horvat 6456 Posted July 7, 2022 Cetvrto stop svetlo sa plastikom Ovaj put: ubacene 5mm transparent crvene LED diode, zalepljene i zalemljene sa otpornicima (kolega s posla sracunao sve i odradio), tako da ne bude vise crknutih sijalica i krezubog treceg stop svetla (sve dok ne bude ) a plastika obrusena totalno, komplet i onaj hrapavi sloj, naprskano plastofiksom, primerom i baznom bojom. Sve zabice kliknule. Ajd sad da vidimo dokle ce izdrzati (cenim do prekosutra) 2 Quadrifoglio Verde and shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted July 7, 2022 Te aftermarket LED su se bas proslavile trajnoscu . Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted July 7, 2022 (edited) Ovo nije aftermarket LED. Nego sam kupio bas same diode, "sirove" i kolega mi sracunao potrebnu vrednost otpornika, i sam je zalemio i povezao. Sve su komponente za industriju, ne kupuju se po radnjama Edited July 7, 2022 by horvat 6 Axic, shuxx, dach@ and 3 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 999 Posted July 7, 2022 (edited) Vecna stvar! Edited July 7, 2022 by MiloshBg 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted July 7, 2022 (edited) Nisam naravno mislio da si ubadao aftermarket LED , nego na aftermarket resenje sa LED... Upravo sam iz te branse, apsolutno mi je jasno sta si radio, bilo bi mi drago da ne budem u pravu. LED bi u teoriji trebalo da budu trajnije (nevezano za auto industriju), ali u praksi nije bas uvek tako. I uglavnom problem ne bude naravno sa samim diodama, nego sa pratecom elektronikom (kontroleri, kondenzatori, otpornici, losi lemovi,...). A kada zveknu, mnogo je veca zaje*ancija popraviti, dok fabrika cesto predvidja zamenu kompletnih delova. Pogledaj muke ljudi sa, lupam, zadnjim LED na Delti... Skidaj stopku, seci plastiku, vadi plocu sa diodama, pa pipav posao lemljenja, pa moraju tacno tipske diode da se ne bi razlikovale po intenzitetu, pa testiraj/razlemljuj/menjaj ako se razlikuju, vracaj nazad plocu, vari stopku kod plasticara... Na Giuliettama crkavaju kontroleri prednjih, itd... Umesto da jednostavno zamenis sijalicu i teraj - a itekako moze i sa njima da se napravi neki lep dizajnerski oblik. Ali eto, sve cari moderne auto-industrije, nemam nista protiv dok se ne narusava funkcionalnost... Kao svojevremeno zamena leve sijalice oborenog svetla na Stilu . Daleko od toga da ti bilo sta mracim apropo radova, daleko bilo , znas da uvek to cenim i podrzavam... Samo ti iz iskustva kazem, da ne budes 100% siguran da ce trajati duze nego neka od sijalica. Edited July 7, 2022 by Ivan 2 neshtry and shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted July 7, 2022 (edited) Problem sa fabrickim resenjem nije pregorevanje sijalice, nego losi kontakti. U toj plastici stoje dve metalne sine, koje cine i leziste za sijalice. A tip sijalice su one ubodne, bez "gaca", sa dve zice debljine dlake, koje trebaju da se naslone na taj metalni deo. I to nikad ne radi kako treba. 100 puta sam pokusavao da skupim to leziste, da rasirim zicice, uglavnom tako da kontakt bude cvrst i apsolutno nije bilo sanse. A svako skidanje tog svetla zarad zamene sijalice - garantovano se lomi plastika. Skidao sam 4 puta do sada, svaki put sam slomio, iako sam maksimalno pazio, grejao fenom pre bilo kakvog dodira, itd. Ovako kontakti ne mogu da budu problem, jer je sve zalemljeno. Kontroler nemam, kondenzator takodje, postoje samo otpornici, i u teoriji, mogla bi da pregori dioda, ukoliko je kolega nesto lose sracunao i uleti veca struja. Ali treba uzeti u obzir da je to svetlo za kocnicu, koje nikad ne svetli minutima, satima i slicno... Mislim, da se razumemo, ja sam baksuz sa ovim stvarima, meni crkne i bandera pred kucom kad naslonim biciklu na nju, ali od dostupnih opcija, trebalo bi da sam izabrao najbolju mogucu... Edited July 7, 2022 by horvat 3 shuxx, MiloshBg and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted July 7, 2022 (edited) 3 hours ago, horvat said: A tip sijalice su one ubodne, bez "gaca", sa dve zice debljine dlake, koje trebaju da se naslone na taj metalni deo Sta fabricki ide, 2.3W? T5 kacenje ili neko drugo? A ovo iznad cisto caskamo, za najprostije varijante kao ta koju ste napravili je dovoljno samo izracunati otpornost (sto je sustina i Canbus sijalica na mestima koje kontrolise BodyComp, a od kojih napravise ne znam kakvu nauku). Varijante sa kontrolerima, kondenazatorima idu za komplikovanije stvari. Nevezano samo za automobile, pogledaj npr. kucnu tehniku. U teoriji bi LED trebalo da traje vecno, na pakovanjima daju garanciju na destine hiljada radnih sati - a reklamacija gomila . Edited July 7, 2022 by Ivan 2 neshtry and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted July 7, 2022 Mislim da je 2.3W ovakva: Istina da dosta crkavaju, ali zbog prirode kocionog svetla, mislim da bi ovde trebalo da potraje neko razumno vreme. A inace, svakako mi je ostalo jos 3 ta stop svetla, jer svaki put kad sam slomio plastiku preko, kupio sam zajedno sa tim. Tako da zapravo imam 2 LED varijante i 2 sa zaruljama. Ako mi rikne, mogu samo da zamenim ceo taj plasticni svetleci unit, pod uslovom da ne slomim plastiku, sto je nemoguce 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted July 7, 2022 Uskoro ćeš ti imati više robe od Peđe iz Inđije 1 2 darkman14, Axic and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted July 7, 2022 Eno neki dan bacio stare nosace motora za 1.4 tjet, a balans stangla i auspuh od Giuliette jos uvek stoje u garazi Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted July 21, 2022 (edited) Nakon par dana banjanja i odmaranja po Madjarskoj, posetili vulkanizera, pouceni pozitivnim iskustvom od proslog puta. I opet ga resili Madjari. Nista ne trese, probano tempomatom na svim brzinama do 160 kmh. Al ne samo ubrzanje, jer nekad se tako “preskoci” tresenje, nego bas kruzing na svim brzinama. Osim toga, sad vec standardno manja potrosnja cim natocim gorivo negde u EU. Trenutno je za 0.8L manja od najmanje koje sam ikad video u ovih ~5000 km posedovanja, ali videcemo kos koliko ce biti dok se vratim. Trenutno je 9.2 a najmanje ikad sam imao kad sam merio samo otvoreno do Bg, 10 okruglo. Zanimljiva je Alfaska kultura u Madjarskoj, svaka koju sam sreo na putu mi ablendovala/upalila sve zmigavce, da se javi a to je ukupno dve hahaha Edited July 21, 2022 by horvat 7 1 Quadrifoglio Verde, Grafit, Ivan-Topola and 5 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4023 Posted July 21, 2022 21 minutes ago, horvat said: svaka koju sam sreo na putu mi ablendovala/upalila sve zmigavce, To obavestavaju da je slep blizu Pretpostavljam da su montirali gume bez Huntera kao na Giu 2 Quadrifoglio Verde and Axic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted July 21, 2022 Dva puta nemože da bude slučajnost. Ovo kod nas vulkanizeri oba auta si radio kod istih ili na više različitih mesta 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted July 21, 2022 Na Giulietti sam ukupno promenio 20 pneumatika odnosno 5 setova. Prva dva nikad nisu dovedena u red, balansirana na dva ili tri mesta (jedno je bilo Hunter). Zatim naredna tri seta su svaki balansirani po dva puta ili tri puta, i uglavnom je Hunter zavrsavao. Pred kraj vlasnistva Giuliette kad sam odradio promenu na zimke (bile izbalansirane, samo montirao tockove), poceli da tresu, ne znam kako, tad su Madjari resili. I to u nekom selu blizu Balatona, bukvalno random sa puta onako. Mesta gde sam balansirao zimske i letnje za 159 nisu ista kao ona gde sam Giuliettu. A Hunter u Subotici vise nemamo… jedina logicna pretpostavka je da nasi vulkanizeri nemaju dobre, bazdarene masine. Gledam ih svaki put dok rade, nema tu ljudske greske, sve lepo poskidaju stare tegove, zavrte tocak, zalepe nove, tacno tamo gde im kaze i dzabe, trese. Isto to uradi i Madjar, i sve oke. Nema druge, nego masina… 4 Grafit, dach@, ISV_01 and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted July 21, 2022 Za to se sećam kad si pisao za prvi auto i sad se opet ponovilo. Kao što kažeš jedino masina 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6974 Posted July 22, 2022 Na žalost, ovi manji pogotovo, retko sa ljudima nikada ne baždare mašine. 2 totti and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted July 22, 2022 On 7/21/2022 at 9:37 PM, horvat said: svaka koju sam sreo na putu mi ablendovala/upalila sve zmigavce, da se javi Tako su se i vozači NSU RO80 pozdravljali i pokazivali koliko su imali kvarova 1 4 Mijailović P., Ivan, Axic and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted July 22, 2022 2 hours ago, totti said: i pokazivali koliko su imali kvarova @Axic bi onda verovatno zlurado dodao da se Alfisti pozdravljaju otprilike ovako: 1 1 Axic and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
danijel55 699 Posted August 11, 2022 Meni je zimi pravilo problem blato sa unutrasnje strane.Bukvalno sam svaki tocak skinuo i iznenadio se koliki se sloj blata zalepio. 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 6804 Posted August 11, 2022 Da li ti Horvat deluje kao neko kod koga bi mogao da nadjes blato na felnama cak i iznutra gde se ne vidi? Sala mala. I meni se desilo da mi ceo auto trese pozadi kako ubrzavam, ali te to bilo posle voznje po dubljem snegu ranje tog dana. Svratio de perionice, ispuskirao dobro sve felne da uklonim zaostao led na unutrasnjem delu felni i nastavio put bez problema. 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted August 11, 2022 Horvat posle kiše i patike balansira 1 8 Mijailović P., knezevic76, Axic and 6 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted August 11, 2022 Imao sam jednom tu scenu! Vracao sam se iz Bosne i prosao nekom deonicom gde se sveze radio put, i zalepilo mi se par kamencica onako vrucih. I ja primetim da trese, poludeo, ali vec klasika nista me ne iznenadjuje. I stao na pumpu da tocim i onako gledam bzv i kako su mi felne one 8c bile jako otvorene, video sam ladno kamencice, poskidao ih rukama i nije vise treslo Meni je najinteresantniji detalj tih mojih muka sa treskanjem, sto ja to na kraju uvek resim Samo uvek mora da bude bar 3-5 pokusaja, al kad izbalansiram, to je to, nema treskanja 3 Milutinac, Mijailović P. and MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 19989 Posted August 14, 2022 On 8/11/2022 at 8:00 PM, horvat said: al jednom nedeljno izbalansiram, to je to, nema treskanja Ovako je pravilnije 3 Quadrifoglio Verde, Dzimbo and Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted August 19, 2022 U toku je novi projekat. Tapaciri vrata se odlepili. Prvo sam primetio nazad, posle i napred. Evo sta je u pitanju: Sama koza nije ostecena ni na jednom mestu, prosto je taj sundjer koji je sastavni deo, propao i time se odlepilo sve. Angazovao sam istog tapetara koji je radio policu, trebalo bi da me primi od nedelje. I cisto za dnevnik, ulje posle ~7500 km: 3 neshaoct, PremieRacing and dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted August 19, 2022 Prvi put vidim ovakav merač . Kako se ovde gleda,jel ovo max ili mora da bude do ove crte ispod max Quote Share this post Link to post Share on other sites