Martin 799 Posted November 20, 2021 (edited) Slažem se. Nek bude i 500e, opet se ne isplati rizik. Naročito kod novog modela, koji nije čak ni FL verzija. Ali za ovu cenu servisa, očekujem da auto iz radionice izađe čist i uredan. Da ne moram ribati volane, menjače i ručne....doduše, ručne nema, samo taster. Edited November 20, 2021 by Martin Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17649 Posted November 20, 2021 Da nisi slucajno gledao koje svecice idu po specifikaciji, cisto me tehnicki zanima? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted November 20, 2021 Iridijum, 10e komad - to je ono što sam našao na netu. Piše u tehničkoj knjižici, al nisam gledao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted November 20, 2021 @ISV_01 ali znas da je bas na novim 1.4 atmo (500l i tipo) bila gomila problema raznih, od prevelike potrosnje ulja, problema sa kvacilom i tako dalje.Verovatno su stari motor negde zakinuli, jer ti motori u grande puntu ili novom bravu uopste nisu imali problema skoro.Tako da mozes misliti da su oni ostali bez garancije, dzabe sto je prost motor i sto je (bio) dokazan.Послато са SM-A528B помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3687 Posted November 20, 2021 9 hours ago, Martin said: I pored visoke cene gasa, vožnja je opet jeftinija nego na dizel (u odnosu na Cromu, ušteda je oko 10000 dinara na mesečnom nivou). Misliš na uštedu u odnosu na Fiat Cromu 8.32 ili na neku drugu ? 59 minutes ago, Martin said: S obzirom da su skočile i cene kod majstora - ušteda po servisu, da radim van ovlašćenog servisa, kreće se u proseku oko 60 evra. Za 5 godina, to je oko 300 evra. Ja sam čuo da samo redovan servis TNG uredjaja u ovl. Dačija servisu (kao uslov garancije) košta preko 60 evra (a da se radi svakih 20 kkm ili jednom godišnje ) i znam da neki kažu da je to pet puta više nego van ovl. servisa (ja ne znam, nikada nism imao TNG). Ne znam koliko koštaju i koliko su česti atesti za TNG, ali, kažu, sve da želiš, da ta kola (u nekom kasnijem periodu njihovog života) ne bi mogao da preradiš da više ne budu TNG verzija. Tek, neki vele da to sa TNG-om više nije ni izbliza tako isplativa varijanta ka nekada. Naravno, sve zavisi kako kome, jer ne prelaze svi godišnje isti broj kilometara, niti svi voze u istim uslovima (neko predje 20 kkm godišnje van grada, a neko 20 kkm godišnje po gradu). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted November 20, 2021 (edited) Ma na ovu moju bivšu, Nuova Croma 110 kw, ručni menjač m32crkodabogda Na putu do posla i nazad, Croma je trošila 5.5 litara ED, a Logan 6 litara TNG i 0.3 l benzina. Edited November 20, 2021 by Martin Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3687 Posted November 20, 2021 Znači, nije bila 8,32 ? E, jbg, maler Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted November 20, 2021 Niiiije jbg, ali je išla skoro kao 8.32 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17649 Posted November 20, 2021 49 minutes ago, Martin said: Iridijum, 10e komad To je to, pretpostavio sam. Mi ovde na turbake po fabrici stavljamo NGK IKR9J8 (Laser Iridium), koje su 1500-1700 din van ovlascenih, bas na nekoj od tema smo komentrisali preporucene intervale zamene s obzirom na cenu. Koji idu od 20.000 km, pa do tvrdnji pojedinih majstora da to slobodno moze da gura par destina hiljada km . Posto u planu odrzavanja koji si okacio vidim zamenu na svakom servisu (godinu dana ili 30.000 km), a vecina ljudi daj Boze da predje i upola, pa je bespotreban trosak, a kod ovlascenih su verovatno i skuplje. Tebi taj podatak nista ne igra svakako, jer prelazis dosta vecu kilometrazu. 1 PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7016 Posted November 20, 2021 Evo cenovnika pa sami procenite. Smatram da je ovo skupo. Samo servis tng uređaja je 7500 dinara, a menja se jedan filter (koji košta par stotina dinara). Garancija traje 5 godina. Razmišljao sam o održavanju u sopstvenoj režiji, ali opet smatram da je ipak isplativo ići u ovlašćeni servis tih pet godina. Jer, šta u slučaju otkaza nekog dela?Ovde postoji par zackoljica.Covek kupi jeftiniju verziju renoa a plaća delove I servise kao da ima 5000€ skuplji reno.Zatim, kazu mali servis na 30000km, ali u vicini slucajeva bude ta kilometraza uslovljena I vremenski tipa 30000km ili dve godine, kod mene je 15000km ili godinu dana. Dakle ja bih 30000km presao za 3 godine I radio dva servsa ako je po kilometrazi ali vremenski cu raditi TRI servisa.Martin prelazi dosta kilometara I radiće servis jednom godišnje, 4 mala I jedan ovaj veći, dakle za pet godina oko 150000 dinara, ali posto vozi na TNG I štedi 10000 mesecno, za prvih godinu dana ce otplatiti sve servise, za drugih godinu dana ce otplatiti gasni uređaj I nakon toga ce mu plin otplacivati pola mesecne rate za kredit za auto.Ja ću na Tipu za 4 godine uraditi 4 servisa I mislim da nece izaci vise od 60-80000 dinara. Van ovlašćenog bi to bilo možda 40000 dinara.Što se navedenih cena tiče ovo kod Renoa / Dacie je dranje, poprilično, pa pogledajte cenu kraja spone.Što se održavanja u garantnom roku tiče tu nema mnogo kalkulacija. Kod mene je garancija 4 godine na motor menjač, za to vreme ću reći 40-50000km I uraditi neka 4 mala servisa. Na electronicu su mi rekli da je garancija dve godine.E sad, moj far je oko 100000 dinara, a tu su još I raznorazne sonde, multimedia, digitalni displej itd.Pošto je sve to, zajedno sa motorom, praktično novo, u smislu, skoro izbačeno na tržište, tu ne vidim logiku da se zeza sa garancijom.Nakon isteka garancije mogu održavati van ovlašćenog ali opet tog momenta ću izračunati razliku u ceni održavanja, ako ne bude drastična , onda opet u ovlašćeni.Na kraju krajeva, nov auto odrzavan u ovlašćenom sa poznatom istorijom će kasnije u postprodaji imati jaču cenu, a evo iznad I odgovora zašto je ta cena jača, plus što isti taj auto može da se u auto kući u kojoj je održavan I kupljen da se zameni uz doplatu za novi, mnogo lakše I uz neke benefite koje neće dobiti neko sa strane.Послато са SM-A715F помоћу Тапатока 1 Martin reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted November 20, 2021 Ovome težim nakon otplate kredita - "Na kraju krajeva, nov auto odrzavan u ovlašćenom sa poznatom istorijom će kasnije u postprodaji imati jaču cenu, a evo iznad I odgovora zašto je ta cena jača, plus što isti taj auto može da se u auto kući u kojoj je održavan I kupljen da se zameni uz doplatu za novi, mnogo lakše I uz neke benefite koje neće dobiti neko sa strane." 1 knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
TheWickerMan 928 Posted November 20, 2021 Znači, nije bila 8,32 ? E, jbg, maler Thema je 8.32, ne Croma Gesendet von meinem KB2003 mit Tapatalk 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14832 Posted November 20, 2021 Jeste, Croma je turbo IE,a thema 8.32 Sent from my iPhone using Tapatalk 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted November 20, 2021 Meni bode oči što dva filtera i otprašivanje kočnica (šta god to značilo) košta dodatnih 18.000 din.Sent from my SM-G770F using Tapatalk 3 knezevic76, Martin and PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane1321 5988 Posted November 20, 2021 Tek sad videh temu! Pa da čestitam kolega i da te super služi! 1 Martin reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3687 Posted November 20, 2021 Održavanje ovog vozila (kao i bilo kog drugog vozila ) je u periodu garancije jeftino ako se čovek godišnjim kilometrima potpuno uklapa u godišni ritam iz plana održavanja (što sa ovom konkretnom dačijom i jeste slučaj). Ovaj plan Dačije je optimalan (najniži je trošak redovnog održavanja) samo ako godišnje prelazite 30 hiljada kilometara. U toj (idealnoj) varijanti, 90 hiljada km ćeš preći uz samo tri redovna servisa. Budeš li prelazio 15 hiljada godišnje, za 90 hiljada ćeš imati šest redovnih servisa, a najjeftniji godišnji servis je 22.950 (oko 195 evra), pri čemu ne znam koliko bi u varijanti rtima po 15 kkm godišnje za to vreme (90 kkm) imao tih jeftinijih, a koliko onih skupljih servisa. Kao ni kada je "veliki servis" kod tog motora (na koliko godina), a čak i da ima sistem razvoda sa lancem, ima tu posle par godina svakako zamena PK kaiša i španera, a možda i antifriza. Ali, kako rekoh, nje to problem samo dačije (suviše optimističan i ideaan plan održavanja koji se predočava kupcu pri kupovini), tako je kod svih brendova. Svi gledaju da ti "prećute" (pri kupovini) neke bitne stvari oko redovnog održavanja i da te "zavrnu" (posle). p.s. izvinjavam se ako je O.T. 3 bane1321, totti and Martin reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane1321 5988 Posted November 21, 2021 Mislim da je kolega sve uklopio odlično. Na tu kilometražu najbolji je nov auto + plin. Da vozi polovnog dizela servis bi mu bio oko 60-70 evra minimum, a radio bi ga na 10-15.000km. Znači minimum bi dao 120e, moguće i 180e za jedan interval kod Dačije. Što neko reče, uz bolju potrošnju i manju cenu plina, itekako će se isplatiti. Naravno, Dačija nije Audi, ali mislim da Martinu više znači pouzdanost i bezbrižnost novog auta! Koliko videh iz opisa na početku, vrlo korektan auto! 1 1 Martin and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5314 Posted November 22, 2021 On 11/20/2021 at 6:25 PM, totti said: Meni bode oči što dva filtera i otprašivanje kočnica (šta god to značilo) košta dodatnih 18.000 din. Baš to, a dodatno što ta dva filtera (vazduha i klime) menjaju svake druge godine ili na 60.000km vožnje po srpskim putevima S' ovakvim planom održavanja ja bi 'ladno odjeb'o ovlašćeni ili ne bi ni doneo odluku o kupovini novog auta kod njih. Cene rezervnih delova neću ni da komentarišem... 2 knezevic76 and alfini0507 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3687 Posted November 22, 2021 8 hours ago, PremieRacing said: Baš to, a dodatno što ta dva filtera (vazduha i klime) menjaju svake druge godine ili na 60.000km vožnje po srpskim putevima Cilj "plana održavanja" je da kupac stekne utisak najpovoljnije moguće cene održavanja ( a ne one cene koja će i da se ostvari ). Slično kao i Dačija, tako i u svim Toyota planovima održavanja piše da se filter klime menja svake dve, a filter vazduha svake četiri godine, pa opet i u takav (proredjen) ritam servisnih radnjih na 120 kkm kod Tooyte dobijaš "planirane cifre" od 1.600-1.800 ili 2.000 evra. A kada kupiš kola i dodješ na redovan servis, on ti neće filter klime menjati na svakom drugom ( "godišnjem" ), ni filter vazduha tek na svakom četvrtom ( "godišnjem" ) servisu. Jer, ko će normalan da drži filter klime dve godine u svojim kolima ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted November 22, 2021 (edited) Slažem se da je plan održavanja nebulozan i u zavisnosti o godišnje kilometraže - skup. Ali ipak je nov model u pitanju i ne bih mnogo rizikovao gubitkom garancije. Na kraju, kupim filter i menjam ga sam, ko ga šiša. Ovih dana prolazi propisan period razrade (3000 km), pa će moći da se dekarbonizuje kako treba. Edited November 22, 2021 by Martin 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3687 Posted November 22, 2021 Nisam ja ni rekao, a ni pomislio da bi trebalo da napustiš ovlašćeni servis radi ostvarenja niže cene odžavanja, a sve uz gubitak garancije. Sve to - "ni pod razno". 1 Martin reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted November 23, 2021 Mesec dana od kupovine i prvih 3000 km. Prezadovoljan. Odličan 5. 4 alfini0507, moron, djomla and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3687 Posted November 23, 2021 Ona tvoja prethodna "croma 8.32" ( ) je trošila ( ako ne grešim ) 5,5 litara dizela. Po današnjoj ceni ED-a kod NIS-a ( 174,40) i srednjem kusru kod NBS ( 117.5793 ), znači da bi svaki predjeni km sa "8.32" koštao (na ime goriva) 0.08158 evro centi Koliko te košta svaki predjeni km sa tim TNG vozilom na ime "goriva" ( TNG+benzin zajedno)? I, pošto si 3.000 km prešao za mesec dana, koliko su ti u proseku duge rute koje voziš? Jedan "start" na koliko km u proseku? Pitam jer si negde pomenuo da na benzin ide oko 1,5 km, posle čega prebaci na TNG. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted November 23, 2021 Nisam dosipao benzina, ali prema podacima sa borda, potrošnja benzina je do 0.5 litara na 100 km. A potrošnja plina je oko 6.5 litara. Ujutru, nakoin hladnog starta, potrebno je oko 1.5 km da prebaci na plin. Kasnije u toku dana, ta distanca je mnogo kraća. Često, odmah nakon starta motora prebaci se na TNG. Pređeni km košta 0.063 centi ili 7,38 dinara. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5900 Posted November 23, 2021 Zbunili ste me malo sa centima... Još malo pa će vam i plaćati za pređene km. Gde da sipam da prođem i sa 0.1 centi po km? 1 Martin reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites