Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Saudijska Arabija 2021

Recommended Posts

@horvat

Apsolutno delim misljenje, blago je reci da sam razocaran svime sto sam gledao.

Ali najjace mi je kad obojica krenu da kmece, traze izgovore i prave se nevesti... Iskreno, mnogo vise me je razocarao Max, delovao je toliko zrelo cele sezone. 

29 minutes ago, neshaoct said:

Ne startuju od nule, već je Max u prednosti.

Pobedu viska verovatno moze da okaci macku o rep, ako bude iza Hamiltona. Na to sam mislio kada kazem da krecu od nule. Ko fizicki bude ispred (za prvih par mesta bod za najbrzi krug nece praviti razliku), osvaja prvenstvo.

A da neko namerno rizikuje izletanje u jednoj od najbrzih krivina u F1, pri cca 300 km/h, ni ja nikako necu moci da prihvatim :) . I to u prvoj polovini sezone, doduse Hamilton i Merc jesu bili bodovno naceti i ugrozeni, ali ipak masa bodova do kraja u igri... Prost i Senna nisu bas za poredjenje, jer je u pitanju bio kraj pravca sa ogromnom zonom za zaustavljanje i unapred su pretili jedan drugome, racunajuci da ce onaj drugi popustiti. Plus je ta Suzuka resavala sampionat, Senna je smatrao da je ostecen za titulu prethodne godine takodje u Suzuki... Daleko od toga da obojica nisu rizikovali, ali opet ne moze da se poredi.

A ovo sto pominjem da pratim F1 preko 30 godina, nisam mislio da mi je bilo kakav argument ili plus u raspravi ;) . Samo kazem da sam se nagledao raznoraznih nesportskih poteza za sve te godine...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta bi sa onim Botasovim usporavanjem kolone zarad Mercovog double stack-a? Takodje i Luisovim usporavanjem pred restart, duzim od 10 duzina? Jel se to inace ne kaznjava ili je sad tako ispalo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, Ivan said:

Pobedu viska verovatno moze da okaci macku o rep, ako bude iza Hamiltona. Na to sam mislio kada kazem da krecu od nule.

Baš tada mu najviše i vredi ta pobeda viška, taman može da uradi isto što i Senna jednom...i eto mu titule. B)

Ne, ne treba to da uradi jer bi to bio žig koji bi sa pravom nosio do kraja karijere u F1, a tek je skoro na njenom početku. Ima vremena za njega...

Ili, kada je Schumacher jednom davno u Australiji imao 1 poen više od Hilla na poslednjoj trci sezone...i kada ga je Hill takoreći prošao (jer je Schumacher prethodno napravio grešku), Michael se namerno zakucao bočno u Hilla, polomio mu vešanje na Williamsu i eto titule Schumacheru.

 

29 minutes ago, Ivan said:

A da neko namerno rizikuje izletanje u jednoj od najbrzih krivina u F1, pri cca 300 km/h, ni ja nikako necu moci da prihvatim :)

Što...zato što se nikada to nije dešavao u F1?

Pa, vozači su x puta prihvatali takav rizik, što direktno (isto sudar), što indirektno.

 

Npr. seti se Kimija kada vozi na prvom mestu u McLarenu (čini mi se da je trka u Nemačkoj bila), jedna prednja guma mu je oštećena jer je prethodno imao blokadu tog točka na kočenju i stvorio se flat spot, pa je guma vibrirala, te vibracije prenosila na vešanje...i tako nekoliko krugova. Mogao je u boks, ali gubi pobedu, vratio bi se na treće ili četvrto mesto. I? I ništa, Kimi odlučuje da rizikuje...i na kraju startno/ciljnog pravca krug ili dva pre kraja trke, kada je bolid išao najvećom brzinom na celom krugu, samo što je pipnuo kočnicu na kraju pravca puče vešanje, otpade točak i pravac u zid. Isto je bilo oko 300 km/h...

 

To su vozači Formule 1, nisu seka perse čak i kada se oblače tako (Hamilton :D)

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas isto to sa Villeneuve-om tri godine kasnije na Herezu, kada je Schumi vec presao u Ferrari. Samo sto mu tada identican manevar "zakucavanja" u tudje prednje vesanje nije uspeo i Villeneuve osvaja taj sampionat, posle sjajnog preticanja najveceg rivala uz 00 do poda :) . Bas smo skoro negde caskali - koliko god navijao za Ferrari i koliko god postovao Schumija kao vrhunskog vozaca - zbog takvih poteza nikada nisam navijao za njega.

Ali to se dogadjalo na daleko manjim brzinama, u bezopasnim krivinama i u trkama koje su resavale sampionate. A da neko svesno pokusa da izbaci onog drugog u prvoj polovini sezone, u punoj brzini, u sred jedne od najopasnijih i najbrzih F1 krivina sa relativno kratkom zonom zaustavljanja (za tu brzinu), gde i sam rizikuje sopstveni zivot - nekako mi nije verovatno. Opet se ogradjujem, naravno cisto licno vidjenje. Nasa misljenja su na kraju krajeva nebitna ;) , ali od te trke evidentno krece lose sudjenje, samim tim krsenje pravila i brojne kontroverze. Bar da su drzali odredjen kriterijum, nego ni to - saranje, lose odluke, razliciti kriterijumi, ovaj bukvalno kvantas veceras je samo kulminacija svih sudijskih gluposti tokom ove sezone. 

Nevezano za to, obojica predendenata na titulu veceras su me zestoko razocarala, Max mnogo vise. Na nesportske poteze obojice, najmucnije mi je kada krenem da slusam zalopojke i glumljenje casnih sestara sa obe strane :) ...

 

35 minutes ago, neshaoct said:

Baš tada mu najviše i vredi ta pobeda viška, taman može da uradi isto što i Senna jednom...i eto mu titule. B)

Mislim da je to zadnje sto zeli bilo koji pravi ljubitelj F1. Znamo kakav su gorak ukus nosile tako zavrsene sezone. Jeste da se pisu samo pobednici, ali opet mislim da takav pecat niko ne bi voleo da nosi kroz celu karijeru... Opet, bilo ih je :) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Ivan said:

Opet se ogradjujem, naravno samo licno misljenje.

Naravno, i ono moje je isto to - samo moj stav, ne tvrdim da je apsolutna istina uklesana u kamenu. :D

 

Samo ukazujem da to nisu obični ljudi/vozači, i da nama neshvatljive stvari njima ustvari postanu normalne.

Npr. pred sam početak trke, pored bolida stoji Gasli i vežba sa nekim članom svoje ekipe. Vežba je u tome što član ekipe drži dve teniske loptice u svojim šakama, i pušta koju hoće i kad hoće... a Gasli treba da je uhvati iako pojma nema ni koju lopticu, ni kad će ovaj da pusti:

 

 

Tako istrenirane reflekse imaju, tako kratak put od onoga što oko vidi do onoga što ruka uradi.

Naravno da sam probao odmah i nisam nijednom uhvatio nijednu lopticu. :D

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat

Sve je to već naveo @Ivan u odličnom zapažanju da je trka bila poput kvantaša!

Mada kad je Maks stao na P1 Uglješa je bio na P8, znači ne deset mesta, plus onaj tatko na trku je to objasnio da to nije bio "krug za formaciju" i opet kvantaš!

U poslednje dve tri trke opasno mi se n q popelo kmečanje mladog Maksa (iako je Uglješa poznat po istom) te smeta mu Kimi, te Botas vozi sporo, te SC vozi sporo, te mu motor ne vuče (a on "ubija" najbrže krugove ili mu kao sinoć kažu da je notmalno zato što se baterija puni)...

MIslio sam da ovo nikad neću izjaviti, ali Alonsu svaka čast, jedini koji je skrenuo pažnju na krhotine n stazi i apelovao da se iste očiste (vidi se da vozi Renoa :D) i žao mi je Estebana, u poslednjim metrima je izgubio zasluženi podijum!

Raduje me sve bolji Meklaren za koji i navijam tradicionalno!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katastrofa vikend sveukupno gledano, vašar bukvalno, od odluka sudija, kazni, same staze...

 

Da krenemo od početka, iznenđujuće dobar tempo Maksa u kvalifikacijama, u onom nerealnom krugu, uopšte nije morao da forsira i poslednju krivinu, mislim da on vidi na volanu ljubičaste sektore, ali pritisak, prvi put u sezoni je napravio ovakvu grešku. Ipak, na kraju se ispostavilo da to uopšte u trci i nije bilo presudno, obzirom na kolaps koji je nastao i mešanje grida sa crvenim zastavama i ponovljenim startovima. 

 

Drugo, što se tiče incidenata, kazni, spornih odluka:

Hamilton - situacija sa Mazepinom, nepoštovanje žutih zastava, udaranje u Okona, nepoštovanje razadljine u SC, udaranje u Maksa kada je trebao da ga obiđe, ali nije hteo jer bi izgubio DRS - i sve to je rezultovalo - ničim

Maks - guranje Hamiltona van staze na drugom restartu, nesigurno usporavanje za propuštanje, pa dodatno propuštanje i opet prestizanje - i sve to je rezultovalo sa 5 sekundi + dodatna naredba za propuštanje + pomeranje dva mesta na trećem restartu + dodatnih 10 sekundi posle trke

 

Što se tiče tog propuštanja, Hamilton se mnogo naivan pravi, Maks je evidentno usporio, videlo se sa Hamiltonovog onboarda, čuo se i motor, videlo se koliko usporava, šalta u brzinu dve niže, ali ga ne obilazi na tom mestu jer neće da izgubi DRS. Vozi sve vreme iza njega i kao "nije mu jasno" šta treba da uradi iako je u par momenata imao celu levu stranu staze da prođe. Maks više ne zna koliko treba da uspori, pomera se desno, pa levo, čeka da ga propusti, a ovaj udara u njega. Ne kažem da je udarac bio nameran, taman posla da je toliko lud da sebi ugrozi trku, ali i Hamiltonova je greška što nije prošao kad je mogao. I opet neverovatna doza sreće, da sačuva integritet prednjeg krila, onakav udarac je mogao da mu otkine i krilo, probuši gumu, upropasti trku u potpunosti, možda čak i osigura titulu Maksu već na ovoj trci. I čak i sa polomljenim krilom on ima onakav tempo?

 

Ono što je evidentno je da Maks bukvalno već par trka vozi iz očaja, vuče poteze koje inače nije morao cele sezone, a razlog je samo jedan - tempo Mercedesa (Hamiltona) od trke u Brazilu. Maks na čist tempo više ne može ništa da izvuče, mora ovako da vozi i na kraju dobijemo kontroverzu na skoro svakoj trci, neće sigurno ništa drugačije biti ni u Abu Dabiju. Ako na sve to uračunamo i gnev koji se evidentno oseća kod RB-a zbog svih stvari i odluka koje su kako ove tako i prethodnih sezona išle Mercedesu u korist, kao i izbacivanje na Silverstonu, zabijanje Botasa u Mađarskoj - evo rezultata. Da se samo jedna od te dve situacije nije desila, titula bi već bila u Maksovim rukama, sad je frka.

 

Sve ovo svakako baca senku na izuzetno zanimljivu sezonu, mada cela je protekla u kontroverzama... Imola, Baku, Silverston, Hungaroring, Brazil, Arabija... 

 

Na poslednjoj trci nema teoretske šanse da ne bude opet neki karambol, Mercedes će opet imati nerealan tempo, Maks će pokušati sve što može, ne sumnjam uopšte da će i po cenu kazne da pokuša da ga izbaci iz trke ukoliko situacija bude "prikladna", pa kud puklo da puklo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno se slazem sa vecinom napisanog. A najvise me nervira glumljenje "casnih sestara" i kukumavcenje obojice, a i timova koji stoje iza njih. Svi pokusavaju sve, to uopste nije sporno - samo je pitanje sta ce biti dozvoljeno i sankcionisano.

Rekoh vec - koliko god da sam se kao, pre svega ljubitelj F1, radovao da se sezona konacno resava u zadnjih par trka i da ima trunku trkackog zara i neizvesnosti oko titula kroz celu sezonu... Toliko sam razocaran ovakvim ponasanjem vodecih ekipa/vozaca kao i sudjenjem, od Silverstona naovamo. Vremenom se samo dodavalo, a ono sinoc je samo slag na tortu i apsolutna bruka za F1. U nekim trenucima sam se pitao sta ovo gledam i da li je uopste moguce...

Da mi je sada, ako mi verujete, apsolutno svejedno ko ce na kraju izaci kao pobednik. Ako gledamo sportsku crtu - titulu nije zasluzio ni jedan od dvojice pretendenata na titulu. Umesto sa uzbudjenjem, tu zadnju rundu ocekujem totalno ravnodusno, nazalost. A verujem da ce tako razmisljati i vecina onih koji nisu zadrti navijaci jednog ili drugog vozaca.

3 hours ago, bane1321 said:

te mu motor ne vuče, a on "ubija" najbrže krugove

Pitanje je i sta od onoga sto ide u etar zaista jeste tako, a sta zavaravanje protivnika :) . Primera ima gomila kod svih ekipa, lazne "dojave" o stanju motora i guma, taktici, lazni izlasci posade na zamenu guma... Skoro smo imali priliku da vidimo da Hamilton komunicira sa ekipom o izboru, sifrovano na osnovu dugmeta koje pokazuje na volanu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo pročitah izveštaj sudija za incident:

 

Међутим, стјуарди су утврдили да је изненадно кочење од стране возача аутомобила 33 било неуобичајено, па је стога главни узрок судара и стога се изриче стандардна казна од 10 секунди за ову врсту инцидента.

 

Vozilo 33 je kočilo silom od 69 bara i imao usporenje od 2,4 G.

 

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aman kakvi stjuardi, kakav incident, Hamilton je mogao da ga obiđe 5 puta da je hteo, bio mu je u sekundi, Maks prvo usporio, pustio gas, šaltao u nižu, još usporio, bio uz desnu ivicu staze - i ništa, a tek onda je zakočio i Hamilton ga je udario.

 

https://www.b92.net/sport/teme/stefan-nikolic.php?yyyy=2021&mm=12&nav_id=2068610

22 minutes ago, Ivan said:

Pitanje je i sta od onoga sto ide u etar zaista jeste tako, a sta zavaravanje protivnika :) . Primera ima gomila kod svih ekipa, lazne "dojave" o stanju motora i guma, taktici, lazni izlasci posade na zamenu guma... Skoro smo imali priliku da vidimo da Hamilton komunicira sa ekipom o izboru, sifrovano na osnovu dugmeta koje pokazuje na volanu.

Ne sećam se da je pre ere Hamiltona i Mercedesa bilo baš ovoliko ovakvih stvari, pa prvi oni su konstantno u nekom "problemu" sa gumama, sa motorom, sa podešavanjima, i obično posle toga sledi 5 najbržih krugova jedan za drugim. Čemu to, i pored tolike dominacije, samo dodatno izazivaju gađenje svih protivnika a i neutralnih navijača.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne sećaš se jer ne želiš da se setiš. Nekada su timska naređenja recimo bila zabranjena, a danas je to dozvoljeno, zahvaljujući Ferariju. Pre dominacije (veštačke) Mercedesa, bila je kraća Red Bulla (gde je Fetel dizan u nebesa), a pre toga frapantno zaobilsženje pravila od Brown GP (pričam o novijoj eri), a uvek je tako i bilo, samo se bolje skrivalo.

 

Ja da sam na mestu Uglješe, vozio bih kao po jajima, jer svako izletanje znači gubitak titule, a obično onaj ko lupi od pozadi prođe mnogo gore (Mazepin), tako da mu ništa od toga nije išlo u prilog...

 

Sinoć je jedino Alonso davao neke smislene sugestije, prvo je Max kukao oko brzine SC, pa Max oko brzine Botasa, pa Hamilton oko crvene zastave, pa Max oko Hamiltona, pa Max oko Kimijeve brzine, pa obojica oko čukanja...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, bane1321 said:

a danas je to dozvoljeno, zahvaljujući Ferariju. Pre dominacije (veštačke) Mercedesa, bila je kraća Red Bulla (gde je Fetel dizan u nebesa), a pre toga frapantno zaobilsženje pravila od Brown GP (pričam o novijoj eri), a uvek je tako i bilo, samo se bolje skrivalo.

Otprilike sam isto to i mislio i napisao ;) :

3 hours ago, Ivan said:

Svi pokusavaju sve, to uopste nije sporno - samo je pitanje sta ce biti dozvoljeno i sankcionisano.

A to dobrim delom zavisi i od finansijske moci i uticaja ekipa o kojima pricamo. Ne zaboravimo koliko je Ferrari bio mocan u periodu Jean Todta, pa se setimo posebnog ugovora sa Bridgestone koji je maltene pravio gume samo za Ferrari. Na sve to je isla i mogucnost da se ekipi omoguci neverovatno veliki broja krugova za testiranje. Konkretno je Ferrari jedne godine izvezao oko 8 puta vise testnih krugova od finansijski slabijih ekipa. Manje poznato je koliko je Barrichello bio vrhunski test vozac, sa izuzetno bitnim povratnim informacijama za ekipu. To naravno ni trunku ne umanjuje Schumijevu posvecenost razvoju, treningu, ucestvovanje u radu sa dizajnerima i mehanicarima... Dok im je, sa druge strane, u nekim sezonama najveci konkurent bio "mocni" BAR (British American Racing) sa Takuma Satom i Buttonom.

Slicno vazi i za Mercedes u hibridnoj eri, uz ogroman britansko-nemacki uticaj u FIA. Da ne potezem neku dublju raspravu, ali koliko je to "pozitivno" uticalo na F1, dovoljno govori podatak o gledanosti iste...

Brawn GP i pravilnik su tek bili posebna prica :D . Inace, ekipa koju je otkupio Mercedes i posle par godina u hibridnoj eri napravio "bum" i niz konstruktorskih titula. Koji ce, kako stvari stoje, ostati neprekinut i ove godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, vicent said:

Upravo pročitah izveštaj sudija za incident:

 

Међутим, стјуарди су утврдили да је изненадно кочење од стране возача аутомобила 33 било неуобичајено, па је стога главни узрок судара и стога се изриче стандардна казна од 10 секунди за ову врсту инцидента.

 

Vozilo 33 je kočilo silom od 69 bara i imao usporenje od 2,4 G.

 

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

 

Nije to tačno uopšte. Kao što nije tačno da Hamilton nije znao zašto ovaj usporava.

 

Natezali su se oko DRS znaka, odnosno Max je čim su bili obavešteni da mora da ga propusti, odmah usporio, što možete i na snimku da vidite, što traje oko 3 sekunde, kada i Luis usporava i vozi iza njega, umesto da ga obiđe - što znači da u tom momentu i Luis jako dobro zna šta radi i zašto to radi. Kraj natezanja posle 3 sekunde je kočenje Maxa da ga ovaj obiđe - uostalom, šta on treba da razmišlja šta ovaj iza hoće ili neće, nije mu se teatralno sklonio, ali mu je ostavio mesta za obilazak i išao je brzinom za obilazak, što ovaj nije učinio i na kraju su se dokačili. 

 

Ne mislim da je Luis njega namerno hteo da uradi, a ni obrnuto, jer Luis nije trebalo da bude tu gde jeste uopšte. Ne znam šta je razmišljao, onaj se sklanja i ovaj mora da ga obiđe, međutim dešava se šta niko nije planirao, ovaj NEĆE da ga obiđe dok ne prođu obojica DRS znak.

 

Usporenje 2,4G đavola, on je pustio gas mnogo pre kočenja, što ga ovaj nije obišao sam je kriv. Pogledajte snimak.

 

edit: mislim da niste u pravu ko kakve sugestije daje FIA sa staze preko svojih timova. Mi samo čujemo delić odabranih komentara, veći deo komunikacije čuju oni koji plaćaju F1 kanal, a samo FIA i timovi čuju sve.

Edited by nidza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno, cak bih pre rekao da mi kao najobicniji gledaoci pojma nemamo sta je u toj komunikaciji :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, bane1321 said:

@horvat

Sve je to već naveo @Ivan u odličnom zapažanju da je trka bila poput kvantaša!

Mada kad je Maks stao na P1 Uglješa je bio na P8, znači ne deset mesta, plus onaj tatko na trku je to objasnio da to nije bio "krug za formaciju" i opet kvantaš!

U poslednje dve tri trke opasno mi se n q popelo kmečanje mladog Maksa (iako je Uglješa poznat po istom) te smeta mu Kimi, te Botas vozi sporo, te SC vozi sporo, te mu motor ne vuče (a on "ubija" najbrže krugove ili mu kao sinoć kažu da je notmalno zato što se baterija puni)...

MIslio sam da ovo nikad neću izjaviti, ali Alonsu svaka čast, jedini koji je skrenuo pažnju na krhotine n stazi i apelovao da se iste očiste (vidi se da vozi Renoa :D) i žao mi je Estebana, u poslednjim metrima je izgubio zasluženi podijum!

Raduje me sve bolji Meklaren za koji i navijam tradicionalno!

Alonso je po meni bolji vozac od obojice glavnih aktera,jedino sto nema konkurentan auto,a psovao sam sve Botasu,sto je uzeo podijum odlicnom Okonu,ja cu sledece godine navijati kako za Ferari tako i za Alfu,al za Botasa necu navijati,govno finsko

Znaci zavrsni derbi u nedelju kod naših prijatelja u Abu Dabiju

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...