Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Abu Dhabi 2021

Recommended Posts

Red Bull je morao da predje na crvene gume jel je Max spalio žute gume u q2. Imao je odlično vreme u q2 sa žutim gumama nije ni morao da izlazi drugi put na stazu ali izašli su i u prvoj krivini oštetio gume. Sa takvim gumama nije bilo moguće startovati jel nebi bio konkurentan da se trka sa Hamiltonom,zato stavljaju crvene. Perez nije bilo šanse da se kvalifikuje u q3 sa žutim gumama pa je i on morao na crvene.ne znam šta će biti sutra ali mislim da je Red Bull već u zaostatku,osim ako ne bude neko lupanje

FGVVPsAWQAECna8.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo je price i pre kvalifikacija da ce oni svojevoljno na crvene u q2, jer su imali odlican trkacki tempo na tim gumama u FP2. Kao sto i Max rece posle kvalifikacija, pada mrak, bice hladnije, lakse ce sacuvati crvene gume da potraju. Zna Red Bull sigurno sta radi, ne bi se u ovakvom momentu kockali sa gumama sigurno, nije da nisu imali jos 2 seta zutih na kojima su mogli da poboljsaju vreme i krenu trku tako. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norris: Ne bih da se mešam u borbu na čelu

 

norris_abu_dhabi_gp_2021_q.jpg.4232eaf8a50bca1fe931a9eaa3abd16e.jpg (1100×700)

 

Vozač McLarena je sjajnim krugom u finišu kvalifikacija obezbedio sebi start iz drugog reda.


„Išao sam na pol-poziciju, ali nije ispalo kako treba“, našalio se Norris.

„Bilo je malo grešaka u prvom pokušaju, ali treće mesto je definitivno iznenađenje. Malo sam nervozan. Radije bih da gledam duel na čelu sa distance, nego da se mešam. Ali kako se ukaže neka prilika, iskoristiću je“, izjavio je Norris.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikako sudije ne mogu ovoliko da učestvuju u ishodu trke.

Ni prvi put kada Hamilton nije dobio naređenje da vrati poziciju iako je ispravio krivinu, ni onda sa odlukom da vozači koji su krug iza ne smeju da obiđu SC i vrate se u krug...pa onda odjednom promena te odluke. Trebalo je dati crvenu zastavu, i Luis i Max stave nove gume, start iz mesta i čisto njihovo međusobno trkanje poslednjih 2-3 kruga.

 

5 minutes ago, dach@ said:

Šta bi ovo na kraju...

Jedino vlasnicima F1 na ovaj način odgovara...ali i njima na kratak rok.

Trenutna gledanost nikada veća, priča posle ove trke će biti nikada prisutnija u svim medijima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocekivano, cele sezone se gura Max, opala je gledanost, Hamilton je dosadio i moralo je ovako nesto i to bas u poslednjem krugu. 

Hamilton ga je usrao ovu trku i zaslužio je jos jednu titulu. 

F1 je u rangu Zadruge, sramota za jedan sport kako se guraju odredjene ekipe kada nekome to odgovara. 

 

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/7/2021 at 4:16 PM, Ivan said:

Da polurazocaran i prilicno ravnodusan :) nakon proteklog skandaloznog vikenda i sudjenja na stazi Jeddah - malo ranije otvorim temu o poslednjoj trci sezone 2021.

I da u istom tonu, bar sto se mene tice, zakljucim ovu sezonu... Ovakvo skandalozno sudjenje (koje je samo kulminacija sve goreg sudjenja tokom cele sezone), ne zasluzuje bilo kakav dalji komentar, osim najobicnije vesti o rezultatima trke.

Bilo sta da se desilo kao posledica, bilo ko da je osvojio sampionat - ne ide na ruku ni jednom ni drugom vozacu, koji su se lavovski borili bukvalno do zadnje krivine. Na koji nacin su se uopste nasli u takvim pozicijama - neka je na dusu i rukovodstvu F1 i sudijama i zakulisnim igrama obe ekipe. Kao da je neko drugi, a ne Masi hteo da tokom sezone, bukvalno pijacarskim delegiranjem, holivudski rezira odluku u zadnjem krugu. To smo i dobili, ali samo na razocaranje pravih ljubitelja sporta. Mozda ne pristrasnih navijaca.

U nekim trenucima sezone bilo mi je "zao" Maxa zbog odluka na njegovu stetu, isto kao sto mi je po zavrsetku ove trke bilo "zao" Lewisa koji je evidentno bio bolji tokom cele trke. I koji bi, da nije bilo Latifijevog okretanja, sa furioznih zadnjih par vikenda lagano uzeo 8. titulu. Max je imao dosta gresaka celog vikenda - od isforsiranog starta na mekim pneumaticima (gde je vec tu realno sve trebalo da bude odluceno), los start, ispadanje u obilazenju Sainza kada je Checo usporavao Hamiltona... Da bi mu se svi pehovi tokom sezone (mada dobrim delom ne njegovom krivicom), katastrofalnim sudjenjem okrenuli u njegovu korist u zadnjem krugu... Cirkus koji je krenuo od Silverstona je na zadnjoj trci samo doziveo svoju kulminaciju.

Naravno da Mercedes ulaze vec 2 zalbe i naravno da se pijaca nastavlja :thumbdown: .

 

Verstappen u poslednjem krugu oteo titulu Hamiltonu

 

verstappen_hamilton_abu_dhabi_gp_2021_r.jpg.79369eda1ace335355dcf893a1b40fad.jpg

 

Poslednju trku sezone su ponovo obeležile neke čudne odluke direkcije trke, a prekid i nove gume u samom finišu su omogućile Verstappenu da osvoji svoju prvu titulu.


Hamilton je sjajno startovao i odmah preuzeo prvo mesto, ali već na kraju prvog dela zadnjeg pravca je viđen duel između dva rivala. Verstappen je kasno kočio i izgurao Hamiltona sa staze u šikani. Hamilton je presekao krivinu i zadržao prednost, a sudije su odlučile da incident nije za istragu.

Iza njih je Norris izgubio pozicije od Pereza i Sainza, dok su Leclerc i Tsunoda napredovali ispred Bottasa.

Hamilton je u uvodnim krugovima držao prednost od preko jedne sekunde, dok se preko radija  između Red Bulla i Michaela Masija vodila diskusija o incidentu iz prvog kruga.

 

 

Od tog trenutka smo imali status kvo na stazi, a Verstappenove meke gume su počele da popuštaju do desetog kruga i Hamiltonova prednost je u kratkom periodu narasla na preko pet sekundi.

Red Bull je morao da reaguje već u 14. krugu i prešao je na tvrde gume u trenutku. On se na stazu vratio odmah uz Leclerca, koji je morao da izbegava Holanđanina pa je izgubio poziciju od Tsunode. Leclerc je ipak odgovorio odmah na zadnjem pravcu u DRS zoni, dok je Verstappen malo ispred pretekao Norrisa i dao se u poteru za Sainzom.

Hamilton je promenio gume krug kasnije i vratio se ispred Sainza i iza Pereza, kojeg je Red Bull odlučio da drži Meksikanca duže na stazi.

U 16. krugu je gume zamenio i Leclerc, dok je Verstappen ostao zaglavljen iza Sainza, i pri tom je napravio i jednu grešku u poslednjoj krivini kada je izleteo sa staze.

Norris je promenio gume u 18. krugu, a malo nakon toga je Verstappen uspeo da se oslobodi Sainza. U tom trenutku je međutim Hamilton već imao osam sekundi prednosti i velikom brzinom je sustigao Pereza.

 

 

Sainz je gume promenio u 20. krugu i vratio se daleko ispred Norrisa, a Perez je sjajno obavio posao na čelu i sasekao je Hamiltonovu prednost u odnosu na Verstappena na samo dve sekunde zahvaljujući pametnom pozicioniranju bolida i odbrani pozicije.

Meksikanac je otišao na promenu guma u 22. krugu i vratio se iza Tsunode i Bottasa koji su startovali na srednje-tvrdim. Iza njih gume još nisu menjali Alonso i Gasly, koji su krenuli na tvrdim, dok je onda osmu poziciju zauzimao Sainz.

U 28. krugu je sa trke morao da se povuče Kimi Raikkonen zbog problema sa kočnicama, a odmah iza njega je trku završio i Russell, koji je ostao bez pogona.

 

 

Za to vreme, na čelu je Hamiltonova prednost je narasla na četiri sekunde, dok je Bottas konačno otišao na svoju promenu guma u 31. krugu i vratio se između Leclerca i Tsunode.

Finac je nakon nekoliko pokušaja uspeo da obiđe Leclerca, a od trke je u 36. krigu odustao Giovinazzi, koji je parkirao bolid pored staze. Zbog toga je na snazi bilo virtualno vozilo bezbednosti tokom kog je na snazi bilo virtualno vozilo bezbednosti.

Verstappen i Perez su promenili gume u ovom periodu, a isto su učinili i Alonso i Gasly, koji su bili na istim gumama od starta trke. Njima je to omogućilo da ostanu u prvih deset na osmom i devetom mestu, dok je Leclerc nakon svoje promene guma pao na 12. mesto.

Hamilton nije odlazio u boks i njegova prednost po nastavku trke je iznosila 17 sekundi.

Iza se vodio sjajan duel između Alonsa i vozača AlphaTaurija, ali je italijanski tim ipak imao prednost u odnosu na Alpini, pa se Španac ubrzo našao na devetom mestu ispred timskog kolege Ocona.

Nakon toga je Verstappen polako smanjivao prednost u odnosu na Hamiltona, ali nedovoljno da se ozbiljnije približi.

Devet krugova pre kraja je Norris morao vandđredno do boksa zato što je imao probušenu gumu, pa je pao sa petog na deseto mesto. On je u prvih nekoliko krugova po povratku na stazu uspeo da napreduje do osme pozicije, ali više od toga nije mogao.

Pet krugova pre kraja je došlo do incidenta kada je Latifi nakon duela sa Schumacherom završio u zidu, zbog čega je na stazu moralo vozilo bezbednosti. VERSTAPPEN I Perez su odmah poleteli na meke gume.

Hamilton nije smeo da ide u boks prvi jer bi izgubio poziciju od Verstappena, a Perez je tri kruga pre kraja morao da se povuče sa trke, pa je Sainz nasledio treće mesto.

Onda smo videli jednu krajnje čudnu odluku direkcije trke koja nije dozvolila vozačima koji zaostaju za ceo krug da se vrate u krug sa vodećima, a bilo ih je pet između Hamiltona i Verstappena.

 

 

Međutim, onda je odluka promenjena i trka je nastavljena u poslednjem krugu.

Naravno, nove meke gume su omogućile Verstappenu da ima prednost na restartu i uspeo je da obiđe Hamiltona u novoj ukosnici u krivini 5. Pokušao je Hamilton na oba zadnja pravca nekako da se vrati, ali Verstappen je izdržao i došao je do titule šampiona iz situacije koja je delovala bezizlazno.

Hamilton tako drugi put od početka dominacije Mercedesa nije uspeo da osvoji titulu,a samim tim je ostao i bez rekordnog osmog šampionata. Jedina uteha Mercedesu je osvojena osma uzastopna titula u šampionatu konstruktora, ali je razočaranje na kraju trke na licima svih iz Nemačkog tima bilo itekako vidljivo. Sainz je osvojio još jedan podijum na kraju, što mu je omogućilo da završi kao peti u generalnom plasmanu.

Četvrto mesto je pripalo fantastičnom Tsunodi, koji je nakon sjajne vožnje celog vikenda zaslužio ovakav rezultat, Gasly je bio peti, Bottas šesti, Norris sedmi, Alonso osmi, Ocon deveti, a Leclerc deseti.

 

rez_trka_ad.jpg.06645e1b13187798e5bb19cd05337464.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ufff samo da se nadovežem na @Ivan (nadam se da mi neće zameriti) mislim da je za ovu situaciju kriv i sam Mercedes... Trebali su da zatvore sve i da promene gume (jednom od dva puta) i mislim da bi RB teeeško mogao da obiđe Merc... Još jedna u nizu diskutabilnih odluka Merc...

Za ostalo se slažem potpuno, napravljen je lažni egal, zbog gledanosti i onda se tas malim prstom gurnuo na jednu stranu! 

AKo izlazimo iz doba "prijateljstva" Merc i FIA, da li to znači da (ponovo?) ulazimo u doba "prijateljstva" RB I FIA??;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minutes ago, neshtry said:

Meni je važno da teror Toto Volfa i FIA gotov…

drago mi je i zbog Ferarija

Prvi navijam za mlade lavove F1 - ali da li je Mercedes sve rekao, cisto sumnjam :) . Ne zaboravi da su apsolutno zasluzeno uzeli 8. uzastopnu konstruktorsku titulu, a celih 5 krugova ih je delilo da je zacine i sa isto toliko uzastopnom vozackom. Nova sezona, nova pravila, stize sjajni Russell u paru sa Hamiltonom, Honda se povlaci iz sampionata (doduse, njen legat preuzima Red Bull)... Videcemo uostalom, nadam se svemu, sem ponovo ovakvoj pijaci i predstavi za mase...

Za Scuderiu se apsolutno slazem - kako su poceli, dobar finis sezone, 3. mesto u poretku konstruktora. A odlicni Sainz je u debitantskoj sezoni u timu bio najbolji od "ostatka sveta", na 5. mestu. Na listu bih dodao i kroz sezonu sve boljeg Tsunodu, u kvalifikacijama konstantno bolji od Gaslyja, ovog vikenda cak 4. mesto sa "Minardijem" :) .

1 hour ago, Ivan said:

Naravno da Mercedes ulaze vec 2 zalbe i naravno da se pijaca nastavlja :thumbdown: .

Da citiram sam sebe, sumnjam da ima ista od toga, ali evo i zvanicno... Baca se mrlja na celu sezonu i borbu dvojice odlicnih vozaca, zato i rekoh da nikome od njih nije bilo u interesu da sudije reziraju poredak kroz celu sezonu:

 

Mercedes uložio dva protesta odmah posle trke u Abu Dabiju

 

merc_protest.jpg.954ad9cd973898d3345c30331346ab57.jpg (1100×697)

 

Nemački tim nije zadovoljan nekim odlukama na samoj trci.

 

Rezultati VN Abu Dabija su sada možda pod znakom pitanja, jer jer Mercedes uložio dva protesta protiv Verstappena i Red Bulla na kojoj Holanđanin osvojio šampionsku titulu. To znači da će predstavnici obe strane morati da se vide sa sudijama kako bi diskutovali o ovim situacijama.

Naime, prvi protest se odnosi na pravilo oko dozvole propuštanja bolida kada je na stazi bio sigurnosni automobil a što se desilo u predzanjem krugu. To je dozvolilo Verstappensu da sustigne Hamiltona i da ga na kraju obiđe. Drugi Merecdesov protest je malo širi i dvosmisleniji u pogledu osnova, ali se radi o širokom sprektu koji pokriva preticanje na stazi nakon ulaska sigursnosnog automobila u pitlejn.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

i od protesta NIŠTA,nemere na silu i gotovo.A onaj kilavi Rasel nek vozi sledeće godine,mođda i osvoji neki bod u celoj trci.

Meni je krivo za Ferari koliko nemaju pojma o taktici,a i nisu borbeni kad su u duelima,Perez je danas očitao lekciju kako se bori za tim i kolegu,a ne da samo kuka ko Ham kad ga nemože prestići pa šalju torpedo Botasa da rasčisti stazu.Neka je izgubio titulu,sad je još slađe.:unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, siki said:

A onaj kilavi Rasel nek vozi sledeće godine,mođda i osvoji neki bod u celoj trci.

Ne znam da li si gledao oval u Bahreinu prosle godine? Kada je Russell uskocio umesto Hamiltona (zbog bolesti) u njegov bolid? Ako jesi, mozda nismo gledali istu trku ;) .

Jeste to bila dominantna ekipa prosle sezone, ali decko je vec na prvu voznju i privikavanje na novu masinu za zilet skoro uzeo pol poziciju. A u trci se i bukvalno poigravao sa celim gridom, par puta direktno isk*enjao na Bottasa... Bilo je pravo uzivanje gledati ga kako leti stazom. I dan danas sam ubedjen da ga je Mercedes namerno minirao sa one dve "greske" u pitu, kako ne bi ugrozio oreol svoje prve zvezde i cele masinerije koja stoji iza toga. Videli smo da je Russell cesto opusteno bio na pragu Q3 sa onakvim visegodisnjim raspadom od Williamsa, tek su se ove godine malo dozvali kao ekipa. 2021 sezonu je zavrsio kao 15., taman koliko mu je takav Williams dozvoljavao - bolji od (naravno) Haasa, obe Alfe i klupskog druga.

Tako da sam ubedjen da ce iduce sezone pokazati pun potencijal u jakoj ekipi i da ce mnogima pomrsiti racune. A da je toliko dobar, da je nemoguce da ce imati bas isti tretman kao Bottas, sa kojim se brisao patos.

Napisah davno, a polako se obistinjuje... Ako Max, Lando, Russell budu imali srece sa izborom ekipa - u pitanju su buduci veliki F1 sampioni, koji ce izmedju sebe deliti titule. Tj. da se ispravim - prvi od mojih ljubimaca se vec upisao medju velikane. Kako stvari trenutno stoje, sledeci ce priliku da mu se pridruzi imati upravo Russell, u nekoj sezona koje dolaze.

Sve na forumu stoji napisano - uvek mozemo da se vratimo i nasalimo koliko je ko bio dobar prognozer ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo ,čestitam Maksu na šampionskoj tituli,dal zasluzeno il ne,njegova je,dal je Merc kukao i zapomagao,a ni jedni ni drugi nisu cvećke,al Maks danas moze danas da zahvali Latifiju koji se slupao i fantasticnom Perezu,koji je radio za tim i za Maksa.A i odmah su reagovali da odu u boks dok je na stazi bio SC .

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, silenci said:

al Maks danas moze danas da zahvali Latifiju

Karma is a bitch...

 

aE8Rvon_460s.jpg.b4258fbe1c2fbd092a679e49c014f2fe.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realno Red Bull je bio bolji veći deo sezone i da nije bilo one  gluposti u Engleskoj i Madjarskoj imao bi dosta bodova prednosti,i bolji motor. U drugom delu Mercedes koristi ono glupo pravilo od 5-og motora da je kazna samo minus 5 pozicija,što je smešno za Mercedes.Zaboravio sam sa koliko su motora završili sezonu 6-7 po vozaču. Nadam se da će sledeće sezone promeniti to pravilo i da kazna bude kao i za 4-ti motor,na začelje ako ga menjaš.Mercedes od Brazila dosta bolji tempo od Red Bull a i uzimaju tu konstrutorsku titulu sa duplo više motora nego Red Bull.

FGb0pB1XMAQsvb7.jpeg

FGb3Yh1X0AIPxh5.jpeg

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo to, svuda po internetu paljbe o ovoj trci, koja iako jeste 'title decider', svakako ne bi to bila, da nije dobrog uspeha RB-a i Maxa cele sezone. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cekaj bre, ovde sve strucnjaci, broji se koliko je ko motora potrosio - a niko ne pominje ko je "Driver of the Day" u Abu Dhabiju?

Da je majstor bio malo sporiji i da nije bio na novim mekim pneumaticima, druga bi se pesma pevala :D  ...

 

Untitled.png.2e3a0307d7b8e3db47c1114a3aba95ae.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...