Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Prinova u garaži , crvene boje i ide na benzin ...

Odlučio sam da nađem nešto sebi za dušu , za manje novca ali da bude euro 4 motor , svesno se išlo na to da kupim oštećeno vozilo iz jednostavnog razloga sto su cene polovnjaka skočile do neba ... 

Jednostavno lakše mi je da ja krpim komad po komad nego da pljunem 3-4 milje € 

Ovoga sam gledao i jace od mesec dana i na kraju odlučio da ga kupim , traženo je 1200€ , 2008 godište i 130000 na satu 

Udaren sa svih strana , farba izbledela , unutrašnjost prljava i zapuštena

E sad čekić u ruke pa polako.....

 

Screenshot_20211122-102328.png Screenshot_20211122-102254.png Screenshot_20211122-102437.png 

 

IMG_20211127_094704_330.jpg IMG_20211127_094804_933.jpg IMG_20211127_094828_096.jpg

 

Screenshot_20211122-102443.png Screenshot_20211122-102455.png

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hrabar potez. Zna li se u kakvom mu je stanju motor i menjač? Po izgledu vozačevog sedišta, rekao bih da je tih 130000 obrnuo barem tri puta, a da prošli vlasnik baš nije bio izdašan u održavanju automobila. U svakom slučaju, verujem da je 90 posto automobila upravo i uvezeno u ovakvom stanju, a popravljali ga i lickali prodavci.

 

Elem, svakako ćeš ti bolje, za svoju dušu to uraditi od bilo kog uvoznika... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa srecom, nek te lepo sluzi! :D Koliko vidim krcat je opreme , sto je dobroo. Ja sam imao istog, samo nije imao tempomat i ta kozna sedista. Sad laganoo sredjivanje deo po deo :D Ja mislim da meni ne bih bilo zanimljivo da uzmem nov auto:D Da nemam sta da prckam oko njega , haha 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ! 

2 hours ago, Šajbi said:

Hrabar potez. Zna li se u kakvom mu je stanju motor i menjač? Po izgledu vozačevog sedišta, rekao bih da je tih 130000 obrnuo barem tri puta, a da prošli vlasnik baš nije bio izdašan u održavanju 

Bio je u vlasništvu jednog servisa, vozila ga ćerka vlasnika po sistemu kuca-poso, poso-kuća ... 

Mašina je ok koliko sam snimio , pali , salta u sve brzine , kvačilo lepo odvaja,,, 

Dotična je kliznila sa njime na magistrali i izlupala ga od odbojnike ,jednostavno nisu htjeli da ulazu u popravak . 

Probijen mu auspuh iza katalizatora ( ili sam katalizator ) , za zamjenu oba prednja blatobrana i levi far , zadnji blatobran mora se ravna... 

2 hours ago, BaneAK74 said:

 Ja sam imao istog, samo nije imao tempomat i ta kozna sedista. 

Zar ja imam tempomat ? 

Nisam ni obratio pažnju , blejo sam u tablu koja mu sijalica gori a koja ne ...

 

2 hours ago, BaneAK74 said:

 Sad laganoo sredjivanje deo po deo :D Ja mislim da meni ne bih bilo zanimljivo da uzmem nov auto:D Da nemam sta da prckam oko njega , haha 

To sam svake noci razmišljao pre spavanja : odakle krenuti ... 

Mislim da će biti od prednjeg branika i blatobrana , da vidimo sta je kod slomljeno pa onda idemo na motor.

Ovo za nov auto podržavam , jebeš gepek kad nemam kištru alata u njemu !

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/6/2021 at 8:52 PM, Šajbi said:
Hrabar potez. Zna li se u kakvom mu je stanju motor i menjač? Po izgledu vozačevog sedišta, rekao bih da je tih 130000 obrnuo barem tri puta, a da prošli vlasnik baš nije bio izdašan u održavanju automobila. U svakom slučaju, verujem da je 90 posto automobila upravo i uvezeno u ovakvom stanju, a popravljali ga i lickali prodavci.
 
Elem, svakako ćeš ti bolje, za svoju dušu to uraditi od bilo kog uvoznika... 

Na zadnjem tehnickom pregledu 2020god je imao 120hkm koliko se secam, e sad, dal nije pre toga nesto dirano ko ce znati

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počelo kupusanje , za sada osim karoserijskih delova dodajemo na listu nosač hladnjaka , prednji branik , obe plastike ispod blatobrana , kutiju vazdušnog filtera ...

Auspuh je nov ali udarac ga oštetio baš na mjestu gde se spaja sa katalizatorom , nema popravka osim zavarivanja !

Za sada toliko.

 

IMG-20211208-WA0006.thumb.jpeg.59985bdfb4908ea8b15d11edcecb6773.jpeg IMG-20211208-WA0027.jpeg IMG-20211208-WA0024.jpeg IMG-20211208-WA0000.jpeg IMG-20211208-WA0002.jpeg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike i format

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje za vas koji ste već imali priliku da vozite G Punto : na kom podeljku drži radnu temperaturu i na koliko pali ventilator ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drzi na sredini, klasik. Meni je vent. palio samo kad je toplo vreme i to kad stanem, pa se upali. Ovako nisam primecivao da pali :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

U subotu sam uspeo da nabavom delove na otpadu ; oba blatobrana i mosač hladnjaka...

Danas odrađeno par stvari ; skinuo leptir grlo i očisto , oba senzora na usisu očišćena , skinuo dole svećice koje su bile loše( zazor katastrofa) - crne ali bez nekih naslaga na njima, stavio sam mu NGK kako nalaze sveta knjiga , složio hladnjake na njihovo mesto i sproveo svu instalaciju - sve po ps-u 

 

Pre čišćenja usisnog grla malo je plesao na leru, sada se stabilizirao i lepo vrti , ostavio sam ga da vrti na prazno dok mu se ventilator nije upalio - tek da znam dal radi ili ne 

 Imam dva problema : prvi je dihtung poklopca ventila na 4. cilindru - propusta ulje na svecicu 

drugi je problem sa ventilatorom putničkog prostora : podesim ga na Max i on krene ali nakon 3-4 sekunde nastavi da vrti u prvoj brzini 

Sa klimom isti slucaj - krene i upali ventilator i nakon 3-4 sekunde stane .

Posto je na kontrolnoj tabli sve digitalno pretpostavljam da dijagnostikom mogu da otkrijem kvar ! 

Grešim li ?

Danas popodne nastavljamo sa limarijom , ide šmirglanje i gitovanje sve do špricgita pa neka se sudi sve do sledeće subote 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezano za ventilaciju kabine , ne znam da li moze na dijagnostici da se vidi problem ali reostat regulise brzinu ventilatora u kabini tako da mozda on pravi problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko se secam sa Stila i Nuova Bravo - kod njih reostat ventilatora postoji samo ako je u pitanju manuelna klima? Tj. preko "rostiljke" se okrece i podesava otpornost reostata i na taj omogucavaju 4 naponska nivoa. Tj. ono sto mi vidimo kao 4 brzine ventilatora.

Dok je kod digitalne klime ventilator kontrolisan direktno preko kontrolne jedinice klime, ventilator ima nekoliko puta vise brzina i moze se finije podesavati.

 

Treba proveriti da li je slicno i na Grandeu. Svakako se u slucaju digitalne klime moze prikaciti dijagnostika i preko nje videti da li postoji neka ocitana greska. Koliko se secam, na GP je u pitanju Denso jedinica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Matteo11

Evo bas za GP - funkcionalni opis, seme i komponente sistema digitalne klime, kao i njihov polozaj na autu:

 

Untitled1.thumb.png.8665beeef1e663ad45796f018b44fb03.png 199003077.thumb.png.72709e710d5e5c9ffe3ea0615d95d67a.png 199001289.thumb.png.438d7c5b9a6748506f43a4276fce35f9.png Untitled.thumb.png.74fdd2df6ecacb72cf748892c3625b12.png 199001290.thumb.png.1080217f33e0be25566e02a663bb9a39.png

 

Dobro sam ti rekao, Denso jedinica je u pitanju, proverio sam na svom MES:

 

Untitled2.thumb.png.0abab3d99f6d7fa7e758a84034114e3a.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasno kao lična karta ! 

Bice korisno jer moj drug Vladimir ima dijagnostiku pa bumo videl 

Hvala Ivane !

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema na cemu, uzivaj ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grandisa ima reostat. Kad sam kupio Punta radila je samo prva brzina. Naruci sa Aliexpresa za tada 2400 din i tri godine je radio kao sat , sa tim kineskim sam ga i prodao :D Inace na oglasima sam nalazio za 5-6 k isti taj kineski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Stilo/Bravo/Deltu, veza sa kontrolne jedinice klime ide direktno na elektromotor ventilatora. Ali je kod njih u pitanju Marelli modul.

Kod Puntica taj varijator postoji u verziji sa digitalnom klimom (Denso). Oznacen je sa M072 na ovoj semi iznad:

 

199001289.png.440b8495b5e7471e7b40374e66a80096.thumb.png.b16f2d0a5e88537b13d00433f5db0da5.png

 

Evo i oko polozaja i skidanja:

 

Untitled.thumb.png.b3b27b30808052c6a31dc57cf8869bbf.png

 

Dok za manuelnu klimu kod Puntica kaze da ima klasicni rezistor (O030 na semi, H081 je rostiljka za podesavanje, N085 sam elektromotor):

 

199003076.thumb.png.7f62de813addd664ac90c520bb402c18.png 982449472_SKU110767(1).thumb.jpg.4630542b3393a65b45e85dae1f84cbe4.jpg

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedak je u činjenici da kod ovih kao "češalj" još ima nade za popravak dok kod ovih Denso nema , skini stari i stavi novi .

Dosta automobila montira taj isti varijator tako da nije bauk ...

Prvo moram da pretresem kablove i kontakte , možda i nije do varijatora,,, 

Slatka je činjenice da je ventilator radio kada sam gledao auto i čim je stigao u moju garažu- cvrc !

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minutes ago, Matteo11 said:

Prvo moram da pretresem kablove i kontakte , možda i nije do varijatora

A zasto ne iskoristis to sto je klima digitalna i lepo je pretreses dijagnostikom? Uz ELM327, mislim da je za Denso potreban i zuti adapter.

Iscitas ako ima nekih gresaka, proveris parametre kako elektromotor reaguje:

 

Untitled.thumb.png.0565c1f32ff0c296931c23bfd2a90795.png

 

Na aktuatorima imas i da testiras svaku komponentu klime zasebno... Mislim da kod mene na Marelliju "izroka" ventilator od najslabijeg do najjaceg i nazad ili tako nesto, ako se dobro secam.

 

Untitled1.thumb.png.b4d9059638fed1703e9e2801df2bebe5.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Ivan said:

A zasto ne iskoristis to sto je klima digitalna i lepo je pretreses dijagnostikom? 

Naravno da hoću , samo sto moram ja kod majstora a ne on kod mene . 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventilator rešen , gubio kontakt na jednom od ona dva džeka , zamenjen filter 

Prošle nedelje sam gitovao blatobrane i prednji branik a danas sve ošmirglao i prešao špricgitom.... 

Sad ide sušenje do večers

 

IMG-20211218-WA0003.jpeg IMG-20211218-WA0001.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...