Jump to content
FAS Goran
Martin

2021 Dacia Logan 1.0 Tce ECO-G Comfort

Recommended Posts

5 hours ago, Martin said:

nedostaju potkrila oko zadnjih točkova i izolacija na poklopcu gepeka.

To sam nekoć i na c-elysee video da nema. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čestitke za mali jubilej ! Da ih što više dočekaš u tako dobrom raspoloženju,

 

Što reče @Dale veoma korektni obrtaji u šestoj pri 130 km/h.

 

To što nemaš potkrila pozadi, nije samo po sebi smak sveta (dobru antikrozivnu zaštitu sigurno imaš), a ne verujem ni da je nivo buke u vozilu ( koji si ti izmerio "u normalnoj količini") baš mnogo zavisan baš od toga. Kada se štedi na zvučnoj izolaciji, štedi se na sve strane (na vozilu). A i štede svi (ne samo Dačija). Tako da ne verujem da bi ti postojanje potkrila pozadi bitno promenilo doživljaj nivoa buke.

 

Oko potrošnje goriva, mada znam da si već ranije iznosio svoju računicu o tome koliko je TNG varijanta energetski i ekonomski isplativija od obične, meni to i dalje nije jasno. Ne sporim da razlika u korist TNG-a postoji, ali, posle ovog tvog posta na 10.000 km ja i dalje mislim da nije ona baš onolika kako si davno navodio.

Naime, sa onog zapisa aplikacije sledi da imaš potrošnju goriva od 5,65 centi po 1 km ( ali, ispod si napisao i da si potrošio i 35 litara benzina, pa ne znam da li je to uključeno ili bi to tek trebalo dodati, ali, svakako je "sića", koja bi 5,65 eventualno "digla" na 5,66 :) )

Ja ( takodje "po aplikaciji") sa mojim benzincem imam trošak goriva od 1.980,34 evra na 24.634 km, što je 8,03 evro centa po 1 km.

Iskreno, obzirom na uobičajenu priču na temu isplativosti TNGa, očekivao bih razliku od blizu duplo.

Istina, kada bih ja utrošeno gorivo ( 1.586,54 litra ) obračunao po današnjoj ceni benzina, dobio bih cenu od 9,33 centa po 1 km. Ali, deo goriva sam potrošio i u 2020, kada je kod nas gorivo bilo smešno jeftino, a 10-ak puta sam sipao i na NIS pumpama u Višegradu i Foči.

Svejedno, čak i uz današnje cene goriva, razlika nije duplo. Pri čemu ja vozim vozilo visoko 168 cm, ali sam relativno retko na auto putu, gde ta visina "kolje" ( a "u gradu" tek toliko da iz njega izadjem, udjem ili kroz neki grad ili naselje prodjem ).

Tek, hoću da kažem, energetski-ekonomski, ne bi tebi bila dramatična razlika u troškovima goriva čak ni da si uzeo Logana TCe 90.

 

Ali, opet, prihvatam i poštujem, taj TNG ima 10 ks više, 10 Nm više i u zbiru preko 1.300 km autonomije, što su ipak osobine za svaku pohvalu.

 

Molim te da sve ovo gore ne shvatiš kao hejt, jer nije, već samo pokušavam da razmenimo argumente oko večite teme :) TNG vs. ne-TNG  :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/19/2022 at 10:07 AM, moron said:

Što reče @Dale veoma korektni obrtaji u šestoj pri 130 km/h.

Samo 500 manje od običnog. Manja buka, potrošnja,...Manje 4000E! Nikako  ne želim da omalovažavam bilo šta, ali ovakvi komentari,

 

On 2/19/2022 at 3:47 PM, totti said:

Dobiju to da ne mora baš drugom da se penje uz bubanj potok emoji3.png

nikako nisu na mestu ni uz smešak.:D

Dok je Tipo bio tu. Tempomat.

 

IMG-9f2a3473ee6da8bbf8e2d3820a5c2a24-V.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, knezevic76 said:

Pojma nemam šta pokušavaju da dobiju menjačima sa kratkim prenosima kao na 1.4 kod Tipa isto, 6 brzina.

FPT-ov C514.6 koji ide na atmosferce u Tipu i 500L uopste nije kratak menjac, naprotiv.

U 6. brzini je rastegnut na odlicnih 0.64, retko koji menjac u grupaciji ima i blizu tako mali prenos (tj. dugacku 6. brzinu). Poredjenja radi, C514.6 u 5. brzini ima 0.76 - sto je klasika za 6. brzinu za recimo noviji C635 menjac (koji i sam imam), a koji ide na masu turbo motora (i benzinskih i dizelskih 170 KS). Oko tih 0.76 mislim da se vrti i najvisi prenos petobrzinca u ustinutom 1.0 FireFly 100. Originalni 1.0 FireFly 120 od pre 5 godina, npr. u 500X ima sestobrzinac - takodje sa prenosom u 6. kao 1.4 FIRE u 5. brzini.

Tako da je stvar tu najvise do obrtnog momenta atmosferskog motora, a ne "kratkog" menjaca. Menjac mu upravo pomaze da se izbori, u sto je vise moguce situacija.

A ako vec idemo u detalje, ne treba zaboraviti i na prenosni odnos u diferencijalu (poslednja redukcija obrtaja motora). Doduse, kod Tipa je tu sitna razlika, 1.4 FIRE 95 je na 3.82, a 1.0 FireFly 100 na 3.73. Odnosno, Final ratio (menjac x diferencijal) je kod atmosferca 2.45, a kod malog turbaka 2.81 (znaci i u zbiru je opet Final ratio u korist atmosferca). Cisto da baratamo ispravnim tehnickim podacima, kacio sam ranije ove prenosne odnose na temama o motorizacijama, ko hoce da pogleda detalje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam sta je hteo @spaad da kaze i gde se uvredio... Ja sam prijatno iznenadjen i divim se tim motorima. Ocekivao sam vece obrtaje na 130Kmh kod tih kubikaza jer sam pre neki dan vozio tvingo 1.2 16v atmosferca 3600 obrtaja na 120Kmh na tempomatu, a ako odem na 130, priblizim se 4K. Ok, to je 10 god star auto i atmosferski motor, ali takodje vozim i 1.4TSI od 160KS i on je tik ispod 3K na 130Kmh. 
Svakako od ove teme i od teme gde je @knezevic76 predstavio svoj auto, imam sve vise interesantnih iskustava iz prve ruke. 
Pratim i rado citam, samo nastavi @Martin

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, spaad said:

Manje 4000E

Samo mi reci kojom računicom?

Tipo Sedan 1.4 u promotivnom "Family packu" košta 12.490€, Logan sa sa plinom uz sve moguće opcionale sa metalik bojom košta 15.440€! Znači 2950€, o količini opreme da ne pišem! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, Dale said:

ali takodje vozim i 1.4TSI od 160KS i on je tik ispod 3K na 130Kmh

Ocekivao sam vece obrtaje na 130Kmh kod tih kubikaza

Stvar je u sve vecem obrtnom momentu, koje moderni turbo benzinci ostvaruju na sve nizim obrtajima.

T4 FireFly opusteno ide na 285 Njutna ispod 1900 rpm, maltene vrednosti koje su ranije imali 1.9 dizelasi. 

T3 FireFly (i 100 i 120) su na 190 Njutna, opet vrednosti koje je iz skoro 300 ccm vise imao 1.3 Multijet.

Kratak off posto pominjes TSI - poredjenja radi 1.4 slicne generacije (230-260 Nm), kod mene se sa istih tih 0.76 prenosa vrti na 2700 rpm na 130 km/h (nepunih 3000 rpm na 140 km/h). Da ima 6. brzinu kao Tipo/500L atmosferac, verujem da bi na 130 km/h to islo cca 2500 rpm.

On topic, iako su motori od litra zapremine, uz daleko vise obrtnog mogu da ostvaruju ove putne brzine, na manjim obrtajima. Uz jos malo duzi prenos (u odnosu na pomenutih, standardnih 0.76) to bi moglo da bude i nize. Tako da se tesko mogu porediti pogotovo sa starijim atmosferskim motorima, po bilo kom parametru sem jednostavnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/19/2022 at 5:09 PM, Ivan said:
FPT-ov C514.6 koji ide na atmosferce u Tipu i 500L uopste nije kratak menjac, naprotiv.
U 6. brzini je rastegnut na odlicnih 0.64, retko koji menjac u grupaciji ima i blizu tako mali prenos (tj. dugacku 6. brzinu). Poredjenja radi, C514.6 u 5. brzini ima 0.76 - sto je klasika za 6. brzinu za recimo noviji C635 menjac (koji i sam imam), a koji ide na masu turbo motora (i benzinskih i dizelskih 170 KS). Oko tih 0.76 mislim da se vrti i najvisi prenos petobrzinca u ustinutom 1.0 FireFly 100. Originalni 1.0 FireFly 120 od pre 5 godina, npr. u 500X ima sestobrzinac - takodje sa prenosom u 6. kao 1.4 FIRE u 5. brzini.
Tako da je stvar tu najvise do obrtnog momenta atmosferskog motora, a ne "kratkog" menjaca. Menjac mu upravo pomaze da se izbori, u sto je vise moguce situacija.
A ako vec idemo u detalje, ne treba zaboraviti i na prenosni odnos u diferencijalu (poslednja redukcija obrtaja motora). Doduse, kod Tipa je tu sitna razlika, 1.4 FIRE 95 je na 3.82, a 1.0 FireFly 100 na 3.73. Odnosno, Final ratio (menjac x diferencijal) je kod atmosferca 2.45, a kod malog turbaka 2.81 (znaci i u zbiru je opet Final ratio u korist atmosferca). Cisto da baratamo ispravnim tehnickim podacima, kacio sam ranije ove prenosne odnose na temama o motorizacijama, ko hoce da pogleda detalje.

Ništa ja tebe nisam razumeo , elem, pitanje bi bilo Logan i Tipo imaju 100ks (170vs190Nm), turbo motore a oba se vrte pri 130 na 3000 obrtaja, jedan u šestoj a drugi u petoj brzini, šta se konkretno vidi i u čemu je razlika u vožnji sa jednim a u čemu sa drugim menjačem.
Po specifikacijama stoji da Tipo ima i manju potrošnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, knezevic76 said:

Ništa ja tebe nisam razumeo emoji38.png, elem, pitanje bi bilo Logan i Tipo imaju 100ks

Sugestija da Tipo atmosferac ima duzi menjac i od FireFly i od gomile daleko jacih turbaka, citirao sam na sta se konkretno nadovezujem:

6 hours ago, knezevic76 said:

Kod mene 130 u petoj na 3000obrtaja. Pojma nemam šta pokušavaju da dobiju menjačima sa kratkim prenosima kao na 1.4 kod Tipa isto, 6 brzina.

Da imamo prenos u najvisoj brzini kao Tipo atmosferac (0.64 umesto 0.76), vrteli bi se svi na neku stotinu rpm nize. To je poenta :) , menjac je dobar sto se prenosa tice. Jedino trazi malo vise rada u kombinaciji sa FIRE motorom, ali to je vec do manjeg obrtnog.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moronI plin i benzin na 100 km koštaju me oko 700 rsd. (Plin sam računao da troši 6.8 x 94 rsd i benzina 0.35 x 171). Čist benzin sam računao da košta oko 940 rsd, ako je potrošnja oko 5.5 i računao sam upravo ovako jer nisam našao nižu potrošnju od navedene. Razlika je oko 240 dinara i ako prelaziš 2500km mesečno, uređaj se isplati nakon 14 meseci. 

 

Menjač na Loganu je odličan, lepo se šalta. 5 i 6. stepen fino su razvučeni. U 5. stepenu motor postiže finu elstičnost, dok u 6. stepenu može lagano da se vozi od 80 do 180. Lepo su uparili TCe sa ovim menjačem. Za TNGom vozi se lagano kao pero. 

 

Daleko ozbiljnija kola imaju problem da mi odmaknu ili preteknu kada se penjem uz Iriški Venac. Niiiiisam bojrejser, ali kenja mi se kad vidim kako se kurče sa raznim bmw, OOOO i sličnim. :lol: Dačiju ubacim u LPG mod i fiju....

Naravno, ako napolju nije velik minus i ledeno, jer onda automatski, pri jačem gasu, prebacuje na benzin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/19/2022 at 6:46 PM, Ivan said:
Da imamo prenos u najvisoj brzini kao Tipo atmosferac (0.64 umesto 0.76), vrteli bi se svi na neku stotinu rpm nize. To je poenta  , menjac je dobar sto se prenosa tice. Jedino trazi malo vise rada u kombinaciji sa FIRE motorom, ali to je vec do manjeg obrtnog.

Ne kapiramo se, pitao sam te konkretno za Tipo Turbak i Logan Turbak, nikav atmosferac........
Nema veze.

@Martin na tvoju kilometražu, računica je jasna, tu nema dileme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, knezevic76 said:

Ne kapiramo se, pitao sam te konkretno za Tipo Turbak i Logan Turbak, nikav atmosferac........

Kapiram ja :) , jer sam se samo nadovezao na tvrdnju da Tipo atmosferac ima kratak menjac, a upravo je suprotno.

Nisam ni pominjao Logan, jer na Automobile-Catalog nisu obezbedili neke od podataka za ECO-G (upravo prenosne odnose, diff, medjuubrzanja, itd...). A bas sam gledao, jer bi bilo interesantno da procaskamo i uporedimo konkretna merenja iz prakse.

 

Sto se plina tice, pogotovo na ovolike kilometraze, pitanje je samo koliko ce (malo) meseci proci dok se ne isplati. Meni se podaci uklapaju otprilike kao kod @moron, ukupna kombinovana (BG+otvoren put, dakle sigurno daleko niza prosecna brzina) se dugo vrtela na oko 8 EUR/100 km. Sa Coronom, vise lokala i visim cenama benzina, mislim da je izguralo na 8.6 EUR/100 km (7l/100 km) za ove 4 godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/19/2022 at 7:21 PM, Martin said:

Daleko ozbiljnija kola imaju problem da mi odmaknu ili preteknu kada se penjem uz Iriški Venac. Niiiiisam bojrejser, ali kenja mi se kad vidim kako se kurče sa raznim bmw, OOOO i sličnim. :lol: Dačiju ubacim u LPG mod i fiju....

Kako si dosao do zakljucka da daleko ozbiljnija kola imaju problem da ti odmaknu ili da te preteknu? Tako sto vozis pun gas i u saobracaju ti daleko ozbiljnija kola ne odmicu ili ih pretices? Ili mozda daleko ozbiljnija kola ti ne odmicu kada vozis na pola gasa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima tih dačija sad dosta po gradu, Stepway se isto namnožio kroz par meseci dobro. Par se parkira kod mene u bloku, u odnosu na MK2 zaista bolje odrađen auto. 

 

A breeee, čovek razrađuje auto i plinski uređaj, što ste takvi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Martin said:

@moronI plin i benzin na 100 km koštaju me oko 700 rsd. (Plin sam računao da troši 6.8 x 94 rsd i benzina 0.35 x 171). Čist benzin sam računao da košta oko 940 rsd, ako je potrošnja oko 5.5 i računao sam upravo ovako jer nisam našao nižu potrošnju od navedene. Razlika je oko 240 dinara i ako prelaziš 2500km mesečno, uređaj se isplati nakon 14 meseci. 

Ne sumnjam ja ( i verujem ti ) da će tebi na tvoju godišnju kilomtražu od 30 hiljada km da se za samo 14 meseci isplati doplata za TNG verziju, već samo kažem da iz podataka koje je zabeležila tvoja i moja aplikacija sledi da bi ti dosadašnjim troškovnim ritmom sa TNG verzijom na 100 hiljada km za gorivo ( pretežno TNG, uz trunku benzina) dao cca 5.650 evra, a ja za benzin dao cca 8.030 evra. To je mene začudilo, jer sam uz uobičajene priče na tu temu, bio ubedjen da je razlika "duplo". A očito nije. Samo to.

 

Inače, ne bih se složio sa kolegama koje dovode u sumnju potentost te dačije u svakodnevnim uslovima vangradskog saobraćaja. Nesporno nije "Ferrario" (kao ni mnoga druga vozila), ali, sa deklarisanim perfomansama, to je više nego dovoljno brzo i dovoljno startno vozilo za veoma prijanta vangradska putovanja. Sad, što je nekome ubrzanje od oko 12 sekundi "slabo", druga je stvar. Znam i neke ljude koji voze kola sa 320 ks i ubrzanjem od npr. 6 sekundi, pa im "drugi" za tako nešto kažu da je slabo, jer oni voze nešto što ubrzava za 5, mada ima i kola koja mogu i za 4 sekunde. Jbg, uvek ima i brže i startnije.

Sve je uvek i dosta stvar samog "ugla gledanja" :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo mi je bio 5 post ovog meseca, ali se knezevicu vec javilo da cu komentarisati, mislim i meni se javilo da ce neko mozda iskomentarisati mene, a ne moj post, tj. sadrzaj istog i ono na sta se odnosu, ali ok.

 

Nemam previse vremena i kada mogu volim da iscitam neke teme, pogotovo ako su postovi od ljudi koje shvatam ozbiljno i onda mi tako nesto zapadne za oko.

 

Nisam vozio dacijin 1.0tce, ali jesam 1.2tce, 1.2tsi, 1.0tsi, 1..0 ecoboost i znam sta se moze ocekivati od takvih motora i da su vise nego korektni za upotrebu, ali poredjenja performansi u bilo kom kontekstu sa nekakvim daleko ozbiljnijim automobilima su ne samo nerealna nego besmislena za temu, samo kvare utisak.

Kako onda da shvatim neke druge utiske, a mene/suprugu potencijalno zanima ovaj motor u novom kliu.

 

Mozda je martin sa tim poredjenjem hteo da afirmise ozbiljnost logana, mozda ga je ponela euforija jer mu je automobil daleko prevazisao ocekivanja, ne znam.

 

Ne znam koje su to kolege dovodile u sumnju potentnost dacije u svakodnevnim uslovima, ja sam smatram opravdano doveo u sumnju tvrdnju da daleko ozbiljnija kola imaju problem u odnosu na daciju.

 

Uopste se nisam upustao u tome sta je kome slabo, a sta nije.

Cak je i meni interesantan ovako neki motor, manje mi je bitno dal je tce, tsi ili ecoboost jer su smatram svi prilicno ispeglani sad.

 

Samo "lets keep it real" :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, vagenovac said:

 

Kako si dosao do zakljucka da daleko ozbiljnija kola imaju problem da ti odmaknu ili da te preteknu? Tako sto vozis pun gas i u saobracaju ti daleko ozbiljnija kola ne odmicu ili ih pretices? Ili mozda daleko ozbiljnija kola ti ne odmicu kada vozis na pola gasa?

Pišući post, znao sam da ćeš odreagovati. Bez ljutnje molim, drugarska šala. :lol:

 

Slažem se, treba biti realan. :thumbup:

 

9 minutes ago, vagenovac said:

Mozda je martin sa tim poredjenjem hteo da afirmise ozbiljnost logana, mozda ga je ponela euforija jer mu je automobil daleko prevazisao ocekivanja, ne znam.

 

Samo "lets keep it real" :) 

 

Otprilike oba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, bane1321 said:

Samo mi reci kojom računicom?

Tipo Sedan 1.4 u promotivnom "Family packu" košta 12.490€, Logan sa sa plinom uz sve moguće opcionale sa metalik bojom košta 15.440€! Znači 2950€, o količini opreme da ne pišem! 

Izvini. Nije 4000, nego 3000 evra.  Kad neko sedne u @knezevic76 Tipo i u bilo koju Dačiju Sandero, Logan, Stepway, za do 16K evra vidi osetnu razliku.  O opremi , kvalitetu enterijera, tek ne treba pričati.  Slično je i sa ovim poređenjem koje si stavio.

 

Veliko izvinjenje @Martin zbog spamovanja teme.  Auto koji si kupio je odličan!  Nek te služi dugo i mnogo bezbednih kilometara ti želim. Sledeći nek bude 10K evra skuplji.:respect:

Izvini još jednom.

Pozz.

 

 

Edited by neshaoct
popravio tagove

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet nije dobra matematika, iz dva razloga:

1. Nije ista klasa auta - Tipo je C (dobro izvedena na B platformi, ali opet C), a Logan B.

2. Ono gore je poređenje najjeftinijeg Tipoa na čeličarama i bez boje, sa top of the range Loganom.

 

Svako ima svoj ukus i neke svoje potrebe. Izvinjavam se ako sam bio bezobrazan, ali mi malo zaparalo uši to poređenje... I ja sam dok su drugi pazarili Tipo Lounge, uzeo Toyotu Auris za slične pare, pa nikog nisam ubeđivao u svoj izbor!

:thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tek sad videh temu, odličan izbor, Dacia je napredovala valjano, a ta verzija sa TNGom, je verovatno najisplativija, dugoročno gledano. Sa tvojih 30K km /god, ekspresno otplaćivanje investicije.

 

Cena servsiranja, na prvi pogled visoka, ali za tvoj tempo vožnje, je OK.

 

Ono što reklamiraju da je ušteda 50% na TNG, jbg preteruju, ali je oko 20%, i svakako je to dovoljno, da se ne razmišlja o dizelu i eventualnim problemima ...

 

Neka te dobro služi

 

predložio bih ti povremenu vožnju na BMB, možda i da sipaš neke aditive za čišćenje dizni, jer tvojim tempom a sa tako malo vožnje na BMB, velike su šanse da se kasnije benzinske dizne zapuše / zaprljaju. A kako održavaš u ovlašćenom servisu, čišćenje dizni ima da valjano košta, mada mogao bi da ga uradiš i van Dacie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...