Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Meksiko 2021

Recommended Posts

Ala Ricciardo "liznu" Bottasa, kao Hamilton Maxa u Silverstonu :D.

Verujem da je sve bilo podredjeno tome da Hamilton izadje kao prvi iz prve krivine - ali Bottas po obicaju ocajno startuje. Ne mogu da verujem da je Maxu ostavio onako sirom otvorenu levu stranu.

 

Odlicni Russell +7 pozicija, Giovinazzi +5, Leclerc +3.

Bottas -17.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto, isto...samo je ono bilo na punom gasu posle pravca, a ovo na kočenju kad su išli ispod 100... :D

Šteta je za Botasa, ni kriv ni dužan je nastradao. Da je Botas kasnije kočio u prvoj krivini onda bi Hamilton ostao iza njega, tako da Botas mučenik nije ni smeo da se takmiči sa Maksom u tome ko će kasnije kočiti pred prvu krivinu, već mu je jedina misija bila da pusti Hamiltona ispred (otuda onolika razlika u momentu kočenja između Botasa i Maksa)...

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cudi me da oba Merca nisu agresivnije branili tu levu stranu. Kao sto je Max branio pol u Austinu, kada je sa sve Hamiltonom otisao maltene iza linije izlaza iz boksa.

Hamilton posle pita upada u saobracaj, nije mi bas logicno da Pereza odmah nisu poslali takodje na zamenu. Najmeksa komponenta za kraj?

Sve je kontra u odnosu na Austin, od starta i razvoja, do toga da Merc prvi menja.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steta sto Perez nije prestigao Hamiltona, al da, osim toga, veoma dosadna. Neobicno reci to za trku u kojoj Hamilton nije pobedio :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smorih se...uopšte mi nije žao Botasa,a Perez izgleda nije mera za Cigančeta


Sent from my moto g(8) using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

da nije mogao nista protiv cigana i to mi je zao,sto ga nije prestigao,jeste malo dosadna trka,ferari dobar,imali tempo ,al nisu mogli nista Gasliju.Svaka cast Maksu na startu,kako je prestigao oba Merca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trka je (bar meni :)bila dobra, u smislu borbe za sampionsku i konstruktorsku titulu, zavisi verovatno i ko sta i kako prati. Jer u ovako tesnim sampionatima (kakve na prste jedne ruke mozemo nabrojati u zadnjih 20 godina, a u hibridnoj eri ih maltene nema) - na kraju svaki bod odlucuje. A i onakav start Maxa u takvoj situaciji su nesto sto moze da lomi protivnike i odlucuje sampionate.

Od 20 i nekog kruga do samog kraja je trajala neizvesnost u borbi za 2. mesto izmedju Hamiltona i Pereza. Cak sam u jednom trenutku pomislio da ce Checa ostaviti jos duze na srednjoj komponenti (jer je prijavljivao odlicno prianjanje) i da pred kraj prelaze na meku komponentu u pokusaju da sustignu Hamiltona i osvoje najbrzi krug. Koliko je sampionat neizvestan pokazuje i najbrzi krug Bottasa, koji je uzeo poen Maxu i umesto da RB vodi za bod, Mercedes ima prednost za toliko :) .

Od ostale akcije slazem se da je slabije bilo, a i to sto je bilo nije ispraceno. Sto je i logicno, jer je trenutno sve ostalo osim borbe Merca i RB u totalno drugom planu.

Drugo, sama staza je za preticanja slicna Monzi, videli smo kako je npr. Ricciardo tamo pre par nedelja odbranio poziciju (pre neku godinu Gasly)... Isto kao sto ni sada Bottas u znatno boljem Mercu nije mogao da mu prism*di i vozio se za njim desetinama krugova. Isto kao sto je i Checo bio blizu, imao momentum u guscem saobracaju, ali nije uspeo za 2. mesto.

 

Verstappen dominirao na VN Meksika

 

verst_pob_meksiko.jpg.235fee9b7dbb1a96f21722d6666e101a.jpg

 

Vozač Red Bulla je posle sjajnog starta kontrolisao trku.

 

Vremenski uslovi pred početak trke u Meksiku bili su slični kao i u predhodna dva dana. Temperatura vazduha bila je 20 stepeni dok je temperatura staze bila dosta visoka i dostigla je čak 48 stepeni. Zbog kazni kao što je poznato od ranije poslednja dva starta reda činili su Tsunoda, Norris, Ocon i Stroll. Svi vozači su se za start odlučili su da krenu sa medijum gumom osim Tsunode i Ocona koji se seopredelili za meku komponentu.

Versrappenov sjajan start mu je omogućio  da do prve krivine obiđe oba Mercedesa i preuzme prvu poziciju dok se je Bottas okrenuo. Hamilton je bio drugi ispred Pereza i Gaslya dok je Lecelerc bio na petom mestu. Ubrzo je izbačen sigurnosni automobil jer su pored staze ostali Tsunoda i Schumacher dok je Ricciardo bio u trci ali bez prednjeg krila koga je odmah zamenio.

 

 

 

Bottas se odlučio da ode na servis i odmah uzme tvrdu gumu. Na ponovljenom snimku mogli smo da vidimo da je Ricciardo bio taj koji je okrenuo Bottasa dok su na Ocona naleteli Schumacher i Tsunoda. U petom krugu trka je ponovo puštena a iza petoplasiranog Leclerca nalazio se Giovinazzi dok je osmi bio Vettel, deveti Rasssell a deseti Raikkonen a Bottas je bio na poslednjem mestu.

Do 7. kruga Verstappen je napravio 2.5 sekundi prenosti nad Hamiltonom koji je sa druge strane oko 2 sekunde bežao Perezu. Takođe, Giovinazzi nije uspeo da drži ritam za oba Ferrarija ali su veliku brobu za devetu poziciju vodili Russell i Raikkonen, pa je tako Finac uspeo da ga obiđe dva kruga kasnije na prilazu za prvu krivinu. Vozač Williamsa je odmah postao žrtva i Alonsa koji je mu je samo krug kasnije oteo i deseto mesto.

 

Stroll je u 13. krugu rešio da svoje meke zameni za tvrde gume a u tim momentima razlika između prvog dvojca narasla je na više od 4.5 sekundi a u tim trenucima Hamilton je prijavljivao da su mu se gume pregrevale. To je pomoglo Perezu da smanji zaostatak za vozačem Mercedesa koji je timu preko radija javio da su mu gume sve u boljem stanju. Russell je u 16. krugu bio do boksa i stavio tvrdi pneumatik a isto to je učinio i Giovinazzi. Veliku borbu za 11. mesto vodili su Ricciardo i Bottas, pa je tako vozač Mercedesa pokušavao da se na sve načine nađe ispred Australijanca. Do 20. kruga vodeća trojka je počela da nailazi na zaostale vozače pa je tako Verstappen ima prednost od 7.8 sekundi na Hamiltonom a 10 sekundi nad Perezom. U ovim momentima Hamilton je preko radija prijavljivao svoim timu kako je Red Bull brži od njih i kako ne može da se odvojio od Pereza koji je konstantnio bio iza njega na oko 2 sekunde.

Bottas je i dalje pokušavao da obiđe Ricciarda koji je zubima i noktima držao 11. mesto. Perez je polako podizao ritam pa je do 29. kruga smanjio razliku na samo 1.7 sekundi pa se tako Mercedes odlučio da Hamiltona uvede na zamenu guma i stavi mu nove tvrdi pnuematik. Britanac se na stazu vratio na peto mesto odmah iza Leclerca koji je u sledećem krugu otišao po svoje tvrde gume. Sledeći na zameni bio je Gasly pa Raikkonen. U 33. krugu Verstappen se rešio da medijum zameni za tvrdu komponentu koji se vratio odmah iza Pereza i sa osam sekundi prednosti nad Hamiltonom dok je Perez u tim trenucima vodio trku pred domaćom publikom.

Do 44. kruga Ricciardo i Bottas su i dalje bili na istom rastojanju, sve dok se vozač McLarena nije odlučio da ode na još jedan servis pa je tako za završnicu uzeo medijum komponentu. Red Bull je bio rešio da duže ostavi Pereza na stazi koji je u tim momentima uzeo tvrdu gumu i po povratku se vratio na treće mesto sa devet sekundi zaostatka za Hamiltonom. Mercedes se sa druge strane nije mogao pohvaliti brzim servisom kod Bottasa koji je u pitlejnu proveo 31 sekundu jer se odlučio da stavi medijum pneumatik.

Perez je tada sa dosta mlađim gumama krenuo da postavlja najbrže krugove što je smanjilo razliku za Hamiltonom na samo 8 sekundi. Norris je najduže izdržao na medijum komponenti koju je tek u 46. krugu zamenio za tvrdu gumu. Meksikanac u Red Bull bio je od 7 desetinki do 1.2 sekundi brži od Hamiltona po krugu, pa je posle obilaska vozača koji su zaostali za krug razlika pala na ispod 6 sekundi. Razlika je padala iz kruga u krug, Perez je naviše nadoknađivao u drugom sektoru pa je do 55. kruga rastojanje između drugoplasiranog i trećeplasiranog bilo samo 3.9 sekundi. Samo tri kruga kasnije Perez je imao zaostatak od 1.7 sekundi za Hamiltonom koji je naišao na zaostalog Norrisa dok su vozači Ferrarija odlučili da zamene svoje pozicije.

Na 11. krugova dok kraja Meksikanac se našao u poziciji da spremi napad na aktuelnog šampiona koji je prijavljivao probleme sa pregrevanjem guma. Perez je pokušavao da uz pomoć DRS-a napadne Hamiltona ali bez uspeha. Norris je rešio da se skoloni pa je tako vozač Merecdesa imao praznu stazu ispred sebe što mu je pomoglo da vrati razliku na iznad 1 sekunde. Ovaj dvojac je opet naišao na zaostale vozače pa je se tako razlika opet podigla u korist vozača Mercedesa. U samom finišu opet se zakuvala igra između ova dva aktera ali je Hamilton uspeo da zadrži svoju poziciju.

Tako je Verstappen pobedio na VN Meksika ispred Hamiltona i Pereza koji je na kraju delila samo 1.1 sekunda. Četvrti je bio odlični Gasly ispred Ferrarijevog dvojca dok je bodove za Aston Martin doneo Vettel svojim sedmim mestom. Alonso je bio deveti a poslednji bod je pripao Norrisu.

 

Rezultati sa VN Meksika

 

meksiko_rezultati_trka.jpg.50524c4215158f611ffa64e381206ae3.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Botas ako ovo radi namerno, onda ima moj potpuni respect :D Prvo "puštanje" Maxa u Rusiji bez borbe, sada ovo. Nemoguće mi je da su se u Mercedesu pre starta dogovorili da ovako krenu, apsolutno jedini logičan izbor je bio da se zatvori potpuno leva strana, a ovaj otvorio vrata Maxu, mogla još 2 bolida da prođu, po trkačkoj liniji. Svejedno, sve i da su Mečke imale 1-2 posle prve krivine, obzirom na tempo Red Bulla, opet bi se isto završilo, samo bi možda Botas bio četvrti a ne poslednji. U Brazilu očekujem nešto slično, možda ne ovako dominantan RB, ali pobedu svakako.

 

Fetel odvezao vrhunski, niko ga spominjao nije celu trku, a on u raspalom Astonu sedmi, odmah iza Ferarija, bez greške ceo vikend, ima u tom čoveku još tempa i želje, nadam se da će sledeće sezone da im se slože kockice sa bolidom i da će biti u borbi za visok plasman.

 

A nevezano za ovu trku konkretno, Strol, Okon, Mazepin, Latifi, Cunoda nemaju šta da traže u ovoj F1, samo zauzimaju mesto nekim drugim talentovanim vozačima, ali lova čini svoje nažalost, kao i u svim ostalim sferama života...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa naravno, vozaci su jos i "sica", dovoljno je pogledati i gde se sve odrzavaju ili planiraju da se odrze trke... A gase neke legendarne staze koji bi bile nenormalno posecene. Uostalom, sud su najbolje dali sami navijaci, u onom nedavnom najvecem ikad sprovedenom istrazivanju. Ubedljivo na vrhu popularnosti su cuvene old-school piste (koje i sam obozavam - Spa, Monza, Suzuka, Interlagos,...), a na dnu ulicne i novokomponovane staze Hermana Tilkea. Evo i sada nas iza Brazila, u samom finisu ceka serija "cuvenih" staza Katar-Saudijska Arabija-Abu Dhabi :) .

3 hours ago, Vule said:

Nemoguće mi je da su se u Mercedesu pre starta dogovorili da ovako krenu, apsolutno jedini logičan izbor je bio da se zatvori potpuno leva strana, a ovaj otvorio vrata Maxu, mogla još 2 bolida da prođu, po trkačkoj liniji.

Upravo to i ja pricam od pocetka, neverovatno je da oba bolida samo nisu zatvorila putanju Maxu i verovatno resila posao... Kao sto je Max na prosloj trci u Austinu, sa P1 neuspesno gurao Hamiltona maltene preko linije izlaza iz pita. Da su tu Mecke iz prve krivine izasle sa P1/2, jeste RB imao dobar tempo, ali bi stvari bile daleko komplikovanije po njih. Videli smo kako je bilo tesko preticati, koliko se Bottas vukao za Ricciardom, pa Checo za Luisom...

I apsolutno se slazem da je nemoguce da u timu kakav je Mercedes nisu do u najsitnije detalje analizirali kako ce krenuti iz prvog reda. Bottas jeste poznat kao neko ko slabo startuje, ali sta se desilo da onako ostavi otvorenu trkacku putanju Maxu, to samo on zna. To me vise podseca na vesele Zabare :) , Ferrari je pogotovo u periodu Vettel/Kimi bio cuven po tome kako je lako gubio prvi startni red i kada bi uspeli da ga nabodu u kvalifikacijama.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako cemo tako, onda je jos neizvesnije za 5. mesto :D, izmedju Alpine i Minardija (tj. danasnjeg AlphaTauri). Obe ekipe na po 106 bodova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i kakvo slavlje ,ono je kao na fudbalskoj utakmici,slavili su Pereza,njegov otac je bio presrecan

 

Max-Verstappen-Formel-1-GP-Mexiko-2021-169FullWidth-1d502fea-1847775.jpg Sergio-Perez-Red-Bull-GP-Mexiko-2021-169Gallery-5252bd7-1847881.jpg Start-Formel-1-GP-Mexiko-2021-169Gallery-8dfe6988-1847746.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo ono o cemu @Vule i ja svo vreme pricamo... Iako su, kako se to danas popularno kaze, "zakljucali" prvi startni red - Mecke su neobjasnjivo ostavile nezasticenu kompletnu trkacku putanju Maxu... Kako je iskocio ulevo, ocekivao sam momentalnu reakciju Bottasa, pribijanje uz ivicu levo i blokiranje prolaza. Covek je samo "tiltovao", nastavio pravo i kocio ranije pred krivinom kako bi Hamilton sigurno prosao. Sto je jos gore, od nazad ga kupi Ricciardo i tu je vec u prvoj krivini zas*ao trku i sebi i Mercedesu do kraja. Max je samo tu neodlucnost kasnim kocenjem majstorski iskoristio i probio se na celo, sve iza toga je bilo odradjivanje posla.

Isto kao sto je kvalifikacije svojom greskom odlucio Tsunoda - pobednika je dobrim delom, takodje svojom greskom, odredio Bottas.

Nista jos nije gotovo, sve lako moze da se promeni samo jednim odustajanjem. Ali ako obojica budu u preostale 4 trke u vrhu sa bodovima - mozda je ovo bila i prelomna trka, na kojoj Max ode na +19.

Isto to razocarano komentarise i Toto:

 

Wolff: Ostavili smo Verstappenu otvorena vrata u prvoj krivini

 

mexican_gp_2021_start.jpg.350f0bf032023e91cad1947502f342e2.jpg (1100×700)

 

Šef ekipe Mercedes je bio razočaran kako su se njegovi vozači pozicionirali na prilasku prvoj krivini.


Max Verstapen je i pored starta sa trećeg mesta uspeo da se probije na čelo već na startu, nakon čega je pobegao Hamiltonu i ostvario laku pobedu.

Pored toga, Bottasa je nakon kontakta izvrteo Ricciardo zbog čega je Mercedes ispustio bitne bodove u šampionatu konstruktora.

 

bottas_mexican_gp_2021_start.jpg.bd994e95dde983cea9bda4991193412b.jpg (1100×700)

 

„Takve stvari ne smeju da se dešavaju. Imali smo dva bolida napred i onda smo samo otvorili put Verstappenu sa spoljne strane. Pored toga smo izgubili jedan bolid kada se Valtteri izvrteo i ispustili smo mnogo bodova“, izjavio je Wolff.

On ipak priznaje da bi Red Bull verovatno bio u prednosti i da Verstappen nije uspeo da povede trku na startu.

 

mexican_gp_2021_start_2.jpg.293f79e3d8dd9d2744fc0aa43c859a6f.jpg (1100×700)

 

„Moramo da im čestitamo pošto su imali neverovatan tempo. Mislim da nismo mogli da pobedimo ovu trku čak i da  smo zadržali pozicije na startu. Lako bi nas preskočili sa strategijom. Na kraju, Leis je mogao samo da ograniči štetu u šampionatu vozača, dok nas je Valtterijevo okretanje skupo koštalo. Sada moramo da se regrupišemo i uzvratimo udarac“, rekao je Wolff.

Mercedes sada ima svega jedan poen prednosti ispred Red Bulla u šampionatu konstruktora, dok je Verstappen komotnih devetnaest ispred Hamiltona.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle ovakvih rezultata na zadnjih par trka - ne treba zaboraviti i da je uz ekipu Red Bulla od VN Turske stalno i legendarni Adrian Newey. Mozda i najbolji dizajner u F1 u zadnje 3 decenije, covek koji je imao 10 konstruktorskih titula, sa 3 razlicita tima. U nekim sezonama, nijanse su odlucivale da ih ne bude jos. Williams 1992-1997, pa McLaren 1998., kao i niz titula upravo Red Bulla 2010-2013. Tj. do kraja V8 ere i prelaska na 1.6 V6 hibridne kosacice.

 

Newey: Nisam očekivao ovakvu dominaciju

 

newey_red_bull.jpeg.6ac758bf06ec32e63b1100c0e4a48479.jpeg (1100×700)

 

Glavni dizajner Red Bulla je redovno uz ekipu od VN Turske i od tada su rezultati vrhunski.


Pobeda koju je juče u Meksiku ostvario Max Verstappen je možda i ključna u borbi za titulu ove godine, a Newey nije očekivao da će biti tako laka i ubedljiva.

„Zaista nismo očekivali da pobedimo sa tolikom razlikom, izjavio je Newey za Sky Sports.

 

verstappen_mexican_gp_2021_restart.jpeg.1da2034d7dc933f33b54b1fb65ea2552.jpeg (1100×700)

 

Kvalifikacije su bile razočaranje za Red Bull, ali su zato na trci nadoknadili sve i potpuno dominirali.

„Dosta smo se mučili u kvalifikacijama i nismo mogli najbolje da razumemo šta su gume radile u Q3. Iznenada smo se našli u drugom startnom redu i u takvoj situaciji nikada ne možete biti sigurni šta vas čeka sutradan.“

 

mexican_gp_2021_start_3.jpeg.0b32c0b54bbee67d09140315adbb0409.jpeg (1100×700)

 

„Imali smo odličan start trke, bili smo dobri na kočenju za prvu krivinu i nakon toga smo bili u poziciji da kontrolišemo sve. Gume su radile bolje nego u Ostinu i samo smo pratili situaciju“, rekao je Newey.

Red Bull je u usponu forme i u jako dobroj prilici da se domogne titula u obe konkurencije, prvi put od 2013. na kraju V8 ere.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bila je priča da je nešto bio bolestan pa propustio nekoliko trka, čim se vratio, odmah je sve proradilo kako treba. Naravno, ne mogu prosto da poverujem da od jednog čoveka zavisi toliko na samim trkama (setup bolida itd.), tamo rade stotine inžinjera i stručnjaka koji sigurno znaju šta rade, ali je očigledno uticaj ogroman :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta je sve preturio preko glave i kakve sve izmene pravilnika... Setimo se samo F1 bolida patosiranih za tlo 90-ih, pa one uske karakondzule :) sa silnim spojlerima krajem pretprosle decenije, do ovih modernih sa podignutim zadnjim krajem.

Apsolutno se slazem da je tu cela armija inzenjera koja radi, moderna tehnologija, ali ocigledno da Newey ima nesto. Covek je dizajnirao neke od najdominantnijih bolida svog vremena. Meni najdrazi je Mansellov sampionski FW14B Williams iz 1992., koji se sa aktivnim vesanjem i automatskim menjacem bukvalno iske*ao :) na konkurenciju te sezone.

Kapa dole i Ferrariju sa V10 i V8 pocetkom milenijuma, kao i Mercu u hibridnoj eri - ali nekako su mi FW14B i Sennin MP4/4 McLaren i dan danas simboli F1. Zlatno doba ovog takmicenja - Piquet, Prost, Senna, Mansell, Berger, Alesi, Alboreto, Patrese, poceci mladih lavova Schumachera (u Jordanu i Benettonu), Hakkinena, Barrichela... Sa danasnje tacke gledista, mozda je bilo i "privilegija" imati priliku da se prati.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, Scuderia je te godine oduvala konkurenciju... Dominantni F2004 u cijem je dizajnu ucestvovao i legendarni Ross Brawn, sa V10 atmosfercem. Motori koji su, bar za moj ukus, imali ubedljivo najlepsi zvuk (bolji i od V12) i "akusticno" su mi takodje simbol F1. Danasnji 1.6 hibridi u poredjenju sa njima vise podsecaju na vrsalice :) . 

 

Mada je realno i te 2004. godine "prva pratilja" :) bio tanusni bivsi Tyrrell, tj. BAR (British American Racing) pogonjen Hondom. U postavi sa Buttonom i Takuma Satom, uz vise nego duplo manje konstruktorskih bodova. Doduse, BAR kasnije upravo sa Ross Brawnom evoluira u Brawn GP koji sa Buttonom 2009. osvaja titulu. A iza toga ih kupuje Merc i ostalo je istorija u hibridnoj eri.

 

Sto crvene kacige tice... Veliki sam postovalac, ali nikada nisam postao navijac - zbog Adelaide 1994. i Jereza 1997. (tj. perioda znatno pre dominacije u Ferrariju).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam počeo da pratim negde 1996-1997., u vreme dok se borio prvo sa Vilijamsima pa sa Meklarenima, u osetno slabijem bolidu uspevao da izvuče neverovatne stvari, zbog toga sam i počeo da navijam za njega od starta, a ono što je došlo od 2000. pa na dalje je bio šlag na tortu :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja gledam od Prosta u Renault, Laudu sam obožavao kao klinac,ali mi je Senna naj naj... Šumaher mi je uvek bio pedečina,Hakinen i Raikonen vozači zbog kojih sam zavoleo finsku školu vožnje

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma naravno, 100 ljudi 100 ćudi, eto čak i Hamilton takav kakav je ima neke navijače, to valjda dovoljno govori o raznovrsnosti ljudi :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Vule said:

u osetno slabijem bolidu uspevao da izvuče neverovatne stvari

Apsolutno, jos kada se pojavio bio je ogroman potencijal. Secam se da je u prvom nastupu za Jordan 1991. (a zamenio je, zaboravio sam ime, vozaca koji se pobio sa policajcem :D) ostvario odlican rezultat u kvalifikacijama. Pa odmah prelazi u Benetton, gde je prevazilazio cak i trostrukog prvaka Piqueta (koji se doduse vec povlacio), iduce 1992. takodje i Martina Brundlea.

A posto sam bio veliki navijac Senne (sto se verovatno i vidi iz pisanja), koji je 1992. i 1993. vozio u, tih godina, vec inferiornijem McLarenu - dobro se secam da mu je Schumi zadavao grdne probleme, bilo je i obostranog cukanja, okretanja... Sigurno ste negde zakacili Magny Cours 1992., kada se Schumi zalepio u Sennu otpozadi - i razgovor posle trke, dobro se secam Senne u narandzastom dzemperu kako mu "ocinski" prica :D i daje savete.

Senna 1994. prelazi u Williams, uz pompezne najave visegodisnje dominacije. Ali je za tu sezonu banovano aktivno vesanje i Williams od totalne dominacije, sa zlokobnim FW16B ima grdne probleme sa stabilnoscu vec od predsezonskih testiranja. Sve do tragicne Imole, za sta su zbog modifikacija na Williamsu bili optuzeni i gore pomenuti Adrian Newey kao i Patrick Head. Senna odlazi u legendu, ali ostaje i navodna prica da je Benetton sa Briatoreom nedozvoljeno koristio aktivne sisteme i dalje i tako indirektno "provocirao" druge da idu preko limita.

Pored ljudskog gubitka koji oznacava kraj zlatne ere F1 - na velikom gubitku je bio i ceo sportski svet, uskracen za buduce velike duele trostrukog sampiona i zvezde u naletu. Zamislite samo borbu Senne u Williamsu i Schumija u Ferrariju, steta...

Da se vratim na temu - zadnjoj trci te kobne 1994., Schumi ima bod prednosti u odnosu na Hilla (koji se sa modifikovanim FW16C vratio u igru), i stize se u Adelaidu na odluku o sampionu. Sa 1. mesta Schumi izlece, udara u ogradu, ostecuje vesanje, ali nekako se vraca na stazu i namerno se zabija u Hilla koji je samo trebao da ga prodje, zavrsi trku i uzme titulu. Te godine je Benetton dugo i vodio i za malo izgubio konstruktorsku titulu od Williamsa. A sa velikom mrljom, Schumi dolazi do svoje prve titule. Cak je iduce 1995. Benetton uzeo i konstruktorsku titulu, tako da se tu jedino ne bih slozio sa @Vule da je bio bas u slabijim bolidima.

Bukvalno identicnu stvar, Schumi je ponovio 1997. u Jerezu vozeci vec za Ferrari - ali ne uspeva u nameri. Villeneuve uz 00 do poda majstorski prolazi na kocenju, i uz debelu srecu da nije imao ostecenja kao Hill 3 godine ranije "za zilet" uzima titulu sa Williamsom.

Da ne duzim vise i izvinjavam se za duzi post :) - imali su itekako ispada i drugi vozaci, ali mi se jednostavno sa ta dva vrlo diskutabilna i kontraverzna poteza, Schumi zauvek diskvalifikovao kao sportista. Svaka cast za umece i rezultate, ali nikada nisam navijao za njega (a uvek navijam za mlade snage, kao i sada za Maxa, Russela, Leclerca i Norrisa).

Uz Sennu svakako najbolji vozac F1. Tu se sada pridruzuje i Hamilton, ali za njega mogu reci "samo" da je, kockicama koje su mu se poslozile, najtrofejniji - ali daleko od najboljeg svih vremena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...