Jump to content
FAS Goran
Martin

2021 Dacia Logan 1.0 Tce ECO-G Comfort

Recommended Posts

Slažem se. Nek bude i 500e, opet se ne isplati rizik. Naročito kod novog modela, koji nije čak ni FL verzija.

 

 

Ali za ovu cenu servisa, očekujem da auto iz radionice izađe čist i uredan. Da ne moram ribati volane, menjače i ručne....doduše, ručne nema, samo taster. :)

Edited by Martin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nisi slucajno gledao koje svecice idu po specifikaciji, cisto me tehnicki zanima?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iridijum, 10e komad - to je ono što sam našao na netu. Piše u tehničkoj knjižici, al nisam gledao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01 ali znas da je bas na novim 1.4 atmo (500l i tipo) bila gomila problema raznih, od prevelike potrosnje ulja, problema sa kvacilom i tako dalje.

Verovatno su stari motor negde zakinuli, jer ti motori u grande puntu ili novom bravu uopste nisu imali problema skoro.

Tako da mozes misliti da su oni ostali bez garancije, dzabe sto je prost motor i sto je (bio) dokazan.

Послато са SM-A528B помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Martin said:

I pored visoke cene gasa, vožnja je opet jeftinija nego na dizel (u odnosu na Cromu, ušteda je oko 10000 dinara na mesečnom nivou). 

Misliš na uštedu u odnosu na Fiat Cromu 8.32 ili na neku drugu ?

:)

59 minutes ago, Martin said:

S obzirom da su skočile i cene kod majstora - ušteda po servisu, da radim van ovlašćenog servisa, kreće se u proseku oko 60 evra. Za 5 godina, to je oko 300 evra.

Ja sam čuo da samo redovan servis TNG uredjaja u ovl. Dačija servisu (kao uslov garancije) košta preko 60 evra (a da se radi svakih 20 kkm ili jednom godišnje ) i znam da neki kažu da je to pet puta više nego van ovl. servisa (ja ne znam, nikada nism imao TNG).

 

Ne znam koliko koštaju i koliko su česti atesti za TNG, ali, kažu, sve da želiš, da ta kola (u nekom kasnijem periodu njihovog života) ne bi mogao da preradiš da više ne budu TNG verzija.

 

Tek, neki vele da to sa TNG-om više nije ni izbliza tako isplativa varijanta ka nekada. Naravno, sve zavisi kako kome, jer ne prelaze svi godišnje isti broj kilometara, niti svi voze u istim uslovima (neko predje 20 kkm godišnje van grada, a neko 20 kkm godišnje po gradu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma na ovu moju bivšu, Nuova Croma 110 kw, ručni menjač m32crkodabogda:D

 

Na putu do posla i nazad, Croma je trošila 5.5 litara ED, a Logan 6 litara TNG i 0.3 l benzina.

Edited by Martin

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, Martin said:

Iridijum, 10e komad

To je to, pretpostavio sam. Mi ovde na turbake po fabrici stavljamo NGK IKR9J8 (Laser Iridium), koje su 1500-1700 din van ovlascenih, bas na nekoj od tema smo komentrisali preporucene intervale zamene s obzirom na cenu. Koji idu od 20.000 km, pa do tvrdnji pojedinih majstora da to slobodno moze da gura par destina hiljada km :) . 

Posto u planu odrzavanja koji si okacio vidim zamenu na svakom servisu (godinu dana ili 30.000 km), a vecina ljudi daj Boze da predje i upola, pa je bespotreban trosak, a kod ovlascenih su verovatno i skuplje. Tebi taj podatak nista ne igra svakako, jer prelazis dosta vecu kilometrazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites



Evo cenovnika pa sami procenite. Smatram da je ovo skupo. Samo servis tng uređaja je 7500 dinara, a menja se jedan filter (koji košta par stotina dinara).
Screenshot_20211105_105739_com.android.chrome.thumb.jpg.730936409a5a71679a319feec14b57d6.jpgScreenshot_20211105_105748_com.android.chrome.thumb.jpg.def04d73915d416ee3182d2d4873661d.jpg
 
Garancija traje 5 godina. Razmišljao sam o održavanju u sopstvenoj režiji, ali opet smatram da je ipak isplativo ići u ovlašćeni servis tih pet godina. Jer, šta u slučaju otkaza nekog dela?


Ovde postoji par zackoljica.
Covek kupi jeftiniju verziju renoa a plaća delove I servise kao da ima 5000€ skuplji reno.
Zatim, kazu mali servis na 30000km, ali u vicini slucajeva bude ta kilometraza uslovljena I vremenski tipa
30000km ili dve godine, kod mene je 15000km ili godinu dana. Dakle ja bih 30000km presao za 3 godine I radio dva servsa ako je po kilometrazi ali vremenski cu raditi TRI servisa.
Martin prelazi dosta kilometara I radiće servis jednom godišnje, 4 mala I jedan ovaj veći, dakle za pet godina oko 150000 dinara, ali posto vozi na TNG I štedi 10000 mesecno, za prvih godinu dana ce otplatiti sve servise, za drugih godinu dana ce otplatiti gasni uređaj I nakon toga ce mu plin otplacivati pola mesecne rate za kredit za auto.
Ja ću na Tipu za 4 godine uraditi 4 servisa I mislim da nece izaci vise od 60-80000 dinara. Van ovlašćenog bi to bilo možda 40000 dinara.

Što se navedenih cena tiče ovo kod Renoa / Dacie je dranje, poprilično, pa pogledajte cenu kraja spone.

Što se održavanja u garantnom roku tiče tu nema mnogo kalkulacija. Kod mene je garancija 4 godine na motor menjač, za to vreme ću reći 40-50000km I uraditi neka 4 mala servisa.
Na electronicu su mi rekli da je garancija dve godine.
E sad, moj far je oko 100000 dinara, a tu su još I raznorazne sonde, multimedia, digitalni displej itd.
Pošto je sve to, zajedno sa motorom, praktično novo, u smislu, skoro izbačeno na tržište, tu ne vidim logiku da se zeza sa garancijom.

Nakon isteka garancije mogu održavati van ovlašćenog ali opet tog momenta ću izračunati razliku u ceni održavanja, ako ne bude drastična , onda opet u ovlašćeni.

Na kraju krajeva, nov auto odrzavan u ovlašćenom sa poznatom istorijom će kasnije u postprodaji imati jaču cenu, a evo iznad I odgovora zašto je ta cena jača, plus što isti taj auto može da se u auto kući u kojoj je održavan I kupljen da se zameni uz doplatu za novi, mnogo lakše I uz neke benefite koje neće dobiti neko sa strane.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

:thumbup:

 

Ovome težim nakon otplate kredita - "Na kraju krajeva, nov auto odrzavan u ovlašćenom sa poznatom istorijom će kasnije u postprodaji imati jaču cenu, a evo iznad I odgovora zašto je ta cena jača, plus što isti taj auto može da se u auto kući u kojoj je održavan I kupljen da se zameni uz doplatu za novi, mnogo lakše I uz neke benefite koje neće dobiti neko sa strane."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Održavanje ovog vozila (kao i bilo kog drugog vozila ) je u periodu garancije jeftino ako se čovek godišnjim kilometrima potpuno uklapa u godišni ritam iz plana održavanja (što sa ovom konkretnom dačijom i jeste slučaj). Ovaj plan Dačije je optimalan (najniži je trošak redovnog održavanja) samo ako godišnje prelazite 30 hiljada kilometara. U toj (idealnoj) varijanti, 90 hiljada km ćeš preći uz samo tri redovna servisa. Budeš li prelazio 15 hiljada godišnje, za 90 hiljada ćeš imati šest redovnih servisa, a najjeftniji godišnji servis je 22.950 (oko 195 evra), pri čemu ne znam koliko bi u varijanti rtima po 15 kkm godišnje za to vreme (90 kkm) imao tih jeftinijih, a koliko onih skupljih servisa. Kao ni kada je "veliki servis" kod tog motora (na koliko godina), a čak i da ima sistem razvoda sa lancem, ima tu posle par godina svakako zamena PK kaiša i španera, a možda i antifriza. Ali, kako rekoh, nje to problem samo dačije (suviše optimističan i ideaan plan održavanja koji se predočava kupcu pri kupovini), tako je kod svih brendova. Svi gledaju da ti "prećute" (pri kupovini) neke bitne stvari oko redovnog održavanja i da te "zavrnu" (posle).

p.s. izvinjavam se ako je O.T.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je kolega sve uklopio odlično. Na tu kilometražu najbolji je nov auto + plin. 

Da vozi polovnog dizela servis bi mu bio oko 60-70 evra minimum, a radio bi ga na 10-15.000km. Znači minimum bi dao 120e, moguće i 180e za jedan interval kod Dačije. Što neko reče, uz bolju potrošnju i manju cenu plina, itekako će se isplatiti.

Naravno, Dačija nije Audi, ali mislim da Martinu više znači pouzdanost i bezbrižnost novog auta! Koliko videh iz opisa na početku, vrlo korektan auto!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/20/2021 at 6:25 PM, totti said:

Meni bode oči što dva filtera i otprašivanje kočnica (šta god to značilo) košta dodatnih 18.000 din.

 

 

Baš to, a dodatno što ta dva filtera (vazduha i klime) menjaju svake druge godine ili na 60.000km vožnje po srpskim putevima  :blink:

S' ovakvim planom održavanja ja bi 'ladno odjeb'o ovlašćeni ili ne bi ni doneo odluku o kupovini novog auta kod njih. Cene rezervnih delova neću ni da komentarišem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, PremieRacing said:

Baš to, a dodatno što ta dva filtera (vazduha i klime) menjaju svake druge godine ili na 60.000km vožnje po srpskim putevima

Cilj "plana održavanja" je da kupac stekne utisak najpovoljnije moguće cene održavanja ( a ne one cene koja će i da se ostvari ). Slično kao i Dačija, tako i u svim Toyota planovima održavanja piše da se filter klime menja svake dve, a filter vazduha svake četiri godine, pa opet i u takav (proredjen) ritam servisnih radnjih na 120 kkm kod Tooyte dobijaš "planirane cifre" od 1.600-1.800 ili 2.000 evra. A kada kupiš kola i dodješ na redovan servis, on ti neće filter klime menjati na svakom drugom ( "godišnjem" ), ni filter vazduha tek na svakom četvrtom ( "godišnjem" ) servisu. Jer, ko će normalan da drži filter klime dve godine u svojim kolima ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se da je plan održavanja nebulozan i u zavisnosti o godišnje kilometraže - skup. Ali ipak je nov model u pitanju i ne bih mnogo rizikovao gubitkom garancije.

 

Na kraju, kupim filter i menjam ga sam, ko ga šiša. Ovih dana prolazi propisan period razrade (3000 km), pa će moći da se dekarbonizuje kako treba.;)

Edited by Martin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ja ni rekao, a ni pomislio da bi trebalo da napustiš ovlašćeni servis radi ostvarenja niže cene odžavanja, a sve uz gubitak garancije. Sve to - "ni pod razno".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ona tvoja prethodna "croma 8.32" ( :) ) je trošila ( ako ne grešim ) 5,5 litara dizela. Po današnjoj ceni ED-a kod NIS-a ( 174,40) i srednjem kusru kod NBS ( 117.5793 ), znači da bi svaki predjeni km sa "8.32" koštao (na ime goriva) 0.08158 evro centi :)

 

Koliko te košta svaki predjeni km sa tim TNG vozilom na ime "goriva" ( TNG+benzin zajedno)?

 

I, pošto si 3.000 km prešao za mesec dana, koliko su ti u proseku duge rute koje voziš? Jedan "start" na koliko km u proseku?

 

Pitam jer si negde pomenuo da na benzin ide oko 1,5 km, posle čega prebaci na TNG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam dosipao benzina, ali prema podacima sa borda, potrošnja benzina je do 0.5 litara na 100 km. A potrošnja plina je oko 6.5 litara.

Ujutru, nakoin hladnog starta, potrebno je oko 1.5 km da prebaci na plin. Kasnije u toku dana, ta distanca je mnogo kraća. Često, odmah nakon starta motora prebaci se na TNG.

 

Pređeni km košta 0.063 centi ili 7,38 dinara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbunili ste me malo sa centima... Još malo pa će vam i plaćati za pređene km. 

 

Gde da sipam da prođem i sa 0.1 centi po km? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...