Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Cetvrto stop svetlo sa plastikom :D 

 

image.thumb.png.8ed42b9e5b511f2139990c13c75c0ccb.png

 

Ovaj put: ubacene 5mm transparent crvene LED diode, zalepljene i zalemljene sa otpornicima (kolega s posla sracunao sve i odradio), tako da ne bude vise crknutih sijalica i krezubog treceg stop svetla (sve dok ne bude :D ) a plastika obrusena totalno, komplet i onaj hrapavi sloj, naprskano plastofiksom, primerom i baznom bojom. Sve zabice kliknule. Ajd sad da vidimo dokle ce izdrzati (cenim do prekosutra) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te aftermarket LED su se bas proslavile trajnoscu ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo nije aftermarket LED. Nego sam kupio bas same diode, "sirove" i kolega mi sracunao potrebnu vrednost otpornika, i sam je zalemio i povezao. :) Sve su komponente za industriju, ne kupuju se po radnjama :) 

 

image.thumb.png.3cd86174e066421c87ca796bd1b1701c.png

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam naravno mislio da si ubadao aftermarket LED :) , nego na aftermarket resenje sa LED...

Upravo sam iz te branse, apsolutno mi je jasno sta si radio, bilo bi mi drago da ne budem u pravu. LED bi u teoriji trebalo da budu trajnije (nevezano za auto industriju), ali u praksi nije bas uvek tako. I uglavnom problem ne bude naravno sa samim diodama, nego sa pratecom elektronikom (kontroleri, kondenzatori, otpornici, losi lemovi,...).

A kada zveknu, mnogo je veca zaje*ancija popraviti, dok fabrika cesto predvidja zamenu kompletnih delova. Pogledaj muke ljudi sa, lupam, zadnjim LED na Delti... Skidaj stopku, seci plastiku, vadi plocu sa diodama, pa pipav posao lemljenja, pa moraju tacno tipske diode da se ne bi razlikovale po intenzitetu, pa testiraj/razlemljuj/menjaj ako se razlikuju, vracaj nazad plocu, vari stopku kod plasticara... Na Giuliettama crkavaju kontroleri prednjih, itd...

Umesto da jednostavno zamenis sijalicu i teraj - a itekako moze i sa njima da se napravi neki lep dizajnerski oblik. Ali eto, sve cari moderne auto-industrije, nemam nista protiv dok se ne narusava funkcionalnost... Kao svojevremeno zamena leve sijalice oborenog svetla na Stilu :D .

Daleko od toga da ti bilo sta mracim apropo radova, daleko bilo ;) , znas da uvek to cenim i podrzavam... Samo ti iz iskustva kazem, da ne budes 100% siguran da ce trajati duze nego neka od sijalica.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem sa fabrickim resenjem nije pregorevanje sijalice, nego losi kontakti. U toj plastici stoje dve metalne sine, koje cine i leziste za sijalice. A tip sijalice su one ubodne, bez "gaca", sa dve zice debljine dlake, koje trebaju da se naslone na taj metalni deo. I to nikad ne radi kako treba. 100 puta sam pokusavao da skupim to leziste, da rasirim zicice, uglavnom tako da kontakt bude cvrst i apsolutno nije bilo sanse. A svako skidanje tog svetla zarad zamene sijalice - garantovano se lomi plastika. Skidao sam 4 puta do sada, svaki put sam slomio, iako sam maksimalno pazio, grejao fenom pre bilo kakvog dodira, itd. Ovako kontakti ne mogu da budu problem, jer je sve zalemljeno. Kontroler nemam, kondenzator takodje, postoje samo otpornici, i u teoriji, mogla bi da pregori dioda, ukoliko je kolega nesto lose sracunao i uleti veca struja. Ali treba uzeti u obzir da je to svetlo za kocnicu, koje nikad ne svetli minutima, satima i slicno... 

 

Mislim, da se razumemo, ja sam baksuz sa ovim stvarima, meni crkne i bandera pred kucom kad naslonim biciklu na nju, ali od dostupnih opcija, trebalo bi da sam izabrao najbolju mogucu... 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

3 hours ago, horvat said:

A tip sijalice su one ubodne, bez "gaca", sa dve zice debljine dlake, koje trebaju da se naslone na taj metalni deo

Sta fabricki ide, 2.3W? T5 kacenje ili neko drugo?

A ovo iznad cisto caskamo, za najprostije varijante kao ta koju ste napravili je dovoljno samo izracunati otpornost (sto je sustina i Canbus sijalica na mestima koje kontrolise BodyComp, a od kojih napravise ne znam kakvu nauku).

Varijante sa kontrolerima, kondenazatorima idu za komplikovanije stvari. Nevezano samo za automobile, pogledaj npr. kucnu tehniku. U teoriji bi LED trebalo da traje vecno, na pakovanjima daju garanciju na destine hiljada radnih sati - a reklamacija gomila :) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je 2.3W ovakva: 

 

image.thumb.png.7729b6bb11b564fea849b2b79ce6474a.png

 

Istina da dosta crkavaju, ali zbog prirode kocionog svetla, mislim da bi ovde trebalo da potraje neko razumno vreme. A inace, svakako mi je ostalo jos 3 ta stop svetla, jer svaki put kad sam slomio plastiku preko, kupio sam zajedno sa tim. Tako da zapravo imam 2 LED varijante i 2 sa zaruljama. Ako mi rikne, mogu samo da zamenim ceo taj plasticni svetleci unit, pod uslovom da ne slomim plastiku, sto je nemoguce :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eno neki dan bacio stare nosace motora za 1.4 tjet, a balans stangla i auspuh od Giuliette jos uvek stoje u garazi :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon par dana banjanja i odmaranja po Madjarskoj, posetili vulkanizera, pouceni pozitivnim iskustvom od proslog puta. I opet ga resili Madjari. Nista ne trese, probano tempomatom na svim brzinama do 160 kmh. Al ne samo ubrzanje, jer nekad se tako “preskoci” tresenje, nego bas kruzing na svim brzinama.
 

Osim toga, sad vec standardno manja potrosnja cim natocim gorivo negde u EU. Trenutno je za 0.8L manja od najmanje koje sam ikad video u ovih ~5000 km posedovanja, ali videcemo kos koliko ce biti dok se vratim. Trenutno je 9.2 a najmanje ikad sam imao kad sam merio samo otvoreno do Bg, 10 okruglo. 
 

Zanimljiva je Alfaska kultura u Madjarskoj, svaka koju sam sreo na putu mi ablendovala/upalila sve zmigavce, da se javi :D a to je ukupno dve hahaha 

 

4C489AD3-D882-4A8B-B460-DDF18FBE43B0.jpeg

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, horvat said:

svaka koju sam sreo na putu mi ablendovala/upalila sve zmigavce,

To obavestavaju da je slep blizu :P

 

Pretpostavljam da su montirali gume bez Huntera kao na Giu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Giulietti sam ukupno promenio 20 pneumatika odnosno 5 setova. Prva dva nikad nisu dovedena u red, balansirana na dva ili tri mesta (jedno je bilo Hunter). Zatim naredna tri seta su svaki balansirani po dva puta ili tri puta, i uglavnom je Hunter zavrsavao. Pred kraj vlasnistva Giuliette kad sam odradio promenu na zimke (bile izbalansirane, samo montirao tockove), poceli da tresu, ne znam kako, tad su Madjari resili. I to u nekom selu blizu Balatona, bukvalno random sa puta onako. Mesta gde sam balansirao zimske i letnje za 159 nisu ista kao ona gde sam Giuliettu. A Hunter u Subotici vise nemamo… 

 

jedina logicna pretpostavka je da nasi vulkanizeri nemaju dobre, bazdarene masine. Gledam ih svaki put dok rade, nema tu ljudske greske, sve lepo poskidaju stare tegove, zavrte tocak, zalepe nove, tacno tamo gde im kaze i dzabe, trese. Isto to uradi i Madjar, i sve oke. Nema druge, nego masina… 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, totti said:

i pokazivali koliko su imali kvarova emoji3.png

@Axic bi onda verovatno zlurado dodao da se Alfisti pozdravljaju otprilike ovako:

 

Untitled5.png.1b70aaaa1a4ce741731b3747c9cc031d.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li ti Horvat deluje kao neko kod koga bi mogao da nadjes blato na felnama cak i iznutra gde se ne vidi? :D 

Sala mala. I meni se desilo da mi ceo auto trese pozadi kako ubrzavam, ali te to bilo posle voznje po dubljem snegu ranje tog dana. Svratio de perionice, ispuskirao dobro sve felne da uklonim zaostao led na unutrasnjem delu felni i nastavio put bez problema. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam jednom tu scenu! Vracao sam se iz Bosne i prosao nekom deonicom gde se sveze radio put, i zalepilo mi se par kamencica onako vrucih. I ja primetim da trese, poludeo, ali vec klasika nista me ne iznenadjuje. I stao na pumpu da tocim i onako gledam bzv i kako su mi felne one 8c bile jako otvorene, video sam ladno kamencice, poskidao ih rukama i nije vise treslo :D 

 

Meni je najinteresantniji detalj tih mojih muka sa treskanjem, sto ja to na kraju uvek resim :D Samo uvek mora da bude bar 3-5 pokusaja, al kad izbalansiram, to je to, nema treskanja :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U toku je novi projekat. Tapaciri vrata se odlepili. Prvo sam primetio nazad, posle i napred. Evo sta je u pitanju: 

 

image.thumb.png.7dd37077f91ea9e76a9d607796cd3a20.png

 

Sama koza nije ostecena ni na jednom mestu, prosto je taj sundjer koji je sastavni deo, propao i time se odlepilo sve. Angazovao sam istog tapetara koji je radio policu, trebalo bi da me primi od nedelje.

 

I cisto za dnevnik, ulje posle ~7500 km:

 

image.thumb.png.d6166f68fc6c73654be765705837c296.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...