Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Stellantis Software Dan

Recommended Posts

stla sw02.jpg

 

Stellantis je najavio da će biti domaćin Dana softvera 2021. u utorak, 7. decembra 2021. u 16 časova po srednjem evropskom vremenu. 

Karlos Tavarez, izvršni direktor, predstaviće Stelantisovu softversku strategiju za potpuno povezanu, čistu, bezbednu, personalizovanu i pristupačnu mobilnost, koja se savršeno uklapa u živote kupaca, u okviru koje će biti istaknuto naših 14 legendarnih brendova. Snimak će biti dostupan na kompanijskom sajtu Stelantisa nakon događaja, klikom OVDE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis cilja 20 milijardi evra postepenog povećanja godišnjih prihoda do 2030. na osnovu softverski unapređenih vozila

  • Otprilike 4 milijarde evra godišnjih prihoda do 2026. i ~20 milijardi evra do 2030. godine, generisanih softverskim proizvodima i pretplatama.
  • Preko 30 milijardi evra ulaganja planiranih do 2025. u sprovođenje softverske i elektro transformacije.
  • Očekuje se 34 miliona monetizovanih povezanih vozila do 2030. godine, gde će se većina novih vozila u potpunosti ažurirati bežično (OTA) do 2024.
  • Tri potpuno nove tehnološke platforme zasnovane na veštačkoj inteligenciji će se uvesti počev od 2024. godine: STLA Brain, STLA SmartCockpit i STLA AutoDrive.
  • Strateška partnerstva sa vodećim kompanijama, uključujući BMW, Foxconn i Waymo, nastavljaju da pokreću inovacije, efikasnost i deljenje znanja i iskustva sa stručnjacima kompanije Stellantis.
  • 4.500 softverskih inženjera do 2024. godine, ne uključujući partnerstva, podržanih posebnom Akademijom za softver.

Stellantis je danas mapirao svoju softversku strategiju kako bi uveo tehnološke platforme sledeće generacije, gradeći na postojećim sposobnostima povezanih vozila kako bi transformisao način na koji kupci rukuju svojim vozilima i da bi generisao otprilike 20 milijardi evra u postepenim godišnjim prihodima do 2030. Ova transformacija će premestiti Stellantis vozila sa današnjih namenskih elektronskih arhitektura na platformu definisanu otvorenim softverima koja se savršeno integriše u digitalne živote kupaca. Ona će značajno proširiti opcije koje imaju kupci da bi se dodale inovativne funkcionalnosti i usluge putem redovnih bežičnih (OTA) ažuriranja, održavajući vozila svežim, uzbudljivim i ažuriranim godinama nakon što su napravljena.


''Naše strategije elektrifikacije i softvera će podržati naše nastojanje da postanemo kompanija za održive tehnologije mobilnosti koja će biti vodeća, koristeći povezani poslovni rast sa bežičnim funkcionalnostima i uslugama i pružajući najbolje iskustvo našim kupcima'', izjavio je Karlos Tavares, glavni izvršni direktor kompanije Stellantis. ''Sa tri potpuno nove tehnološke platforme zasnovane na veštačkoj inteligenciji koje stižu 2024. godine za sve četiri STLA platforme za vozila, mi ćemo se osloniti na brzinu i agilnost koje rezultiraju iz razdvajanja hardverskog i softverskog ciklusa''. Stellantis planira da uloži preko 30 milijardi do 2025. godine kako bismo sproveli softversku i elektro transformaciju. Softverska strategija kompanije Stellantis je usko povezana sa planovima elektrifikacije vozila kompanije, predstavljenih tokom Dana električnih vozila u julu 2021. godine, koja cilja na to da preko 70% prodanih vozila u Evropi i preko 40% prodanih vozila u SAD-u budu vozila niskih emisija (LEV) do 2030. Svih 14 kultnih brendova kompanije su posvećeni pružanju potpuno elektrifikovanih rešenja koji su najbolji u klasi.

 

Sklopljena dodatna strateška partnerstva

 

Foxconn
Pored zajedničkog poduhvata Mobile Drive, koji je planiran za 31. decembar 2021. godine, novi neobavezujući memorandum o razumevanju potpisan sa kompanijom Foxconn ima za cilj dizajniranje porodice namenskih mikrokontrolera za Stellantis i korisnike trećih strana. Partneri nameravaju da razviju četiri porodice čipova koji će pokriti preko 80% potrebe kompanije za mikrokontrolerima, pomažući pojednostavljivanju lanca snabdevanja. Uvođenje i ugradnja proizvoda u Stellantis vozila se planira za 2024.

 

Waymo
Stellantis takođe nastavlja svoje namenske projekte sa kompanijom Waymo. Chrysler Pacifica hibridna vozila opremljena programom Waymo Driver pružaju hiljade potpuno autonomnih vožnji u Feniksu, Arizona (SAD), a sada su Stellantis i Waymo proširili svoje partnerstvo na usluge lokalne dostave. Koristeći liderstvo kompanije Stellantis na tržištu lakih komercijalnih vozila i ulaganja u elektrifikaciju, partneri sada sarađuju na poslovanju fokusiranom na komercijalni razvoj. Timovi inženjera će početi da rade na Stellantis prototipima 2022. godine.

 

Brzorastuće poslovanje zasnovano na softveru
Stellantis će graditi svoje poslovanje softverskim i uslugama povezanosti kroz pet ključnih stubova:

  • Usluge i pretplate
  • Funkcionalnosti na zahtev
  • Podaci u vidu usluga i usluge flote
  • Određivanje cene vozila i preprodajna vrednost
  • Osvajanje, zadržavanje kupaca i unakrsna prodaja

Danas, Stellantis ima 12 miliona monetizovanih povezanih vozila širom sveta. Do 2026. godine, očekuje se da se taj broj poveća na 26 miliona vozila i da generiše oko 4 milijarde evra prihoda i da dostigne 34 miliona vozila do 2030. i otprilike 20 milijardi godišnjih prihoda. Definicija monetizovanog je prvih pet godina života vozila. Koristeći svoje sposobnosti sakupljanja podataka, Stellantis će 2022. predstaviti program osiguranja zasnovan na korišćenju, koji će nuditi kroz sopstvene finansijske jedinice u Evropi i Severnoj Americi, sa namerom da se proširi globalno.

 

Tri nove tehnološke platforme dolaze 2024.

 

Tri nove platforme će biti uvedene od 2024. godine za sve četiri platforme za vozila kompanije Stellantis tokom perioda od dve godine. U srcu transformacije ka uslugama fokusiranim na kupce je nova električna/elektronska (E/E) i softverska arhitektura, STLA Brain.
STLA Brain funkcioniše potpuno bežično, sa 30 modula naspram današnjih 10, što ga čini veoma fleksibilnim. To je arhitektura orijentisana na usluge koja je u potpunosti integrisana sa oblakom koja povezuje elektronske kontrolne jedinice unutar vozila sa centralnim računarom visokih performansi (HPC) vozila putem magistrala velike brzine. Ona prekida današnju vezu između generacija hardvera i softvera, omogućavajući programerima da prave i ažuriraju funkcionalnosti i usluge brzo bez čekanja na izlazak nove generacije hardvera. Ova bežična ažuriranja drastično smanjuju troškove i za kupce i za Stellantis, pojednostavljujući održavanje za vlasnika i održavajući rezidualnu vrednost vozila.

 

STLA SmartCockpit, izgrađen na platformi STLA Brain, će se savršeno integrisati sa digitalnim životima putnika kako bi kreirao prilagodljivi treći životni prostor. Studije pokazuju da klijenti provedu u proseku četiri godine svojih života u vozilima i to se samo povećava. STLA SmartCockpit, koji pokreće Mobile Drive, zajednički poduhvat između kompanija Stellantis i Foxconn, isporučuje aplikacije zasnovane na veštačkoj inteligenciji poput navigacije, glasovnog asistenta, internet tržnice i platnih usluga.

 

STLA AutoDrive, razvijena u saradnji sa kompanijom BMW, će nuditi sposobnosti autonomne vožnje 2., 2+ i 3. nivoa i biće konstantno razvijana kroz bežična ažuriranja.

 

Unapređenje iskustva kupaca 14 brendova
Putem softvera i performansi na zahtev, Stellantis kupcima pruža mogućnost da vozila prilagode svojim ličnim potrebama i željama putem bežičnih ažuriranja, tako dodatno povećavajući jedinstvene kvalitete različitih brendova unutar kompanije Stellantis i jačajući povezanost između vozila i vozača.  Do danas, Stellantis je isporučio više od 6 miliona ažuriranja putem bežične mreže za svoja vozila i planira da do 2026. godine obezbedi ažuriranja minimum svaka tri meseca. Danas, povezana vozila kompanije Stellantis pružaju više od tri biliona tačaka podataka, generišući blagovremene, efikasne uvide. Inženjeri kompanije Stellantis koriste ove informacije kako bi skratili krug kontinuiranog poboljšanja vozila, unapređujući zadovoljstvo kupaca, istovremeno stvarajući 1,1 milijardu evra kroz efikasnost do 2030. godine. Svaki od brendova kompanije Stellantis fokusiran je na korišćenje softvera kako bi njegovi kupci imali maksimalnu korist, a što je ukorenjeno u ciljeve svakog od njih.

 

Talenat i efikasnost čine razliku
Kako bi podržao ovu transformaciju, Stellantis osniva akademiju za softver i podatke za prekvalifikaciju više od 1.000 internih inženjera u više uloga i radi razvoja svoje softverske zajednice. Firma takođe zapošljava vrhunske stručnjake za softver i veštačku inteligenciju iz tehnologije i drugih industrija širom sveta. Do 2024. Stellantis ima cilj da zapošljava 4.500 softverskih inženjera koji su motivisani efikasnošću, stvarajući centre za talenata širom sveta. Ti inženjeri će obezbediti savršeno ostvarenje softverskih ambicija kompanije Stellantis i funkcionisati unutar ekosistema stvorenog kroz partnerstva kompanije Stellantis.

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis i Foxconn će zajedno dizajnirati i prodavati nove fleksibilne poluprovodnike za automobilsku industriju

 

stla fox 01.jpg

  • Partnerstvo omogućava korišćenje najsavremenije tehnologije poluprovodnika širom potpuno nove STLA Brain arhitekture kompanije Stellantis
  • Usvajanje i ugradnja proizvoda u Stellantis vozila planirana do 2024.
  • Partnerstvo će pomoći postizanju stabilnosti u globalnom lancu snabdevanja poluprovodnika za kompaniju Stellantis

Stellantis i kompanija Hon Hai Technology, (''Foxconn'') su danas objavili potpisivanje neobavezujućeg memoranduma o razumevanju u svrhu stvaranja partnerstva sa ciljem dizajniranja porodice namenskih poluprovodnika, radi podržavanja kompanije Stellantis i korisnika trećih strana.

 

''Našu transformaciju definisanu softverom će pokretati veliki partneri iz različitih industrija kao i stručnost'', rekao je Karlos Tavares, glavni izvršni direktor kompanije Stellantis. ''Sa kompanijom Foxconn, cilj nam je da stvorimo četiri nove porodice čipova koji će pokriti preko 80% naših potreba za poluprovodnicima, što će pomoći da se značajno modernizuju naše komponente, smanji kompleksnost i pojednostavi lanac snabdevanja. Ovo će unaprediti našu sposobnost da brže kreiramo inovacije i pravimo proizvode i usluge velikom brzinom''. Ovo partnerstvo je najavljeno kao deo Stellantis Dana softvera 2021, događaja gde je kompanija predstavila STLA Brain, novu električnu/elektronsku i softversku arhitekturu koja izlazi na tržište 2024. za sve četiri platforme kompanije Stellantis za električna vozila - STLA Small, Medium, Large i Frame. STLA Brain funkcioniše potpuno bežično (OTA), što ga čini veoma fleksibilnim i efikasnim.
 
''Kao vodeća svetska tehnološka kompanija, Foxconn ima bogato iskustvo u pravljenju poluprovodnika i softvera - dve ključne komponente u proizvodnji električnih vozila. Radujemo se deljenju ove ekspertize sa kompanijom Stellantis i zajedničkom rešavanju dugotrajnog manjka u lancu snabdevanja, istovremeno nastavljajući sa ekspanzijom na tržištu električnih vozila'', izjavio je Jang Lu, predsednik Izvršnog odbora i glavni izvršni direktor kompanije Foxconn Technology. 
 
Saradnja će pomoći inicijativama kompanije Stellantis da smanji kompleksnost poluprovodnika, da dizajnira potpuno novu porodicu namenskih poluprovodnika za podršku Stellantis vozilima i pruži sposobnosti i fleksibilnost u ovoj oblasti koja je sve važnija kako vozila postaju sve više definisana softverom. Partnerstvo će koristiti znanja, razvojne sposobnosti i lanac snabdevanja poluprovodnika kompanije Foxconn, kao i veliku stručnost kompanije Stellantis u automobilskoj industriji i njenu značajnu veličinu kao vodećeg klijenta.
 
Foxconn ima dugu istoriju razvijanja poluprovodnika i primena u okviru potrošačke elektronike, što će se proširiti na automobilsku industriju uz smernice i potražnju vrhunskog partnera za mobilnost. Ti isti poluprovodnici će se koristiti u okviru Foxconn ekosistema za električna vozila, dok Foxconn nastavlja da proširuje svoje sposobnosti u proizvodnji električnih vozila. Današnja najava označava drugu po redu saradnju između kompanija Stellantis i Foxconn. U maju, kompanije su najavile zajednički poduhvat Mobile Drive koji ima za cilj razvijanje pametnih rešenja za kokpit koja su omogućena naprednom potrošačkom elektronikom, HMI interfejsom i uslugama koje će prevazići očekivanja kupaca.

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...