Jump to content
FAS Goran
Old school

Fiat (Grande) Punto Evo 1.4 16v TJet MultiAir 135KS - koje svećice?

Recommended Posts

Koje svećice po originalu idu na fiata? Hteo bih da menjam ali ne znam koje idu. 

Nisam ni gledao koje su na njemu. 

Znam koje valjaju ali ako je fiat nešto propisao...

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

NGK IKR9J8 Laser Iridium:

On 10/11/2021 at 10:01 PM, Ivan said:

Do same zamene nije bilo apsolutno nikakve zamerke na rad svecica. Ali im je vreme, pa ih zamenih prethodnog vikenda:

 

IMG_20211009_111731.thumb.jpg.605b0b8c5a63ba0b82748430293f901a.jpg

 

Sve 4 normalno cadjave i suve, elektrode se bele, macchina OK. Stavljene fabricki preporucene NGK IKR9J8 (Laser Iridium), ceh 55 evrica:

 

IMG_20211009_105621.thumb.jpg.b748990098ce1eddd3455952ba2e1683.jpg IMG_20211009_105722.thumb.jpg.06e476bd99995ac32dfce896fecabfc2.jpg

 

Sem filtera klime (koga zamenih letos uz usisavanje kucista), uz 3.5l Shell Helix HX-7 ECT 5-40, ukupan ceh za mali servis i ruke, sa FLCS popustom izadje 58 evrica.

Evo i potrosnje ulja neposredno pred zamenu, u ovoj turi oko 11.000 km. Bilo je i malo vise otvorenog puta, tako da je nivo na nekih 7-8 "kockica" (od 14) na meracu. Da kazemo da je MultiAir stukao oko 0.5l ulja na tih 11.000:

 

IMG_20211009_075142.thumb.jpg.c927be77724b03e0433c8e867824ebd6.jpg

 

I do sada se to vrtelo na slicnih 3.5-4 dl na 10.000 km. Peglamo dalje, pun gas :scooter:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato sto ECT verzije ispunjavaju 9.55535 S2, a i ACEA C3 je - sve po zahtevanoj FIAT specifikaciji. Sipam vec 4 godine.

Uz fabricki preporucenu Seleniu KPE, ponudice ti isto to i u vecini ovlascenih servisa. Od Shella osim Helix HX-7 ECT, moze i Helix HX-8 ECT i Helix Ultra ECT. Bitno je da je sintetika sa oznakom ECT (Emissions Compatible Technology). Po specifikaciji su od poznatijih koje sipamo i Ravenol VMO, Motul 8100 X-Clean, itd...

U bivseg Stila dizela sam par godina sipao Seleniu WR, pa se u nekom trenutku presaltao na Helix Ultra, od tada ga i koristim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Old school

Iz razloga jer i sama elektro-hidraulicna MultiAir jedinica varijabilnog usisa za svoj rad koristi motorno ulje - posebno obrati paznju na izbor i intervale zamene.

Bilo sta da izaberes, pozeljno je da ulje ispunjava Fiatov 9.55535 S2, ACEA C3, tj. full sintetika, preporuka je 5-40 gradacija.

Ako vec gadjas Seleniu (a ima i daleko boljih ulja), fabricka preporuka je da to bude Selenia K Pure Energy MultiAir 5-40:

 

engine-oil-selenia-k-pure-energy-5w-40-1l.thumb.jpg.36c5c63e7b6b617eb418ba76617081d6.jpg selenia__02237137549.thumb.jpg.9852627946e4af669f6c43cd8fd648db.jpg

 

Licno bih zaobisao Seleniu 20K starije generacije. Em je 10-40, tj. gusce na nizim temperaturama, a hladno ulje treba da procirkulise kroz MultiAir kanale i turbo dok se ne zagreje. Em je samo na sintetskoj osnovi, em ispunjava samo 9.55535 G2 i ACEA A3 je (koliko se secam).

 

Preporuka je takodje obavezno bar prekontrolisati, a ako auto ostaje u vlasnistvu pozeljno i zameniti mali MultiAir filter lociran u samom MA bloku sa suvozacke strane:

 

unnamed.jpg.076d84e135c7d00b957d8e7864473ece.thumb.jpg.ef827ef43af5e94e37944dbf817f6376.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/26/2022 at 9:30 PM, Ivan said:

@Old school

Iz razloga jer i sama elektro-hidraulicna MultiAir jedinica varijabilnog usisa za svoj rad koristi motorno ulje - posebno obrati paznju na izbor i intervale zamene.

Bilo sta da izaberes, pozeljno je da ulje ispunjava Fiatov 9.55535 S2, ACEA C3, tj. full sintetika, preporuka je 5-40 gradacija.

Ako vec gadjas Seleniu (a ima i daleko boljih ulja), fabricka preporuka je da to bude Selenia K Pure Energy MultiAir 5-40:

 

engine-oil-selenia-k-pure-energy-5w-40-1l.thumb.jpg.36c5c63e7b6b617eb418ba76617081d6.jpg selenia__02237137549.thumb.jpg.9852627946e4af669f6c43cd8fd648db.jpg

 

Licno bih zaobisao Seleniu 20K starije generacije. Em je 10-40, tj. gusce na nizim temperaturama, a hladno ulje treba da procirkulise kroz MultiAir kanale i turbo dok se ne zagreje. Em je samo na sintetskoj osnovi, em ispunjava samo 9.55535 G2 i ACEA A3 je (koliko se secam).

 

Preporuka je takodje obavezno bar prekontrolisati, a ako auto ostaje u vlasnistvu pozeljno i zameniti mali MultiAir filter lociran u samom MA bloku sa suvozacke strane:

 

unnamed.jpg.076d84e135c7d00b957d8e7864473ece.thumb.jpg.ef827ef43af5e94e37944dbf817f6376.jpg

Koje ulje je bolje? Nisam nikad vozio turbo benzin a iskreno nisam se ni zdao u tu problematiku oko ulja. Cena nije bitna, uvek tražim najbolje za auto. Šta se preporučuje?

Gde se nalazi taj multiair filter? Neka slika....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Old school

Pravilo foruma je da ne pravimo "kupusare" od tema ;), gde cemo pitati sve sto nas zanima. Pogotovo ne od tehnickih, jer se svaka se bavi tematikom tacno definisanom u naslovu, kako bi forum bio pregledan i lak za pretragu i buduce citanje. Slobodno koristi i Search foruma, imas gomilu toga vec napisanog deceniju i kusur unazad.

Napisao sam ti koje tehnicke specifikacije i uslove fabrika propisuje za ulja za MA motore, kao i sta je Fiatova preporuka (zbog korporativne saradnje). Naravno da mozes da koristis i bilo koje kvalitetnije ulje sa potrebnom specifikacijom. Tema koja se bavi tom problematikom, detaljno pisano: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/33155-selenia-ili-koje-ulje-sipati/

40 minutes ago, Old school said:

Gde se nalazi taj multiair filter? Neka slika....

Apropo elektro-hidraulicne MultiAir jedinice imas takodje gomilu toga napisanog: revizije, odrzavanje, problemi, pogledaj pomocu Search. Nije lose iscitati bar informativno, jer neodrzavanje iste moze da zvekne po usima. Konkretno ono sto si pitao:

On 2/23/2021 at 7:14 PM, Ivan said:

Samo vazna napomena - obavezno neka ti na velikom servisu provere i po potrebi zamene mali MultiAir filter. Uz redovne zamene i kvalitetno ulje, vrlo bitna stvar za ispravan rad i dugotrajnost same jedinice. Nalazi se sa boka iste, sa suvozacke strane:

 

unnamed.thumb.jpg.bb6cc9c94313e409406182144a61ae4c.jpg 85434540_filtruniairDSCN2917.thumb.jpg.a75eecec4eece5ffed5d3f37b2459186.jpg 95500810.thumb.jpg.c7430409a0d2d2a8392485e81423d37b.jpg

 

PS: Detaljna prica iz mog citiranog posta je bila namenjena za MultiAir Turbo na Bravo Sportu. Bitno je da si ti pronasao i proverio sta treba ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde ima da se naruci multiair filter......?

Sta god da kucam izbacuje mi samo strane sajtove :(

Menjam ulje ovih dana pa hocu i njega da menjam.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Old school

 

Kod nekog od ovlašćenih servisa. Spremiš broj šasije, oni pronađu tvoj auto u fabričkom elektronskom katalogu, tu pogledaju broj dela koji ti treba, i poruče ga (mooožda ga već imaju na stanju, ali to je manje verovatna opcija). Posle 7-15 dana deo stigne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar ga nema negde u " obicnim " prodavnicama ?

 

Nije deo za Teslu......:shock:

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možeš da probaš, npr. Euroauto. Nazoveš ih i vidiš šta će reći. U njihovom online katalogu ne vidim da ga trenutno imaju u ponudi:

 

grande 01.jpg

 

Na stanju se drže delovi koji se redovno traže i kupuju, za modele automobila koji su česti na našim ulicama. Verzija Grande Punta sa 135 konja nije čest auto kod nas.

Sve što se retko traži i kupuje, po pravilu se ne drži na stanju jer su to sve zarobljene pare prodavca delova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Old school

 

Koliko znam (nek me neko ispravi ako gresim) multiair filter ne postoji kao aftermarket deo, nego je iskljucivo iz originala. Za pocetak mozes i da ocistis postojeci filter ako ti nije propala gumica za zaptivanje posto je u pitanju najobicnije sito. Za ciscenje je dovoljan brake cleaner.

Za njegovo vadjenje je potrebno skunuti gornju zastitnu plastiku zupcastog kaisa i onda se filter odvrne imbus kljucem (mislim da je imbus 10 u pitanju).

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za mene je to deo kao i svaki drugi.

Možda se ne koristi često ali deo je deo. Neko reče da se menja kada se radi veliki servis......onda ne bi držali po prodavnicama ni ostale delove za veliki servis tipa zupčasti,rolere,španere....vodene pumpe....jer se to ne menja često..

Na kraju nije ni on milion evra niti će mu proći rok pa ne može neko da ima par komada u prodavnici, magacinu........ali dobro, nema veze, iskopaće njega Bili. ;)

Što se tiče čišćenja i mursovanja od toga nema ništa, samo novo B)

Zamena istog nije problem......

Edited by Old school

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, Old school said:

Za mene je to deo kao i svaki drugi.

Možda se ne koristi često ali deo je deo. Neko reče da se menja kada se radi veliki servis......onda ne bi držali po prodavnicama ni ostale delove za veliki servis tipa zupčasti,rolere,španere....vodene pumpe....jer se to ne menja često..

Veliki servis svi rade. Mora da se radi. Zato svaka prodavnica drži komplete za veliki servis.

Taj filter o kojem pričaš menja 1 od 10 vlasnika, i to kod retke opcije motora kod Fiata. Ljudi uglavnom pojma nemaju za taj filter.

 

Zato to nije deo kao svaki drugi.

Aftermarket snabdevači prave one delove za koje će biti potražnje. Neće da prave svaki deo za svaki model automobila na svetu. Dakle, sve te fabrike iz Italije/Turske/Kine praviće ono što se traži, na čemu mogu da zarade. Ako je tačno to što @Nikola031 kaže (a, ima logike da je tačno), onda ti ostaje samo original.

Naravno, možeš da ne veruješ u sve ovo, pa lepo sutra redom vrti telefonom sve prodavce delova kod nas... i ukoliko ga neko ima svakako napiši ovde (ako ti nije teško) ko ima i za koje pare - da ljudi znaju. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Old school said:

Na kraju nije ni on milion evra niti će mu proći rok pa ne može neko da ima par komada u prodavnici, magacinu

Za mene je to deo kao i svaki drugi.

Sa malom razlikom sto ti nisi proizvodjac ;) , pa gledas iz svog ugla.

Takodje sam MA filter, kao specifican deo, nalazio iskljucivo kod ovlascenih. Cena je bila negde oko 30 evrica (20 i kusur sa klupskim popustom). A zamenices ga verovatno jednom dok je auto u tvom vlasnistvu. I ovo sto kolege vec napisase - za dobar deo (pogotovo specificnih) delova, ceka se za narucivanje. Evo sta ti treba i pod kojom sifrom:

 

Untitled.thumb.png.de323e727f66902d8bfb4414e124dfe2.png Untitled1.thumb.png.fd39d75e89796ee4e5ef294f1031edc0.png IMG_20210304_135834.jpg.1b5d3b8c9ce4a8cebb1f863f3fcfd549.thumb.jpg.bffb14274913ab0d8ee5ec11139ffeef.jpg

 

PS: Za najobicnije parcence "S" creva kod termostata duzine pedlja (ali specificnog oblika), koje sam svojevremeno preventivno menjao - za Stilo JTD sam platio skoro 20 EUR. Posto polovno naravno nije dolazilo u obzir, a novo je tada imalo iskljucivo iz originala. Pislj*ivo parce creva od 20 cm, i to za motor koji se ubrzo vrteo na svakom cosku... Cak se i cekalo :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

U redu.....pobedili ste....

Congratulations Love GIF by FeddyFastRacing

 

Zvao sam servis Goran i javio se Srđan ( čini mi se.....izvinjavam se ako grešim ) i rekao da samo skinem i očistim filter i to će biti ok sem ako nije fizički oštećen tako da ću ga ( teškog srca ) očistiti i vratiti.....ako nije oštećen.

Idem u subotu da pazarim sve fluide i tečnosti koji idu u njega ( motor, menjač, kočnice, antifriz...) i da zamenim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...