Jump to content
FAS Goran
Martin

2021 Dacia Logan 1.0 Tce ECO-G Comfort

Recommended Posts

5 minutes ago, Martin said:

Nisam dosipao benzina, ali prema podacima sa borda, potrošnja benzina je do 0.5 litara na 100 km. A potrošnja plina je oko 6.5 litara.

Ujutru, nakoin hladnog starta, potrebno je oko 1.5 km da prebaci na plin. Kasnije u toku dana, ta distanca je mnogo kraća. Često, odmah nakon starta motora prebaci se na TNG.

 

Pređeni km košta 0.063 centi ili 7,38 dinara.

Po toj ceni jednog km-a, ispada da bi ona tvoja prethodna "croma 8,32" na 100.000 km na ime goriva imala trošak od "plus" 1.858 evra u odnosu na tu Eco-G verziju ... :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 evra mesečno za održavanje mi deluje kao puno. Ali, možda je na neki način pogrešno/neprimereno porediti cenu održavanja potpuno novog i veoma starog vozila (kod jednog menjaš maltene samo ulja i filtere, a kod drugoga nema šta vremenom ne menjaš ), ali i njihovu potrošnju (jer savremeno vozilo svakako troši manje od nekog starijeg, od pre 10-ak godina). 

:)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/22/2021 at 6:59 PM, Martin said:

 Ali ipak je nov model u pitanju i ne bih mnogo rizikovao gubitkom garancije.

 

Upravo suprotno, sa novim modelom je daleko rizicnije voziti bez garancije, nego sa starim, jer kod neovlascenih servisa jos nije poznat, a i dostupnost delova je problematicna, kao i cena.

 

Recimo na cromi je radjena polugeneralna jer su upale klapne u motor, a da se to desilo pod garancijom dobio bi novu usisnu granu i motor nov novcat.

 

Cak pouzdanost novog i polovnog auta nije toliko razlicita, ako bi gledao br. kvarova na recimo 1000 primeraka, ali je zato neuporediva razlika u nacinu otklanjanja problema, pod garancijom problem treba da se otkloni po PS i bez troskova (za vlasnika).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moronNije za poređenje pitanje održavanja, ali to je ono što sam plaćao (dodao bih cimanje sa majstorima i trošenje slobodnog vremena).

Naglasio bih progresivniji rast cene LPG u odnosu na benzin i ED.

 

@vagenovac Možda nisam pravilno formulisao rečenicu ili me nisi razumeo, ali htedoh reći da je rizik sa novim modelom servisirati vozilo van ovlašćenog servisa i rizikovati gubitak garancije. Npt, da sam uzeo Tipa, ne bih imao mnogo dileme, jer je to model koji se proizvodi od 2015. godine pa su rezervni delovi dostupni. Za razliku od Logana III koji se proizvodi godinu dana.

10 hours ago, andreja.micovic said:

Zbunili ste me malo sa centima... Još malo pa će vam i plaćati za pređene km. 

 

Gde da sipam da prođem i sa 0.1 centi po km? :)

 

Moron je insisitirao na detaljnijoj računici. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ja sam kriv jer sam zamolio da izrazi prosečan trošak goriva (TNG+benzin) po jednom kilometru :) 
Slično mogu ( po 1 km ) da se gledaju i troškovi redovnog servisiranja ( i eventualnih kvarova, ako do njih dodje, a plate se iz svog džepa, zavisno da li je u garanciji ili ne ). Pa i za ovu dačiju. Ali, visina troška po 1 km bitno zavisi, izmedju ostalog, od toga: 
a)    koliko je vozilo staro i da li su tu već dospeli „veliki servis“ i slični veći troškovi (npr, kočioni elementi ili je nastao neki vanredan kvar ), koji se javljaju tek na većim kilometrima (jer, dok je vozilo novije i mladje, imaš samo maltene zamenu ulja i filtera, a igranka dolazi kasnije),
b)    od ritma kilometara i da li se vozilo godišnje vozi onoliko koliko idealni plan održavanja postavlja kao granicu za redovan godišnji servis (jer, ako plan kaže da je godišnji servis svakih 15 ili 20 hiljada, a ti prelaziš godišnje samo 5 ili 10 hiljada, trošak servisa po 1 km značajno raste).
Primera radi, ja sa novijim benzincem do sada imam prosečan trošak redovnog servisiranja od samo 0,00662 evra po jednom kilometru ( teoretski - 662,82 evra na 100.000 km ), a sa starijim dizelom (bez ikakvog kvara) imam trošak od 0,01972 evra po jednom kilometru ( teoretski – 1.972 evra na 100.000 km). To tako samo PRIVREMENO i PRIVIDNO izgleda zato jer se jedan automobil godišnjim ritmom uklapa u kilometre iz idealnog plana i zato što taj automobil je noviji i za sada ima samo zamenu ulja i filtera ( a kada dospe i ostalo, cifre će da „uzlete). I zato kada oba zaista predju stvarnih 100.000 km, ja verujem da će taj benzinac troškovima servisiranja da debelo ode iznad dizela :) 
Elem, Martinova sreća (pogodnost) u troškovima servisiranja logana u ovl. servisu je upravo to što godišnje prelazi idealne kilometre - baš onoliko koliko plan kaže. I što je svako vozilo u svojoj ranoj mladosti maltene samo u fazi zamene ulja i filtera ... 
Ali, kao što sam i negde gore napisao, ja na mestu Martina ne bih imao dilemu – samo ovl. servis – najmanje dok traje garancija. A ako za vozila po isteku garancije imaju neke povoljnije uslove održavanja ( što imaju mnogi brendovi u Srbiji ), što da ne i posle.
Tek, "pratimo priču" ovog Logana i dalje, a Martinu izvinjenje za možda malo veći O.T. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Martin said:

Moron je insisitirao na detaljnijoj računici. :)

Kakvo je to oslovljavanje postovanog kolege - nisam drukara, ali ako glavnokomandujuci @MS PK ovo vidi, moze vrlo lako da se popije minimalno jedan disciplinski Mod Preview :stuart: .

 

PS: Nece kolega da mu promenim nick pa to ti je, a pitao sam ga lepo, potvrdice i sam. Ovako je bar meni nelagodno uvek kada treba direktno da mu se obratim :D .

A sto se tice ovakvih raznoraznih detaljnih podataka i pitanja po forumu - covek igra na ziletu izmedju toga da pomislis da je:

1. filigrantski precizan entuzijasta

2. provokator :P 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

Da, ja sam kriv jer sam zamolio da izrazi prosečan trošak goriva (TNG+benzin) po jednom kilometru :) 

ma trosak je u evrima ne u evro centima jer ste pisali  0.067... eur centi gde 100km izadje 6.7 eur centi ne 6.7 evra sto je prava vrednost 

lepo je Martin napisao posle u dinarima, sto je najrelevantnije

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si, pisao sam pogrešne vrednosti po 1 km ( ali, iz njih sam izvodio ispravne cifre na 100.000 km ), tj. reč "centi" je bila suvišna.

Hvala :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali i pocetak recenice :stuart: ?

Gospodin Moron je pitao...

:D

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je prilicno interesantno da se na 130 Kmh vrti na manje od 3K obrtaja... Jel to inace tako ili ovo bilu u nekom specificnom trenutku? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mnogo, oko 67-69 DB (aplikacija na telefonu).

 

Ovo je prenos u 6. stepenu, na ravnom, sa uključenim tempomatom.

 

 

Kad smo kod buke, nedostaju potkrila oko zadnjih točkova i izolacija na poklopcu gepeka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...