Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Sao Paulo (Brazil) 2021

Recommended Posts

Samo da Botas ne izbaci Maksa u prvim krugovima.

Mercedes je očigledno rešio da ide još prljavije nego do sada, namerno su čačkali samo Hamiltonov spojler (bio je dosta brži i od Botasa, a kamoli od ostalih). Očigledno nisu hteli da rizikuju da ih uhvate na oba auta, pa su ostavili Botasa legalnim. Uostalom, nisu se formalno ni žalili na kaznu koju su dobili, tj. koju je Hamilton dobio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Horner sumnja u legalnost Mercedesa: Hamilton je u drugoj formuli

 

newey_marko_horner_usgp_2021.jpg.5a6ac4c158a1c6845bdcabcbb36718c5.jpg

 

Šef ekipe Red Bull kaže da njegov tim ima jasnu predstavu zašto je Hamilton bio tako brz na pravcima na sprint trci.


Horner je rekao da je Hamiltonova brzina zabrinjavajuća nakon što je svetski šampion nakon starta sa začelja završio kao peti posle samo 24 kruga u sprint trci.

„Njegova maksimalna brzina na pravcima nije normalna. Videli smo to na nekoliko trka. U Turskoj je sve počelo, posle smo to videli i u Meksiku. Mislim da su bili 14 km/č brži od nas na pravcima. Juče smo videli da su fenomenalni i pored velikog ugla zadnjeg krila.“

 

hamilton_sao_paulo_gp_2021_sprint_2.jpg.91c785892c3ea606e2ba5ac1496be278.jpg

 

„Nešto tom bolidu omogućava da razvije ogromnu maksimalnu brzinu. Nešto se dešava pošto definitivno nije u pitanju čista snaga motora. Pokušavamo da razumemo šta se tu dešava“, izjavio je Horner.

Red Bull je navodno bio kod sudija i prezentovao svoje dokaze koji se tiči Mercedesovog zadnjeg krila, čiji se gornji element navodno savija. Red Bull je imao sličnu situaciju ranije ove sezone kada su morali delimično da izmene svoj dizajn kada je Mercedes protestvovao.

 

 

„Tada je izdata tehnička direktiva i promenjene su neke procedure. Krilo je izmenjeno kako bi prošlo novi test. Ali to je sve Formula 1. Nije to bilo ništa novo. Na FIA-i je da kontroliše sve, ali mi nastavljamo da pratimo situaciju. Posebno sa Lewisom danas. Mislim da je bio 27 km/č brži od Landa kada ga je obišao. To je kao da je bio u drugoj formuli. Mislim da znamo o čemu se tu radi, ali na inženjerima je da diskutuju o tome“, rekao je Horner.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

da da,bas su ga odvrnuli do kraja,jeste nova pogonska jedinica,al vidi se da je Merc najbrzi.Bas je ciganstura,pa na bilo kom setu guma,ima najbolja vremena,obilazio je protivnike lako,kao da su druga klasa,pa Botas koji je prosecan vozac,imao je odlicna vremena

E dobro pa je Čeko u zadnjem krugu napravio najbolje vreme,jer je krug pre toga montirao meksu komponentu guma,tj crvena oznaka.

Ferari odlican,videlo se da nemogu da pariraju Mercu i RdBu,al imaju odlican tempo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema šta, zasluženo je Hamilton pobedio.

Kao što reče @dach@, samo ako je skroz regularan - nema se šta prigovoriti. Ali, to je posao Red Bull-a da im nađu ako su u Mercedesu neregularni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamiltonu pripao dvoboj sa Verstappenom na VN Sao Paula

 

ham_pobeda_sao_paulo.jpg.4326368d064d3f96ae2c427ca72d62a8.jpg (1100×700)

 

Vozač Mercedesa prikazao je dominatnan tempo tokom celog vikenda u Brazilu.


U odnosu na objavljeni startni raspored, pre trke stigla je potvrda da će Kimi Raikkonen trku krenuti iz pitlejna, zbog zamene zadnjeg krila koja nije iste specifikacije. Uslovi su bili malo topliji u odnosu na juče, pa je tako temperatura vazduha bila 23 a staze čak 54 stepena. Svi vozači su se odlučili da startuju na medijum gumama osim Tsunode koji je krenuo sa mekom gumom.

Verstappen je uzvratio udarac Bottasu na startu i tako do prve krivine preuzeo prvo mesto ali do kraja 4. krivine Finac otišao preširoko što je otvorilo vrata Perezu da zauzme drugu poziciju. Norris je na imao defekt na pneumatiku pa je tako pao na poslednje mesto. Četvrti je Leclerc a peti Sainz dok je šeti bio Hamilton ispred Vettela i Gaslya. Norris je već u drugom krugu stavio tvrde gume a do tada Hamilton je Sainz uzeo petu poziciju. U ranoj fazi trke Hamilton je bio najbrži na stazi pa se ubrzo zatim našao ispred Leclerca i sada ispred sebe imao je svog timskog kolegu.

Bottas je u 5. krugu propustio Hamiltona koji je zaostajao 3.5 sekundi za Perezom a Tsunoda je morao da ode u boks na zamenu guma i prednjeg krila posle incidenta sa Strollom. Zbog ostatka delova AlphaTaurija na prvoj krivini sudije su na stazu izbacile sigurnosni automobil a Russell se tada odlučio da stavi nove tvrde gume. U 10. krugu trka je ponovo puštena a vozači Red Bulla su ponovo poveli trku. Leclerc je rešio da napada Bottasa koji je na kraju uspeo da se odbrani od napada vozača Ferrarija.

U 11. krugu Schumacher je ostao bez prednjeg krila posle incidenta sa Alfa Romeo zbog čega je sada izbačeno stanje virtuelnog sigurnosnog automobila. Tri kruga kasnije trka je ponovo puštena a Hamilton je ponovo krenuo u poteru za Perezom. Borba između ova dva vozača je bila dosta uzbudljiva, pa je tako Hamilton uspeo da obiđe Pereza na prvoj krivini koji je povratio drugo mesto već nekoliko krugova kasnije. Ipak u 19. krugu to se nije ponovilo, pa je Hamilton uspeo da ponovo obiđe Pereza i dođe do drugog mesta i tada je kasnio oko 3.9 sekunde za vodećim Verstappenom.

 

U borbu su se sada uspustili Perez i Bottas koji je bio pod pritiskom vozača Mercedesa. Stroll se odlučio da u 23. krugu stavi nove tvrde pneumatike a Verstappen je već prijavljivao da je počeo da se kliza na ovim gumama dok se Hamilton žalio na stanje zadnjih pneumatika. U 27. krugu Hamilton je prvi otišao na servis i stavio je tvrde pneumatike a odmah sledeći je bio Verstappen koji je posle promene uspeo da izađe na stazu ispred Hamiltona ali ovoga puta samo se prednosti od 1.4 sekunde. Za njim je otišao i Perez dok je Bottas ostao na stazi a oba vozača Ferrarija su odlučila da u svom boksu stave medijum pneumatike.

U 29. krugu ponovo je stavljeno stanje virtuelnog sigurnosnog automobila zbog delova koji su ostali na stazi pa je tako se Bottas odlučio da ode na servis i na stazu se vratio ispred Pereza. Trka je ubrzo nastavljena a vodeći dvojac delilo je sada manje od jedne sekunde. Holanđanin je zbog toga podigao ritam ali je Hamilton još uvek bio u njegovom repu a Leclerc je na startnom-ciljnom pravcu obišao Alonsa i došao do 5. mesta ali je Španac malo kasnije odmah otišao na zamenu pneumatika. Za to vreme razlika između vodećeg dvojca držala se oko 1.3 sekunde a Norris je u 38. krugu ponovo stavio nove tvrde gume. Tusnoda je tada izgubio dva mesta od strane Vettela i Alonsa i pao je na 12. poziciju dok je Hamilton ušao u Verstappenovu DRS zonu.

Verstappen je u 41. krugu odmah otišao na novu zamenu guma i stavio je tvrdu gumu a za njim je odmah otišao Bottas koji je takođe stavio najtvrđu komponentu. Perez je bio sledeći koji je učinio isto dok je Verstappen postavljao najbrže krugove. U 43. krugu Hamilton je otišao na zamenu pneumatika ali se se na stazu vratio iza Verstappena sa zaostatkom od 2.7 sekundi. Hamilton je opet počeo da smanjuje razliku za Verstappenom koja je posle par krugova pala na 1.3 sekunde. Ubrzo zatim vozač Mercedesa je uz pomoć DRS -a zaostajao samo pola sekunde pa je čak i spremao napad na Holanđanina. U 48. krugu Hamilton je vozio paralelno za Verstappenom, ali su objica otišli preširoko pa je tako vozač Red Bulla uspeo da zadrži vodeću poziciju.

U 50. krugu Stroll je odustao sa trke a razlika između Verstappena i Hamiltona se držala na oko jedne sekunde. Još jedno odustajanje se desilo u tim momentima a to je bio kraj za Ricciarda koji je svoj McLaren odvezao u garažu. Hamilton je na pravcu uspevao da smanji razliku za Verstappenom ali je Holanđanin uspevao da je povrati kroz drugi sektor. Do 54. kruga Ferrari je svojim vozačima zamenio gume kdok su vodeći polako počeli da sustižu zaostale vozače. Četiri kruga kasnije Hamilton je ponovo pokušao da obiđe Verstappena na 4. krivini ali ovoga pute bez uspeha. Ipak, u 59. krugu Hamilton je bio uspešniji pa je tako na istom mestu došao do prve pozicije.

Od tada vozač Mercedesa je počeo da gradi razliku nad red Bullom koje je ubrzo narasla na 2.1 sekundu. Hamilton i Verstappen su naišli na novu gužvu u saobraćaju zbog čega je razlika porasla na 4.4 sekundi na samo 6 krugova do kraja. Na kraju Hamilton je pobedio sa skoro 10 sekundi prednosti na Verstappenom dok je Bottas bio treći. Četvrto mesto pripalo je Perezu koji je pobedniku oteo najbrži krug a odličan dan imao je Ferrari čiji su vozači zauzeli peto i šesto mesto. Iza njih bio je Gasly a do bodova su došli još i Alonso, Ocon i Norris.

 

Rezultati sa VN Sao Paula

 

sao_polo_rezultati.jpg.3aa3c71f59b574237669fb0e2b4a8d3a.jpg (418×537)

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

mislim da sam jedini covek kome je drago sto je Hamilton pobedio :D

Meni je Red Bull najsmdljivija ekipa, posle njih ide Merc.. A Holandjanina kog cela F1 gura, ne gotivim uopste :D 

 

Dobro je sto je Ferrari pronasao sebe, bice treci a sledece godine ocekujem titulu Leklera :D 

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi jedini. Ne mogu da smislim Maxa mada ne sporim da je izuzetan vozač. Ni RB kao ekipa mi nešto ne prija ali je odlično što su konkurentni, možda i trenutno najjača ekipa. Biće jedna od najzanimljivijih sezona u poslednje vreme.

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno, bez ikakvih navijačkih stavova, ovo je bila najsumnjivija trka koju sam gledao, pa možda ikada. 

 

Cele sezone su obe ekipe u recimo 2-3 desetinke maksimalno, gore dole, zavisi kako ko ubode setup i stazu, i sada odjednom jedan čovek ima prednost od skoro sekunde po krugu, vraćen je 25 (DVADESET PET) pozicija sveukupno zbog raznih neregularnosti i promene agregata i uspeo je da POBEDI u standardnoj trci koja nije imala kišu, neke vanredne sejfti karove i nepredviđene okolnosti! Ajde što je ispreskakao ceo kraj i sredinu grida kao da ostali stoje, ali što se prošetao bukvalno i pored najvećeg konkurenta za titulu koji vodi u šampionatu i koji ga je prošle nedelje pocepao u Meksiku kao svinja masan džak, to više nije ni sumnjivo nego je smešno. Red Bul ako ne uloži neku ozbiljnu žalbu i naloži FIA-i da ispretresa taj bolid, onda treba da se samoubiju kolektivno.

 

Na osnovu čega bilo ko normalan može da misli da su u Mercedesu 3 trke pred kraj legalno našli u tom bolidu dodatni sekund? Razumem i nov ICE i možda i vožnju u Q modu celu trku, ali opet? Botas je bio tu gde jeste celu sezonu, Ferari, Meklaren, AT, svi su na tom nekom nivou trkačkog tempa kakav se i očekivao i kakav smo i videli do sada, samo JEDAN ČOVEK kao da je seo u svemirski brod pa preskače sve na pravcima kao da ima 50KS više?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se sa tim. Istina i da je vozio fantasticno, ali istina i da ne bi uspeo to sa bolidom iz prosle trke :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa pa paranoja :D Kako je onda RB proslu trku bio toliko brzi od Merca?

ne znam koliko su nasli po krugu ali ovde vidim da je npr Lekler u poslednjih 20 krugova imao slican pace kao Hamilton sto znaci da nije to bas tolika razlika. Ne branim Merc, daleko od toga jesu petljali svih ovih godina, ali to rade svi timovi. Pa i Ferrari su kaznili za onu 2019tu i mutne radnje oko goriva. Tada ih je Max prozivao da varaju i onda je presveti RB ulozio complaint ako se ne varam. Ispada da njima svi smetaju i svi ostali varaju samo je RB divan i radi sve po pravilima.. :D

 

RDT_20211115_1011579015509945629464214.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko ovde ne radi po pravilima, posebno ne Merc, samo je pitanje političke zaleđine. Oni ovako dominantni nisu bili ni u najboljim danima hibridne ere. Prošlu trku se zbog konfiguracije staze i nadmorske visine očekivalo da ih RB dobije, jer imaju bolju šasiju i aero paket, to se i obistinilo, nikome ništa čudno nije bilo. Sada se očekivalo nešto slično, jer je i prethodnih godina RB uspevao ovde da pobedi i bude izuzetno konkurentan, i šta se desilo? Ne samo da nisu bili konkurentni, nego su oduvani bukvalno kao da su Alpha Tauri a ne Red Bull, i to samo od strane jednog čoveka, drugi je ostao tu gde mu je i mesto, na trećem-četvrtom mestu.

 

Nisam ja jedini koji ovako misli i piše, pun je internet ovakvih komentara, nikome nije jasno odakle im ovakav tempo sa Luisovim bolidom, čak je i Toto posle trke izjavio da je "sve bilo legalno", što automatski znači da nije, samo je pitanje da li će pronaći gde su muljali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

0.5 sec sporije po krugu na tako kratkoj stazi, nije bas isti tempo, izes ga... 

 

edit: al zato Kimi :respect:

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ali bas zato sam Leklera uzeo, oni su u proseku bili 1sec sporiji na bilo kojoj stazi, cak i sa Ferrarijevim novim motorom. Neke krugove je Lekler bio brzi po ovoj tabeli. 

 

@Vule Pa to sto vecina ljudi misli ne znaci nista, vise je to animozitet prema Luisu kao vozaču i dominaciji koju on i Merc imaju svih ovih godina. Ja ga prvi ne gotivim kao ni Merc ali isto tako se videlo od prvog dana ove sezone da cela F1 gura Maxa jer eto on je nekim čudom predodredjen da bude novi sampion. A i generalno se ljudi uvek vezu za "slabijeg" i underdog-a, kad se na to doda animozitet prema Hamiltonu, dobijemo ovo sto se sada desava.

Iskreno se nadam da ce Hamilton osvojiti jos jednu titulu a da ce sledece sezone konacno krenuti dominacija Ferrarija i Leklera.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se iskreno nadam da će od sledeće sezone grid toliko da se izjednači da ćemo imati barem 7-8 pobednika u toku sezone i da će da se ponovi recimo 2010. gde su u poslednju trku 4 vozača ušla sa šansom da osvoje titulu :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubačen 6-i motor, nema šta da se izgubi, na sve ili ništa, 5 mesta kazne, odšrafljen na max. Šta tu nije jasno? Teorija zavere, mućke, šta ?

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

A što niko ne spominje Maxovo izguravanje sa staze, i to , bukvalno, 2 metra, da bi zadržao P1, iii, nikom ništa! Da je to Luis uradio, dobio bi black flag.

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa al taj motor mora jos 3 trkacka vikenda, nije kao da ce ga baciti u smece posle ovog...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Očigledno će da ga menjaju svaki vikend do kraja i da imaju ovakve nerealne performanse. Nadam se samo da RB neće sedeti skrštenih ruku i da će i oni da izvuku nešto iz naftalina. Maksu su dovoljna dva druga i jedno prvo mesto.

 

6 minutes ago, vicent said:

A što niko ne spominje Maxovo izguravanje sa staze, i to , bukvalno, 2 metra, da bi zadržao P1, iii, nikom ništa! Da je to Luis uradio, dobio bi black flag.

Maks je ovde išao na sudar, bez dileme, isto kao Hamilton na Silverstonu, ali se sklonio Luis dovoljno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maks je ovde išao na sudar, bez dileme, isto kao Hamilton na Silverstonu, ali se sklonio Luis dovoljno.

A treba li da se to sankcioniše. Samo se priča o tempu Merca, zakulisne radnje RB-a se ne spominju. Kukaju i žale se konstantno. Max opipava zadnji spojler (samo novčana kazna), Luis vozi drugi bolid, Luis brži na pravcu 26 kmh, motor im je torpedovan, mnogo su brži preko noći.??.
Odvratni su mi !

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Pa al taj motor mora jos 3 trkacka vikenda, nije kao da ce ga baciti u smece posle ovog...
Druže, za sezonu su planirana 3 motora, nakon toga slede kazne. Sezona ima preko 20 trka, znači motori traju bar 7 . Ako ubacim nov u poslednje 4 trke a zaostajem i nemam šta da izgubim, odšrafim ga na max., šta bude, biće.
Možda ode i u smeće.

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, vicent said:

A treba li da se to sankcioniše.

Treba, naravno, kao što je trebao da se sankcioniše i DAS, kao što nije smelo da se menja pravilo o pitstopu u sred sezone, kao što nisu prethodnih 5 godina smele u sred sezone da se menjaju komponente i pritisci guma kad god to Mercedesu odgovara, isto kao što su trebale da se sankcionišu i nelegalne felne koje su uveli na sred sezone da bi unapredili potrošnju guma, kao što je Hamilton na Nirburgringu trebao da se kazni jer je 3 puta prešao liniju pitlejna pa nije kažnjen, ali zato Fetel jeste u Kanadi 2019 zbog "nezbebednog" vraćanja na stazu... Mogu da nabrajam do sutra šta se sve Mercedesu progledalo kroz prste u prethodnih 7 godina, ali mislim da nema potrebe, ko je gledao, zna vrlo dobro sve situacije.

Opet kažem, nisam fan Red Bula, niti Maksa Ferštapena, ali ovo što se sada Mercedesu dešava (da se Red Bul žali na sve moguće i nemoguće) su sami sebi namestili, oni su ti koji su prethodnih 7 godina kukali čim im se neko približi po performansama, i gle čuda, uvek je na tuđim bolidima nešto bilo nelegalno a na Mercedesu uvek sve legalno, jeste, svi su sisali vesla i niko 8 godina ne može da napravi kršten auto, samo Mercedes može?

 

I sam Toto Volf je rekao kako žele pošteno i na stazi da osvoje titulu a on sam pola sezone kuka na Red Bulova savitljiva krila. Šta je bilo početkom godine kada se sumnjalo da se RB zadnje krilo savija na pravcima? Odmah žalba, odmah istraga, odmah ZABRANJENO. Šta je bilo kada se sumnjalo da se Mercedesovo prednje krilo nelegalno uvija? Hm? Beše ništa... I dalje sve po starom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vule, ajd pogledaj Maxov ulaz u pit lane. Pa.sinoć je prešao liniju. Sve je do afiniteta i simpatija. Tu se razmimoilazimo. Najviše bih voleo da se trkači trkaju na stazi a zakulisne radnje bih ostavio SNS-u.

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma naravno, pogledaj i Luisov ulazak u pitlane prošle godine na Silverstonu, 114km/h, blokirani mu točkovi ostali 20 metara nakon linije za merenje, nema kazne :) 

 

3 minutes ago, vicent said:

Najviše bih voleo da se trkači trkaju na stazi a zakulisne radnje bih ostavio SNS-u.

Slažem se :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vicent said:

Druže, za sezonu su planirana 3 motora, nakon toga slede kazne. Sezona ima preko 20 trka, znači motori traju bar 7 . Ako ubacim nov u poslednje 4 trke a zaostajem i nemam šta da izgubim, odšrafim ga na max., šta bude, biće.
Možda ode i u smeće.

Druze :D  I ako dodas da svaki od vodecih timova prekoraci za barem jedan motor preko dozvoljenog, dolazis do grubo 5 trka po motoru, za standardni tempo jel? I onda onakvo odsrafljivanje za ukupno 4 trke koliko bi trebali da izvezu sa ovim motorom, uopste ne menja toliko situaciju, da bi mogli na osnovu toga samo, toliko da idu preko standardnog tempa. :) 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...