MickeyS 32 Posted October 31, 2022 Istrazujem oba trzista. Srpsko mi malo teze ide nego Nemacko kod nas je sigurno jeftinije, ali mozda u Nemackoj to rade bolje Do sada sam saznao da na stanje menjaca negativno utice gradska voznja, izrazito sportska i voznja visokim brzinama (tipa 200km/h) to ako auto ima kuku, Xdrive, snazan motor Automatski menjac ima deo koji se zove mehatronika, i koji ima sitne kanale koji izgledaju kao lavirint i pomocu njih se kontrolise rad menjaca. Postoji ploca koja razdvaja tu mehatroniku na pola i koja ima gumene delove kojim zatvara te kanale, takodje postoje jos i neki dihtunzi, cevcice, ventili.... Vremenom ti dihtunzi, gumice i .. mogu da prestanu da rade savrseno i da dolazi do malih gubitaka pritiska, ali menjac moze da se adaptira na to tako sto u milibarima poveca pritisak negde gde je to potrebno, i to onda i dalje radi savrseno. Postoji naravno granica dokle to moze da ide, kad se ona dostigne i premasi mora da se obnovi menjac kompletno. Potrebno je menjati ulje, ali posle nekog broja km moraju se zameniti i neki delovi u menjacu, ta ploca mehatronike, mozda ventili, gumice koje spajaju mehatroniku i menjac, neki mali amortizeri unutra.... da bi menjac radio bez prolema i dalje. Bez bilo kakvog servisa kako sam shvatio moze sve biti ok do nekih 250.000km ali onda je vec kasno za ispiranje jer je potrebno zameniti i delove u samom menjacu gde su zupcanici, zaptivke i puno stvari oko mehatronike, mozda cak i nova mehatronika, to onda u Nemackoj kosta oko 3000e. u Srb sam samo nasao da rade ispiranje menjaca bez zamene ovih delova Kontaktirao sam 4 servisa u Nemackoj specijalizovanih za menjace, i od jednog sam dobio da preporucuju (Google prevodilac moze da pomogne): WARTUNG 2: - 1500 € Die Mechatronik ist für den Schaltvorgang verantwortlich, indem das Öl mit Hilfen von Magnetventilen und Wellen an die richtige Position geleitet wird. Die Gummi Kompetenten der Mechatronik verschleißen und sorgen für einen Druckverlust. Dieser Druckverlust sorgt für einen ständigen Lammelenverschleiss der zum Getriebeschaden führt. Wartung 2 beinhaltet: - Mechatronik wird zerlegt, gereinigt und geprüft - Mechatronik Verschleißteile werden erneuert - Magnetventile werden gereinigt und geprüft - Austausch Dichtungen Mechatronik & Getriebe - Getriebe wird mit 20 Litern ZF Öl gespült - Neue ZF Ölwanne incl Filter wird verbaut Video zur Wartung 2: https://youtu.be/q4QSaf6FvkA a pak drugi servis nudi sledecu opciju Da li ovo uopste neko radi sve ovo kod nas? Da li ispira menjac bez Hemijskih cistaca (onda se koristi 20l ulja, ako je sa hemijom i starim uljem onda 10l - a hemija negativno utice na sve gumene delove) na sve to u Nemackoj dobijes racun, uz to ide i garancija tako da mislim da cu ipak raditi u Nemackoj, malo je ozbiljnije od malog servisa Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1016 Posted October 31, 2022 Ima ozbiljnih servisera kod nas koji rade te stvari svakodnevno. Jednog od njih sam naveo u prethodnom postu. Najmanji problem je zameniti ulje i filter. Ako hoces da zadovoljis sebe i mirnije spavas onda slobodno daj nekoliko puta vecu sumu u Nemackoj, samo napred, izbor je tvoj. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MickeyS 32 Posted October 31, 2022 Ja samo kazem da nisam nasao takav servis u Srb, to ne znaci da ne postoji svakako sam sada u fazi prikupljanja informacija Jedinu ponudu koju sam dobio iz Srb je samo ispiranje ulja (sa hemojom) koje kosta 500e raspitacu se i oko servisa kojeg si ti pomenuo 1 MiloshBg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 6807 Posted October 31, 2022 Evo (bivseg) kolega sa foruma, Sretena, koji je to prikazao u svom videu na YT. Pogledati od 34-og minuta: Quote Share this post Link to post Share on other sites
MickeyS 32 Posted October 31, 2022 Licno poznajem Sretena, hvala ovom forumu koji mi je to omogucio Mislim da on sad samo nema vremena da pise ovde, ali nije bivsi.. tu negde je on Ovo kako Sreten predstavlja cini ti se kao da bi i bilo ko od nas to mogao sam da odradi, samo da ima radionicu i alate, i da poruci ove delove u sustini taj video me je i naterao da malo detaljnije razmisljam o menjacu, jedino sto je ovde menjac sa 6 brzina a kod mene sa 8, slicni su ali nisu isti 1 Dale reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 6807 Posted October 31, 2022 1 hour ago, MickeyS said: Ovo kako Sreten predstavlja cini ti se kao da bi i bilo ko od nas to mogao sam da odradi, samo da ima radionicu i alate, i da poruci ove delove Naravno! Kao kada gledas Zidana kako je igrao nekada pa mislis da je jednostavno Mislim da je nama laicima interesantno da vidimo kako to izgleda i da imamo ideju sta se radi, a svakako servis treba da radi profesionalac. 1 MickeyS reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
majkicbane 58 Posted October 31, 2022 Istrazujem oba trzista. Srpsko mi malo teze ide nego Nemacko kod nas je sigurno jeftinije, ali mozda u Nemackoj to rade bolje Do sada sam saznao da na stanje menjaca negativno utice gradska voznja, izrazito sportska i voznja visokim brzinama (tipa 200km/h) to ako auto ima kuku, Xdrive, snazan motor Automatski menjac ima deo koji se zove mehatronika, i koji ima sitne kanale koji izgledaju kao lavirint i pomocu njih se kontrolise rad menjaca. Postoji ploca koja razdvaja tu mehatroniku na pola i koja ima gumene delove kojim zatvara te kanale, takodje postoje jos i neki dihtunzi, cevcice, ventili.... Vremenom ti dihtunzi, gumice i .. mogu da prestanu da rade savrseno i da dolazi do malih gubitaka pritiska, ali menjac moze da se adaptira na to tako sto u milibarima poveca pritisak negde gde je to potrebno, i to onda i dalje radi savrseno. Postoji naravno granica dokle to moze da ide, kad se ona dostigne i premasi mora da se obnovi menjac kompletno. Potrebno je menjati ulje, ali posle nekog broja km moraju se zameniti i neki delovi u menjacu, ta ploca mehatronike, mozda ventili, gumice koje spajaju mehatroniku i menjac, neki mali amortizeri unutra.... da bi menjac radio bez prolema i dalje. Bez bilo kakvog servisa kako sam shvatio moze sve biti ok do nekih 250.000km ali onda je vec kasno za ispiranje jer je potrebno zameniti i delove u samom menjacu gde su zupcanici, zaptivke i puno stvari oko mehatronike, mozda cak i nova mehatronika, to onda u Nemackoj kosta oko 3000e. u Srb sam samo nasao da rade ispiranje menjaca bez zamene ovih delova Kontaktirao sam 4 servisa u Nemackoj specijalizovanih za menjace, i od jednog sam dobio da preporucuju (Google prevodilac moze da pomogne): WARTUNG 2: - 1500 € Die Mechatronik ist für den Schaltvorgang verantwortlich, indem das Öl mit Hilfen von Magnetventilen und Wellen an die richtige Position geleitet wird. Die Gummi Kompetenten der Mechatronik verschleißen und sorgen für einen Druckverlust. Dieser Druckverlust sorgt für einen ständigen Lammelenverschleiss der zum Getriebeschaden führt. Wartung 2 beinhaltet: - Mechatronik wird zerlegt, gereinigt und geprüft - Mechatronik Verschleißteile werden erneuert - Magnetventile werden gereinigt und geprüft - Austausch Dichtungen Mechatronik & Getriebe - Getriebe wird mit 20 Litern ZF Öl gespült - Neue ZF Ölwanne incl Filter wird verbaut Video zur Wartung 2: a pak drugi servis nudi sledecu opciju Da li ovo uopste neko radi sve ovo kod nas? Da li ispira menjac bez Hemijskih cistaca (onda se koristi 20l ulja, ako je sa hemijom i starim uljem onda 10l - a hemija negativno utice na sve gumene delove) na sve to u Nemackoj dobijes racun, uz to ide i garancija tako da mislim da cu ipak raditi u Nemackoj, malo je ozbiljnije od malog servisaA vidis, sad kod tebe procitam 20l ulja i setim se jednog servisa u Nisu... Kum moj radi kao komercijalista u euro07 i rece da je pricao sa nekim u Nisu, rekao mu je da za zamenu ulja u menjacu ide 20l ulja.. Ja izguglao vidim u menjac staje 8.5l rekoh ovaj zeza, prodaje maglu, oce da uzme pare Nisam razmisljao uopste o tome detaljnije da povezem ostatak ulja sa ispiranjem. Jer u fazonu "zasto bi to novim uljem radili" Sad vec ima smislaPoslato sa ELS-NX9 pomoću Tapatoka 2 MickeyS and nidza reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MickeyS 32 Posted October 31, 2022 To je nesto slicno kao kad se menja kociono ulje, jer da bi se ozracio sistem i izbacilo staro ulje, moras da ga izguras novim uljem... Posto menjac zadrzava dobar deo u nekim drugim komponentama potrebna je tolika kolicina da bi 95% ulja bilo novo. inace, saznao sam i to da ZF sa 6 brzina ima onu plocu u mehatronici koju sam pominjao, a da ovaj noviji sa 8 stepeni uopste nema taj deo... 1 majkicbane reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5314 Posted November 2, 2022 Jbt, 2022. godina. Auto star 5+god. Opusti se, mani se prikupljanja informacija i zameni ulje u menjaču što pre. Simple as that. Danas ioako svi koriste mašine za zamenu ulja: priključi, unese model auta i stisne dugme. I u SRB i tamo kod tebe. Menjaš ulje u motoru na 10tkm (12-15), menjaj u menjaču na 60tkm i ne dumaj toliko. 2 MiloshBg and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MickeyS 32 Posted January 8, 2023 Zamenio ulje u menjacu, ranije se osetio prelaz iz prve u drugu sad nista, i brze ubacuje u Rikverc 1 PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1016 Posted January 8, 2023 Napraviste opstu nauku oko zamene ulja u menjacu... Sta li ce tek biti kad budete radili veliki servis na tom motoru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
majkicbane 58 Posted January 8, 2023 Zamenio ulje u menjacu, ranije se osetio prelaz iz prve u drugu sad nista, i brze ubacuje u RikvercJel si radio ovde ili tamo?Cime je ispirano na kraju, hemijom ili uljem? Ako nije tajna, koliko te je izasao servis i za koliko vremena bude gotovo?Poslato sa ELS-NX9 pomoću Tapatoka Quote Share this post Link to post Share on other sites
MickeyS 32 Posted January 9, 2023 On 1/8/2023 at 1:13 PM, MiloshBg said: Napraviste opstu nauku oko zamene ulja u menjacu... Sta li ce tek biti kad budete radili veliki servis na tom motoru. Nauka je tu bar kod mene jer jedni pricaju ne treba nikad, drugi pricaju treba na 100k km, a kod mene auto sa skoro 200k i nikad radjeno. jedni pricaju radi, drugi nemoj uopste, i aj sad ti znaj sta treba Zato valjda i sluzi forum, da nedoumice i iskustva podelimo. Ako ti znas sve oko toga a ja nemam pojma ocigledno, mislim da je ovo dobro mesto da saznam nesto od ljudi koji imaju iskustva sa tim Nisam pitao kad se menja ulje u motoru Elem, isprano je uljem, i zamenjeno je i ulje u Diferencijalu, sve 550e - u okolini Minhena, sat vremena traje servis Dugorocna prosecna potrosnja 0.3l manja posle zamene ulja 1 MiloshBg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1016 Posted January 9, 2023 Za preporuke proizvodjaca automobila i ovlascenih servisa ne znam, ali znam da na zamenskim setovima ( filter ulja i ulje) za servis automatskih menjaca stoji napomena da se isto menja na 80.000km. Sto se redovnih servisa motora tice, preporuke proizvodjaca su da se isto menja na 30.000km sto je suludo, ali i sami znamo zbog cega je taj trend nametnut. Moja preporuka a i verujem svakog iole normalnog servisera (ne mislim na ovlascene) u Srbiji je da se isto menja na plafon 15.000km. 1 MickeyS reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites