Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Toyota Aygo X prologue

 

Toyota Prologue 06.jpg

 

Smešten u blizini Nice, na francuskoj Azurnoj obali, ED² je Toyotin evropski dizajnerski studio. Veći deo 21. veka, Toyota je predvodnik u segmentu A u Evropi.

 

Toyota Prologue 05.jpg

 

Posvećena budućnosti ovog segmenta, Toyota je zadužila ED² da pretvori u stvarnost njenu evropsku viziju tog segmenta. Zadatak je bio da se na to gleda na novi način. Definisati i zamišljati šta bi segment A mogao biti za evropske kupce, ispunjavajući njihove potrebe i želje. Pri tom, trebalo je dokazati da automobili koji se tradicionalno nazivaju ''početnim modelima'', svejedno mogu da budu i predvodnici po istaknutom dizajnu. ''Modelom Aygo X prologue smo, verujem, pokazali da mali automobil ipak može da ima jak i odvažan karakter'', kaže Ken Billes, pomoćnik glavnog dizajnera ED².

 

Toyota Prologue 04.jpg

 

Od predstavljanja 2005, Aygo, Toyotin najpristupačniji automobil, zavodi mladalačke, progresivne kupce svojom razigranošću i veseljem. ''Veselje i razigranost su oduvek bili srž Aygo-a. Sada smo u njegov DNK dodali prstohvat ljutog začina'', kaže Lance Scott, Direktor dizajna ED².

 

Toyota Aygo X prologue - nova vizija za A segment

Obraćajući se publici osetljivoj na dizajn, Aygov živahni karakter i dinamika vožnje privukli su brojne nove evropske kupce Toyoti. Ali, jedinstveni DNK i istaknuti položaj Aygo-a se oduvek oslanjaju na to da budu ispred svoje konkurencije. Više nego ikada, nove Toyotine stranke zahtevaju darovitost, posebnost i priliku za isticanje vlastitog stava. Oslanjajući se na položaj legende dizajna u segmentu A, ED² je namerio da oblikuje automobil upravo za njih.

 

Toyota Prologue 03.jpg

 

Posebna ekipa sa jasnim ciljem

ED² je imenovao posebnu ekipu sa zadatkom da se usredsrede na zaokruženu poruku od početka do kraja i ubrzo su se uverili da se javlja prilika za stvaranje odvažnijeg i snažnijeg dizajna. Iz tog uverenja je proizašao Aygo X prologue.

 

Toyota Prologue 02.jpg

 

Unosi još više začina u segment

Ime Aygo je oduvek simbolizovalo ličnu slobodu i mobilnost. Uz Aygo X prologue, taj spoj je dobio dodatak smele nestašnosti. Podjednako je zabavan, a sada je pomalo i oštar. Iz svih uglova demonstrira posebnost, jak karakter i još snažniji stav. Uz veće točkove, vozač uživa u boljoj preglednosti zahvaljujući višem položaju za sedenje, a veća izdignutost od tla pomaže jer ko zna što nas čeka na putu

 

Oblikovan da se ističe

Gledan napred, nazad ili bočno, nestašnost Aygo X prologue-a se jasno ističe. Hrabra dvobojna verzija daje jedinstveni grafički profil koji privlači pažnju na putu, naglašavajući spremnost automobila da uskoči u akciju. Nova, klinasta linija krova isto tako povećava osećaj dinamičnosti, a time i agresivniji sportski imidž. Spreda, high-tech svetla, pri tom, grle gornji poklopac motora, stvarajući oblik nalik krilu. Bliže zemlji, velika maska hladnjaka, svetla za maglu i zaštitna ploča, oblikom utemeljeni na šestougaonom obliku, pokazuju da je ovaj automobil spreman za pokret. Bilo kuda.

 

Toyota Prologue 01.jpg

 

Praktičan i spreman za slobodarske duhove sutrašnjice, Aygo X prologue nudi funkcionalnosti koje će dodatno obogatiti njihovu slobodu. Na zadnjoj donjoj zaštitnoj ploči nalazi se držač za nosač bicikla, pa je tako beg od svakodnevnice uvek moguće pretvoriti u pustolovinu. S druge strane, u spoljni retrovizor smeštena je kamera, savršena za snimanje i deljenje istraživačkih trenutaka. Konačno, integrisani krovni nosači naglašavaju profil vozila i stvaraju vizuelnu poveznicu sa šestougaonim zadnjim svetlima, koja su blagi podsetnik na Aygo DNA.

 

U životu, boje su ključne za naše osećaje. Ovo vredi i za Aygo X prologue. U oživljavanju koncepta ''začina'', neki sastojci su se prirodno pojavili. Prva četiri na popisu bili su čili, đumbir, wasabi i crni biber. Najljući od njih je ''čili''. Osim toga, dvobojna verzija bila je dodatni poziv za podizanje ravnoteže boja na novi nivo. U Aygo X prologue-u, boja je postala još malo važnija ubacivanjem male količine plavih metalnih čestica u mešavinu boja. Zadivljujući utisak koji stvara zaista opravdava ime ''Sparkling Chilli Red'' (Iskričava čili crvena).

''Osim što sam dizajner, ja sam i stranka. Zato sam doprinela tome da Aygo X prologue bude automobil koji želim...za sebe'', izjavio je Momoko Otawara, dizajner boja, materijala i obloga ED².

 

Sarađujući različito, i bolje

Izazovni projekt stvaranja modela Aygo X prologue u sadašnjim okolnostima bio je veliki ispit za agilni proces ED²-a brzog i fluidnog razvoja dizajna. Radeći zajedno ili na daljinu, dizajnerski tim u ED² stvarao je bez napora, od ručnih skica preko digitalnog modeliranja, do simulacija virtuelne stvarnosti i 3D ''brzinskih oblika'' i konačno do pravog automobila.

 

Oblikovan u Evropi, namenjen Evropljanima

''Svako zaslužuje cool automobil. Kada pogledam Aygo X prologue, s ponosom kažem da je ekipa u ED² stvorila upravo to. Uzbuđen sam da vidim kako unosi revoluciju u svoj segment'', kaže Ian Cartabiano, Predsednik ED². Aygo X prologue odvažna je ilustracija toga kako i mali automobil može da ima hrabar nastup. Ovim prologom, Toyota nanovo osmišljava kako da se začini segment A.

 

 

PR Saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Aygo X na prvim slikama

 

toyota ax 06.jpg

 

Za razliku od nekih drugih marki, Toyota ne odustaje od automobila A segmenta, pa je tako pripremljena nova generacija najmanjeg modela u njihovoj evropskoj gami.

 

toyota ax 05.jpg

 

Ovo je novi Aygo koji sada u imenu ima i sloxo X, što je zasluga činjenice da je dizajn ovog automobila inspirisan izgledom crossovera. Treba podsetiti da je Toyota još početkom ove godine sa Aygo X Prologue conceptom najavila kako će izgledati ovaj serijski model.

 

toyota ax 04.jpg

 

Aygo X je razvijen u Evropi za evropske kupce, a i proizvodnja će se odvijati na našem kontinentu (u Toyotinoj fabrici u Češkoj).

 

toyota ax 03.jpg toyota ax 02.jpg

 

Automobil se bazira na modularnoj platformi TNGA-B, nudi prostraniju i moderniju unutrašnjost, dok će se za pogon brinuti malolitražni benzinski motor.

 

toyota ax 01.jpg

 

Prodaja Toyote Aygo X startuje početkom sledeće godine, a više detalja sledi...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Mališan'' dug 3.700 mm, širok 1.740 mm i visok 1.510 mm, sa medjusovinskim rastojanjem od 2.430 mm. Pogoni ga atmosferski trocilindraš radne zapremine 1 litra, sa 72 ks i 93 Nm. Menjač ručni petostepeni ili automatski CVT. Sa 5MT ubrzanje 15,6 s i Vmax 158 km/h, sa CVT-om 15,5 s i 151 km/h. U Velikoj Britaniji ima cene u rasponu od 13.920 do 16.970 funti.  Poredjenja radi, u GB Sandero Stepway TCE 90 košta 11.945 funti ( Essential paket ) ili 13.545 ( Comfort ).

 

Toyota predstavila novi Aygo

 

Toyota-Aygo X 01.jpg

 

Japanska marka zaslužuje gromoglasan aplauz zbog odluke da ne napusti A segment i stvori novu generaciju modela Aygo. Treća generacija Ayga donosi velike promene. Za početak, tu je novi naziv – Aygo X, što bi samo po sebi trebalo da sugeriše činjenicu da ovo više nije klasični hečbek, već krosover. Jasno je da u Toyoti ciljaju na ogromnu popularnost SUV segmenta na Starom kontinentu, te otud i ovakva promena forme.

 

Aygo X izgleda daleko agresivnije i robusnije u odnosu na svog prethodnika. Verovali ili ne, ali ovaj mališan ima u ponudi točkove od čak 17 i 18 cola! Tu su i plastične oplate iznad točkova zarad „proterenskog“ izgleda, dok dvobojna karoserija daje poseban šmek novom krosoveru. Iz priloženih fotografija vidimo da je japanska marka imala hrabar odabir boja za novitet, koji je očigledno namenjen pre svega mlađoj klijenteli. Kao deo opcionala navodi se i platneni krov, poprilično retka pojava u modernoj automobilskoj industriji. Toyota ističe i da su sve svetlosne grupacije izvedene u LED tehnologiji.

 

Interesantno je da je Aygo X značajno porastao u odnosu na nekadašnji model. Šta više, gabaritima je u nivou prve generacije Yarisa! Gradski krosover je dug 3.700 mm, širok 1.740 mm i visok 1.510 mm. Istovremeno, uvećalo se i međuosovinsko rastojanje za 90 mm i sada iznosi 2.430 mm. Japanci tvrde da je kabina sada prostranija nego kod prethodnika, a rast dimenzija doneo je posebne benefite za prtljažnik. Korisna zapremina istog je 231 l, odnosno pedesetak litara više nego ranije. Kada se preklope zadnja sedišta, dobija se površina gde se može smestiti 829 l tovara.

 

U kabini je u prvom planu kombinovana instrumentalna tabla koja u sebi sadrži i jedan manji displej, dok je ekran osetljiv na dodir od 9 inča postavljen na vrh centralne konzole i služi za upravljanje informativno-zabavnim sistemom. Vidimo i trokraki multifunkcionalni volan i možemo pohvaliti da je lepo što Toyota nije eliminisala fizičke prekidače i tastere. Japanska marka navodi da je poboljšana zvučna izolacija naspram prošlog automobila, te da vozač sada sedi 55 mm više nego ranije, što daje benefite prilikom vožnje u gradskim uslovima. Uz to, prečnik okretanja vozila ostao je vrlo skroman, samo 4,7 m! Aygo X dolazi sa čitavom nizom aktivnih bezbednosnih sistema upakovanih u standardni spisak opreme pod nazivom Safety Sense. Tu su AEB, detekcija pešaka i biciklista, adaptivni tempomat i niz drugih naprednih sistema.

 

Toyotina ponuda hibrida i drugih alternativnih vozila omogućila je nisku flotnu emisiju, pa tako novi Aygo ostaje dostupan samo sa jednim benzinskim motorom. U pitanju je provereni i pouzdani atmosferski trocilindraš radne zapremine 1 litra. Ovaj agregat isporučuje 72 ks i 93 Nm. Pomenuta pogonska jedinica standardno je uparena sa petostepenim manuelnim menjačem, dok se opcionalno može uzeti i CVT transmisija. Aygo X nudi skromne performanse. Model sa ručnim menjačem u stanju je da obavi sprint do „stotke“ za 15,6 s i dostigne maksimalno 158 km/h, dok varijanta sa CVT-om stiže do 100 km/h za 15,5 s i dostiže 151 km/h.

 

S druge strane, Aygo X bi trebalo da bude štedljiv automobil. Prema fabričkim podacima, potrošnja u kombinovanom ciklusu vožnje iznosi 4,7 litara na stotinu kilometara (za manuelni menjač) po WTLP protokolu, dok je kod CVT-a ona nešto viša (4,9 l). Nova generacija mališana iz A segmenta proizvodiće se u Toyotinoj fabrici u Češkoj. Prodaja u Evropi startovaće početkom 2022. godine, a cene su još uvek nepoznate.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda i Toyota GR Aygo X

 

Toyota aygo gr.jpg

 

Tek što je predstavljen novi Aygo X, iz Toyote su stigli nagoveštaji da bi ovaj manji gradski model možda mogao da dobije i sportsko izdanje. Tačnije, Gazoo Racing bi mogao da napravi GR Aygo X ali takav model zvanično za sada nije u planu. Ipak, u Toyoti pominju i ono famozno ''nikad ne reci nikad'', što u praksi znači da bi GR Aygo X mogao da se pojavi samo ako u kompaniji procene da bi za njega bilo dovoljno interesovanja/potencijalnih kupaca.

 

Eventualni GR Aygo X naravno ne bi dobio 1.6 turbo motor iz GR Yarisa, kao ni pogon na sva četiri točka, a i hibridni pogoin je zbog težine i troškova isključen kao opcija.

Zato se pominje Aygo X GR-Sport sa 1.5 VVT-i motorom i 125KS (uz 6-stepeni manuelni menjač). Uz jači motor sportski Aygo bi u paketu imao i modifikovano oslanjanje i kočioni sistem, crvena kočiona klešta, sportski izduvni sistem, unapređeno upravljanje, nove točkove i gume, aero body kit, GR logo i doterani enterijer sa sportskim volanim i sedištima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: Toyota Aygo X

 

Sve veći troškovi i pooštravanje pravila o emisijama izduvnih gasova, primorali su mnoge fabrike automobila da odustanu od proizvodnje svojih najmanjih modela.

Ali, Toyota i dalje veruje da postoji budućnost u malim gradskim automobilima, pa zato recite zbogom modelu Aygo i pozdravite Aygo X. Toyotin najmanji hatchback je dobio izgled inspirisan terenskom vožnjom, a pravi se i na novoj platformi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napraviš spolja veći automobil i onda kao "ostvareno dostignuće" kažeš da je prostor na zadnjoj klupi ostao nepromenjen ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Toyota Aygo X

 

Sve većoj Toyotinoj SUV gami pridružio se novi najmanji član Aygo X:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Toyota Aygo X - prvi utisci

 

Prvo druženje sa Toyotinim novim najmanjim SUV modelom u Barseloni:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: 2022. Toyota Aygo X

 

Mnoge fabrike misle da nema više rezona praviti ove najmanje automobile jer postaju preskupi...ali Toyota misli drugačije, doduše malo ga je okrenula ka crossoverima. Od starog je duži za 23 cm i pravi se na platformi Yarisa:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Aygo X - Prva vožnja

 

a x 08.jpg

 

Ideja cenovno pristupačnih, malih pa ako baš hoćete ''urbanih'' automobila kakvu su izneli Fiat 500 i 600, Austinov Mini, pa eventualno i Spaček zahteva novi pristup. U eri kada je SUV najpoželjnija forma auto industrije čak i mala kola moraju da pretrpe krosover preobražaj. Nova generacija Toyote Aygo nosi prezime X (čita se kros). Koliko zadovoljava potrebe urbanog i prigradskog života u Evropi proveravamo u Baseloni, gradu u kome su saobraćajna infrastruktura i arhitektura uklopljeni na najbolji mogući način.

 

Aygo X nastao je na GA-B platformi koji deli sa modelima Yaris i Yaris Cross. Sa 3.700 mm dužine, novi Aygo X je 235 mm duži od svog prethodnika, iako je međuosovinsko rastojanje povećano za samo 90 mm. Prednji prepust je za 72 mm kraći nego kod Yarisa, dok je maksimalna veličina točkova povećana na 18 inča. Rešenje krova pod nazivom Pagoda (ne beše li to pojam iz Mercedesa), pruža udoban i prostran kabinski prostor.

 

a x 07.jpg

 

Ukupna širina karoserije povećana je za 125 mm, na 1.740 mm. Kao rezultat toga, prednja sedišta su pomerena napred za 20 mm, povećavajući prostor oko ramena za 45 mm. U poređenju sa prethodnom generacijom kapacitet prtljažnika  povećan za više od 60 litara - na 231 litar. Sa oborenim sedištima zapremina prtljažnika je 829 litara.

Dizajniran i za najuže gradske situacije, Aygo X ima poluprečnik okretanja od samo 4.7 m. Ispod haube nalazi se dobro poznati višestruko nagradjivani Toyotin KR Motor. Razvijen u Daihatsu još 2004. sada nastupa u ekološki unapredjenoj verziji 1KR-FE.

 

a x 06.jpg

 

Trocilindarski 998 kubika isporučuju 71KS/93Nm obrtnog momenta. Dostupan je u verziji sa manulenim petostepenim ili novim S-CVT menjačem. Aygo X ubrzava do stotke za 15.6 sekundi, a maksimalna brzina je 158 km/h. Subjektivan utisak je da se ubrzanje bolje čuje nego što se ono dešava. Do 60 km/h je koliko-toliko energičan i efikasan u gradskoj vožnji. Ciljana potrošnja goriva iznosi 4.7 l/100 km, a emisija CO2 od 107 g/km. Zapremina rezervoara iznosi 38.4 litre. Za one koji se pitaju zašto samo jedan motor u ponudi, pa uz to još i benzinac odgovor je sledeći. Toyota je sa hibridima u tolikoj meri prosečno ozelenela svoju paletu modela, da do 2025. mirno može u vozila A segmeta da ubacije isklučivo SUS motore, bez da im život zagorčavaju kojekakve EU agencije.

 

Koliko je povišeno stvarno povišeno?

U osvit SUV revolucije negde 2004, vozačima  je govoreno da kupe SUV-ove  jer povišeno sedenje omogućuje bolji pregled puta. A šta ćemo sad kad su skoro svi automobili oko vas povišeni?

 

a x 05.jpg

 

Aygo X obezbeđuje uočljivost i sigurnost na putu jer je klirens povećan za 11 mm u odnosu na odlazeću generaciju. Ukupna visina vozila je povećana za 50 mm, odnosno na 1.510 mm. Položaj sedenja je podignut za 55 mm, a ugao A stuba je radi poboljšanja vidljivosti povećan za 10%, na 24º. Aygo X svojiom dizajnom, sugeriše korporativne rodbinske veze sa Yarisom Cross. Ipak misija Toyotinih stilista je ispunjena - ne liči ni na koji drugi automobil  A segmenta. Paleta boja nadahnuta je začinima kako bi se Aygo mogao da ima više specifičnih karaktera ''Kardamon'', ''Čili'' i mladlačkog ''Kleka (Juniper)'' do ''Djumbira'' koji donosi poziv na avanturu. Svaka od ovih začinskih boja  nastupa u kontrastu sa crnim krovom. Da bi vožnja bila doživljaj tu je opcioni meki krov od platna koji se može uvlačiti, što je prvo rešenje te vrste za krosover A-segmenta.

 

a x 04.jpg

 

Još ''začinjenije'', ograničeno izdanje modela Aygo X, u Cardamom verziji, biće dostupno tokom prvih šest meseci prodaje, sa dodatnim, matiranim detaljima mandarina boje po celom automobilu, kao i sa posebnim mat crnim aluminijumskim točkovima od 18 inča. Tema nazvana ''Mandarina'' se takođe ponavlja na unutrašnjim panelima i dizajnu tkanine sedišta. Najamanji Toyotin model je spolja gledano totalni dizajnerski vizelan udar na čula. Kao da je baš to i sračunato  da zaboravite da pitate kakav motor ima, koliko razvija i kako sve to ide... jer eto: baš je gotivan i odlično se svojim proporcijama uklapa u format Instagrama. :D

 

Jukebox enterijer

Hardverski deo aplikacije Toyota Smart Connect podrazumeva 9 inčni HD centralni ekran osetljiv na dodir, ambijentalno osvetljenje i bežično punjenje telefona. Pomoću prateće aplikacije MyT, dostupne su različite informacije o vozilu, analitika vožnje, nivo goriva, upozorenja i praćenje vozila.

 

a x 03.jpg

 

Navigacija bazirana na ''oblaku'', pruža informacije o ruti u realnom vremenu. Nove usluge će vremenom biti uvođene bežičnim ažuriranjima. Audio sistem razvijen je u saradnji sa kompanijom JBL. Vaša omiljna muzika plasira se na četiri zvučnika, u kombinaciji sa pojačalom od 300W, i velikim sabvuferom prečnika 200 mm, smeštenim u prtljažniku.

 

a x 02.jpg

 

Svi mi želimo da u gradu najbrže, najudobije i najekonomičnije stignemo do cilja.  Moćan saveznik  za sve to je S-CVT menjač koji pruža najbolji početni odziv u klasi i linearnost prilikom ubrzanja, dok zadržava odličan rezultat u odnosu snage motora i potrošnje goriva. Zašto je Aygo X takva uživancija za vožnju odgovor pružaju inženjerska rešenja. TNGA sistem oslanjanja , sa poboljšanom krutošću radi manjeg uvijanja karoserije i manjih uglova zanošenja, obezbedjuje  izuzetnu udobnost i kontrolu u vožnji.

 

Najnoviji sistem Toyota Safety Sense koristi kombinaciju senzora monokularne kamere i radara na milimetarskim talasima, dok sistem za upozorenje pre sudara (PCS) s detekcijom vozila sada radi pri većim brzinama. Novina na je detekcija pešaka danju i noću, detekcija biciklista tokom dana, podrška za ublažavanje sudara, inteligentni prilagodljivi tempomat, pomoć pri praćenju kolovozne trake i pomoć pri upravljanju u slučaju opasnosti.   Dodatne pasivne bezbednosne karakteristike obezbedjuju strukturna ojačanja za apsorpciju udara. Pogon u češkom gradu Kolinu gde se su prve dve genercija Aygoa proizvodjene paraleleno sa Citroenom C1 i Peugeotom 108, sada je u potpunosti rezervisan za Toyotinog mališana. PSA partneri povukli su se iz projekta tokom 2021 a poslednji primreci C1 i 180 sišli su sa proizvodnih traka u januaru ove godine.

 

a x 01.jpg

 

Dizajniran i proizveden u Evropi za evropske kupce, potpuno novi Aygo X stiže na tržište Srbije u maju.

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha, gledajući ovaj "napucani" sa slike, baš me interesuje kako će cena da mu se uklopi u "Ideju cenovno pristupačnih, malih pa ako baš hoćete ''urbanih'' automobila", kako se to lepo objašnjava u tekstu ...

Pa, sadašnji Yaris sa parking senzorima (kao standardnom opremom ), cenom prebacuje 23 hiljade evra !!!

 

Sem toga, pravi je šamar razumu da se ovaj novi Aygo X ponudi sa 1,0 od 71 ks i to u kombinaciji sa 5-stepenim menjačem.

A ubrzanje od 15,6 sekundi u verziji sa 5MT bolje da i ne pominjem (za CVT nisu smeli ni da napišu).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Toyota Aygo X - Prvi utisci sa vožnje u Barseloni

 

Aygo je u svojoj trećoj generaciji prekvalifikovan u SUV-Crossover A segmenta. Ima zadatak da bude još dopadljiviji, još urbaniji.

Mesto za demonstrciju svega toga bila je Barselona:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cenovnik za Toyotu Aygo X u Srbiji

 

toyota ax 03.jpg

 

Uvoznik Toyote za Srbiju je na svom sajtu objavio kompletan cenovnik za dugo očekivani Aygo X.

 

Toyota a 02.jpg

 

Bazna verzija je X-Play 1.0 VVT-i sa 72KS, čija redovna cena kod nas iznosi 14.990 evra.

 

Toyota a 01.jpg

 

aygo x c01.jpg aygo x c02.jpg aygo x c03.jpg aygo x c04.jpg

 

Kompletan cenovnik i spisak opreme za novi Aygo X možete pogledati i na sajtu uvoznika klikom OVDE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: Toyota Aygo X

 

Toyotin gradski automobil Aygo X pušten je u prodaju u vreme kada mnogi drugi brendovi napuštaju A segment. Samim tim sa više mogućnosti da uzmete značajan deo tržišta, šta najnoviji model Toyote nudi da vas odmakne od Volkswagena Up! ili Hyundai i10?

Za razliku od svog prethodnika koji je delio tehnologiju sa mehanički identičnim Citroenom C1 i Peugeotom 108, ovaj put gradski automobil japanskog giganta je nastao samostalnim Toyotinim razvojem. Da bi maksimalno iskoristio interno znanje kompanije, Aygo je zasnovan na skraćenoj verziji platforme koju koristi Yaris:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Toyota Aygo X

 

Toyotin Aygo pretrpeo je transformaciju, preuzeo platformu od Yarisa i postao SUV-Crossover. Pobednička kombinacija za lifestyle automobil uz nekoliko kompromisa:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Toyota Aygo X vs Hyundai i10

 

Hiper dizajnirani krosover A segmenta (Aygo X), protiv jednog od najpraktičnih modela iz istog segmenta (i10).

Hoćemo li kupovati srcem ili koliko-toliko racionalno?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo kako je naš auto novinar Perica Rajković doživeo Aygo X i svoje utiske objavio na auto portalu "Auto Republika".

 

Četvorosed Toyota Aygo X na testu: Slično, pa ni nalik

 

Četvorosed Toyota Aygo X na testu: Slično, pa ni nalik

 

 

Iako je nasledila isto ime, nova Toyota Aygo X nema nikakvih zajedničkih tačaka s bivšom. Estetski neprepoznatljiva i znatno veća, prešla je u mini-SUV segment, što objašnjava slovo „X“ kraju.

Nova Toyota Aygo nastala je u vreme kada mnogi proizvođači odustaju od A segmenta! Pod izgovorom da za njima nema potražnje, preorijentisali su se na male elektromobile, ili su jednostavno ponudu započeli vozilom iz segmenta iznad, u ekonomskom smislu znatno interesantnijem. Na prste jedne ruke mogu se tako nabrojati mališani koji i dalje egzistiraju (Renault Twingo, Fiat Panda i 500, duo Kia Picanto/Hyundai i10), no i njihova sudbina je neizvesna, pitanje je hoće li biti nalednika u narednoj generaciji…

 

20220701_085825.jpg

 

Krivca za ovakvo stanje treba tražiti u novim ekološkim normama, proizvođačima je nametna globalna količina CO2 na koju imaju pravo, što je uslovilo odluku o eliminaciji slabo konkurentnih modela, pa i čitavih segmenata.

Međutim, Toyota nema tih problema, njen prosek za čitavu gamu vozila je nizak, pre svega zahvaljujući upotrebi hibridne tehnologijie. Kažem ovo jer novi Aygo X poseduje, jedini agregat koji ga pokreće, a to je mali trocilindarski benzinski s oznakom 1.0 VVT-i. Drugo, za razliku od predhodne generacije, kada je ova mala Toyota bila samo jedna od, pre sedamnaest godina rođenih trojki (Citroen C1 i Peugeot 108), sada nastupa kao solista, nakon što je otkupila pogon na severu Francuske koji je delila s bivšom grupacijom PSA.

Dakle još jedan nazovi francuski automobil(čić), pored bratskog Yarisa (isto tako proizvodi se u Francuskoj), od koga je uostalom preuzela donekle modifikovanu platformu. Verovatno se pitate šta je to sprečilo Peugeot i Citroen da nastave saradnju, te da kao i pre ponude svoje verzije ovih mališana? Opet taj prokleti CO2, za razliku od Toyote francuski proizvođači imaju ga previše, zbog čega su prinuđeni da rade na razvijanju električnog ili hibridnog modela koji ispušta znatno manje štetnih izduvnih gasova od modela zvanog Aygo 1.0 X (110 g/km).

Nešto se već šuska u kuloarima u vezi njega, no ne treba očekivati ništa konkretno pre kraja 2023. godine…

 

20220701_090024.jpg

 

 

E, kada smo i to razjasnili da vidimo šta nam to donosi novi Aygo X? Rekao bih, pre svega potpuno drugačiji stil, s primesama toliko popularnih krosovera. Ovo je inače moj prvi kontakt s njim, za razliku od kolega iz Srbije, ja nisam bio na zvaničnoj prezentaciji u Barseloni pre koji mesec, a zauzvrat sam imao vremena da se „na tanane“ upoznam s njim i da ga „slatko“ navozam tokom čitave sedmice. Onako usput, na prezentacijama više se druži, jede i pije nego što li se vozi, novinari imaju maksimalno par sati za upoznavanje s vozilom.

Dakle, na prvi pogled bivam pomalo iznenađen njegovom korpulencijom, Aygo X se očito ukrupnio i narastao. Umesto nekadašnjih 3,46 metara izdužio se na 3,7 m, čak je i širi za čitavih 13 centimetara! Deluje mi nekako nabijeno, mišićavo, s izraženim prorezima za točkove koji idu i do 18 cola, uokvirenim crnom plastikom. Vidljivo je i uzdignutiji od tla, bez ikakve sumnje svi stilski elementi koji idu uz jedan krosover su tu.

 

IMG_1756.jpg

 

Toyota je uvela i neke potpuno nove boje uz mogućnosti personalizacije. Voženi je kao što vidite na fotografijama dvobojni, u pres voznom parku proizvođača ugledah još nekoliko drugih, posebno mi se dopao jedan u crveno/crnoj kombinaciji. Ponuda je obogaćena i opcionim staklenim odnosno pomičnim platnenim krovom, kao i nosačem za bicikle na petim vratima.

E da, za raziku od prethodne karoserije, Aygo X je isključivo s petoro vrata, mada su ova toliko mala da jedna krupnija osoba, tipa našeg „morona“ (za neupućene „maneken“ AutoRepublike, idealan za proveru prostora na zadnjim sedištima), nema šanse da prođe kroz njih! Kolega moron, čekamo da proverite da li preterujem…

 

Nastavak testa na portalu "Auto Republika" ...

 

https://autorepublika.com/2022/07/09/cetvorosed-toyota-aygo-x-na-testu-slicno-pa-ni-nalik/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carbuyer.jpg CarBuyer: Toyota Aygo X

 

Verovatno ste primetili da su poslednjih godina puteve po Evropi osvojili SUV-ovi. Ustvari, 2021. SUV i Crossover modeli činili su skoro polovinu globalne prodaje novih automobila.

Toyota Aygo X ima za cilj da proširi, inače sve slabiju privlačnost segmenta najmanjih gradskih automobila, sa povećanim klirensom i dizajnom inspirisanim SUV-om. Međutim, za razliku od većine malih automobila koji su svi već postali potpuno električni (npr. Fiat 500e), Aygo zadržava benzinski motor - to je idealno za one koji još nisu spremni da pređu na električni pogon:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bar meni, vrlo atraktivan autic u ovoj klasi.

Toyota se, konacno, primetno mrdnula sa dizajnom... I od monotno dizajniranih i bezlicnih (ali neosporno kvalitetnih) automobila, zadnje generacije u vise klasa bas privlace paznju i deluju daleko atraktivnije.

Dobar primer je i Corolla, koja malo po malo stize cak do 2. mesta u Compact klasi u Evropi. Sa dobrim izgledima da mozda sa trona svrgne cak i decenijama neprikosnoveni Golf.

 

Jedino sto mi je smesno je Crossover pomodarstvo cak i u ovoj klasi malih gradskih autica. 'Alo :) . Jos malo pa ce biti visi nego siri...

Izdignuta silueta samim tim trazi i velike felne da bi to licilo na nesto. A ovde mi u oko upade (za gradski auto) ogromna felna od 18''. I za tu velicinu, tanke gume kao na biciklu :) .

Uz klik na Gugleta, videh da je u pitanju 175/60/18 :blink: . Pa pogledajte koliko kosta takva egzotika, plus sto ih nema u ponudi. Jedino sto nadjoh kod nas je Michelin za oko 20.000 din po komadu. Znaci komplet guma za gradski autic uglavnom za do posla i svrljanje po gradu - oko 700 EUR :D . 

 

2022-Toyota-Aygo-X-00002.thumb.jpg.20d98d0641d3b712cc75bb5eb38307d7.jpg 2022-Toyota-Aygo-X-00045.thumb.jpg.d1f152e887c8dd2552ec60f5309007d8.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bas ne bih nikada isao u takve kvalifikacije, daleko bilo.

Neosporno da Crossoveri imaju nekih svojih prednosti i da ce ih ljudi kojima stvarno treba tako nesto kupovati.

Samo smatram da se zestoko preteruje sa njihovim forsiranjem i da je preslo vise u pomodarstvo nego u realnu potrebu. "Urbani terenci", gledam ovde po BG, svoje sposobnosti najvise ispoljavaju koristeci se za neometano nepropisno parkiranje, penjanje na ivicnjake i zelene povrsine. Parkinzi sve manji i manje ih ima, a vozila sve sira i veca. Forsira se nekakva "stednja" i "manje zagadjenje" sa EV vozilima (sto je tek posebna bajka i sto ce nam cenovno svima izaci na nos davno sam rekao)... A sa druge strane imamo nonsens da su ista ta vozila sve veca, teza, visa sa vecim otporom vazduha... Spoj nespojivog, ali to ocigledno pije vodu.

Pravi primer mi je i ovaj Aygo X - prelep i dizajnerski pozitivno "lud", bas mi deluje atraktivno... Ali mali gradski auto, a crossover, wtf :blink: ?

Naravno da proizvodjacima to ide na ruku - isforsirano moderni, skuplji u startu, skuplje odrzavanje... Pokusajte, kao na primeru iznad, prvo da uopste nadjete gume za ovaj Aygo, a ako se to uspe, koliko kostaju. Samo da podjemo od osnovnih stvari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...