Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Saudijska Arabija 2021

Recommended Posts

Na samo 2 runde pre kraja sezone, trka i u konstruktorskoj i u vozackoj konkurenciji odavno nije bila ovako neizvesna.

Max ima 8 poena prednosti ispred Luisa, Mercedes 5 poena ispred Red Bulla. U takmicenju "ostatka sveta", Ferrari se na zadnjim trkama odvojio od McLarena i deluje da ce im trenutnih 40 poena razlike biti dovoljno za 3. mesto ove godine. Dok se Alpina poslednjeg vikenda odlepila od AlphaTaurija na 25 bodova, sto takodje deluje da ce biti dovoljno za 5. mesto. Donji dom karavana predvodi ubedljivo najvece razocaranje ove sezone u vidu Aston Martina (77 poena), zatim Williams (23 poena), dok su za dno zakucani Alfa Romeo sa samo 11 bodova i Haas sa ocekivanim krompiricem.

 

Kao i prethodni Katar - Dzeda je jos jedna nova staza u kalendaru, a cak i samo desetak dana pred F1 vikend, spekulise se da li ce sve biti spremno za najbrzi cirkus. Na stranu sto je vec i samo razmisljanje o odrzavanja trke u Saudijskoj Arabiji pratio niz kontroverzi, prica o krsenju ljudskih prava, ali to vec nije tema ovog foruma...

Rukovodstvo F1 je trazilo ulicnu stazu, koja nece biti sa klasicno sporim gradskim deonicama, krivinama u raskrsnicama pod 90 stepeni - vec modernu i brzu pistu, u kojoj ce i vozaci i publika uzivati. Odabrana je izuzetno brza gradska konfiguracija od 6.2 km, a iako ima neverovatnih 27 krivina, projektovana prosecna brzina ce biti 252 km/h. A koliko je to brzo (jos na gradskoj stazi), dovoljno govori podatak da ce biti brza cak i od Silverstona. Stavise, na neocekivano je visokom 2. mestu po prosecnoj brzini - odmah iza Monze. To ce biti do sada ubedljivo najbrza ulicna F1 trka ikada, paradoksalno, ujedno i trka sa najvise krivina u ovogodisnjem kalendaru (16 levih i 11 desnih). Po broju krivina, vidi se da se naravno vozi levi krug, a po prosecnoj brzini da su vecina krivina izuzetno brze. Planirane su cak 3 DRS zone, a dizajn staze je po obicaju potpisao Hermann Tilke.

Sto se termina kvalifikacija/trke tice, po nasem vremenu to ce biti kasni poslepodnevni/vecernji casovi. Format vikenda je klasican (poslednji ovogodisnji Sprint bio je na Interlagosu) - kvalifikacije su u subotu od 18h, a trka u nedelju od 18:30h.

 

Puno je vesti, kontroverzi, nagadjanja, resava se sezona 2021 - pa da iz tog razloga otvorimo temu za iducu trku u Saudijskoj Arabiji nedelju dana ranije. Tako da se slobodno upisujte sa svezim i interesantnim vestima iz najbrzeg cirkusa...

 

 

Zvanično ime: FORMULA 1 STC SAUDI ARABIAN GRAND PRIX 2021

Lokacija: Jeddah Corniche Circuit, Saudijska Arabija, Džeda

Datum: 03.-05. decembar 2021.

 

Petak 03.12.2021.

Prvi trening: 14:30h – 15:30h

Drugi trening: 18:00h – 19:00h

Subota 04.12.2021.

Treći trening: 15:00h – 16:00h

Kvalifikacije: 18:00h – 19:00h

Nedelja 05.11.2021.

Trka: 18:30h

 

VN-Saudijske-Arabije.png.73f59a63e1633b215acf5b27090200d4.png

 

Broj krugova:       50

Dužina staze:       6.174 km

Dužina trke:         308.450 km

Broj trka:              -

Prva trka:             2021.

Najviše pobeda:  -                               

                            -

 

U Avgustu 2019. su zvanično predstavljeni prvi planovi za izgradnju auto-moto kompleksa u Rijadu. Projekat je izradila kompanija Test and Training International, a glavni konsultant je bio bivši vozač Formule 1 Alexander Wurz. Cilj je bio da se kreira vrhunska staza, koja bi mogla da bude domaćin brojnim takmičenjima pod okriljem FIA, među njima i Formule 1.

 

saudi_arabian_gp_render_main.jpeg.6f55c00d55a2c5015c0bded09dab7efc.jpeg

 

U januaru 2020. su planovi za stazu potvrđeni na zvaničnoj prezentaciji. Pored glavnog dizajnera Alexandera Wurza, prisutni su bili i neki od trenutnih i bivših vozača Formule 1, koji su imali priliku da probaju stazu u simulatoru. Tokom prezentacije je potvrđeno da staza ispunjava sve standarde FIA, ali je u tom periodu Formula 1 odbijala da komentariše mogućnost trkanja u Saudijskoj Arabiji.

Velika Nagrada Saudijske Arabije se pojavila na preliminarnom rasporedu trka za 2021., koji je prikazan timovima Formule 1 tokom sastanka F1 komisije u oktobru 2020.

 

saudi_arabian_gp_track_construction_2-300x191.jpeg.067d2dc7dc66c2cb2f80881b3d135b06.jpeg (300×191)   saudi_arabian_gp_track_construction_1-300x191.jpeg.13b79c1615d4a3b18d561c74283bbb04.jpeg (300×191)

 

U Novembru je objavljeno da će se prva trka voziti na ulicama Džede, uz obalu crvenog mora, i da će dizajner biti Herman Tilke.

Odluka da se trka doda na kalendar je bila žestoko kritikovana. Glavna tema je bilo kršenje ljudskih prava u Saudijskoj Arabiji i potez je ocenjen kao deo cinične strategije kojom se skreće pažnja sa ključnih problema. Čelni ljudi Formule 1 su se branili činjenicom da su oni zauzeli jasan stav po tom pitanju i da su svi partneri i organizatori dužni da poštuju ljudska prva. Takođe su dodali da je Formula 1 naporno radila kako bi postala pozitivna snaga svuda gde se trke održavaju i da podstiče ekonomiju i donosi društvene i kulturološke benefite.

 

 

image.png.64d73bb5727a938326e884e97f596769.png

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko god bilo projektovano da će Hamilton i ovo da uzme, neki osećaj imam da će nešto da zajebu, da li pit stop, da li pucanje gume, da li čukanje neko... :D Pritisak je ogroman, čisto sumnjam da će bez ijedne greške do samog kraja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakako, ulicne staze ne prastaju greske, a sigurno da ce ih biti. Uz ocekivane zute zastave, VSC i sl. - bice tu svakakvog tumbanja poretka sigurno...

Nekako mi je sinonim za ove moderne, ulicne staze Singapur - dosadno do zla Boga, dok ne bude nekog karambola :D .

Mada je Jeddah neuporedivo brza i drugacija ulicna konfiguracija od svih do sada, videcemo... Tehnicki bi Merc ovde morao da se bukvalno ispi*a po svima - dugi pravci, brze i blage krivine, 3 DRS zone... Druga najbrza pista u ovogodisnjem karavanu im dolazi u pravom trenutku, kao kec na 10.

Dok RB jos jednom mora da "ogranici stetu" :D (mrzim tu floskulu), da bi uopste necemu mogao da se nada na zadnjoj trci u Abu Dhabiju, koja ce im konfiguracijom daleko vise lezati. Videcemo, mozda i Honda uspe da iscacka nesto dodatne snage (sto i najavljuju), mozda srede i to problematicno zadnje krilo - a da ce biti brzo iduceg vikenda, bice sigurno :thumbup: .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Navodno su u Kataru montirali krilo koje su koristili u Monaku, nakon onih problema sa DRS-om na prvom treningu, tako da setup svakako nije bio optimalan, sad imaju vremena da se lepo spreme, očekujem bolji rez svakako :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Em krilo iz Monaka, em je spekulacija da je navodno Honda vec na proslonedeljnoj trci u Kataru isporucila RB dodatnu snagu?

Upravo kako bi nadoknadili te probleme sa zadnjim krilom (poslednji pasus u postu koji sam okacio):

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/59521-f1-red-bull/&do=findComment&comment=1630821

 

Videlo se da Mercedes nema toliko izrazenu nadmoc u Kataru i da je RB odrzavao kakav takav prikljucak. Ali je, s druge strane, i Merc na Luisovom bolidu koristio stariji motor. A onaj noviji, odvrnut iz Brazila cuvao upravo za stazu Jeddah.

Ako pretendetni na titulu prodju bez pehova, verujem da ce se Merc prosetati do prvog mesta i da odluka pada na zadnjoj trci u Abu Dhabiju.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naucna fantastika :D , pogotovo na ovakvoj konfiguraciji staze...

Ali clanak na "formula1.com" u kojim epilozima bi na stazi Jeddah, Max potencijalno mogao do sampionske titule:

 

image.jpg.f810df65a202f1c94ca4f414bf22aa77.jpg (997×561)

 

 

Mnogi su misljenja i deluje da je Mercedes u sampionskom naletu u obe konkurencije - ali verujem da bez obzira na pobednicki mentalitet, obe ekipe imaju i ovo negde u malom mozgu.

Videcemo kako ce sve to izgledati pod pritiskom, vec za par dana. Na ruku Mercedesu svakako ide forma na zadnjim trkama i ogromno iskustvo (uz konfiguraciju iduce staze).

 

Kompletan clanak i preuzeto sa: formula1.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mada je imao sanse i u finisu sa 4 uzastopne pobede - ispostavilo se kao odlucujuci otkaz te godine, 16. runda je bila u pitanju:

 

Cummulative_Points_of_Top_5_Drivers.png.1a7255252c37a34509759c22e56db329.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jamamoto: Mercedes ima tajno oružje

 

red bull honda f1.jpg

 

Masaši Jamamoto, jedan od direktora Honde koja pravi motore za Red Bull, smatra da Luis Hamilton ima prednost u odnosu na Maksa Ferstapena uoči dve poslednje trke u šampionatu Formule 1. Trenutno Holanđanin ima 8 bodova više, ali Jamamoto ističe da to nije nedostižna prednost uoči trka u Saudijskoj Arabiji i Ujedinjenim Arapskim Emiratima.

''Mercedes ima tajno oružje. Potrebno je samo da završe naredne dve trke. Mi i dalje imamo nekoliko bodova više, ali nismo u prednosti. Dolazimo do tačke usijanja'', rekao je Jamamoto. Odluka će pasti u naredne dve nedelje. Prva trka je na programu u Džedi 5. decembra, druga u Abu Dabiju 12. decembra. Zavšnicu šampionata Formule 1, sve treninge, kvalifikacije i same trke možete da pratite na kanalima Sport kluba.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volf: Borba je otvorena, naša misija je jasna

 

wolff_o_binottu.jpg

 

Šef Mercedesa Toto Volf izjavio je da se raduje poslednjim trkama u sezoni, pošto je prema njegovim rečima bolid W12 u izuzetnom stanju. Do kraja šampionata ostale su još samo dve trke, a Maks Ferstapen iz Red Bula bi mogao da obezbedi titulu šampiona u Saudijskoj Arabiji predstojećeg vikenda. Ipak, pita se još i Luis Hamilton, koji u generalnom plasmanu zaostaje samo osam bodova.

 

''Automobil se u poslednje vreme dobro ponašao i verovatno je sada u najboljem stanju, vozači su sigurni da mogu da idu do krajnjih granica. To je ohrabrujuće pred poslednje trke'', rekao je Volf. Kada je reč o konkurenciji konstruktora, Mercedes vodi sa 546.5 bodova, dok Red Bul ima 541.5. ''Svi smo uzbuđeni što smo i dalje u borbi u ovoj fazi sezone, to je privilegija i svedočanstvo naše otpornosti kada vidimo gde smo bili početkom leta. Borba za obe titule je otvorena, a naša misija je jasna'', dodao je on.

 

Trka za Veliku nagradu Saudijske Arabije voziće se predstojećeg vikenda. ''Džeda je još jedan potpuno novi izazov, potpuno nova staza. Informacije koje dobijemo tokom tih prvih treninga će biti od vitalnog značaja. Motivisani smo više nego ikad, očekujemo veliku borbu, tako da se svi radujemo debitantskoj Velikoj nagradi u Saudijskoj Arabiji''. Završnicu sezone u Formuli 1 možete da pratite na kanalima Sport Kluba.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Red Bull: Verstappen neće dobiti novi motor u Saudijskoj Arabiji

 

vers_o_motor_sa.jpg.1d5e11355a01ed51d491c22207afe92c.jpg (1100×700)

 

Svi timovi se spremaju za zavšnicu sezone.

 

Još prošle nedelje pojavili su se navodi da bi Holandski vozač mogao da dobije novi motor za poslednje dve trke u šampionatu, dok je realnija varijanta da će Honda svom vozaču dati više snage kroz agresivinija podešavanja na motoru. Mercedes je u Barzilu Hamiltonu stavio nov agregat sa kojim je na kraju i pobedio ali on ovaj motor nije koristio u Kataru.

Za sada je verovatno sigurno da Verstappen svoj agregat neće koristiti u Džedi ali ova mogućnost nije odbačena za VN Abu Dabija.

“Promena motora nije planirana za Saudijsku Arabiju u ovom trenutku.” kazao je Helmut Marko za f1-Insider.com. “Ako se to desi to će biti urađeno u Abu Dabiju.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ovde ako ne bude bar 2 safety cara i bar 4 crvene zastave u treninzima i kvalifikacijama, ništa nismo uradili...

Share this post


Link to post
Share on other sites

po ovome,samo sto je brza staza,ostalo biiip sve,mislim da dete od 4 godine bi nacrtalo lepsu konfiguraciju staze.jad i tuga,kao i sve staze u pustinjama arapskim

evo i ovi su spremni

Aston-Martin-Vantage-Safety-Car-Formel-1-GP-Saudi-Arabien-Jeddah-Corniche-Circuit-Donnerstag-2-12-2021-169FullWidthOdcPortrait-bb75b5ba-1856275.jpg

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocekujemo ih u akciji :D , sto rece i Vule. Po tom pitanju, vrlo mi je interesantna krivina 22.

Na ovako brzoj ulicnoj stazi (uz sve sto to nosi), svaka greska se skupo placa. A pored snage i vestine, bice potrebno i sportske srece - da se u pogresno vreme, ne bude na pogresnom mestu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sainc: Staza u Džedi stvoriće puno gužve na sredini kolone

 

sainz jr.jpg

 

Prema rečima Karlosa Sainca konfiguracija staze u Džedi, na kojoj će se ovog vikenda prvi put voziti u šampionatu Formule 1, doprineće drastičnom smanjenju razlika među timovima koji su obično u sredini plasmana. Španac tvrdi da će velika brzina, koja se stvara na stazi kraj Crvenog mora, više odgovarati ekipama Meklarena, Alpine i Alfa Taurija, ne i njegovom Ferariju. Zato Sainc očekuje veliku borbu vozača ove četiri ekipe, što će dodatno doprineti zanimljivosti nedeljne trke, prenosi Sport Klub.

 

''Poslednje staze su mnogo neizvesne. Jednostavno, nemam ideju kako će se stvari završiti u Džedi. Utisak je da je staza brza, a na takvim pistama smo videli da vozila Alpine, Meklarena i Alfa Taurija idu jako dobro. Očekujem dugu i gustu kolonu iza vodećih Mercedesa i Red Bulova'', kaže Sainc. Pilot Skuderije je komentarisao i Veliku nagradu Abu Dabija, koja je na programu sledeće nedelje, naročito posle određenih izmena na stazi Jas Marina. ''U Abu Dabiju je staza promenjena i takođe izgleda brže nego pre. Manje je šikana i sve krivine su ispravljene. To takođe može da pomogne timovima, što takođe može da pomogne ekipama iz sredne grida''.

 

O šansama Ferarija, španski vozač još kaže:

''Pred nama su dve veoma teške trke. Međutim, ako nastavimo da radimo kao tim, siguran sam da ćemo upisati neke bodove, kao što smo to činili na poslednjim trkama.'' Uoči debitantske trke za Veliku nagradu Saudijske Arabije, Ferari je imao 39.5 bodova prednosti u odnosu na Meklaren, u borbi za treću poziciju u šampionatu konstruktora. Skuderija bi mogla i matematički da reši tu bitku u svoju u korist, ako bi u Džedi u nedelju osvojila pet bodova više od tima iz Vokinga.

 

''Šampionat još nije završen, ostale su dve trke i pokušaćemo da izvučemo najviše iz obe. Ako pogledamo gde smo bili prošle sezone, na šestom mestu, sa jakom malim brojem bodova, mislim da smo maksimalno iskoristili pravila sa ograničenim mogućnostima za razvoj automobila. Mislim da je tim ozbiljno napredovao s onim što je bilo moguće i srećan sam, jer je treće mesto dobra nagrada'', rekao je glavni čovek Ferrari F1 tima, Matija Binoto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi trening. Staza je dosta brza sa dosta brzih krivina,skoro se ništa ne vidi. Kako se ko snadje videćemo, Djovinaci je 5 a Perez 11 trebalo bi u drugom treningu da se poprave vremena. Uglavnom do nedelje nećemo znati kakva je za preticanje za sada nedeluje da će biti lako

 

FFsMSJmXMAA5zcP.jpeg FFpKXoiXMAA98Ry.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čini mi se, zbog konfiguracije staze, teškog preticanja, 83 % punog gasa i velike prosečne brzine, SC i VSC biti na stazi više puta. Kako se kome zalomi, kvalifikacije imaju bitnu ulogu ako ne bude udesa.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

e biiip ti moj zivot,navijam za maksa da bude najbrzi,samo cigana da pobedi i onda zadnji sektor udari u zid:rant: ,a imao je najbolje vreme,bukvalno nisam disao dok je maks vozio taj krug

a staza je zivo biiip,nema nigde zone za preticanje,jego ih ko im je dozvolio da se odrzava trka u toj dzedi

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamiltonu pol na poklon od Ferstapena

 

 

Luis Hamilton startovaće sa pol pozicije na Velikoj nagradi Saudijske Arabije, pretposlednjoj trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1. Britanac je na ulicama Džede stigao do pete pol pozicije ove sezone, a 103. u karijere, sa nešto više od desetinke prednosti u odnosu na svog timskog kolegu Valterija Botasa. Sedmostruki svetski šampion je to učinio i zahvaljujući tome što je njegov konkurent u borbi za titulu Maks Ferstapen napravio veliku grešku u finišu poslednjeg kruga, kada je bio na sigurnom putu do pol pozicije. Holanđanin je na kraju morao da se zadovolji trećom startnom pozicijom, 142 hiljaditih delova sekunde iza aktuelnog šampiona. Pred poslednje dve trke sezone Ferstapen ima osam bodova prednosti u odnosu na Hamiltona, a nedeljna akcija na programu je od 18:30.

 

Hamilton je imao samo jedan pravi pokušaj za pol u Džedi, koji se ispostavio uspešnim, uprkos sitnim greškama, ali je Ferstapen imao sjajnu priliku da ga pomeri sa čelne pozicije. Vozač Red Bula je posle dva sektora imao oko tri desetinke prednosti u odnosu na britanskog automobilistu, ali je bio izuzetno agresivan, što ga je koštalo udaranjem u zid na izlazu iz poslednje krivine. Ono što je velika nepoznanica je to da li će Ferstapen morati da menja menjač za trku, što bi moglo da dovede do njegovog pomeranja u startnom poretku. Hamilton je pre kvalifikacija prošao bez kazne zbog dva incidenta tokom trećeg treninga, pošto je bio pod istragom zbog nepoštovanja dvostrukih žutih zastavica i usporavanja Nikite Mazepina. Ispostavilo se da je period dvostrukih žutih zastavica istaknut greškom direkcije trke, i to samo na sekundu, dok je za usporavanje ruskog vozača branilac titule opomenut i moraće da plati 25.000 evra.

 

Što se tiče samih kvalifikacija, ostali vozači nisu bili ni blizu dvojca Mercedesa i Ferstapena, čemu u prilog ide činjenica da je zaostatak Šarla Leklera u Ferariju na četvrtom mestu bio više od pola sekunde. Monegašanina je sledio drugi vozač Red Bula Serhio Peres, ispred Pjera Gaslija u bolidu Alfa Taurija i vozača Meklarena Landa Norisa. Najbolju desetoricu u kvalifikacijama kompletirali su Juki Cunoda, Esteban Okon i Antonio Đovinaci. U prvom delu kvalifikacija najveće iznenađenje bila je eliminacija obojice vozača Aston Martina, uprkos tome što su bili tek nešto više od sekunde iza Peresa. Vozač Vilijamsa Nikolas Latifi zapravo je bio prvi ispod crte, ispred Sebastijana Fetela i Lansa Strola, dok je samo začelje bilo rezervisano za dvojac Hasa Mika Šumahera i Nikitu Mazepina. Usledio je deo u kojem je Karlos Sains junior imao dva incidenta koji su ga koštali prolaska u borbu za pol poziciju, a vozač Ferarija nije mogao bolje od 15. pozicije. Vozač Meklarena Danijel Rikardo bio je najbolji među eliminisanima, a između njega i Sainsa našli su se Kimi Raikonen u Alfa Romeu, vozač Alpina Fernando Alonso i Džordž Rasel u drugom bolidu Vilijamsa.

 

Prva Velika nagrada Saudijske Arabije na programu je u nedelju od 18.30 i možete da je pratite na Sport Klubu HD.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle kvalifikacija F1 vožena je F2 za 15 minuta odvezli su samo 2 kruga,reko da vidim stazu u realnim uslovima gde i da li može da se pretiče.Klinci su se lupali samo tako,na kraju sam odustao.Valjda će ovi stariji sutra biti bolji

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha bice malo bolje sutra,a koja budala je projektovala stazu,a pobedice onaj koji se neslupa

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...