Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Istrazujem oba trzista. Srpsko mi malo teze ide nego Nemacko 

kod nas je sigurno jeftinije, ali mozda u Nemackoj to rade bolje

Do sada sam saznao da na stanje menjaca negativno utice gradska voznja, izrazito sportska i voznja visokim brzinama (tipa 200km/h) to ako auto ima kuku, Xdrive, snazan motor

Automatski menjac ima deo koji se zove mehatronika, i koji ima sitne kanale koji izgledaju kao lavirint i pomocu njih se kontrolise rad menjaca. Postoji ploca koja razdvaja tu mehatroniku na pola i koja ima gumene delove kojim zatvara te kanale, takodje postoje jos i neki dihtunzi, cevcice, ventili.... Vremenom ti dihtunzi, gumice i .. mogu da prestanu da rade savrseno i da dolazi do malih gubitaka pritiska, ali menjac moze da se adaptira na to tako sto u milibarima poveca pritisak negde gde je to potrebno, i to onda i dalje radi savrseno. Postoji naravno granica dokle to moze da ide, kad se ona dostigne i premasi mora da se obnovi menjac kompletno. 

Potrebno je menjati ulje, ali posle nekog broja km moraju se zameniti i neki delovi u menjacu, ta ploca mehatronike, mozda ventili, gumice koje spajaju mehatroniku i menjac, neki mali amortizeri unutra.... da bi menjac radio bez prolema i dalje.

Bez bilo kakvog servisa kako sam shvatio moze sve biti ok do nekih 250.000km ali onda je vec kasno za ispiranje jer je potrebno zameniti i delove u samom menjacu gde su zupcanici, zaptivke i puno stvari oko mehatronike, mozda cak i nova mehatronika, to onda u Nemackoj kosta oko 3000e.  u Srb sam samo nasao da rade ispiranje menjaca bez zamene ovih delova

 

Kontaktirao sam 4 servisa u Nemackoj specijalizovanih za menjace, i od jednog sam dobio da preporucuju (Google prevodilac moze da pomogne)

WARTUNG 2: - 1500 €

Die Mechatronik ist für den Schaltvorgang verantwortlich, indem das Öl mit Hilfen von Magnetventilen und Wellen an die richtige Position geleitet wird.

Die Gummi Kompetenten der Mechatronik verschleißen und sorgen für einen Druckverlust.

Dieser Druckverlust sorgt für einen ständigen Lammelenverschleiss der zum Getriebeschaden führt.

 

Wartung 2 beinhaltet:

- Mechatronik wird zerlegt, gereinigt und geprüft 

- Mechatronik Verschleißteile werden erneuert

- Magnetventile werden gereinigt und geprüft 

- Austausch Dichtungen Mechatronik & Getriebe 

- Getriebe wird mit 20 Litern ZF Öl gespült 

- Neue ZF Ölwanne incl Filter wird verbaut 

 

Video zur Wartung 2:

https://youtu.be/q4QSaf6FvkA

 

 

a pak drugi servis nudi sledecu opciju

Untitled.jpg

 

Da li ovo uopste neko radi sve ovo kod nas? Da li ispira menjac bez Hemijskih cistaca (onda se koristi 20l ulja, ako je sa hemijom i starim uljem onda 10l - a hemija negativno utice na sve gumene delove)

na sve to u Nemackoj dobijes racun, uz to ide i garancija

tako da mislim da cu ipak raditi u Nemackoj, malo je ozbiljnije od malog servisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima ozbiljnih servisera kod nas koji rade te stvari svakodnevno. 

Jednog od njih sam naveo u prethodnom postu. Najmanji problem je zameniti ulje i filter. 

Ako hoces da zadovoljis sebe i mirnije spavas onda slobodno daj nekoliko puta vecu sumu u Nemackoj, samo napred, izbor je tvoj. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja samo kazem da nisam nasao takav servis u Srb, to ne znaci da ne postoji

svakako sam sada u fazi prikupljanja informacija

Jedinu ponudu koju sam dobio iz Srb je samo ispiranje ulja (sa hemojom) koje kosta 500e

raspitacu se i oko servisa kojeg si ti pomenuo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo (bivseg) kolega sa foruma, Sretena, koji je to prikazao u svom videu na YT. Pogledati od 34-og minuta: 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licno poznajem Sretena, hvala ovom forumu koji mi je to omogucio :D

Mislim da on sad samo nema vremena da pise ovde, ali nije bivsi.. tu negde je on :D

Ovo kako Sreten predstavlja cini ti se kao da bi i bilo ko od nas to mogao sam da odradi, samo da ima radionicu i alate, i da poruci ove delove :D

 

u sustini taj video me je i naterao da malo detaljnije razmisljam o menjacu, jedino sto je ovde menjac sa 6 brzina a kod mene sa 8, slicni su ali nisu isti

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, MickeyS said:

Ovo kako Sreten predstavlja cini ti se kao da bi i bilo ko od nas to mogao sam da odradi, samo da ima radionicu i alate, i da poruci ove delove :D

 

Naravno! Kao kada gledas Zidana kako je igrao nekada pa mislis da je jednostavno :) Mislim da je nama laicima interesantno da vidimo kako to izgleda i da imamo ideju sta se radi, a svakako servis treba da radi profesionalac. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Istrazujem oba trzista. Srpsko mi malo teze ide nego Nemacko 
kod nas je sigurno jeftinije, ali mozda u Nemackoj to rade bolje
Do sada sam saznao da na stanje menjaca negativno utice gradska voznja, izrazito sportska i voznja visokim brzinama (tipa 200km/h) to ako auto ima kuku, Xdrive, snazan motor
Automatski menjac ima deo koji se zove mehatronika, i koji ima sitne kanale koji izgledaju kao lavirint i pomocu njih se kontrolise rad menjaca. Postoji ploca koja razdvaja tu mehatroniku na pola i koja ima gumene delove kojim zatvara te kanale, takodje postoje jos i neki dihtunzi, cevcice, ventili.... Vremenom ti dihtunzi, gumice i .. mogu da prestanu da rade savrseno i da dolazi do malih gubitaka pritiska, ali menjac moze da se adaptira na to tako sto u milibarima poveca pritisak negde gde je to potrebno, i to onda i dalje radi savrseno. Postoji naravno granica dokle to moze da ide, kad se ona dostigne i premasi mora da se obnovi menjac kompletno. 
Potrebno je menjati ulje, ali posle nekog broja km moraju se zameniti i neki delovi u menjacu, ta ploca mehatronike, mozda ventili, gumice koje spajaju mehatroniku i menjac, neki mali amortizeri unutra.... da bi menjac radio bez prolema i dalje.
Bez bilo kakvog servisa kako sam shvatio moze sve biti ok do nekih 250.000km ali onda je vec kasno za ispiranje jer je potrebno zameniti i delove u samom menjacu gde su zupcanici, zaptivke i puno stvari oko mehatronike, mozda cak i nova mehatronika, to onda u Nemackoj kosta oko 3000e.  u Srb sam samo nasao da rade ispiranje menjaca bez zamene ovih delova
 
Kontaktirao sam 4 servisa u Nemackoj specijalizovanih za menjace, i od jednog sam dobio da preporucuju (Google prevodilac moze da pomogne): 

WARTUNG 2: - 1500 €

Die Mechatronik ist für den Schaltvorgang verantwortlich, indem das Öl mit Hilfen von Magnetventilen und Wellen an die richtige Position geleitet wird.

Die Gummi Kompetenten der Mechatronik verschleißen und sorgen für einen Druckverlust.

Dieser Druckverlust sorgt für einen ständigen Lammelenverschleiss der zum Getriebeschaden führt.

 

Wartung 2 beinhaltet:

- Mechatronik wird zerlegt, gereinigt und geprüft 

- Mechatronik Verschleißteile werden erneuert

- Magnetventile werden gereinigt und geprüft 

- Austausch Dichtungen Mechatronik & Getriebe 

- Getriebe wird mit 20 Litern ZF Öl gespült 

- Neue ZF Ölwanne incl Filter wird verbaut 

 

Video zur Wartung 2:

 
 
a pak drugi servis nudi sledecu opciju
Untitled.jpg
 
Da li ovo uopste neko radi sve ovo kod nas? Da li ispira menjac bez Hemijskih cistaca (onda se koristi 20l ulja, ako je sa hemijom i starim uljem onda 10l - a hemija negativno utice na sve gumene delove)
na sve to u Nemackoj dobijes racun, uz to ide i garancija
tako da mislim da cu ipak raditi u Nemackoj, malo je ozbiljnije od malog servisa
A vidis, sad kod tebe procitam 20l ulja i setim se jednog servisa u Nisu... Kum moj radi kao komercijalista u euro07 i rece da je pricao sa nekim u Nisu, rekao mu je da za zamenu ulja u menjacu ide 20l ulja.. Ja izguglao vidim u menjac staje 8.5l :D rekoh ovaj zeza, prodaje maglu, oce da uzme pare :D Nisam razmisljao uopste o tome detaljnije da povezem ostatak ulja sa ispiranjem. Jer u fazonu "zasto bi to novim uljem radili" :D
Sad vec ima smisla

Poslato sa ELS-NX9 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je nesto slicno kao kad se menja kociono ulje, jer da bi se ozracio sistem i izbacilo staro ulje, moras da ga izguras novim uljem...  Posto menjac zadrzava dobar deo u nekim drugim komponentama potrebna je tolika kolicina da bi 95% ulja bilo novo. ;)

inace, saznao sam i to da ZF sa 6 brzina ima onu plocu u mehatronici koju sam pominjao, a da ovaj noviji sa 8 stepeni uopste nema taj deo...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbt, 2022. godina. Auto star 5+god. Opusti se, mani se prikupljanja informacija i zameni ulje u menjaču što pre. Simple as that.

Danas ioako svi koriste mašine za zamenu ulja: priključi, unese model auta i stisne dugme. I u SRB i tamo kod tebe.

 

Menjaš ulje u motoru na 10tkm (12-15), menjaj u menjaču na 60tkm i ne dumaj toliko. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napraviste opstu nauku oko zamene ulja u menjacu... Sta li ce tek biti kad budete radili veliki servis na tom motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zamenio ulje u menjacu, ranije se osetio prelaz iz prve u drugu sad nista, i brze ubacuje u Rikverc
Jel si radio ovde ili tamo?
Cime je ispirano na kraju, hemijom ili uljem? :)

Ako nije tajna, koliko te je izasao servis i za koliko vremena bude gotovo?

Poslato sa ELS-NX9 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/8/2023 at 1:13 PM, MiloshBg said:

Napraviste opstu nauku oko zamene ulja u menjacu... Sta li ce tek biti kad budete radili veliki servis na tom motoru.

Nauka je tu bar kod mene jer jedni pricaju ne treba nikad, drugi pricaju treba na 100k km, a kod mene auto sa skoro 200k i nikad radjeno. jedni pricaju radi, drugi nemoj uopste, i aj sad ti znaj sta treba

Zato valjda i sluzi forum, da nedoumice i iskustva podelimo. Ako ti znas sve oko toga a ja nemam pojma ocigledno, mislim da je ovo dobro mesto da saznam nesto od ljudi koji imaju iskustva sa tim ;)

Nisam pitao kad se menja ulje u motoru :)

 

Elem, isprano je uljem, i zamenjeno je i ulje u Diferencijalu, sve 550e - u okolini Minhena, sat vremena traje servis

Dugorocna prosecna potrosnja 0.3l manja posle zamene ulja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za preporuke proizvodjaca automobila i ovlascenih servisa ne znam, ali znam da na zamenskim setovima ( filter ulja i ulje) za servis automatskih menjaca stoji napomena da se isto menja na 80.000km. Sto se redovnih servisa motora tice, preporuke proizvodjaca su da se isto menja na 30.000km sto je suludo, ali i sami znamo zbog cega je taj trend nametnut. Moja preporuka a i verujem svakog iole normalnog servisera (ne mislim na ovlascene) u Srbiji je da se isto menja na plafon 15.000km. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...