Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Mazda CX-60 / CX-70 / CX-80

Recommended Posts

Mazda CX-70 potvrđena za ovu godinu

 

mazda cx-90 12.jpg

 

Osim što je ranije prikazala model CX-90 (na slici), Mazda je potvrdila da će ove godine u Americi predstaviti još jedan novi SUV. Ukratko, stiže i Mazda CX-70 koja će koristiti platformu od CX-90, ali će CX-70 biti manji i nudiće dva reda sedišta.

Mazda će verovatno za CX-70 koristiti blago hibridni 3.3 šestocilindrični motor, kao i hibridni pogonski sistem sa 2.5 četvorocilindričnim benzincem. Za sada nije poznato kako će izgledati CX-70, ali se očekuje da će i taj model dobiti slične stilske motive kao i noviji SUV modeli ove marke. Ostaje da se vidi kada će tačno ove godine Mazda predstaviti CX-70 i kada će početi njegova prodaja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar test mazde CX-60 3,3 dizel sa 200 ks, koja je u Srbiji dostupna već od 45,5 hiljada ( a sa 254 ks i 4WD počev od 50,5 hiljada ), pri čemu je u pitanju MHEV, pa se pri registraciji uopšte ne plaća porez na upotrebu.

 

AR test: Mazda CX-60 3.3 eSkyactive-D/200 KS Homura

 

Veliki motor za malu potrošnju
S novim šestocilindarskim rednim dizel motorom 3.3 u formi mikro hibrida, Mazda opet „pliva“ uzvodno! U eri zahuktale elektrifikcije i u totalnoj suprotnosti s aktuelnim trendovima, ovaj veliki dizel impresionira malom potrošnjom i niskim nivoom emisije izduvnih gasova.

Mazda mnogo toga ne radi kao ostali proizvođači, čime dokazuje da pojedina opšte prihvaćena tehnička rešenja u automobilskoj industriji imaju i alternativu. Neću se vraćati u prošlost i navoditi šta su sve u prošlom veku njeni inženjeri smislili i sproveli u delo, podsetiću vas samo na aktuelnu „politiku“ u vezi zapremine motora.

 

20230401_112033-scaled.jpg

 

Umesto da je smanjuju, kako je to sada uobičajno (downsizing), primenjuju takozvani „right sizing“, odnosno dobru zapreminu, kao u neka dobra stara vremena. Naravno, mnogo toga je u cilju smanjenja potrošnje i nivoa štetnih izduvnih gasova, tako je i sada s novim dizelom „šestakom“ od čitava 3,3 litra radne zapremine, koji ispušta samo 127 g/CO2, čime je izbegnut veliki „malus“ (administrativne takse koje pojedine države praktikuju u maksimalnom iznosu od 50.000 evra).

Aha, priča postaje zanimljiva, posebno u vreme kada su za mnoge proizvođače dizeli definitivno otpisani, kao što je to recimo slučaj kod komšijske Toyote! No, kada je prošle godine Mazda lansirala novi CX-60 2.5 PHEV, ukupne snage od 327 KS, dalo se pomisliti kako se eto i ona priklonila aktuelnim modnim trendovima! Srećom, nije, jer ponuditi danas jedan potpuno novi dizel blok velike zapremine, više je nego retka pojava u automobilskom svetu.

 

20230331_190816-scaled.jpg

Dakle, Mazda je iskoristila novu polivaletnu platformu na kojoj je postavljen novi SUV CX-60 ne bi li obogatila ponudu, te je po ugledu na BMW u njega ubacila redni šestocilindarski dizel blok 3.3 e-Skyactive D, pre isto tako novog atmosferskog benzinskog šestocilindarskog 3.0, u Skyactiv X tehnologiji, potpomognutog mikro hibridacijom od 48 V. Uostalom i dizel agregatu u pomoć priskače isti hibridni asistent, i to kod obe verzije. Za neupućene: istovremeno su ponuđene dve verzije, ovde predstavljena s pogonom na zadnje točkove razvija 200 „konja“, dok je snažnija od 254 „grla“ obavezno u sprezi s integralnim pogonom AWD.

Ujedno, nova Mazda CX-60 označava povratak u segment velikih SUV-ova, nakon što je pre bezmalo desetak godina prekinuta proizvodnja modela CX-7. I tu nije kraj, već dogodine najavljena je još veća Mazda CX-80 od nekih 5 metara dužine, sa sedam sedišta. Ambicije dakle ne nedostaju legendarnom proizvođaču iz Hirošime, zbog čega je u tehnološkom smislu model CX-60 morao značajno evoluirati. Platforma na kojoj je postavljen je potpuno nova, a i uvođenje verzije PHEV je premijera kod proizvođača, što se odnosi i na elektromotor od 175 KS, napajan baterijom kapaciteta 17,8 kWh.

 

IMG_3300.jpg

 

Podsetimo se da je ovde osnovna pogonska jedinica atmosferski četvorocilindarski benzinac 2.5 od 191 KS (dakle bez turbo punjača ali s direktnim ubrizgavanjem), tako da na kraju Mazda deklariše maksimalnu snagu od čitavih 327 KS, koja se prenosi na sva četiri točka. Lepo, kažete, a dizajn, gde je dizajn u celoj priči? Hmmm, bez da je u drugom planu evidentno je da CX-60 nema harizmu manjih modela u kući, iako je pre svega namenjena evropskim kupcima, rekao bih da je dizajn pre po ukusu „Amera“.

Već na prvi pogled jasno je da se radi o jednom masivnom SUV-u, s brojnim estetskim atributima koje Mazda danas praktikuje. Mislim pre svega na ogromnu prednju masku u stilu CX-5, sa sićušnom i za desetak santimetara uvučenom svetlosnom grupom (nije u ravni s maskom). Gledan od pozadi CX-60 nema ništa što bi trebalo istaći, ukoliko to nije lažni završetak izduvne cevi u postavci 2×2. Opšte forme su previše klasične, sve u svemu „mrcina“ od 4,75 metra dužine, koja cilja BMW X3, Audi Q3 i Mercedes GLC, kao i Volvo XC60, novi Lexus NX i ostarelu Alfu Stelvio.

 

2-25-566x377.jpg

 

 

I ovoga puta zapade mi jedan CX-60 u boji šampanjca, a baš sam ga priželjkivao u jarko crvenoj sa svetlim enterijerom, znatno atraktivnijim od crnog u voženom. U Francuskoj ova Mazda ponuđena je u četiri završna nivoa, prva dva (Prime-Line i Exclusive-Line) se mogu dobiti samo uz slabiji blok od 200 KS, dok snažnije verzije imaju pravo na takozvani Homura (voženi) i Takumi.

Pored različite opreme razlikuju se i ambijentom enterijera, kao i spoljašnjim detaljima u vidu hromirane, odnosno crne prednje maske, što se odnosi i na aluminijumske naplatke. Ovde predstavljen završni nivo Homura, kao što možete videti na fotografijama, daje akcenat na crnim detaljima i istoj takvom enterijeru, s umecima od aluminijuma, za razliku od trima Takumi gde su od drveta (javor).

 

20230401_112211.jpg

 

Na nivou premijuma
Dok u podzemnom parkingu Mazde u Parizu popunjavam papire za preuzimanje vozila, mlada „atašeica“ za štampu startovala je motor, koji se javio grlatim zvukom u povišenom režimu rada od oko 1.500 o/min. Uvidevši moj upitni pogled objasni mi da motor tako automatski sagoreva nakupljene čestice čadi u filteru za izduvne gasove, bogami ostade u tom režimu više minuta. No, čim se smestih za upravljač i krenuh odmah se spustio na normalu (oko 750 o/min), kada sa zadovoljstvom konstatujem da sam u jednom veoma kvalitetno proizvedenom vozilu, na kojem se nije štedelo.

Pre polaska opet me podseti moja „domaćica“ na jedan atraktivan dispozitiv zadužen za personalizaciju vozačeve pozicije, manje-više upotrebljiv. Naime, neophodno je u program uneti visinu vozača i odgovoriti na više pitanja, te pogledati levo/desno u spoljašnje retrovizore, na osnovu kojih CX-60 samostalno podesi sedište, upravljač (oba s električnom asistencijom), spoljašnje retrovizore, grejanje, željenu temperaturu sedišta, upravljača…

 

20230329_145702.jpg

Kamera u unutrašnjem retrovizoru zapamti vaše lice i svaki put kada se smestite za upravljač pozove umemorisanu poziciju, pošto su se i sedište i upravljač udaljili kako bi olakšali ulazak/izlazak iz vozila. Naravno da više vozača može umemorisati svoje podatke, praktično ukoliko se svi u porodici služe vozilom, ili je ovo pak službeno.

Iako sam se s ovom Mazdom družio jesenas, što zbog godina što zbog ko zna koliko voženih vozila nakon toga, zaboravih na silne funkcije koje nudi, te se čim mi se ukazala prilika zaustavih da ih na miru otkrijem. Mazda očigledno želi da se nadmeće s tim famoznim nemačkim premijumima, jer kako drugačije objasniti toliku brigu za detalje i bogatu opremu s kojom se srećemo u CX-60?

Okay, potpuno crna unutrašnjost deluje previše strogo i ne impresionira kao svetla koža na sedištima, ali nakon što je pažljivo ispipkah mogu vam posvedočiti da je prava i izuzetno kvalitetna, barem na prednjem, sedalnom  delu, koja su u kontaktu s telom vozača (zadnji je od „zmije skajke“). Ova su zaista udobna, široka i sa svim električnim podešavanjima, uz to grejana i ventilirajuća, apsolutno neophodno u vrele letnje dane.

 

2-26.jpg

 

Impresionira i količina mekane plastike, sve u svemu veoma se prijatno osećamo u unutrašnjosti bilo koje verzije, iako tu nema nikakvih  posebnih dizajnerskih bravura. Francuzi bi rekli „déjà vu“ (već viđeno), ima dakle dosta elemenata koji podsećaju na aktuelne modele kuće i tim bolje!

Mislim pre svega na koncepciju komandne table s masivnom centalnom konzolom, na kojoj je kratka ručica automatskog menjača. Ispred očiju je velika instrument tabla, podrazumeva se numerička, radi se zapravo  o ekranu od 12,3 inča, na kom se mogu izabrati brojne kombinacije i boje, u zavisnosti od programa vožnje (crvena kada se izabere Sport). Za ljubitelje klasičnih instrumenata samo informacija da ih odlično imitira, plus je predviđen i „Head up“ pokazivač koji projektuje informacije na vetrobransko staklo.

Na gornjem delu komande table je još jedan ekran od isto tako 12,3 inča po dijagonali, no kao što smo se navikli kod Mazde u vožnji ne reaguje na dodir, te se izbor raznih funkcija i informacija vrši velikim kružnim „džojstikom“ pored ručice menjača. Kao izvesnu manu mogao bih navesti nedovoljno prostora za odlaganje sitnica, posebno uzevši u obzir da je kabina prostrana. Police u vratima su relativno uske, dok je boks ispod centralnog naslona za laktove plitak.

1-27.jpg

Pozadi mesta ima na nivou očekivanja, kao što rekoh CX-60 ima novu platformu s međuosovinskim rastojanjem od „lepih“ 2,87 m. To ne znači da je rekorder u segmentu, daleko od toga, ali se 2-3 odrasla putnika osećaju komotno, uz olakšan pristup untrašnjosti, zahvaljući vratima koja se otvaraju pod bezmalo pravim uglom.

U voženom su čak i sedišta pozadi grejana (tri nivoa), uz sav komfort koji se podrazumeva za jedno ovakvo vozilo (podešavanje grejanja/hlađenja, USB priključci i utičnica od 220 V, snage 150 W). Naslon je deljiv u odnosu 40/20/40 %, praktično ukoliko se žele transportovati dugački predmeti po sredini.

Tako dođosmo i do prtljažnika od solidnih 570 litara zapremine, ali s visokim utovarnim pragom i bez razervnog točka u dnu. Pokriva ga lagana i dobro integrisana roletna, dok se velika vrata otvaraju električnom komandom, odnosno  nogom koja se podvuče ispod branika...

 

https://autorepublika.com/2023/04/15/ar-test-mazda-cx-60-3-3-eskyactive-d-200-ks-homura/

 

 

Autor je Perica Rajković

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg Automarket.hr: Mazda CX-60

 

Mazda je fabrika koja ide u potpuno dugačijem smeru od ostatka auto-industrije. Dok jedni sve ulažu u struju, japanci još uvek veruju starim tehnologijama - i zato je pred vama CX-60 dizel:
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...