Jump to content
FAS Goran
gorank82

Seat Leon 1.4 tsi 92kw 2010.

Recommended Posts

4 hours ago, vagenovac said:

Kako moze hh da smeta

Kako? Pa napisah, npr. ako hoces brzo da manevrises uzbrdo/nizbrdo. Recimo ides niz strmu jednosmernu ulicicu (kojih ovde ima koliko hoces). Iskrsne kratko uzduzno mesto, u koje moras da se "umuvas" u rikverc iz par poteza. Po Marfiju je obicno nekoliko automobila u koloni iza tebe, koji ili jedva cekaju da odustanes ili da nervozno trube, a tu je po pravilu obicno ostar, kockasti ivicnjak (zadnja felna likes this) :D .

Licno uletim u rikverc do auta iza, popustim brzo sa stisnutim kvacilom to malo unapred, pa opet rikverc i tako vec koliko puta treba. A za svako to "brzo" pustanje pod kvacilom unapred, sada treba da cekam po 2-3 sekunde da HH pusti kocnice ili da nizbrdo bespotrebno ubacujem u prvu ako necu da cekam. Eto samo jedan primer koji mi je prvi pao na pamet :), isto vazi i kontra za uzbrdo, ima toga.

A i napisah da mi licno smeta, posto ne volim vecinu danasnje automatike i pomocnih sistema. Uzivancija mi je da pri kretanju napravim "vagu", a ne da to elektronika radi umesto mene. Isto kao sto vise volim da imam klasicnu rucnu umesto elektricne, manuelni menjac, uzivam kada mi u Sport modu "umre" :) elektro-servo asistencija (a ne da je na tom prekidackom mestu City pojacana asistencija koju u zivotu nisam ukljucio), u sta god da sednem gasim pracenje trake, Stop&Start...

Kao sto naravno ima dosta ljudi kojima sve to koristi, apsolutno postujem i svi smo razliciti. Nemam nista protiv moderne tehnologije, naprotiv, dosta stvari mi neosporno koristi - sve je OK, dok mogu da pogasim ono sto mi ne treba :) . Na trenutnom autu bih se odrekao i pomenutog Hill Holdera, prednjih parking senzora, Stop&Start, automatskih brisaca, na keca.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

U VW grupaciji HH radi malo drugacije. Kod mene na tiguanu HH drzi neograniceno. Posle  negog vremena, mozda 1-2min, ukljuci elektricnu rucnu, a do tada ne mrda auto ni malo. Da bi se aktivirao HH, mora da se ispune 2 uslova: stisnuta kocnica i 0Kmh. Parkiranje o kojem Ivan prica je moguce kod mene dokle god nisi potpuno zaustavio auto i pritisnuo kocnicu, znaci dajem gas uzbrdo, a pustam ga nizbrdo. Kocenje nizbrdo nece da aktivira HH ako si pustio kocnicu neposredno pre dostizanja 0Kmh, znaci mozes lagano da spustas auto na kocnicu. Takodje, dugme za HH je odmah pored dugmeta za elektricnu kocnicu, a sve to pored menjaca i momentalno sa aktivira i deaktivira sto znaci da ako mi smeta, za cas ga iskljucim.
Posle drndanja sa elektricnom rucnom na pasatu, bio sam veliki protivnik. Toliko me je zezala da sam hteo da menjam kola, medjutim, posle zamane modula, jednog motora i prekidaca, napokon vise nisam imao problema sa pistanjem, da ne radi i najgore, da nece da pusti tocak sto moze da vam se desi u sred saobracaja! Od 3 god koliko sam ga vozio, prve god sam se zlopatio, a dve nisam imao problema.  Sada na tiguanu nemam toliko potreba za elektricnom rucnom. Koristim je samo kada parkiram tj kada se sama aktivira po gasenju auta ili kada otkacim pojas. Za svakodnevnu voznju uzivam u blagodeti HH.
Pasat nije imao HH pa sam cesce koristio e.rucnu, a sa druge str, na tiguanu je mnogo tisa i bolja resena e.rucna. 

Edited by Dale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod elektricne rucne drzi neograniceno dok kod tradicionlne oko 5s drzi pa pusti.

 

Isto je za VW i ove nase podproizvode :D

 

srecno sa kolima i da te dobro sluzi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas odradio mali servis Total 9000 5w40 ulje i Knecht/Mahle filteri...Imao sam već 1 L Totala pa se odlučio da uzmem i ostatak, inače puno sam čitao po forumima dosta hvale Addinol 5w40 upravo za ovaj motor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije neki veliki potrošač , grad 9-10, otvoreno 6-7 litara, nekom normalnom vožnjom moze to i jos da se spusti, ima 6 brzina i zaista može i ekonomično da se vozi ako se to želi, jedna stvar koja me je oduševila jesu kočnice, stvarno fantastično koči, doduše pre 11000 km su menjani komplet diskovi i pločice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakva ti je potrosnja na auto putu na 130? Jesi li mozda imao prilike da pratis neki prosek pri tim brzinama? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi velika, auto je benzinac ima 125 ks, to što se mnogi zavaravaju da im troši 5 u gradu a 3,5 na otvorenom to je druga priča, misliš da dizel sa 130 ks proizvodi gorivo, ne bih baš rekao...

5 minutes ago, Dale said:

Kakva ti je potrosnja na auto putu na 130? Jesi li mozda imao prilike da pratis neki prosek pri tim brzinama? 

Ispratiću pa ću baš da ti kažem, zadnjih 300 km sam recimo imao i autoputa i magistrale i grada i bio je prosek oko 7 litara, konkretno nisam pratio na 130 koliko troši...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, hvala. Kao sto mozes da vidis kod mene, slican motor, ali veca snaga, veci auto i 4motion... moj je 160KS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor je malo starije konstrukcije (generacijski kao T-Jet), treba ocekivati neku kombinovanu potrosnju od oko 7.5 l. 

Tj. nekih 1-1.5 l vise u odnosu na fabricki deklarisanih 6.3l, opet zavisno od uslova voznje.

Ili identicnih 1-1.5 l vise u odnosu na dizelasa slicne mase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivane koliko tvoj troši jel ima razlike ? Kako si do sada zadovoljan autom s obzirom da si godinama vozio dizela ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se pouzdanosti tice, sve sam ti rekao ako za evo skoro 4 godine auto nije usao u servis, sem za mali servis :) . Tu uz drugarsko caskanje sa Goranom odradimo i po nesto preventivno ako uocimo (jesenas npr. uz mali servis zamenili svecice). JTD je neosporno bio sampion izdrzljivosti, ali je bilo tipicnih zabarskih brljotina vezanih za sam Stilo kao model. Summa summarum, Bravo je primetno "ispeglaniji" auto, odradjen pedantnije i sa boljim materijalima, a motorizacija do sada i bukvalno peri-deri.

Stilo sam kupio kao aktuelan model, pa mi je izbor dizela bio suzen iskljucivo na 8v (115). Tako da sam sa Bravom dobio evidentno i na performansama, daleko lepse se vozi po krivinama zbog male tezine u nosu (iako je duzi 15 cm, maltene su identicne mase), tome doprinosi i to sto je fabricki spusten i sa sirim tragom tockova u Sport verziji. Da kazes da bi mu pandan bio neki dizel slicne snage, recimo iz grupacije stariji 1.9 150. Registracija i sam znas kolika je, 20.000 din+tehnicki.

Sto se potrosnje tice, pisao sam detaljno u odgovarajucoj temi, da ne smaram. Fabrika za kombinovanu navodi bajku od 5.7l. Meni se, mereno po cepu naravno, pre Corone za oko 2 godine to drzalo na 6.7 l. Dok za sve ove 4 godine vlasnistva (i manje putovanja u zadnje 2), mota oko okruglo 7.0 l . JTD Stilo za skoro punu deceniju kod mene, po cepu, 6.1 l.

Odlucio sam se za ovu motorizaciju na prvu voznju, pre svega zbog lepih performansi i veceg obrtnog (260 Njutna u Sport modu, cak i vise nego bivsi Stildza). Trosi oko 1.5l manje u kombinovanoj od starijeg T-Jet 150 (koji sam takodje razmatrao), tako da na moju godisnju kilometrazu to izadje oko 200l manje (ili 300 evrica). I da u periodu posedovanja zvekne "famozna" MA jedinica, mogu da je uradim par puta samo za razliku u gorivu, a lepse se vozim (TNG stop :D). Eto, to je to u najkracem, iskreno nisam ocekivao da cu biti ovako zadovoljan izborom (na stranu sto me je vecina i odgovarala).

PS: Miris benzina kada (naravno) sam tankujes - neprocenjivo :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako pricas o razlici izmedju dizela i benzinca - konkretno u mom slucaju je potrosnja bila -0.6 l u korist JTD, u istim uslovima. Znaci godisnje 72 l manje u korist dizela (ali i slabijih performansi).

S druge strane, dugo je benzin bio prilicno jeftiniji, islo je cini mi se i po 20-30 din manje, tek skoro su se priblizili cenama.

Registracija je bila jeftinija par hiljada din, mali servis sa UFI filterima i Shell uljem 50 evrica, nema zaje*ancije sa ekologijom, EGR, DPF i AdBlue od Euro 5/6...

Iz mog iskustva, bukvalno su nijanse u pitanju i ko sta voli. Za iduci auto bih opusteno gledao oba, sta bolje ocuvano/opremljeno naleti.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sve zavisi koje se generacije porede.

 

Meni npr. dizel trosi nekih 6-7l manje od benzina slabijih performansi, ako poredim trenutni bmw dizel i stari bmw benzin sestak sto sam imao :D  

 

Normalno je da motor novije generacije "šije" stariji motor vece kubikaze po potrosnji i performansama cak i kad su slicne deklarisane maksimalne snage.

Cak i kad nisu razlicita goriva u pitanju, npr pogledaj neki benzinac od 120-140ks sa pocetka milenijuma u odnosu na novije turbobenzince te snage :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pronašao sam i tipski naslon za ruku, nije nešto spektakularno ali završava posao s obzirom da je pronalazak fabričkog kao traženje igle u plastu sena...Imao sam problem sa centralnom bravom na zadnjim desnim vratima, nisu se otvarala od spolja, poznat problem na ovom autu.Neverovatno lako se rešava, skine se tapacir i izbuši burgijom u gornjoj zoni modul centralne brave i nalije sa wd40, radi besprekorno posle toga...

20220216_133354.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj aftermarket naslon ti nije previse pomeren unazad?

Kada sam davno vozio taj FR Leon koji sam mogao da menjam za Stildzu - mislim da je naslon bio dugacak maltene do tih prvih dugmica na konzoli?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Ivan said:

Ovaj aftermarket naslon ti nije previse pomeren unazad?

Kada sam davno vozio taj FR Leon koji sam mogao da menjam za Stildzu - mislim da je naslon bio dugacak maltene do tih prvih dugmica na konzoli?

Jeste u pravu si ali takav je fabrički, ovaj su osmislili tako da nosač staje u onu ogromnu ladicu pozadi tako da je malo pomeren ali s obzirom da se teško bilo kakav nalazi sasvim sam zadovoljan i sa ovim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rešena i jedna jedina greška na check engine koju je auto palio, da ne bude da je to dodatna oprema na ovim VW motorima sredio sam i to.U pitanju je druga sonda posle katalizatora, primetno auto tečnije radi, nema vibracija i variranja obrtaja na leru, videćemo što se tiče potrošnje...

20220316_105721.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...