Jump to content
FAS Goran
Ivanaksentijevic

Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - knedla kad je hladan

Recommended Posts

Pozdrav,

Od leta 2021 imam ovaj auto,presao do sada7000 km,sve ok,pisao sam vise puta o njemu.

 

E sad,primetio sam kad je hladan I kada pocne da dize temp. (koju dostize stvarno brzo)u voznji kao da, kada dam gas, da zatrokira malo I proguta knedlu, a zatim kada dostigne temp.sve je ok. Cini mi se kada je hladnije da je izrazenije. Inace, sve drugo ok,na leru radi ok, sve super. Pa rekoh da pitam da li je jos neko imao takav problem I sta mi je ciniti.

Nista nije strasno,u principu to je vrlo kratko, ali nov auto pa zato.

 

Pada mi na pamet: Gorivo,tj kvalitet istog, Egr ventil, Fantom (gremlin)

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivanaksentijevic

Vozis li ti to malo u obrtaje da se produva ili saltas na 2500rpm kao dizela da vozis pa potapas gas tad? 

 

Moze biti i do goriva. 

Jos je rano za egr, klapne gasa i slicno, to je nov auto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa,vidi,vozio sam pre dizela,i znam da je drugacije,ali sada brzine menjam tu na  ili oko 3000 obrtaja.

Kako bi trebalo da se menjaju ?

Mislim na koliko hiljada.

E dobro si me podsetio,to je vise uocljivo kad je hladan,i krene da se zagreva,a ja ga vozim 6 -tom na 2000 obrtaja.

Mozda to,a mozda I kad smanjuje autom.sauh,da tad nesto ne odradi dobro,ili softverska falinka.

Cisto razmisljam.

Kako I na koliko obrtaja menjati brzine,da se produva,a I inace na koliko obrtaja normalno.?

Mi koji smo presli sa dizela.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vazda je kolega Ivan poatavljao dijagrame snage vs broj obrtaja motora. 

Okej, motor mozda nije 100% nalegao kako valja/razradio na 7000 km pa ga i ne treba terati jos odmah u polje max snage, ali voziti 6.tom na 2000rpm u gradu ili slicno je cisto mucenje motora, menjaca i ostalog. To je mislim negde 70-80km/h (mozda i manje, ne znam), tu 4./5.ta komotnije radi o manje muci auto. Posebno hladnog pri tako niskim obrtajima. To sto stucne je sigurno zbog stila/nacina voznje kada je hladan. 

 

I 3000rpm je nisko, sledeca brzina krece od nekih 2500-600rpm sto je nisko opet za bilo sta i muci se auto. Je, stoji da je novo ali ne treba ga ni gusiti. 

 

Probaj/vidi. 

 

PS

Nema veze mi sto smo vozili dizla, vozim i Nivu pa opet teram do 5 iljada :) Takav je to motor, kao tvoj, tu se 'visoko' vozi ako hoces da ide. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema to veze sa stilom vožnje. Kod njega je to redovna pojava i nema veze da li je zagrejan ili ne. Retko se dešava, ali deluje frustrirajuće i uznemirujuće. Samo daj gas tad par puta i malo oštrije vozi na početku vožnje. Jednostavno je takav. Ali stvarno retko, bar za 4 godine korišćenja kod mene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikad nisam imao problem kad je zagrejan,tek kad krene da dize temp.

Drugo,Evo danas upaljen I malo ostrije u pocetku I sve ok.

Mada danas je toplije nego ovih dana.

Meni je to izrazeno kada je hladno napolju,pa zato ja kontam oko sauga I softvera motora.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema veze sa spoljašnjom temperaturom, iz iskustva. Nešto u vezi motora je i same kontrole sagorevanja, paljenja, mešavine,... Iskreno bilo je 10-tak puta za ovaj period, posle 4-og više nisam obraćao pažnju, pošto je sve posle davanja gasa radilo normalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sipaj stotku i nećeš više imati to. Isto bilo i kod mene, samo ujutru i smo ako odmah po startovanju krenem.

Mene je nerviralo jer mi je takvo dvorište da izlazim u rikverc uz uzbrdicu i na pola mi se uguši.

Kad sipam stotku sve ok, kad sipam 95 sačekam ga bar 20 sekundi da poradi nakon paljenja i onda sve ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad sam kupovao auto, pričao sa par majstora u AK , spominjali sve od Tipa do Stelvia i tako kroz priču dotaknemo se razrade motora, dostizanje radne temperature itd i jedan od majstora mi reče "kod ovih fiatovih benzinaca kad ga upališ, sačekaj jedno minut u leru i posle vozi kako hoćeš, tu masa ljudi pravi grešku".

Sent from my DN2103 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u moj auto koji sam kupio polovan sa tim istim motorom 1.4 16V od prvog dana sipam 100 oktana benzin i nemam nikakvih problema sa ubrzanjima niti  knedlama linearno vuce od malih obrtaja , ali prvo paljenje ja ga sacekam malo da odradi pa onda vozim i tako svaki auto koji sam imao do sada , navika od juga :lol: , sipaj 100 oktana benzin pa probaj , meni je malo trebalo posle 1.3 multijet da se naviknem na 1,4 atmo motor ali opet lepse se vozi benzinac bar po meni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.3 dizel u Tipu ovom što sad vozim i 1.4 koji sam vozio u 500 L a da ne govorim o 1.0 turbaku, mi deluje kao decenijama zaostao što se tiče kulture rada, samog osećaja u vožnji,, buke...

Sent from my DN2103 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo,cim je zahladilo, knedla opet,zastuca,kao da izgubi snagu,probije i ide posle.presao 14000km,kad se ugreje ok.

Ipak iako je benzinac,mislim da ne valja odmah u visoke obrtaje preko 3000 dok se ugreje,ili mozda gresim?

Inace Tipo ide dobro ,koliko moze za 95ks i 127nm.nije za trke,ali za laganicu voznju ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minutes ago, Ivanaksentijevic said:

Ipak iako je benzinac,mislim da ne valja odmah u visoke obrtaje preko 3000 dok se ugreje,ili mozda gresim?

Ne valja naravno. Ja sam naučen od stare garde da ipak valja vozilo da odradi oko 3-5min pa da se pođe, posebno kada je hladnije vreme. Taman dok se očiste stakla, lišće, bar vizuelno provere gume i opsuješ ako te neko ogrebao dok je auto uredno parkiran. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo caskamo na drugoj temi oko RON, E5/E10 oznaka (po inostranstvu)... Da li ti je trenutno obican ili aditiviran benzin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad smo već kod knedle, da li je iko od vas primjetio da odziv na gas u leru kad je otpušteno kvačilo nije isti kao i kad je stisnuto? Konkretno na mom automobilu, međugas kod šaltanja u niži stepen ide besprijekorno, ali bez otpuštanja kvačila u leru, ako hoću to da odradim sa duplim kvačilom, odziv na gas nije isti, odnosno, praktično i da ga nema kod prvog pritiska na gas ako je kvačilo otpušteno... Da li je to normalna stvar na ovim motorima, ili bi to trebalo prijaviti u servisu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...