Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Bahrein 2022

Recommended Posts

Dvostruka pobeda Ferrarija na startu; Crn kraj trke za Red Bull

 

leclerc_bahrain_gp_2022_r_rep.jpg.webp

 

Nova tehnička pravila rade! Fenomenalno trkanje i brdo uzbuđenja u Bahreinu.


Većina vozača je odlučila da započne trku na mekim gumama, a izuzetak su bili samo Norris i Ricciardo, koji su krenuli na srednje-tvrdim.

Leclerc, Verstappen i Sainz su dobro krenuli i zadržali svoje pozicije, dok su Pereza u prvih nekoliko krivina obišli i Hamilton i Magnussen.

 

bah_2022_r_4.jpg.webp

 

Bottas je jako loše startovao sa šestog mesta i pao je tek na četrnaesto, a velike probleme je imao i McLaren, čiji vozači su gubili pozicije na začelju.

Leclerc i Verstappen su počeli da se izdvajaju na čelu posle prvih par krugova, a Perez je u trećem uspeo da obiđe Magnussena, ali tek nakon jedne greške Danca u krivini 1.

Dva kruga kasnije je Magnussen napravio istu grešku i tada ga je obišao i Russell, pa su je na prvih šest pozicija našli vozači iz tri najjača tima.

 

bah_2022_r_3.jpg.webp

 

Hamilton je bio veoma blizu Sainza, koji se dosta mučio da održi tempo za vodećima i do 7. kruga je imao već pet sekundi zaostatka.

Sjajan napredak u prvih nekoliko krugova su napravili Tsunoda i Albon, koji su bili odmah izvan prvih deset, ali su iza njih tempo pojačavali oba vozača Alfa Romea. Bottas je ubrzo prošao Albona u duelu koji je pokazao da je praćenje bolida ispred mnogo lakše nego ranije.

Iza njih se mnogo mučio i Schumacher, koji je oštetio gume nakon okretanja u prvom krugu posle kontakta sa Oconom i on je postepeno padao u poretku.

Hamilton je oko 10 kruga počeo da gubi performanse u gumama zbog čega je počeo da zaostaje za Sainza. To je uskoro iskoristio Perez koji je lako pripremio manevar u spletu prvih nekoliko krivina, a onda ga i prošao u sporoj četvrtoj krivini.

 

 

Očekivano, u 12. krugu je Hamilton otišao na zamenu guma i prešao je na tvrde, a za njim je u boks ušao i Alonso, koji je montirao srednje-tvrde.

Hamilton se na stazu vratio između Bottasa i Zhoua, ali njegove gume nisu bile dovoljno zagrejane i Kinez ga je lako obišao na izlasku iz krivine 3.

Sedmostruki svetski šampion je ipak krug kasnije uspeo da povrati poziciju nakon što su se gume stabilizovale i dao se u poteru za bivšim timskim kolegom.

Verstappen je u 15 krugu prvi iz vrha menjao gume. Montirao je ponovo meke gume, ali nove, a istu strategiju je primenio i Sainz.

Leclerc je odmah reagovao u sledećem krugu i za malo je zadržao prvo mesto, iako je pre Verstappenovog pit-stopa imao 3.5 sekundi prednosti.

U narednim krugovima smo videli sjajnu borbu ove dvojice, pošto je Verstappen napadao i prolazio Leclerca u krivini 1, ali je Monačanin uzvraćao udarac.

 

bah_2022_r_6.jpg.webp

 

Zatim je u 19. krugu ponovo Verstappen ponovo napao, ali pre agresivno, pa je spalio prednju desnu gumu na kočenju za krivinu 1, nakon čega se Leclerc malo oslobodio i pobegao iz DRS-a.

Nakon toga je on i povećao prednost na preko dve sekunde, Sainz je bio sedam iza Verstappena, a Perez je na novim srednje-tvrdim pneumaticima bio samo 12 sekundi iza Leclerca.

Hamilton i Russell su bili još 12 sekundi iza Pereza, dok je Magnussen držao svoje sedmo mesto.

Van prvih 10 je bilo mučno gledati McLaren kako lako gubi pozicije od Alfe, Haasa pa i Williamsa, koji su imali svežije gume, ali to je prosto u ovom trenutku njihova realnost.

 

bah_2022_r_2.jpg.webp

 

Alonso je bio prvi vozač koji je drugi put menjao gume u 26. krugu i on je sa devetog, pao na 15. mesto, ali je imao tvrde gume.

Potom je i Hamilton menjao gume i prešao je na nove srednje-tvrde, a i njegov pit-stop je bio nešto sporiji, tako da je i tu izgubio malo vremena.

Verstappen je u 31. krugu drugi put zamenio gume po drugi put i izašao je na čistu stazu. Naravno, Ferrari je ponovo odmah odreagovao, pit-stop je bio brži od Red Bullovog i Leclerc se ovoga puta po izlasku na stazu nije našao pod pritiskom.

U tim trenucima je Sainz poveo trku ispred Pereza, dok su Leclerc i Verstappen velikom brzinom smanjivali zaostatak koji je sa osam pao na pet sekundi.

Sainz i Perez su promenili gume u 34. krugu, a ovoga puta je razlika bila u tom što je Perez imao meke gume.

Mercedesovi vozači iza njih su isto promenili gume i zadržali su svoje pozicije, a iza njih je Magnussen morao da nadoknadi pozicije u odnosu na Gaslyja i Zhoua nakon svog pit-stopa, ali se i on relativno brzo vratio na svoje sedmo mesto.

 

bah_2022_r_7.jpg.webp

 

Ono što je postalo jasno u poslednjoj trećini trke je da su vozači koji su prešli na tvrde gume imali mnogo problema, verovatno zbog toga što se staza sve više hladila kako je vreme odmicalo.

Verstappen i Perez su treći put promenili gume u 44. krugu, ali je kod Ferrarija samo Sainz menjao pneumatike, dok je Leclerc ostao na stazi.

Potom je i Hamilton zamenio gume, nakon čega je pao iza Russella.

Malo nakon toga je došlo do incidenta kada se Gaslyjev bolid zapalio na istom mestu na kom je Grosjean imao udes pre godinu ipo dana.

Na kratko je bilo aktivno vozilo bezbednosti, ali je onda na stazu izašlo i fizičko vozilo bezbednosti. Leclerc je morao u boks i uspeo je da zadrži prvo mesto.

Oni koji su najviše profitirali od ovog prekida trke su bili Bottas koji je skočio do osmog mesta, ali i Schumacher, koji se nakon mnogo problema našao u prvih deset.

Verstappen se odmah nakon izlaska na stazu posle trećeg pit-stopa žalio na upravljivost bolida, posebno kada skreće, a problemi su se nastavili i tokom perioda pod vozilom bezbednosti.

Uklanjanje Gaslyjevog bolida je dosta potrajalo, a trka je konačno nastavljena u 51. krugu.

Verstappen je imao loš restart i odmah se našao pod pritiskom Sainza, ali je uspeo nekako da se odbrani do krivine 4.

Iza je Bottas napredovao do osmog mesta, dok je Schumacher imao velike probleme na starijim gumama i brzo je ispao iz prvih deset.

DRS je ponovo aktiviran u 54. krugu, a onda su problemi stigli Verstappena, koji je imao probleme sa motorom, nakon čega je potpuno izgubio snagu i morao je da odustane.

 

bah_2022_r_5.jpg.webp

 

Za to vreme je Hamilton počeo da napada Pereza za treće mesto.

Krug pre kraja je Snagu počeo da gubi i Perez u trci koja se polako pretvarala u noćnu moru za Red Bull.

I onda, da sve bude katastrofalno za Red Bull, Perezu se na početku zadnjeg kruga gasi motor u prvoj krivini i odustaje.

 

 

Leclerc je mirno priveo trku kraju i uz pobedu mu je pripao i najbrži krug trke. Sainz je doneo Ferrariju dvostruku pobedu, a Hamilton se na kraju našao na trećem Mestu za Mercedes. Russell je ostao blizu iza i uzeo četvrto mesto, dok je Magnussen na kraju doneo veliko peto mesto ekipi Haas.

Ništa lošiji nije bio ni Bottas na šestom mestu, posebno kada se uzme u obzir kako je loš start trke imao.

Oconu je pripalo sedmo mesto ispred Tsunode i Alonsa, dok je poslednji bod pokupio debitant Guanyu Zhou koji je vozio sjajnu trku.

Sada sledi nedelja pauze, a onda idemo u Saudijsku Arabiju na trku po ulicama Džede.

 

bah_trka_rez.jpg.webp

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konačno lepa trka za gledanje. Ne volim Verštapena al mi žao da onako završi trku kao i njegov timski kolega.
Pošto smo svi u kući fanovi Italijana, zdušno smo navijali za Alfu, čak i više nego za Ferari, pogotovo za Kineza, svaka čast čoveku, prvi Kinez u istoriji F1 i na prvoj debitantskoj trci osvoji bodove!

Sent from my DN2103 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se nikad nisu kosookim svidjali u f1 i auto sportu uopste, pa sad jos i kinez, bem ti f1 kad i kinezi poceli da voze jos samo neki kineski tim da imamo kao u wtcr i milina :)

Ali Magnusen, dosao covek napravio rezultate svaka cast i to sa Hasom, koji doduse je daleko od onog bolida kakvog znamo ali opet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto bre Marko ne volis kosooke, to su nasa braca

Ona 3 kruga kad je Lec navlacio Maxa u prvoj da ga obidje dok nije spalio gumu pa posle vracao, legendarno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo za Magnusena,odlicno je vozio,al i Haas F1 je izgleda brz.Al McLaren je ponovo spor,a Wiliams je malo brzi od njh

Izgleda da ove godine Ferari ima bolid koji je brz kao i RdB,a Mrec je za sada u malom zaostatku i zao mi sto se Perez okrenuo u zadnjem krugu i sto mu se motor ugasio,da barem bude treci,jer je Max odustao zbog tehnickog kvara,verovatno motor

Al duel Maxa i Leklerka u 3 kruga je bilo fantasticno za gledati,prava i cista borba,bolji duel u F1 nisam gledao i pokazao je Leklerk da je vrhunski mladi vozac kao i Max

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, horvat said:

Onih par krugova trkanja Sarla i Maxa = nema dalje. V R H  :D 

Kada su sada ovako omogucili lako pracenje i voznju "na braniku", zivo bi me zanimalo na sta bi licilo kada bi ukinuli DRS.

Ne mogu da ga smislim od kada je uveden u F1, iako je zamisljen upravo da ucini trke zanimljivijim i olaksa preticanje. Ipak sam odrastao uz originalnu F1 sa kraja 80-ih, koja je forsirala sirovu snagu i vozacko umece.

U ranijim sezonama mi je nekako pravu car trkanja oduzimao upravo DRS i ovako velika zavisnost od stanja guma. Mada sa ovim izmenama su, bar na prvoj trci, izgleda uboli i sve deluje dosta neizvesnije i zanimljivije.

Leclerc kratko o rivalitetu sa Maxom, izgleda da ce napokon doci u priliku da mu se ispuni zelja iz zadnje recenice: https://www.facebook.com/Formula1/videos/936858163559655/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leclerc umalo izazvao kolektivni srčani udar kod inženjera u poslednjem krugu

 

leclerc_bahrain_gp_2022_r.jpg.webp

 

Monačanin je našao vremena da se našali sa svojim timom. Mada na ne baš lep način.


Leclerc je ubedljivo vodio trku u Finišu nakon odustajanja Verstappena i mirno je sve privodio kraju. A onda je u poslednjem krugu odlučio da se našali sa svojim timom. I to tako da je sve na pit-wallu zamalo strefio srčani udar.

Naime, Leclerc je preko radija poručio timu: „Nešto nije u redu sa motorom.“

Nakon kraće pauze je njegov trkački inženjer odgovorio „OK“. Ali onda je Leclerc prekinuo agoniju i poručio kroz smeh: „Šalim se.“

 

 

Nakon trke je ovo prokomentarisao i u intervjuu za britanski Sky.

„Malo sam se našalio sa timom preko radija u poslednjem krugu. Rekao sam im da nešto nije u redu sa motorom. Verujem da im se nije svidelo. Videli smo šta se desilo Maxu i samo sam se nada da se ništa ne dogodi u poslednjih 10-15 krugova. Kada sam video šta se dogodilo Maxu molio sam se da sve bude ok sa mojim bolidom“, izjavio je Leclerc.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

malerise :)

 
 
RB je navodno zeznula pumpa za gorivo koja je inace ista za sve timove medjutim izgleda je vecina timova promenila tu pumpu pre trke jer su imali neke sumnje a RB nije, navodno pumpi ne odgovara ono novo gorivo....za sad nije zvanicna info vec info od Teda Kravica
 
Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OMP

Imas pravo jednom da pogadjas ko pravi problematicnu pumpu goriva, kojom snabdeva sve ekipe...

 

Zabari :lol: .

Navodno kod Red Bulla nije mogla da pokupi gorivo sa dna rezervoara. Zato je Checo samo "umro" u prvoj krivini poslednjeg kruga i du*e ga je preteklo.

Pumpa navodno ima i dodatni problem koji pominjes, sa novom E10 mesavinom. Drugi su to preventivno zamenili, RB ne.

Za sada su samo nagadjanja, videcemo sta kazu zvanicno...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da italijani prave te pumpe ali ne i koja firma.

Mclaren je imao taj problem da ne pokupi gorivo sa dna rezervoara zato su i zamenili pumpu e sad dal su i ostali to znali pa zamenili ali cudno da je RB znao a kockao se ili postoji neki drugi razlog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes kao fabrički tim je još na kraju i napravio dobar auto, ako se uzme u obzir očigledna inferiornost njihovih motora na novom gorivu ove godine. To najbolje pokazuje tempo Williamsa, McLarena i Astona, bukvalno poslednjih 6 pozicija i to ubedljivo, bez šanse da se uopšte i uključe u borbu sa Alfom, Haasom, Alfa Taurijem... Tuga, ali neka, toliko su dominantni ti motori bili poslednjih 8 godina, vreme je malo neko drugi da vozi.

 

Trka kao trka sjajna, šteta za odustajanja u poslednjih par krugova, ali naučiće iz ovoga, rešiti probleme, kod RB-a je tempo tu, poznato je da kroz sezonu možda i najbolje od svih razvijaju i unapređuju bolid, tako da od njih uskoro očekujem 1 i 2. Ferrari sjajan, konačno, uživanje je gledati ponovo crvene na vrhu, samo da to potraje, nekako mi deluje da su iz prve uspeli najbolje da ubodu auto, e sad, samo da se ne vrati dobro poznata boljka od ranije, da u toku sezone prave unapređenja koja ih više unazade nego unaprede (2017, 2018). Bilo bi lepo gledati borbu Maxa i Leclera do kraja, pa nek se uključi i neko iz Merca, samo da bude što zanimljivije.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sam i rekao, okretanje je posledica gasenja.

Apsolutno se slazem sa Vuletom - samo da se gleda lepo i zanimljivo prvenstvo, sa sto vise kandidata za titulu.

Mislim da je svima preko glave dosadnog vrtenja krugova i belezenja rekorda bez maltene ikakve konkurencije u najvecem delu hibridne ere.

9 hours ago, OMP said:

Znam da italijani prave te pumpe ali ne i koja firma.

"Magneti", naravno ;) .

Nego, najnovija spekulacija je da to kod RB ipak nije bio uzrok?

 

Pumpa za gorivo ipak nije prouzrokovala kvar kod Verstappena i Pereza

 

perez_bahrain_gp_2022_r.jpg.webp

 

Nakon trke je bilo mnogo spekulacija oko toga šta je bio uzrok odustajanja Red Bullovih vozača u finišu trke.


U prvi mah se činilo da je problem do pumpe za gorivo, koja je inače standardizovan deo koji za sve timovi proizvodi Magneti Marelli.

Međutim, Holandski De Telegraf je došao do informacija iz Red Bulla koje kažu da to ipak nije bio uzrok.

Timovi su čak imali priliku da izvrše inspekciju pumpe dan pre trke i Red Bull je to sigurno uradio. Tada nije bilo problema, a čini se da je i posle trke sve bilo u redu.

To znači da je Red Bull sada zauzet analizama i otkrivanjem kvara i razloga zašto se snabdevanje motora gorivom iznenada prekinuto. Sledeća trka je na programu već za nedelju dana i austrijski tim će morati da požuri.

Iz tima je rečeno da su oni potpuno posvećeni pripremama za VN Saudijske Arabije i da će dati sve od sebe da reše problem. Ipak, nije rečeno koji je tačno problem bio.

Mnogi su nagađali da je Red Bull potcenio potrošnju novog goriva i da im ga je prosto nestalo, ali to bi već bio potpuno neverovatan previd.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

na kraju ce RdB zbog prevelike potrosnje i da ugrade plin:D.SVi auti mi odlicno izgledaju,al onaj Alpine F1 je bas pederski,ponajvise zbog sponzora,prosle godine je imao super šemu bojenja,al eto uzeli su obojica vozaca po neki poen na prvoj trci.Pa cak i ona smrdljivi Botas:rant: je uzeo poene u Alfi

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, silenci said:

SVi auti mi odlicno izgledaju

Sto se svih timova generalno tice - nikako ne mogu da svarim, za ovu godinu bas podignut, prednji spojler. Bas mi uzasno izgleda, za razliku od ranijih "zakovanih" za patos. Kao i oni prednji "blatobrani" :D i ispuna felni. Ali to su samo neke od posledica novih pravila, bar je prva trka bila zanimljiva pa da to i progutas.

Kod Ferrarija je prednji spojler totalno crn pa je najmanje upadljiv, a uz ostatak dizajna i kolor-semu mi zato njihov bolid najbolje i izgleda u karavanu ove godine. Dobar mi je i Williams.

A koliko vidim, identicno misljenje oko Ferrarija deli i ubedljiva vecina na racefans.net ;) :

 

Untitled.png.d5d629f8f8548aa4e7ec475745b6f8f9.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferdza objasnio u svakom smislu. Bas mocno deluje, a tako je, hvala Bogu, konacno i radio na pisti u Bahreinu:

 

2021_1290x1280_10_cars_trimmed-2048x1152.jpg.63f8ae5cc65297e5bf75c58980090a4a.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, silenci said:

Alpine F1 je bas pederski,ponajvise zbog sponzora,prosle godine je imao super šemu bojenja

roze je bila varijanta samo za prvu trku, od sledece ide ova.....

 

2022-BWT-Alpine-F1-Team-Launch-A522-Blue

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...