Jump to content
Goran
knezevic76

Garancija na nove automobile

Recommended Posts

Ne postoji kredit bez kamate.

Kamatu na tih do 7k plaća kupac kroz veću cenu auta i/ili uskraćivanje niže cene koju bi inače dobio.

 

Uvek je najbolje sam sebi obezbediti finansiranje (keš/lizing/kredit) prilikom kupovine automobila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je uvek slučaj, bez obzira šta piše na reklami.

 

Uzmi i računaj:

npr. 100 automobila x 7.000 evra = 700.000 evra. Te pare su od Banke. Banka ne daje 700k evra da bi dobila nazad 700k evra jer Banka koja tako radi - propadne.

Banka daje 700k evra da bi dobila nazad 700k plus kamatu.

 

Prodavac je dogovorio uslove sa Bankom gledajući svoje interese. To je najnormalnija stvar na svetu. Kreiranje profita od prodaje finansijskih usluga je ozbiljan izvor novca za automobilske dilere. 

 

Kako bi privukao kupce da uzmu njegov auto preko finansiranja koje je on sam dogovorio sa bankom (a ne da kupci dođu sa finansiranjem koje su sami sebi obezbedili), uvek se u reklamu stavlja da je kredit preko njega "povoljniji" nego što bi ljudi inače sami sebi mogli da obezbede. Ljudi otvore sajtove banaka i vide da niko ne daje sa 0% kamate... dok ovde eto baš to može, i zato pristaju na kredit koji im je obezbedio diler automobila.

 

Oni ne znaju da bi popust (npr. "jesenji bonus") na taj auto bio npr. 3.000 evra kad bi sami sebi obezbedili finansiranje, već se zalete na reklamiranih 0% kamate i plus 2.100 evra nižu cenu.

 

Od te razlike (npr. 3k vs. 2.1k) od 900 evra diler plati Banci kamatu, plus zaradi malo preko od prodaje same finansijske usluge, plus zaradi od dodatnih usluga koje će ponuditi (nanokeramika i sl.), plus od aftersales-a koji donosi taj auto (servis/delovi), plus na kraju i trgovačka marža.

 

======

 

Usput, slične ponude su davali (ili daju i dalje) i neki placevi polovnjaka, samo se limit "beskamatnog" kredita kod njih razlikovao od placa do placa. Tako je negde limit bio na 10k evra, negde na 7k, negde na 3k (placevi koji prodaju starije, jeftinije automobile), čini mi se da je max bio na 12k evra kod jednog placa.

 

Dobra stvar sa ovakvim ponudama je što ustvari možemo da vidimo koliko cena može da ide dole kad se samostalno obezbedi finansiranje, a to je u ovom slučaju svakako više od 2.1k evra.

Na tih 2.1k evra dodaš kamatu koju diler plaća na onih 7k evra (stopu možeš da pretpostaviš na osnovu ponuda banaka na njihovim sajtovima, plus da imaš na umu da takav klijent dobija malo bolju ponudu nego što piše na sajtovima).

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam uzimao yarisa ( leto 2022. ) bila je kao neka "akcijska cena" ( 16.990 ), ali, čim sam posle testne vožnje rekao da mi ne treba njihovo finansiranje kao deo te "posebne ponude" ( mislim da je bio u pitanju UCL ), rekoše da imam dodatni popust 800 evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I? jel si dobio cashback ili su ti promenili uslove virtuelno ? elektronski ... nista ti nama ovde nisi rekao :D

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, na sajtu Toyota Srbija je bila ta "posebna ponuda", uz naznaku "akcijske cene" i napomenu da je to uz ( navodno ) "Toyota finansiranje", koje je podrazumevalo da 50% cene platiš odmah, a 50% cene ( navodno ) "beskamatno", kroz 60 rata.

Čim sam tokom razgovora rekao da mi ne treba njihovo "beskamatno finansiranje" ( za 50% cene ), već da imam svoje, rekoše da imam dodatni popust od 800 evra.

I takvu su mi cenu napisali u ponudi ( 16.190 ), koja mi je bila osnov za "moje finansiranje" ( za lizing koji sam ja izabrao ( tada S-Leasing, danas Esrte Leasing ), umesto onog "Toyota finansiranja" ( iza koga je u tom trenutku stajao UniCredit Leasing ).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj popust u tom slučaju može da se dobije kada je uvoznik istovremeno i prodavac. Ovde Reno kao uvoznik tj uvoznička kancelarija, koja ne prodaje vozila preko svog salona jer ga nema, nudi beskamatno finansiranje. Dileri koji prodaju vozila mogu da daju dodatni popust eventualno od svoje marže jer nisu to finansiranje oni ugovarali pa samim tim ne mogu da daju popust na vozilo u iznosu koliko košta beskamatno finansiranje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Celi tadašnji posao sa ( navodnim ) "beskamatnim finansiranjem" ( 50% cene vozila na 5 godina  ) je bio deo tadašnjeg dogovora izmedju uvoznika i UCL-a.  Kako bi ( lakomisleni ) kupci imali privid kako će im neko besplatno isfinansirati 50% cene kola ( mada besplatan novac ne postoji nigde ). 

Pošto mi nije trebalo to njihovo "besplatno finansiranje", meni je taj ( fiktivni) "popust" dao MAG, a on je formalno bio samo diler. 

Dao mi je NAG i još neki dodatni sitan popust ( a samo on je bio realan popust ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAG je to tada dao od svoje marže. Možda su oni uspeli na konto toga da izvuku neki dodatni rabat od uvoznika. Ti dogovori sa bankom ne moraju nužno da znače da ceo trošak pokriva uvoznik tj krajnji kupac, ponekad se i banke odreknu dela svoje marže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...