Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Sao Paulo (Brazil) 2021

Recommended Posts

Stize nam na red i legendarni Interlagos, trka posle koje ce ostati jos samo 3 do kraja sampionata. Takodje, poslednja u seriji od tri trke na americkoj turneji, za koju su mnogi tvrdili da dobrim delom moze da odredi ishod sampionata u obe konkurencije. Nista naravno nije gotovo, samo jedan kiks pretendenata na titulu okrece stvari naglavacke. Max ima prednost od 19 poena, dok je prednost Mercedesa pala na samo 1 bod. U borbi za 3. mesto Ferrari ima 13.5 poena vise od McLarena koji se "zakasljao" na zadnjih par trka, dok su u borbi za 5. mesto u bod poravnati Alpina i AlphaTauri.

Sama staza se smatra za jednu od zahtevnijih u kalendaru. Prati konfiguraciju terena, asfalt nije idealan i jedna je od retkih na kojoj se vozi levi krug, sto sve predstavlja dodatni napor za pilote. Kao i prethodni Hermanos Rodriguez i Interlagos lezi na poprilicnoj nadmorskoj visini, doduse na manjih 700m. Sto u najavi predstavlja prednost za ekipu Red Bulla, ali videli smo da je pravilo da nema pravila...

 

Zvanično ime: FORMULA 1 HEINEKEN GRANDE PRÊMIO DE SAO PAULO 2021

Lokacija: Autodromo Jose Carlos Pace Interlagos, Sao Paulo, Brazil

Datum: 12.-14. novembar 2021.

 

Petak 12.11.2021.

Prvi trening: 16:30h – 17:30h

Kvalifikacije: 20:00h – 21:00h

Subota 13.11.2021.

Drugi trening: 16:00h – 17:00h

Sprint: 20:30h – 21:00h

Nedelja 14.11.2021.

Trka: 18:00h

 

VN-Sao-Paula.png.6114c32aa358c05123fc2abbf2e56595.png (256×141)

 

Broj krugova:      71

Dužina staze:      4.309 km

Dužina trke:        305.909 km

Broj trka:             47

Prva trka:            1973.

Najviše pobeda:  Alain Prost - 6

                           McLaren - 12

 

Prvi Brazilski GP održan je 1972. godine, ali nije bio deo kalendara F1. Od 1973. se računa kao trka u okviru šampionata Formule 1, a od 1990.  se redovno  održava na stazi Hose carlos Pace u Interlagosu. Tokom 80-ih se trka održavala na stazi u Rio de Žaneiru na stazi koja nosi ime Nelson Piquet.

 

fittipaldi_brazillian_gp_1973-300x191.jpeg.3a6ccba4e64cfb60dc7fb3f0c8cb6760.jpeg (300×191)   mansell_brazillian_gp_1989-300x191.jpeg.d5531c8f39c9c55c04b2db8f3fc1e42e.jpeg (300×191)

 

Staza u Interlagosu dala je neke od najzanimljivijih trka u skorijoj istoriji F1, a važi za jednu od najzahtevinijh staza u kalendaru zajedno sa Spa Francorshampom.  Staza je izgradjena 1940. godine, a prvi naziv staze bio je “Interlagos” ili “izmedju jezera”, jer je staza napravljena izmedju dva velika jezera Guarapiranga i Billings, koja su snabdevala obližnje gradove strujom i vodom. 1986. menja ime iz Autódromo de Interlagos u Jose Carlos Pace, brazilskog F1 vozača koji je poginuo u avionskoj nesreći 1977.

 

interlagos_aerial.jpeg.8f2a45128720ceecaa7ec04664cf2fbf.jpeg (1100×472)

 

Staza je jedna od retkih u kalendaru koja se vozi u smeru suprotnom od kazaljke na satu. 1990. dužina staze je smanjena sa 7.823 m na 4.397 m tako da bi mogla da bude u okvirima FIA-inih pravila u to vreme. Kao posledica skraćivanja staze, izgubljeno je 3 duga pravca i 3 brze krivine. Na staroj stazi bolidi su mogli da voze punim gasom i više od 20 sec, ali je zbog toga i smatrana veoma opasnom (iako je na njoj bio samo jedan udes sa fatalnim ishodom). Staza se posle 1990. malo menjala, tako da je zadržala mesta na kojima se može voziti i preko 320 km/h, ali i široka područija na koje se može izletati, a ne završiti trku.

 

Interlagos_-_reta_-_panoramio-300x217.jpg.aae5274c28e86068bd82c9895eb46658.jpg (300×217)   Start_2012_brazil_GP-300x217.jpg.15bb3c17ff7dfbbb2032829742f5c4bf.jpg (300×217)

 

Vozači vole ovu stazu i iz razloga što nije napravljena na ravnom terenu, već prati prirodne uspone i padove terena, tako da zahteva više i od vozača i od motora. Površina staze je jako neravna, pa su trke veoma teške i iscrpljujuće za vozače, a da stavri budu još teže, krug koji se vozi suprotno kretanju kazaljke na satu opterećuje vozače G-silama sa leve strane iako su trenirani da trpe sile sa desne strane.

Njuspešniji od vozača na stazi Jose Carlos Pace je Alain Prost sa 6 pobeda, dok je Michael Schumacher drugi sa 4 pobede. Od timova najviše uspeha ima McLaren 11, drugi je Ferrari sa 10, Williams je treći sa 6, Brabham ima 3, dok Benneton i Renault imaju po 2 pobede.

Trka nije održana 2020. zbog koronavirusa, a za 2021. je preimenovana u Velku Nagradu Sao Paola.

 

 

image.png.fe56f9cc19368fd56124b9bb3b3cbe93.png

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po poslednjim informacijama Hamiltonu opet menjaju motor, opet kazna, ne znam samo da li ce biti +5 ili +10

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda ipak ide +10, opet ICE menjaju

 

I dalje pokušavaju sa prepravljenim mapiranjem i motor ne moze da izdrzi ocigledno. S druge strane, ako vrate na safe setup, odlete RB i nece imati ni promil sanse da ga uhvate. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton: Red Bull će biti u prednosti ako ne bude kiše

 

hamilton_sao_paulo_gp_2021_press.jpg.0a095d89b53273ed53acae3f7c3b8fc4.jpg

 

Britanac priznaje da će Red Bull verovatno imati brži bolid i ovog vikenda.


On smatra da je Austrijski tim trenutno jači na svim poljima i nada se da bi vremenski uslovi u Brazilu mogli malo da mu pomognu.

 

hamilton_verstappen_2021_3.jpg.9219d73a610d7ddf091f2722c6cf91fe.jpg

 

„Mislim da će Red Bull ovog vikenda biti jači. Zapravo, oni su trenutno svuda jači. To nije nešto zbog čega se živciramo. Prosto je tako i moramo s tim da se pomirimo. Na nama je da izvučemo maksimum iz našeg bolida“, izjavio je Hamilton.

Na stazi u Sao Paulu je padala kiša u trenutku kada su se održavale pres konferencije, a Hamilton bi voleo da vidi takve vremenske uslove i na trci.

 

verstappen_hamilton_emilia_romagna_gp_2021_start_duel.jpg.5fc7bc062b239cdadbe69d5735bf29fd.jpg

 

„Oko uslovi budu ovakvi, onda možda dobijemo priliku da zakuvamo situaciju, ali po suvom Red Bull ima prednost“, rekao je Hamilton.

Novinari su želeli da znaju i kakva je njegova situacija sa motorima na šta Britanac nije imao konkretan odgovor: „Ne mogu trenutno da komentarišem to. Mislim da motori još nisu stigli u garažu. Ono što za sada znam je da su svi motori u redu. Kasnije ćemo znati više- Još nismo imali sastanak sa inženjerima.“

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Očekuju nas promenljivi vremenski uslovi u Brazilu, satnica i prenos

 

interlagos_vreme.jpg.1c170092a001c121d9f03e9b8122fd36.jpg (1100×700)

 

Ovo će biti i poslednji sprint vikend u sezoni.

 

Još odavno bilo je poznato da će VN Sao Paula nositi vrednost sprint vikenda, pa nas tako još u petak popodne očekuju kvalifikacije. Zbog toga vremenski uslovi biće dosta važni i za prvi dan a prema najavama meterologa očekuje nas promenljivo vreme.

Za sam početak VN Sao Paula najavljene su padavine koje bi trebalo da pogode i trening i kvalifikacije. Tako bi temperature bile dosta niske i to ne više od 16 stepeni sa nelatima vetra.

 

bra_pet_vreme.jpg.8aeb619fc1869c39d988064e09aacc71.jpg (588×272)

 

Već bolji uslovi nas očekuju u subotu gde ne očekujemo kišu pa će se u različitim vremenskim intervalima smenjivati oblaci sa sunčanim periodima. Zbog toga temperatube bi trebalo da nasratu i do 20 stepeni.

 

bra_subota_vreme.jpg.ebf2f9697a0c5807bbbdbc944ca8072f.jpg (588×277)

 

Slično vreme od subote očekuje se i u nedelju, odnosno red sunca i red oblaka takođe bez kiše ali će temperatura biti znatno toplije i one bi mogle da dostignu i do 23 stepena.

 

bra_ned_vreme.jpg.240793cb79cc70dbebb749cd7c177fd4.jpg (588×274)

 

Ovoga puta akcija kreće još u petak kada je na programu prvi trening koji počinje od 16.30h. Nešto kasnije, odnosno od 20h kreću i kvalifikacije. Drugi trening je na rasporedu u subotu od 16h a sprint trka zakazana je za 20.30h. Trka je na programu u nedelju od 18h a svi prenosi su na kanalu SKHD.

 

Untitled.png.26550defeb51fd523d2b4fcd70855d43.png (533×535)

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedini bedak sa kišom je što su slobodni treninzi bez nekih dešavanja, sve ostalo je daleko zanimljivije :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Delim misljenje ispod... Nista posebno zanimljivo u sprint trci, sem sto u formatu vikenda dodaju jos jedan dan (petak) sa nekim konkretnim takmicarskim desavanjima, a da to nisu samo puki treninzi.

Takodje mislim da bi vecom konkurencijom ovakve izmene bile nepotrebne. Ni u prvim anketama F1 publike, sprint format nije naisao na neko Bog zna kakvo odobravanje, naprotiv.

 

Verstappen: Ne podržavam sprint format

 

verstappen_sao_paulo_gp_2021_paddock.jpg.76a95d73edaa349a58fb11dc1921d986.jpg (1100×700)

 

Holanđanin je za sebe rekao da je tradicionalista i da sa više konkurentnih bolida ne bi bilo potrebe za sprint formatom.


Formula 1 ove nedelje u Brazilu održava poslednji vikend u sprint formatu ove sezone. To je treći put da smo gledali vikend u ovom formatu, a sledeće godine će ih biti šest.

Verstappen kaže da se jedina akcija na stazi u sprint trkama može videti na startu, nakon čega gledamo samo paradu bolida.

„Glavna akcija je na startu, a posle svi samo gledaju kako da sačuvaju gume. Nema puno preticanja i mislim da to nema veze na kojoj smo stazi. Ima stvari koje nisu savršene u ovom formatu. Međutim, ako se ljudima sviđa to uzbuđenje na startu, onda što da ne. Ja lično sam tradicionalista. Da imamo više konkurentnih bolida, ne bi postojala potreba za bilo kakvim promenama“, izjavio je Verstappen.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leti Mecka sa novim motorom. Mada nema potrebe RB nesto preterano da forsira, sutra bod dva gore dole ne znaci mnogo, koliko sama trka i 5 mesta pomeranja. Nema nikakvih prepreka Max da uzme trku, samo da ne bude neka kataklizma sutra na startu... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvalifikacije za sprint trku. Potvrđena kazna za Hamiltona zamenili samo motor minus 5 pozicija na sprint trci. Na ovako kratkoj stazi pola sekunde razlike u odnosu na drugog,odvrnuli su motor u Mercedesu do kraja. Realna snaga motora videla se u Meksiku

FEBOP0KXwAIPcP9.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamiltonu DRS izgleda nije bio u legali, polozaj otvorenog krila je bio iznad propisanog, sudije ispituju, ako mu zveknu kaznu, moze lagano sa poslednjeg mesta ili cak iz pitlane da startuje trku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen pod istragom zbog čačkanja svog i Hamiltonovog zadnjeg krila posle kvalifikacija

 

verstappen_sao_paulo_gp_2021_q_2.jpg.46d8f528697a834c6b70e480773626b3.jpg (1920×1280)

 

Ni u Holivudu ne bi napisali ovakav scenario.


Kao što smo javili kasno sinoć, sudije su zadržale Hamiltonov bolid nakon kvalifikacija pošto je ustanovljeno da se pomični element njegovog zadnjeg krila (DRS) otvarao više nego što je dozvoljeno tehničkim pravilnikom.

Mercedesovi predstavnici su kasno noćas bili pozvani na sastanak sa sudijama, ali nikakva odluka još nije doneta dok ne stignu novi dokazi koji će biti dostupni tek ujutru.

Mercedesu je vraćen bolid, ali je zadnje krilo zadržano preko noći.

A onda je usledio novi šok. Na internetu se pojavio snimak sa tribina nakon kvalifikacija na kojem se vidi kako Verstappen čačka svoje i Hamiltonovo zadnje krilo u parc fermeu.

Dodirivanje bolida je strogo zabranjeno u članu 2.5.1 sportskog pravilnika, pa će Verstappen i predstavnici Red Bulla morati da se sastanu sa sudijama u 9:30 po lokalnom vremenu (u Sao Paulu je 4 sata manje nego kod nas).

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Max kaznjen samo novcano, korektno. Sad cekamo da bace Hamiltona na poslednje mesto pa da sve bude po pravilima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Vule said:

Hahaha kakav glupan, neverovatno

:lol:

Djani, nema djidanja!

Nisam djido :D

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je to, kazna za Luisa, krece sprint kao poslednji, diskvalifikovan je sa jucerasnjih kvalifikacija. 

 

I sta god da uradi na sprintu, opet ima +5 sutra zbog promene motora. 

Edited by Vule

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton diskvalifikovan i kreće sa začelja; Da li je ovo kraj? 

 

hamilton_sao_paulo_gp_2021_p2.jpeg.7e6663bc2610cdb880c2471eea4b9d3e.jpeg (1100×700)

 

Hamilton će današnju sprint trku započeti za začelja zbog toga što pomični element njegovog zadnjeg krila nije bio u skladu sa propisima.


To znači da će Hamilton današnje „kvalifikacije“ započeti sa začelja i imaće 21 krug da popravi plasman koliko god može. Međutim, šta god da uradi, sutra ga čeka i kazna od pet mesta zbog promene motora i sva je prilika da će i glavnu trku započeti van prvih deset.

Vozač Mercedesa je tako sada u veoma lošoj poziciji. On već sada zaostaje 19 poena za Maxom Verstappenom u šampionatu, a razlika bi nakon ove trke mogla da bude znatno veća. Takođe se otvara prilika Red Bullu da preuzme prvu poziciju u šampionatu konstruktora, posebno sada na startu sprint trke, kada će imati Verstapena na pol-poziciji i Pereza na trećem mestu.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videlo se da niko nije hteo posebno da rizikuje, osim Luisa koji je morao, a pritom ima nov motor pa je leteo. 

 

Sutra Max opet ne mora da zuri, otvorice se gap, ima opciju i za undercut, njemu je bitno da pobedi Botasa, ostalo ga ne zanima previse, Luis ga sa desetog mesta ne moze stici osim ako ne bude neki safety car karambol pa ubodu stop. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...