Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Tako je, vrlo mi je zanimljiv taj mehanizam za kljuc, bas je lep klik kad se gurne unutra, a i sam kljuc mi je lep :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

image.thumb.png.a728843223ac9c71e9f02e1b0be37f84.png

 

Posle 5 dana iskljucivo gradske voznje, hladnih startova, ovo je sve sto sam nasao u kantici. Mnogo manje i cistije nego sto je Giulietta punila u istim uslovima i za isti period :) 

 

E sad, treba jos da vidim kako se ponasa na otvorenom, posto Giulietta na otvorenom nije punila nista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne planiram plin, ovo je motor sa direktnim ubrzigavanjem, uredjaji su skupi, a trose i benzin usput, tako da ne vidim smisao. Prosecna potrosnja mi je 11.4L... :)  oko 2.5L vise od Giuliette, s tim da ovaj auto malo sporije vozim. Ne zbog goriva, nego sam auto je takav, mekan, udoban, velik, ne vuce me stiskanje koliko me Giulietta vukla, sto naravno ne znaci da ga ne odsrafim ponekad :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam sredio dnevna svetla, i planirao sam lepo sve da poslikam, ali kao i uvek, tokom rada se zanesem i zaboravim da slikam. Ali zato cu se potruditi da sto bolje opisem.

 

Fabricki farovi na 159 funkcionisu na sledeci nacin: spoljasnji krug je kratko svetlo sa socivom, srednji krug je zmigavac i pozicija, a unutrasnji krug je dugo svetlo. Ovi moji farovi koje sam kupio od drugara su modifikovani i umesto obicnog projektora, stavljen je bixenon, pa su instalacije za dugo svetlo povezane na motoric koji pomera klapnu na tom socivu. To je dalje oslobodilo taj unutrasnji krug da bude dnevno svetlo. Stavljena je LED sijalica slabije jacine, tako da ne bljesti u oci. Medjutim posto 159 fabricki nema dnevna svetla, nema adekvatna instalacija koja bi pobudila tu sijalicu. Mislim da je Juhica reparirao te farove i resio je tako sto je samo izvukao kroz poklopac dve zice, masu i +. Ali nije mogao da se seti kako je povezao to kada sam ga zvao i pitao.

 

 Da bih napravio pravu funkcionalnost dnevnih svetala, kupio sam ovaj komad elektronike:

 

image.thumb.png.67b11d16593cc39ffde2519c594c3888.png

 

Proko: auto-elektronika

 

Zove se "Relemat L crveni". 

 

U ovom video klipu sam saznao da postoji slobodan osigurac 24, koji je povezan sa kontaktom. 

 

ALFA ROMEO 159 LED DRL PROJECT - YouTube

 

Proverio sam da li je tako i kod mene, i jeste. 

 

Povezao sam elektroniku po uputstvu, mada moram da priznam, nisam bas najlepse sproveo instalacije. Ono sto mi je ostalo da uradim je da povezem zicu koja gasi dnevna svetla. Plan mi je da povezem sa pozicijom. Posto su mi na prekidacu OFF, pozicija i kratka, pa kad krenem da palim kratka, cim predjem preko pozicije, ugasice se dnevna. Medjutim, potrebno je probusiti cep da bi se provukla zica, i posle zaliti nekim silikonom ili tecnom plastikom, a to nisam imao pri ruci, pa sam to ostavio za kasnije. Tako da ce mi sada dnevna svetleti i nocu, sto funkcionalno ne smeta, a taman cu imati vremena da razmotrim i estetski aspekt toga. 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je isto bila urađena konverzija u bi-xenon, Yuhica je uradio...i koliko se sećam pominjao mi je tada neke LED sijalice umesto pozicije (srednji krug), koja može da menja boju i da se tako zadrži i funkcija žmigavca. Odustao sam od toga jer je iskreno rekao da takav LED u praksi traje godinu ili dve...i da onda mora da se menja.

Unutrašnji krug je ostao dugo, i ima nešto u tome kada kreneš da blicaš sa bixenonima plus klasičnim dugim svetlom... :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, pa da sam ja radio konverziju, mozda bih i ja ostavio tako, ali drugar od kojeg sam kupio farove je odradio ovako pa nisam hteo da menjam. A ima i smisla, jer ipak malo cuvam xenone, sociva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Previše bespotrebnih komplikacija... Dovoljno je bilo da staviš DRL o kome priča Neša u poziciju-migavac i vežeš na osigurač i onda dnevno radi uvek, dan-noć. Prekidač držiš na senzoru za svetlo i on pali xenone po potrebi, dok unutašnji krug do grila ostaje dugo svetlo (sa nekim jačim LED-om) i pali se paralelno sa podizanjem klapne u bi-xenonu kao i kod fabričkog bi-xenona.

 

Edit: Verovatno će dnevno svetlo čudno izgledati na skroz unutrašnim krugovima (previše blizu jedno drugom), ali videćeš i sam da li će ti se sviđati kako to izgleda.

Edited by Quadrifoglio Verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Farove sam kupio ovakve, tako da mi je manja komplikacija samo spojiti da radi, nego prepravljati nazad na takvu varijantu kakvu je Nesa imao. A druga stvar, nemam senzor za svetlo. :( 

--------------

 

Evo par slika kako izgleda

 

image.thumb.png.c86d9cde85a1d119547b127ff0df8359.png

 

image.thumb.png.46444fab1d9412b445cc473a39036c6a.png

 

Gledacu da spojim to gasenje dnevnih kad rade kratka, ovih dana. Ne dopada mi se kako svetle sva tri (svetli i srednje ali to je pozicija pa jako slabo)... 

 

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je to čudna pozicija za dnevno svetlo... Sad i na slici vidim ono što sam ranije zamislio u glavi. Nekako preblizu jedno drugom. Još ovo što se pozicija i ne vidi u odnosu na dnevno i kratko pa ova rupa u sredini dodatno bode oči. Razmisli ipak o prepravci i DRL-u u srednjem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Necu to raditi, ali cu povezati da gasi DLR kada se upale kratka. Tako da nece biti te rupe kad se upale kratka, nego ce biti kao i fabricki. A danju onda ta unutrasnja. Slazem se da nije najlepse resenje, ali takvi su farovi koje sam kupio. Maglenke bi mogla biti ok opcija, ali to zahteva bas dosta prevezivanja, sto mi se ne radi...

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ovo je sve plug&play, sutra skinem ove farove (sa sve ovim relematom za dnevna), vratim fabricke i sve je kao iz fabrike. A da prevezujem instalacije za maglenke (da budu DLR), to onda ne mogu tako lako vratiti nazad da opet budu maglenke. Pri tom, i taj pristup mi je malko upitan.

 

Da nisam stavljao xenone, onda bih stavio onu varijantu da pali automatski kratka sa 40% snage, pa kad prebacim prekidac, onda im da 100%. Ali sa xenonima to ne mogu... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

video na insta, odlična slika ali iskreno, na prvo gledanje sam se pitao kako je ovo hauba otvoena, a tek kad sam se udubio da su vrata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...