Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Range Rover / Range Rover Sport

Recommended Posts

Novi Range Rover stiže 2021. godine

 

range rover ev 02.jpg

 

Nova generacija dugo očekivanog Defendera je predstavljena na poslednjem sajmu automobila u Frankfurtu, pa se fokus interesovanja koji se tiče kompanije Jaguar Land Rover prebacuje na druge novitete, među njima i potpuno novi Range Rover. Kako pišu britanski mediji, buduća peta generacija Range Rovera se očekuje tokom 2021. godine, i to sa novom MLA platformom (Modular Longitudinal Architecture). Zahvaljujući uporebi aluminijuma platforma je lakša od sadašnje, a prilagođena je i upotrebi plug-in hybrid i električnog pogona.

 

range rover ev 01.jpg

 

U medijima se pojavljuju vesti da će gama novog Range Rovera obuhvatati i mild hybrid verzije sa šestocilindričnim motorima (sa rasponom snage od 304 do 406KS), plug-in hybrid varijantu (šestocilindraš i dva elektromotora, uz 64 km autonomije u elektro modu), kao i potpuno električnu verziju koja bi pre svega ciljala kupce u Aziji. Ta električna verzija bi mogla da ima i dva elektromotora, pogon na sva četiri točka, baterije i do 100 kWh, kao i autonomiju koja će bez problema prelaziti 300 milja. U pogledu dizajna ne treba očekivati veće promene, već evoluciju sadašnjih rešenja, uz inspiraciju sa modela Velar i Evoque. Sve to uz još luksuzniji enterijer i napredniju tehnologiju. U svakom slučaju, ovo će po najavama biti najradikalniji i tehnički najnapredniji Range Rover do sada, a proizvoduiće se u britanskoj fabrici Solihull.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je novi Range Rover

 

219253-range rover 6.jpg

 

U kompaniji Jaguar Land Rover pripremaju nekoliko noviteta, među njima i potpuno novi Range Rover i Range Rover Sport.

 

range rover 5.jpg

 

Prvo je na redu nova, peta generacija Range Rovera koja stiže već ovog meseca (premijera je najavljena za 26. oktobar), i to na MLA platformi (Modular Longitudinal Architecture). Ipak, prve slike su već pred nama zahvaljujući reviji 4x4 Magazine.

 

range rover 4.jpg

 

Zahvaljujući uporebi aluminijuma platforma novog modela je lakša od stare, a prilagođena je i upotrebi plug-in hybrid i električnog pogona.

 

range rover 3.jpg

 

U pogledu dizajna nema većih promene, već je primenjena evolucija sadašnjih rešenja, uz inspiraciju sa modela Velar i Evoque. Sve to uz još luksuzniji enterijer i napredniju tehnologiju, uz Pivi Pro infotainment sistem.

 

range rover 2.jpg

 

Novi Range Rover bi trebalo da ima sličnu dužinu kao i sadašnji, a u ponudi će i dalje biti standardni i produženi model.

 

range rover 1.jpg

 

Uz motore sa unutrašnjim sagorevanjem i standardni automatski menjač, novi Range Rover će se nuditi i kao plug-in hybrid, a u toku svog životnog veka bi trebalo da dobije i potpuno električnu varijantu. Nezvanično, u gami će se naći dizel verzije D250 sa 250KS, D300 i D350, benzinac P530 sa V8 motorom, kao i plug-in hybrid varijante P400e i P500e. P400e kombinuje 2.0 četvorocilindraš i elektromotor, dok P500e ima šestocilindraš i elektromotor. Kako se očekuje, isporuke novog Range Rovera će startovati početkom sledeće godine.

 

Što se cena tiče, novi Range Rover će u Francuskoj koštati od 122.600 evra (cena za varijantu D250 u SE opremi) do 173.700 evra za top verziju P530 sa dužim međuosovinskim rastojanjem. U svakom slučaju, ovo će po najavama biti najradikalniji i tehnički najnapredniji Range Rover do sada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Range Rover zvanično

 

Range Rover n1.jpg

 

Prve fabričke slike nove, pete generacije Range Rovera smo videli još prošle nedelje, dok je njegova zvanična premijera održana u Londonu.

 

Range Rover n2.jpg

 

Novi Range Rover dolazi na MLA platformi (Modular Longitudinal Architecture), pri čemu je zahvaljujući uporebi aluminijuma platforma novog modela lakša od stare, a prilagođena je i upotrebi plug-in hybrid i električnog pogona.

 

Range Rover n3.jpg

 

U svakom slučaju, ovo će po najavama biti najradikalniji i tehnički najnapredniji Range Rover do sada.

 

Range Rover n4.jpg

 

Glavni izvršni direktor Jaguar Land Rovera Thierry Bolloré navodi da je novi Range Rover briljantna manifestacija njihove vizije o stvaranju najpoželjnijih luksuznih vozila na svetu, kao i da je to ubedljiva demonstracija pionirske inovacije koja je zaštitni znak Range Rovera više od 50 godina.

 

Range Rover n5.jpg Range Rover n6.jpg

 

U pogledu dizajna ipak nema većih promena, već je primenjena evolucija sadašnjih rešenja, uz inspiraciju sa modela Velar i Evoque. Treba pomenuti i da je koeficijet otpora vazduha smanjen na 0.30. Sve to uz još luksuzniji enterijer i napredniju tehnologiju, uz Pivi Pro infotainment sistem sa 13.1-inčnim ekranom osetljivim na dodir i 13.7-inčni digitalni ekran ispred vozača.

 

Range Rover n7.jpg

 

Pored toga, u ponudi će i dalje biti standardni i produženi LWB model, odnosno verzije sa četiri, pet ili sedam sedišta. Dužina vozila je porasla sa 5.000 mm na 5.052 mm (LWB verzija je duža za dodatnih 200 mm), međuosovinsko rastojanje je produženo za 75 mm, dok su točkovi do 23 inča.

 

Range Rover n8.jpg

 

Uz motore sa unutrašnjim sagorevanjem, novi Range Rover će se nuditi i kao plug-in hybrid, a u toku 2024. godine će dobiti i potpuno električnu varijantu o kojoj još nema konkretnih detalja.

 

Range Rover n9.jpg

 

U paleti motora se posebno ističe BMW-ov 4.4 twin-turbo V8 benzinac sa 530KS i 750 Nm, sa kojim novi Range Rover do 100 km/h stiže za 4.6 sekundi (uz launch control sistem) i može do el. ograničenih 250 km/h.

 

Range Rover n10.jpg

 

Elektrifikovane verzije će kombinovati šestocilindrični Ingenium 3.0 benzinac, elektromotor sa 140KS i litijum-jonske baterije od 38.2 kWh. Verzija P440e ima ukupno 440KS i 620 Nm, dok jača varijanta P510e raspolaže sa 510KS i 700 Nm. Ove verzije imaju i elektro mod vožnje u kome mogu da pređu do 100 km (po WLTP-u).

 

Novi Range Rover će u gami imati i ne-elektrifikovane šestocilindrične benzinske i dizel motore (P400 mild-hybrid 3.0 šestocilindrični turbo benzinac sa 400KS, kao i 3.0 šestocilindrični dizelaši D300 sa 300KS i D350 sa 350KS), sve uz pogon na sva četiri točka i ZF osmostepeni automatski menjač. Range Rover će se prodavati sa paketima opreme SE, HSE i Autobiography, kao i First Edition koji će se nuditi u prvih 12 meseci prodaje (uz specijalne boje koje uključuju i Sunset Gold boju). Što se cena tiče, one startuju od 98.000 funti (116.000 evra).

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfectionyoutubelogonovi.jpg Carfection: Novi Range Rover

 

Ovaj model se u godinama pre pandemije prodavao u oko 60 hiljada komada godišnje sa prosečnom cenom od oko 130.000 evra po komadu, tako da je ovo veoma bitan model za kompaniju Jaguar Land Rover. Sada je stigla nova, peta generacija, i veoma je važno za JLR da bude dobro privaćen na tržištu:

 

 

 

autoexpress.jpg AutoExpress:

 

 

 

carwow.jpg CarWOW:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear: Novi Range Rover

 

Gledano sa boka izgleda kao Range Rover koji nam je već poznat…ali nekako bolji, uredniji, uglađeniji, zategnutiji. Novi Range Rover samo podseća na stari jer se zasniva na potpuno novoj, uglavnom aluminijumskoj strukturi karoserije. Prva varijante predstavljene tržištu uključuju plug-in hibride koji će preći 95 kilometara sa svojim električnim motorom od 140 konja pre nego što se probudi 3.0 turbo-benzinski motor pod haubom. Ali, za one koji budu hteli da ubrzaju do stotke za 4.6 sekundi, biće im potreban 4.4 V8 twin-turbo od 530 konja (BMW motor). Praviće se u dve varijante međuosovinskog razmaka, a po prvi put kod ovog auta postojaće i opcija za treći red sedišta baš kod te produžene verzije. Najavljena je i potpuno električna varijanta:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro: 2022. Range Rover

 

Originalno zamišljen kao luksuzniji terenac pre 50 godina, danas je više luksuzni i manje terenac - već moderan SUV:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže i novi Range Rover Sport

 

222153-rr sport 02.jpg

 

Novi Range Rover Sport će igrati najznačajniju ulogu u podršci Jaguar Land Roveru (JLR) dok se kompanija upušta u široki i brzi program elektrifikacije. Svake godine u poslednjih pet godina, trenutni model je nadmašio standardni Range Rover za više od 40%, a u poslednje vreme se borio sa modelima Evoque i Discovery Sport za poziciju najprodavanijeg modela JLR-a. Uvođenje Land Roverove nove MLA Flex platfome na njegove najveće modele znači da će novi Range Rover Sport biti radikalno drugačiji od odlazećeg automobila, koji će biti star 10 godina kada bude zamenjen, piše britanski Autocar. Range Rover Sport bi mogao da ima pojačan fokus na svoje dinamičke karakteristike kao rival Porsche Cayenna. Ovo je posebno uočljivo u svetlu sporazuma o saradnji između JLR i BMW-a. Povezivanje znači da će najmoćniji Range Rover Sport SVR zameniti svoj V8 sa kompresorom za 4.4 V8 sa dvostrukim turbo punjačem koji je razvio BMW, što utire put za značajno povećanje snage i veoma moćan plug-in hybrid pogon.

 

222154-rr sport 01.jpg

 

4.4 V8, interno nazvan S63, trenutno pokreće BMW-ove M automobile, sa maksimalnom snagom od 626KS u super-limuzini M5 CS. Land Rover će koristiti sopstvenu verziju motora u svojim vrhunskim SUV-ovima, sa raznim modifikacijama koje su izvršili njegovi inženjeri kako bi najbolje odgovarali njihovim karakteristikama. Najverovatnije je da će novi Sport SVR biti podešen tako da odgovara 616KS u BMW-u X6 M Competition. To će dovesti vreme od 0-100 km/h bliže 4 sekunde i maksimalnu brzinu od 290 km/h. Takvo pojačanje bi ojačalo poziciju najjačeg Range Rovera u žestoko konkurentnom i sve važnijem segmentu super-SUV, koji je znatno narastao od predstavljanja ovog automobila 2013. godine. I ne samo to, već se kaže da je BMW V8 za 17% efikasniji od odlazeće ''AJ'' jedinice.

MLA arhitektura može da primi različite elektrifikovane pogonske sklopove, a standardni Sport će pratiti Range Rover u usvajanju niza 48V blagim hibridom opremljenih šestocilindričnih motora - i benzinskih i dizel - u rasponu od 246KS do 395KS. Ali značajnije će biti uvođenje poboljšanog plug-in hybrid sistema koji uparuje 3.0 šestocilindrični benzinski motor sa električnim motorom od 141KS i baterijom od 31.8 kWh koja nudi 100 km električnog dometa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

dpccars.jpg DPCcars: Najava za novi Range Rover Sport

 

Range Rover Sport se pojavio u asortimanu Land Rover modela 2005. godine. Tada je predstavljen prvi krosover fabričke oznake L320. Danas se oravi njegova druga generacija (L494) koji je premijerno predstavljen 2013. godine, a četiri godine kasnije model je prošao kroz restajling.

Sada je vreme za sledeću generaciju. Zahvaljujući dostupnim fotografijama kamufliranih testnih primeraka kolesa.ru je pokušala da nam dočara kako će izgledati novi Sport:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen Manhart Range Rover

 

manhart rr 01.jpg

 

Manhart najavljuje modifikovanu verziju najnovije generacije luksuznog Range Rovera. Baza je Range Rover sa 4.4 twin-turbo V8 motorom koji će kod Manharta raspolagati sa 650 konja.

 

manhart rr 02.jpg

 

Manhart za sada nije objavio podatke o ubrzanju i najvećoj brzini, ali više detalja se očekuje uskoro.

Manhart Range Rover je dobio i sportski izduvni sistem, crni eksterijer sa detaljima u boji zlata (naravno, moguće su i druge kombinacije), komplet točkova u boji zlata, kao i natpis MANHART na haubi. Takođe, unutrašnjost može da se izmeni po željama klijenata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: Range Rover

 

Range Roveri se ne pojavljuju često jer je za ovih 50 godina koliko postoji kao model stigao do tek pete generacije.

Originalni Range Rover je zamišljen kao vrhunski SUV za svaki dan - luksuz je došao kasnije. Najnovija verzija ima zadatak da ponovo osmisli segment, ali sada baš sa luksuzom, tehnologijom i dizajnom u prvom planu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek: 2022. Range Rover

 

Kada je u pitanju segment luksuznih SUV vozila, postoji mnogo kandidata da ga popune, ali Land Rover je u toj igri više od pet decenija sa svojom serijom Range Rover. Svo to iskustvo je još jednom kulminiralo u potpuno novoj generaciji Range Rovera:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Range Rover Sport stiže 10. maja

 

224273-range rover sport.jpg

 

Saopšteno je da će potpuno novi Range Rover Sport premijeru imati 10. maja, nakon što je već predstavljen novi Range Rover sa istom platformom.

 

Dakle, šest mesci nakon debija novog Range Rovera, vreme je i za novi Range Rover Sport. Uoči zvanične premijere Land Rover je počeo najavnu kampanju, a sudeći po njoj to će biti evolutivni pristup dizajnu, baš kao i u slučaju novog Range Rovera. Baziran na MLA Flex platformi, novi Range Rover Sport obećava da će biti mnogo prefinjeniji i bolji na putu. To će se videti posebno u vrhunskim verzijama kao što je SVR, koji će dobiti BMW V8 motor, a koji raspolaže sa 616KS u BMW-u X6M. Očekuje se i niz hibridnih dizel i benzinskih opcija, kao i nekoliko plug-in hibridnih šestocilindričnih varijanti sa EV dometom od oko 100 kilometara. Takođe postoji mogućnost da bi mogao da se pojavi i BMW-ov V8 PHEV i da ponudi još više snage od običnog V8.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg TopGear: 2022. Range Rover

 

Postoje neke stvari zbog kojih čak ni Range Rover ne može zauvek da ostane u istoj formi.

Naime, brzi tempo razvoja digitalnih tehnologija naterao je fabriku da napravi novi Range Rover. Iako je ovo tek njegova peta generacija, ubedljivo je najbolja. Toliko je dobar da se usmerava na novu Mercedesovu S-Klasu, ili na Rolls-Royce Cullinan želeći da pokaže da nisu ta dva modela vodeća luksuzna...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Range Rover Sport bez maske

 

rr sport 01.jpg

 

Pre nekoliko dana je saopšteno da će potpuno novi Range Rover Sport premijeru imati 10. maja, ali sada stiže i prva procurela slika tog noviteta bez ikakve maske.

 

Šest meseci nakon debija novog Range Rovera, vreme je i za novi Range Rover Sport. Uoči zvanične premijere 10. maja, Land Rover je počeo teaser kampanju, a sudeći po najavama, to će biti evolutivni pristup dizajnu, baš kao i u slučaju novog Range Rovera. Baziran na MLA Flex platformi, novi Range Rover Sport obećava da će biti mnogo prefinjeniji i bolji na putu. To će se videti posebno u vrhunskim verzijama kao što je SVR, koji će dobiti BMW V8 motor, a koji raspolaže sa 616 konja u BMW-u X6M. Očekuje se i niz hibridnih dizel i benzinskih opcija, kao i nekoliko plug-in hibridnih šestocilindričnih varijanti sa EV dometom od oko 100 kilometara. Takođe postoji mogućnost da bi mogao da se pojavi i BMW-ov V8 PHEV i da ponudi još više snage od običnog V8.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Range Rover Sport zvanično

 

224673-rr sport 2023 07.jpg

 

Kao što je i bilo i najavljeno, zvanično promovisana nova generacija Range Rovera Sport, koja će 2024. godine dobiti i potpuno električnu verziju.

 

224672-rr sport 2023 06.jpg

 

Šest meseci nakon debija novog Range Rovera, vreme je i za novi Range Rover Sport. U pogledu dizajna nema većih promena, već je primenjena evolucija sadašnjih rešenja, uz inspiraciju sa modela Velar i Evoque. Sve to uz još luksuzniji enterijer i napredniju tehnologiju, uz 13.1-inčni ekran Pivi Pro infotainment sistema, 13.7-inčnu digitalnu instrumnt tablu, napredni sistem za prečišćavanje vazduha, sedišta sa masažom, kao i opcioni audio sistem od 1.430W i sa 29 zvučnika.

 

rr sport 2023 05.jpg

 

U svakom slučaju, novi Range Rover Sport će igrati najznačajniju ulogu u podršci Jaguar Land Roveru (JLR) dok se kompanija upušta u široki i brzi program elektrifikacije. Svake godine u poslednjih pet godina, sada već stari model je nadmašio standardni Range Rover za više od 40%.

 

rr sport 2023 04.jpg

 

Baziran na MLA Flex platformi, novi Range Rover Sport obećava da će biti mnogo prefinjeniji i bolji na putu.

 

rr sport 2023 03.jpg

 

Treba pomenuti i za 54 mm duže međuosovinsko rastojanje (sada 2.977 mm), što će se odraziti na veći komfor na putnike na zadnjim sedištima.

 

224674-rr sport 2023 02.jpg

 

U gami motora se posebno ističe BMW-ov 4.4 V8 benzinac sa 530KS (u verziji P530) koji omogućava da ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 4.3 sekunde. Tu su između ostalog i Plug-in hybrid verzije P510e i P440e, a obe imaju 3.0 Ingenium šestocilindraš i baterije od 38.2 kWh. Range Rover Sport P440e u elektro modu može da pređe 114 km, dok P510 prelazi 113 km.

 

rr sport 2023 01.jpg

 

Gama novog Range Rovera Sport za evropsko tržište izgleda ovako:

  • P400 3.0 I6 turbo mild-hybrid, 400KS i 550 Nm
  • P530 4.4 V8 turbo, 530KS i 750 Nm
  • P440e 3.0 I6 turbo PHEV, 440KS i 620 Nm
  • P510e 3.0 I6 turbo PHEV, 510KS i 700 Nm
  • D300 3.0 I6 dizel, 300KS i 650 Nm
  • D350 3.0 I6 dizel, 350KS i 700 Nm

U paketu su i 8-stepeni ZF automatski menjač i pogon na sva četiri točka, a treba pomenuti i novi sistem vazdušnog oslanjanja i upravljanje i na zadnjim točkovima. Novi Range Rover Sport može da se naruči u Velikoj Britaniji, a tamo cene počinju od 79.125 funti (93.350 evra).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus: 2022. Range Rover

 

Legendarni luksuzni britanski SUV... ali u vremenu kada više nije dovoljno biti ''legendaran'', ne može se živeti od stare slave. Range Rover je morao značajno da se modernizuje, unapredi...:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Range Rover P400 na Autobanu

 

3.0 sa kompresorom i turbinom, za ukupno 400KS/550Nm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: 2022. Range Rover

 

Kompletno predstavljanje uključujući i vožnju Autobanom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

supercarblondienovi.jpg SupercarBlondie: Range Rover Autobiography

 

Da, ima zadnja svetla iako izgleda kao da ih uopšte nema :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Range Rover

 

Jura je zgrabio novog Range-a, dobro ga protresao i zaključio.... Naravno, sve pogledajte u videu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Za volanom Range Rovera Sport SVR

 

SVR = 575KS/700Nm iz 5.0 V8 motora sa kompresorom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Range Rover Sport SVR

 

Kompletan test SVR varijante posle restajlinga. SVR znači 5.0 V8 motor sa kompresorom koji ima 575KS/700Nm, što je 25 konja i 20Nm više nego pre restajlinga:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...