Jump to content
FAS Euroauto Goran
Ivan

F1: Abu Dhabi 2021

Recommended Posts

1 hour ago, horvat said:

Mene zanima, da li bi svi koji se zale da je Maxu poklonjena titula, govorili isto, da je Luis usao po crvene gume pod SC i pobedio? :D 

 

 

Pa odluka nije trebala da se menja pod pritiskom, to je poenta svega :) Prvo je receno da nema preticanja i vracanja u krug a kasnije su ponistili odluku i dozvolili samo ovoj cetvorici gde se i Max nalazio. Licno bih rekao isto i da je Luis u pitanju s tim sto treba uzeti u obzir da je Luis vodio celu trku maltene i bezao mu skoro pola sekunde po krugu. Najpravednije je bilo da daju crvene zastave ako su vec zeleli "trkanje" tih 5 krugova, samo sto se plasim da ovde nije bila poenta u trkanju nego u poklonu :) 

 

Neko napisa gore svaka cast Luisu, slazem se sa tim. Covek je cestitao sportski, da l' je bilo iskreno ili ne, pruzio je ruku. Iskreno sam ocekivao da polupa sve oko sebe ( bar bih ja tako uradio ) :D 

I za manje stvari su se koskali i gurali, lomili i sutirali.. 

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa to me zanima, da li je problem sudjenje ili Maxova titula. Onda bi takodje trebalo spomenuti Totov pritisak na Masija u 36. krugu, i odluku da Luis ne vrati poziciju u prvom krugu. Mozda ne bi promenilo ishod, mozda i bi, ali su to definitivno bile odluke na Maxovu stetu. Ona posle je bila na Luisovu stetu, a i iz te su se mogli izvuci da su stavili mekane gume. Zato se ni najmanje ne slazem da je titula poklonjena. Pogotovo sto se titula ne osvaja na jednoj trci nego tokom cele sezone. Obojica su odlicni vozaci i koji god da je osvojio, ne bi se moglo reci da je poklonjeno, jer su stvarno cele sezone vrhunski vozili obojica. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do svega ovoga ne bi doslo da je primenjivano sudjenje kakvo treba da bude od starta sezone i Bahreina. Titula bi u tom slucaju bila resena verovatno par trka pre kraja.

A i da se takvim sudjenjem doslo u neresenu situaciju pred zadnju trku - ne bi se dovodila titula u pitanje, ma ko da je osvojio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da ne treba da se dovodi ni ovako, jer obojica su sjajno vozila celu sezonu, i obojica su zasluzili titule. Mislim da je Luis sad pokazao koliko je dobar vozac. Od hibrid ere je delovalo kao da je sve do bolida, i da bi mogao i tamo neki Mazepin da osvoji kad bi seo u to. Karikiram malo, ali sticao se takav utisak. A sad je konacno imao pravog takmaca protiv kojeg je mogao da pokaze svoje kvalitete. Pogotovo u ovom zadnjem delu sezone... 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene licno ne zanimaju ni Max ni Luis ja navijam za Ferrari. Za mene je ovo poklonjena titula gore sam i objasnio zasto, ne moze me niko ubediti drugacije :D To sto nije sudjeno ovako ili onako tokom citave sezone nije ni bitno jer se titula odlucivala na kraju gde su obojica imali isti broj bodova. Luis je bio bolji ovu trku i po meni je trebao da uzme titulu. Da je bio red flag 5 krugova pre kraja i da ga je Max dobio, verovatno ne bih ni ulazio na ovu temu, isto bi bilo posteno, ovako... Ostace zapisano kao poklonjena titula :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minutes ago, dekirs said:

To sto nije sudjeno ovako ili onako tokom citave sezone nije ni bitno jer se titula odlucivala na kraju

Pa kako nije bitno :) - po meni je upravo suprotno. Odlucivalo se na kraju, jer je sudjenje bilo nakaradno jos od Bahreina, zalet uhvatilo od Silverstona i Monze, a kulminaciju i totalnu BRUKU dozivelo na zadnje 2 trke. Apsolutno nebitno ma kako da se zavrsilo.

Max+RB su bili bolji vecim delom sezone i sve je trebalo da bude reseno par trka pre kraja (pricam o vozackoj konkurenciji). 

Da su Lewis+Mercedes bili bolji u finisu sezone i na zadnjoj trci - nema diskusije, pogotovo im je bio impresivan trkacki tempo, zastrasujuce. Ali eto, jednom Timo Glock, jednom Latifi, Karma is a bitch... Plus ziheraski potez Mercedesa pod zutim zastavama i rezultat je bio neminovan.

Takodje se slazem da je jedino pravo resenje bila momentalna crvena zastava. Iza toga su sudije samo srljale iz greske u gresku.

 

I sto rece Horvat - mislim da je i ovakav rasplet "pomogao" Hamiltonu da jos jednom dokaze koliko je dobar vozac (na stranu njegovo ponasanje van staze i masinerija koja stoji iza) i da ce ga mnogi vise ceniti posle ove sezone. Ako to uopste i treba nekome da dokazuje.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/7/2021 at 4:16 PM, Ivan said:

Da polurazocaran i prilicno ravnodusan :) nakon proteklog skandaloznog vikenda i sudjenja na stazi Jeddah - malo ranije otvorim temu o poslednjoj trci sezone 2021.

Sa ovakvim sudjenjem pogotovo na kraju sezone, veruj mi da mi je bilo poprilicno svejedno ko ce na kraju pobediti. Obojica su se sjajno borili, izvukli maksimum i iz sebe i iz ekipa.

Drago mi je jedino da su se konacno malo izmesale karte. A i videcemo konacno posle duze vremena bolid sa brojem 1, bar kako je Max najavio. Kao u stara, dobra vremena. Da podsetim, poslednji Hondin sampion bio je Senna 1991.

 

Mozda nekome bude interesantno da procita, a vidim da niko ne pominje.

Max je na kraju 4. najmladji F1 sampion - 24 godine i 73 dana. Da je sezona bila kraca 16 dana :D , prestigao bi Alonsa na 3. mestu, on je imao 24 god i 57 dana.

Drugo mesto drzi Lewis sa 23 god i 300 dana. Najmladji F1 sampion ce, kako stvari stoje, jos poprilicno biti Vettel sa 23 god i 133 dana.

 

Dok Max ostaje najmladji F1 vozac ikada, najmladji osvajac poena, najmladji ucesnik F1 podijuma i najmladji pobednik F1 trke.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

A i videcemo konacno posle duze vremena bolid sa brojem 1, bar kako je Max najavio. Kao u stara, dobra vremena. Da podsetim, poslednji Hondin sampion bio je Senna 1991.

 

Verstappen umesto broja 33 naredne godine nosiće broj 1

 

vers_broj_1.jpg.25e39a72f766f772cb9c51217de11f01.jpg

 

Holandski vozač juče je osvojio svoju prvu titulu šampiona.

 

Max Verstappen rekao je medijima tokom današnjeg dana da će naredne sezone umesto dosadašnjeg broja na bolidu 33 nositi broj 1 koji pripada šampionu. Pre njega poslednji put broj 1 nosio je Sebastian Vettel i to 2014. godine dok se Lewis Hamilton od tada nije odlučivao da ga preuzme već da nosi svoj prepoznatljivi broj 44. Takođe, ovu priliku nije imao ni Nico Rosberg koji je posle osvajanja svog šampionata rešio da se penzioniše.

“Koliko puta imam prilike da ovo uradim? Možda je ovo jedini put kada ću u životu imati ovu priliku. To je najbolji broj trenutno pa ću ga tako definitivno uzeti naredne godine.” kazao je Verstappen.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maks: Ostvario sam sve! Sve što dolazi biće samo bonus

 

max red bull.jpg

 

Maks Ferstapen istakao je da je posebno ponosan na činjenicu da je pobedio Luisa Hamiltona u borbi za titulu, a dodao je da će svi potencijalni uspesi u budućnosti biti samo bonus. Ferstapen je osvojio titulu šampiona Formule 1 trijumfom na Velikoj nagradi Abu Dabija, preticanjem Hamiltona u poslednjem krugu. ''Bilo je prilično ludo, pravi rolerkoster. Činilo se da nemam šanse, a onda sam u poslednjem krugu uspeo da dođem do pobede'', rekao je Maks. ''Ali čak i kada nije izgledalo sjajno, govorio sam sebi da ću se boriti do kraja''.

 

Holanđanin je otkrio da je osećao intenzivan bol pred kraj trke. ''Grčila mi se potkolenica desne noge, dakle noge na gasu. Bio sam srećan u petoj krivini, jer je postojala zona kočenja, pa sam mogao da skinem nogu s gasa''. Ponosan je vozač Red Bula što je do titule došao u borbi sa sedmostrukim šampionom. ''Izuzetno poštujem Luisa, ali srećan sam što sam ja pobedio. Bila je ovo veoma teška borba sa Mercedesom i Luisom tokom cele sezone. Ne želim da zvučim arogantno, ali je velika satisfakcija pobediti ga. On je neverovatan vozač, izuzetno ga poštujem, ali sam srećan što smo pobedili''.

 

Ferstapen nije krio koliko je zahvalan svom timskom kolegu Serhiju Peresu, koji mu je pomogao da se izbori sa Hamiltonom. ''Zbog Čeka sam i pobedio. Bez njega ne bih bio u ovoj poziciji. Vozio je neverovatno''. Holanđanin je sa 24 godine četvrti najmlađi šampion sveta. ''Naravno, nastaviću da vozim. Ali što se tiče dostignuća, sada sam ostvario sve u Formuli 1. Sve što sledi je samo bonus'', zaključio je Maks.

 

Botas: Kao da sam ja izgubio titulu

 

Valteri Botas je u nedelju vozio svoju poslednju trku u Mercedesu. Finac nije uspeo da pomogne Luisu Hamiltonu da osvoji osmu titulu šampiona sveta, ali je svojim šestim mestom pomogao da Mercedes osvoji titulu u konkurenciji konstruktora. Botas u većem delu trke nije ni mogao da pomogne Hamiltonu, mada za to nije ni bilo potrebe. Hamilton je do izlaska vozila bezbednosti sam napravio prednost na stazi Jas Marina. Valteri je odmah na startu pao na osmu poziciju, da bi posle vozila bezbednosti opet izgubio dve pozicije u poslednjem krugu.

 

''Naravno da smo hteli obe titule. Konstruktorska titula je sjajna, ali istovremeno boli što Luis nije dobio titulu u konkurenciji vozača. Čak i za mene je to osećaj kao da sam ja izgubio titulu zbog toga što ju je on izgubio. Baš mi je žao jer ju je zaslužio. Imao je sjajan start, sjajnu trku ali stvari se menjaju. To je sport i tako ide ponekad protiv tebe ponekad za tebe'', rekao je Valteri Botas.

Finac posle pet godina završava svoj angažman u Mercedesu. Prelazi u Alfa Romeo gde će imati daleko manje šanse da se bori za pobede i podijume. ''Pomešane su emocije kao što sam rekao. Srećan sam zbog titule i veoma ponosan, ali istovremeno saosećam se sa Luisom. Sada je vreme za nešto novo i zahvalan sam i ponosan na ono što smo zajedno napravili. Nije bila možda najbolja trka na kraju, ali moramo da gledamo širu sliku. Pet titula konstruktorskih. Bili smo najuspešniji tandem u istoriji Formule 1 tako da je tužno da odlazim, ali jedva čekam budućnost'', dodao je Botas.

 

Rikardo: Šta ću ja iza Luisa i Maksa? Alonso: Zbunjujuće…

 

Trka za Veliku nagradu Abu Dabija se pretvorila u pravu katastrofu, pre svega zbog odluke dirketora trke Majkla Masija na samom kraju. Najveći problem je nastao kada je pred kraj trke bilo zabranjeno vozačima koji su zaostajali čitav krug da preteknu Luisa Hamiltona i da se vrate na svoje pozicije. Prilikom izlaska vozila bezbednosti uvek je pravilo da se vozači koji su se zatekli između vodećih i koji zaostaju čitav krug vrate na svoje pozicije. Tada imaju i sami priliku da se bore za pozicije i da se razlika između njih takođe smanji, baš kao što je to bio slučaj sa Luisom i Maksom. Međutim u Abu Dabiju Majkl Masi nije dozvolio da se ta vozila vrate na svoja mesta, pa je naprasno odlučio da je to ipak moguće. Da stvar bude još gora, neki su se vozači vratili a neki ne.

 

''Na kraju je bilo nekako čudno jer su rekli da vozila ne mogu da pretiču, onda su neki od njih to uradili ali meni nije to bilo dozvoljeno. Imali smo jedan krug posle restarta, a ja sam bio iza Luisa i Maksa i pitao se šta ću ja tu? Ne znam veoma je interesantno'', rekao je Danijel Rikardo. ''Ne znam šta je FIA rekla, ali prvo nam nije bilo dozvoljeno da pretičemo, ali onda su odjednom promenili mišljenje i dali su nam da pretičemo… Nisam siguran šta se desilo i da li je trebalo tako da se završi'', rekao je Lando Noris.

 

Lens Strol nije mogao da pretekne vozila ispred sebe i nije mogao da dođe na svoje mesto. Tako je propustio priliku da se bori za bodove. ''Nismo imali korist od vozila bezbednosti jer nije bilo dozvoljeno da pretičem. Bilo je to frustrirajuće i to ne shvatam. Bila je to dobra prilika da dođemo do nekih bodova posle pit stopa'', rekao je vozač Aston Martina Lens Strol. ''Kada je Vozilo bezebednosti izašlo mislio sam da ćemo brzo preticati jer se to obično dešava. Vidiš zeleno svetlo i tada nadoknadiš krug zaostatka, ali nisu dali zeleno svetlo. Rekli su mi da neću moći da pretičem i da pozicije ostaju takve kakve su. Krivina kasnije i došlo je zeleno svetlo i rekli su mi da pratim Norisa. Bilo je zbunjujuće'', rekao je dvostruki svetski šampion Fernando Alonso.

 

Ferstapen: Toto mi je čestitao, rekao je da sam zaslužio

 

Dan nakon drame u Abu Dabiju i osvajanja prve titule šampiona, Maks Ferstapen rekao je da je čestitku dobio i od Toto Volfa. Luis Hamilton je čestitao svom rivalu na pobedi i tituli, ali je Mercedes uložio dve žalbe. Ipak, Ferstapen kaže da je dobio čestitke i od prvog čoveka Mercedesovog tima Tota Volfa.

 

''Toto mi je poslao poruku i čestitao mi na dobroj sezoni, rekao je da sam zaslužio pobedu'', rekao je Ferstapen. ''Mislim da je to lepo od njega, jasno je da su emocije divljale na obe strane na kraju trke'', dodao je novi šampion. Ferstapen će i zvanično biti proglašen šampionom na FIA dodeli nagrada u četvrtak, a do tada je ponovio da kontroverza koja je pratila trku ne čini njegovu pobedu ništa manjom. Dodao je i da nije verovao da će Mercedes ulagati žalbe, ali i da je Hamilton uvek sjajan sportista i rival: ''Pomaže svakako kada već imate sedam titula, mislim da mu je to donekle pružilo utehu. Mislim da bi meni poraz teže pao, ja ne bih imao takvu vrstu utehe. Luis je generalno uvek pravi sportista. Prišao je i čestitao mi, jasno mi je da mu je bilo teško nakon onog poslednjeg krga. Ali to svakako pokazuje da imamo poštovanje jedan za drugoga. Imali smo nesuglasice tokom sezone, ali na uvek smo poštovali jedan drugog i činjenicu da zapravo guramo onog drugog da bude bolji i da ide do krajnjih granica. Pravo je uživanje trkati se sa njim'', rekao je Ferstapen.

 

Latifi se izvinio za sudar koji je odlučio prvaka F1

 

Vozač Vilijamsa Nikolas Latifi indirektno je odredio novog šampiona Formule 1 - Kanađanin je u finišu trke za Veliku nagradu Abu Dabija udario u zid, zbog čega je na stazu moralo da izađe bezbednosno vozilo. Taj razvoj događaja iskoristio je Maks Ferstapen iz Red Bula, istopio Hamiltonovu prednost od 11 sekundi i došao do prve titule u karijeri. Latifi se izvinio zbog toga što je njegov sudar imao takve posledice. Kanađanin nije završio trku, a potom je objasnio kako je do incidenta došlo.

 

''Mučili smo se sa prijanjanjem u seriji krivina, naročito na mestu na kojem sam izleteo sa staze. Bilo je to problematično skretanje za mene, gume su bile prljave, vazduh je bio prljav i ja sam napravio grešku. Nisam bio svestan situacije do tada. Jasno je da moja namera ni u jednom trenutku nije bila da odlučim pobednika. Prosto, napravio sam grešku i upropastio svoju trku. Mogu samo da se izvinim Luisu Hamiltonu što sam svojim delom napravio priliku za njegovog rivala. Ali, naglašavam, ja sam samo napravio grešku'', izjavio je Nikolas Latifi. Latifi je sezonu završio na 17. mestu tabele F1 šampionata sa sedam osvojenih bodova, a manje od njega imali su samo vozači Alfa Romea Antonio Đovinaci i Robert Kubica, kao i Nikita Mazepin i Mik Šumaher iz Hasa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko ima objašnjenje zašto Luis nije birao defanzivnu putanju u krivini u kojoj ga je Maks pretekao? Mislim, verovatno bi ga pretekao i kasnije, ali me to onako intrigira...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svejedno je, da je otišao defanzivno, Maks bi imao trkačku putanju, bolji izlaz na pravac, oprao bi ga lagano.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/13/2021 at 3:04 PM, totti said:

Kad se i Fetel povuče, ne vidim još kod sebe nekoga za koga ću ubuduće navijati.

Sad kad je najveći od svih najvećih o'šao u peMziju, ostaju mi Ricciardo, Norris, a možda malo i Leclerc...

 

Ali generalno 'vožnja' i 'trkanje' su dva izumrla pojma u F1. Pa oni godinama voze na 60-80% svojih mogućnosti što i sami kažu.      :sick:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma čista nameštaljka, FIA, sudije, Masi, traktori, redari, ne treba Maks da prihvati ovakvu titulu!

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/13/2021 at 8:39 PM, horvat said:

Od hibrid ere je delovalo kao da je sve do bolida

Nije sve, ali je osnovni preduslov bez kog nema ništa. Konstruktorska titula je dodatna potvrda da su tokom sezone imali najbrži bolid, kao i svih prethodnih godina. U Brazilu se Luis poigravao sa celim gridom, kao da je sa druge planete auto. RB se približio, ali nije nijednog trenutka bio brži, tako da je za Maxovu titulu zapravo najzaslužniji on sam. 

 

Ne znam šta se desilo ovo na kraju trke, jer poslednjih par trka, i poslednju trku do poslednjeg kruga, sve odluke su išle direktno u korist Luisu. Pritisak na direkciju trke od strane g. Wolfa, kao i tokom čitave sezone, cela mašinerija je htela da iznese luisa do rekordne 8. titule, ali su univerzum i Max odradili drugačije. Iskreno sam mislio da će da pusti SC do kraja, Luis uzme titulu, i da se kontraverzna sezona završi na najkontraverzniji mogući način. 

 

Tačno je da su obojica zaslužili titulu, ali ja dajem prednost ipak vozaču u očigledno sporijem automobilu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

''...but who fucking cares...the luckiest guy in F1 is getting fucked over right at the end.''

''And Toto comes screaming on the radio saying this isn't fair! As if keeping your OP V6 engines tuned down for 4 years straight was fair, and burning extra oil for more power before the Italians found a better way to do it...'' :D:D 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...