa strategijom'', rekao je Sainz.

 

Verstappen: Ovo je bilo jako čudno


Holanđanin nije uspeo da dođe do pol pozicije na VN Saudijske Arabije. Vozač Red Bulla zabeležio je četvrto najbrže vreme pa će mu tako biti potrebno da napravi veliki korak napred na trci kako bi došao do pobede.

 

''Lično, ja nisam zadovoljan, ne znam'', kazao je Max Verstappen posle kvalifikacija za Viaplay. ''Moj prvi krug u Q3 je bio baš dramatičan. Nisam imao prianjanja. Ni drugi pokušaj nije bio dobar. Imao sam reference iz Q1, ali u nekim krivinama nisam mogao to da dostignem, tako da je veoma čudno. Moramo da analiziramo stvari. Moj način kako sam zagrevao gume u Q3 je bio očigledno drugačiji od drugih, ali nije bio baš dobar. Nisam mogao da napadnem, patio sam od podupravljanja u krivinama. To nije nešto što želite na kvalifikacijama.''

 

Hamilton otkrio mogući razlog ispadanja u Q1

 

Britanac kaže da je najveću ulogu igrao način na koji je njegov bolid bio podešen. Mercedes se naime odlučio na različita podešavanja kod njega i Russella, a na kraju se ispostavilo da je Hamilton mnogo lošije prošao.

''Mnogo sam se mučio sa balansom, koji nije bio dobar. Ne verujem da je dug sastanak od sinoć imao nekog uticaja na mene. Mi smo profesionalci. Čini se da smo potpuno pogrešili sa podešavanjima. Osećaj na trećem treningu je bio dobar. Napravili smo neke promene i onda je bolid postao noćna mora za vožnju'', izjavio je Hamilton.

 

Ricciardo: Napravljen je određeni pomak

 

ricciardo_sa_gp_2022_03.jpg

 

McLarenovi vozači ponovo nisu prošli u Q3, ali se tokom vikenda video napredak u odnosu na Bahrein.
''Napravili smo pomak. Ne mogu da kažem da smo zadovoljni. Sačekaćemo malo pre nego što budemo koristili tu reč. Ipak, tim je napravio korak napred ovog vikenda i to je sada bitno. Nismo prošli u Q3, ali nismo mnogo ni zaostajali. Svakako je bilo bolje nego u Bahreinu. Nadam se da bismo sa kreativnom strategijom mogli da napredujemo na trci i svakako ćemo dati sve od sebe'', izjavio je Ricciardo.

 

preuzeto sa - pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton i Rasel su imali razlicita podesavanja bolida i tu je nastao problem, pretpostavljam da su kod Ham isli na neku radikalniju promenu setupa po ne bi li mogli nesto da ucine ali se zeznuli, Ham je izjavio da je bolid bilo nemoguce bezbedno voziti, zadnji kraj je bio problematican mnogo, navodno je bio zadovoljan bolidom u Q3 (bez obzira na los plasman pitanje sta su testirali) ali su onda jos nesto docackali pred quali i sve sjebali...no nebitno videcemo sutra kako ce svi proci, staza je zeznuta sve je moguce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar Lekler nije imao 1.7 prednost nad Maxom pre drugog virtuelnog a nakon kraja virtuelnog Max samo 0.6 iza. Lako ga je Max sustizao na pravcima a kad je bilo obrnuto  Lekler nije mogao uopšte da mu pridje. Posle Bahreina pričali su iz Ferarija da će pustiti veću snagu ali izgleda da je sve ostalo isto kao u Bahreinu

FO4JeDlWUAQM_Hx.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minutes ago, OMP said:

Jeste dobra trka mada ne volim sto je balavi pobedio ali dobro bitno je da ima trkanja

Ma balavi je legenda, mislim da dolazi njegovih nekoliko titula u nizu, samo ako ga red bull ispostuje sa bolidom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen bolji od Leclerca na trci za VN Saudijske Arabije

 

Max_Verstappen_VN_Saudijske_Arabije_trka 2022.jpg

Peter Fox/Getty Images/redbullcontentpool.com

 

Na 40 minuta pre izlaska na grid Ferrari je pronašao problem na bolidu Carlosa Sainza pa se cela ekipa odmah bacila na popravku. Mattija Binotto potvrdio je da je u pitanju bio kvar na elektronici koji je brzo rešen, pa je tako Španac izašao na grid. Nekoliko minuta kasnije pokraj staze ostao je Yuki Tsunoda koji je prijavio da ima problem sa motorom, pa je tako to značio i kraj za Japanca i to pre početka trke. Još juče smo znali da Mick Schumacher neće startovati na trci zbog teškog udesa koji je doživeo na kvalifikacijama. Pre početka trke temperatura vazduha bila je 25 a staze skoro 29 stepeni i odavno svi refelktori na stazi u Džedi bili su popaljeni. Tako su se svi vozači odlučili da u trku krenu sa medijum gumama osim Kevina Magnussena, Lewisa Hamiltona i Nica Hulkenberga koji su rešil da startuju sa tvrdim pneumatikom.

 

Sergio Perez je poveo kolonu na startu ispred Charlesa Leclerca dok je na trećem mestu uspeo da se probije Max Verstappena. Četvrti je bio Carlos Sainz ispred Estebana Ocona, George Russella i Fernanda Alonsa. Valtteri Bottas je bio osmi, Kevin Magnussen deveti  a Pierre Gasly deseti dok je Lewis Hamilton posle prvog kruga dospeo na 14. poziciju. Do trećeg kruga vodeći Perez uspeo je da naprvi prednost od samo 1.3 sekunde u odnosu na Leclerca dok je Verstappen kasnio za timskim kolegom za skoro 3 sekunde. U tim momentima Russell je uspeo da obiđe Ocona i dođe do 5. mesta. Od tada u međusobnu borbu su se upustili vozači Alpina, gde se Francuz branio od napada Španca. Tako je Alonso u 7. krugu uspeo da na pravcu obiđe Ocona dok se Verstappen požalio da ne rade zadnja svetla na Leclercovom bolidu. Krug kasnije Ocon je uspeo da uzvrati udarac Alonsu na prilazu za prvu krivinu, ali je onda isekao šikanu zbog čega je morao da vrati poziciju. To je dalo priliku Bottasu i Magnussenu da se im se približe.

 

Do 10. kruga razlika između Pereza i Leclerca se stabilizovala na oko 2.3 sekunde. U 14. krugu Bottas je iskoristio DRS na pravcu i tako obišao Ocona. U tim momentima Stroll i Albon su bili prvi koji su otišli na zamenu guma i uzeli tvrde pneumatike. Perez je već u sledećem krugu posetio svoje mehaničare i stavio najtvrđu komponentu a u tom momentu u ogradi je završio Nicholas Latifi. Zbog toga je izbačen sigurnosnosni automobil pa su i Leclerc, Verstappen i Sainz otišli na servis i stavili tvrde pneumatike. Tako je vozač Ferrarija uspeo da sačuva prvo mesto ispred Verstappena i Pereza koji je pao na treću poziciju, dok je Sainz bio četvrti. Russel se nalazio na petom mestu ispred Magnussena, Hamiltona koji još uvek nije bio na servisu, Alonsa, Hulkenberga (nije ni on bio na zameni guma) i Bottasa. Na izlasku iz pitlejna Sainz se požalio da je u prvoj krivini izguran od strane Pereza, zbog čega je Ferrari ovaj slučaj prijavio sudijama.

 

Redari su brzo uklonili Latifijev bolid pa je trka nastavljena u 21. krugu a Leclerc je poveo kolonu dok mu je Verstappen bio u repu. Sainz je iskoristio bolju poziciju pa je tako u 4. krivini obišao Pereza kome je  ranije javljeno da vrati mesto dok je Hamilton jurio Magnussonovo 6. mesto. U 24. krugu Hamilton i Magnussen su se upustili u veliku borbu, gde je vozač Haasa uspeo da na startno-ciljnom pravcu povrati svoju pozicju. Krug kasnije sedmostruki šampion uspeo je da na prvoj krivini bude ispred Danca. Nekoliko krugova posle restarta Leclerc je imao samo nešto više od sekunde prednosti u odnosu na Verstappena dok je Sainz kasnio više od 3 sekunde. Do 31. kruga Leclerc se malo više odvojio od Verstappena, jer se razlika popela na 1.5 sekuni. Tada je Bottas spremao napad na Alonsa ali je Finac i dalje bio predaleko za neki ozbiljniji manevar. Španac je uspeo da se odbarni od napada Alfa Romea pa je posle nekoliko kruga vozio u repu Magnussenovog Haasa. Alonso je u 35. krugu na startno-ciljnom pravcu obišao Danca i tako došao do 7. mesta ali krug kasnije je Danac uspeo da uzvrati udarac. Ipak, Alonso je usporio sa bolidom već u prvom sektoru jer je prijavio problem sa motorom. U istom momentu i Daniel Ricciardo je takođe imao probelma, pa je tako stao na ulasku u pitlejn dok je Valtteri Bottas odmah otišao u garažu.

 

Magnussen je rešio da ode na zamenu i ponovo uzme medijum gume a isto to učinio je i Hulkenberg. Sudije su već ranije izbacile žute zastave u trećem sektoru koje su kasnije prešle u stanje virtuelnog sigurnosnog automobila. Redari su odmah krenuli sa uklanjanjem bolida Alpina i McLarena a Hamilton nije mogao da ode na servis zbog zatvaranja pitlejna, gde su se na ulazu nalazila ova dva bolida.

U 41. krugu trka je nastavljena a Hamilton je odmah iskoristio prilku da uzme medijum pneumatike a na stazu vratio na 12. mesto. Zbog toga razlika između Leclerca i Verstappena pala je na manje od pola sekunde pa se vozač Ferarija našao na udaru vozača Red Bulla. Tako je Verstappen uspeo da obiđe Leclerca na poslednjoj krivini ali je vozač Ferrarija povratio mesto na startno-ciljnom pravcu. Već u narednom krugu niko od vozača nije želeo da prvi prođe kroz DRS liniju, pa je tako Holanđanin blokirao točkove a vozač iz Monaka zadržao prvo mesto.

 

Velika borba volida se između ova dva vozača a Verstappen je posle boljeg kruga uspeo da na pravcu obiđe Leclerca i zadrži prvo mesto. Od tada Ferrari bio je na oko pola sekunde zaostatka. Na dva kruga pre kraja incident na prvoj krivini imali su Stroll i Albon zobog čega je bila izbačena lokalna žuta zastava, što je značilo da DRS nije bio moguć na startno-ciljnom pravcu. Leclerc se približavao tokom kruga ali zbog žutih zastava nije imao pravo da obiđe Verstappena na pravcu, pa je tako vozač Red Bulla odndeo pobedu ispred Ferrarija. Treći je bio Sainz, četvrti Perez dok je obraz Mercedesa opravdao Russell i to petim mestom. Ocon je u samom finišu bio ispred Norrisa a do poena su stigli Gasly, Magnussen i Hamilton.

 

VN_Saudijske_Arabije_rezultati 2022.jpg

 

Verstappen o duelu sa Leclercom: Bilo je dosta teško

 

Max Verstappen i Charles Leclerc vodili su veliku bitku na VN Saudijske Arabije, ali je na kraju vozač Red Bulla bio uspešniji.

''Bilo je dosta teško, ali ovo je dobra trka. Tvrdo smo se borili na čelu. Pokušali smo da igramo i na duže staze. Oni su bili dosta brži u krivinama a mi na pravcima. Ipak, gume su se dosta brzo trošile. Mogli ste da vidite da smo i na kraju bili brži. Nije bilo lako da se izvuku trikovi na poslednjoj krivini, ali sam uspeo da ostanem ispred ali je on bio dosta brz i uz pomoć DRS-a'', kazao je Verstappen odmah posle trke.

 

Ferrari povećao prednost u šampionatu konstruktora još jednim duplim podijumom

 

ferrari_sa_gp_2022 01.jpg

 

Leclerc danas nije imao sreće sa virtualnim vozilom bezbednosti u finišu trke kada su mu se ohladile gume, dok je Sainz uspeo da zadrži raspoloženog Pereza iza sebe.

''Pokušavao sam da povučem pametne poteze, ali to nije bilo dovoljno. Baš sam uživao u trci. Bilo je intenzivno, ali fer trkanje i svaki put bi trebalo da bude tako. Bilo je zabavno, ali naravno da sam razočaran što nisam pobedio. Malo je falilo. Imali smo potpuno drugačije podešene bolide mi i Red Bull. Bili smo brzi u krivinama, ali spori na pravcima i bilo mi je jako teško da se branim protiv Maxa. Ipak, tako je kako je. On je obavio sjajan posao i svaka mu čast'', izjavio je Leclerc. ''Bilo je baš blizu sa Checom kod mog povratka na stazu. Mislim da nije imao sreće sa vozilom bezbednosti. Pravila su takva kakva su. Zadržao sam treće mesto iako su oni bili jako brzi u poslednji deset krugova kada se trka nastavila. Mislim da sam napravio određeni napredak od Bahreina. Fali mi još koja desetinka, ali se polako bližim cilju'', rekao je Sainz.

 

Bottas: Povukli smo se kako bi sačuvali motor

 

bottas_sa_gp_2022 02.jpg

 

Finac je bio jedan od vozača koji su danas imali probleme sa pregrevanjem.

''Imao sam sjajnu trku do trenutka kada smo primetili problem sa temperaturom motora. U početku je rast temperature bio blag, ali je onda naglo skočila. Rasla je čak i kada sam pokušao da usporim i postojao je rizik da motor otkaže. Odlučili smo da povučemo bolid kako ne bi izgubili motor. Mislim da smo po performansama ovog vikenda bili slični kao u Bahreinu. Lepo je videti da smo i na ovako drugačijoj stazi imali brzinu. To nam uliva samopouzdanje i zaista sam uživao u trkanju do trenutka kada sam odustao'', izjavio je Bottas.

 

Hamilton razočaran: Nisam mogao da držim tempo za Haasom

 

Vozač Mercedesa imao je težak dan. Posle jučerašnjih loših kvalifikacija Lewis Hamilton se dosta mučio i na trci, gde je uspeo da na kraju dođe do 10. mesta i zabeleži jedan bod. Ipak, sedmerostruki šampion sveta je veći deo dana proveo u borbi sa Magnussenom.

''Sve je bilo dobro sve do momenta kada sam trebao da odem na servis. Moraću da popričam sa timom. Mučio sam se ali sam uspeo da uzmem jedan poen. Ne mislim da se nešto mnogo promenilo u odnosu na trku od pre nekoliko dana. Nisam mogao da pratim Haas, oni su bili dosta jaki a nas čeka još puno posla to je sigurno'', kazao je Hamilton za Sky Sports. ''Na startu sam se mučio da zagrejem gume, ali je kasnije to bilo bolje i mogao sam da uzmem neke pozicije.''

 

Albon dobio kaznu za VN Australije, ostali vozači oslobođeni

 

Alexander_Albon_Williams 03.jpg

 

Bilo je nekoliko slučajeva koje su sudije morale da pregledaju posle trke. Lance Stroll i Alexander Albon imali su sudar na prvoj krivini u samoj završnici trke za VN Saudijske Arabije, pa je tako zbog oštećenja vozač Williamsa morao da odustane. Ipak, sudije su rešile da ispitaju ovaj slučaj, pa su Tajlanđaninu dodelile kaznu pomeranjem za tri mesta na sledećoj trci koja se vozi u Australiji.

Sa druge strane u kancelariju kod zvaničnika staze morali su da se jave i Sainz, Perez i Magnussen koji su bili pod istragom zbog nepoštovanje žutih i duplih žutih zastava u pretposlednjem i poslednjem krugu. Posle detaljnog pregleda sudije su odlučile da ova tri vozača oslobode ovih optužbi.

 

preuzeto sa - pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sainc, Perez i Magnusen pod istragom zbog zutih zastava, mada ako i dobiju kazne nista ne menja plasman.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, neshaoct said:

...u kancelariju kod zvaničnika staze morali su da se jave i Sainz, Perez i Magnussen koji su bili pod istragom zbog nepoštovanje žutih i duplih žutih zastava u pretposlednjem i poslednjem krugu. Posle detaljnog pregleda sudije su odlučile da ova tri vozača oslobode ovih optužbi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo i osnovno, ovo nije smelo ni da se vozi, zapadno licemerje u punom sjaju, ali nećemo ići u političke prepiske, cenim da im ovde nije mesto.

 

Drugo, što se same trke tiče, većinom dosadna, vidi se da su se svi malo i štedeli. verovatno još uvek nesigurni u pouzdanost, dok Leka i Maks nisu krenuli da se rešetaju na kraju. E ovakvo trkanje smo čekali, na nož, ali bez incidenata i prljavih poteza. Obojica su rekla na kraju da su bukvalno bili na limitu poslednjih 10 krugova, čudo jedno da neko nije savio bolid o zaštitnu ogradu obzirom na konfiguraciju staze. Ono što Maks mora pod hitno da izbaci iz upotrebe je ovo prenemaganje preko radija, da ne bi postao novi Luis Hamilton, ćuti bato i vozi, konačno imaš ravnopravnog konkurenta sa kojim možeš da se trkaš kao na kartingu, tempo sličan, vožnja na ivici, glavu dole i gas, pa nek pobedi bolji.

 

Perez neverovatno koliko nije imao sreće, tempa je imao lagano za pobedu, ali na scenu je opet stupio bot Latifi, ne znam da li su mi on ili Strol više zalutali u ovaj F1 karavan. Sainc nevidljiv u trci opet, mislim da će vrlo brzo ozbiljne komplekse da nabije sam sebi, taman je prošle godine kad je završio ispred Leklera pomislio da je nekim čudom bolji, ali nema niti će ikad imati taj tempo, kako u kvalama tako i u trci. Odličan pouzdan drugi vozač i to je to. Okon magarac, ali nije prvi put.

 

A Mercedes samo neka ovako nastavi :lol:

Edited by Vule

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Vule said:

Ono što Maks mora pod hitno da izbaci iz upotrebe je ovo prenemaganje preko radija, da ne bi postao novi Luis Hamilton, ćuti bato i vozi, konačno imaš ravnopravnog konkurenta sa kojim možeš da se trkaš kao na kartingu, tempo sličan, vožnja na ivici, glavu dole i gas, pa nek pobedi bolji.

svi vozaci kukaju samo je problem sto se u prenos pustaju oni koji su u zizi interesovanja da tako kazem, nece pustiti latifija, strola ili ne znam kog sa zacelja, tj hoce po nekad nesto, ali najvise se uvek pustaju oni najbitniji, tako da nemoj da mislis da drugi ne kukaju, zato ne volim sto se te radio komunikacije pustaju javnosti jer od pojedinca prave tuzibabu ili placi**cku a sto zapravo svi rade, neko manje neko vise ali ispada da samo ham, fet ili max kukaju posto smo njih najvise culi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...