Jump to content
FAS Goran
Dzimbo

Fiat 500L Cross 1.6 MultiJet 120

Recommended Posts

Nadovezujem se pitanjem koje je pomalo off, ali je auto kao u naslovu. Ako je negde bolje mesto, viđeno je za premeštaj.

 

Interesuje me da li neko zna šta je ovo što ću opisati. Deluje mi kao regularan proces, ali me interesuje koji.

 

FIAT 500L 1.6 MJTD 120KS sa S&S sistemom.
Nezahtevna (novobeo)gradska vožnja od 30ak minuta, na spoljnoj temperaturi od 3-4 C.

Nakon vožnje, parkirao auto, ugasio ga i zaključao. Podzemna garaža, temperatura oko 15C.

 

Izašavši iz auta, primetim da se čuje "nešto" - recimo ventilator, relativno bučno. Nije se dešavalo ranije, ni kod zahtevnijih vožnji.

Inače se nakon parkiranja uvek čuje tiho zujanje, koje se završi nekim klikom, ali ovo je bilo drugačije.

 

Otvorim haubu, buka dolazi iz motornog prostora, a primetim da rashladna tečnost cirkuliše  - upumpava se u posudu kroz crevo i to se vidi.

Vrlo brzo ono što je bilo bučno prestaje i ne stižem da prepoznam da li je ventilator.

Ništa se više ne čuje, ali rashladna tečnost nastavlja da cirkuliše i dalje. Čekao sam 10ak minuta da prestane, ali se to nije desilo.

 

Sat vremena kasnije, dolazim do auta i naravno da više pumpa ne radi i sve je mirno, ali kada sam se isparkirao, vidim da je ispod ostala osrednja barica vode. Ne rashladne tečnosti, baš vode, kao kondenz od klime leti.

 

Auto ništa ne prijavljuje, radi i deluje potpuno normalno i sve mi ovo deluje kao deo nekog procesa koji se "sam odradio".

 

Šta je u pitanju - od čega je buka i zašto po prestanku rada ventilatora (ako je buka od toga), pumpa radi i dalje i rashladna tečnost cirkuliše?

Otkuda barica "od kondenza" u ovim uslovima?

Tokom vožnje koja je tome prethodila nisam uključivao klimu niti odmagljivanje.

Vožnja je bila potpuno nezahtevna i lagana, a auto se zagrejao do radne temperature.

 

Inače, šta je uobičajeno zujanje (visok ton) koje se uvek čuje nakon parkiranja, traje minut i prestaje uz klik?
Ovo zujanje jeste regularno jer se dešava uvek. Uputstvo kaže: pre nego što... pa neka radnja... “sačekajte najmanje jedan minut od postavljanja kontakt ključa u položaj STOP i zatvaranja vrata sa strane vozača.” Mislim da se tu baš i misli da treba sačekati da se završi taj proces uz klik, a ja (možda pogrešno) nagađam da ima neke veze sa S&S sistemom.

 

Konačno, ponavljam raniji off-topic: izvukao sam neke bitne stavke iz opširnog korisničkog uputstva, sve je stalo u kratko uputstvo od 10ak strana u PDF-u. Za ljude na forumu ovo je možda suvišno, ali od kako mi je drugar rekao kako je kod 500L problem što se teško menja brisač jer ne može da se podigne, shvatio sam da te sitne informacije iz uputstva nisu baš toliko nepotrebne.

Recimo da je ovo dobro uputstvo za nekoga ko ima drugog vozača, pa da stoji u kolima za kada zatreba. Tom drugom vozaču, ne nama, svašta ;-)

Voleo bih da @Ivan baci pogled: pre svega da li je upotrebljivo i zatim posavetuje kako da pošaljem i eventualno podelim(o). U pitanju jeste PDF, ali mogu da eksportujem i kao slike.

Edited by indzinir
slovne greške

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da se rashladna tečnos čuje ponekad, jer jednostavno ima veliku razliku u temperaturi, pa sama cirkuliše, zbog velike razlike u temperaturi, meni se dešavalo, ali to se kratko čuje. Jednostavno termodinamika. Dok se ne rashladi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokrenula ti se regeneracija DPFa pa se prekinulo gasenjem auta, pumpa radi dok ne ohladi. To za barice ne znam sta moze biti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na koju pumpu se misli? Pumpa za vodu prestaje da radi sa gašenjem motora. Jedino ako taj 1.6 mjet ima neku nezavisnu električnu...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ti! Pomislio sam na to, šteta što nema neke poruke kada je regeneracija u toku.

Dakle, misliš da je ta buka bila od regeneracije, a cirkulacija tečnosti nije nižno vezana za to, nego se javlja i inače?

Nisam nikada primetio ranije, doduše to je prilično tiho i ne bih primetio ni sada da se nije čula ta buka.

 

Barica ostaje kao dilema, nejasno mi je odakle potiče... odnosno odakle je "potekla" - bukvalno :-)

8 minutes ago, totti said:

Na koju pumpu se misli? Pumpa za vodu prestaje da radi sa gašenjem motora.

Mislio sam na pumpu koja "pogoni" rashladnu tečnost, jer je tečnost nastavila da cirkuliše kroz posudu nekih 10ak minuta nagon gašenja. Tada sam ja odustao, a tečnost je nastavila da cirkuliše.

Edited by indzinir

Share this post


Link to post
Share on other sites

@indzinir 100% je prekinuta regeneracija, i ja sam se cudio prvi put kad se desilo i posle sam znao sta je, mada retko mi se desava.

@totti pa nemam pojma, mozda sam i lupio za pumpu, ali cirkulise tecnost i radi ventilator dok ne ohladi, mozda neko strucniji ima da kaze sta se tacno desava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promena zvuka pri regeneraciji je na leru toliko očigledna, da ne može biti dileme da li je u toku ili nije ( sem da ti je radio "odvrnut na 20" ) :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, moron said:

Promena zvuka pri regeneraciji je na leru toliko očigledna, da ne može biti dileme da li je u toku ili nije

Hvala ti! U trom slučaju mogu samo da zaključim da nije bila regeneracija u pitanju i to zato što:

 

1. parkiram u tihoj garaži i čujem svaku promenu zvuka u kolima i oko njih

2. na svaku promenu zvuka u kolima reagujem "kao oparen"

 

Svakako bih to čuo pre gašenja motora, ako je tako primetno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bi se ja previše brinuo oko toga. Ako krene da se ponavlja plus da se javlja za barica e onda bi se pozabavio tim pitanjem.
Ta barica ako se javlja onda kontrolisati nivo antifriza.

Послато са 2203129G помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, knezevic76 said:

Ne bi se ja previše brinuo oko toga.

Hvala ti! Ne brinem, samo ne znam šta je, pa mi interesantno da čujem ako neko zna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, moron said:

Promena zvuka pri regeneraciji je na leru toliko očigledna, da ne može biti dileme da li je u toku ili nije ( sem da ti je radio "odvrnut na 20" ) :) 

Ne bih rekao da je bas ocigledna, ja do sada nisam primetio nijednu regeneraciju, a desilo mi se 5-6 puta da sam prekinuo istu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako "pod regeneracijom" uđem u garažu i otvarim prozor ili vrata, mislim da je zaista nemoguće ne primetiti razliku zvuka :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Dzimbo said:

ja do sada nisam primetio nijednu regeneraciju, a desilo mi se 5-6 puta da sam prekinuo istu.

OK, dakle moglo je da se desi, a da ne primetim.

Ako je tako i pošto kažeš da si 5-6 puta prekinuo regeneraciju, a da ih nisi primetio, moguće da je da si imao isto toliko onih kojih nisi svestan jer su se dovršile do kraja.

 

Koliko često se kod tebe dešava da primetiš da si prekinuo regeneraciju?

Da li ti se ikada upalila signalizacija da je regeneracija u toku ili su sve bile "pritajene"?

 

Na osnovu svega, zaključujem da se proces regeneracije prekida gašenjem motora.

Ne nastavlja se "samostalno" niti se može nastaviti ukoliko odmah pokreneš motor ponovo, pošto je potrebno da se "steknu uslovi" za pokretanje regeneracije.

 

To dalje znači da ono što sam primetio kod mene pre neki dan, a zbog čega sam i pokrenuo ovo pitanje, ne znači da se regeneracija dovršavala nakon gašenja motora, već se verovatno auto hladio nakon prekinutog procesa regeneracije.

Mada, teoretski, možda se hladio i od upravo dovršenog procesa regeneracije, ni to nije nemoguće.

 

Sve u svemu, rezonujem da ako nema signala koji te na to upozorava, prekid nije problem. Verovatno nije poželjan, ali nije problem.

Kada svetli signal, verovatno je druga priča.

 

Za DPF regeneraciju na netu ima svašta, a u uputstvu za 500L piše kao na prvoj slici. Osenčio sam najbitnije detalje.

image.thumb.png.d36bcc6a0ac088a2b70d7c11418dd998.png

Ima i "kvaka 22"  (stvarno je napomena br. 22) - druga slika.

image.thumb.png.5eeb9dec113270542be65d523723d72f.png

 

Dakle, "Simbol se ne pali svaki put kada je DPF u regeneraciji, već samo kada uslovi vožnje zahtevaju signalizaciju vozaču."

Napomena 22 kaže "Ne preporučuje se dovršavanje regeneracije DPF sa zaustavljenim vozilom."

Prepostavljam da zaustavljeno znači zaustavljeno, a ne zaustavljeno i isključeno.

 

Dakle, recimo ovako: ako se vozilo zaustavi, proces se nastavlja, ali to nije preporučljivo; ako je zaustavljeno i isključeno, proces se prekida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@indzinir  Nikada do sada nisam imao nikakvu lampicu vezano za regeneraciju, kontam da je to sve radjeno dok putujem BG-KV (i obrnuto), mozda 5-6 puta za nekih godinu i jace da sam primetio da sam prekinuo, al ne marim, posto na svake 2-3 nedelje imam duzu turu i tu se odradi regeneracija.

Jedini savet sto se tice zaustavljanja i zavrsetka procesa, savet od ljudi sa foruma ( @Ivan), je da ne budes blizu neceg zapaljivog (lisce npr), a mislim da mozes da je odradis i u mestu, nista nece skoditi, al svakako mozes da se provozas umesto u mestu da radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odradjen danas mali servis, nazalost nije bio Goran tu da se konsultujem oko velikog servisa, ostalo je da pozovem narednih dana.

IMG_20221222_120854.thumb.jpg.3a7dcc7be061081090cacd9b98b5ec5e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

Šta ti je ta "inflacija" ... :)

Lepi moj benzinac :) , mali servis vise nego duplo jeftiniji, na istom mestu pre mesec i kusur.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas odradjen veliki servis, zamenjeno ulje u menjacu, kociono ulje i antifriz. Sa klupskim popustom ispada:

IMG_20230227_164604.thumb.jpg.2c527875fcce1229558caa4f72292ff9.jpg

 

U Aprilu planiram da zatamnim stakla, dezinfikujem i dopunim klimu, a krajem leta da zamenim dve gume posto su fabricke.

 

Za sada prezadovljan autom :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Prezadovoljan autom" ?

Zar postoje drugačiji vlasnici Fiata ?

:)

Šalu na stranu, gde si radio ovaj veliki servis ? Ovo nešto baš povoljno, rekao bih.

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, Dzimbo said:

Za sada prezadovljan autom

Odlično!

Ali najviše mi se dopada što je sve po Ђ stopi ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Dzimbo said:

planiram da zatamnim stakla

Pomenuo si zatamnjivanje. Imao bih par pitanja i vidim da postoji odvojena tema (https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/60251-fiat-500l-zatamnjivanje-stakala/), mada da je neaktivna od 2018-te. Možda da postujem tamo?

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...