Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Malo da osvežimo listu automobila forumaša sa ovim modelom, koga ovde skoro pa i nema (ne znam zašto, ja ih vidjam na putu baš dosta u poslednje vreme?).

Elem, drug uvozi iz Švice polovnjake, malo ih sredi (obično malo čukana, ili neki drugi sitni kvar), našminka (ponekad smanji kilometražu jer tamo to niko ne radi - njegove i reči čoveka u Švici koji kibicuje auta) i teraj dalje. Tako stiže Fiat Sedici do mene pre dva meseca: spolja vizuelno odličan (biće fotki kasnije), enterijer solidan, originalna kilometraža, papiri iz ovlašćenog servisa (iz poslednjih pet godina); a sad ono zbog čega je došao ovamo: na početku dijagnoza je bila usis vazduha, ali na kraju je stavljena nova turbina (oko 200-250e) o njegovom trošku, tako da je mene izašao 3700e plus registracija (jeste prva i nova saobraćajna i tablice, ali čak 40k i kusur dinara). 

 

U pitanju je Fiatov dizel motor 1.9 mjet sa 120ks / 88kw iz 2006, (ima DPF) sa 181k predjenih kilometara. Ima suzukijev 4x4 pogon, koji se pali po potrebi. Iz servisne knjižice se vidi: da je veliki servis radjen na 167k km, mozda pre godinu i po - ali tek cu da prevedem sve papire pa javim sve što se tiče održavanja tamo. Ovde sam samo uradio mali servis (Castrol 5w/30 plus filteri = 10k). Gume odlične zimske (dve iz 19' i dve iz 20') na fabričkim alu felnama (16"). Nazad ima ugradjenu kuku i parking senzore. Visok klirens, dovoljno mesta za 4 odrasle osobe, manji gepek (nemam ladicu i neću da bacam 50e na to), naslon za ruku, grejanje sedišta, radio, bluetooth za fon, podešavanje po visini volana i prednjeg sedišta, odlične bočne retrovizore i nesto manji unutrašnji. 

Ima šest brzina i odličnu startnost (ubrzanje), na otvorenom (regionalni put Arilje-Užice, nije bio na autoputu) troši 5,5l; po gradu (lokal) oko 7l; na makadamu i lošim putevima (prva i druga brzina) oko 7,5-8l. Stabilan pri velikim brzinama, u krivini, ali malo tvrdji i neudobniji na rupama i lošem putu. 

 

To su moji prvi utisci za ova dva meseca, mada sam verovatno zaboravio nešto, ali dosta od mene za prvo predstavljanje. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prilicno dobro i SX4 I Sedici drze cenu za polovnjak, iako je SX4 cesci na drumu. 

 

Zanimljiv koncept auta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odličan mališa, poseduje ga moj komšija isto zadovoljan, mada mu puno troši jer ga koristi kao gradski auto, i kaže da je krut...valjano...

Motor je najbolji deo Sedićija...

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, MS PK said:

Nije dosta, fale slike emoji3.png

 

 

22 hours ago, neshtry said:

Slike!

Sent from my moto g(8) using Tapatalk
 

Nažalost sam u gipsu trenutno, pa se slikanje odlaže do daljnjeg.:coffee:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam oduvek voleo SX4, bas mi je bio Cool...

Ali je uvek bio skup, a i nije mi trebao takav auto.

Uzivao sam u jednom Ytube kanalu, gde je vlasnik sa svojim SX4 4x4, i onim pravim off road gumama isao svugde, i izlazio po bas losim, snegom pokrivenim putevima. Bilo zadovoljstvo gledati.

Dobar je to auto

Nek te dobro sluzi...

Sent from my SM-A525F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, PremieRacing said:

Dobar? Sve OK?

Biće bolje, ispalo desno rame... Tvoj isto 1.9, jesi li zadovoljan, kako služi?

 

Tako da sad imam vremena da prevedem sve one papire iz servisa (na nemačkom jeziku). Inače, zaista uslužan auto, ali istina da je prilično tvrd, krut, neudoban... verovatno na uštrb 4x4 pogona. 

 

Još jednu zamerku imam, ali to je do konkretno mog auta - ne svih (mada sam čuo da i drugi imaju isti problem): problem kod prvog paljenja hladnog motora! Bez obzira dal' je napolju 0 ili 35 stepeni dešava se da upali tek posle trećeg, četvrtog dužeg verglanja. Provereni grejači - svi ispravni. Sad sačekam da pumpa odradi svoje (15sek), vratim ključ, pa opet kontakt, sačekam lampicu grejača (3sek) i onda palim. Ali i tako se dešava da ne upali na prvu... :thumbdown: Kasnije sve ok, upali na čvrgu, u vožnji nema nikakvih problema... Mora da je neki senzor, relej - ne razumem se bas...

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, Che Guevara said:

problem kod prvog paljenja hladnog motora

To je opšte poznata "boljka" kod 1,9 8V, imaš na temu u Nuova Bravo. Rešava se izmenom mape. Evo i teme. Tako da ne uzbuđuj se. Daj kontakt 2-3 kluča da nabije pritisak i upali normalno. Tako pali svaki novi Bravo sa tim motorom i prvim generacijama 1,6 mjet koji nemaju "sređenu" mapu. Druga stvar, starter ima brzine, pa je i malo tromiji/sporiji. Doduše, ja nemam problem kada je toplo, tek negde oko 7-12C i znam za navedeni "problem". 

 

39 minutes ago, Che Guevara said:

prilično tvrd, krut, neudoban

Kratko međuosovinsko rastojanje, ogibljenje i sedišta, nema šta drugo. I kratko međuosovinsko ima Niva pa mi je full udoban auto za neravne puteve i džombe, ali neću spominjati zvučnu izolaciju i Kamazov neuništivo - pištaćjuči menjač :D 

 

Kad smo kod toga, kako vam se čini van puta i radi li taj 4x4 valjano ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, ISV_01 said:

To je opšte poznata "boljka" kod 1,9 8V, imaš na temu u Nuova Bravo. Rešava se izmenom mape. Evo i teme

 

Kad smo kod toga, kako vam se čini van puta i radi li taj 4x4 valjano ?

Prvi put čujem za to, ima li račun da se sredi ta mapa (cena troškova)?

 

Ja sam uzeo pre dva meseca, tako da još nisam imao prilike da isprobam 4x4...

11 minutes ago, neshtry said:

Jel i sx4 ima jtd?

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

 

Ima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh težak ovaj nemački :coffee: pa necu sve prenositi u detalje (npr menjanje i skladištenje guma svakog 4. i 11. meseca), nego samo nešto što je bitnije i što je koštalo više...:guitar:

 

® 129k km / 11.2017 -> mali servis: zamena svih filtera i motornog ulja (Castrol 5w/30) = 200chf ✓

 

® 132k km / 02.2018 -> zamena svih grejača = 450chf ✓

 

® 152k km / 04.2019 -> radjen MFK (njihov obavezni i rigorozni tehnički pregled koji se radi svake dve godine, ako se ne varam). Vršene provere točkova, kočnica, volana, amortizera, brisača, farova, rashladnih sistema... Otklonjene dve greške: zamenjen jedan amortizer (130chf) i vremenski relej grejača (ili šta je već: gluhzeitrelais) (130chf). = ukupni troškovi MFK-a = 1100chf ✓

 

® 160k km / 09.2019 -> ugradnja nove kuke za vuču = 1300chf ✓

 

® 165k km / 12.2019 -> novi akumulator: Varta Blue Dynamic 60a = 220chf ✓

 

® 167k km / 02.2020 -> veliki servis: zamena svih filtera (ulja, vazduha, kabine), zamena svih ulja (motora, menjača, kočnica), zamena seta zupčastog kaiša i vodena pumpa, ono što je još zamenjeno nije možda najpreciznije zbog prevoda: bregasta osovina, remenica i radilica = 2500chf ✓ :unworthy:

 

® 178k km / 11.2020 -> zamena seta kvačila (500chf), zamajca (700chf), dve spone i ogibljenje (vešanje) točkova (600chf). Pritom se morao skidati komplet menjač i 4*4 diferencijal (1000chf kontam za ruke), pa je zamenjeno i ulje menjača (100chf). ✓ :thumbup:

Mislim da je to to! :sofa:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre nego što sam ga kupio, saberemo  celu tu servisnu knjižicu i izadje oko 10000e održavanja za 50k km, ma reko to je neki krš - faktički to je sad drugi auto, sve mu je izmenjeno... 

Tamošnjem vlasniku je verovatno sledio novi MFK 04.2021 i čovek nije hteo da se izlaže novim velikim troškovima. Prelazio je 16-17k km godišnje u proseku, ali od poslednjeg odlaska u servis (11. 2020) do dolaska kod nas (06. 2021) prešao je tek oko 3000km. Ali ovde je odmah stavljena nova turbina, koja bi kod njih koštala ko zna koliko... I kad sam seo i provozao, dogovorio se za 5min bez obzira na sve te papire (tek ih juče preveo).

 

Ipak je to neki drugi svet za ovdašnje prilike, npr menjanje i skladištenje guma (dva puta godišnje) izlazi nešto preko 100e, pa ugradnja kuke preko 1000e (nosač za bicikl oko 500e) što je isto nepojmljivo za nas.

 

Edited by Che Guevara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo je svašta nešto čudno i nelogično kod nas (ili tamo na trulom zapadu, kako ko posmatra) pa stvarno postoje neke dramatične razlike... ali ti si druže kupio "nov, nov, nov" auto!  :thumbsup:  Takav bi u našim oglasima bio  :respect:

 

Uživaj sad uz minimalno redovno održavanje pošto stvarno ne vidim šta bi moglo da 'iskoči'. Mada ja ne poznajem te naftarice...  :P

 

16 hours ago, Che Guevara said:

... Tvoj isto 1.9, jesi li zadovoljan, kako služi? ...

 

Ovaj moj je benzinac, 4x4  :wub:  Auto mi je ostao od oca kojeg sam nenadano izgubio ove godine  :cry:

 

13 hours ago, neshtry said:

Jel i sx4 ima jtd?

 

Koliko sam ja ispratio tu saradnju, Fiat je dao dizel, Suzuki je dao benzinski motor i 4x4 pogon, sklapaju se u istoj fabrici i sve ostalo je identično. Tako da kod kupovine delova može čovek da se snađe i da kupi jeftinije...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, PremieRacing said:

Mnogo je svašta nešto čudno i nelogično kod nas (ili tamo na trulom zapadu, kako ko posmatra) pa stvarno postoje neke dramatične razlike... ali ti si druže kupio "nov, nov, nov" auto!  :thumbsup:  Takav bi u našim oglasima bio  :respect:

 

Uživaj sad uz minimalno redovno održavanje pošto stvarno ne vidim šta bi moglo da 'iskoči'.

Jeste sredjen nema dalje, ali nešto mi ipak nije jasno. Po fabričkim preporukama je akumulator od 70a i antifriz paraflu up, ako se ne varam. A on je kupio Vartu od 60a, a u posudi je tamno zeleni antifriz (verovatno g11). Kud i sve, mogao je i ovo rešiti kako treba...:question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

To je bilo poslednje, kad je dig'o ruke. Pa ko veli, daj da potrošim što manje švajcaraca je moguće  :)

 

Ma šta te briga, teraj dok ide - to su ionako stvari za zamenu posle nekog vremena...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akumulator nema još dve godine, tako da ga sigurno neću menjati dok ne izda...

 

A za antifriz, ne znam...nigde u knjižici ne piše kad je menjano, ni koja je vrsta... Verovatno g11 pošto je tamno zeleni, al' ne znam da li da ga menjam jer je dobra i količina i temperatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...