Jump to content
FAS Goran
rasko78

Fiat / Zastava 1800

Recommended Posts

Ovih dana, sasvim slučajno, u dvorište mi je stigao novi projekat-Zastava 1800. Stanje je takvo, da mi se ne postavljaju slike, ali ako neko baš insistira, podeliću slike, ali gledanje je na sopstvenu odgovornost. Ako neko zna nekog, ko  zna nekog da ima nešto slično za delove, rad sam čuti. Bilo kakve informacije o karakteristikama, iskustvima takođe. Proizvodila  se ta Zastava 1959-1961, a proizvedeno je oko 600 primeraka. Licenca je Fiat 1800. Ima redni šestak-kada sam to video, nisam se ni cenkao. Današnja akcija remonta anlasera se završila u oblaku dima, ali radilica okreće pomoću pajsera. Srećna Nova godina i Božić!

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko se secam, u tom periodu je u Zastavi radjena i 2300 verzija. Takodje sestak, nesto sitno preko 100 KS. Negde u to vreme je krenuo i daleko popularniji Tristac.

Ako te ne bude mrzelo, postavi neku fotku, a bilo bi mi zadovoljstvo da ispratim projekat :respect: .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

bila su 2 ta fiata,kod mene u mestu,lokani mesar ih vozio….ima tome bar 40 godina

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekad je zastavalicencirala fiat i imala program koji pokriva skoro sve klase automobila a danas fiat ne moze da se sastavi i ponudi nesto van malih gradskih automobila i njihovih derivata(suv, mvp)

 

Nego, ovo izgleda kao top projekat!


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi na koje se razdoblje misli. Nije da su te price tek tako, slucajno.

Problem u kasnijim generacijama Zabara krajem 70-ih i 80-ih, u osnovi je bio los kvalitet recikliranih ruskih limova, dobijenih kompenzacijama u medjudrzavnoj saradnji. Na to je isao i nacin njihovog skladistenja. A npr. za Alfasud - na sve ovo iznad i pogresan nacin sklapanja, zastite i farbanja u postrojenjima u Pomiglianu, gde se model sklapao. Auto koji je bio odlican za svoje vreme, dizajnom, platformom, voznim karakteristikama - bukvalno je unisten zbog problema sa rdjom.

Slicno je vazilo i za druge modele njihovih brandova, urnisuci im reputaciju na duze staze. Pa i kasniji modeli - gde danas mozes da vidis Fiat Ritmo, dok se u istoj klasi Golf 1 i dalje kotrlja? Ili recimo Regata, Argenta - bukvalno modeli koji su nestali, pojedeni :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niđe veze sa zastavom osim što je uvožen preko zastava prometa.

 

Motor je tristaćev sa dodata 2 cilindra. Za generalnu ti treba dva kompleta ležajeva i 6 klipova za tristaća. 

Menjač verovatno isto z1300

Anlaser verovatno takođe. 

Sve skupa, uradi karoseriju, to je veći deo posla. Mehanika je lakše rešiva. 

Za detalje tipa lajsne, branici, maska itd si osuđen na eBay i subito.it

Za 25+ godina baktanja sa Fiat oldtajmerima video sam ih 4-5 kom u Srbiji

Gde si ti, ja sam u BG? Donesi taj anlaser da vidimo šta mu je i paše li ceo od trileta ili možda četkice, automat, bendiks...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klipovi ove nedelje stižu-4 garniture, dve sa 72mm i dve sa 72,6. Ne znam šta me čeka pa sam nabavio za slučaj da treba i III specijalu, a i za slućaj da dam da se hilznuje na standard. Anlaser je naručen od Poloneza, mislim da su identični, videću kad stigne.Na pp se dogovaramo šta ćemo sa starim-ima 1,5 KW.  Automat i bendix su dobri, ali rotor je probio, a ni stator više nije za upotrebu. Najviše me brine enterijer, to sigurno sam neću šiti, a ne znam nikoga ko bi se uhvatio da sašije nove vinilne presvlake i reparirao sunđer- treba nov u kompletu jer auto ima opasan šmek kada se otvore vrata a i miševi su uradili svoje. Verujem da sunđer  štima od 1300, ali ima i razlika- prednja klupa je zajednička za vozača i suvozača, a nasloni su zasebni. Inače sam iz Bačkog Petrovca.

 

Edited by rasko78

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, djape1977 said:

Niđe veze sa zastavom osim što je uvožen preko zastava prometa.

Stvarno ne znam, ali na Vikipediji stoji da se pravio i u Italiji i u Jugoslaviji. Najverovatnije je malo protrčao kroz hale sa nešto delova koji su montirani, a stigli u kutijama iz Italije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, skontao si već glavne detalje. Kod tih motora je bitan deo radilica i ležajevi radilice. To im je slaba tačka. Nađi nekog ko ima iskustva sa tristaćima i Poljacima. Radilicu posle obrade obavezno na nitriranje. Novi tip ležaja radilice od poloneza 1600 i uljnu pumpu od poloneza, veći je protok. 

 

2 hours ago, neshtry said:

Ima Kidi i Fiat 132 1800 pa može i to da ubaci u z1800 ...

DOHC 1.8/2.0 bi svakako bio dobar izbor u smislu voznih karakteristika ali šmek ovog auta je dobrim delom upravo u linijskom šestaku.

Uostalom, svakako će biti auto za svadbe i sahrane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objektivno,motori iz te generacije kod Fiat su jako loši,sa stalnim kvarovima i velikim hodom klipa i jedva su uspevali 100k km da izguraju...

Bolji je ovaj dohc,moderniji je i zvuk mu je mmmm, preterano dobar

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može to malo da se unapredi. 

Nitriranje radilice I bregaste, možda bi mogle da se iskoriste i klipnjače od poloneza poslednje generacije sa kanalom za podmazivanje, nosati umesto ravnih klipova da se podigne stepen kompresije na moderne standarde, da se čačnu kanali usis izduv, da se uglavi elektronsko paljenje, uljna pumpa većeg protoka...mogao bi taj motor bez problema da ide na preko 100ks i da bude čak i pouzdaniji nego fabrički što je bio. 

 

Inače, taj motor je crossflow HEMI, dakle ima hemisferičnu komoru za sagorevanje i ventile na suprotnim stranama komore. Za razliku od Amerikanaca, Žabari nisu to nešto posebno reklamirali... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo sam prenaglio sa kupovinom klipova, sve garniture su sa oblim gornjim površinama, moguće da sam bacio novce, ako nije kompatibilno. Stupio sam u kontakt sa jednim od bivših vlasnika, koji mi je rekao da je odradio generalnu 97 i od tad nije ni radio po svemu sudeći. Ove nedelje rešavam papire. Ostavinska rasprava o naknadno nađenoj imovini x2, jer je i na saobraćajnoj ime pokojnika, a umro mu je i sin, tako da je snaja naslednica, a već vrlo stara žena, srećom izuzetno ljubazna i voljna da pomogne. Biće posla i za advokata. Ako prevedem na sebe idemo dalje, a ako propadne stvar ide u muzej kao donacija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mhm.

Prvo papiri.

Mada i to u praksi može da se drugačije odradi.

Motor svakako prvo rastavi. Šta god da je rađeno, posle 25 godina moraš bar semeringe i dihtunge da mu zameniš. 

Radilicu na merenje obavezno u radionicu za mešinsku obradu, da ti kažu na kojoj specijali je i da li je kriva. 

Pri rastavljanju označi markerom tačno koji ležaj je gde bio, koji klip itd.

Koliko se sećam, taj motor treba da ima ravne klipove i stepen kompresije oko 8.5/1

Grbavi klipovi mu daju viši stepen što je ok, sad su goriva mnogo bolja nego pre 50 god kad je to pravljeno tako da slobodno sme da ide na 9.5/1, samo ćeš dobiti više snage i obrtnog momenta. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

20220112_112710.jpg

Od tri loša, jedan funkcionalan. Potpuno odgovara anlaser od poloneza 1.5 KW. Dijametri biksni su različiti, ali  je uspelo. Sada malo u ilegalu što se ulaganja tiče dok se ne završi ostavina o naknadno nađenoj imovini pokrenuta danas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/10/2022 at 1:24 AM, djape1977 said:

 

Za 25+ godina baktanja sa Fiat oldtajmerima video sam ih 4-5 kom u Srbiji

 

Da li imate informaciju, da li je neki i za prodaju, jer koliko vidim, moraću da nađem  i "donora" za projekat? Hvala unapred!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...