Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Mazda CX-60 / CX-70 / CX-80

Recommended Posts

Mazda CX-60 najavljena za 8. mart

 

mazda cx60 02.jpg

 

Nakon što je Mazda nedavno i zvanično počela da proizvodi novi CX-50 za Severnu Ameriku (u Alabami u SAD-u), evo najave još jednog novog crossovera iz ove japanske kompanije. Tačnije, početkom sledećeg meseca nas očekuje i premijera nove Mazde CX-60, čiji nemaskirani primerci su još pre nekoliko meseci uhvaćeni tokom snimanja promotivnog materijala. 

Mazda je inače još ranije najavila da za 2022. i 2023. godinu priprema pet novih crossovera koji će se prodavati na različitom tržištima. Nakon CX-50 dakle slede još četiri crossovera, i to na Mazdinoj novoj Large platformi. To su ovaj CX-60 sa dva reda sedišta pa onda CX-80 sa tri reda sedišta za globalno tržište, kao i CX-70 sa dva reda sedišta i CX-90 sa tri reda sedišta za Severnu Ameriku.

 

mazda cx60 01.jpg

 

U zavisnosti od modela i tržišta, u gami ovih crossovera će se naći 2.5 četvorocilindrični benzinac, Skyactiv-X 3.0 turbo šestocilindraš sa 48V mild hybrid asistencijom, i plug-in hybrid sa 2.5 četvorocilindrašem, kao i novi Skyactiv-D 3.3 dizel šestocilindraš.

U vesti se ističe da će se CX-60 u Evropi nuditi kao plug-in hybrid, sa 2.5 benzinskim četvorocilindrašem i elektromotorom, uz kombinovanih više od 300 konja. Više detalja će biti saopšteno na premijeri zakazanoj za 8. mart.

 

 

 

 

Edited by neshaoct
update naslova

Share this post


Link to post
Share on other sites

autobildyoutube.jpg AutoBild najavljuje Mazdu CX-80

 

Mazda širi svoju ponudu SUV modela kroz budući CX-80. Biće predstavljen 2022. godine. Auto Bild nam donosi ilustraciju mogućeg izgleda:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda CX-60 zvanično

 

mazda cx60 2022 011.jpg

 

Danas je održana i oficijelna premijera dugo najavljivanog Mazdinog novog crossovera CX-60.

 

mazda cx60 2022 010.jpg

 

Novi CX-60 se bazira na novoj Large Platformi, a za početak će u Evropi biti dostupan u Plug-In Hybrid verziji CX-60 e-Skyactiv PHEV.

 

mazda cx60 2022 09.jpg

 

To znači da dolazi sa 2.5 benzinskim četvorocilindrašem sa 191KS i 261 Nm, elektromotorom sa 136KS i baterijama od 17.8 kWh.

 

mazda cx60 2022 08.jpg

 

Kombinovana snaga sistema iznosi 327KS i 500 Nm (što ovaj CX-60 čini najjačom serijskom Mazdom), ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 5.8 sekundi, dok je najveća brzina ograničena na 200 km/h.

 

mazda cx60 2022 07.jpg

 

Takođe, moguća je i vožnja samo u elektro modu do 63 kilometra.

 

mazda cx60 2022 06.jpg

 

U vezi dimenzija, CX-60 je dugačak 4.745 mm, širok 1.890 mm, visok 1.670 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2.870 mm, dok se zapremina prtljažnika kreće od 570 do 1.726 litara.

 

mazda cx60 2022 05.jpg

 

Standardno će se dobijati alu točkovi od 18 inča, a uz doplatu i od 20 inča.

 

mazda cx60 2022 04.jpg

 

Što se cene tiče, CX-60 e-Skyactiv PHEV u Nemačkoj košta 47.390 evra.

 

mazda cx60 2022 03.jpg

 

U planu je i proširenje ponude pa će tako 2023. godine evropski kupci moći da dobiju CX-60 i sa 3.3 litarskim dizelašem Skyactiv D, a 2024. godine i sa 3.0 benzincem e-Skyactiv X (oba kao mild hybrid).

 

mazda cx60 2022 02.jpg

 

Verzije sa SUS motorima će standardno dolaziti sa zadnjim pogonom i opcionim pogonom na sva četiri točka, dok je CX-60 e-Skyactiv PHEV dostupan samo sa pogonom na sva četiri točka. Takođe, tu je i 8-stepeni automatski menjač.

 

mazda cx60 2022 01.jpg

 

Deo opreme čine i 12.3-inčni ekran, digitalni instrumenti, Apple CarPlay & Android Auto, kao i ''Driver Personalisation System'' (koji skupljih verzija), koji automatski prilagođava i čuva optimalnu poziciju vožnje za do šest različitih vozača kroz prepoznavanje lica.

 

 

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto koristi pogonski sklop iz RAV-Plug in, ova mazda CX-60 bi morala da ima potpuno iste specifikacije kao i ta Toyota, A nisu iste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda CX-60 i sa 3.3 V6 dizelašem

 

mazda cx60 2.jpg

 

Početkom marta je održana oficijelna premijera dugo najavljivanog Mazdinog novog crossovera CX-60, koji će na početku u Evropi biti dostupan u Plug-In Hybrid verziji CX-60 e-Skyactiv PHEV.

 

Podsećanja radi, CX-60 e-Skyactiv PHE dolazi sa 2.5 benzinskim četvorocilindrašem sa 191KS i 261 Nm, elektromotorom sa 136KS i baterijama od 17.8 kWh. Kombinovana snaga sistema iznosi 327KS i 500 Nm (što ovaj CX-60 čini najjačom serijskom Mazdom), ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 5.8 sekundi, dok je najveća brzina ograničena na 200 km/h. Takođe, moguća je i vožnja samo u elektro modu, do 63 km. U planu je i proširenje ponude pa će tako 2023. godine evropski kupci moći da dobiju CX-60 i sa 3.3 dizelašem Skyactiv D, a 2024. godine i sa 3.0 benzincem e-Skyactiv X. Sada je objavljeno da 3.3 Skyactiv D šestocilindrični dizel motor raspolaže sa 231KS i 500 Nm, odnosno 254KS i 550 Nm u e-Skyactiv D varijanti sa mild hybrid sistemom.

 

mazda cx60 1.jpg

 

Ubrzanje do 100 km/h traje 7.3 sekundi, dok je najveća bezina 220 km/h. Uz dizel motor idu i 8-stepeni automatski menjač i pogon na sva četiri točka. Što se tiče 3.0 benzinca e-Skyactiv X, njegove specifikacije još nisu saopštene.

 

mazda 3 2.jpg

 

U vezi dimenzija, CX-60 je dugačak 4.745 mm, širok 1.890 mm, visok 1.670 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2.870 mm. Deo opreme čine i 12.3-inčni ekran, digitalni instrumenti, Apple CarPlay & Android Auto, kao i ''Driver Personalisation System'' (koji skupljih verzija), koji automatski prilagođava i čuva optimalnu poziciju vožnje za do šest različitih vozača kroz prepoznavanje lica.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela proizvodnja Mazde CX-60

 

mazda cx-60 02.jpg

 

Početkom marta je održana oficijelna premijera Mazdinog novog crossovera CX-60, dok je njegova proizvodnja sada i zvanično startovala u Japanu. Proizvodnja se odvija u Mazdinoj Hofu fabrici No. 2 u Yamaguchi Prefekturi, a treba reći da će prva pošiljka za evropsko tržište napustiti Japan 26. aprila.

 

mazda cx-60 01.jpg

 

CX-60 će na početku u Evropi biti dostupan u Plug-In Hybrid verziji CX-60 e-Skyactiv PHEV. Podsećanja radi, CX-60 e-Skyactiv PHE dolazi sa 2.5 benzinskim četvorocilindrašem sa 191KS i 261 Nm, elektromotorom sa 136KS i baterijama od 17.8 kWh. Kombinovana snaga sistema iznosi 327KS i 500 Nm (što ovaj CX-60 čini najjačom serijskom Mazdom), ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 5.8 sekundi, dok je najveća brzina ograničena na 200 km/h. Takođe, moguća je i vožnja samo u elektro modu, do 63 km.

 

U planu je i proširenje ponude pa će tako 2023. godine evropski kupci moći da dobiju CX-60 i sa 3.3 dizelašem Skyactiv D, a 2024. godine i sa 3.0 benzincem e-Skyactiv X. Nedavno je objavljeno da 3.3 Skyactiv D šestocilindrični dizel motor raspolaže sa 231KS i 500 Nm, odnosno 254KS i 550 Nm u e-Skyactiv D varijanti sa mild hybrid sistemom. Ubrzanje do 100 km/h traje 7.3 sekundi, dok je najveća bezina 220 km/h. Što se tiče 3.0 benzinca e-Skyactiv X, njegove specifikacije još nisu saopštene.

 

U vezi dimenzija, CX-60 je dugačak 4.745 mm, širok 1.890 mm, visok 1.670 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2.870 mm.Deo opreme čine i 12.3-inčni ekran, digitalni instrumenti, Apple CarPlay & Android Auto, kao i ''Driver Personalisation System'' (koji skupljih verzija), koji automatski prilagođava i čuva optimalnu poziciju vožnje za do šest različitih  ozača kroz prepoznavanje lica.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: Mazda CX-60

 

Snažno, agresivno dizajniran prednji deo sa neobičnim LED dnevnim svetlima...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda na 'Milano Monza Motor Showu'' sa novim CX-60

 

mazda cx60 02.jpg

 

Povodom MIMO 2022, sajma automobila u Milano Monca (Milano Monza Motor Show), Mazda je predstavlja milanskoj javnosti novu Mazdu CX-60.

To je zvanični debi novog SUV iz Mazde u široj javnosti: opremljen Skyactiv-G 2.5 benzinskim četvorocilindričnim motorom sa direktnim ubrizgavanjem i velikim elektromotorom 175 KS, novim osmostepenim automatskim menjačem i baterijom kapaciteta 17.8 kWh. Sa kombinovanom snagom od 327 KS i stalnim pogonom na sva četiri točka, novi CX-60 je Mazdin ultimativni izraz kombinovanja performansi vožnje sa posvećenošću održivoj mobilnosti.

 

mazda cx60 01.jpg

 

Mazda je bila prisutna na MIMO-u i sa hibridnim automobilima Mazda3 i CX-30, električnim MX-30 i Mazda CX5-5 SUV-om u prostoru posvećenom probnim vožnjama ispred sjajnog ambijenta '''Castello Sforzesco''. Posetioci će na licu mesta moći da testiraju Maydu, i skeniraju QR kod sa platforme automobila za koji su zainteresovani i pristupe namenskoj stranici u okviru web aplikacije. Tu će pronaći sve informacije o modelu: opis i podatke o automobilu na ekranu, galeriju fotografija i video snimaka. Kako bi obeležila ovaj događaj Mazda je promovisala zanimljivu komercijalnu inicijativu vezanu za ssve dane sajma, tokom kojih će kupci širom Italije imati priliku da pristupe MIMO bonusu, odnosno paketu održavanja ''ServicePlus Essence'' koji uključuje prva tri besplatna servisa. Ovo je ponuda sa veoma visokom dodatnom vrednošću, koja se može kombinovati sa svim bonusima i podsticajima koji su trenutno dostupni.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda CX-60 by AutoExe

 

auto exe 01.jpg

 

Japanski tjuner AutoExe nudi svoj prvi kit za novi Mazdin SUV model CX-60. Njihov komplet daje Mazdinom najnovijem SUV-u agresivniji imidž, uz najavu da nakon aero body paketa na jesen slede i modifikacije oslanjanja, kočnica, izduvnog sistema i enterijera.

 

auto exe 02.jpg

 

Dakle, AutoExe za sada nudi novi prednji spojler, aerodinamičke vizire za bočna stakla, zadnji krovni spojler, kao i zadnji difuzor sa četiri izduvne cevi. Sve navedeno može da se dobije uz sve verzije Mazde CX-60, pri čemu su komponente dostupne u kompletu ili poedinačno. Što se cena tiče, prednji spojler košta 639 evra, zadnji difuzor je 584 evra, a zadnji krovni spojler 639 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda CX-60 3.3 e-Skyactiv D

 

mazda cx60 i5.jpg

 

Početkom marta je održana oficijelna premijera dugo najavljivanog Mazdinog novog crossovera CX-60, koji će na početku u Evropi biti dostupan u Plug-In Hybrid verziji CX-60 e-Skyactiv PHEV.

Podsećanja radi, CX-60 e-Skyactiv PHEV dolazi sa benzinskim četvorocilindrašem sa 191KS i 261 Nm, elektromotorom sa 136KS i baterijama od 17.8 kWh. Kombinovana snaga sistema iznosi 327KS i 500 Nm (što ovaj CX-60 čini najjačom serijskom Mazdom), ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 5.8 sekundi, dok je najveća brzina ograničena na 200 km/h. Takođe, moguća je i vožnja samo u elektro modu, do 63 km.

 

mazda cx60 i4.jpg

 

U planu je i proširenje ponude pa će tako od januara 2023. godine evropski kupci moći da dobiju CX-60 i sa 3.3 dizelašem e-Skyactiv D (sa 48V mild hybrid sistemom), a 2024. godine i sa 3.0 benzincem e-Skyactiv X.

 

mazda cx60 i3.jpg

 

U međuvremenu je objavljeno da 3.3 e-Skyactiv D šestocilindrični dizel motor raspolaže sa 200KS u verziji sa zadnjim pogonom odnosno 254KS i 550 Nm u e-Skyactiv D varijanti sa 4x4 pogonom.

 

mazda cx60 i2.jpg

 

Ubrzanje do 100 km/h kod snažnije verzije traje 7.4 sekundi, najveća brzina je 219 km/h, dok je potrošnja goriva 5.3 l/100 km (slabija verzija troši 4,9 l/100 km). Emisija CO2 iznosi 137 grama po km, a kod slabije verzije 127 grama CO2 po km).

 

mazda cx60 i1.jpg

 

Što se tiče 3.0 benzinca e-Skyactiv X, njegove specifikacije još nisu saopštene. U vezi dimenzija, CX-60 je dugačak 4.745 mm, širok 1.890 mm, visok 1.670 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2.870 mm. Deo opreme čine i 12.3-inčni ekran, digitalni instrumenti, Apple CarPlay & Android Auto, kao i ''Driver Personalisation System'' (koji skupljih verzija), koji automatski prilagođava i čuva optimalnu poziciju vožnje za do šest različitih vozača kroz prepoznavanje lica.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus: 2022. Mazda CX-60

 

Dok svi stavljaju turbo na manje benzince, Mazda nastavlja sa velikim (za Evropu) atmosfercima. Dok svi dodaju određeni obilik hibridizacije, Mazda nastavlja sa velikim atmosferskim benzincima bez elektrifikacije bilo koje vrste.

Zato je ovaj CX-60 odstupanje od (skoro) svega što Mazda radi jer je u pitanju njihov prvi plug-in hibrid... ali i dalje sa velikim (2.5) benzincem kao osnovom. Pomenuti benzinac i el. motor zajedno daju 330 konja, što ovaj auto čini najjačim serijskim modelom koji je Mazda ikada napravila. Samo na struju može da pređe do 62 kilometra.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

marekdrives.jpg MarekDrives: Mazda CX-60 PHEV

 

Mazda CX-60 je potpuno novi model na novoj Skyactiv Multi-Solution Scalable platformi. Nova platforma je napravljena imajući u vidu pogon pozadi i na svim točkovima, kao i mogućnost uzdužnog montiranja rednih šestaka. Omogućava i PHEV pogon - prvi put u nekoj Mazdi.

Na nekim tržištima CX-60 je već dostupan sa dizelašima sa 6 cilindara, a u planu je i takav benzinac. Mazda CX-60 je 20 cm duži auto od CX-5, međuosovinsko rastojanje joj je 17 cm veće, kao i širina auta za 11 cm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/6/2022 at 3:55 PM, neshaoct said:

autogefuhl.jpg Autogefuhl: Mazda CX-60

 

Premium CX-5?

 

 

Ono što se u videu počev od 7:55 vidi kao komfor zadnje klupe ( u kolima sa Wb 287 cm ) je neverovatno.

Kako i sam Tomas reče u par navrata - veoma razočaravajuće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono šo se vidi na 6:35 gornjeg videa je meni dosta tužno za kola te klase i dimenzija, a u svetlu visine testera i onoga što je on u toj sceni rekao.

 

Ali, jako mi se dopada zvuk ovog hibridnog sklopa pri forsiranim ubrzanjima i brzoj vožnji uzbrdo krivudavnim planinskim putevima. Baš lepo su to snimili tokom ovog dugog testa.

Za taj aspekt mazdi svaka čast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda CX-60 ocenjena sa pet zvezdica na Euro NCAP testu

 

mazda cx60 euroncap.jpg

 

Potpuno nova Mazda CX-60 je dobila maksimalnu ocenu od pet zvezdica od strane Euro NCAP-a u njegovoj poslednjoj seriji testova i to 91% u kategoriji putnika dece odnosno 88% bodova u kategoriji odraslih putnika. Ostvaren je i impresivan rezultat od 89% u kategoriji za nezaštićene učesnike u saobraćaju. Mazda CX-60 je postigla maksimalan broj bodova u kategoriji dece od 6 i 10 godina za performanse na testu sudara, i to i za frontalni i za bočni sudar. U testiranjima za putnike decu, ispravna ugradnja dečijih sedišta - CRS provera ugradnje - takođe je dobila visoke ocene, što je dovelo do odličnog kombinovanog rezultata od 91%. Sa visokim ocenama u testovima bočnog sudara i dobrim nivoom zaštite prepoznatom u testu krute barijere pune širine, takođe je ostvaren značajan rezultat od 88% bodova kod odraslih putnika. I kod bočne barijere i kod - jačeg - bočnog udara u stub, zaštita svih kritičnih delova karoserije bila je dobra, što je dovelo do maksimalnog rezultata u ovom delu ocenjivanja.

 

Potpuno nova Mazda CX-60 je postigla impresivnih 89% bodova u kategoriji za nezaštićene učesnike u saobraćaju. Adekvatni učinak inteligentnog sistema automatskog kočenja (AEB) učinio je rezultat jednim od najboljih do sada za sva testirana vozila od poslednjih ocena Euro NCAP-a. Novi veliki SUV pridružuje se Mazdi CX-5 (2017.), Mazdi6 (2018.), Mazdi3 i Mazdi CX-30 (obe 2019.) i Mazdi MX-30 (2020.) u postizanju ocena od pet zvezdica na Euro NCAP-u. Mazda CX-60 je postigla impresivne rezultate u sve četiri kategorije Euro NCAP testa: odrasli putnici - 88%, deca putnici - 91%, nezaštićeni učesnici u saobraćaju (sigurnost pešaka) - 89% i sigurnosni sistem - 76%. Oceni od pet zvezdica doprinosi prilagodljiva Skyactiv arhitektura za više rešenja (Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture), sa brojnim poboljšanjima koja nude odličnu dinamiku vožnje.

 

Širok spektar kompanijinih naprednih i-Activsense sigurnosnih tehnologija za podršku vozaču kojima je vozilo opremljeno igra još jednu ključnu ulogu u postizanju ove ocene. Nove tehnologije, među kojima su pomoć pri skretanju u saobraćaju (Turn Across Traffic Assist), SBS-R detekcija pešaka i BSM upozorenje prilikom izlaska iz vozila koje detektuje vozila, pešake i bicikliste koji prilaze sa zadnje strane vozila (BSM Vehicle Exit Warning), pomažu vozačima da prepoznaju potencijalne rizike i da se smanji verovatnoća oštećenja ili povreda, a istovremeno nude visoke standarde zaštite pešaka. Mazda je poznata po svojoj odličnoj dinamici vožnje - koja je ponovo evoluirala uvođenjem potpuno nove Mazde CX-60. Prilagodljiva Skyactiv arhitektura za više rešenja primenjuje pristup usmeren na čoveka, uključujući krutost karoserije, a pri tom omogućuje da vozači mogu da osete reakciju vozila bez kašnjenja. Dizajn sedišta dodatno olakšava svakom putniku održavanje ravnoteže dok se automobil kreće, a Mazdin jedinstveni sistem kontrole držanja - Kinematic Posture Control (KPC) - stabilizuje vozilo dok je u pokretu. Olakšavajući sigurnu vožnju, sve ove funkcije dodatno smanjuju mogućnost nezgoda bez narušavanje Mazdinog tradicionalnog osećaja zabave tokom vožnje.

 

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda CX-80 u Evropu stiže sledeće godine

 

mazda cx60 i3.jpg

 

Nakon što je lansirala CX-60 (na slici), Mazda za evropsko tržište najavljuje i veći crossover CX-80.

Za sada je poznato da će CX-80 biti prikazan tokom 2023. godine, kao veća varijanta sa sedam sedišta. Tehnički detalji će tek biti saopšteni, ali će ova dva modela verovatno biti identična, osim razlike u veličini. CX-60 koristi novu porodicu šestocilindričnih benzinskih i dizel motora, dopunjenih plug-in hibridnom postavkom, a CX-80 će verovatno naslediti pogonske sklopove i izbor između pogona na zadnje i sve točkove povezane sa osmostepenim automatskim menjačem. Za sada još nije poznato koliko će CX-80 biti veliki, dok je standardni CX-60 sa dva reda sedišta dugačak 4.740 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.870 mm. Naravno, budući CX-80 će biti i nešto teži od CX-60. Treba napomenuti da CX-60 i CX-80 ne dolaze u Severnu Ameriku, ali Mazda planira ekvivalentne modele kao što su CX-70 i CX-90.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test u Leverkuzenu: Mazda CX-60

 

cx60 29.jpg

 

Mazda se pridružila proizvođačima koji nude veliki SUV po evropskim, odnosno srednji SUV po američkim standardima. U Leverkuzenu smo testirali najsnažniju verziju koja je ujedno i najjača serijska Mazda svih vremena Poslednjih godina bilo je očigledno da Mazda teži premijum segmentu i to je zaista postala, ne samo u pogledu luksuza, kvaliteta završne obrade, bogate opreme, već i na planu tehnologije. Čuvena je po tehničkim rešenjima koja prkose opštim trendovima; onda kada su svi forsirali daunsajzing, Mazda je povećavala zapreminu motora.

 

cx60 25.jpg

 

Danas svi slede korake Mazdinih inženjera, dok oni u svojim laboratorijama spremaju koncept koji ozbiljno uznemirava ostale premium proizvođače. Da bi nam pokazali o čemu se radi, Mazda nas je pozvala u svoju evropsku centralu, u Leverkuzen. Na parkingu nas je dočekao veliki broj primeraka najnovijeg modela - Mazde CX-60.

 

cx60 24.jpg

 

Pre vožnje održana nam je kratka prezentacija na kojoj smo upoznati sa tehnologijom. Ovde je definitivno jasno da se radi o premium pristupu. Mazda je za ovaj model razvila potpuno novu mehaničku platformu sa uzdužno postavljenim motorom i primarno zadnjim pogonom.

 

cx60 22.jpg

 

Naravno, u ponudi su verzije sa pogonom na sva četiri točka. Tu nije kraj demonstraciji moći. Za ovu platformu, pa i Mazdu CX-60, predviđeni su motori velike zapremine! Biće to trolitarski e-Skyactiv X benzinac i 3.3 litarski e-Skyactiv D dizelaš. Oba imaju šest cilindara i tehnologiju lakog hibrida sa naponom od 48V.

 

cx60 21.jpg

 

Dok specifikacije za benzinca još uvek nisu poznate, za dizelaša jesu. Imaće dva nivoa snage. Slabiji, od 200 KS, imaće zadnji pogon, dok će snažniji od 254 konja biti dosupan isključivo sa pogonom na sva četiri točka. Ni tu nije kraj specijalitetima; svi ovi motori imaće potpuno novi osmostepeni automatski menjač bez konvertera obrtnog momenta.

 

cx60 20.jpg

 

Ono što je Mazda spremila za kratku novinarsku probu je CX-60 sa plug-in hibridnom kombinacijom atmosferskog benzinca zapremine 2.5 litra sa 191 KS i elektro-motora sa 175 KS. Ukupna snaga sistema je 327 konja, pa je tako postala najsnažnija serijska Mazda svih vremena.

 

cx60 19.jpg

 

Odmah po završetku prezentacije sedamo u auto. Tačnije, penjemo se u njega, s obzirom da je prilično visok. Ovo je sada najveći SUV model brenda u Evropi. Mazda CX-60 je po svojim dimenzijama pozicionirana iznad Mazde CX-5, što se itekako oseti ne samo u pogledu dužine, već i širine.

 

cx60 18.jpg

 

To je možda najlakše vidljivo na zaista širokom centralnom grebenu između vozača i suvozača, dok putnici na prednjim sedištima imaju 44 mm više za ramena a oni pozadi čak 50 mm više. Kada smo već kod razlike u dimenzijama, treba reći i da je u zadnjem delu Mazda CX-60 veća od Mazde CX-5, pa su vrata prtljažnika šira 35 mm.

 

cx60 17.jpg

 

Prtljažnik nudi 570 litara zapremine, što je više nego dovoljno za velike količine prtljaga. Kabina je definitivno premijum kvaliteta; svuda su tapacirane površine uključujući i one obložene pravim drvetom, sa dosta materijala zanimljive teksture, pogotovo na komandnoj tabli.

 

cx60 16.jpg

 

Finoća detalja i završne obrade takođe ostavlja najviši utisak. Već podešavanja pozicije vozača nam daje do znanja da je tehnologija na vrhunskom nivou. Kao kod nekih nemačkih brendova, ovde se unosi visina vozača, a senzori obavljaju ostatak posla i u skladu sa visinom očiju podešavaju idealnu poziciju sedišta, volana, retrovizora i ''hed-ap displeja''.

 

cx60 15.jpg

 

Odmah povezujemo i telefon; ovo je prva Mazda sa bežičnim Android Auto povezivanjem. Veće dimenzije su posebno uočljive u gradskoj vožnji, a kamera i sistemi za parkiranje su od velike pomoći prilikom manevrisanja.

 

cx60 14.jpg

 

Plug-in hibrid, težak oko dve tone, ne oseća se baš kao kod kuće na neravnim gradskim putevima, što zbog točkova sa niskoprofilnim gumama prečnika 20 inča, što zbog ogibljenja, koje je bez adaptivnih amortizera nešto tvrđe nego što bismo očekivali. Upravljač je iznenađujuće direktan za jedan SUV, što se posebno oseti kada se izađe na krivudavi seoski put ili na auto-put.

 

cx60 13.jpg

 

Ovo je vrlo bitno, posebno ako se ima na umu maksimalnih 327 konja, koliko auto isporučuje. Upravo zbog snažnih motora ali i povišenog koncepta, Mazda je razvila novi sistem vektorisanja obrtnog momenta. Ni u jednom trenutku se ne oseća da nos ili zadnji kraj beže, čak i pri dodavanju gasa u krivini. Šta više, putanja u krivini se koriguje neprimetnom aktivacijom kočnice na određenom točku, koju vozač nikako ne primećuje ali ozbiljno utiče na stabilnost.

 

cx60 12.jpg

 

Može se reći da je ovo sjajna kombinacija SUV, sportskog i ekološkog vozila. Snaga se prenosi na sva četiri točka ali tako što je zadnji pogon primaran. Tek ako se pokaže potreba, do 50% se prebacuje na prednju osovinu. Ovo važi za sve režime, od čisto električnog pa do klasičnog, kada je aktiviran SUS motor.

 

cx60 11.jpg

 

S obzirom da vozimo automobile koji su praktično probne serije, na trenutak se oseti blago trzanje prilikom promene režima, odnosno prilikom prelaska sa čisto električnog na benzinski i obrnuto. Generalno, u kabini je vrlo tiho zbog sjajne zvučne izolacije, a tišinu može da remeti samo veoma kvalitetno ozvučenje marke Bose, sa dobro projektovanom akustikom.

 

cx60 10.jpg

 

Test ruta je bila kratka, pa nismo imali prilike da se uverimo u stvaran domet samo na struju, pogotovo što smo se vozili većim delom lokalnim putevima. Mazda obećava do 68 kilometra po gradu i 63 na magistralnim putevima, što nije baš vrhunski rezultat, ali je za većinu kupaca sasvim dovoljno za svakodnevnu vožnju.

 

cx60 09.jpg

 

Inače, elektro-motor je u menjaču, tako da je kompletna konstrukcija vrlo kompaktna. U cilju spuštanja težišta, baterije su ugrađene u pod. Sve to je uticalo i na vozne karakteristike. Osim na magistralnim putevima sa ograničenjem od 100 km/h, pravi poligon za ekstremno testiranje Mazde CX-60 je autoban.

 

cx60 08.jpg

 

Pogađate, sa nestrpljenjem smo čekali deonicu bez ograničenje brzine. Iako su vrlo kratke zbog velike gužve, sasvim su dovoljne da hibridni pogon dovedemo do limita. Pun gas i četvorocilindarski benzinac u kombinaciji sa elektro-motorom daju svoj maksimum. Tek sada se nešto izraženije čuje benzinac, i to prilično moćnim zvukom, što obično nije slučaj kod hibrida.

 

cx60 07.jpg

 

Do patosiranja gasa bio je relativno neprimetan, ali sada… Jednostavno se oseća impozantna snaga koja preko dve tone težak auto do stotke ubrzava za samo 5.8 sekundi. Koliko je snaga sistema velika, govori i podatak da snažno ubrzava sve do elektronski ograničenih 200 km/h, a onda sledi nagli prekid, kao kada podesite limiter brzine.

 

cx60 06.jpg

 

Ovo i nije tako loše, većina ograničava brzinu na 180 km/h. Dok ne stignu veliki šestocilindarski benzinci i dizelaši, plug-in hibrid je jedina i ujedno najsnažnija i najbrža opcija.

 

cx60 05.jpg

 

Za koju god opciju da se odlučite, očekuju vas i niski troškovi registracije, s obzirom da nema poreza na upotrebu motornih vozila za hibride, makar bili i laki hibridi. U svakom slučaju, Mazda je definitivno obezbedila svojim kupcima maksimalan ugođaj, praktično na nivou koji nudi čuvena nemačka trojka i to po zaista povoljnim cenama. Još uvek nije poznato koliko će koštati kod nas, ali je izvesno da će biti jeftinija nego u Nemačkoj, gde će koštati od 47.390 evra.

S obzirom da je plug-in hibrid, Mazda CX-60 omogućava vožnju samo na struju sa dometom od 68 kilometara gradskog ciklusa po WLTP standardum odnosno 63 kilometra na lokalnim putevima. Naravno, ako budete vozili 140 km/h, što je maksimum na struju, domet će biti i nešto manji.

 

cx60 04.jpg

 

Kao i većina plug-in hibrida, Mazda CX-60 omogućava punjenje na punjačima od 11 kW snagom do 7.2 kW. Potpuno prazna baterija do 100% napuni se za dva sata i 20 minuta, što je sasvim dovoljno da se dobar deo kapaciteta dopuni dok ste u šopingu.

 

cx60 03.jpg

 

Na kućnoj šuko utičnici u garaži punjenje je duže, ali je sigurno da može da se napuni tokom noći. Inače, maksimalan domet od 63, odnosno 68 kilometara dometa na struju po gradu ulazi u prosek potrošnje benzina, pa otuda deklarisan 1.5 litar na 100 kilometar.

 

cx60 n02.jpg

 

Mazda je razvila specifičan osmostepeni automatski menjač specijalno za ovu platformu koji je karakterističan po tome što nema konverter obrtnog momenta. Ipak, njegov način rada je sličan - menja brzine preko planetarnih zupčanika i kvačila sa više lamela, ali nema hidrauliku konvertera kao ulazno kvačilo, već tu funkciju obavlja višelamelno kvačilo u kombinaciji sa integrisanim elektro-motorom i generatorom.

 

008-mazda-cx-60-2022-e-skyactiv-d 01.jpg

 

Zamenom pretvarača obrtnog momenta kvačilom, obrtni moment se prenosi direktno, slično manuelnom menjaču. Pored toga, prenos trenja i hlađenje kvačila je evoluiralo da bi se postiglo glatko pokretanje i visoka efikasnost. Hibridni pogonski sklop Mazde CX-60 e-Skyactive PHEV omogućava nezavisno kombinovanje snage benzinskog i elektro-motora. Na primer, u vožnji na struju se nežno  oseti promena brzina, baš kao u vožnji na benzin, ili uz pomoć oba motora istovremeno. Ovakvim rešenjem je omogućena i velika ušteda u prostoru.

 

Autor: Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: Mazda CX-60 na najopasnijim putevima na svetu

 

Mazda odavno ima velike SUV modele, veće od CX-5, ali oni nisu bili namenjeni evropskom tržištu. CX-60 je model koji prekida tu poslovnu politiku.

Kako bismo proverili za šta je sve sposoban krenuli smo na putovanje dugo preko 1.100 kilometara - od Kapadokije, tačnije grada Urgupa, preko reke Eufrat i grada Elaziga, sve do Trabzona na obali Crnog mora:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg Automarket.hr: Mazda CX-60

 

Na test je stigao potpuno novi SUV iz Mazde. CX-60 nije samo najveća Mazda koja se trenutno nudi nego je i najsnažnija Mazda ikad sa 327 konja :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: Mazda CX-60

 

CX-60 predstavlja Mazdin pokušaj da postane premium i tako ''udari'' na etablirane nemačke brendove u luksuznom SUV sektoru - da, govorimo o Audiju, BMW-u i Mercedesu. Mnogi drugi brendovi su pokušali isto u prošlosti sa mešovitim rezultatima...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carbuyer.jpg CarBuyer: Mazda CX-60

 

Iako su se mnogi možda nadali novom sportskom automobilu sa rotacionim motorom, Mazdin najjači model ipak dolazi u obliku plug-in hibridnog SUV-a koji će biti konkurent BMV-u X3. Takođe dostupna sa benzinskim i dizel motorima, Mazda CX-60 se može pohvaliti luksuznim enterijerom i nižom cenom od nemačkih rivala:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...