Jump to content
FAS Goran
knezevic76

Garancija na nove automobile

Recommended Posts

Ne potresam se mnogo, definitivno je došlo vreme da garancija služi da se otklanjaju neki problemi u hodu jer očigledno nije više kao nekada, kupiš auto I ne diraš ništa minimum 100000km.
Skoro sam pričao sa nekim ljudima koji isto imaju nove automobile, pa I preko 100k € iz salona, I imali su intervencije vrlo brzo nakon kupovine, uglavnom nista ozbiljno al eto.

Pa ja sam ovima u servisu rekao da ceo zivot vozim polovnjake I raznih brendova starih 10-15-20 godina I nikada mi nije crkla sirena ili da sam imao problem sa menjačem, po njihovoj reakciji skapiram da je to danas normalno.

 


 

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

On 12/19/2021 at 9:50 AM, knezevic76 said:

Ne potresam se mnogo, definitivno je došlo vreme da garancija služi da se otklanjaju neki problemi u hodu jer očigledno nije više kao nekada, kupiš auto I ne diraš ništa minimum 100000km.
Skoro sam pričao sa nekim ljudima koji isto imaju nove automobile, pa I preko 100k € iz salona, I imali su intervencije vrlo brzo nakon kupovine, uglavnom nista ozbiljno al eto.

Pa ja sam ovima u servisu rekao da ceo zivot vozim polovnjake I raznih brendova starih 10-15-20 godina I nikada mi nije crkla sirena ili da sam imao problem sa menjačem, po njihovoj reakciji skapiram da je to danas normalno.

 

Mislim da su ljudi hteli da te utese ili da se opravdaju, ali ne mora da oslikava realan presek stvari.

Nije doslo takvo vreme da nije kao nekada, nego je takav uzorak.

Dan danas nije retkost da se kupi auto i da se nista ne dira minimum 100.000km, samo sto nije pravilo, kao sto nikada nije bilo takvo pravilo, vec najcesci slucaj.

 

Automobili od preko 100k nisu uopste za poredjenje sa obicnim automobilima od 10-20-30k po pitanju intervencija u garantnom roku, jer su ocekivanja drasticno veca, mnogo veca od razlike u ceni cak rekao bih. Recimo kod obicnog auta imas neke "normalne zvukove" od vetra, rada oslanjanja itd., dok ces kod auta od 100k gde ocekujes da je maltene besuman u svim uslovima traziti garanciju za ono sto bi smatrao da je normalno u nekom obicnom autu.

 

Da rezimiram mislim da ovaj problem kod tebe nije ni do danasnjeg vremena niti do fiata, vec jednostavno los "batch" sirena ili samo jedna losa sirena u celom "batchu", oni su pregledali sirenu fizicki pre ugradnje, probali nakon ugradnje (kad sklope ceo auto pa testiraju sve) i ona je radila, nisu mogli znati da je losija dok nije crkla, to se jednostavno desava i normalno je u odredjenom jednocifrenom procentu. Kada je procenat kvarova necega prevelik onda se obicno radi recall, ali tu nema jasnih pravila sta je kome prevelik procenat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema tu nerealnih očekivanja, da ima onih koji 100k km pređu samo sa redovnim servisima al ima i onih drugih kojih je procentualno danas mnogo više ne go pre 15-20 godina.

Nissan, izašao iz garancije 3 meseca, otišao motor, nađeni neki opiljci. Jedan od primera. Našli solomonsko rešenje nakon preganjanja da vlasnik plati pola a servis drugu polovinu troška zamene komplet motora.

Ja sam svestan da se gluposti dešavaju, crkne negde, nešto, zato i služi garancija, nema mene šta ko da teši. Pogotovo što sam uzeo model koji je nov na tržištu i motor koji je tek počeo da se ugrađuje.
Al sad kad bih navodio po stavkama šta sve crkava i koliko posla imaju u ovlašćenom servisu na novim automobilima, bilo bi da lupetam.
Zato kažem, ne potresam se, zameniće i sirenu , reklamiraću i zvuk koji nisu rešili iz menjača opet, al ako i se pojavi još jedna "glupost" ostaviću im auto na sred placa i da me ne zovu dok ne bude ono što sam platio.
Servisi rade po principu zamena novim delom, nema tu nekih popravki budženja itd.
Eto, zamenjen mi druk ležaj a nije do njega, ok, dešava se, al auto je izašao iz servisa bez rešenog problema. Odmah sam dokumemtovao i poslao mejl.
Sirena ne radi, tehnički neispravan auto za učestvovanje u saobraćaju.
Sve to što je neispravno se čeka da dođe original jer naravno nemaju na stanju, što je i logično, ali nije logično da kupac ispašta zbog toga.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misljenja sam da danas nema tih problema procentualno mnogo vise nego pre 15-20g, morali bi traziti i uporedjivati statistike, kojih je onda bilo malo, ali ako gledamo 10 godina unazad onda nema znacajne razlike, nesto je bolje nesto je losije, zavisi od godine, brenda, modela itd. svi variraju iz godine u godinu kako im se menja gama vozila i paleta motora.

 

Mi kao ljudi volimo da ocenjujemo stvari i generalizujemo na osnovu licnog iskustva, pa npr. neko ko je imao problema sa novim autom pre 15-20g, a sa novim autom predje 100kkm bez problema on ce smatrati da su danas automobili kudikamo kvalitetniji i manje kvarljivi nego ranije.

 

Za sve ostalo se slazem sa tobom naravno i zelim ti da resis problem sa sto manje izgubljenog vremena, jer ce se resiti, samo je pitanje vremena.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, knezevic76 said:

Ниссан, изашао из гаранције 3 месеца, отишао мотор, нађени неки опиљци. Један од примера. Нашли соломонско решење након прегањања да власник плати пола а сервис другу половину трошка замене комплет мотора.

O problemima sa motorima 1,2 TCe sam čitao i tekst početkom 2019:

 

"... francuska agencija za zaštitu potrošača upozorava na defekte na motorima koje je proizveo Renault a koji su ugrađeni na najmanje 400.000 vozila navedenih marki, prodatih samo u Francuskoj, dok ih u Evropi ima više od 600.000. Radi se o motorima 1.2 TCe i 1.2 DIG-t Euro 5 tipa H5, koji se nalaze pod haubama brojnih modela alijanse: Clio (najpopularniji automobil u Francuskoj), Captur, Mégane, Kadjar, Duster, Lodgy, Dokker, Qashqai, Juke i Pulsar. Prema podacima koje je izneo UFC-Que Choisir, motori o kojima se radi su proizvedeni u intervalu od kraja 2012. do sredine 2016. godine, a pokazuju tendenciju utroška prevelikih količina motornog ulja... Prema navodima koje je izneo francuski Le Monde pozivajući se na AAA Data, oko 160.000 motora koji su pod uvećanim rizikom od kvara je prodato u Francuskoj i u Evropi, dok poverljivi dokument, koji je štampan na memorandumu Renaulta, govori o nekih 600 hiljada potencijalnih problema iz 2015. godine. Sve pogonske jedinice koje su pogođene ispunjavaju Euro 5 standarde.

Grupa vlasnika vozila koja su doživela problem sa ovim agregatima je organizovana u okviru „Žrtve lošeg Renault-Nissan motora“ pod sumnju dovodi i jedinice koje bi trebalo da zadovoljavaju Euro 6 normativ, a u tom slučaju broj sumnjivih vozila raste na 1,3 miliona. Prema procenama Renaulta, normalno je da do 100.000 kilometara 2% motora iskaže problem, što je kilometraža koja je za mnoga od ovih vozila na pragu."

 

Što se tiče problema koji ti imaš ( a koji nije rešen zamenom druk lagera ), nadam se da će to da ti se reši što pre i trajno, da možeš u potpunosti da uživaš u tome što si kupio kao novo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da čim se osete eventualni problemi, a auto u garanciji, treba maximalno se žaliti, da bi se kvar sanirao...van garancije, skupoooo

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet da napomenem, u servisu su maksimalno korektni I sve će se rešiti, ne sumnjam.
Jedino je glupo što eto, dođem I kažem šta je problem a oni ne čuju na licu mesta I onda moram da im snimim (taj zvuk menjača).
Za sirenu su odmah ČULI da ne radi
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/23/2021 at 12:22 AM, knezevic76 said:

...

Sve to što je neispravno se čeka da dođe original jer naravno nemaju na stanju, što je i logično, ali nije logično da kupac ispašta zbog toga.

 

Nije da nemaju na stanju nego verovatno moraju i oni da dobiju zamenski deo na osnovu garancije... Tako je u većini sistema. Ne smeju da ugrade deo sa svog lagera zato što uopšte ne odlučuju oni po osnovu garantnih reklamacija.

 

To je normalno ali se neretko radi drugačije kad je klijent nadrkan i spreman na svađu - onda mu ugradiš deo sa svog lagera, od kolege, skineš sa novog auta iz salona itd, samo da ga skineš s' K   :cool:   A kad ti stigne deo na osnovu garancije, vratiš odakle si uzeo. To je ozbiljan mač sa dve oštrice pošto svaki deo ima svoj serijski broj.

 

Trebali bi kupci da shvate bar delić problema koje prodavci, dileri, zastupnici imaju, ali je stav "ja sam to kupio novo, boli me K, 'oću da mi se reši sad i odma'!" mnooooogo odomaćen u svetu danas... 

 

Ti si Kneževiću jedan od retkih korektnih klijenata   :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itekako smeju da ugrade novi deo, ali pojedini nece ako nisu dobili garancije da ce im fabrika refundirati, pa fakticki preuzimaju dileri rizik ako ugrade nov deo sa lagera da ce oni snositi trosak.

Tako da se tu vidi koliko je koji diler spreman da izadje u susret svojim klijentima, a pogotovo kada su manje cifre u pitanju onda je bas jajarski da cekaju da ih fabrika "iskesira".

Razumeo bih da se neckaju negde gde bas nisu sigurni, ali ovako mnogi i za stvari kojr su 100% ciste cekaju fabriku, eto da za 0.1% ne bi preuzeli rizik na sebe.

Mislim picerija preuzme rizik kada neko poruci picu, ali se to radi u tzv dobroj volji koje kod dilera vrlo cesto nema.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tek sad videh da si nešto menjao, tj da ima problema ... čudno za Fiat, zaista :) :) :) 

Iskreno, ja to lupkanje ne bi ni prijavljivao :) mora malo da lupka :) 

A tek što volim da "majstori" popravljaju .... i haaaaa.

Da me ne shvatiš pogrešno, ali, kad se oni dočepaju auta, pola nije vraćeno kako treba a druga polovina verovatno i nije vraćena. I onda ulaziš u začarani krug, vraćanja na početnu poziciju i opet i opet i opet .... Meni ne radi prskalica zadnjeg stakla. Ne pada mi na pamet da prijavim to na servisu kad budem bio. Treba tamo neki pametnjaković da počupa nebo, plastiku i sve ostalo, da bi na kraju skontao da je ipak bio samo pregib creva - recimo, na spoju gepeka i ostatka auta. Nikad to više ne bi sklopili da bude kako treba.

I to nije samo slučaj u Srbiji, svuda je to tako.

Druga je stvar da dođe do nekog ozbiljnijeg kvara, u smislu funkcionalnosti (što sirena definitivno jeste) onda OK, ajd, zakrpite to i da vas moje oči više ne gledaju :) 

Žao mi je, ali, prema nekom mom skromnom mišljenju, ne mora da znači da sam u pravu, to lupkanje je od ležaja spojničke, a ne od druk ležaja. E sad, možeš misliti, ljudi koji su pogrešno dijagnostifikovali kvar su skidali menjač, rastavljali manžetne, odvajali sve one lepe matice sa plavim kapicama da se same ne odvijaju i zategli, 100 % kilo ključem na propisanu težinu ... a tek nivo ulja u menjaču... da li su vratili staro (ako su ga ispuštali a verovatno jesu) ili su usuli novo? Ili su sipali ono što su imali, nema veze, to je menjač, da li je GL-4 ili GL-5 nije to mnogo važno, možda će mu se to zeznuti tek za 5 - 6 godina ... i tako .... 

Ali, opet kažem, nije to ništa neuobičajeno ni za druge zemlje, svuda sad po tim servisima rade "balkanci", arapi, turci... uglavnom više zabrinuti za radnu vizu nego za stanje stvari na terenu :) 

Jbg, valjda će biti sve kako treba...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne slažem se. Kakav god da bio problem u toku trajanja garancije, „veliki“ ili „mali“ (pa i nefunkcionalna prskalica zadnjeg brisača), to treba reklamirati i tražiti otklanjanje (taj tvoj problem sa prskalicom je potencijalno bezbednosno veoma značajan, a i formalno si tehnički neispravan i „sutra“ zbog toga možeš i „pasti“).

A šta oni treba da rade u cilju otklanjanja problema (da li je to veliki posao, a za sitnicu ili nije), to je nevažno. Da li treba da „rastave pola kola“ da bi došlo do neke neispravne sitnice, nebitno je. To je deo njihove obaveze.

A što pominješ skidanje neba kao navodni problem za reševanje problema tvoje prskalice  (u smislu kako će kvalitetno da ga vrate nazad), ja sam na novom 308 SW-u (2-3 meseca posle kupovine) reklamirao neispravnu roletnu panorame. Zamena roletne je tražila skidanje neba. Skinuto, zamenjeno, vraćeno. I ne samo da je oko pitanja neba vizuelno posle sve bilo kao i pre (i da nije bilo ni najmanjih crčaka), već je tako ostalo i narednih 10-ak godina. A tako je i danas, još dve godine posle (vidjam to „moje“ vozilo povremeno i danas).

Šta je tačno problem sa ovim Tipo Cross-om, ne znam. Ali, šta god da je, to mora da se blagovremeno reši po garantnoj reklamaciji. I tu nema diskusije.

Polaziti u analizi tog probema „negativno“, i od pretpostavke kako majstori neće to sklopiti ili zašfrafiti kako treba, mislim da je to pogrešno. Tp je isto kao kada bi išao u bolnicu, na operaciju, i unapred smatrao da će oni to (taj medicinski zahvat) da otaljaju samo onako ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo mi se malo odlepilo platno roletne sa one elektropokretne "letvice".

A odgovor proizvodjača na reklamaciju je bio zamena cele roletne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov
Nije to lupkanje već čangrljanje. I narusava onaj lep osecaj kad upalis auto I ne cuje se nista a ono nešto čangrlja. Verujem kad otopli da će nestati zvuk jer I ovako čim se malo zagreje, zvuk nestane. Kad je hladan čak se malo čuje I u prvoj brzini. Generalno mi ne smeta, ne utiče na vožnju jer brzo nestane. Al s obzirom da je deo menjača, neki, ne želim da se zezam sa tim nit da me ostavi negde, ne daj bože i ako imam obezbeđen njihov šlep besplatno.

Ovako sam prijavio, nisu resili, sad čekam da me pozovu za sirenu da srede pa da vidimo šta će dalje po pitanju tog zvuka. Bitno je da su upućeni u problematiku i da je to tamo negde zavedeno.

Što se majstora tiče I čačkanja, pa moram reći , bar za ovu auto kuću, da ne sumnjam ni najmanje u njihovu stručnost I pedantnost. Kad sam video kako su mog bivšeg BMWa uradili ne bi nikad provalio šta je zamenjeno na njemu. Alfu GT su ofarbali u crnu mat, rekao bi da je onako izašla iz fabrike, da ne navodim dalje.

Da se vratimo na CROSSa, testirao sam kako rade automatska duga svetla, apsolutno sam zadovoljan a bio sam malo skeptičan. Odlična stvar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op, op, zakuvalo se   :lol:

 

E sad, u pravu su i jedni i drugi, kao što ovde nas ima različitih, tako i tamo u radionicama ovlašćenih servisa ima i jednih i drugih. Uvek bilo i biće.

Sigurno da postoje profesionalci koji vole svoj posao, adekvatno su plaćeni i lepo organizovani kao što je slučaj sa Kneževićevim servisom, a 101% da postoje i oni koje Ortakov spominje  :X   :rant:  Ja to smem da tvrdim pošto imam lično iskustvo i sa jednima i sa drugima.

 

 

17 hours ago, vagenovac said:

Itekako smeju da ugrade novi deo...

 

Dobro, važi. 

6 hours ago, knezevic76 said:

...
Da se vratimo na CROSSa...

 

Ovo bi bilo najbolje...   :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knezevic76

Slažem se, nov autom mora da bude top, sramota je da ne bude tako. Ali, opet kažem, kakav je to majstor, dijagnostikovao kvar, promenio deo i nije do toga !? Pa jbg, kako onda da budem siguran da si sve vratio na mesto.

Evo i ja da napišem, svoje iskustvo iz ovl. servisa. 

Prvi (drugi jer sam ja samoinicijativno zamenio ulje na 4000km) servis, uredno odvezem auto, zna se šta se radi, to traje, par sati, nebitno. Krenem kući, nešto lupka, zvecka !? Pih, reko, nešto u kaseti, imam nekih sitnih parica... aj da pogledam. Izbacim, sve, vozim, opet, povremeno se čuje, kada se motor "strese". Naravno, nije mi padalo na pamet da otvaram haubNu, jer, šta, menjali su mi ulje i filtere, jaka stvar. Sutra dan, krenem opet do grada, vozim ženu nešto da završi, opet se čuje. Otvorim haubu, imam šta i da vidim, "majstor" nije zavrnuo šraf koji drži usisnik vazduha od filtera za vazduh i onda on "zveči" tj, taj usisnik udara u svoj nosač. Sreća pa sam otvorio haubu i pogledao, šraf se nalazi na par cm od zupčastog kaiša. Pogledam nivo ulja, na polovini !? Kada su sipali ulje, kapalo im je na kućište filtera (nije strašno ali, ipak...) a čep od ulja izgleda kao da je star bar 10 godina... 

I šta da očekuješ od nekih ozbiljnijih popravki !? 

I inače, nije vezano za ovl. servise, sve te "čudne" zvukove treba pustiti malo, ili će se pojačati, pa onda otići u servis ili će prestati.

Na ženinom autu (punto), menjali smo termostat. Nakon zamene, verovatno je rash. tečnost ušla u set kvačila i bukvalno, nije moglo da se normalno krene sa autom, to je auto skakao pri puštanju kvačila ... već sam se spremio na zamenu kvačila. Posle nekih 100 - 200 km to "skakanje" je prestalo... tako da, treba to pustiti malo, možda prođe samo od sebe, ipak vozimo Fiat :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlasnik Kije Sorento u garantnom roku od 10 godina zamenio 9 motora i 4 menjača

 

225034-kia sorento 1.jpg

 

Jedan vlasnik Kije Sorento iz SAD-a je koristio 10-godišnju neograničenu garanciju na kilometražu i to se isplatilo na nečuven način. Prema rečima jednog mehaničara upoznatog s predmetnim vozilom, vlasnik je uštedeo desetine hiljada dolara.

 

Na Reddit-u je neko objavio da je dotični trgovac ponudio tu garanciju za 7.000 dolara, a imajte na umu da je Kia već ponudila garanciju od 10 godina/160.000 kilometara u SAD još 2012. godine kada je automobil stigao na tržište. Čini se da je garancija nedavno istekla jer je vlasnik Kijom prešao gotovo 980.000 kilometara. Tokom tog vremena, Sorento je zamenio više glavnih delova pogonskog sklopa nego što možete da izbrojite na obe ruke.

 

Naime, Sorento je tokom garantnog roka prošao kroz 203 promene ulja, 20 promena ulja u menjaču, 9 motora i 4 menjača. To je u proseku 4.800 kilometara između svake zamene ulja, jedan motor na svakih 108.000 kilometara i jedan menjač na svakih 245.000 kilometara. Mehaničar je takođe rekao da je primerak iz priče imao dosta težak život i da nije mažen. Posebno su pomenuli oštećene klipove, poluge, bregastu osovinu, glavu motora, pa čak i puknutu radilicu.

Prema izvoru, samo jedna zamena motora za Sorento košta oko 4.500 dolara. Malo matematike i dobićete uštedu od 33.500 dolara, ako je garancija zaista koštala 7.000 dolara. Koliko god bilo teško priznati, lepo je videti da je barem neko imao koristi od garancije. Prema rečima tehničara, dotični vlasnik je zamenio Sorento otkako je garancija istekla.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford produžio garanciju u Srbiji

 

Ford sajam 2022.jpg

 

Prilikom kupovine bilo kog novog Fordovog vozila u mreži ovlašćenih dilera Grand Motorsa, kupac bez doplate ostvaruje pravo na Fordovu fabričku garanciju u trajanju od 5 godina, kao i na uslugu pomoći na putu. Produžena garancija i pomoć na putu pokrivaju usluge na teritoriji cele Evrope.

 

Prilikom kupovine novog vozila se, pored garancije od pet godina, svim korisnicima aktivira i RSA asistencija u trajanju od 2 godine od dana kupovine. RSA asistencija podrazumeva neograničen broj primarnih usluga kao što su pomoć na putu i šlepovanje do ovlašćenog servisa, kao i sekundarne usluge koje obuhvataju nastavak putovanja, zamensko vozilo u trajanju od dva radna dana, hotelski smeštaj i povratak u mesto stanovanja. Posle isteka dvogodišnjeg perioda, kompanija Grand Motors za svako Ford vozilo za koje se obavi redovan servis u bilo kom ovlašćenom servisu u mreži, besplatno aktivira SARA asistenciju u trajanju od godinu dana. Usluge SARA asistencije obuhvataju pomoć na putu i šlepovanje do najbližeg ovlašćenog servisa. I ovaj program važi u čitavoj Evropi, a broj intervencija nije ograničen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford produzio al Fiat ukinuo produzenu.

 

Neprijatno sam iznenadjen da ne mogu da produzim garanciju na autu iako mi je pri kupovini receno da mogu to da uradim bilo kad pre nego istekne 2 godine.

 

Sada se garancija moze produziti (dokupiti) samo pre nego istekne 6 meseci od kupovine. Vozila starija od 6 meseci ne mogu.

 

Mozda ce i moci kada odluce o cenovniku za starija od 6 meseci ali ce meni do tad isteci ova od 2 godine te necu moci svakako.

 

Najtužnije mi je sto sam do ove informacije jedva dosao, nekoliko puta sam zvao Kompresor Rakovica - evo sad ce vas pozvati kolega i nista, Kompresor Dunavska - posaljite email, na sastanku sam zovem vas kad zavrsim i nista.

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

37a6c274296831d526cab27348475a49.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...