Jump to content
FAS Goran
Ivan

Fiat Nuova Bravo - podmazivanje sajli i mehanizma za biranje na zvonu menjaca

Recommended Posts

Popodne sam bio dokon i malo sredjivao oko auta - ono kad lepo sluzi, pa izmisljas sta da cacnes za opustanje zivaca i da malo isprljas ruke :D ...

Nisam ni planirao nista da pisem i da otkrivam rupu na saksiji, s obzirom da je banalna stvar u pitanju... Ali kad sam video da je ponovo benefit prilican u odnosu na ulozen trud, neka stoji zapisano, uz par fotki. A i da malo ozivim ovaj deo foruma.

Kod mene je u pitanju MultiAir Turbo, verzija 140, sa FPT-ovim C635 menjacem. Po kupovini je, kao sto uvek i radim, pre neku godinu preventivno zamenjeno menjacko ulje. Sipana je fabricka preporuka upravo za C635 manuelac i DDCT, u vidu Tutele Transmission GearForce 75W.

Odavno sam hteo da podmazem mehanizam za biranje u motornom prostoru i evo konacno dohvatih da se i sa tim poigram. Dakle, pozicioniramo se na gornji deo zvona menjaca (banalno, izmedju bloka i akumulatora):

 

IMG_20220319_173613.thumb.jpg.152cf26146ad4f86b3659aceae1cf4d5.jpg

 

Tu cemo videti izlaz para sajli od poluge menjaca u motorni prostor, uz nekoliko metalnih osovina i kugli/sfera za povezivanje poluga za biranje.

Pogled sa prednje strane od hladnjaka, gde je u prvom planu mehanizam za potapanje. Ocistio sam sve, podmazao osovine (crvene strelice) i kugle/sfere (narandzaste strelice):

 

IMG_20220319_161453.thumb.jpg.92b11e2224e1950fc767647d8860537a.jpg

 

Iza toga, prebacio sam se na drugi, horizontalni deo mehanizma za biranje i same sajle - pogled odozgo, iz pravca kabine (slikao sam posle "ćopanja"):

 

IMG_20220319_161800.thumb.jpg.ca06ca727ee61b8f6568d772df55cbdf.jpg

 

Kompletan mehanizam sam dobro podmazao, a ulaze sajli u buzir nekoliko puta. Non stop natapajuci i pomerajuci mehanizam iz krajnje u krajnju poziciju - najbolje sami direktno na zvonu menjaca, rukom (nema potrebe za asistencijom nekog drugog na polugu u kabini). Na taj nacin cete najbolje tempirati da se napravi film izmedju sajle i buzira. Evo i slika, prstima sam oznacio gde obe sajle ulaze u buzir:

 

IMG_20220319_162025.thumb.jpg.d93ce78f3dcd6008616a7bc12597692d.jpg 

 

Evo i kako sve to izgleda kada se zavrsi, snimio sam 2 kratka videa. Prvi je kako oba dela mehanizma biranja brzina rade i lepo klikcu, samo na guranje prstom.

Drugi video pokazuje kako C635 radi u kabini - i bukvalno moze da se salta malim prstom. Uz obaveznu zamenu menjackog ulja, preporuka sa moje strane, s obzirom da je banalan posao koji svako moze da odradi u pitanju.

 

 

 

I video iz kabine:

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako si i cime podmazivao kuglice/sfere? Na licu mesta pa koliko udje ili si rasturao?

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam rasturao i skidao sa zglobova, imam pumpicu pa pridjem sa njom. A i sfera delom rotira oko kugle, pa se lako razradi i podmaze. Mada tu i nije neki otpor, s obzirom da su vezivni elementi u pitanju. Vise sam se skoncentirao na metalne osovine, a narocito na ulaze sajli u buzire, koje sam bas dobro podmazao iz vise puta. Sajlu izvucem u najizbaceniji polozaj, nauljim, pa u krajnji polozaj. Tako par puta da se film napravi sto dublje unutra, pa je ostavim u najuvucenijem polozaju. Mislim, nikakva pamet, vidi se da je posao banalan.

Stavljana je ranije ona bela mast, bas za te stvari, ali se sva spekla. Sada sam sve lepo ocistio i odradio sa Seleniom WR 5-40 :D , cisto da isprobam koliko ce biti trajno. Ulje mi je jos nepotrosena zaostavstina od bivseg dizela - za takve stvari, zatim za redovno podmazivanje sarki, granicnika, brava na vratima i sl...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sve te pi#i radove odavno koristim mast u spreju.

Nije mnogo gusta a mlazom/cevčicom doziram koliko da ne preteram.

Jako je praktično i za šarke na vratima, podizače prozora i sl.

Samo, pohvalno je ovo što uvaženi kolega sve to lepo prezentuje za razliku od mene. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ja koristim belu mast u spreju, ali nisam uspeo da resim sarke/ granicnike na vratima, kako krene toplije vreme cuju se skripe, uspeo sam malo da ublazim zvuk ali ne skroz

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Mijailović P. said:

Za sve te pi#i radove odavno koristim mast u spreju.

Nije mnogo gusta a mlazom/cevčicom doziram koliko da ne preteram.

Jako je praktično i za šarke na vratima, podizače prozora i sl.

Meni je i bila upravo ta mast, ali se spekla. Nije nesto ni za papucicu kvacila. Zato reko' da probam sa uljem i ovde - pa cu videti kako ce se ponasati, koliko ce biti trajno i da li ce navlaciti prasinu. 

Druga stvar - nauljio sam sajle bas domacinski sa gornje strane. Izvucem ih u najdalji polozaj, dobro nauljim, vratim. I tako nekoliko puta, videli ste da se sada salta bukvalno malim prstom i na mehanizmu na zvonu i u kabini. A mast ne moze tako da pridje. 

Inace, istim uljem 20 i kusur godina podmazujem sarke, granicnike vrata, brave - milina kada se vrata maltene sama zatvaraju bez ikakvog suma. Bar ja uzivam u ovakvim sitnim detaljima. Mana ulja je sto se mora obrisati visak, ali mi to nikad nije bilo problem. 

@OMP

Kod mene je FPT C635 menjac (krenuo od 2010.), mehanizam za biranje je sa gornje strane i bas lako dostupan. Nisam morao nista ni da skidam, cak ni pokopac motora. Blokcic od 1368 ccm je u pitanju, pa ima mesta za rad koliko hoces. 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod mene je malo drugaciji sistem ali jako slican, sajle i unibolovi bih rekao da su kao na bravo ali ono drugo nisam video, podmazao sam preventivno sajle iako mi se menjac lako saltao i sada, takodje sam i jebucicu na salt hebliju iz kabine podmazao posto je ona mast bas sasusila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preduhitrio si me :) , posto sam i to planirao, ali kada budem nosio Stevi da mi odradi kozu menjaca sa crvenim koncem, uz jos jednu custom modifikaciju.

Mali off, ne znam iz kog razloga je na Bravo Sportu fabricki sve sa crvenim koncem (sedista, volan, kugla menjaca, rucna), a samo koza menjaca sa obicnim crnim koncem.

Pa ce biti i za to iz kabine neka fotka...

@OMP

Grande T-Jet iz avatara je u pitanju? Ako jeste, onda je FPT-ov C510.5 petobrzinac u pitanju. Srecom, pa su tu izbegli "cuveni" M32 koji je isao na starije T-Jet Bravo pre restyle.

Na Punticima je M32 isao na 1.6 MultiJet, na obe 1.9 (120 i 130) verzije. I mislim da je takodje GM-ov M20 isao na neke verzije 1.3 MultiJet.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

da 1.4 t-jet 5 brzina čeznem za 6. :)

 

sto se tiče kože menjača, možda nisu hteli da preteraju, ima dovoljno crvenih detalja

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crveni sporCki detalji, nikad malo :D ... Bravo ima samo dva crna stepa pozadi, mislio sam da odradim da ima 4 crvena stepa (jos 2 napred)... Kao cporCke verzije Giuliette, cisto da doda malo smeka i u tom delu, npr:

 

8d77eeaf937f-800x600.thumb.jpg.4dd936ddb00ea79e548acb30a1933517.jpg

 

1 hour ago, OMP said:

da 1.4 t-jet 5 brzina čeznem za 6. :)

Prenos  menjaca u 5. brzini poprilicnih 0.84, a finalni u diferencijalu 3.73 .

Jos ludji mi je Punto Evo, sa jos jacim MultiAir Turbo od 135 KS. A istim tim C510.5 menjacem, kada su vec imali u ponudi (tada) novi C635. Koji je ionako isao u Bravo MA 140.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubih jedno 400 km Sportom za vikend - jeste odradjeno u temi sitnica, ali bas milina za voznju i saltanje :thumbup: .

 

Ostao sam "duzan" i par fotki kako doci do jabucice u kabini na Bravu. Mislim, takodje banalno, ali 'ajde kada sam vec slikao neka stoji i to. Kod mene je, kao sto rekoh FPT C635 menjac, rikverc levo-gore, sa prstenom na podizanje. Lajsna oko menjaca ima 6 zabica, od kojih su donje 2 asimetricne. Povuci ka sebi gornje dve zabice i osnova obloge ide uvis (druga slika je ilustracija gde su zabice):

 

IMG_20220327_115536.thumb.jpg.b75cdd61da5c4fa1322779aa15bc7125.jpg IMG_20220327_114644.thumb.jpg.ac3aff1375d74c7d8c79ae909680ab63.jpg

 

Ako neko hoce da skida i kozu menjaca - ne cupati odmah uspravnu cicak traku (koja se prvo vidi) da se ne bi pocepala - nego prvo podici kozu obloge skroz uvis. Posto oko samog tela rucice menjaca postoji jos jedna cicak traka, celim obimom. Otkaciti prvo tu kruznu cicak traku, a zatim ovu uspravnu. Stilo je npr. umesto te kruzne cicak trake imao nitnu.

Time se pravi otvor za samu rucicu menjaca i kompletna koza se skida preko nje:

 

IMG_20220327_115315.thumb.jpg.de90a83fd3997609b9a770ffccaade08.jpg IMG_20220327_115239.thumb.jpg.3ca415e05d0b6767c63a08848f7690f3.jpg IMG_20220327_115116.thumb.jpg.321fc85d49a18ace00d042ecafcd9539.jpg IMG_20220327_114530.thumb.jpg.7d504d8f0bdd75815ffb0bdbfc1663e0.jpg

 

I lepo se vidi jabucica, sa sasusenom belom mascu. Ja sam i tu "krknuo" malo ulja, sada sve radi lako, tecno i precizno (u prvom postu se u klipu vidi saltanje bukvalno malim prstom):

 

IMG_20220327_114829.thumb.jpg.bdcce2954ee62c37844aa384648cf178.jpg IMG_20220327_114857.thumb.jpg.1c2daced3e70fe30eab45dd5fa7aec14.jpg IMG_20220328_125916.thumb.jpg.5f607184502cc1894dc21b49af64400b.jpg IMG_20220328_125957.thumb.jpg.f4da4c19e8d1e66c798b0e745fa9807a.jpg IMG_20220328_130035.thumb.jpg.85a3ee62580dc422c36a7a2c6a74e000.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni nekad teze ubacuje u 1. brzinu bas onako tvrdo ide rucica trazi da je gurnes jako a kad idem iz 2. u 1. onda laganije upada nekad i neosetno, nije do podmazivanja i sl. verovatno je nesto u samom menjacu mada nije mi prvi auto sa tim "problemom"

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/25/2022 at 9:51 PM, Ivan said:

 

Prenos  menjaca u 5. brzini poprilicnih 0.84, a finalni u diferencijalu 3.73 .

Jos ludji mi je Punto Evo, sa jos jacim MultiAir Turbo od 135 KS. A istim tim C510.5 menjacem, kada su vec imali u ponudi (tada) novi C635. Koji je ionako isao u Bravo MA 140.

Pa da, kod mene je petostepeni i fali mu šesta kao drugo oko a kako ide ludački sa ovim prenosom mislim da mu i sedma trebaB) 

Edited by Old school

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Old school

Svi paradoksi Fiata... A pazi ovo - obicni MultiAir 105 atmosferac ide sa C514.6 sestobrzincem :D . Doduse, on je bio ugradjivan na 1.4 atmosferce i bio deklarisan na manji obrtni.

Znaci 6. brzina bas, kod mene na MA 140 verziji lepo obori obrtaje na autoputu. Tezi Bravo se na 130 km/h vrti na oko 2700 rpm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

 

Baš paradoks.

Ovaj se već na 110 vrti oko 3k :( tako da ga ne teram na duže staze preko 100.

Eventualno kada naiđe neka mušterija malo mu protegnem ventile ali ne na daleko, ne mogu da ga slušam da se dernja a obrtaljku ni ne gledam onda :lol:

Edited by Old school

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...