Jump to content
FAS Goran
neshaoct

FIA - Fédération Internationale de l'Automobile

Recommended Posts

Mohamed Ben Sulajem novi predsednik FIA

 

sulajem fia 2022.jpg

 

Nekadašnji reli vozač iz Ujedinjenih Arapskih Emirata Mohamed Ben Sulajem je novi predsednik FIA. On je izabran u petak i preuzima dužnost od Žana Toda koji odlazi sa te pozicije posle 12 godina. Ben Sulajem je u glasanju bio daleko bolji od Grema Stoukera. Dobio je nešto više od 60% glasova i preuzeće tako ulogu prvog čoveka Svetske automobilističke federacije.

 

Mohamed je bivši reli vozač, bio je prvi član sportskog sveta FIA iz arapskog sveta. Bio je takođe i potpredsednik FIA zadužen za sport. Jedan je od najzaslužnijih što je u šampionatu Formule 1 Velika nagrada Abu Dabija od 2009. godine. Biće prvi predsednik FIA koji nije iz Evrope. ''Nameravam da napravim bolje i jeftinije puteve za mlade vozače. To je promena. Ne možete samo da ponavljate rad prethodnog predsednika, to neće funkcionisati. Izazovi su drugačiji. Menja se perspektiva i to me neće odvratiti od mog glavnog cilja'', rekao je Ben Sulajem. On je inače bio reli vozač i od 1988. do 1995. je vozio u Svetskom reli šampionatu za Ford i Toyotu. Bio je šampion Bliskoistočnog relija 14 puta.

 

Sulajem: Nema praštanja ako je Hamilton prekršio pravila

 

Novi predsednik FIA Mohamed Ben Sulajem kaže da neće biti praštanja sedmostrukom prvaku Formule 1 Luisu Hamiltonu ako je svojim nepojavljivanjem na FIA gala večeri prekršio pravila F1. Mercedes je odlučio da u svoju delegaciju prisutnu na gala večeri u Parizu ne pošalje prvog čoveka tima Tota Volfa i vozača Luisa Hamiltona - na taj način tim je iskazao protest prema događajima sa trke za Veliku nagradu Abu Dabija, nakon koje je novi šampion postao Maks Ferstapen iz Red Bula.

 

Član pravlinka 6.6 nalaže sledeće: ''Vozači koji su šampionat završili na prvoj, drugoj i trećoj poziciji moraju biti prisutni na ceremoniji FIA dodele nagrada.''

O ovom pitanju izjasnio se i novi predsednik FIA. ''Moraćemo da vidimo kako glase pravila. Na kraju je stvar jasna - pravila su pravila. Moraćemo da reagujemo ako su prekršena, bez obzira što je u pitanju šampion. Uvek je lako i jeftino biti fin prema ljudima, tako se svi motivišu. Ako je bilo prekršaja, neće biti opraštanja ma koliko bili svesni da je Luis tužan zbog ovog ishoda. Tek nekoliko sati sam predsednik, pa ne mogu da dajem odgovore bez poznavanja svih činjenica'', rekao je Mohamed Ben Sulajem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi predsednik Mohammed Bin Sulayem - Doktor biznis nauka, reli šampion i milioner

 

mohamed fia 02.jpg

 

Posle 12. godišnjeg liderstva 75. leta starog Francuza Žan Toda, na čelu ove izuzetno važne organizacije našao se poznati, i sasvim izvesno za to mesto kvalifikovani, 60. godišnji intelektualac i pravi fanatik brzine iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, Mohamed Bin Sulajem. Zvanično je Bin, iako ga mnogi nazivaju i Ben.

 

Njegov put u svet automobila, takmičenja i organizacije svega što je na bilo koji način vezano za točkove i bezbednost, počeo je verovatno od dečačkih dana kada je prvi put video moćne automobile i kada je posle uobičajenih dečjih igračaka prvi put seo za volan privlačnih sportskih mašina. Nemamo podatak koji je bio Mohamedov prvi automobil ili bolje rečeno koji su mu bili među prvima, ali procenjuje se da sadašnja zbirka briljantnih ''monstruma'' Mohameda Bin Sulajema, u njegovoj garaži u Dubaiju vredi oko 15 miliona evra! Sulajem, kad ugrabi malo vremena, i te kako uživa u ljubimcima, a to su Ferrari Enzo, F40 i  F50, Mercedes CLK GTR AMG, Porsche Carrera GT, 911 GT1, Jaguar XJ220, Bugatti Veyron SS, McLaren P1, Koenigsegg Agera RS, Pagani Zonda...

 

Vaspitan je očigledno ispravno i usmeren ka vrhunskom obrazovanju, a kako je planirano tako se i dogodilo. Mohamed Bin Sulajem je studirao političke nauke na Univerzitetu u Vašingtonu, diplomirao je u Velikoj Britaniji, a počasni stepen doktora nauka dodeljen mu je na Univerzitetu Ulster u Severnoj Irskoj. Kada je ispoštovao želju starijih iz njega je buknula strast prema brzini, takmičenju i jurnjavi po pesku, dinama i krivinama…a za to je odabrao reli, pa se 1983. našao za volanom specijalno pripremljene Opel Mante 400. Bio je to početak sportske karijere Mohameda Bin Sulajema koja eto traje i dan danas, s tim što je stalni takmičarski segment okončan 2002. godine.

 

Za proteklih skoro 20 sezona, Mohamed Bin Sulajem je puno toga ostvario. Iza njega su čak 122 razna relija i to u cenjenim konkurencijama. Bio je čak 14 puta reli šampion Bliskog istoka i pobeđivao u Bahreinu, Kataru, Jordanu, Siriji, Libanu, Omanu i Kuvajtu. Stigao je i na 11 relija koji su bodovani za reli šampionat Evrope, a takmičio se 23 puta u elitnoj WRC seriji. Sve u svemu može se ponositi svojim vožnjama. Naravno nije bio brz kao fabričke zvezde, a i nije mu bio cilj da pošto po to bude na krovu reli familije, ali bio je pored najvećih majstora, sjajnih šampiona, kao recimo sa vršnjakom i prijateljem, legendarnim Špancem Karlosom Sajncom (na slici).

 

mohamed fia 01.jpg

 

Godine 1987. Mohamed Bin Sulaem je na Reliju Princip de Asturias zabeležio lep rezultat u seriji ERC, podijum i treće mesto, iza Sajnca i Purasa, dok je u Turskoj, takodje u ERC-u, opet došao do podijuma, ali do 2. mesta. U WRC-u mu je najbolji plasman pobeda u klasi na reliju YPF Argentina i 6. mesto u generalnom. U minule skoro dve reli decenije najčešće se nalazio za volanom Forda i Toyote. Velika energija, strast, i želja da proba što više, pa i ono najbrže doveli su ga 9. aprila 2009. u kokpit Formule Renault R28, kada je želeo da isproba karakteristike hiper vozila i kada jeu jednoj demonstraciji pokušao da pretekne na stazi rivala, Francuza Romana Grosjana. Potpuno neočekivano i na pravcu izgubio je kontrolu nad formulom i udario u zid, znatno oštetivši bolid. Srećom nije povređen, a kao da ga je neko tada sačuvao za visoke funkcionerske domete, za mesto prvog čoveka Svetske federacije automobilista.

 

Mohamed Bin Sulajem je sada posvećen novim zadacima i ispunjenju novih planova. Želja mu je da unapredi sva takmičenja, da privuče velike kuće, da reli klase i pravila približi običnim majstorima volana, da nastavi svoj humanitarni rad i svakako da još angažovanije poradi na globalnoj bezbednosti. Sportski svet je, reklo bi se, zadovoljan promenama u FIA. Sjajnom i sada odlazećem Žan Todu, pre svega nezaboravnom reli suvozaču koji je preživeo puno toga na čak 54 WRC nastupa, odata je velika zahvalnost za minula ostvarenja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...