Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Amerika 2021

Recommended Posts

Presli smo baru i krecemo u novi F1 vikend, sa terminima u vecernjim casovima po nasem vremenu (kvalifikacije od 23h, a trka u terminu od 21h).

Iako Max ima 6 bodova prednosti u sampionatu, Mercedes dolazi u Austin kao favorit, sa update-ovanim motorima i prednoscu iz Turske. Dodatno im na ruku ide i cinjenica da im konfiguracijom ova staza itekako odgovara, posto su Hamilton i Mercedes dominatni po broju pobeda.

 

Zvanično ime: FORMULA 1 ARAMCO UNITED STATES GRAND PRIX 2021

Lokacija: Circuit of the Americas, Ostin, Sjedinjene Američke Države

Datum: 22.-24. oktobar 2021.

 

Petak 22.10.2021.

Prvi trening: 18:30h – 19:30h

Drugi trening: 22:00h – 23:00h

Subota 23.10.2021.

Treći trening: 20:00h – 21:00h

Kvalifikacije: 23:00h – 00:00h

Nedelja 24.10.2021.

Trka: 21:00h

 

VN-Amerike-e1579431231492.png.d468157319ba0d1f72b14771a658c1a7.png

 

Broj krugova:     56

Dužina staze:     5.513 km

Dužina trke:        308.405 km

Broj trka:             41

Prva trka:             1959.

Najviše pobeda: Lewis Hamilton - 6

                           Ferrari - 10

 

U maju 2010. je zvanično potvrđeno da je Ostin, glavni grad države Teksas dobio desetogodišnji ugovor za održavanje trke Formule 1 i postignut je dogovor da prva trka na tlu SAD nakon četiri godine pauze bude održana 2012. Za potrebe trke i izgrađena potpuno nova staza koja je ponela ime Circuit of the Americas. Glavni dizajner je i u ovom slučaju bio Hermann Tilke i on je kao i sa autodromom u Turskoj obavio odličan posao pošto je stvorio jednu od najtežih staza dok je inspiracija za konfiguraciju došla od nekoliko legendarnih staza koje su već u kalendaru.

 

usgp_austin_main_straight.jpeg.961bca3ba2f4d7b2d7dd4e099e39382f.jpeg 

 

Tokom gradnje 2011. je došlo do manjeg zastoja pošto vlasnici do tog trenutka još uvek nisu zvanično dobili ugovor za održavanje trke. U jednom trenutku su se čak pojavile špekulacije da se Ecclestone premišlja da li da uopšte vodi najbrži cirkus u Ostin, ali je onda ustanovljeno da on nije ispoštovao ugovor sa promoterom trke u Americi nakon čega je sačinjen novi ugovor, a gradnja je nastavljena.

 

800px-F1-usgp-2012-crowds-austin-texas-300x217.jpg.8b6bd5581483a0b1e00cf399fe0c8f18.jpg   United_states_grand_prix_2013-300x217.jpg.648953dfa2d5a8ca6afc505385d90c17.jpg

 

Prva trka je održana 15. Prvu pol poziciju je ostvario Vettel u Red Bullu, ali je Hamilton u McLarenu odneo prvu pobedu. Trka se ispostavila kao veliki uspeh za grad Ostin koji je poslednjih godina u velikoj ekspanziji. Poseta je 2015. godine znatno opala usled povratka VN Meksika na kalendar Formule 1. Međutim u 2016. je ostvarena rekordna poseta, delom zbog borbe za šampionsku titulu između Hamiltona i Rosberga, delom zbog odličnog F1 Rocks koncerta održanog tokom trkačkog vikenda.

 

f1_rocks_austin.jpg.8eaf5bc8c41912d9b0b2640b5d666776.jpg

 

Hamilton je između 2014 . i 2017. vezao četiri uzastopne pobede. Njegov i Mercedesov niz je u 2018. prekinuo Kimi Raikkonen u Ferrariju, kome je to ujedno bila i poslednja pobeda u karijeri, a 2019. je trijumfovao njegov sunarodnik Valtteri Bottas u Mercedesu.

Trka nije održana u 2020. zbog globalne pandemije koronavirusa. Naredne sezone se vratila na kalendar i čak je postojala šansa da se voze dve trke na ovoj stazi, ali do toga ipak nije došlo.

 

1720386673_image(3).png.9ee92fa9dcbb32fc5f33ea4562f29a8a.png

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obecavajuci pristuo Pirellija pred trku... Zvuci tako zabarski :D .

 

Pirelli ne zna šta da očekuje od novog asfalta u Ostinu

 

usgp_2029_start.jpg.ef5705a2e6f8223d9ca1307769d9ef1f.jpg

 

S obzirom na promene na podlozi od poslednje trke Formule 1, donekle je nepoznato kako će se Pirellijeve gume ponašati na stazi Amerikas.


Staza u Ostinu se od svog debija 2012. pokazala kao popularna među fanovima, a Velika nagrada Sjedinjenih Država pravila napredak u svakoj godini do 2019.

Trka je trebalo da se održi i 2020. godine, ali je događaj otkazan zbog globalne pandemije korona virusa.

Mnogo toga se promenilo od poslednje trke, a veći deo staze je ponovo asfaltiran. Zapravo, promene na stazi se prave i u ovom trenutku nakon mnogo pritužbi vozača MotoGP -a koji su se ovde trkali pre par nedelja.

 

cota_air_2021.jpg.bf8c82ab7fa8678b97f52a46f6a66cb5.jpg

 

„Delovi staze na koje su se žalili motociklisti nisu presvučeni novim asfaltom“, rekao je direktor trka Michael Masi.

„Tony Cotman, koji je jedan od inspektora FIA-e, i koji je prethodno bio direktor trke IndyCar-a, se nalazi u Americi, već je bio u Ostinu tokom sedmice, napravio je izveštaj i na stazi se sada prave određene izmene kako bismo se rešili nekih briga.“

 

 

„Oni će ukloniti neke neravnine i imamo dovoljno vremena da to uradimo. Radnici će u roku učiniti sve što mogu”, dodao je Masi.

S obzirom na sve promene koje su napravljene, Pirelli ovaj put ne može da zna kako će to uticati na gume.

Šef italijanskog snabdevača guma Mario Isola kaže da oni prosto ne znaju šta će se događati sa gumama ovog vikenda.

 

 

„Timovi imaju dosta iskustva sa Ostinom, ali ove godine se suočavaju sa stazom koja malo promenila u odnosu na 2019. kada smo poslednji put bili ovde“, rekao je Isola.

„Novi asfalt je položen na oko 40% staze, ali nismo mogli da pošaljemo naše osoblje da analizira novi asfalt zbog COVID protokola. Zato su karakteristike nove podloge nepoznanica za sve, a konačni efekat ćemo otkriti tek kada se bolidi budu na stazi.“

„Kao i obično, odabir komponenti guma je izvršen na osnovu podataka dobijenih pre trke. Imamo srednju varijantu sa C2, C3 i C4 komponentama i one bi trebalo da odgovaraju uslovima“, zaključio je Isola.

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovi burazeri kao da su naši, dan pred prvi trening sređuju asfalt, nije kao da su imali 11 meseci prethodnih da to nameste...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Surenje :D , ocekivano da Merc u Austinu bude dominantan. Sve suprotno bi bio veliki uspeh za bilo koju ekipu.

Mada treba imati u vidu i da Pirelli jos ispipava situaciju posle onih radova na stazi maltene do juce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugi trening. Ko zna šta će biti. Botasu opet menjaju motor ali sad je kazna samo 5 pozicija. Kao samo prvi put kad zamene motor posle 3-eg motora kazna je 10 pozicija,a posle svaka zamena vuče 5 pozicija

FCVKcegXIAwZjy_.jpeg

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Maxu i Hamu su obrisana najbrza vremena zbog narusavanja limita staze. Obojica su po jednom bukvalo "liznuli" liniju sa spoljne strane. Max je imao oko 15 stotih bolje vreme, a obojica prilicno bolje od zvanicno najbrzeg Pereza. 

Bice dobre kvalifikacije, uz ocekivanu guzvu na stazi u Austinu.

Deluje mi da je Merc krio tempo na sva 3 treninga, cisto sumnjam da RB na ovako brzoj stazi sa 2 duga pravca moze u ovoj meri da im parira. Videcemo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ko ce da gleda,ja ima da zaspem,i ja mislim da Merc cuva tempo,a tu je i Ferari,mogao bi barem do treceg mesta na startu trke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vec na pola Q1, pola sekunde bolja vremena od treninga. Pa koliko ce skinuti do Q3 :lol:

Lepo ja kazem da kriju kvalifikacioni tempo kao zmija noge. Bice dobre vatre do kraja. Borba za F1 titule izmedju razlicitih ekipa, kakva se ceka vec previse dugo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada pominjasmo 3. trening i sakrivanje vremena - Max je na kraju skinuo skoro cele 2 sekunde na to Checovo vreme.

Alal vera Red Bull-ovcima kao ekipi, nisam ocekivao ovo iskreno. Mozda da Max pokusa da bude u repu Mercedesima, ali da je falilo 15 hiljaditih oba RB budu u prvom startnom redu... Bottas podbacio pogotovo ostvarenim vremenom, sutra startuje kao 9. Oba Ferrarija vrlo dobri, 4. i 5. mesto sutra ispred oba McLarena. Kao da su se i RB i Ferrari naostrili za kraj sezone, videcemo odgovore Merca i McLarena.

Faca Toto Volffa kada je u drugoj polovini Q3 video oba Red Bulla u prvom startnom redu - neprocenjivo :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steta za 'nase' - Sainza i Raikonena, al dosta dobra trka, sve u svemu :)

 

Koliko mi je ranije Max isao na zivce sa svojom divljackom i nezrelom voznjom, toliko me sad odusevljava stalozenoscu i zreloscu :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to ja i pricah pre neku godinu - ako uspe da prelezi decije bolesti, izrasce u velikog sampiona. Isto mislim i za Norrisa i Russella, koji doduse nemaju tu dozu ludila :D , ali su sampionski kalibar.

Svaka cast za RB generalno, nadigrali su Mercedes u vikendu koji je vec bio dobijen za njih. Kao i Maxu na stalozenosti do samog kraja, cak i na istrosenijim gumama i Hamiltonom u repu.

 

Verstappen hrabrom vožnjom pobedio Hamiltona u Ostinu

 

usgp_2021_race.jpeg.aa28ba7f595c97412b9d12c66a7e7f38.jpeg

 

Vozač Red Bulla je povećao prednost u šampionatu nakon velike borbe sa Hamiltonom tokom praktično svih 56 krugova.


Hamilton je očekivano bio veoma agresivan na startu i učinio je nešto što smo često viđali ranije u Ostinu, a to je da vozač koji startuje sa drugog mesta iskoristi oštru prvu krivinu i unutrašnju stranu staze i povede trku. Verstappen je agresivno branio prvo mesto, ali je morao da popusti, dok je iza njih Ricciardo bio u velikom napadu na Sainza i nekako je uspeo da do kraja prvog kruga obiđe Španca za peto mesto.

 

 

Tsunoda je dobro startovao, pa se probio na osmo mesto ispred timskog kolege i Bottasa, dok je Finac ostao zaglavljen na desetom mestu.

Razlika između Hamiltona i Verstappena je bila ispod sekunde u uvodnim krugovima i oni su se smenjivali sa najbržim krugovima.

Perez ih je pratio oko tri sekunde iza, dok je Leclerc posle šest krugova već zaostajao čitavih deset sekundi.

Van prvih deset su vozači Alpine prvi menjali gume. Prvo je Ocon prinudno zbog manjeg oštećenja prednjeg krila morao u boks, dok je Alonso na redovnoj promeni bio već u osmom krugu.

Carlos Sainz je oko devetog kruga počeo da se suočava sa problemima na mekim gumama, ali je Norris nakon što ga je sustigao odlučio da se povuče na dve sekunde, verovatno zbog pregrevanja guma.

 

 

Tsunoda je za to vreme promenio svoje meke gume u 10. krugu, a u 11. je na promenu morao Verstappen zbog pregrevanja guma pošto je konstantno vozio iza Hamiltona.

Tada je gume zamenio i Norris, a Verstappen se vratio na stazu iza Leclerca i Ricciarda.

On je ipak brzo rešio taj duel u svoju korist, a Australijanac i Sainz su promenili gume na kraju tog kruga.

Oboje su se vratili ispred Norrisa koji se našao u gužvi posle svog pit-stopa, a Perez i Leclerc su otišli u boks u 13. krugu.

Hamilton je duže ostao na stazi zbog čega je izgubio poziciju kada je otišao u boks u 14. krugu i Holanđanin je imao prednost od čak šest sekundi po povratku svog glavnog rivala na stazu.

Bottas je u tim trenucima bio četvrti pošto nije menjao gume, ali ga je brzo obišao Leclerc.

Gasly je u 15. krugu morao da odustane nakon što mu je puklo zadnje oslanjanje (verovatno zbog džombi), a Bottas je krug kasnije otišao u boks po nove gume.

On se vratio iza Tsunode na 11. mesto pošto vozači Aston Martina na osmom i devetom mestu jedini nisu menjali gume.

Poredak se konačno normalizovao u 19. krugu kada je završena prva runda pit-stopova, pa se Giovinazzi našao u bodovima nakon Gaslyjevog odustajanja.

Bottas je u istom krugu obišao Tsunodu nakon što je Japanac odolevao nekoliko krugova i našao se na osmom mestu, ali je u tom trenutku bio čak 14 sekundi iza Norrisa.

Raikkonen je u tim trenucima obišao Giovinazzija, nakon što je malo ranije prošao i Alonsa, ali je bio izguran sa staze tom prilikom. Alonso je tražio da mu se vrati mesto pošto ga je Finac obišao van staze, ali su sudije rekle da incident nije za istragu.

 

 

Kasnije je Alonso, činilo se namerno, obišao Giovinazzija van staze i pravio se kao da se ništa nije desilo, ali su za taj manevar sudije tražile da se vrati pozicija. Kasnije je Giovinazzi bio taj koji je branio poziciju od Alonsa silaskom van staze, pa je i on morao da ustupi mesto, tako da je Alonso konačno u 25. krugu prošao na jedanaesto mesto.

Na čelu je Hamilton konstantno smanjivao prednost Verstappena i delovalo je kao da ima prednost u drugoj fazi stinta na tvrdim gumama.

U 28. krugu smo imali kratak period pod virtualnim vozilom bezbednosti, i jedini koji je bio u tom periodu u boksu je bio Giovinazzi kojem je to bilo redovno stajanje.

Verstappen je drugi put promenio gume u 30. krugu nakon čega se vratio iza Pereza, a za njim je otišao i Alonso.

Nakon njih je očajan pit-stop imao Sainz i to ranije stajanje je trebalo da mu omogući da prođe ispred Ricciarda od kog je bio jasno brži.

Perez je gume promenio u 31. krugu, a za njim je otišao i Ricciardo kako bi pokrio Sainza. Odmah iza njega je na promenu ušao i Norris i poredak između njega, Ricciarda i Sainza je ostao nepromenjen.

Verstappen nije bio mnogo brži od Hamiltona po povratku na stazu, a u 33. krugu je gume promenio Leclerc, koji se zadržao svoje četvrto mesto.

Bottas je drugi put promenio gume u 35. krugu i vratio se ispred Norrisa na sedmo mesto i pet sekundi iza Sainza.

 

 

Hamilton je konačno otišao na promenu guma u 37. krugu i ponovo je montirao tvrde gume. Po povratku na stazu je bio osam sekundi iza Verstappena, a iz ekipe mu je poručeno da će se sve svesti na poslednja tri kruga trke.

Ono što je predstavljalo veliki problem u tim trenucima su bili vozači zaostali za ceo krug pa je razlika sve vreme išla gore-dole.

Hamilton je 14 krugova pre kraja pojačao ritam i počeo značajnije da smanjuje Verstappenovu prednost, dok je iza njih Sainz počeo da vrši veliki pritisak na Ricciarda za peto mesto. Između njih dvojice je u jednom trenutku čak došlo i do kontakta, ali je Ricciardo nekako zadržao poziciju.

Sainz je sa druge strane pretrpeo manje oštećenje prednjeg krila, nakon čega je izgubio priključak, a iza njega je vrebao Valtteri Bottas, koji se od starta veoma teško probijao unapred.

Hamilton se približio Verstappenu na ispod dve sekunde par krugova pre kraja i u tim trenucima je i turbulentni vazduh počeo da ima uticaja na bolid svetskog šampiona.

Tri kruga pre kraja je viđena greška Kimija Raikkonena koji je izleteo sa staze, prešao preko trave i izgubio deseto mesto, koje je preuzeo Vettel.

Na čelu međutim nije bilo grešaka od strane Verstappena, koji je ostao hladnokrvan i pobedio sa samo sekundom prednosti ispred Hamiltona.

Perez je upotpunio slavlje Red Bulla trećim mestom, dok je Leclerc bio usamljen na četvrtoj poziciji. Ricciardo je završio kao peti za McLaren, dok je Bottas u finišu uspeo da obiđe Sainza za šesto mesto. Norris je ostao osmi ispred odličnog Tsunode i Vettela, koji je sa začelja došao do jednog boda.

Sada nas ponovo čeka dve nedelje pauze, a onda početak još jednog trostrukog vikenda sa trkom u Meksiku.

 

trska_sad_rezultati.jpg.c01beef77c9ee0e51ad9b17336ee6e46.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

svaka cast Maxu,vrhunski odvezao trku i tim je takticki odradio vrhunski posao.Videlo se i da je pomalo stedeo gume ,jer je sa zamenom odvezao 26 krugova.Zaista RdB i Merc su klkasa za ostale,ispod njih su Mclaren i Ferari koji se popravio,dobri si,al najzanimljiviji deo trke mi je duel veterana Raikonena i Alonsa,kako su se trkali,kao da se bore za sampionsku pobedu,a Alonso je imao i duel da Djovinarcijem i krivo mi na kraju ni poen nije uzeo,samo da Alonso ima dobar auto,bilo bi svasta

Raeikkoenen-Alonso-GP-USA-2021-Austin-Rennen-169Gallery-81374f73-1844297.jpg

Giovinazzi-Alonso-GP-USA-2021-Austin-Rennen-169Gallery-b9f560fc-1844296.jpg

Raeikkoenen-Alonso-GP-USA-2021-Austin-Rennen-169Gallery-2efd3e74-1844295.jpg

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marko: Razmišljali smo o trećem pit-stopu

 

verstappen_usgp_2021_pit_stop.jpeg.b097e607a006604a14e2b8ade4d07ad7.jpeg

 

Red Bull je sproveo u delo agresivnu strategiju sa Maxom Verstappenom, koja se na kraju isplatila i donela pobedu.


Holanđanin je nakon gubitka prve pozicije na startu trke, znatno ranije otišao na prvu promenu guma. On je tada montirao tvrde gume koje su potrajale svega 19 krugova. Tim je nakon pit stopa video da su one bile potpuno potrošene, a njihov vozač je na drugom setu iste komponente morao da vozi još 27 krugova.

 

verstappen_usgp_2021_4.jpg.54a3a137e73e837bc761b5ccfaad22ea.jpg

 

Hamilton je u finišu trke imao osam krugova svežije gume, a glavni savetnik Red Bulla Helmut Marko je rekao da je njegov tim razmatrao da još jednom uvede Verstappena u boks.

„Znali smo da će biti gusto i razmišljali smo o trećem pit-stopu. Mercedes je Hamiltonu javio procenu kada očekuju da će biti u prilici da napadne, ali mislim da na kraju nije dovoljno sačuvao gume u periodu kada je smanjivao prednost. Razmišljali smo i o tome koliko nam je goriva i energije u bateriji ostalo za odbranu, ali Max je sve vreme držao stvar pod kontrolom“, izjavio je Marko.

 

verstappen_perez_usgp_2021_race.jpg.3a4910b5fb199931ecec679a9a02b4bf.jpg

 

Verstappen je osmom pobedom u sezoni povećao prednost u odnosu na Hamiltona na 12 bodova, a naredne dve trke se voze u Meksiku i Brazilu gde je Red Bullov bolid uvek bio dobar.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čim se vratio Njui u tim, odmah se i auto podesi kako valja. Kakav šamar Mercu na "njihovoj" stazi, ovde su baš očekivali da će budu brži kad ono... Setup RB-a, strategija, vožnja Maxa, ne zna se šta je bolje funkcionisalo ovog vikenda.

 

Kao što sam i u temi za prethodnu trku pisao, Merc je definitivno u problemu sa motorom, odšrafili su mapiranje da bi parirali ali se to definitivno loše odrazilo na pouzdanost, čini mi se da ni oni sami više nisu sigurni sa kojom "mapom" da idu, da li da rizikuju sa 100% snagom pa strepe da li će da im se razleti nešto na sred trke ili da uštinu brzinu zarad pouzdanosti, čini mi se da su ovo drugo morali da urade u USA, i odmah zaostaju 2-3 desetinke po krugu za RB-om.

 

Ovo je istorijska prilika da se uzme titula, mislim da je to ovom pobedom i rešeno, ima još dosta do kraja naravno ali ako ne bude nekih nestvarnih nepredviđenih okolnosti, izgleda da će konačno neko da skine Merc sa trona u hibrid eri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Vule said:

mislim da je to ovom pobedom i rešeno, ima još dosta do kraja naravno

Uf, ne bih ja jos uvek ovako rano otpisivao veliki Merc, cak mislim da ce bez mnogo dilema uzeti bar konstruktorsku titulu i ove godine. Tacno je da ocigledno imaju problema sa pouzdanoscu kada su odvrnuli djuntu :) , ali nekako uspevaju da se nose sa tim nadoknadjivanjem mesta po zameni komponenti. Vec su se jednom vratili iz delimicnog knock-down koji su doziveli do Silverstona. Pa su iza letnje pauze delovali da su uhvatili zalet za titulu, Luis je upravo u tom periodu godine ranije lomio Ferrari i kada bi ovi uspeli da im pariraju.

Pa opet obrt, prvo Merc dominantan u Turskoj, sada kada su to samo trebali da potvrde, na svim poljima ih je nadigrao RB u Americi... U tome i jeste draz ovog sampionata i drago mi je da su se konacno malo promesale karte i da konacno uzivamo u pravoj borbi.

Idu dve staze na velikim nadmorskim visinama koje bi po default trebalo da leze RB, pogotovo naredna na Hermanos Rodriguez pisti. Ali i posle Meksika i Interlagosa, cak jos 3 runde do kraja - Katar, Saudijska Arabija i Abu Dhabi... Samo jedno odustajanje moze sve da promeni.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...