Ivan 13433 Posted March 19, 2022 (edited) Popodne sam bio dokon i malo sredjivao oko auta - ono kad lepo sluzi, pa izmisljas sta da cacnes za opustanje zivaca i da malo isprljas ruke ... Nisam ni planirao nista da pisem i da otkrivam rupu na saksiji, s obzirom da je banalna stvar u pitanju... Ali kad sam video da je ponovo benefit prilican u odnosu na ulozen trud, neka stoji zapisano, uz par fotki. A i da malo ozivim ovaj deo foruma. Kod mene je u pitanju MultiAir Turbo, verzija 140, sa FPT-ovim C635 menjacem. Po kupovini je, kao sto uvek i radim, pre neku godinu preventivno zamenjeno menjacko ulje. Sipana je fabricka preporuka upravo za C635 manuelac i DDCT, u vidu Tutele Transmission GearForce 75W. Odavno sam hteo da podmazem mehanizam za biranje u motornom prostoru i evo konacno dohvatih da se i sa tim poigram. Dakle, pozicioniramo se na gornji deo zvona menjaca (banalno, izmedju bloka i akumulatora): Tu cemo videti izlaz para sajli od poluge menjaca u motorni prostor, uz nekoliko metalnih osovina i kugli/sfera za povezivanje poluga za biranje. Pogled sa prednje strane od hladnjaka, gde je u prvom planu mehanizam za potapanje. Ocistio sam sve, podmazao osovine (crvene strelice) i kugle/sfere (narandzaste strelice): Iza toga, prebacio sam se na drugi, horizontalni deo mehanizma za biranje i same sajle - pogled odozgo, iz pravca kabine (slikao sam posle "ćopanja"): Kompletan mehanizam sam dobro podmazao, a ulaze sajli u buzir nekoliko puta. Non stop natapajuci i pomerajuci mehanizam iz krajnje u krajnju poziciju - najbolje sami direktno na zvonu menjaca, rukom (nema potrebe za asistencijom nekog drugog na polugu u kabini). Na taj nacin cete najbolje tempirati da se napravi film izmedju sajle i buzira. Evo i slika, prstima sam oznacio gde obe sajle ulaze u buzir: Evo i kako sve to izgleda kada se zavrsi, snimio sam 2 kratka videa. Prvi je kako oba dela mehanizma biranja brzina rade i lepo klikcu, samo na guranje prstom. Drugi video pokazuje kako C635 radi u kabini - i bukvalno moze da se salta malim prstom. Uz obaveznu zamenu menjackog ulja, preporuka sa moje strane, s obzirom da je banalan posao koji svako moze da odradi u pitanju. I video iz kabine: Edited March 19, 2022 by Ivan 6 2 Reacher Gilt, Old school, ISV_01 and 5 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfini0507 1557 Posted March 19, 2022 Kako si i cime podmazivao kuglice/sfere? Na licu mesta pa koliko udje ili si rasturao?Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 13433 Posted March 20, 2022 Nisam rasturao i skidao sa zglobova, imam pumpicu pa pridjem sa njom. A i sfera delom rotira oko kugle, pa se lako razradi i podmaze. Mada tu i nije neki otpor, s obzirom da su vezivni elementi u pitanju. Vise sam se skoncentirao na metalne osovine, a narocito na ulaze sajli u buzire, koje sam bas dobro podmazao iz vise puta. Sajlu izvucem u najizbaceniji polozaj, nauljim, pa u krajnji polozaj. Tako par puta da se film napravi sto dublje unutra, pa je ostavim u najuvucenijem polozaju. Mislim, nikakva pamet, vidi se da je posao banalan. Stavljana je ranije ona bela mast, bas za te stvari, ali se sva spekla. Sada sam sve lepo ocistio i odradio sa Seleniom WR 5-40 , cisto da isprobam koliko ce biti trajno. Ulje mi je jos nepotrosena zaostavstina od bivseg dizela - za takve stvari, zatim za redovno podmazivanje sarki, granicnika, brava na vratima i sl... Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfini0507 1557 Posted March 21, 2022 E to... Znaci ne moram da rasturam... Hvala jos jednom Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 952 Posted March 25, 2022 Da li je ovaj sistem i na gp-u, nisam zagledao a odradio bih isti posao i ja Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 2885 Posted March 25, 2022 Za sve te pi#i radove odavno koristim mast u spreju. Nije mnogo gusta a mlazom/cevčicom doziram koliko da ne preteram. Jako je praktično i za šarke na vratima, podizače prozora i sl. Samo, pohvalno je ovo što uvaženi kolega sve to lepo prezentuje za razliku od mene. 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 952 Posted March 25, 2022 i ja koristim belu mast u spreju, ali nisam uspeo da resim sarke/ granicnike na vratima, kako krene toplije vreme cuju se skripe, uspeo sam malo da ublazim zvuk ali ne skroz Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 13433 Posted March 25, 2022 (edited) 2 hours ago, Mijailović P. said: Za sve te pi#i radove odavno koristim mast u spreju. Nije mnogo gusta a mlazom/cevčicom doziram koliko da ne preteram. Jako je praktično i za šarke na vratima, podizače prozora i sl. Meni je i bila upravo ta mast, ali se spekla. Nije nesto ni za papucicu kvacila. Zato reko' da probam sa uljem i ovde - pa cu videti kako ce se ponasati, koliko ce biti trajno i da li ce navlaciti prasinu. Druga stvar - nauljio sam sajle bas domacinski sa gornje strane. Izvucem ih u najdalji polozaj, dobro nauljim, vratim. I tako nekoliko puta, videli ste da se sada salta bukvalno malim prstom i na mehanizmu na zvonu i u kabini. A mast ne moze tako da pridje. Inace, istim uljem 20 i kusur godina podmazujem sarke, granicnike vrata, brave - milina kada se vrata maltene sama zatvaraju bez ikakvog suma. Bar ja uzivam u ovakvim sitnim detaljima. Mana ulja je sto se mora obrisati visak, ali mi to nikad nije bilo problem. @OMP Kod mene je FPT C635 menjac (krenuo od 2010.), mehanizam za biranje je sa gornje strane i bas lako dostupan. Nisam morao nista ni da skidam, cak ni pokopac motora. Blokcic od 1368 ccm je u pitanju, pa ima mesta za rad koliko hoces. Edited March 25, 2022 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 952 Posted March 25, 2022 kod mene nije onda taj menjac ali bacicu pogled kakav je sistem biraca Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 952 Posted March 25, 2022 kod mene je malo drugaciji sistem ali jako slican, sajle i unibolovi bih rekao da su kao na bravo ali ono drugo nisam video, podmazao sam preventivno sajle iako mi se menjac lako saltao i sada, takodje sam i jebucicu na salt hebliju iz kabine podmazao posto je ona mast bas sasusila. 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 13433 Posted March 25, 2022 (edited) Preduhitrio si me , posto sam i to planirao, ali kada budem nosio Stevi da mi odradi kozu menjaca sa crvenim koncem, uz jos jednu custom modifikaciju. Mali off, ne znam iz kog razloga je na Bravo Sportu fabricki sve sa crvenim koncem (sedista, volan, kugla menjaca, rucna), a samo koza menjaca sa obicnim crnim koncem. Pa ce biti i za to iz kabine neka fotka... @OMP Grande T-Jet iz avatara je u pitanju? Ako jeste, onda je FPT-ov C510.5 petobrzinac u pitanju. Srecom, pa su tu izbegli "cuveni" M32 koji je isao na starije T-Jet Bravo pre restyle. Na Punticima je M32 isao na 1.6 MultiJet, na obe 1.9 (120 i 130) verzije. I mislim da je takodje GM-ov M20 isao na neke verzije 1.3 MultiJet. Edited March 25, 2022 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 952 Posted March 25, 2022 (edited) da 1.4 t-jet 5 brzina čeznem za 6. sto se tiče kože menjača, možda nisu hteli da preteraju, ima dovoljno crvenih detalja Edited March 25, 2022 by OMP Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 13433 Posted March 25, 2022 Crveni sporCki detalji, nikad malo ... Bravo ima samo dva crna stepa pozadi, mislio sam da odradim da ima 4 crvena stepa (jos 2 napred)... Kao cporCke verzije Giuliette, cisto da doda malo smeka i u tom delu, npr: 1 hour ago, OMP said: da 1.4 t-jet 5 brzina čeznem za 6. Prenos menjaca u 5. brzini poprilicnih 0.84, a finalni u diferencijalu 3.73 . Jos ludji mi je Punto Evo, sa jos jacim MultiAir Turbo od 135 KS. A istim tim C510.5 menjacem, kada su vec imali u ponudi (tada) novi C635. Koji je ionako isao u Bravo MA 140. Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 952 Posted March 25, 2022 Takvu kožu sam imao nekad u 156ici Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 13433 Posted March 28, 2022 (edited) Ubih jedno 400 km Sportom za vikend - jeste odradjeno u temi sitnica, ali bas milina za voznju i saltanje . Ostao sam "duzan" i par fotki kako doci do jabucice u kabini na Bravu. Mislim, takodje banalno, ali 'ajde kada sam vec slikao neka stoji i to. Kod mene je, kao sto rekoh FPT C635 menjac, rikverc levo-gore, sa prstenom na podizanje. Lajsna oko menjaca ima 6 zabica, od kojih su donje 2 asimetricne. Povuci ka sebi gornje dve zabice i osnova obloge ide uvis (druga slika je ilustracija gde su zabice): Ako neko hoce da skida i kozu menjaca - ne cupati odmah uspravnu cicak traku (koja se prvo vidi) da se ne bi pocepala - nego prvo podici kozu obloge skroz uvis. Posto oko samog tela rucice menjaca postoji jos jedna cicak traka, celim obimom. Otkaciti prvo tu kruznu cicak traku, a zatim ovu uspravnu. Stilo je npr. umesto te kruzne cicak trake imao nitnu. Time se pravi otvor za samu rucicu menjaca i kompletna koza se skida preko nje: I lepo se vidi jabucica, sa sasusenom belom mascu. Ja sam i tu "krknuo" malo ulja, sada sve radi lako, tecno i precizno (u prvom postu se u klipu vidi saltanje bukvalno malim prstom): Edited March 28, 2022 by Ivan 1 1 Old school and alfini0507 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 952 Posted March 29, 2022 Meni nekad teze ubacuje u 1. brzinu bas onako tvrdo ide rucica trazi da je gurnes jako a kad idem iz 2. u 1. onda laganije upada nekad i neosetno, nije do podmazivanja i sl. verovatno je nesto u samom menjacu mada nije mi prvi auto sa tim "problemom" Quote Share this post Link to post Share on other sites
Old school 34 Posted January 25 (edited) On 3/25/2022 at 9:51 PM, Ivan said: Prenos menjaca u 5. brzini poprilicnih 0.84, a finalni u diferencijalu 3.73 . Jos ludji mi je Punto Evo, sa jos jacim MultiAir Turbo od 135 KS. A istim tim C510.5 menjacem, kada su vec imali u ponudi (tada) novi C635. Koji je ionako isao u Bravo MA 140. Pa da, kod mene je petostepeni i fali mu šesta kao drugo oko a kako ide ludački sa ovim prenosom mislim da mu i sedma treba Edited January 25 by Old school Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 13433 Posted January 25 @Old school Svi paradoksi Fiata... A pazi ovo - obicni MultiAir 105 atmosferac ide sa C514.6 sestobrzincem . Doduse, on je bio ugradjivan na 1.4 atmosferce i bio deklarisan na manji obrtni. Znaci 6. brzina bas, kod mene na MA 140 verziji lepo obori obrtaje na autoputu. Tezi Bravo se na 130 km/h vrti na oko 2700 rpm. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Old school 34 Posted January 25 (edited) @Ivan Baš paradoks. Ovaj se već na 110 vrti oko 3k tako da ga ne teram na duže staze preko 100. Eventualno kada naiđe neka mušterija malo mu protegnem ventile ali ne na daleko, ne mogu da ga slušam da se dernja a obrtaljku ni ne gledam onda Edited January 25 by Old school Quote Share this post Link to post Share on other sites